skupke omhoog om even te zeggen wat een mooi beestje dat is zegquote:Op zondag 6 maart 2011 20:07 schreef wolvendagen het volgende:
[ afbeelding ]
Ik was vandaag op de kattenshow en ik kwam voor deze kater.Supermooi sneeuw bengaaltje van bijna twee.
lief dat ie was.
Fijn dat er weer rust is bij jullie thuis.quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:02 schreef RandomMoron het volgende:
even een update hier
de rust is hier compleet teruggekeerd in huis en we hebben twee blije Abessijnen. Van de baasjes van onze Bengaal hebben we niets meer gehoord na een vlug mailtje van hun kant, maar ik ga er maar van uit dat ze het fijn hebben met hem..
Hij heeft iig een gigantisch luxe flat om in rond te rennen nu
Ah dat is mooi. Het is altijd maar afwachten natuurlijk.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:20 schreef RandomMoron het volgende:
We hebben idd gehoord en gezien hoe het gaat en we hebben echt de goeie keus gemaakt <3
Boor en Beetle samen is echt een gouden combiquote:Op maandag 24 oktober 2011 15:18 schreef Radyhyn het volgende:
Oohhh je hebt een nieuw hondje!
Wat een schatje.
Even bijgelezen.. geweldig vermakelijk topic over de cursus van Beetle!!!
Dat BLOK!![]()
Leuke foto's weer van Boris. Maar hij is dan ook zeer fotogeniek![]()
Vooral die met dat blauw gestreepte muisje
mooie foto's!quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:38 schreef Greys het volgende:
Oh en had ik deze hier al gepost, nee he?
Boor die in zijn ren in een boom probeert te klimmen en dan niet meer weet hoe hij terug moet
Boomklimmen, zal ik?Ik weet het niet hoor...
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Oke, oke... daar ga ik...
[ afbeelding ]
Ja jezus.. en nu???
[ afbeelding ]
Naar beneden durf ik niet
[ afbeelding ]
Dan maar keren...
[ afbeelding ]
Pfffffffffft, laat die bomen maar zitten verder!
[ afbeelding ]
Hoe gebruik je dit dan?quote:
Mijn asielbengaal is de goedheid zelve. Zit nul (écht nul) agressie, dominantie en territoriumdrift in. Kan ook niet met andere katten (zeiden de vorige eigenaars, maar in de praktijk zat ie dus zonder problemen in een soort huiskamer in het asiel met andere kattenquote:Op woensdag 23 november 2011 22:59 schreef Misstique het volgende:
Via via gehoord van een Bengaal die herplaatst moet worden en we zitten ons af te vragen of dit ras goed is voor ons. Hij kan niet met andere katten omgaan, vandaar dat hij herplaatst moet worden. Wij hebben sinds een half jaar geen kat meer, maar we werken wel allebei overdag. Kan je een Bengaal 6 uur alleen laten? En ik lees dat ze vrij wild kunnen zijn, maar hoe is dat in de praktijk?
Onze vorige kat was heel aggressief, dominant en territoriaal, dat willen we echt niet meer...
Thanks, die heb ik ook even doorgespitquote:Op donderdag 24 november 2011 00:56 schreef Greys het volgende:
Mijn asielbengaal is de goedheid zelve. Zit nul (écht nul) agressie, dominantie en territoriumdrift in. Kan ook niet met andere katten (zeiden de vorige eigenaars, maar in de praktijk zat ie dus zonder problemen in een soort huiskamer in het asiel met andere katten) maar van Bengalen wordt ook weer gezegd dat ze zich heel snel aanpassen aan de nieuwe thuissituatie.
Dat bleek ook wel, want met het hondje dat ik al had kan hij prima opschieten en met het nieuwe hondje is hij zelfs dagelijks aan het spelen.
Nou zal dat heus niet voor alle Bengalen gelden, maar als je bv in dit topic kijkt:
Bengaal van L. naar Gr. #2 Waar Dazzle z'n karakter laat zien
zie je dat ook daar het aanpassen vreselijk makkelijk ging, ook een hele makkelijke
Ik las dat ze heel wild kunnen zijn en wil zeker weten dat daar niet dominant en aggressief gedarg onder verstaan wordt. Dat wil ik nml geen 2e keer meemakenquote:Ik vond eerlijk gezegd juist dat er over Bengalen werd geschreven dat het leuke, vrij gemakkelijke en vrolijke katten zijn. Ik las niet zo zeer over agressie enzo?
Dat klinkt heel goed, wij hebben liever een actieve dan een luie kat, als we mogen kiezenquote:Het zijn wel vaak energieke katten. Zes uur per dag moet gemakkelijk kunnen, maar als je dan thuis bent, dan lekker veel aandacht geven en spelen. Bengalen leren vrij goed, dus je kunt ze leuk uitdagen door bv 'zit' proberen te leren (die van mij is niet zo'n helder licht en die kan het ook). Daarbij vinden Bengalen het zalig (over het algemeen, geen kat is hetzelfde!) om hoog te kunnen zitten en te mogen klimmen.
Zou de kat bij jou bv de trap op mogen klimmen? Of ben je bereid om een hoge krabpaal te nemen bv?
Feliway ken ik, vorige kat was er immuun voorquote:(En omdat geen kat hetzelfde is... de mijne houdt weer helemáál niet van klimmenDie ligt liever op de vensterbank of op schoot. En kijkt niet om naar zijn krabpaal).
Je zou bij de herplaatser kunnen vragen of je hem een maand (of twee) op proef kunt 'krijgen'. Dat als het écht niet gaat, dat je hem dan terug kunt geven zodat ze een ander huis kunnen zoeken.
Maar als je een paar dagen voordat je hem krijgt een Feliway stekker in je stopcontact doet, scheelt dat ook al wellicht. Dan voelen ze zich snel 'veilig'. Google maar eens op (ik heb geen aandelen).
quote:Op donderdag 24 november 2011 01:04 schreef Greys het volgende:
Oh en eh... je moet wel tegen geluid kunnen, want Bengalen zijn doorgaans nogal vocaal
Alleen maar leuk! Vriendin van me heeft 2 Tonkineesjes en die brabbelen ook zoquote:
Bengalen kunnen iets luider zijn ook af en toequote:Op donderdag 24 november 2011 12:18 schreef Misstique het volgende:
[..]
[..]
Alleen maar leuk! Vriendin van me heeft 2 Tonkineesjes en die brabbelen ook zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |