Pos. | Naam | Team | Punten |
1 | J. Button | McLaren-Mercedes | 60 |
2 | N. Rosberg | Mercedes GP | 50 |
3 | F. Alonso | Ferrari | 49 |
4 | L. Hamilton | McLaren-Mercedes | 49 |
5 | S. Vettel | Red Bull Racing | 45 |
6 | F. Massa | Ferrari | 41 |
7 | R. Kubica | Renault | 40 |
8 | M. Webber | Red Bull Racing | 28 |
9 | A. Sutil | Force India | 10 |
10 | M. Schumacher | Mercedes GP | 10 |
11 | V. Liuzzi | Force India | 8 |
12 | V. Petrov | Renault | 6 |
13 | R. Barrichello | Williams | 5 |
14 | J. Alguersuari | Toro Rosso | 2 |
15 | N. Hulkenberg | Williams | 1 |
16 | K. Kobayashi | BMW Sauber | 0 |
17 | S. Buemi | Toro Rosso | 0 |
18 | P. de la Rosa | BMW Sauber | 0 |
19 | H. Kovalainen | Lotus Racing | 0 |
20 | K. Chandhok | HRT | 0 |
21 | L. Di Grassi | Virgin Racing | 0 |
22 | B. Senna | HRT | 0 |
23 | T. Glock | Virgin Racing | 0 |
24 | J. Trulli | Lotus Racing | 0 |
Pos. | Team | Punten |
1 | McLaren-Mercedes | 109 |
2 | Ferrari | 90 |
3 | Red Bull Racing | 73 |
4 | Mercedes GP | 60 |
5 | Renault | 46 |
6 | Force India | 18 |
7 | Williams | 6 |
8 | Toro Rosso | 2 |
9 | BMW Sauber | 0 |
10 | Lotus Racing | 0 |
11 | HRT | 0 |
12 | Virgin Racing | 0 |
Datum | Tijd | Programma |
Za 8 mei | 13.55-15.15 uur | RTL GP: Formule 1 - Spanje - Kwalificatie |
Zo 9 mei | 13.00-13.55 uur | RTL GP: Formule 1 - Spanje - Pre-show |
Zo 9 mei | 13.55-16.00 uur | RTL GP: Formule 1 - Spanje - Race |
Zo 9 mei | 20.00-21.00 uur | RTL GP: Formule 1 - Spanje - Samenvatting |
Datum | Tijd | Programma |
Za 8 mei | 13.00-15.30 uur | BBC1: Formule 1 - Spanje - Kwalificatie |
Zo 9 mei | 13.00-16.10 uur | BBC1: Formule 1 - Spanje - Race |
Zo 9 mei | 20.00-21.00 uur | BBC3: Formule 1 - Spanje - Samenvatting |
Dag | Minimum | Maximum | Neerslagkans | Weerbeeld |
Vrijdag | 11 °C | 18 °C | 20 % | zonnig |
Zaterdag | 12 °C | 18 °C | 70 % | lichte regen |
Zondag | 13 °C | 19 °C | 40 % | buien |
Ik ga zowel de kwalificatie als de race 'live' verslaan door mee te schrijven en tussendoor te plaatsen. Neem dus zaterdag en/of zondag een kijkje op FOK!sportquote:
Ik ga gewoon tv kijken, oke?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 00:39 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik ga zowel de kwalificatie als de race 'live' verslaan door mee te schrijven en tussendoor te plaatsen. Neem dus zaterdag en/of zondag een kijkje op FOK!sport![]()
Dat mag sowieso altijd wel![]()
Live stream van een lege baan? Ze beginnen pas over 10 min.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:45 schreef Tarado het volgende:
Iemand een link for live stream?
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:53 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Live stream van een lege baan? Ze beginnen pas over 10 min.
Die link werkt ook bij mij thuis nietquote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:56 schreef Atreidez het volgende:
http://www.justin.tv/jhonislivetv6#r=MbKRJkc~
Deze geeft t wel aan maar doet t hier niet (bedrijfsnetwerk).
Dat heeft te maken met beschikbare banden, beter die te gebruiken als het circuit op zijn best isquote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:34 schreef sanger het volgende:
Je zou verwachten dat Mercedes zoveel mogelijk tracktime wil benutten, maar dat valt tot nog toe tegen.
Ach, een setje helemaal oproken om een indruk te kijken zou ik juist wel doen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met beschikbare banden, beter die te gebruiken als het circuit op zijn best is
Ze hebben van de wintertests al zoveel data over dit circuit icm de banden dat ze vooral op dit circuit wel wat langer kunnen wachten met naar buiten gaan. En nu licht er nog niet al te veel rubber, dus even wachten is beter om dan later meteen indruk te maken.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Ach, een setje helemaal oproken om een indruk te kijken zou ik juist wel doen.
Godsklere, dat duits commentaar klinkt echt belabberdquote:Dar schtekt ein auto böse unter den reifen![]()
je hebt alleen zo weinig aan data die met een andere bolide is gereden. Ze hebben dusdanige aanpassingen gedaan dat je nieuwe data wilt hebben om te kijken of de simulaties goed waren.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:45 schreef Party_P het volgende:
[..]
Ze hebben van de wintertests al zoveel data over dit circuit icm de banden dat ze vooral op dit circuit wel wat langer kunnen wachten met naar buiten gaan. En nu licht er nog niet al te veel rubber, dus even wachten is beter om dan later meteen indruk te maken.
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:02 schreef Tarado het volgende:
deze doet het nog maar wel met portugees commentaar
http://www.stream2watch.c(...)Practice-live-stream
You got a point there, maar dit circuit is wel het meest bekend bij iedereen. Op HRT naquote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:01 schreef sanger het volgende:
[..]
je hebt alleen zo weinig aan data die met een andere bolide is gereden. Ze hebben dusdanige aanpassingen gedaan dat je nieuwe data wilt hebben om te kijken of de simulaties goed waren.
Dan heb je idd niet alles gezien, op het laatst zei Rubens namelijk: "Ik lulde compleet uit me nek", maar dat heb je dus gemistquote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:11 schreef vosss het volgende:
Mooie analyse van Rubens net. Jammer dat de stream er mee kapte
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:11 schreef Party_P het volgende:
[..]
Dan heb je idd niet alles gezien, op het laatst zei Rubens namelijk: "Ik lulde compleet uit me nek", maar dat heb je dus gemist
IK dacht dat Klien voor Chandhok reed?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:35 schreef Tarado het volgende:
Pos Driver Team Time Laps
1. Hamilton McLaren-Mercedes 1:21.134 21
2. Button McLaren-Mercedes 1:21.672 + 0.538 14
3. Schumacher Mercedes 1:21.716 + 0.582 12
4. Webber Red Bull-Renault 1:22.011 + 0.877 27
5. Vettel Red Bull-Renault 1:22.026 + 0.892 22
6. Rosberg Mercedes 1:22.070 + 0.936 19
7. Kubica Renault 1:22.202 + 1.068 22
8. Alonso Ferrari 1:22.258 + 1.124 19
9. Petrov Renault 1:22.397 + 1.263 23
10. Kobayashi Sauber-Ferrari 1:22.492 + 1.358 26
11. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:22.588 + 1.454 24
12. Massa Ferrari 1:22.975 + 1.841 22
13. Sutil Force India-Mercedes 1:23.030 + 1.896 21
14. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:23.110 + 1.976 31
15. Liuzzi Force India-Mercedes 1:23.284 + 2.150 19
16. Barrichello Williams-Cosworth 1:23.312 + 2.178 22
17. Hulkenberg Williams-Cosworth 1:23.471 + 2.337 20
18. Kovalainen Lotus-Cosworth 1:25.329 + 4.195 17
19. Trulli Lotus-Cosworth 1:26.244 + 5.110 20
20. Glock Virgin-Cosworth 1:26.340 + 5.206 23
21. di Grassi Virgin-Cosworth 1:26.694 + 5.560 24
22. Chandhok HRT-Cosworth 1:27.250 + 6.116 26
23. Senna HRT-Cosworth 1:27.752 + 6.618 27
24. de la Rosa Sauber-Ferrari No time 3
dit is wel grappig;quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:43 schreef sasquatsch het volgende:
Nou snap ik ook dat Senna niet zo blij was met Klien als vrijdag tester. Hij is een halve seconde sneller. Als dit zo door gaat raakt een van de twee zijn stoeltje misschien kwijt aan Klien.
Reed Di Resta niet voor Sutil ook? Slordigquote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:41 schreef Tarado het volgende:
Tja het was gewoon copy and paste van autosport,.com, ze hebben het inmiddels aangepast;
Pos Driver Team Time Laps
1. Hamilton McLaren-Mercedes 1:21.134 21
2. Button McLaren-Mercedes 1:21.672 + 0.538 14
3. Schumacher Mercedes 1:21.716 + 0.582 12
4. Webber Red Bull-Renault 1:22.011 + 0.877 27
5. Vettel Red Bull-Renault 1:22.026 + 0.892 22
6. Rosberg Mercedes 1:22.070 + 0.936 19
7. Kubica Renault 1:22.202 + 1.068 22
8. Alonso Ferrari 1:22.258 + 1.124 19
9. Petrov Renault 1:22.397 + 1.263 23
10. Kobayashi Sauber-Ferrari 1:22.492 + 1.358 26
11. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:22.588 + 1.454 24
12. Massa Ferrari 1:22.975 + 1.841 22
13. Sutil Force India-Mercedes 1:23.030 + 1.896 21
14. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:23.110 + 1.976 31
15. Liuzzi Force India-Mercedes 1:23.284 + 2.150 19
16. Barrichello Williams-Cosworth 1:23.312 + 2.178 22
17. Hulkenberg Williams-Cosworth 1:23.471 + 2.337 20
18. Kovalainen Lotus-Cosworth 1:25.329 + 4.195 17
19. Trulli Lotus-Cosworth 1:26.244 + 5.110 20
20. Glock Virgin-Cosworth 1:26.340 + 5.206 23
21. di Grassi Virgin-Cosworth 1:26.694 + 5.560 24
22. Klien HRT-Cosworth 1:27.250 + 6.116 26
23. Senna HRT-Cosworth 1:27.752 + 6.618 27
24. de la Rosa Sauber-Ferrari No time 3
De rembalans lijkt me. Volgens mij rijdt Mercedes nog niet met een F-duct-achtig systeem, dus dat kan het niet zijn.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:13 schreef Flabberguest het volgende:
Wat zat schummie nou de hele tijd te bedienen met zijn linker hand naast zijn been?
De balans?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:13 schreef Flabberguest het volgende:
Wat zat schummie nou de hele tijd te bedienen met zijn linker hand naast zijn been?
quote:Schumacher: “The car goes where I want it to go!”
Jump to Comments
Michael Schumacher was in upbeat mood after outpacing team mate Nico Rosberg in both practice sessions in Spain on Friday.
Schumacher was much happier with the revised Mercedes, and says that the car is now doing what he wants. He made it clear that his assertion that China was a glitch has been confirmed.
“It’s certainly feeling a lot more a race car into my hands than at least in China. China we obviously haven’t fully understood exactly, but nevertheless I’m feeling comfortable in the car. That’s what I’m asking to do, if we can work very well with my engineers, my team. Obviously the improvement to the car certainly helps.
“It’s not about confidence, it’s simply that the car goes where I want it to go and I don’t have to wait too long to go to this point!”
Despite his upbeat mood Michael did not want to be drawn on whether his season would now turn around.
“I don’t think we want to get into any kind of detail analysis now. The clear trend is there. We have improved certainly, I have more ability to work the car to my needs, that’s what it is, that’s what I look for. The team has reacted very good, and now we look forward to make the best out of this.”
Curiously Michael went on to say that confidence was an issue.
“The matter of fact is with the car we have right now, we certainly have the ability to work it a lot more in directions that I’m looking for. That simple was not possible before. So I’m feeling a lot more confident in what the car is doing to me. Again it sort of confirmed that China, whatever glitch it was, but something didn’t work out for whatever reason, and that works back to a more normal situation.”
He added that he is working well with Rosberg: “Absolutely. I think we actually work very well together, because we have similar interests. Not driving style, but at least a similar development direction, and priorities that we set. In this respect it is very good working with Nico, I have to say. He’s very clear, he’s very how do you say, strong in his opinion. It helps all of us to work with a very good team mate.”
Het zal zeker uitmaken. Ik had begrepen dat de Mercedes nogal onderstuurd was, en dat ze daarom de wielbasis hadden aangepast. Schumachers klasse zat hem er qua snelheid altijd in dat hij met een zenuwachtige achterkant stuurt ipv er last van te hebben. Dus als ze die Mercedes tailhappy hebben weten te krijgen kan het nog leuk worden dit seizoen, misschien niet deze race, maar wel dit seizoen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:33 schreef sasquatsch het volgende:
Schumacher zit er met de aangepaste auto goed bij. Nu afwachten of dat zondag ook nog het geval is.
quote:
Ik ook! Het zou helemaal een giller zijn als Schumi dit jaar nog WC wordt en dat Ferrari het voorcontract met Kubica verscheurd en Schumi voor belachelijk veel geld terughaalt naar Ferrariquote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:05 schreef Mikkie het volgende:
Ik ben wel blij als Schumacher inderdaad weer wat meer mee zou kunnen doen.
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:42 schreef Stiggie het volgende:
Mooie Top 5. Wat een gave namen staan r toch op het veld dit jaar
quote:
quote:Het is de 40e keer dat een Spaanse GP officieel meetelt voor het Wereldkampioenschap F1.
De race gaat over 66 ronden en dus als er in ronde 49 iets gebeurt kan de race afgevlagd worden omdat hij dan over de 75% verreden afstand is. Het circuito de Catalunya is het vijfde circuit in Spanje waar de Spaanse GP verreden is( Valencia is de GP van Europa en telt dus niet mee) de andere vier zijn: Pedrables, Jarama, Montjuich Park en Jerez.
De overwinning van Schumacher in 1996, toen hij van de derde plek vertrok , is de enige race op Barcelona die gewonnen werd vanaf een plek lager dan de eerste startrij. De laatste 9 Spaanse Gp's zijn allemaal gewonnen vanaf Pole position!! De heren rijders kennen dit feit ook er dus zal de kwalificatie gruwelijk gaan worden.
Het is overigens voor Ferrari de 800e start als motorleverancier in F1. Als constructeur staan ze op 798 starts en dat komt omdat ze in 1960 tijdens de GP van de USA en in 1966 tijdens de Britse GP zelf niet als constructeur meereden maar er wel twee motoren in prive Ferrari's gebruikt werden.
Na de eerste meters van In Barcelona zijn een paar dingen duidelijk: RedBull is qua snelheid nog steeds het te kloppen team, Schumacher voelt zich duidelik beter thuis in zijn 'nieuwe' chassis en McLaren laat waarschijnlijk nog niet het achterste van de tong zien. Tevens was Bruno Senna na VT1 maar 0,8 sneller dan de snelste GP2 auto,........Jarno Trullie toonde zich tevreden met de vooruitgang van Lotus en leken ook de beide Saubers weer wat prestatievermogen te hebben gevonden.
grtz
Olav
Ik heb niks gezien dus weet niet of 'ie weer iets geflikt heeft dit weekend, maar gelijk heb je sowieso. En als 'ie weer iets geflikt heeft, heb je nog meer gelijk!quote:
Ik zou me kapot lachen inderdaad, maar dat zie ik niet gebeuren. Zo wel, dan is hij koning en kus ik je voetenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ook! Het zou helemaal een giller zijn als Schumi dit jaar nog WC wordt en dat Ferrari het voorcontract met Kubica verscheurd en Schumi voor belachelijk veel geld terughaalt naar Ferrari!!
Je zou je toch de penis uit de pantalon lachen
Het schijnt van wel. Gazetto del la huppakee (geen idee, een of andere italiaanse krant) denkt het te weten en dan zou inderdaad Massa weggaan. Ik moet het nog zien. Aan de andere kant, ze hebben Kimi ook gewoon buiten gezet 1 jaar nadat hij WC is geworden, dus Massa kunnen ze er ook wel uitflikkeren.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 03:48 schreef Mikkie het volgende:
Ik zou me kapot lachen inderdaad, maar dat zie ik niet gebeuren. Zo wel, dan is hij koning en kus ik je voeten. Ik heb alleen iets gemist over een voorcontract met Kubica? Gaat Massa er dan uit volgend jaar?
Ik ben al een aantal weken amper in het geruchtencircuit te vinden, dus...
.
Hoezo? Het is net om 11:00 begonnenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 10:53 schreef vosss het volgende:
Godverdomme! Ik ben het hele weekend telkens een uur te laat met inschakelen
Daar kon hij volgens mij niet echt iets aan doen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:20 schreef Schunckelstar het volgende:
petrov rijd nog effe zijn wagen plat
geen idee, heb hem alleen maar zien glijdenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar kon hij volgens mij niet echt iets aan doen.
Remmen op het rechte stuk en hij verliest hem gewoon
Gladde kerbs...quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar kon hij volgens mij niet echt iets aan doen.
Remmen op het rechte stuk en hij verliest hem gewoon
Kwam Petrov op de kerbs? Volgens mij niet?quote:
Ohquote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Kwam Petrov op de kerbs? Volgens mij niet?
Ik denk dat geen één coureur kan functionoren zonder dat een team om hem heen wordt gebouwd. En waarom zou Schumi dat ook niet eisen, hij is wel de beste F1-coureur aller tijden.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:03 schreef Googolplexian het volgende:
Die Schumacher kan ook echt alleen maar functioneren in een team dat om hem heen gebouwd wordt, he
Major updates > Schumacher ineens constant sneller.
Tsja ... hij kan nog eens wat centen in het team pompen via leuke deals. Beetje jammer voor Rosberg, dit.
Schumacher heeft een update gekregen die bij zijn rijstijl past en waar hij blij mee is.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:03 schreef Googolplexian het volgende:
Die Schumacher kan ook echt alleen maar functioneren in een team dat om hem heen gebouwd wordt, he
Major updates > Schumacher ineens constant sneller.
Tsja ... hij kan nog eens wat centen in het team pompen via leuke deals. Beetje jammer voor Rosberg, dit.
Inderdaad jammer dat de auto om hem heen wordt gebouwd en niet om Rosberg.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:03 schreef Googolplexian het volgende:
Die Schumacher kan ook echt alleen maar functioneren in een team dat om hem heen gebouwd wordt, he
Major updates > Schumacher ineens constant sneller.
Tsja ... hij kan nog eens wat centen in het team pompen via leuke deals. Beetje jammer voor Rosberg, dit.
Het zijn ook geen 2 zitters.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Inderdaad jammer dat de auto om hem heen wordt gebouwd en niet om Rosberg.
Dat gebeurt ook maar je weet vooruit niet wat de uitwerking zal zijn; verandering is niet altijd een verbetering.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:06 schreef vosss het volgende:
De twee auto's hoeven toch niet gelijk te zijn? Dus waarom niet gewoon wat updates die Schumacher van pas komen op zijn wagen mikken en juist anderen op de wagen van Rosberg waar hij meer bij gebaat is?
quote:Virgin drivers get five-place penalties
Timo Glock and Lucas di Grassi will both be given five-place grid penalties at the Spanish Grand Prix after their Virgin Racing team failed to notify the FIA about its intended gear ratios in time.
F1 teams are supposed to notify the FIA's technical delegate about the gear ratios that the team will be using for the rest of the weekend within two hours of the end of Friday's free practice session.
Virgin Racing failed to do that, which is a breach of the sport's technical regulations.
The race stewards issued a statement on Saturday morning stating that both Glock and di Grassi would be handed five place grid penalties.
Inderdaad. Wel was toen duidelijk dat de complete auto eik op Button gebouwd was en dat ie niet erg goed aansloot bij de rijstijl van Schumacher.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:07 schreef MaGNeT het volgende:
Toen Rosberg sneller was hoorde ik ook niemand klagen dat Schumacher benadeeld werd.
ook als de auto daardoor minder goed bij Rosberg past, die op dat moment tweede staat in het kampioenschap?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Schumacher heeft een update gekregen die bij zijn rijstijl past en waar hij blij mee is.
Is toch prima? Je moet een goede auto hebben om vooraan te rijden en je moet je er zelfverzekerd in voelen.
Rosberg was het ook eens met de veranderingen, die waren ook al gepland in februari omdat de gewichtsverdeling van de auto niet goed was. Alleen ging Rosberg daar goed mee om, terwijl Schumachers snelheid altijd is gekomen van het opvangen van de achterkant met stuurcorrecties, het is niet raar dat dat niet werkt in een onderstuurde auto.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:03 schreef Googolplexian het volgende:
Die Schumacher kan ook echt alleen maar functioneren in een team dat om hem heen gebouwd wordt, he
Major updates > Schumacher ineens constant sneller.
Tsja ... hij kan nog eens wat centen in het team pompen via leuke deals. Beetje jammer voor Rosberg, dit.
Deze recente aanpassing is niet gedaan op Rosberg z'n auto, hij rijdt met zijn "oude" chassis.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:10 schreef sanger het volgende:
[..]
ook als de auto daardoor minder goed bij Rosberg past, die op dat moment tweede staat in het kampioenschap?
Dat dus. Schumi is backquote:Als Schumacher dan sneller is met deze bak dan Rosberg was met de oude bak, dan is dit dus de snelst mogelijke auto en is het Rosbergs probleem als hij langzamer is in de snelst mogelijke Mercedes.
Rosberg heeft die update(s) niet, lees ik net:quote:
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Deze recente aanpassing is niet gedaan op Rosberg z'n auto, hij rijdt met zijn "oude" chassis.
Verder is dit het éérste weekend van het jaar dat Schumi sneller is dan zijn teamgenoot.
Het kan ook nog een wat minder weekend van Rosberg zijn, of het circuit ligt hem niet.
Ook heeft Schumi veel ervaring op dit circuit (geldt voor alle klassieke circuits)
Lijkt me ook logisch.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:51 schreef vosss het volgende:
Ik weet dat Rosberg ze niet heeft. Misschien wil hij ze ook wel gewoon niet.
Hier ben ik het niet mee eens. In miijn ogen is een bolide sneller als deze om een coureur heen gebouwd is, omdat de coureur dan geen aanpassingen hoeft te doen aan rijstijl. Aanpassingen doen betekent compromissen, en dus snelheidsverlies. Ook het vertrouwen van een coureur speelt hierin mee.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:16 schreef Weltschmerz het volgende:
F1 is geen kwestie van een coureur zijn rijstijl goed uit de verf laten komen, het is een kwestie van de snelst mogelijke auto bouwen en daar moet de coureur dan maar het beste uithalen.
Dat de kwalificatie zelf pas over 50min begintquote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:08 schreef Sally het volgende:
Bijna voorbeschouwing![]()
BBC One staat al op (13:15 uur begint het), colaatje voor mijn neus, als lunch had ik frietjes uit de oven en die zijn al op, Live Timing al gestart, GPUpdate en autosport.com ook al klaar voor het livecommentaar (al gebruik ik vrijwel alleen LT zelf), al binnen op irc-chat in #f1, nieuwsbericht voor op FOK!sport staat al klaar...
Wat ben ik vergeten?
Voorbeschouwing van de BBC wil ik ook niet missenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:11 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Dat de kwalificatie zelf pas over 50min begint
Duh, er staat toch "Bijna voorbeschouwingquote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:11 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Dat de kwalificatie zelf pas over 50min begint
Nu ja, eerdere races (en kwali's) die ik versloeg waren vroeger. Maar het is altijd handig als je allerlei sites al klaar hebt staan. En wrs heb ik geen tijd om nog te lunchen als het om 14 uur begint omdat je echt de hele tijd zit te typen of dingen zit te bekijken op LT en andere sites met commentaar, zeker als iemand van de baan schiet ofzo. Dan wil je de reden weten en hoe ernstig enzo. Ik heb dan zelfs niet veel tijd om echt tv te kijkenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:18 schreef Stiggie het volgende:
haha ja maar omdat je de friet al op hebt live timing al aan![]()
*zet bbc aan*
Maar het gaat er niet om de coureur goed uit de verf te laten komen, het gaat erom een auto te bouwen die zo snel mogelijk over de finish komt. Als de snelheid in de auto zit, dan is het aan de coureur om die eruit te halen, als het niet bij zijn rijstijl past dan is dat het probleem van de coureur, maar je hebt er twee en als die een verschillende rijstijl hebben, dan is degene die het best is met de snelste auto van dat team de beste.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Hier ben ik het niet mee eens. In miijn ogen is een bolide sneller als deze om een coureur heen gebouwd is, omdat de coureur dan geen aanpassingen hoeft te doen aan rijstijl. Aanpassingen doen betekent compromissen, en dus snelheidsverlies. Ook het vertrouwen van een coureur speelt hierin mee.
Nederlandse. De kwali is om 14:00 uurquote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:21 schreef Stiggie het volgende:
13.15 nederlandse tijd start de voorbeschouwing? of engelse tijd?
Lijkt wel te gebeuren, zit naar allemaal politiek te kijkenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:12 schreef Googolplexian het volgende:
Voorbeschouwing van de BBC wil ik ook niet missen
Mjahquote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:24 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Lijkt wel te gebeuren, zit naar allemaal politiek te kijken
Ik quote mezelf: Jake kwam nog even tussendoor daarstraks aan het eind van dat Football-programma, dat ze er om kwart over 12 zouden zijn (Engelse tijd, dus).quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:24 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Lijkt wel te gebeuren, zit naar allemaal politiek te kijken
"A quarter past twelve" is toch echt kwart over 12 bij mijquote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:29 schreef Trystar het volgende:
1345 pas hoorde ik gister bij de vrije trainingen via BBC Radio 5 live.
http://www.bbc.co.uk/bbcone/programmes/schedules/london/todayquote:Afternoon
12:00–12:35
BBC News Special
Election Special With David Dimbleby
An election special presented by David Dimbleby.
12:35–13:15
BBC London News
08/05/2010
The latest news, sport and weather from London.
13:15–14:45
Formula 1
2010, The Spanish Grand Prix - Qualifying
Jake Humphrey presents coverage from Catalonia of qualifying for the Spanish Grand Prix.
Dat wordt dus toch RTL kijken dan...quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:32 schreef Sally het volgende:
[..]
http://www.bbc.co.uk/bbcone/programmes/schedules/london/today
BBC Two heeft de herdenking achter zich gelaten, maar een Indiase serie ofzo. Geen F1...
Die hebben nooit vb van de kwali's... Hooguit 5 minuten.quote:
True, maar ja, BBC heeft nu dus ook bijzonder weinig te bieden?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:34 schreef Sally het volgende:
[..]
Die hebben nooit vb van de kwali's... Hooguit 5 minuten.
Ik heb al Timo en Lucas, wie zijn de anderen en waarom?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:31 schreef Googolplexian het volgende:
1212: Now, complicated TV-viewing scenario this afternoon on account of this election thing. Jake and the team will begin on the Red Button at 1215 BST then hotfoot it to BBC One at 1245 BST. It will all be seamlessly simulcast on the website for UK users *crosses fingers*.
>>>
From Tevezgate on 606: "There COULD be eight drivers starting with grid penalties... is that a record for the most drivers possibly starting with a penalty?"
Vettel oa.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:35 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik heb al Timo en Lucas, wie zijn de anderen en waarom?
Vettel heeft dat idd gedaan. Viel me nog op.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:39 schreef Trystar het volgende:
RT @andrewbensonf1: Vettel, Rosberg, Hulkenberg, Buemi and Alguersuari under investigation for setting fastest laps under yellow flags #F1
Dat zou zuur zijn zeg. Wel terecht als ze bestraft worden, maar ook zuur.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:39 schreef Trystar het volgende:
RT @andrewbensonf1: Vettel, Rosberg, Hulkenberg, Buemi and Alguersuari under investigation for setting fastest laps under yellow flags #F1
watheb ik gemist?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:40 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Vettel heeft dat idd gedaan. Viel me nog op.
quote:BBC Sport's Andrew Benson at Barcelona: "Re 1205: I've just spoken to Red Bull team principal Christian Horner and he insists Vettel is not going to get a penalty - he says it was Vettel's decision to go to see the stewards after the session because there was some confusion over the yellow flags. He also told me that I wasn't quite right to say earlier that their car has all-new bodywork apart from the front and rear wings. It turns out 'the rear wing is a little bit different, too'!"
Thnx.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:39 schreef Trystar het volgende:
RT @andrewbensonf1: Vettel, Rosberg, Hulkenberg, Buemi and Alguersuari under investigation for setting fastest laps under yellow flags #F1
Toe maar, hip van fok!quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:46 schreef Sally het volgende:
[F1] Uitslag kwalificatie Spanje
(voor degenen die geen tv bij de hand hebben)
die moet idd met het volume vol openquote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:45 schreef Stiggie het volgende:
LEKKKKKKKKKKERE TUNE ZEG. allemaggies we gaan weer van start
Je bent Petrov vergeten. Die heeft ook 5 plaatsen straf.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:46 schreef Sally het volgende:
[F1] Uitslag kwalificatie Spanje
(voor degenen die geen tv bij de hand hebben)
Ja, dat heb ik net opgeschrevenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:49 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Je bent Petrov vergeten. Die heeft ook 5 plaatsen straf.
Ah, ok. Dat had ik niet door.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:51 schreef Sally het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik net opgeschrevenAlleen plaats ik het niet meteen
Dus volgende update komt die. Ik las het namelijk net nadat ik het opgeslagen had dat je het hier neergezet had
En bij mij zijn ze net opgehouden met boren.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:54 schreef Sally het volgende:
VerdorieZe zijn hier in het gebouw aan het boren. BBC is al zacht, maar nu moet ik 'm nog harder zetten
Hou's op!
Jij blij.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:55 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En bij mij zijn ze net opgehouden met boren.
Doen ze altijd al.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:08 schreef Sally het volgende:
In de voorbeschouwing hoorde ik een Brit zeggen: "Christian Kli-en"
Het is eerder opvallend dat de auto zonder updates sneller is. Belooft ook niet veel goeds voor Williams.quote:
Zolang die wagen niet stuk gaat en er verder niks geks gaat gebeuren winnen ze deze race met 2 vingers in de neus. Niet normaal hoe snel die hier zijn.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:41 schreef Fir3fly het volgende:
Die Red Bulls zijn echt niet te stoppen. Ongelooflijk.
Het geeft ze vleugels...quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:41 schreef Fir3fly het volgende:
Die Red Bulls zijn echt niet te stoppen. Ongelooflijk.
Dat denk ik ook. Ik hoop alleen dat Vettel Webber voor kan blijven.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:43 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zolang die wagen niet stuk gaat en er verder niks geks gaat gebeuren winnen ze deze race met 2 vingers in de neus. Niet normaal hoe snel die hier zijn.
Idem hier.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Ik hoop alleen dat Vettel Webber voor kan blijven.
Kans acht ik ook niet groot. McLaren is op dit circuit voorlopig sneller. Helaas.quote:En ik hoop dat een Ferrari het podium gaat halen maar die kans is wel heel erg klein.
Valt nog mee hoor, de race pace van Ferrari lijkt beter (als de FP enige indicatie geeft).quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:47 schreef ElmarO het volgende:
Kans acht ik ook niet groot. McLaren is op dit circuit voorlopig sneller. Helaas.
Zou kunnen. Heb dat niet echt kunnen volgen, dus ik baseer me voorlopig hier op.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Valt nog mee hoor, de race pace van Ferrari lijkt beter (als de FP enige indicatie geeft).
Zat je al klaar om op zo'n actie de kotssmiley te kunnen plaatsen?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:51 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Alonso
Zelfs in de pitsstraat moet ie mensen id muur beuken.
Liever niet.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:04 schreef Trystar het volgende:
Regen aub voor morgen.
quote:De kwalificatie voor de Grand Prix van Spanje is gewonnen in de laatste seconden door Mark Webber. Red Bull Racing-teamgenoot Sebastian Vettel staat daar iets meer dan een tiende achter, Lewis Hamilton en Fernado Alonso pakten de tweede startij.
Opvallend, gezien het feit dat ze toch zo'n mooie, slimme, nieuwe F-duct hadden?quote:
Betaalt Philip Morris dan ook miljoenen aan de kerbstones?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:17 schreef leroytje het volgende:
Beter verwijderen ze de curbstones ook!
Zie je dat niet zeikers tegen Ferrari. Net goed zo goed rood/witte Marlboro reclame!
Schandalig
Dat vond ik ook zo'n onzinquote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:17 schreef leroytje het volgende:
Beter verwijderen ze de curbstones ook!
Zie je dat niet zeikers tegen Ferrari. Net goed zo goed rood/witte Marlboro reclame!
Schandalig
Dus als jij de curbstones ziet:quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:17 schreef leroytje het volgende:
Beter verwijderen ze de curbstones ook!
Zie je dat niet zeikers tegen Ferrari. Net goed zo goed rood/witte Marlboro reclame!
Schandalig
Hoe erg kun je het punt missen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:22 schreef Trystar het volgende:
[..]
Dus als jij de curbstones ziet:
Rood/wit = Marlboro => ik moet roken
Bij sommige mensen moet je posts gewoon twee keer lezen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:29 schreef Trystar het volgende:
[..]
ErgDe zin liep voor mij niet logisch genoeg om het in een keer te begrijpen
Precies!quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bij sommige mensen moet je posts gewoon twee keer lezen.
Inderdaad, die hebben door die controverse toch een partij zendtijd gekregen. Het heeft dus eerder in hun voordeel gewerkt. Lekker slim dus van die wetenschappers.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat vond ik ook zo'n onzin. Alsof niet iedereen weet waar het voor staat.
En eigenlijk heeft het Phillip Morris alleen maar goed gedaan.
gpupdate.netquote:Ferrari moet lappen na incident met Rosberg
08 mei 2010
Het team van Ferrari heeft een boete gekregen voor het incident met Nico Rosberg in de kwalificatie. Fernando Alonso werd in het pad van Rosberg gestuurd, waarbij laatstgenoemde nog maar net een ongeluk kon ontwijken.
Ferrari moet maar liefst 20.000 dollar overmaken op de rekening van de FIA. Rosberg liet direct na afloop van het incident al weten dat Alonso gestraft zou moeten worden.
Je kan imo dan beter bij je team klagen dat die je geen vrije ruimte gezocht hebben.quote:“Er zijn zes auto’s die zoveel langzamer zijn de de rest”, klaagt Barrichello, die morgen als achttiende van start gaat. “Ik had verwacht dat ik Q3 wel zou kunnen halen, maar de realiteit is dat ik van achteren zal moeten starten. Telkens kwam ik een Virgin, een Lotus of een HRT tegen en dat kost je geen tienden, maar seconden.”
idd alonsoquote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:51 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Alonso
Zelfs in de pitsstraat moet ie mensen id muur beuken.
Niet dat ik nu zo'n Alonso fan ben maar je ziet echt geen hol als je daar zo rijdt.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:45 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
idd alonso![]()
kan van dat bijna ongelukje geen filmpje vinden op youtube helaas
Misschien omdat het ook helemaal niets voorstelde?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:54 schreef Sharpdressedman het volgende:
Kan er helaas geen filmpje van vinden
THXquote:
Laatste tijd wel veel problemen in de pits natuurlijkquote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:02 schreef ColtZ40 het volgende:
Als je daar al 20.000 boete voor krijgt...
Aan de andere kant: als het fout gaat knallen ze in elkaar. Pits geblokkeerd en diverse rondspringende onderdelen van carbon, die diverse mensen lelijk kunnen verwonden...quote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:02 schreef ColtZ40 het volgende:
Als je daar al 20.000 boete voor krijgt...
http://www.ns.nl/reisplanner-v2/remote.shtmlquote:Op zondag 9 mei 2010 11:30 schreef Mikkie het volgende:
Wel godvertieft zeg...valt zo'n race eindelijk in een vrij weekend, hebben de mensen die ik van het vliegveld moet halen vertraging. Gewijzigde aankomsttijd: drie uur. Nu mis ik dus echt de hele facking race.
quote:Op zondag 9 mei 2010 11:32 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
http://www.ns.nl/reisplanner-v2/remote.shtml
Laat ze het lekker zelf uitzoeken.
Schumacher verloor 0.4 in de eerste sector wegens verkeer, dus waarschijnijk kan die zich wel meten met de McLarens en Ferrari's. Red Bull is los.quote:Op zondag 9 mei 2010 10:36 schreef sanger het volgende:
McLaren en Alonso best van de rest na RBR. Mercedes valt wat tegen, Hami goede kwali.
Er zit een sportcafe op Schiphol, daar kan je gewoon met allerlei reizigers F1 kijken hoor.. Is nog in de aankomsthal ookquote:Op zondag 9 mei 2010 11:30 schreef Mikkie het volgende:
Wel godvertieft zeg...valt zo'n race eindelijk in een vrij weekend, hebben de mensen die ik van het vliegveld moet halen vertraging. Gewijzigde aankomsttijd: drie uur. Nu mis ik dus echt de hele facking race.
Ah top, dan kan ik daar een beetje meespieken terwijl ik op de reizigers wachtquote:Op zondag 9 mei 2010 12:37 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Er zit een sportcafe op Schiphol, daar kan je gewoon met allerlei reizigers F1 kijken hoor.. Is nog in de aankomsthal ook
En dat vind je wel of niet leuk?quote:Op zondag 9 mei 2010 12:57 schreef Drassss het volgende:
Pff zucht. Ten noord van Barcelona iig wat regen ja...
quote:
Lucht is ook weer wat blauwer.. Mark Webber hoopt na dat hij als eerste de eerste bocht in is gegaan op een saaie racequote:Op zondag 9 mei 2010 13:34 schreef caspervc het volgende:
Op RTL nu de grid, het is gewoon droog....
Vast in Monaco na de Mille Milliaquote:
Hoezo verdraaien?quote:Op zondag 9 mei 2010 13:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat een kleinzielige figuren zijn het toch bij de BBC, altijd weer de feiten verdraaien ten koste van Schumacher. Accepteer het nou eens, de grootste ooit was een Duitser.
Kubica leek een goede start te hebben (dwong Rosberg op gras). Denk na bocht wat fout gegaan.quote:Op zondag 9 mei 2010 14:04 schreef Atreidez het volgende:
Kubica en Rosberg slecht weg, en Massa goed
quote:Op zondag 9 mei 2010 14:09 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Die laatste chicane zuigt toch echt apenballen.
Ze beginnen te zeiken dat de nieuwe Mercedes gemaakt zou zijn om bij Schumacher te passen, en dat dat zou zijn vanwege de reclameinkomsten die aan Schumacher gekoppeld zijn. Deze verandering was in februari al gepland, en was ook op verzoek van Rosberg. Dat Rosberg het gaat afleggen in een betere auto zonder onderstuur is een ander verhaal.quote:
Het zijn anders alleen de fans die klagen.. Rosberg zelf ziet het probleem nietquote:Op zondag 9 mei 2010 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze beginnen te zeiken dat de nieuwe Mercedes gemaakt zou zijn om bij Schumacher te passen, en dat dat zou zijn vanwege de reclameinkomsten die aan Schumacher gekoppeld zijn. Deze verandering was in februari al gepland, en was ook op verzoek van Rosberg. Dat Rosberg het gaat afleggen in een betere auto zonder onderstuur is een ander verhaal.
lijkt me wel toch?quote:Op zondag 9 mei 2010 14:25 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Eh...mag je teruggeduwd worden id pits?
In dit geval zeker wel.quote:Op zondag 9 mei 2010 14:25 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Eh...mag je teruggeduwd worden id pits?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |