abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81256833
Oh en ik vind het vervelend dat er in kaas/kwark/yoghurt/taart/snoep gelatine/wei/stremsel zit.

Niet in alles, wel in veel..
  maandag 10 mei 2010 @ 16:19:08 #127
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_81256868
Wat een gedoe hier ineens! .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_81256877
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:18 schreef P.F het volgende:
Oh en ik vind het vervelend dat er in kaas/kwark/yoghurt/taart/snoep gelatine/wei/stremsel zit.

Als je iets zelf wilt maken kan je ook agar-agar gebruiken... ik vind gelatine ook een beetje naar
  maandag 10 mei 2010 @ 16:21:18 #129
211002 Goodbye
Awesome!
pi_81256962
quote:

Dat eet je dan ook allemaal niet? Mijn zusje is ook vegetarisch, maar die eet gelukkig nog wel kaas, zuivel en eieren (alhoewel ze dat laatste ook minimaal eet). Vroeger was ze ook strenger, maar toen het eerder regelmaat dan uitzondering werd dat ze flauwviel gelukkig niet meer. Echt eng om te zien was dat

Oh, en volgens Unox heb ik vandaag al 480 gram groenten gegeten Beetje jammer dat het merendeel tomaat is, aangezien ik twee komen tomatensoep naar binnen heb gewerkt
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_81257011
ik eet nu een groenteprut van courgette, venkel en ui, zacht gegaard in olijfolie, ik denk dat dit mijn nieuwe verslaving is, zoo lekker
  Vis een optie? maandag 10 mei 2010 @ 16:23:04 #131
70532 loveli
N
pi_81257024
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:07 schreef computergirl het volgende:

[..]

seperatorvlees is wel eens behandeld bij de Keuringsdienst van waarde. Dat zijn de kipresten die op het karkas achterblijven als de kipfilet en poten etc verwijderd zijn. Dat wordt verzameld en verwerkt in produkten
Niks mis mee
Wordt tot gort gekookt en vermalen, zodat kleine botrestjes niet te proeven zijn. Goed voor je calcium.
crap in = crap out
  maandag 10 mei 2010 @ 16:23:34 #132
229513 Blurred86
Live Positive
pi_81257044
quote:

In yoghurt niet hoor! dat is melk met melkzuurbacteriën, verder niets. En kaas kun je ook in een vegetarische variant kopen, verkopen ze in de AH volgens mij. En gelatine in snoepjes is idd naar (al zul je daar vast ook een vegetarische variant voor hebben)
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_81257070
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:19 schreef Perruche het volgende:

[..]

Als je iets zelf wilt maken kan je ook agar-agar gebruiken... ik vind gelatine ook een beetje naar
Ja dat is wel een goede! Ik heb hier een boek waar stap voor stap staat hoe je zelf gelatine maakt (met plaatjes)
pi_81257116
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:24 schreef P.F het volgende:

[..]

Ja dat is wel een goede! Ik heb hier een boek waar stap voor stap staat hoe je zelf gelatine maakt (met plaatjes)
uit botten..??
pi_81257152
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:23 schreef loveli het volgende:
Wordt tot gort gekookt en vermalen, zodat kleine botrestjes niet te proeven zijn. Goed voor je calcium.
Ja en?
pi_81257312
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:23 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

In yoghurt niet hoor! dat is melk met melkzuurbacteriën, verder niets. En kaas kun je ook in een vegetarische variant kopen, verkopen ze in de AH volgens mij. En gelatine in snoepjes is idd naar (al zul je daar vast ook een vegetarische variant voor hebben)
In die meloen/honing yoghurt die vorige week in de bonus was zit gelatine..

En in alle kwark zit stremsel, want kwark is jonge kaas.

Smeerkaas met heel veel stremsel gemaakt, heb ik voor niets laatst een potje gekocht om te proberen..

En weipoeder is volgens mij ook niet vegetarisch..

In bijna al het winegum achtige snoep en in drop zit gelatine.. alleen niet in het snoep van look-o-look en salmiak lollies of zo..

In die moederdag taart zat ook gelatine.. En in meer glimmende taarten...

Heb al wel 2-3 soort vegetarische kaas bij de AH gezien, maar dat is dan alleen Nederlandse kaas..
  maandag 10 mei 2010 @ 16:30:30 #137
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_81257319
quote:

Nou, er wordt steeds meer milase stremsel gebruikt ipv lebstremsel... lebstremsel worden in veel grote kaasfabrieken niet meer gebruikt.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_81257369
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:25 schreef Perruche het volgende:

[..]

uit botten..??
Ja! Maar er staan ook hele lekkere toetjes in en bonbons dus ik vond het verder wel een prima boek!
  maandag 10 mei 2010 @ 16:33:14 #139
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_81257414
ik heb een semi-rel gemist. heaven7 was toch degene die klaagde achter onze ruggen dat dit topic geen antwoord en reacties gaf op vragen? whatever...

en PF ben je nu ineens veganist aan t worden? ik dacht dat je vegetariër was omdat je vlees niet zo lekker vond en je vriendje vegetariër is en t dus makkelijker was ofzo. maar ben je nu ineens heel principieel aan t worden??
Kwak
pi_81257418
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:30 schreef P.F het volgende:
Heb al wel 2-3 soort vegetarische kaas bij de AH gezien, maar dat is dan alleen Nederlandse kaas..
Lijst met vegetarische kazen
pi_81257453
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:33 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Lijst met vegetarische kazen
Dank je!
  maandag 10 mei 2010 @ 16:34:54 #142
236335 neen
schone schijn
pi_81257484
Waarom nemen mensen de bus als ze een halte later eruit gaan terwijl het mooi weer is?
het lijkt niet wat het is
  maandag 10 mei 2010 @ 16:35:42 #143
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_81257514
over vegetarische kaas gesproken: geitenkaas heeft als bijkomend feitje dat er voor lek geitje ook een bokje wordt geboren, een bokje dat niemand wil, en dat dus verkocht wordt voor de slacht aan spanje of in NL aan halalslagers, of er wordt saté kambing van gemaakt

de conclusie was dat vegetarische geitenkaas meer geitenlevens kost dan het eten van geitenvlees geloof ik...
Kwak
pi_81257528
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:33 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb een semi-rel gemist. heaven7 was toch degene die klaagde achter onze ruggen dat dit topic geen antwoord en reacties gaf op vragen? whatever...

en PF ben je nu ineens veganist aan t worden? ik dacht dat je vegetariër was omdat je vlees niet zo lekker vond en je vriendje vegetariër is en t dus makkelijker was ofzo. maar ben je nu ineens heel principieel aan t worden??
Veganist is iets heel anders (geen eieren, geen melkproducten)..

En ik eet geen vlees, geen vis, dus waarom wel maagsappen van dode kalfjes en varkensbotten? Dat vind ik dan weer een beetje gek.
  maandag 10 mei 2010 @ 16:36:23 #145
229513 Blurred86
Live Positive
pi_81257543
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:30 schreef P.F het volgende:

[..]

In die meloen/honing yoghurt die vorige week in de bonus was zit gelatine..

Hmm, in van die bewerkte producten zit inderdaad vaak gelatine, daar had ik niet aan gedacht. Ik denk om het dikker/romiger te maken ofzo? Maar in principe hoort in yoghurt geen gelatine!
quote:
Oh ja, ik had er helemaal niet aan gedacht dat buitenlandse kazen natuurlijk ook met stremsel gemaakt worden.

Wei is inderdaad niet vegetarisch, dat is volgens mij de vloeistof die je krijgt als je melk stremt.
pi_81257576
Oh en ik geef alleen antwoorden op vragen he, geen zin om mijzelf te verdedigen. Als ik geen dieren wil eten, dan mag ik dat Als iemand anders geen eh.. gekookte groenten wil eten of selderij, dan mag hij/zij dat ook!
  maandag 10 mei 2010 @ 16:38:26 #147
211002 Goodbye
Awesome!
pi_81257603
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:37 schreef P.F het volgende:
Oh en ik geef alleen antwoorden op vragen he, geen zin om mijzelf te verdedigen. Als ik geen dieren wil eten, dan mag ik dat Als iemand anders geen eh.. gekookte groenten wil eten of selderij, dan mag hij/zij dat ook!
Natuurlijk mag je dat! Ik vind het zelf altijd al zo moeilijk om gevarieerd te eten, dus het lijkt me op die manier helemaal moeilijk! Maar moeilijk is niet verkeerd natuurlijk
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  maandag 10 mei 2010 @ 16:39:41 #148
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_81257646
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:36 schreef P.F het volgende:

[..]

Veganist is iets heel anders (geen eieren, geen melkproducten)..

En ik eet geen vlees, geen vis, dus waarom wel maagsappen van dode kalfjes en varkensbotten? Dat vind ik dan weer een beetje gek.
nou ja, er is wel een verschil tussen "geen vlees eten omdat je t niet zo lekker vindt en je vriendje ook geen vlees eet en je dus zonder vlees kookt" en het helemaal niet gebruiken van dierlijke slachtproducten (veganisme is idd. wel weer een stapje verder).

maar goed, t was geen veroordeling hoor! ik was alleen benieuwd naar het waarom, maar ws. heb ik het omslagpunt gemist dat je echt vegetariër werd uit principieel oogpunt.
Kwak
pi_81257680
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:38 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je dat! Ik vind het zelf altijd al zo moeilijk om gevarieerd te eten, dus het lijkt me op die manier helemaal moeilijk! Maar moeilijk is niet verkeerd natuurlijk
Ik ben vaak op etentjes en dan is het van:
Hier neem deze zalm!
En ik: ik eet geen dieren..

DUS jij bent VEGETARISCH?!!!
En ik: Ja, vegetariër.....

En die ander: DUS je eet VIS!

En ik zo.. Eh, nee een vis is ook een dier.

En die ander: JAWEL! Ik ken iemand die is vegetarisch en die eet gewoon vis hoor! Je eet gewoon vis dan!!

En dat zijn hoogopgeleide dames FYI
  maandag 10 mei 2010 @ 16:41:08 #150
229513 Blurred86
Live Positive
pi_81257700
Zit er niet toevallig een biologische supermarkt/reform-/natuurvoedingswinkel bij je in de buurt PF? daar verkopen ze al dat soort producten wel (dus zonder gelatine en vegetarische kaas etc). Dat soort winkels zijn alleen wel duur altijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')