Blijven roepen, komt ie vanzelf een keerquote:Op donderdag 6 mei 2010 20:47 schreef Hoss het volgende:
Nu toch wel dieptepunt gezien hoop ik.
Zojuist maar wat perpetuals Aegon gekocht tegen 16% korting t.o.v. gisterenquote:S&P 500 INDEX,RTH
Watch this index
Find more results for .INX
The server encountered a temporary error and could not complete your request.<p>Please try again in 30 seconds.
Yahoo Finance ligt ook plat!quote:
LOL, die had ik net ook op Yahoo! financequote:
Koopmomentjequote:
Ja, ongelofelijkquote:Op donderdag 6 mei 2010 20:51 schreef Arcee het volgende:
Ongekend zeg, volgens mij nog nooit gezien zo'n enorm afstort ineens!
PPTquote:Op donderdag 6 mei 2010 20:56 schreef zoost het volgende:
Wow wat een afstort en bounce. In 5 minuten 1000 punten naar beneden en 400 omhoog!
CNBC en money.cnn.com lagen er ook uit. refresh.....en bounce. Raaaarrrr. Wat gebeurd er?
-102quote:
Is dat zo gek dan? Heb je het orderboek eens bekeken? Of er een tornado langskwamquote:Op donderdag 6 mei 2010 20:55 schreef SeLang het volgende:
Shit, de helft van de daling is alweer weg
1065 ook.quote:Op donderdag 6 mei 2010 20:59 schreef Hoss het volgende:
-foutje-
Kloptquote:Op donderdag 6 mei 2010 21:01 schreef edwinh het volgende:
dit heeft puur te maken met algorithm trading machine er gingen gewoon heel veel stoploss af in 1x en dan heb je dit , wel grappig om eens mee te maken live dan :d
1065 toch?quote:
quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:01 schreef edwinh het volgende:
dit heeft puur te maken met algorithm trading machine er gingen gewoon heel veel stoploss af in 1x en dan heb je dit , wel grappig om eens mee te maken live dan :d
This is Spartaquote:Op donderdag 6 mei 2010 20:55 schreef SeLang het volgende:
Shit, de helft van de daling is alweer weg
nee, die zijn juist omhoog, toch?quote:Op donderdag 6 mei 2010 20:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Is dat zo gek dan? Heb je het orderboek eens bekeken? Of er een tornado langskwamDit was wel zo'n beetje 1 van de moeder short squeezes als je zo ver naar beneden kukelt.
quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:05 schreef SeLang het volgende:
Hele markt wordt eventjes vacuüm getrokken. En dat risico is extra groot omdat de volatiliteit de laatste tijd zo laag was. Men gebruikt dan weer meer leverage e.d.
Het risico is daarom altijd het hoogst als het het laagst lijkt.
Ik dacht juist een short squeeze het squeezen is van shorters. Dat er op een gegeven moment geen aanbod meer is en je alleen nog vraag hebt om omhoog te gaanquote:
quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:08 schreef BattleCow het volgende:
[..]
De FED heeft z'n printers alweer aan het opwarmen gezet zodat de PPT gefinancierd kan worden.
Ik denk dat het vooral een long squeeze was, maar die move omhoog kan natuurlijk weer een shortsqueeze zijn geweest. Het zou interessant zijn om de intraday volumes te zien.quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik dacht juist een short squeeze het squeezen is van shorters. Dat er op een gegeven moment geen aanbod meer is en je alleen nog vraag hebt om omhoog te gaanWat je dus zag na die ontiegelijke snelle daling waardoor het order boek vacuum werd getrokken en we weer omhoog spoten.
Sorry, het is alsof je een jaar geen sex meer hebt gehad, en dan...quote:
Mja dat bedoelde ik ook. Omdat we zo'n relatief snelle stijging (short squeeze) zagen op een wat langzamere daling(longsqueeze). Ik ben op het moment aan het uitzoeken of ik enige grote volume schuivers kan vinden. En dan met name voordat de enorme daling begon welke aandelen het snelste het loodje legden.quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral een long squeeze was, maar die move omhoog kan natuurlijk weer een shortsqueeze zijn geweest. Het zou interessant zijn om de intraday volumes te zien.
http://data.cnbc.com/quotes/.DJIA/tab/2quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral een long squeeze was, maar die move omhoog kan natuurlijk weer een shortsqueeze zijn geweest. Het zou interessant zijn om de intraday volumes te zien.
If you stare long into the abyss...quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:19 schreef zoost het volgende:
"In one of the most dizzying half-hours in stock market history, the Dow plunged nearly 1,000 points."
Ja,dat heeft jullie pappa gewoon voor zijn ogen zien gebeuren. Ik was erbij!
OMFG!quote:
Sorry jongens,mijn Enter toets bleef hangen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:20 schreef edwinh het volgende:
er wordt gesuggereerd dat er iets mis of iemand iets express mis heeft gedaan met Proctor -20 dollar in 30 seconden
http://finance.yahoo.com/(...)=on;source=undefined
Dan ben je echt gepwned als je trading account is weggevaagd door een dom foutje van een of andere sukkel ergensquote:Op donderdag 6 mei 2010 21:20 schreef edwinh het volgende:
er wordt gesuggereerd dat er iets mis of iemand iets express mis heeft gedaan met Proctor -20 dollar in 30 seconden
http://finance.yahoo.com/(...)=on;source=undefined
verlies nu weer meer dan 4%, toch fors.quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:18 schreef SeLang het volgende:
Normaal zou ik erg tevreden zijn met een daling van 3,5% maar nu voel ik me toch weer een beetje bestolen
ik zei het toch.quote:
Ja. En was je geld ook daar waar je mond was?quote:
quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:23 schreef dramatiek het volgende:
Op CNN hebben ze het geloof ik over computertrading/blackbox
nee joh, durf ik niet.quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En was je geld ook daar waar je mond was?
quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:36 schreef PietjePuk007 het volgende:
De Dow Jones staat 72% hoger sinds vorig jaar, dus dan is dit peanuts.
momenteel blijft het wel stijgen... Rare jongens, die computersquote:Op donderdag 6 mei 2010 21:37 schreef royjn het volgende:
Leuk al die geautomatiseerde systemen.
1 aandeel zakt 22 dollar en al die automatische systemen slaan op hol ::D
De geldprinters voor de PPT zijn nu toch al opgewarmt dus dat zal wel lukkenquote:Op donderdag 6 mei 2010 21:38 schreef SeLang het volgende:
Het zou me nieteens verbazen als ze hem voor sluiting nog even op nul zetten.
Bedoel je dat de crash een foutje is geweest? Of nu het herstel weer?quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:42 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het is mogelijk een ´pricing-error´ aldus CNN. Kunnen ´t niet verifiëren.
Weet niet of dit wel klopt. Ik heb de koers van Apple in de gaten gehouden en wilde aan 230 kopen. Maar toen ik een minuut later weer keek, stond het al weer op 240. Hoogste koers volgens Google is trouwens $ 100.000,-quote:
quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:40 schreef dramatiek het volgende:
het epicenter van het negatieve nieuws ligt ook meteen plat.
quote:# seeing how ZH had about 1000x the maximum permitted traffic, servers will be down for a few years 14 minutes ago via TweetDeck
Ja, dit was spannenderquote:Op donderdag 6 mei 2010 21:43 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
JEZUS![]()
Vuurwerk gemist door die klote bekerfinale
Bizar dat dat zo'n impact zou kunnen hebben.quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:41 schreef dramatiek het volgende:
pricing error --> trigger. Lijkt alsof iemand idd een tikfout heeft gemaakt bij een aanpassing
Jezelf quoten is natuurlijk treurig, maar ik wil wel graag weten of het kanquote:Op donderdag 6 mei 2010 21:29 schreef InTrePidIvity het volgende:
Zijn er nu ook nog mensen héél erg rijk geworden?
kwestie van een paar puts schrijven net voor de daling inzette... Diegene die dat deed is heeeeeeeeeel veeeeeeeel knaken rijkerquote:Op donderdag 6 mei 2010 21:44 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Jezelf quoten is natuurlijk treurig, maar ik wil wel graag weten of het kan
jij snapt hetquote:Op donderdag 6 mei 2010 21:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
kwestie van een paar puts schrijven net voor de daling inzette... Diegene die dat deed is heeeeeeeeeel veeeeeeeel knaken rijker
Je bent niet de enigequote:Op donderdag 6 mei 2010 21:43 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
JEZUS![]()
Ja absoluut, je kan ¨short gaan¨ (speculeren op een daling) en dan ben je ontzettend rijk geworden bij goeie timing.quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:44 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Jezelf quoten is natuurlijk treurig, maar ik wil wel graag weten of het kan
Je zou maar puts geschreven hebben toen de bekerfinale begon en na afloop "ff kijken hoe het er mee staat"....quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:47 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ja absoluut, je kan ¨short gaan¨ (speculeren op een daling) en dan ben je ontzettend rijk geworden bij goeie timing.
quote:NEW YORK (MarketWatch) -- The New York Stock Exchange said they saw no technical problems with their trading system during the market's brief 900-point plunge Thursday. The Dow Jones Industrial Average (INDU 10,546, -322.55, -2.97%) fell at low as 9,867 points before rebounding to 10,464 points, leaving it with a loss of about 400 points.
Bron
ligt er aan van welke kant je het bekijktquote:Op donderdag 6 mei 2010 21:50 schreef Vandergeld het volgende:
Gelukkig voor de aex doet de DOW er alweer 700 punten bij sinds Day Low, maar deze beweging voorspeld natuurlijk weinig goeds voor de toekomst.
Het vertrouwen is idd ver te zoeken.quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:50 schreef Vandergeld het volgende:
Gelukkig voor de aex doet de DOW er alweer 700 punten bij sinds Day Low, maar deze beweging voorspeld natuurlijk weinig goeds voor de toekomst.
Misschien was het GS wel, voorbeeld @ Obama van hoeveel macht ze hebbenquote:Op donderdag 6 mei 2010 21:52 schreef dramatiek het volgende:
Een dreigement aan Obama....zerohedge zal GS wel de schuld geven
quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:53 schreef Westlander het volgende:
Trading Error at Major Firm Blamed for Market Plunge: Sources (Story Developing)
CNBC
Nick zit toch nog achter de tralies ofniet?quote:
This is america! we are invincible!quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:55 schreef Falco het volgende:
Jajajaja, het wordt afgedaan als een trading error.
maar natuurlijkquote:Op donderdag 6 mei 2010 21:53 schreef Westlander het volgende:
Trading Error at Major Firm Blamed for Market Plunge: Sources (Story Developing)
CNBC
quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/NicoleLapin/status/13505006241
Fat finger trading to blame for quick plunge. @CNBC - $16b moved in 5 minutes where a major firm hit B instead of M for the block trade
quote:A possible culprit for the drop was a trader error in which someone entered a "b" for billion instead of an "m" for million in a trade. Multiple sources confirmed the report to CNBC and CNBC.com
cnbc
Ja, we hebben wel eens 2 topics op 1 dag gehad...quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Is het in deze topic reeks wel eens zo hard gegaan als met dit topic?
Servers are too busy, please try again later.quote:
Bij mij ookquote:Op donderdag 6 mei 2010 21:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Alex is echt de weg kwijt. Volgens hun heb ik helemaal geen geld meer op de rekening bij ze staan
Zulke grote bewegingen op dagbasis zijn ongezondquote:Op donderdag 6 mei 2010 21:51 schreef RvLaak het volgende:
[..]
ligt er aan van welke kant je het bekijkt
Bij mij ook.quote:
Een verlate millenniumbugquote:Op donderdag 6 mei 2010 22:03 schreef jaco het volgende:
Vandaag was de AEX index berekening ook al niet in orde. Dat kan toeval zijn, maar zit er mogelijk een datum gerelateerde bug in de software van NYSE Euronext ? Of erger nog: een hacker is het systeem binnengedrongen....
BNR is na 20:30 niet echt live meer. Wss doen je morgen uitgebreid verslag.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:03 schreef Resistor het volgende:
Toch opvallend dat BNR er weinig aandacht aan geeft, 'de Dow Jones stevent af op een verlies van 3%', zonder verder commentaar.
Inderdaad, want dat was ook gewoon een natte scheet.quote:
Bij BNR draaien ze rond 20:30 Bon Jovi en Madonna, met daartussendoor herhalingen van de dag.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:05 schreef RvLaak het volgende:
[..]
BNR is na 20:30 niet echt live meer. Wss doen je morgen uitgebreid verslag.
Zoiets is in Japan wel eens eerder gebeurd toch?quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:04 schreef Westlander het volgende:
RUMOR: Cause of the crash was due to Citi's program desk had an e-mini error. meant to sell 16 million and put in billion instead
Je zou Procter and Gamble toevallig maar uitgevoerd zien tegen 40 dollar... da's wel heel ziek...quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:07 schreef SeLang het volgende:
Op CNN zitten ze alweer dat dit een buying opportunity was want de economische cijfers zijn zo goed bla bla bla...
Doet me denken aan een paar jaar terug. Toen was er iemand die een veel te grote bestensverkooporder plaatste op ABN, die ging ook van het ene op het andere moment naar -10/15% ofzoquote:
Zouden ze niet juist zoiets zeggen als de PPT heeft ingegrepen?quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:04 schreef Westlander het volgende:
RUMOR: Cause of the crash was due to Citi's program desk had an e-mini error. meant to sell 16 million and put in billion instead
Ik denk dat die " toezichthouders" al ver over de concentratieboog heen zijn, die zitten al op de wave of the boom.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:19 schreef Schaffelaar het volgende:
[..]
Zouden ze niet juist zoiets zeggen als de PPT heeft ingegrepen?
Zulke zaken gebeuren veel vaker maar dan valt het niet zo snel op. Deze drop zal in de geschiedenisboeken komen te staan. Het is immers de grootste intradaydrop sinds de crash van 87.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:08 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zoiets is in Japan wel eens eerder gebeurd toch?
De vraag is of dit in de geschiedenisboeken komt te staan als de grootste drop sinds 1989 of als de eerste van vele enorme intraday dalingen in 2010-2013quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zulke zaken gebeuren veel vaker maar dan valt het niet zo snel op. Deze drop zal in de geschiedenisboeken komen te staan. Het is immers de grootste intradaydrop sinds de crash van 87.
*meldt! ik ook!quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:43 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
JEZUS![]()
Dat weet ik ook nog wel jaquote:Op donderdag 6 mei 2010 22:18 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Doet me denken aan een paar jaar terug. Toen was er iemand die een veel te grote bestensverkooporder plaatste op ABN, die ging ook van het ene op het andere moment naar -10/15% ofzo
Geeft wel aan hoe jumpy ze zijn.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat weet ik ook nog wel ja
Maar dat zo'n foutje de complete beurs met 10% omlaag trekt + enorme spikes in de valuta- en treasury markten, dat is volgens mij nog nooit gebeurd.
Welkom in de tijd van de quants :dquote:Op donderdag 6 mei 2010 22:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat weet ik ook nog wel ja
Maar dat zo'n foutje de complete beurs met 10% omlaag trekt + enorme spikes in de valuta- en treasury markten, dat is volgens mij nog nooit gebeurd.
-2% ofzo denk ikquote:Op donderdag 6 mei 2010 22:29 schreef lammegiraf het volgende:
tvp...
zeer benieuwd naar de opening morgenvroeg!
P&G is natuurlijk ook nog eens het toppunt van degelijkheid defensief fonds. Misschien heeft dat de boel nog eens extra heeft verergerd.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:24 schreef edwinh het volgende:
Proctor gamble is duidelijk de aanjager binnen 1 minuut 38% eraf! ik heb hier wel een grafiek de koers heeft de afgelopen 10 jaar niet zolaag gestaan
Vooral het laatste half jaar waar de echte beleggers eigenlijk niet echt meer meedoen en de koers vooral wordt gemaakt door banken die aandelen tegen steeds hogere koersen onderling aan elkaar verkopen. En 70% van het volume is tegenwoordig high frequency trading.quote:
Gezien de dalingen van de afgelopen paar dagen wacht ik nog even af.. en dan ga ik ook eens een poging wagen tot beleggenquote:Op donderdag 6 mei 2010 22:40 schreef sitting_elfling het volgende:
Ook belachelijk dat mensen nu al weer durven! spreken over goedkopere instap momenten! (gezien de goede bedrijfsresultaten dit kwartaal .. )
Wat een afzetterij. Voor wat realtime koersen betaal je ruim honderd euro per maand. Dan kun je beter die koersen rt laden in een standalone programma. Dat scheelt echt veel in de kosten.quote:
De meeste media zijn ook applaus machines van de financiële industrie. Iedereen heeft belang bij suckers die hun spaargeld op deze stratosferisch hoge koersen in aandelen steken. Niemand van hun heeft belang bij lagere koersen, afgezien van goud verkopers en een paar mensen die nieuwsbrieven verkopen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:40 schreef sitting_elfling het volgende:
Ook belachelijk dat mensen nu al weer durven! spreken over goedkopere instap momenten! (gezien de goede bedrijfsresultaten dit kwartaal .. )
Serieuze en on-vooringenomen vraag;quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
Vooral het laatste half jaar waar de echte beleggers eigenlijk niet echt meer meedoen en de koers vooral wordt gemaakt door banken die aandelen tegen steeds hogere koersen onderling aan elkaar verkopen. En 70% van het volume is tegenwoordig high frequency trading.
Het valt mij ook op dat het volumepatroon sinds ongeveer afgelopen zomer is geinverteerd, dwz de koers gaat hoger op lagere volumes en correcties in prijs gaan met toenemend volume. Toch blijft de koers in rechte lijn omhoog gaan met dit profiel. Dat is een heel raar onnatuurlijk patroon.
quote:Procter&Gamble en 3M veroorzaken daling Dow
Donderdag 6 mei 2010 22:41
AMSTERDAM (Redactie Beurs.nl) -- De plotselinge zeer scherpe daling op Wall Street vandaag is veroorzaakt door een aantal foutieve trades in de zwaarwegende aandelen Procter en 3M, die allebei opgenomen zijn in de Dow.
Procter daalde plotseling van ruim $60 naar $39,37, terwijl ook 3M ineens scherp daalde.
Het gerucht gaat dat een foutieve trade de daling in Procter veroorzaakte, waarbij een handelaar een order van $16 mrd in plaats van $16 mln zou hebben ingelegd. Het aandeel Procter herstelde zeer snel na de transactie weer tot $60,74.
Ook opmerkelijk was de koersontwikkeling van Accenture. Het aandeel daalde intraday naar $0,01, om vervolgens weer terug te keren naar meer dan $40.
Momenteel wordt uitgezocht wat er precies fout is gegaan, waarbij het volgens handelaren aannemelijk is dat enkele transacties weer teruggedraaid gaan worden.
Beetje achter het net vissen (op de KT dan).quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:50 schreef stefan_s het volgende:
dat word flink wat put opties kopen morgen :p
WTFquote:Ook opmerkelijk was de koersontwikkeling van Accenture. Het aandeel daalde intraday naar $0,01, om vervolgens weer terug te keren naar meer dan $40.
Bron?quote:
hoop dat dit ook werkelijk gaat gebeuren wat ik betwijfel.quote:waarbij het volgens handelaren aannemelijk is dat enkele transacties weer teruggedraaid gaan worden.
we openen toch in het rood dat kan ik je nu al garanderen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:51 schreef JimmyJames het volgende:
Beetje achter het net vissen (op de KT dan).
te laat !quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:50 schreef stefan_s het volgende:
dat word flink wat put opties kopen morgen :p
Dat maakt niet heel veel uit hoor. Dan zie je het gewoon in de futures verder gaan.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:51 schreef capricia het volgende:
Ben blij dat de dip/typefout niet op 5 Min voor sluiting plaatsvond.
die gast is nu dus miljardairquote:Op donderdag 6 mei 2010 22:54 schreef JimmyJames het volgende:
27.18k accenture aandelen geruild op 1 cent
Mhaow, maakt weinig uit, dan lopen de futures gewoon weer op.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:51 schreef capricia het volgende:
Ben blij dat de dip/typefout niet op 5 Min voor sluiting plaatsvond.
Ja je zou maar voor de grap een koop order hebben staan van een paar duizend stuks op 0.01. En morgen wakker worden om je portfolio eens te checkenquote:Op donderdag 6 mei 2010 23:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ook opmerkelijk was de koersontwikkeling van een aantal andere aandelen, waaronder die van IT-services bedrijf Accenture (beurswaarde $26 mrd). Het aandeel daalde intraday naar $0,01,om vervolgens weer terug te keren naar meer dan $40.
![]()
Een tradebot heeft geen voorkeur voor een richting. Ik denk wel dat tradebots in het algemeen een ingezette beweging kunnen versterken en de volatiliteit op kritische momenten kunnen verhogen. Voor het creëren van koopkansen is dat denk ik eerder positief dan negatief.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:46 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Serieuze en on-vooringenomen vraag;
Heb je dan geen schrik dat de evoluties van de laatste jaren (bots,...) je Shiller P/E systeem gaan ondermijnen? Dat die niveaus ms nietmeer gehaald worden enz?
De mensen die keihard short zaten. Een aantal studenten van mijn faculteit zijn nu flink aan het feesten. Die hebben zo'n 400 a 500 punten mee kunnen pakken aan de shorts vanavond.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:09 schreef tjoptjop het volgende:
En dan de hamvraag. Wie van hier heeft hier goed van geprofiteerd?
dan zet ik ze op 2 cent ok en dan outbuy ik jequote:Op donderdag 6 mei 2010 23:07 schreef JimmyJames het volgende:
Voor de zekerheid zal ik even kooporders van 1 cent invoeren op alle AEX fondsen. Kan niet mis.
Ik denk niet dat het een invoerfoutje was. Dit zijn absoluut zuivere trades.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ook opmerkelijk was de koersontwikkeling van een aantal andere aandelen, waaronder die van IT-services bedrijf Accenture (beurswaarde $26 mrd). Het aandeel daalde intraday naar $0,01,om vervolgens weer terug te keren naar meer dan $40.
![]()
[ afbeelding ]
Day's Range: 0.01 - 42.30![]()
De stemming zal over 2 uurtjes beginnen in azie.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:22 schreef xenobinol het volgende:
Pssstt... morgen word een bloedrode dag
quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:23 schreef Whiteguy het volgende:
In het licht van het koersverloop van vandaag, is het motto van accenture best grappig
[ afbeelding ]
Wie zou er op 0,01 gekocht hebben?quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Ik wou dat ik het was.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Wie zou er op 0,01 gekocht hebben?
Als je dat toch kon doen....Dan was je geld in 1 klap 40.000 keer zoveel waard geweest.quote:
40/0.01=4000quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:34 schreef vive_la_france het volgende:
[..]
Als je dat toch kon doen....Dan was je geld in 1 klap 40.000 keer zoveel waard geweest.
Zet voor de grap een kooporder voor 1000 aandelen op 1 cent (een tientje, plus transactiekosten), en je kunt morgenochtend een dikke drol draaien op het bureau van je baas....
nee.. 400 miljoen miljard keer zo veel !!quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:34 schreef vive_la_france het volgende:
[..]
Als je dat toch kon doen....Dan was je geld in 1 klap 40.000 keer zoveel waard geweest.
Zet voor de grap een kooporder voor 1000 aandelen op 1 cent (een tientje, plus transactiekosten), en je kunt morgenochtend een dikke drol draaien op het bureau van je baas....
Wel 108M he, geen 1.08quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:39 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
40/0.01=4000
Met 27k stuks is dat dus max 1.08M.
$40k is helaas niet genoeg om een dikke drol te draaien..
Zelfde plaats waar die knakker die billions en millions willekeurig door elkaar gebruikt het heeft geleerd denk ikquote:
Denk dat het wel meevalt.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:22 schreef xenobinol het volgende:
Pssstt... morgen word een bloedrode dag
Ja sorry, die b en m zitten ook zo dicht bij elkaar op dat toetsenbordquote:Op donderdag 6 mei 2010 23:46 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Zelfde plaats waar die knakker die billions en millions willekeurig door elkaar gebruikt het heeft geleerd denk ik![]()
Oke, als je dat in typt komt dat er uit. Maar dan typ je wel het verkeerde in:quote:Op vrijdag 7 mei 2010 00:06 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Typ maar in: 27.000*4000=108.000.000, oftewel 108M en niet 1.08M
quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:34 schreef vive_la_france het volgende:..........
en je kunt morgenochtend een dikke drol draaien op het bureau van je baas....
Hahahahaha!quote:
Raar dat dat zomaar kanquote:Op vrijdag 7 mei 2010 00:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Nasdaq draait overigens trades terug met een swing van groter dan 60%
Denk dat het de grote jongen weinig uit maakt. Die hebben de buit toch al binnen.quote:
Krankzinnig, zeg.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Okee, absolute puntenaantallen zeggen wel iéts natuurlijk, maar geven ook een vertekend beeld. Eigenlijk is het gewoon onzin om ze te noemen. Noem gewoon alleen de procentuele stijgingen en dalingen.quote:Stocks plunge; Dow has record drop, then recovers
EW YORK (AP) -- The stock market had one of its most turbulent days in history as the Dow Jones industrials fell to a loss of almost 1,000 points in less than half an hour on fears that Greece's debt problems could halt the global economic recovery.
The market's plunge came less than 90 minutes before the end of trading. The Dow's drop was its largest loss ever during the course of a trading day, but it recovered to a loss of 347 at the close.
Punten zijn voor mietjuhs, net als lineaire grafieken.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 01:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
Okee, absolute puntenaantallen zeggen wel iéts natuurlijk, maar geven ook een vertekend beeld. Eigenlijk is het gewoon onzin om ze te noemen. Noem gewoon alleen de procentuele stijgingen en dalingen.
Ja, ik hoop dat die tijd weer terugkomt.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 01:18 schreef tjoptjop het volgende:
Wel weer de goede oude tijd. 1 topic per dag
Nee, der kleding.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 01:17 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Dit meisje gaat straks haar aandelen dumpen
Wanneer ga je je baan opzeggen?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 02:11 schreef stefan_s het volgende:
ik sta nog altijd 312 pips in het roodpositief gezien.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog maar -3,9quote:Op vrijdag 7 mei 2010 02:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nikkei 22505/07 - 9:32 10,258.45 -437.24 ( - 4.09%)
Niemand:quote:
Dat vind ik serieus raar. Er zijn dus blijkbaar gewoon partijen geweest die hun aandelen voor die prijs hebben aangeboden (anders immers geen transactie). Waarom hen dan 'beschermen'quote:Op vrijdag 7 mei 2010 04:18 schreef dvr het volgende:
[..]
Niemand:
May 6 (Bloomberg) — Nasdaq OMX Group Inc. said it will cancel all trades of stocks at prices that were 60 percent above or below the last price at 2:40 p.m. or immediately prior.
The exchange operator said in a statement it will cancel all trades "greater than or less than 60 percent away from the consolidated last print in that security at 14:40:00 or immediately prior."
Nasdaq said it coordinated the decision with all other exchanges.
bloomberg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |