Purrrsiesquote:
Die van ons hebben ook kruisbuik-pluisquote:Op woensdag 7 december 2011 23:16 schreef Greys het volgende:
En heeft ie ook een beetje een pluisbuik?
Dat het haar daar extra fluffy is en iets langer, tussen zijn buik en zijn kruis zeg maar?
Dat hulsttakjequote:Op maandag 12 december 2011 09:31 schreef Radyhyn het volgende:
[..]
Die van ons hebben ook kruisbuik-pluis![]()
De ene kat heeft het wel wat meer als de andere
Mythos heeft bescheiden buikpluis:
[ afbeelding ]
Alle bengalen hebben een stippelbuikje.. zo schattig!
Stippelbuikjesspam komt maar op!
Die censuurquote:Op maandag 12 december 2011 09:31 schreef Radyhyn het volgende:
[..]
Die van ons hebben ook kruisbuik-pluis![]()
De ene kat heeft het wel wat meer als de andere
Mythos heeft bescheiden buikpluis:
[ afbeelding ]
Alle bengalen hebben een stippelbuikje.. zo schattig!
Stippelbuikjesspam komt maar op!
Wat gaat het goed! Echt top! Weer tevreden begalenblikopenersquote:Op maandag 19 december 2011 11:17 schreef Dagonet het volgende:
Jazz is helemaal geaard en poeslief. Hij is niet van schoot te slaan, speelt graag en wil dat er altijd brokjes in z'n voerbak zitten.
Ook al is het 4 uur 's nachts, hij komt je halen..
Heb je opeens een kat op je schouder aan het melken..
Rauw vlees is heel goed voor haar, maar weer niet al het rauwe vlees. Dat moet je even goed uitzoeken..quote:Op maandag 19 december 2011 15:42 schreef hakko het volgende:
Pepper at bij de fokker Royal Canin. Vreemd genoeg at ze die bij ons niet meer.. Gourmet hebben we inderdaad al geprobeerd. Runderhart nog niet, rauwe kip vind ze overigens wel erg lekker (maar ik kan mij niet voorstellen dat rauw vlees echt heel goed voor der is?)
Mijn kat heeft dat ook maar is volgens mij gewoon een standaard korthaar.quote:Op woensdag 7 december 2011 23:16 schreef Greys het volgende:
En heeft ie ook een beetje een pluisbuik?
Dat het haar daar extra fluffy is en iets langer, tussen zijn buik en zijn kruis zeg maar?
[ afbeelding ]
Welkom! Misschien kan je een keer wat foto's van je bengalen laten zien!quote:Op donderdag 29 december 2011 21:41 schreef shadow1 het volgende:
Hoi allemaal
wat een ontzettend leuk forum hebben jullie hier...
Wij hebben sinds 8 maanden ook 2 bengalen.
En natuurlijk altijd leuk om andere mensen te leren kennen met bengalen
Er staat echt heel veel info op jullie forum waar wij nog veel van kunnen
leren en natuurlijk lekker met jullie kletsen over de meest geweldige
stunts die onze bengels uithalen![]()
Pootjes van Gizmo en Shadow
Aw, wat sneuquote:Op vrijdag 30 december 2011 00:32 schreef Misstique het volgende:
Jazz is een week of wat geleden enorm geschrokken van onze bank, geen idee wat er precies gebeurde, maar we vermoeden dat hij wat statisch was en een schok kreeg. Sindsdien durft hij niet meer op de bank of bij ons op schoot te zitten, maar wil wel evenveel aandacht. Hij gaat dus boven zitten joelen dat wij naar boven moeten komen om hem te aaien..
Sowieso verbaas ik me over dat gejoel van hem. Hij doet het 's nachts ook als wij de slaapkamerdeur dicht hebben en ben bang dat hij daarmee de hele beurt wakker maakt. Hij klinkt dan als een soort stervende zeeleeuw oid, heel apart. Joelen jullie bengalen ook?.
heel mooi hoorquote:Op vrijdag 30 december 2011 10:06 schreef shadow1 het volgende:
Gizmo de eerste dag bij ons
[ afbeelding ]
Shadow
[ afbeelding ]
En natuurlijk de grote vriend de doos
[ afbeelding ]
Ben erg benieuwd wat jullie van ze vinden
Bij onze zooplus bestelling van vandaag, zullen we idd zo'n stekker kopen.quote:Op vrijdag 30 december 2011 00:36 schreef Greys het volgende:
Aw, wat sneu
Misschien een Feliway stekker toch gebruiken om hem wat gerust te stellen en veilig te laten voelen? En wat bedoel je met dat loeienBoor doet wel af en toe MRRRRRRROEHAUWWWWW. Heel tragisch klinkt dat. Vooral als ik de stekker in de waterfontein moet doen van hem
bij dichte deuren en in de reismand. eerst is het maauuw en dan wordt dat steeds lagerquote:Op vrijdag 30 december 2011 00:32 schreef Misstique het volgende:
Jazz is een week of wat geleden enorm geschrokken van onze bank, geen idee wat er precies gebeurde, maar we vermoeden dat hij wat statisch was en een schok kreeg. Sindsdien durft hij niet meer op de bank of bij ons op schoot te zitten, maar wil wel evenveel aandacht. Hij gaat dus boven zitten joelen dat wij naar boven moeten komen om hem te aaien..
Sowieso verbaas ik me over dat gejoel van hem. Hij doet het 's nachts ook als wij de slaapkamerdeur dicht hebben en ben bang dat hij daarmee de hele beurt wakker maakt. Hij klinkt dan als een soort stervende zeeleeuw oid, heel apart. Joelen jullie bengalen ook?.
Ik heb het sowieso niet meegemaakt bij katten.quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:12 schreef shadow1 het volgende:
De dagen erna zal ik jullie vertellen als jullie het vervolg graag willen weten......
Nu reist mijn vraag hebben jullie dit wel eens meegemaakt dat een bengaal zo erg kwijlt na een traumatische ervaring
ik hoor het graag van jullie
is een heel verhaal geworden...quote:
Weet ik niet, sorry.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:09 schreef Stiggie het volgende:
Hoe duur kost zo'n kitten/bengaal nou gemiddeld? Wat is een eerlijke prijs.
Dat is natuurlijk ook wel kat afhankelijk maar volgens mij zijn het niet heel zwakke rassen.quote:Heb hiervoor al een kat gehad.... Ik vind dit een prachtig ras om te zien, hoop dat ze medisch gezien ook sterk zijn en dat ze toch wel een jaartje of 17 kunnen worden. Maar daar is nog weinig over bekend volgens mij.
Wij hebben nu één kat, hij is heel aanhankelijk en niet van schoot af te slaan terwijl de vorige eigenaren hem absoluut geen schootkat vonden, daar waren echter wel meerdere katten.quote:Kan dit ras goed zonder andere katten? Niet echt duidelijk wat ik daarover op internet lees. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een bengaal in zijn eentje?
Staat hoog op z'n poten en ziet er slank uit maar ik verbaasde mij over zijn gewicht.quote:In vergelijking tot andere katten is het dan eigenlijk een grote/gemiddeld of kleine kat?
quote:Op zondag 15 januari 2012 12:33 schreef Dagonet het volgende:
Dus we zitten achter de pc net, kat achter het gordijn in de vensterbank, opeens een laag geluid dat we nog niet van hem kenden.
Gordijn opzij en meneer zit héél geconcentreerd iets te besluipen wat buiten is. Wij denken aan eeen vogeltje in de tuin, of een vreemde kat maar konden niets vinden.
Nog weer dat geluid en met een poot tegen het glas wrijven, ik kijk nog eens goed, zit er buiten op het kozijn een dikke vlieg die hij héél graag wilde hebben..
We hebben net een grote nieuwe.quote:Op zondag 29 januari 2012 11:06 schreef Misstique het volgende:
Wat een prachtige beestjes misterDre..
Gave krabpaal ook!
Wooow dat is echt goed getraind zeg!quote:
Ik denk dat de papa waarvan ze zeiden dat hij een Bengaal was misschien wel zo aan die mensen gegeven is, maar dat er geen (kloppende) stamboom bij gezeten heeft. Of misschien is de moeder door een andere kater gedekt dan ze dachten en de bengaal toch niet de vader.quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:47 schreef Amnistia het volgende:
Dit is Xynix.. Papa is een bengaal maar wat mama is weet ik even zo snel niet.
Dit lieve katertje is 4 maandjes oud!
MMmmmm owquote:Op donderdag 23 februari 2012 21:33 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Ik denk dat de papa waarvan ze zeiden dat hij een Bengaal was misschien wel zo aan die mensen gegeven is, maar dat er geen (kloppende) stamboom bij gezeten heeft. Of misschien is de moeder door een andere kater gedekt dan ze dachten en de bengaal toch niet de vader.
Bengalen zijn altijd tabby, dus met een streepjespatroon. Tabby wordt geregeld door het gen A (agouti). Tabby is dominant en wordt geschreven met een grote A. Effen (=niet tabby) is recessief en wordt geschreven met een kleine a.
Een kat heeft altijd twee allelen van een bepaald gen, voor gen A kunnen er drie combinaties zijn;
AA = homozygoot (fokzuiver) tabby. De kat heeft een tabby aftekening.
Aa = heterozygoot tabby. De kat heeft een tabby aftekening maar kan met de juiste partner ook effen nakomelingen krijgen.
aa = homozygoot effen. de kat heeft geen tabby aftekening.
Een Bengaal is een tabby kat, dus altijd met een patroontje. Bengalen zijn fokzuiver (homozygoot) voor het tabby gen. Zelfs wanneer je een Bengaal, dus een tabby kat (AA) kruist met een effen kat (aa) dan krijg je er allemaal tabby kittens (Aa) uit.
Xynix is een effen kitten, om dat te krijgen moeten zowel de vader als de moeder het allel voor effen gehad hebben, dus Aa of aa en dat zou niet zo zijn als de vader een zuivere Bengaal is.
Maar goed, ook al is het geen halve Bengaal dan is het toch een mooi en zo te zien lief kitten.
In het licht is er zeker een ander patroon te vinden!! hij heeft sowieso langere en sterkere achterpoten dan een huiskat viel me op! Ook geniet hij enorm van water :squote:Op donderdag 23 februari 2012 22:02 schreef Radyhyn het volgende:
Wow dat kan ik me ook nog herinneren van biologie
Dat tabby dominant was wist ik niet. Leuk om te weten!
Al is het een kruising heb je best kans dat er in het zwart nog best een tabby patroon te vinden is. Ik heb daar wel eens foto's van gezien van wat oudere kruising-katten. Vaak is het in een bepaald licht pas te zien. In die close-up foto zie je ook een bruin plukje bij z'n oor![]()
Hopelijk dat hij ook de lekkere gekke streken van zijn bengalenfamilie heeft geerfd haha
Dat heet ghostmarking en kan bij katten van alle rassen voor komen. Bij effen raskatten wordt het gezien als een minpuntje.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:02 schreef Radyhyn het volgende:
Al is het een kruising heb je best kans dat er in het zwart nog best een tabby patroon te vinden is. Ik heb daar wel eens foto's van gezien van wat oudere kruising-katten. Vaak is het in een bepaald licht pas te zien.
Lijkt echt een droppiequote:Op zondag 10 juni 2012 01:51 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Voor de liefhebbers; asiel Canina in Essen (over de Belgische grens bij Rosendaal) heeft een Bengaal kater van 1.5 jaar oud ter adoptie.
http://www.dierenasiels.com/specskat.cfm?id=261477
Ultieme zonne-aanbid-houding.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:18 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou dat gewoon echt een Bengalentrekje zijn?quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:24 schreef Dagonet het volgende:
Ik blijf me verbazen over hoe intelligent hij oogt (en hoe dom hij af en toe van de bank of uit z'n krabpaal kan vallen).
Mooiquote:[ afbeelding ]
Leukquote:Op woensdag 6 maart 2013 09:53 schreef Radyhyn het volgende:
Even een bengalen-kickje.
Hoe is het met jullie bengels?
Hier hebben ze sinds een tijdje steeds bezoek van een buurkat. Van de week bleef hij gewoon buiten op het raamkozijn zitten
Zie net deze voorbij komen, misschien heb je hier wat aan?quote:Op woensdag 6 maart 2013 12:53 schreef Dagonet het volgende:
Ik wil nog steeds zo'n loopwiel maar die krengen kosten honderden euro's per stuk. Belachelijke prijs, als ze ze zouden verkopen voor 100, 150 euro zouden ze er veel meer van verkopen en dus ook meer winst maken.
Eens kijken of ik wat handige mensen in de buurt heb.
Ik vind hem leuk maar volgens mij geeft me dat een herrie!quote:Op donderdag 7 maart 2013 08:47 schreef Holyme het volgende:
[..]
Zie net deze voorbij komen, misschien heb je hier wat aan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |