abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 oktober 2011 @ 20:00:10 #126
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_103511516
hahahaha, prachtig. Je hebt een zeer cartoon-waardige kat :)
pi_104175355
Wat leuk zo'n forum over de Bengaal! Ik heb eigenlijk wel een paar vragen. Ik heb ook zo'n mooierd genaamd "Louis Bengaal" hij is nu 4 maanden en we zijn helemaal gek van hem! Hij is zo leuk! Ik lees bij jullie dat ze zo van lekkere dingen houden maar de mijne haalt overal zijn neus voor op! Snoepjes, tonijn ed hij geeft er hooguit een lik aan maar dat was het dan.. Hij eet wel goed zijn broekjes en hij is net als de anderen gek op water! Ik kan hem ook niet belonen met zijn brokjes want die eet hij alleen wanneer meneertje daar zelf zin in heeft haha heeft iemand van jullie misschien een tip? Of moet ik het gewoon maar zo laten?

Het straffen lukt ook nog niet echt.. het doet hem allemaal niets haha hij is nergens bang voor. Hij mag bijna alles maar ik wil hem niet salontafel hebben. Ik heb al van alles geprobeerd maar hij blijft er op springen achter elkaar. We houden het toch al echt consequent vol vanaf dat we hem hebben maar hij is blijkbaar erg hard leers of gewoon heeel erg eigenwijs ;-) . Hij is denk ik weet ik vrijwel zeker niet de enige! Hebben jullie nog een tip voor me? En dan de laatste vraag hij is momenteel veel aan het bijten, in mijn handen en polsen af en toe springt hij gewoon in je arm. Het is denk ik speelsheid maar is dit oke? Als hij bijt stop ik meteen en zeg ik "au" over het algemeen stopt hij daarna wel maar dan moet ik hem ook niet meteen weer proberen te aaien.

Ik wilde er graag een foto bij zetten maar dit lukte niet.. Ik ga het nog proberen! Alvast bedankt voor diegene die me wat adviezen wil geven!
  woensdag 9 november 2011 @ 21:00:19 #128
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_104177848
Dubbelzijdige tape is je vriend. Straffen heeft toch geen zin.
  maandag 14 november 2011 @ 14:43:00 #129
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_104352322
Hoi Louis0711, leuk dat je een jonge bengaal hebt. Het is ook erg herkenbaar dat op de salontafel komen. Bij ons is dat eigenlijk ook de enige plek waar ze niet mogen (en op het aanrecht niet :P).

Als ze er toch op komen dan verheffen we onze stem van 'Nee'. Ze weten het heel goed dat ze er niet op mogen.. maarja vaak zat kom ik thuis en dan kijk ik door het raam en dan liggen ze met z'n tweeen languit op de tafel :')

Gewoon blijven volhouden met hem steeds van de tafel af te sturen (inderdaad niet straffen maar wel duidelijk maken dat het niet mag). Hij is nog jong dus hopelijk leert hij dat hij dat niet mag.
Ook zo met het aanvallen van je hand. Het is natuurlijk gewoon spelen maar wel laten weten als het niet ok is. Misschien ook veel met van die speeltjes aan een touwtje spelen dat hij daar meer aandacht voor krijgt dan voor je handen ;)

Qua snoepjes zijn die van ons ook erg kieskeurig. Tonijn uit blik is wel echt favoriet en dat krijgen ze af en toe. Verder vinden ze die felix sticks ook wel lekker.. maar eigenlijk de laatste tijd ook niet meer echt.

Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_104354214
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 19:38 schreef Greys het volgende:
Oh en had ik deze hier al gepost, nee he? :o
Boor die in zijn ren in een boom probeert te klimmen en dan niet meer weet hoe hij terug moet :')

Boomklimmen, zal ik? :o Ik weet het niet hoor...
[ afbeelding ][ afbeelding ]

Oke, oke... daar ga ik...
[ afbeelding ]

Ja jezus.. en nu???
[ afbeelding ]

Naar beneden durf ik niet
[ afbeelding ]

Dan maar keren...
[ afbeelding ]

Pfffffffffft, laat die bomen maar zitten verder!
[ afbeelding ]
mooie foto's! ^O^
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
pi_104487636
Hallo Radyhyn, bedankt voor je reactie leuk. Ik hoop idd dat als hij ouder wordt dat hij het wel afleerd. Ik zal het met goede hoop vol blijven houden haha. Hij heeft ook de aanrecht ontdekt, hij gaat daarna meteen in de wasbak zitten haha dondersteen, hij is helemaal gek van water dus als hij de kraan hoort wil hij meteen kijken.. Dus dat word nog wat! En dan met de kerst in het verschiet ik ben benieuwd hoe hij de kerstboom gaat ontvangen haha ik heb zo mijn vermoedens! Nou we gaan het zien dat word lachen. Ze zijn zo leuk!

(Ik wil graag foto's plaatsen maar ik ben weer zo onhandig dat t gewoon niet wil lukken...ik ga m'n best doen!)
  donderdag 17 november 2011 @ 20:35:54 #132
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_104489249
Mijn dubbeltape was geen grap trouwens. Dat werkte hier heel goed toen mijn kater had ontdekt dat kabelknagen zn nieuwe hobby was :) stroomkabels en tanden gaan niet samen..
pi_104490595
@Radyhyn leuke foto! ik heb eenzelfde :D

(ze leven nog hoor)

En het onze kitten gaat het zoals je ziet erg goed, ze kan het goed vinden met Ted, we moeten alleen nog eens vast gaan houden aan een naam want die rouleert een beetje, de ene keer is het Robin (staat ook in d'r paspoort), de andere keer is het kruimel of kleine po*p (ze ziet er gewoon zo schattig uit O+ ). Maar ze reageert gelukkig op de belangrijkste woorden (eten & tedsnack).

Alleen sinds zij hier is is Ted (die ander) wat minder aanhankelijk geworden en zetten ze allebei het liefst zo rond een uur of 3-4 in de nacht een keel op dat ze de slaapkamer in willen (mogen ze nooit) :( . Maar ze spelen met elkaar, rausen door het hele huis heen en komen genoeg op schoot zitten.

Robin/Kruimel/Kleine Po*p/Poeps

[ Bericht 44% gewijzigd door Herr_Ratt op 17-11-2011 21:13:53 ]
pi_104517536
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:00 schreef RandomMoron het volgende:
Dubbelzijdige tape is je vriend.
Hoe gebruik je dit dan? :?
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
pi_104520869
Ramdonmaron@ Het klinkt best goed maar het gaat een beetje ver om heel mijn salontafel en aanrecht af te plakken haha Voor de snoeren is het idd een goeie! Gelukkig laat de mijne de snoeren nog aardig met rust maar wat niet is kan nog komen!

Kan iemand mij ff uitleggen hoe je een foto plaatst? Ik heb zo'n leuke!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 november 2011 @ 18:16:40 #136
163650 Greys
pi_104520936
Louis, maak een gratis account bij Photobucket.com
- klik daarna op Uploaden
- daarna op 'opslaan en terug naar album'
- dan zie je je foto staan en pak je de onderste (geloof ik) van de 4 links die er onder staan, het moet beginnen met [img] en eindigen met [/img], het kopieert automatisch het hele linkje als je er op klikt
- linkje plak je hier

*O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_104521003
Bij Imgur kan je direct uploaden zonder account.
  vrijdag 18 november 2011 @ 21:01:38 #138
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_104528272
Gewoon daar plakken waar ze op springen. Het plakkerige aan hun poten vinden ze naar. Ik deed het met de plakstrik van mijn harenroller, plakt, maar ze trekken het makkelijk los.
pi_104743526
Via via gehoord van een Bengaal die herplaatst moet worden en we zitten ons af te vragen of dit ras goed is voor ons. Hij kan niet met andere katten omgaan, vandaar dat hij herplaatst moet worden. Wij hebben sinds een half jaar geen kat meer, maar we werken wel allebei overdag. Kan je een Bengaal 6 uur alleen laten? En ik lees dat ze vrij wild kunnen zijn, maar hoe is dat in de praktijk?
Onze vorige kat was heel aggressief, dominant en territoriaal, dat willen we echt niet meer...
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 november 2011 @ 00:56:10 #140
163650 Greys
pi_104747876
quote:
11s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:59 schreef Misstique het volgende:
Via via gehoord van een Bengaal die herplaatst moet worden en we zitten ons af te vragen of dit ras goed is voor ons. Hij kan niet met andere katten omgaan, vandaar dat hij herplaatst moet worden. Wij hebben sinds een half jaar geen kat meer, maar we werken wel allebei overdag. Kan je een Bengaal 6 uur alleen laten? En ik lees dat ze vrij wild kunnen zijn, maar hoe is dat in de praktijk?
Onze vorige kat was heel aggressief, dominant en territoriaal, dat willen we echt niet meer...
Mijn asielbengaal is de goedheid zelve. Zit nul (écht nul) agressie, dominantie en territoriumdrift in. Kan ook niet met andere katten (zeiden de vorige eigenaars, maar in de praktijk zat ie dus zonder problemen in een soort huiskamer in het asiel met andere katten :+ ) maar van Bengalen wordt ook weer gezegd dat ze zich heel snel aanpassen aan de nieuwe thuissituatie.
Dat bleek ook wel, want met het hondje dat ik al had kan hij prima opschieten en met het nieuwe hondje is hij zelfs dagelijks aan het spelen.

Nou zal dat heus niet voor alle Bengalen gelden, maar als je bv in dit topic kijkt:
Bengaal van L. naar Gr. #2 Waar Dazzle z'n karakter laat zien
zie je dat ook daar het aanpassen vreselijk makkelijk ging, ook een hele makkelijke ;)

Ik vond eerlijk gezegd juist dat er over Bengalen werd geschreven dat het leuke, vrij gemakkelijke en vrolijke katten zijn. Ik las niet zo zeer over agressie enzo?
Het zijn wel vaak energieke katten. Zes uur per dag moet gemakkelijk kunnen, maar als je dan thuis bent, dan lekker veel aandacht geven en spelen. Bengalen leren vrij goed, dus je kunt ze leuk uitdagen door bv 'zit' proberen te leren (die van mij is niet zo'n helder licht en die kan het ook :D ). Daarbij vinden Bengalen het zalig (over het algemeen, geen kat is hetzelfde!) om hoog te kunnen zitten en te mogen klimmen.
Zou de kat bij jou bv de trap op mogen klimmen? Of ben je bereid om een hoge krabpaal te nemen bv?

(En omdat geen kat hetzelfde is... de mijne houdt weer helemáál niet van klimmen :D Die ligt liever op de vensterbank of op schoot. En kijkt niet om naar zijn krabpaal).

Je zou bij de herplaatser kunnen vragen of je hem een maand (of twee) op proef kunt 'krijgen'. Dat als het écht niet gaat, dat je hem dan terug kunt geven zodat ze een ander huis kunnen zoeken.
Maar als je een paar dagen voordat je hem krijgt een Feliway stekker in je stopcontact doet, scheelt dat ook al wellicht. Dan voelen ze zich snel 'veilig'. Google maar eens op (ik heb geen aandelen ;) ).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 november 2011 @ 01:04:48 #141
163650 Greys
pi_104748091
Oh en eh... je moet wel tegen geluid kunnen, want Bengalen zijn doorgaans nogal vocaal :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 24 november 2011 @ 08:41:48 #142
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_104750483
Veel bengalen worden idd herplaatst vanwege pestgedrag naar andere katten, zo ook onze. Maar ondertussen was het wel een superleuke kat, heel lief, knettergek, energiek.

In zijn nieuwe huis binnen no time aangepast en daar dolgellukig :) ik zou idd kijken of hij op proef mag! Dan kun je voor jezelf beslissen of hij.bij jullie past
  donderdag 24 november 2011 @ 08:42:33 #143
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_104750493
Oh enne, heel vocaal idd :P
pi_104755622
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 00:56 schreef Greys het volgende:
Mijn asielbengaal is de goedheid zelve. Zit nul (écht nul) agressie, dominantie en territoriumdrift in. Kan ook niet met andere katten (zeiden de vorige eigenaars, maar in de praktijk zat ie dus zonder problemen in een soort huiskamer in het asiel met andere katten :+ ) maar van Bengalen wordt ook weer gezegd dat ze zich heel snel aanpassen aan de nieuwe thuissituatie.
Dat bleek ook wel, want met het hondje dat ik al had kan hij prima opschieten en met het nieuwe hondje is hij zelfs dagelijks aan het spelen.

Nou zal dat heus niet voor alle Bengalen gelden, maar als je bv in dit topic kijkt:
Bengaal van L. naar Gr. #2 Waar Dazzle z'n karakter laat zien
zie je dat ook daar het aanpassen vreselijk makkelijk ging, ook een hele makkelijke ;)
Thanks, die heb ik ook even doorgespit :+. Wij hebben momenteel verder geen huisdieren, dus zou hij alleen aan ons moeten wennen, maar als ik dit zo lees, moet dat geen al te groot probleem zijn.
quote:
Ik vond eerlijk gezegd juist dat er over Bengalen werd geschreven dat het leuke, vrij gemakkelijke en vrolijke katten zijn. Ik las niet zo zeer over agressie enzo?
Ik las dat ze heel wild kunnen zijn en wil zeker weten dat daar niet dominant en aggressief gedarg onder verstaan wordt. Dat wil ik nml geen 2e keer meemaken :X.
quote:
Het zijn wel vaak energieke katten. Zes uur per dag moet gemakkelijk kunnen, maar als je dan thuis bent, dan lekker veel aandacht geven en spelen. Bengalen leren vrij goed, dus je kunt ze leuk uitdagen door bv 'zit' proberen te leren (die van mij is niet zo'n helder licht en die kan het ook :D ). Daarbij vinden Bengalen het zalig (over het algemeen, geen kat is hetzelfde!) om hoog te kunnen zitten en te mogen klimmen.
Zou de kat bij jou bv de trap op mogen klimmen? Of ben je bereid om een hoge krabpaal te nemen bv?
Dat klinkt heel goed, wij hebben liever een actieve dan een luie kat, als we mogen kiezen ;). Trap op en af rennen deed de vorige ook, geen probleem dus. En ik denk dat we dan een hogere krabpaal aan zullen schaffen, nu hebben we alleen lage.
quote:
(En omdat geen kat hetzelfde is... de mijne houdt weer helemáál niet van klimmen :D Die ligt liever op de vensterbank of op schoot. En kijkt niet om naar zijn krabpaal).

Je zou bij de herplaatser kunnen vragen of je hem een maand (of twee) op proef kunt 'krijgen'. Dat als het écht niet gaat, dat je hem dan terug kunt geven zodat ze een ander huis kunnen zoeken.
Maar als je een paar dagen voordat je hem krijgt een Feliway stekker in je stopcontact doet, scheelt dat ook al wellicht. Dan voelen ze zich snel 'veilig'. Google maar eens op (ik heb geen aandelen ;) ).
Feliway ken ik, vorige kat was er immuun voor :'), maar zeker het proberen waard, mocht het zover komen. :Y.
Op proef nemen klinkt als een goed plan ook! Ik heb gevraagd of we de stamboom mogen zien en ik wil vantevoren sowieso kijken of het klikt. Jammere alleen is dat hij in Delft zit nu en wij in Zwolle wonen, magoe, eerst maar eens goed nadenken of we dit willen (al neig ik nu best naar een ja :@).
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_104755655
quote:
10s.gif Op donderdag 24 november 2011 01:04 schreef Greys het volgende:
Oh en eh... je moet wel tegen geluid kunnen, want Bengalen zijn doorgaans nogal vocaal :+
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 08:42 schreef RandomMoron het volgende:
Oh enne, heel vocaal idd :P
Alleen maar leuk! Vriendin van me heeft 2 Tonkineesjes en die brabbelen ook zo O+.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 november 2011 @ 12:25:20 #146
163650 Greys
pi_104755848
quote:
10s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:18 schreef Misstique het volgende:

[..]

[..]

Alleen maar leuk! Vriendin van me heeft 2 Tonkineesjes en die brabbelen ook zo O+.
Bengalen kunnen iets luider zijn ook af en toe ;)
Die van mij kan echt gigantisch om aandacht zeuren zeg maar, maar zelfs dat klinkt grappig.

Mauw?
Mauw?
Mauw?
Mauw?
MAUHAUWWWWWWWWWWWWWW :(

Oh en wat een 'grappig' toeval is, ik woon dus in de buurt van Delft en mijn bengaal komt uit het asiel van... Zwolle :') :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_104757404
Wat een mooierd Greys O+.
En ik vind hem nog heul niet zo luid :+.

Hoe zit het met het (ver)haren van Bengalen? Laten ze veel haren achter op je meubels en kleding?
  vrijdag 25 november 2011 @ 08:07:14 #148
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_104793123
Gewoon normaal. Zeker met de goede voeding. Als we met ares gingen autorijden naar de dierenarts had je oordoppen nodig en hoofdpijn
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 november 2011 @ 09:00:53 #149
163650 Greys
pi_104793722
Boor verhaart minder dan de gemiddelde 'gewone' kat heb ik het idee.
Ik draag nog steeds zeer regelmatig zwart :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_104801338
Goed om te lezen, ik heb ook veel zwart ;).

Ik heb een paar hele mooie foto's van de eigenaar gehad en word steeds enthousiaster :@. Denk dat we volgend weekend maar even op bezoek moeten gaan in Delft :@.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')