quote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:57 schreef bengaal het volgende:
Hoi Greys,
Per toeval kwam ik via Google op deze site op jouw topic terecht en heb alle drie met veel plezier gelezen,
wil ten eerste mijn complimenten over de foto's maken , ze zijn prachtig,
Boris is ook een prachtig beestje en doet mij vreselijk denken aan onze 4 jarige Bengaal Cheetah,
het zouden foto's van hem kunnen zijn, ook omdat hij zo goed met ons hondje Chipie omgaat,
ik voeg een paar foto's bij zodat je het kunt zien.
groetjes Anneke.
Wauw, de moeders en de vader zijn alledrie werkeljik beeldschoon!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:21 schreef Trafasi het volgende:
Als grote bengalen fan, hier even een tvp![]()
De toekomstige ouders van mijn toekomstige katertje (hooop ik!!)
Mamma 1
[ afbeelding ]
Of het word mamma 2
[ afbeelding ]
Maar iig wel de pappa:
[ afbeelding ]
oooh wat wil ik graag een kitten van 1 van deze 2 nestjes
Ach, het is maar net hoe letterlijk je dat soort dingen neemt.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:12 schreef FP128 het volgende:
Dat je je kat koestert, kan ik begrijpen, maar verliefd zijn is wel erg
overdrijven![]()
Ja he?quote:Hoe dan ook,fraai hoor die Bengaalse kat!
Nee hoor, door de strepen en de 'luipaardvlekjes' lijkt dat ook wel een beetjequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:50 schreef sararaats het volgende:
ik vind het op een wild dier lijken of zie ik scheel?
Klopt, de Bengaal is voortgekomen uit kruisingen van huiskatten met Bengaalse Tijgerkatten (Asian Leopard Cat).quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:50 schreef sararaats het volgende:
ik vind het op een wild dier lijken of zie ik scheel?
Ik zie nu meteen weer Geer en het matrozenhoedje voor mequote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:36 schreef Greys het volgende:
Of ik even een beetje stil wilde blijven zitten
[ afbeelding ]
Oh wauwquote:Op zondag 9 januari 2011 21:28 schreef RandomMoron het volgende:
nieuwe bengaal Ares gaat de strijd aan met Boris om de mooiste bengaal van fok! te worden!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
tis lastig fotos maken van een kat die niet wil poseren of stilgehouden wil worden
[ afbeelding ]
Héél intelligent zicht zoquote:Op zondag 9 januari 2011 22:23 schreef Greys het volgende:
Voor de hond haalde ik laatst van die gedroogde kipstukken, van die vrij harde dingen (C1000).
Boor vond dat hij het ook moest hebben en smulde er van, maar ik moest wel het uiteinde vasthouden, anders snapte het heldere licht het niet helemaal
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Boor kluift ze echt helemaal op, maar dan moet je dus wel steeds één kant blijven vasthoudenquote:Op zondag 9 januari 2011 22:41 schreef RandomMoron het volgende:
dat hebben we ook met de abessijnen geprobeerd, maar die hebben er alleen wat aan gelikt en daarna werd er af en toe mee gespeeld.. totdat de hond van mn schoonouders langskwam
Hoe herkenbaarquote:Op maandag 10 januari 2011 20:34 schreef RandomMoron het volgende:
ik word hier vandaag doodgestaard. Meneer 1,2 en 3 zijn het niet eens met mijn voedselkeuze voor hen en moeten nu per se met zijn drieen naar me kijken terwijl ik eet. Ik voel me zeer ongemakkelijk!
Je kunt het beste even een PM sturen aan Radyhyn, zij laat haar Bengalen soms zelfs in het bos uit aan een tuigje! Dat met Boris is meer een beetje ongecontroleerd gehups in de achtertuin, waarbij hij soms na vijf minuten al gaat liggen en met het riempje gaat spelen ipv te wandelenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:43 schreef RandomMoron het volgende:
greys,
hoe heb je boris aan een tuigje leren lopen? en wat gebruik je?
Ares word namelijk kriegel van een tuigje... en meelopen wil hij al helmaal niet
Ik weet niet of ze van een cattery is eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:58 schreef RandomMoron het volgende:
Is Radyhyn toevallig van een cattery? want ik had foto's gezien van een bengaal aan een tuigje op een cattery site.
Het tuigje gaat wel om, dat vind ie allemaal prima..maar hij wil er vervolgens ook gelijk weer uit en dan schiet ie in paniek. Mafkees
Foto's graag!quote:Op maandag 7 februari 2011 16:59 schreef Lonaa het volgende:
Oh! Een bengalentopic!
Wij zijn gelukkig met 3 bengalenpoezen in huis.ook nog 2 huiskaters en een hond. Het is hier zogezegd, lekker druk.
Wat een goed idee, wellicht is dat voor hier ook een idee!quote:Die harde kipstripjes kan ik ook zelf maken, met een voedseldroger. Ze zijn dan minder hard en fors (want mijn kipfilet is dunner gesneden) en er zitten niks geen toevoegingen oid in.
Foto's ga ik zo uploaden.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:27 schreef Greys het volgende:
RandomMoron, wat een geweldige foto's. Keep 'em coming!
[..]
Foto's graag!
[..]
Wat een goed idee, wellicht is dat voor hier ook een idee!
http://www.aximax.nl/cata(...)maat-p-70482562.htmlquote:Op maandag 7 februari 2011 20:57 schreef RandomMoron het volgende:
ik heb gekeken n aar voedseldrogers..maar die zijn best duurik vond het echt geniaal... appelchips, beef jerkey...alles!
Haaihaai,quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:32 schreef RandomMoron het volgende:
vet gaafdankjewel..ik ga haar zo eens even PM-en
Bij de boerenbond hebben ze fijne verstelbare tuigjes. Daar hebben ze ook lange looplijnen van 5 meter ofzo.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:07 schreef RandomMoron het volgende:
nee, glad vergeten natuurlijkwat gaaf, wij moeten nog een geschikt tuigje vinden want de ene was te klein, de andere nog veel kleiner
zoveel geld in aanschaf waren ze voor ons initieel niet. Ban en zijn zus waren herplaatsers, en Ares ook. Alleen Azrael is een kitten van een fokker, omdat de zus van Ban overleden is en Ban heel erg zielig was.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:01 schreef Wihakayda het volgende:
ik wil zoooooo graag een bengaal... of 2... of 1 en een abbesijn![]()
Maar tis zoveel geld qua aanschaf, echt jammer...
wachten, wachten, wachten dus
Sjah, dat is geluk hebben denk ikquote:Op zondag 27 februari 2011 01:42 schreef RandomMoron het volgende:
[..]
zoveel geld in aanschaf waren ze voor ons initieel niet. Ban en zijn zus waren herplaatsers, en Ares ook. Alleen Azrael is een kitten van een fokker, omdat de zus van Ban overleden is en Ban heel erg zielig was.
Ennehm..Herr Ratt, wij hebben minder en dat gaat prima
Ik heb alleen Boor en een hondje.quote:Op maandag 25 april 2011 00:28 schreef RandomMoron het volgende:
iemand hier ervaring met een bengaal die andere katten pest? Ares en een abessijn boteren niet zo,..
Dan nu vast een Feliway stekker er in!quote:Op maandag 25 april 2011 00:43 schreef RandomMoron het volgende:
4 maanden. Maar ze zitten nu juist niet meer bij elkaar sinds een weekje want bengaal had abessijn aangevallen en abessijn moest naar de dierenarts en de wonden moeten eerst genezen voordat we weer een poging wagen.
quote:Op maandag 9 mei 2011 11:38 schreef RandomMoron het volgende:
het lijkt er op dat wij afscheid moeten gaan nemen van onze Bengaal.
Hij kan niet samen met onze Abessijn, na heel lang hoop gehad te hebben gaat het gewoon niet goed. Hij valt hem de hele tijd aan, en de Abessijn is op zijn beurt doodsbang,.
http://www.ifness.com/bengaal/oproep.htmlquote:Op maandag 9 mei 2011 11:38 schreef RandomMoron het volgende:
het lijkt er op dat wij afscheid moeten gaan nemen van onze Bengaal.
Hij kan niet samen met onze Abessijn, na heel lang hoop gehad te hebben gaat het gewoon niet goed. Hij valt hem de hele tijd aan, en de Abessijn is op zijn beurt doodsbang,.
Je mag je er best tegenaanbemoeienquote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:53 schreef Greys het volgende:
Maar (misschien bemoei ik me er teveel mee maar ik denk alleen mee) zou Ares niet beter op zijn plekje zijn in een huis zonder katten? Of zou het wel gaan met andere katten, maar alleen niet met de Abessijn van Moron?
En die situatie ken ik van hier, tussen Liza en Ziva. Die zitten nu ruim een jaar bij elkaar, maar het gaat steeds beter.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:03 schreef withxhonor het volgende:
Ares wordt, denk ik, erg ongelukkig als hij alleen komt te zitten ergens. En het is niet zo dat hij niet met andere katten kan. Hij en Ban liggen elkaar niet. de eerste 3 maanden leek het erop dat ze zouden gaan voor de " ik vind jou niet leuk, dus ik negeer je" houding maar toen begon Ares achter Ban aan te jagen, waar Ban op zijn beurt erg ongelukkig van werd.
skupke omhoog om even te zeggen wat een mooi beestje dat is zegquote:Op zondag 6 maart 2011 20:07 schreef wolvendagen het volgende:
[ afbeelding ]
Ik was vandaag op de kattenshow en ik kwam voor deze kater.Supermooi sneeuw bengaaltje van bijna twee.
lief dat ie was.
Fijn dat er weer rust is bij jullie thuis.quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:02 schreef RandomMoron het volgende:
even een update hier
de rust is hier compleet teruggekeerd in huis en we hebben twee blije Abessijnen. Van de baasjes van onze Bengaal hebben we niets meer gehoord na een vlug mailtje van hun kant, maar ik ga er maar van uit dat ze het fijn hebben met hem..
Hij heeft iig een gigantisch luxe flat om in rond te rennen nu
Ah dat is mooi. Het is altijd maar afwachten natuurlijk.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:20 schreef RandomMoron het volgende:
We hebben idd gehoord en gezien hoe het gaat en we hebben echt de goeie keus gemaakt <3
Boor en Beetle samen is echt een gouden combiquote:Op maandag 24 oktober 2011 15:18 schreef Radyhyn het volgende:
Oohhh je hebt een nieuw hondje!
Wat een schatje.
Even bijgelezen.. geweldig vermakelijk topic over de cursus van Beetle!!!
Dat BLOK!![]()
Leuke foto's weer van Boris. Maar hij is dan ook zeer fotogeniek![]()
Vooral die met dat blauw gestreepte muisje
mooie foto's!quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:38 schreef Greys het volgende:
Oh en had ik deze hier al gepost, nee he?
Boor die in zijn ren in een boom probeert te klimmen en dan niet meer weet hoe hij terug moet
Boomklimmen, zal ik?Ik weet het niet hoor...
Oke, oke... daar ga ik...
[ afbeelding ]
Ja jezus.. en nu???
[ afbeelding ]
Naar beneden durf ik niet
[ afbeelding ]
Dan maar keren...
[ afbeelding ]
Pfffffffffft, laat die bomen maar zitten verder!
[ afbeelding ]
Hoe gebruik je dit dan?quote:
Mijn asielbengaal is de goedheid zelve. Zit nul (écht nul) agressie, dominantie en territoriumdrift in. Kan ook niet met andere katten (zeiden de vorige eigenaars, maar in de praktijk zat ie dus zonder problemen in een soort huiskamer in het asiel met andere kattenquote:Op woensdag 23 november 2011 22:59 schreef Misstique het volgende:
Via via gehoord van een Bengaal die herplaatst moet worden en we zitten ons af te vragen of dit ras goed is voor ons. Hij kan niet met andere katten omgaan, vandaar dat hij herplaatst moet worden. Wij hebben sinds een half jaar geen kat meer, maar we werken wel allebei overdag. Kan je een Bengaal 6 uur alleen laten? En ik lees dat ze vrij wild kunnen zijn, maar hoe is dat in de praktijk?
Onze vorige kat was heel aggressief, dominant en territoriaal, dat willen we echt niet meer...
Thanks, die heb ik ook even doorgespitquote:Op donderdag 24 november 2011 00:56 schreef Greys het volgende:
Mijn asielbengaal is de goedheid zelve. Zit nul (écht nul) agressie, dominantie en territoriumdrift in. Kan ook niet met andere katten (zeiden de vorige eigenaars, maar in de praktijk zat ie dus zonder problemen in een soort huiskamer in het asiel met andere katten) maar van Bengalen wordt ook weer gezegd dat ze zich heel snel aanpassen aan de nieuwe thuissituatie.
Dat bleek ook wel, want met het hondje dat ik al had kan hij prima opschieten en met het nieuwe hondje is hij zelfs dagelijks aan het spelen.
Nou zal dat heus niet voor alle Bengalen gelden, maar als je bv in dit topic kijkt:
Bengaal van L. naar Gr. #2 Waar Dazzle z'n karakter laat zien
zie je dat ook daar het aanpassen vreselijk makkelijk ging, ook een hele makkelijke
Ik las dat ze heel wild kunnen zijn en wil zeker weten dat daar niet dominant en aggressief gedarg onder verstaan wordt. Dat wil ik nml geen 2e keer meemakenquote:Ik vond eerlijk gezegd juist dat er over Bengalen werd geschreven dat het leuke, vrij gemakkelijke en vrolijke katten zijn. Ik las niet zo zeer over agressie enzo?
Dat klinkt heel goed, wij hebben liever een actieve dan een luie kat, als we mogen kiezenquote:Het zijn wel vaak energieke katten. Zes uur per dag moet gemakkelijk kunnen, maar als je dan thuis bent, dan lekker veel aandacht geven en spelen. Bengalen leren vrij goed, dus je kunt ze leuk uitdagen door bv 'zit' proberen te leren (die van mij is niet zo'n helder licht en die kan het ook). Daarbij vinden Bengalen het zalig (over het algemeen, geen kat is hetzelfde!) om hoog te kunnen zitten en te mogen klimmen.
Zou de kat bij jou bv de trap op mogen klimmen? Of ben je bereid om een hoge krabpaal te nemen bv?
Feliway ken ik, vorige kat was er immuun voorquote:(En omdat geen kat hetzelfde is... de mijne houdt weer helemáál niet van klimmenDie ligt liever op de vensterbank of op schoot. En kijkt niet om naar zijn krabpaal).
Je zou bij de herplaatser kunnen vragen of je hem een maand (of twee) op proef kunt 'krijgen'. Dat als het écht niet gaat, dat je hem dan terug kunt geven zodat ze een ander huis kunnen zoeken.
Maar als je een paar dagen voordat je hem krijgt een Feliway stekker in je stopcontact doet, scheelt dat ook al wellicht. Dan voelen ze zich snel 'veilig'. Google maar eens op (ik heb geen aandelen).
quote:Op donderdag 24 november 2011 01:04 schreef Greys het volgende:
Oh en eh... je moet wel tegen geluid kunnen, want Bengalen zijn doorgaans nogal vocaal
Alleen maar leuk! Vriendin van me heeft 2 Tonkineesjes en die brabbelen ook zoquote:
Bengalen kunnen iets luider zijn ook af en toequote:Op donderdag 24 november 2011 12:18 schreef Misstique het volgende:
[..]
[..]
Alleen maar leuk! Vriendin van me heeft 2 Tonkineesjes en die brabbelen ook zo.
Spannend! Wat schrijft de eigenaar over zijn karakter? Omdat je bang was voor agressie enzo, dat moet een eigenaar toch al wel goed kunnen zeggen zou je denkenquote:Op vrijdag 25 november 2011 13:44 schreef Misstique het volgende:
Goed om te lezen, ik heb ook veel zwart.
Ik heb een paar hele mooie foto's van de eigenaar gehad en word steeds enthousiaster. Denk dat we volgend weekend maar even op bezoek moeten gaan in Delft
.
Ze zegt dattie dominant is naar andere katten, maar heel lief voor mensen. Volgens haar zou hij nooit iemand krabben of bijten, houdt hij van kroelen en komt zelfs op je schoot zitten. Ik wil alleen heel zeker weten dat dat geen verkooppraatje isquote:Op vrijdag 25 november 2011 13:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Spannend! Wat schrijft de eigenaar over zijn karakter? Omdat je bang was voor agressie enzo, dat moet een eigenaar toch al wel goed kunnen zeggen zou je denken
Of hebben ze hem nooit 'alleen' en is ie altijd met de andere katten?
En terechtquote:Op vrijdag 25 november 2011 14:02 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ze zegt dattie dominant is naar andere katten, maar heel lief voor mensen. Volgens haar zou hij nooit iemand krabben of bijten, houdt hij van kroelen en komt zelfs op je schoot zitten. Ik wil alleen heel zeker weten dat dat geen verkooppraatje is.
Leuke foto'squote:Alleen sinds zij hier is is Ted (die ander) wat minder aanhankelijk geworden en zetten ze allebei het liefst zo rond een uur of 3-4 in de nacht een keel op dat ze de slaapkamer in willen (mogen ze nooit). Maar ze spelen met elkaar, rausen door het hele huis heen en komen genoeg op schoot zitten.
Ik ook, vind het helemaal spannendquote:Op vrijdag 25 november 2011 14:04 schreef Greys het volgende:
En terechtDat merk je idd gauw genoeg als je daar even langs gaat.
Ben reuze benieuwd
Bedankt voor je aanbod, erg liefquote:En als het een hele onderneming is om naar Delft te gaan wil ik anders in de loop van volgende week maandag of woensdag overdag of 's avonds ofzo) wel even voor je gaan gluren alvast, als het je helpt. Maar kan me voorstellen dat je veel liever zelf gaat kijken! Het is een aanbod, ik pik hem niet in, dus kijk maar
Heel fijn om te horen, ook omdat ik een klein neefje heb, die wel eens op bezoek komt.quote:Op vrijdag 25 november 2011 14:06 schreef Radyhyn het volgende:
Succes met het bezoek aan Delft. De poezel in het echt zien geeft natuurlijk het beste beeld
Nog even een aanvulling over de vraag agressie:
Bengalen staan er om bekend dat ze juist helemaal niet agressief zijn naar mensen toe. Ook bij kinderen niet. In plaats van agressief te reageren rennen ze juist weg in plaats van uit te halen ofzo
Wat betreft agressie/dominantie naar andere katten toe hoor ik af en toe wel dat mensen hierom een kat willen herplaatsen. Persoonlijk heb ik er helemaal geen ervaring mee. Natuurlijk stoeien onze katten weleens (soms best hard) maar na 10 minuten liggen ze net zo lief weer tegen elkaar aan te slapen
En voer.quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:55 schreef Dagonet het volgende:
Ik ga alvast maar weer kijken voor een nieuwe kattenbak.
Het is gelukt met je foto'squote:
Oh god. Ik kijk dit filmpje, Ziva gelijk helemaal in de stress. WAAR ZIT DAT POKKEBEEST?quote:Op donderdag 24 november 2011 12:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Bengalen kunnen iets luider zijn ook af en toe
Die van mij kan echt gigantisch om aandacht zeuren zeg maar, maar zelfs dat klinkt grappig.
Mauw?
Mauw?
Mauw?
Mauw?
MAUHAUWWWWWWWWWWWWWW
Oh en wat een 'grappig' toeval is, ik woon dus in de buurt van Delft en mijn bengaal komt uit het asiel van... Zwolle![]()
Dat dus.quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:27 schreef Dagonet het volgende:
Wij hebben een heel lieve nieuwe kat..
En om te checken dat wij er nog zijn natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:42 schreef Misstique het volgende:komt af en toe even laten zien dat hij er nog wel is.
.
quote:Op zondag 4 december 2011 12:55 schreef Dagonet het volgende:
Water drinken uit een bakje is niets voor hem lijkt wel dus dat wordt morgen een drinkfontein halen en hem tot die tijd af en toe in de wasbak zetten.
Prachtige foto, die blik!quote:Op zondag 4 december 2011 13:45 schreef Greys het volgende:
Wat een mooierd!
Ik ben benieuwd hoe dat met Jazz zal gaan trouwens qua schootkat. Van bengalen wordt vaak gezegd dat het geen schootkatten zijn, maar bij die van mij ging na 2 jaar ineens de knop om - daarvoor lag ie ook wel soms op schoot hoor! - en grijpt ie elke mogelijkheid aan om op schoot te klimmen.
[ afbeelding ]
Mja, we hebben maar één kat, dan is dat ding denk ik een tikkeltje overdreven.quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:36 schreef Radyhyn het volgende:
Sinds kort hebben we als upgrade de drinkwell 360
Daar ga je steeds meer op vertrouwen, gaat vast snelquote:Op dinsdag 6 december 2011 13:52 schreef Misstique het volgende:
[..]
Prachtige foto, die blik!.
Hij kwam gister al even op schoot zitten, maar besloot na een paar minuten dat het wel weer mooi was geweest.
Ik moet nog wennen aan het enorme verschil met mijn vorige (aggressieve, territoriale) kat, deze doet echt geen vlieg kwaad, maar ik merk dat ik hem heel voorzichtig benader..
Wat een vertrouwen al, op zijn rugquote:Op dinsdag 6 december 2011 14:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Mja, we hebben maar één kat, dan is dat ding denk ik een tikkeltje overdreven..
Hij laat duidelijk blijken wanneer hij aangehaald wil worden. Sowieso bij het slapen gaan en net ook een paar keer, gaat hij gewoon op z'n rug op de grond liggen..
Haha, dat hebben wij ook als we met de sphynxen naar de DA moetenquote:Op dinsdag 6 december 2011 17:17 schreef Greys het volgende:
.. oh en had jij ook bij de DA stiekem best een gevoel van trots dat die aparte kat die ze bijna nooit zien van jou is?
Ja natuurlijk. De assistente wilde hem eerst als cypers in het systeem zetten, ze kon hem niet goed zien in de kennelcab dus ik verbeterde haar en ze was meteen helemaal gebiologeerd.quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:17 schreef Greys het volgende:
.. oh en had jij ook bij de DA stiekem best een gevoel van trots dat die aparte kat die ze bijna nooit zien van jou is?
En hij moet echt een kwartier weltrusten zeggen. Slapen doet hij nog niet op bed maar eerst nog even kroelen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar ga je steeds meer op vertrouwen, gaat vast snel
Het is echt heel snel dat ie nu al even op schoot kwam zitten ook zeg
Ja, zal eens kijken of ik er foto's van kan maken maar hij is nogal beweeglijk.quote:Wat een vertrouwen al, op zijn rug![]()
Heeft Jazz ook een stippelbuik?
Purrrsiesquote:
Die van ons hebben ook kruisbuik-pluisquote:Op woensdag 7 december 2011 23:16 schreef Greys het volgende:
En heeft ie ook een beetje een pluisbuik?
Dat het haar daar extra fluffy is en iets langer, tussen zijn buik en zijn kruis zeg maar?
Dat hulsttakjequote:Op maandag 12 december 2011 09:31 schreef Radyhyn het volgende:
[..]
Die van ons hebben ook kruisbuik-pluis![]()
De ene kat heeft het wel wat meer als de andere
Mythos heeft bescheiden buikpluis:
[ afbeelding ]
Alle bengalen hebben een stippelbuikje.. zo schattig!
Stippelbuikjesspam komt maar op!
Die censuurquote:Op maandag 12 december 2011 09:31 schreef Radyhyn het volgende:
[..]
Die van ons hebben ook kruisbuik-pluis![]()
De ene kat heeft het wel wat meer als de andere
Mythos heeft bescheiden buikpluis:
[ afbeelding ]
Alle bengalen hebben een stippelbuikje.. zo schattig!
Stippelbuikjesspam komt maar op!
Wat gaat het goed! Echt top! Weer tevreden begalenblikopenersquote:Op maandag 19 december 2011 11:17 schreef Dagonet het volgende:
Jazz is helemaal geaard en poeslief. Hij is niet van schoot te slaan, speelt graag en wil dat er altijd brokjes in z'n voerbak zitten.
Ook al is het 4 uur 's nachts, hij komt je halen..
Heb je opeens een kat op je schouder aan het melken..
Rauw vlees is heel goed voor haar, maar weer niet al het rauwe vlees. Dat moet je even goed uitzoeken..quote:Op maandag 19 december 2011 15:42 schreef hakko het volgende:
Pepper at bij de fokker Royal Canin. Vreemd genoeg at ze die bij ons niet meer.. Gourmet hebben we inderdaad al geprobeerd. Runderhart nog niet, rauwe kip vind ze overigens wel erg lekker (maar ik kan mij niet voorstellen dat rauw vlees echt heel goed voor der is?)
Mijn kat heeft dat ook maar is volgens mij gewoon een standaard korthaar.quote:Op woensdag 7 december 2011 23:16 schreef Greys het volgende:
En heeft ie ook een beetje een pluisbuik?
Dat het haar daar extra fluffy is en iets langer, tussen zijn buik en zijn kruis zeg maar?
[ afbeelding ]
Welkom! Misschien kan je een keer wat foto's van je bengalen laten zien!quote:Op donderdag 29 december 2011 21:41 schreef shadow1 het volgende:
Hoi allemaal
wat een ontzettend leuk forum hebben jullie hier...
Wij hebben sinds 8 maanden ook 2 bengalen.
En natuurlijk altijd leuk om andere mensen te leren kennen met bengalen
Er staat echt heel veel info op jullie forum waar wij nog veel van kunnen
leren en natuurlijk lekker met jullie kletsen over de meest geweldige
stunts die onze bengels uithalen![]()
Pootjes van Gizmo en Shadow
Aw, wat sneuquote:Op vrijdag 30 december 2011 00:32 schreef Misstique het volgende:
Jazz is een week of wat geleden enorm geschrokken van onze bank, geen idee wat er precies gebeurde, maar we vermoeden dat hij wat statisch was en een schok kreeg. Sindsdien durft hij niet meer op de bank of bij ons op schoot te zitten, maar wil wel evenveel aandacht. Hij gaat dus boven zitten joelen dat wij naar boven moeten komen om hem te aaien..
Sowieso verbaas ik me over dat gejoel van hem. Hij doet het 's nachts ook als wij de slaapkamerdeur dicht hebben en ben bang dat hij daarmee de hele beurt wakker maakt. Hij klinkt dan als een soort stervende zeeleeuw oid, heel apart. Joelen jullie bengalen ook?.
heel mooi hoorquote:Op vrijdag 30 december 2011 10:06 schreef shadow1 het volgende:
Gizmo de eerste dag bij ons
[ afbeelding ]
Shadow
[ afbeelding ]
En natuurlijk de grote vriend de doos
[ afbeelding ]
Ben erg benieuwd wat jullie van ze vinden
Bij onze zooplus bestelling van vandaag, zullen we idd zo'n stekker kopen.quote:Op vrijdag 30 december 2011 00:36 schreef Greys het volgende:
Aw, wat sneu
Misschien een Feliway stekker toch gebruiken om hem wat gerust te stellen en veilig te laten voelen? En wat bedoel je met dat loeienBoor doet wel af en toe MRRRRRRROEHAUWWWWW. Heel tragisch klinkt dat. Vooral als ik de stekker in de waterfontein moet doen van hem
bij dichte deuren en in de reismand. eerst is het maauuw en dan wordt dat steeds lagerquote:Op vrijdag 30 december 2011 00:32 schreef Misstique het volgende:
Jazz is een week of wat geleden enorm geschrokken van onze bank, geen idee wat er precies gebeurde, maar we vermoeden dat hij wat statisch was en een schok kreeg. Sindsdien durft hij niet meer op de bank of bij ons op schoot te zitten, maar wil wel evenveel aandacht. Hij gaat dus boven zitten joelen dat wij naar boven moeten komen om hem te aaien..
Sowieso verbaas ik me over dat gejoel van hem. Hij doet het 's nachts ook als wij de slaapkamerdeur dicht hebben en ben bang dat hij daarmee de hele beurt wakker maakt. Hij klinkt dan als een soort stervende zeeleeuw oid, heel apart. Joelen jullie bengalen ook?.
Ik heb het sowieso niet meegemaakt bij katten.quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:12 schreef shadow1 het volgende:
De dagen erna zal ik jullie vertellen als jullie het vervolg graag willen weten......
Nu reist mijn vraag hebben jullie dit wel eens meegemaakt dat een bengaal zo erg kwijlt na een traumatische ervaring
ik hoor het graag van jullie
is een heel verhaal geworden...quote:
Weet ik niet, sorry.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:09 schreef Stiggie het volgende:
Hoe duur kost zo'n kitten/bengaal nou gemiddeld? Wat is een eerlijke prijs.
Dat is natuurlijk ook wel kat afhankelijk maar volgens mij zijn het niet heel zwakke rassen.quote:Heb hiervoor al een kat gehad.... Ik vind dit een prachtig ras om te zien, hoop dat ze medisch gezien ook sterk zijn en dat ze toch wel een jaartje of 17 kunnen worden. Maar daar is nog weinig over bekend volgens mij.
Wij hebben nu één kat, hij is heel aanhankelijk en niet van schoot af te slaan terwijl de vorige eigenaren hem absoluut geen schootkat vonden, daar waren echter wel meerdere katten.quote:Kan dit ras goed zonder andere katten? Niet echt duidelijk wat ik daarover op internet lees. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een bengaal in zijn eentje?
Staat hoog op z'n poten en ziet er slank uit maar ik verbaasde mij over zijn gewicht.quote:In vergelijking tot andere katten is het dan eigenlijk een grote/gemiddeld of kleine kat?
quote:Op zondag 15 januari 2012 12:33 schreef Dagonet het volgende:
Dus we zitten achter de pc net, kat achter het gordijn in de vensterbank, opeens een laag geluid dat we nog niet van hem kenden.
Gordijn opzij en meneer zit héél geconcentreerd iets te besluipen wat buiten is. Wij denken aan eeen vogeltje in de tuin, of een vreemde kat maar konden niets vinden.
Nog weer dat geluid en met een poot tegen het glas wrijven, ik kijk nog eens goed, zit er buiten op het kozijn een dikke vlieg die hij héél graag wilde hebben..
We hebben net een grote nieuwe.quote:Op zondag 29 januari 2012 11:06 schreef Misstique het volgende:
Wat een prachtige beestjes misterDre..
Gave krabpaal ook!
Wooow dat is echt goed getraind zeg!quote:
Ik denk dat de papa waarvan ze zeiden dat hij een Bengaal was misschien wel zo aan die mensen gegeven is, maar dat er geen (kloppende) stamboom bij gezeten heeft. Of misschien is de moeder door een andere kater gedekt dan ze dachten en de bengaal toch niet de vader.quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:47 schreef Amnistia het volgende:
Dit is Xynix.. Papa is een bengaal maar wat mama is weet ik even zo snel niet.
Dit lieve katertje is 4 maandjes oud!
MMmmmm owquote:Op donderdag 23 februari 2012 21:33 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Ik denk dat de papa waarvan ze zeiden dat hij een Bengaal was misschien wel zo aan die mensen gegeven is, maar dat er geen (kloppende) stamboom bij gezeten heeft. Of misschien is de moeder door een andere kater gedekt dan ze dachten en de bengaal toch niet de vader.
Bengalen zijn altijd tabby, dus met een streepjespatroon. Tabby wordt geregeld door het gen A (agouti). Tabby is dominant en wordt geschreven met een grote A. Effen (=niet tabby) is recessief en wordt geschreven met een kleine a.
Een kat heeft altijd twee allelen van een bepaald gen, voor gen A kunnen er drie combinaties zijn;
AA = homozygoot (fokzuiver) tabby. De kat heeft een tabby aftekening.
Aa = heterozygoot tabby. De kat heeft een tabby aftekening maar kan met de juiste partner ook effen nakomelingen krijgen.
aa = homozygoot effen. de kat heeft geen tabby aftekening.
Een Bengaal is een tabby kat, dus altijd met een patroontje. Bengalen zijn fokzuiver (homozygoot) voor het tabby gen. Zelfs wanneer je een Bengaal, dus een tabby kat (AA) kruist met een effen kat (aa) dan krijg je er allemaal tabby kittens (Aa) uit.
Xynix is een effen kitten, om dat te krijgen moeten zowel de vader als de moeder het allel voor effen gehad hebben, dus Aa of aa en dat zou niet zo zijn als de vader een zuivere Bengaal is.
Maar goed, ook al is het geen halve Bengaal dan is het toch een mooi en zo te zien lief kitten.
In het licht is er zeker een ander patroon te vinden!! hij heeft sowieso langere en sterkere achterpoten dan een huiskat viel me op! Ook geniet hij enorm van water :squote:Op donderdag 23 februari 2012 22:02 schreef Radyhyn het volgende:
Wow dat kan ik me ook nog herinneren van biologie
Dat tabby dominant was wist ik niet. Leuk om te weten!
Al is het een kruising heb je best kans dat er in het zwart nog best een tabby patroon te vinden is. Ik heb daar wel eens foto's van gezien van wat oudere kruising-katten. Vaak is het in een bepaald licht pas te zien. In die close-up foto zie je ook een bruin plukje bij z'n oor![]()
Hopelijk dat hij ook de lekkere gekke streken van zijn bengalenfamilie heeft geerfd haha
Dat heet ghostmarking en kan bij katten van alle rassen voor komen. Bij effen raskatten wordt het gezien als een minpuntje.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:02 schreef Radyhyn het volgende:
Al is het een kruising heb je best kans dat er in het zwart nog best een tabby patroon te vinden is. Ik heb daar wel eens foto's van gezien van wat oudere kruising-katten. Vaak is het in een bepaald licht pas te zien.
Lijkt echt een droppiequote:Op zondag 10 juni 2012 01:51 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Voor de liefhebbers; asiel Canina in Essen (over de Belgische grens bij Rosendaal) heeft een Bengaal kater van 1.5 jaar oud ter adoptie.
http://www.dierenasiels.com/specskat.cfm?id=261477
Ultieme zonne-aanbid-houding.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:18 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou dat gewoon echt een Bengalentrekje zijn?quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:24 schreef Dagonet het volgende:
Ik blijf me verbazen over hoe intelligent hij oogt (en hoe dom hij af en toe van de bank of uit z'n krabpaal kan vallen).
Mooiquote:[ afbeelding ]
Leukquote:Op woensdag 6 maart 2013 09:53 schreef Radyhyn het volgende:
Even een bengalen-kickje.
Hoe is het met jullie bengels?
Hier hebben ze sinds een tijdje steeds bezoek van een buurkat. Van de week bleef hij gewoon buiten op het raamkozijn zitten
Zie net deze voorbij komen, misschien heb je hier wat aan?quote:Op woensdag 6 maart 2013 12:53 schreef Dagonet het volgende:
Ik wil nog steeds zo'n loopwiel maar die krengen kosten honderden euro's per stuk. Belachelijke prijs, als ze ze zouden verkopen voor 100, 150 euro zouden ze er veel meer van verkopen en dus ook meer winst maken.
Eens kijken of ik wat handige mensen in de buurt heb.
Ik vind hem leuk maar volgens mij geeft me dat een herrie!quote:Op donderdag 7 maart 2013 08:47 schreef Holyme het volgende:
[..]
Zie net deze voorbij komen, misschien heb je hier wat aan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |