abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 7 december 2011 @ 22:50:20 #201
163650 Greys
pi_105320041
Het klinkt alsof het allemaal echt ideaal gaat :D
Goede keuze, die Jazz! En Bengalen zijn idd helemaal leip van stromend water.

Hoe gaat het met de kattenbak, ook allemaal al onder controle?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 7 december 2011 @ 22:52:07 #202
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105320169
Joh, die kattenbak hadden we al helemaal geen omkijken naar.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 7 december 2011 @ 22:54:43 #203
163650 Greys
pi_105320330
Bengalen, gotta love them :7
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 7 december 2011 @ 23:00:56 #204
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105320732
Scheelt natuurlijk ook dat hij al wat ouder is.

Één ding klopt niet echt met de omschrijving, we kregen namelijk te horen dat het geen schootkat is maar hij is amper van schoot te slaan 's avonds en zodra de wekker gaat zit hij bovenop je.

Ik kreeg meteen dit soort visioenen:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 7 december 2011 @ 23:04:55 #205
163650 Greys
pi_105320994
Ja briljant filmpje _O-

Hoe oud is Jazz ook alweer dan?
Boor was 4 toen ik hem kreeg, nu dus al 7. En dat is een softe kroelkip gebleken O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 7 december 2011 @ 23:11:09 #206
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105321414
Jazz is net zo oud, ook zeven. :Y.
pi_105321637
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2011 22:54 schreef Greys het volgende:
Bengalen, gotta love them :7
Purrrsies O+.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 7 december 2011 @ 23:16:03 #208
163650 Greys
pi_105321681
En heeft ie ook een beetje een pluisbuik? :D
Dat het haar daar extra fluffy is en iets langer, tussen zijn buik en zijn kruis zeg maar?

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 7 december 2011 @ 23:16:25 #209
163650 Greys
pi_105321706
(Misschien hoort dat helemaal niet bij bengalen en is Boor een nepperd hoor _O- )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 7 december 2011 @ 23:19:32 #210
163650 Greys
pi_105321853
Ik verheug me al op jullie idiote foto's, want die-van-mij is reuze fotogeniek :')

100430_59211_bink.jpg
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 12 december 2011 @ 09:31:59 #211
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_105484178
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 23:16 schreef Greys het volgende:
Dat het haar daar extra fluffy is en iets langer, tussen zijn buik en zijn kruis zeg maar?
Die van ons hebben ook kruisbuik-pluis _O-
De ene kat heeft het wel wat meer als de andere :P

Mythos heeft bescheiden buikpluis:

Alle bengalen hebben een stippelbuikje.. zo schattig!
Stippelbuikjesspam komt maar op! :D
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_105487352
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 09:31 schreef Radyhyn het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dat hulsttakje :D

Prachtige bengalen. O+
Dago en Misstique, veel geluk met mooie Jazz.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 december 2011 @ 11:40:40 #213
163650 Greys
pi_105487390
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 09:31 schreef Radyhyn het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die censuur _O- _O-
Ik ga straks de BoorBuik weer even vastleggen *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105764288
Ik kwam toevallig deze topic tegen, en dan moet ik jullie uiteraard even voorstellen aan 'Pepper':

Pepper is nu 17 weken oud, en woont nu 6 weken bij haar (ondertussen) vriendjes Snoopy en Cookie. Zoals elke bengaal is het een echt dondersteen met het energie van 24 katten in één!

Ik heb gelijk wel een vraag voor de mede bengaal eigenaren/eigenaressen. Pepper is een moeilijke eter. We hebben bijna elk merk kittenvoer geprobeerd, maar ze ruikt er even aan en loop vrolijk weg. Zelfs de merken die aangeprezen worden als sterk geurend worden niet gegeten. Verwarmen of natmaken maakt haar ook niet vrolijk.
Het enige waar ze wel van gaat eten is als we er een beetje smeerworst doorheen doen.

Nu dus de vraag; wie heeft er ideeën voor en of ervaringen met een kieskeurige bengaal? :)
  maandag 19 december 2011 @ 11:17:25 #215
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105764388
Jazz is helemaal geaard en poeslief. Hij is niet van schoot te slaan, speelt graag en wil dat er altijd brokjes in z'n voerbak zitten.

Ook al is het 4 uur 's nachts, hij komt je halen. :D.
Heb je opeens een kat op je schouder aan het melken. :').
  maandag 19 december 2011 @ 14:56:21 #216
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_105771569
wat at pepper bij de fokker? Gourmet al geprobeerd? En anders een bakje runderhart van de ah?
pi_105773482
Pepper at bij de fokker Royal Canin. Vreemd genoeg at ze die bij ons niet meer.. Gourmet hebben we inderdaad al geprobeerd. Runderhart nog niet, rauwe kip vind ze overigens wel erg lekker (maar ik kan mij niet voorstellen dat rauw vlees echt heel goed voor der is?)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 december 2011 @ 16:01:16 #218
163650 Greys
pi_105774294
quote:
14s.gif Op maandag 19 december 2011 11:17 schreef Dagonet het volgende:
Jazz is helemaal geaard en poeslief. Hij is niet van schoot te slaan, speelt graag en wil dat er altijd brokjes in z'n voerbak zitten.

Ook al is het 4 uur 's nachts, hij komt je halen. :D.
Heb je opeens een kat op je schouder aan het melken. :').
Wat gaat het goed! Echt top! Weer tevreden begalenblikopeners :D *O*

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 15:42 schreef hakko het volgende:
Pepper at bij de fokker Royal Canin. Vreemd genoeg at ze die bij ons niet meer.. Gourmet hebben we inderdaad al geprobeerd. Runderhart nog niet, rauwe kip vind ze overigens wel erg lekker (maar ik kan mij niet voorstellen dat rauw vlees echt heel goed voor der is?)
Rauw vlees is heel goed voor haar, maar weer niet al het rauwe vlees. Dat moet je even goed uitzoeken..

Maar het klinkt als een kieskeurig kitten :P Als je zorgt dat er altijd kittenbrokjes voor haar staan, dan zou ik verder niet al teveel gaan klooien om steeds maar weer andere merken te kopen en te proberen. Als ze echt honger heeft gaat ze vanzelf eten. En als je maar aan blijft draven met andere merken, houd je dat kieskeurige ook in stand en dat wil je echt niet denk ik, voor later.
Dus altijd brokjes hebben staan voor als ze echt honger heeft, maar als ze een paar lepeltjes blikvoer op een apart schoteltje niet wil eten, dan gewoon weer weghalen na een kwartiertje. Dan leert ze vanzelf dat als ze niet gaat eten, dat het dan verdwijnt...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 december 2011 @ 23:52:25 #219
163650 Greys
pi_105846429
Hondenkussen is MINE! }:|

Nou vooruit, kom dan maar even uithuilen..

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105847975
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 23:16 schreef Greys het volgende:

[ afbeelding ]
Mijn kat heeft dat ook maar is volgens mij gewoon een standaard korthaar.
pi_105848033
Zijn Bengalen eigenlijk moeilijke katten?
Ik vind het zelf prachtige katten en zou er zelf ook wel een willen maar ik ben nou ook niet echt heel echt strikt met regels en vind alles op een gegeven moment wel ok (als eerdere pogingen om iets af te leren mislukt zijn)
Een vriendin van me zei dat Bengalen erg dominant kunnen zijn, ook tegenover hun baasje, als ze iets willen eisen ze het. klopt dat wel een beetje?

Ik woon zelf maar in een klein flatje (30m²) op de eerste verdieping maar er is hier rondom een redelijk bos waar de kat lekker vrij kan zijn, ik neem aan dat dat opzich ruimte genoeg is? (buiten in elk geval)
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 december 2011 @ 00:25:30 #222
163650 Greys
pi_105848250
Ik zou een Bengaal persoonlijk nooit los buiten laten lopen :@
Straks wordt ie gejat, het is een nogal dure kat bij aanschaf (sommige bengalen uit dit topic kwamen gewoon uit het asiel, waaronder de mijne) maar het is toch een 'interessante' kat om te zien, voor anderen. Het zal de eerste niet zijn die gestolen wordt...

Verder zijn Bengalen totáál niet dominant naar hun baasje toe - al zullen er uiteraard zoals bij alle rassen uitzonderingen bij zitten - maar over het algemeen zijn het goedzakken. Ze passen zich snel aan aan hun positie in het gezin. Bengalen die niet met andere katten om kunnen gaan hoor je wel eens, maar met bv honden gaat het vaak weer erg goed samen.
Qua opeisen wat ze willen... dat waar die vriendin het over had wellicht... is 'vocaal' :P Kortom, ze kunnen wel zeuren, jengelen en 'praten' als ze iets graag willen ja.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 december 2011 @ 20:29:35 #223
163650 Greys
pi_105976322
Boor hoopt deze winter ook weer op wat sneeuw! :D

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_106182889
Hoi allemaal

wat een ontzettend leuk forum hebben jullie hier...
Wij hebben sinds 8 maanden ook 2 bengalen :) .
En natuurlijk altijd leuk om andere mensen te leren kennen met bengalen
Er staat echt heel veel info op jullie forum waar wij nog veel van kunnen
leren en natuurlijk lekker met jullie kletsen over de meest geweldige
stunts die onze bengels uithalen *)

Pootjes van Gizmo en Shadow
pi_106190484
Jazz is een week of wat geleden enorm geschrokken van onze bank, geen idee wat er precies gebeurde, maar we vermoeden dat hij wat statisch was en een schok kreeg. Sindsdien durft hij niet meer op de bank of bij ons op schoot te zitten, maar wil wel evenveel aandacht. Hij gaat dus boven zitten joelen dat wij naar boven moeten komen om hem te aaien. :').
Sowieso verbaas ik me over dat gejoel van hem. Hij doet het 's nachts ook als wij de slaapkamerdeur dicht hebben en ben bang dat hij daarmee de hele beurt wakker maakt. Hij klinkt dan als een soort stervende zeeleeuw oid, heel apart. Joelen jullie bengalen ook? :o.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 30 december 2011 @ 00:36:30 #226
163650 Greys
pi_106190617
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 21:41 schreef shadow1 het volgende:
Hoi allemaal

wat een ontzettend leuk forum hebben jullie hier...
Wij hebben sinds 8 maanden ook 2 bengalen :) .
En natuurlijk altijd leuk om andere mensen te leren kennen met bengalen
Er staat echt heel veel info op jullie forum waar wij nog veel van kunnen
leren en natuurlijk lekker met jullie kletsen over de meest geweldige
stunts die onze bengels uithalen *)

Pootjes van Gizmo en Shadow
Welkom! Misschien kan je een keer wat foto's van je bengalen laten zien!
Dan kan gemakkelijk via www.imgur.com bijvoorbeeld!

quote:
11s.gif Op vrijdag 30 december 2011 00:32 schreef Misstique het volgende:
Jazz is een week of wat geleden enorm geschrokken van onze bank, geen idee wat er precies gebeurde, maar we vermoeden dat hij wat statisch was en een schok kreeg. Sindsdien durft hij niet meer op de bank of bij ons op schoot te zitten, maar wil wel evenveel aandacht. Hij gaat dus boven zitten joelen dat wij naar boven moeten komen om hem te aaien. :').
Sowieso verbaas ik me over dat gejoel van hem. Hij doet het 's nachts ook als wij de slaapkamerdeur dicht hebben en ben bang dat hij daarmee de hele beurt wakker maakt. Hij klinkt dan als een soort stervende zeeleeuw oid, heel apart. Joelen jullie bengalen ook? :o.
Aw, wat sneu :o
Misschien een Feliway stekker toch gebruiken om hem wat gerust te stellen en veilig te laten voelen? En wat bedoel je met dat loeien _O- Boor doet wel af en toe MRRRRRRROEHAUWWWWW. Heel tragisch klinkt dat. Vooral als ik de stekker in de waterfontein moet doen van hem :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_106195720

Dit zijn ze dan onze schatjes links is Shadow en rechts is Gizmo
Zal er wat meer foto's opzetten ze zijn niet van top kwaliteit gemaakt
met een telefoon fototoestel...
pi_106195800
Gizmo de eerste dag bij ons

Shadow

En natuurlijk de grote vriend de doos

Ben erg benieuwd wat jullie van ze vinden :)
pi_106197318
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 10:06 schreef shadow1 het volgende:
Gizmo de eerste dag bij ons
[ afbeelding ]

Shadow
[ afbeelding ]

En natuurlijk de grote vriend de doos
[ afbeelding ]

Ben erg benieuwd wat jullie van ze vinden :)
heel mooi hoor
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
pi_106197934
Dat Ikea-kastje van de laastste foto hebben wij ook!

Verder erg leuke beestjes
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
pi_106198435
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 00:36 schreef Greys het volgende:
Aw, wat sneu :o
Misschien een Feliway stekker toch gebruiken om hem wat gerust te stellen en veilig te laten voelen? En wat bedoel je met dat loeien _O- Boor doet wel af en toe MRRRRRRROEHAUWWWWW. Heel tragisch klinkt dat. Vooral als ik de stekker in de waterfontein moet doen van hem :')
Bij onze zooplus bestelling van vandaag, zullen we idd zo'n stekker kopen. :Y.
En dat gejoel is moeilijk te omschrijven, het begint als mauwen, hij gaat dan steeds lager qua toon en harder en dan slaat het om in keihard gejoel, het klinkt alsof hij Oh! Oh! Oh! roept. Volgende keer als hij het doet nemen we het wel op, want je gelooft je oren niet. :').
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 30 december 2011 @ 12:00:12 #232
163650 Greys
pi_106198625
Gizmo en Shadow zijn prachtig zeg! O+

@Misstique, ben echt benieuwd naar het stervende zeeleeuw geluid idd :+ Maar bengalen kunnen echt in allerlei repertoire duidelijk maken dat jij die slaapkamerdeur open moet maken bv. Als Boor hier honger heeft, weet ik ook niet hoe snel ik hem moet voederen omdat ik die sirene dan weer uit wil hebben _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 30 december 2011 @ 12:08:55 #233
129836 withxhonor
straight edge
pi_106198868
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 december 2011 00:32 schreef Misstique het volgende:
bij dichte deuren en in de reismand. eerst is het maauuw en dan wordt dat steeds lager

hij is helaas verhuist omdat hij niet samen kon met 1 van de 2 katten die we al hadden en zn nieuwe baasjes vertellen hetzelfde..
high fives and stagedives
pi_106202852
Hoi Withxhonor

Rot om te horen dat ie moest verhuizen :'( ... nu maar hopen dat hij bij zijn
nieuwe baasjes op bed mag slapen misschien dat hij dan niet hoeft te joelen???

Onze 2 bengels hebben ook zo hun geluiden we weten nu bijna met alles wat ze bedoelen :Y
Shadow maakt denk ik hetzelfde geluid zoals je het omschrijft de eerste x dat we
dit hoorde dachten wij dat hij er in zou blijven.
Shadow doet dit als hij niet zo goed weet wat hij met een situatie aan moet....
pi_106203283
Even een vraagje aan jullie allemaal

Hebben jullie bengalen wel eens heel erg gekwijld echt met bakken te gelijk dan????

Zal jullie uitleggen hoe ik aan die vraag kom...

Vorige week woensdag kwam ik thuis na het werk en zag Shadow onwijs kwijlen.
Toen ik naar boven ging om te kijken of hij misschien iets had gepikt zag ik dat hij ook
gespuugd had ( alleen brokjes met water ).
Nu moet ik even uitleggen dat ons huis boven vrij groot helemaal op onze bengels is aangepast
Nu hebben wij boven in het huis zn oude nokbalk waar ze graag op klimmen alleen zit deze
boven het trapgat zn 5 meter naar beneden...
Wij hadden het vermoeden dat Shadow naar beneden gevallen zou kunnen zijn omdat hij niets
verkeerds gegeten kon hebben.
Dus met spoed naar de dierenarts....... daar aangekomen was heel de reismand een zwembad
van kwijl geworden....
Ook de dierenarts dacht dat hij iets verkeerds zou hebben gegeten na aandringen van ons heeft
hij iets tegen het kwijlen en spugen gehad en een pijnstilling...
De dagen erna zal ik jullie vertellen als jullie het vervolg graag willen weten......

Nu reist mijn vraag hebben jullie dit wel eens meegemaakt dat een bengaal zo erg kwijlt na een traumatische ervaring

ik hoor het graag van jullie
  vrijdag 30 december 2011 @ 14:15:09 #236
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_106203378
Aangezien Jazz gisteren van strijkplank naar bovenop de kledingkast sprong vandaag maar een grote krabpaal besteld bij zooplus zodat hij lekker een paar meter kan klimmen.

Het liefst zou ik ook zo'n loopwiel voor hem hebben maar die krengen zijn zo duur!
  vrijdag 30 december 2011 @ 14:17:28 #237
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_106203473
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 14:12 schreef shadow1 het volgende:

De dagen erna zal ik jullie vertellen als jullie het vervolg graag willen weten......

Nu reist mijn vraag hebben jullie dit wel eens meegemaakt dat een bengaal zo erg kwijlt na een traumatische ervaring

ik hoor het graag van jullie
Ik heb het sowieso niet meegemaakt bij katten.
Hoe is het nu met hem?

Hij had ook niets gebroken of gekneusd ofzo?
pi_106203789
Kwijlen niet maar mijn kat (gewone europese korthaar) is hier wel een keer van m'n balkon gesprongen nadat ie van iets schrok (ook zo'n 5 meter), die had verder helemaal niets gelukkig,

Bij kwijlen zou ik denken dat ie door iets gestoken is of iets verkeerds heeft gegeten.
Volgens mij heeft de kat van m'n ouders (Burmilla) ook eens zoiets gehad en dat kwam toen door een nier die licht verschrompeld was (heeft nog wel functie)
Ik weet alleen niet helemaal zeker of Clark daar ook door moest kwijlen maar zal dat later op de middag even aan m'n ouders vragen.
pi_106203814
quote:
is een heel verhaal geworden...
We hebben aangedrongen om foto's te maken en deze waren gelukkig goed....
Alleen hij bleef mank lopen hij heeft nu benche rust gekregen voor 3 weken....
kan je vertellen valt niet mee een bengaal opsluiten :'(
Hij heeft pijnstilling gekregen en gelukkig zien we sinds vandaag dat hij aan het
opknappen is...

Mocht het niet helemaal overgaan krijgt hij nu niet lachen Fysiotherapie maar dat zal
Shadow niet erg vinden kan ie zwemmen :P

Dus voor ons is het nu nog 3 weken afwachten maar we zijn al heel blij dat ie gelukkig niets
gebroken heeft ook zn groei gewrichtjes waren netjes

Alleen voor ons en de dierenarts is het nog steeds een raadsel waarom hij zo kwijlde we hadden een beetje de hoop dat dit iets typisch is voor het ras????

Oh en voor ik het vergeet met Gizmo gaat het gelukkig goed hij weet waneer zn broer rust nodig heeft..... 8-)
pi_106326121
de beste wensen allemaal!!!! *O* *O*
  woensdag 4 januari 2012 @ 16:43:58 #241
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_106401604
Van mij ook iedereen de beste wensen voor 2012!! *O*

Wat betreft het kwijlen zie ik dat alleen bij Mythos als hij een epileptische aanval heeft (gebeurt ongeveer 2x per jaar). En ik kan me herinneren dat Troy dat in het begin ook deed als we hem tegen zijn wil een pilletje probeerden te geven. Maar dat is beide niet van toepassing bij jullie :)

Beterschap voor Shadow!
Mooie poezels trouwens, leuke foto's :)

Over het roepen/loeien kan ik ook mee praten. Mythos hoor je af en toe wel maar Troy die kan er echt wat van. Dan begint het inderdaad zachtjes en dan steeds harder en harder moaoeaaauauuuuurhhh! Echt kei hard 8)7 . Dat is voornamelijk als hij voor het raam zit en hij naar buiten wil of als hij tonijn wil.
Mythos die miauwde wel als hij bij ons in de slaapkamer wilde. Dit was niet super hard maar wel aanhoudend. Hij kon echt een half uur achter heen miauwen.. miauw, miauw, miauw, miauw... miauw, miauw, miauw... miauw,miauw, miauw Shhhhhh Stil! Gelukkig doet hij dat niet meer O-)
pi_106802139
Hoe duur kost zo'n kitten/bengaal nou gemiddeld? Wat is een eerlijke prijs.
Heb hiervoor al een kat gehad.... Ik vind dit een prachtig ras om te zien, hoop dat ze medisch gezien ook sterk zijn en dat ze toch wel een jaartje of 17 kunnen worden. Maar daar is nog weinig over bekend volgens mij.

Kan dit ras goed zonder andere katten? Niet echt duidelijk wat ik daarover op internet lees. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een bengaal in zijn eentje?

In vergelijking tot andere katten is het dan eigenlijk een grote/gemiddeld of kleine kat?

[ Bericht 4% gewijzigd door Stiggie op 14-01-2012 15:14:48 ]
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
  zondag 15 januari 2012 @ 12:33:44 #243
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_106828639
Dus we zitten achter de pc net, kat achter het gordijn in de vensterbank, opeens een laag geluid dat we nog niet van hem kenden.
Gordijn opzij en meneer zit héél geconcentreerd iets te besluipen wat buiten is. Wij denken aan eeen vogeltje in de tuin, of een vreemde kat maar konden niets vinden.

Nog weer dat geluid en met een poot tegen het glas wrijven, ik kijk nog eens goed, zit er buiten op het kozijn een dikke vlieg die hij héél graag wilde hebben. :D.
  zondag 15 januari 2012 @ 12:35:34 #244
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_106828695
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 15:09 schreef Stiggie het volgende:
Hoe duur kost zo'n kitten/bengaal nou gemiddeld? Wat is een eerlijke prijs.
Weet ik niet, sorry.

quote:
Heb hiervoor al een kat gehad.... Ik vind dit een prachtig ras om te zien, hoop dat ze medisch gezien ook sterk zijn en dat ze toch wel een jaartje of 17 kunnen worden. Maar daar is nog weinig over bekend volgens mij.
Dat is natuurlijk ook wel kat afhankelijk maar volgens mij zijn het niet heel zwakke rassen. :P.

quote:
Kan dit ras goed zonder andere katten? Niet echt duidelijk wat ik daarover op internet lees. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een bengaal in zijn eentje?
Wij hebben nu één kat, hij is heel aanhankelijk en niet van schoot af te slaan terwijl de vorige eigenaren hem absoluut geen schootkat vonden, daar waren echter wel meerdere katten.

quote:
In vergelijking tot andere katten is het dan eigenlijk een grote/gemiddeld of kleine kat?
Staat hoog op z'n poten en ziet er slank uit maar ik verbaasde mij over zijn gewicht.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 15 januari 2012 @ 12:54:05 #245
163650 Greys
pi_106829271
quote:
10s.gif Op zondag 15 januari 2012 12:33 schreef Dagonet het volgende:
Dus we zitten achter de pc net, kat achter het gordijn in de vensterbank, opeens een laag geluid dat we nog niet van hem kenden.
Gordijn opzij en meneer zit héél geconcentreerd iets te besluipen wat buiten is. Wij denken aan eeen vogeltje in de tuin, of een vreemde kat maar konden niets vinden.

Nog weer dat geluid en met een poot tegen het glas wrijven, ik kijk nog eens goed, zit er buiten op het kozijn een dikke vlieg die hij héél graag wilde hebben. :D.
:D

Compleet vervormd geluid helaas (ik moest het filmpje kantelen alvorens ik hem kon uploaden en daarin faalde ik nogal :') ) maar hier Boor met een vlieg op de vensterbank!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 15 januari 2012 @ 12:59:10 #246
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_106829428
Inderdaad dat geluid maar dan niet zo onophoudelijk.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 18:05:44 #247
215 misterDre
Paint it black!
pi_107333671
Wij hebben sinds september 2011 ook 3 kleine bengels.

Ze zijn bij ons gekomen met 4 maanden en zijn nu 8 maanden oud.
We hebben 1 kater en 2 poezen die broer en zussen van elkaar zijn.
Het leuke van bengalen is dat ondanks dat je uit 1 nest komen ze toch enorm van elkaar verschillen.

Foto's dan maar.... ;)

Dit is Liam

En dit zijn Skye en Faith

Het lukt me niet boos te worden als ze iets heeft uitgehaald en je daarna aankijkt met die blauwe kijkers :D

Als jullie het leuk vinden post ik binnekort nog wat nieuwe foto's

[ Bericht 0% gewijzigd door misterDre op 28-01-2012 18:21:11 ]
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 28 januari 2012 @ 22:10:30 #248
163650 Greys
pi_107341643
Wát een schoonheden! :o
Heel graag nieuwe foto's inderdaad binnenkort, lekker vaak, als het kan :P

Heten die twee witte dan 'sneeuwbengalen'? Daar heb ik wel eens iets over gehoord, maar ik weet niet of dat ook geldt als er ook 'gewone' bengalen in het nest zitten? Geen flauw idee over.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_107353155
Wat een prachtige beestjes misterDre. :o.
Gave krabpaal ook!
  zondag 29 januari 2012 @ 13:17:51 #250
215 misterDre
Paint it black!
pi_107357255
Dank jullie.

De 2 dames zijn inderdaad sneeuwbengalen. De kleuren en patronen zitten gewoon gemengd in een nestje. De ouders van onze bengels zijn zelfs beide black tabby spotted. Dit zegt dus niets over het nageslacht. :)

Foto's van vandaag :s)

Faith

Liam

Skye
  zondag 29 januari 2012 @ 13:18:16 #251
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107357274
quote:
11s.gif Op zondag 29 januari 2012 11:06 schreef Misstique het volgende:
Wat een prachtige beestjes misterDre. :o.
Gave krabpaal ook!
We hebben net een grote nieuwe.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 20:31:08 #252
215 misterDre
Paint it black!
pi_107727333
Hmmmmm lekker slapen

donderdag 16 februari 2012 @ 13:07:05 #253
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_108042300
O+ Lieeffff!
Sneeuwbengaaltjes zijn zo mooi!
pi_108044385
Ik weet niet of jullie het al volgen, of überhaupt interesse hebben, maar:

Leuk dagboek: http://blog.ifness.com/ ! O+
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
pi_108261135
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_108298516
Dit is Xynix.. Papa is een bengaal maar wat mama is weet ik even zo snel niet.
Dit lieve katertje is 4 maandjes oud!

MINI poesje

Slapen zoals het hoort!!

donderdag 23 februari 2012 @ 20:59:56 #257
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_108319508
quote:
Wooow dat is echt goed getraind zeg! :D
Ongeloofelijk dat hij die commando's allemaal zo goed doet!

Onze katten kunnen ook een kunstje:
Ze reageren op hun naam en komen als we ze roepen. (Mythos deed dat al heel lang.. en Troy doet het nu ook sinds een paar maanden).
En jawel.. als je Mythos roept komt Mythos en als je Troy roept komt Troy :')
Ook als we op het bed/bank kloppen komen ze bij ons zitten.

Troy kan nog een 'kunstje'. Als ik hem oppak dan doe ik eerst een arm om zijn borst zegmaar en dat til ik hem op aan de voorkant. Dan doet hij vanzelf een pootje omhoog zodat ik hem daar kan ondersteunen met mijn andere hand en dan kan ik hem makkelijk oppakken hihi :P

En kunnen er nog meer bengalen hier een kunstje?

@Amnistia, wat een schatje :D
pi_108321846
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 12:47 schreef Amnistia het volgende:
Dit is Xynix.. Papa is een bengaal maar wat mama is weet ik even zo snel niet.
Dit lieve katertje is 4 maandjes oud!

Ik denk dat de papa waarvan ze zeiden dat hij een Bengaal was misschien wel zo aan die mensen gegeven is, maar dat er geen (kloppende) stamboom bij gezeten heeft. Of misschien is de moeder door een andere kater gedekt dan ze dachten en de bengaal toch niet de vader.

Bengalen zijn altijd tabby, dus met een streepjespatroon. Tabby wordt geregeld door het gen A (agouti). Tabby is dominant en wordt geschreven met een grote A. Effen (=niet tabby) is recessief en wordt geschreven met een kleine a.
Een kat heeft altijd twee allelen van een bepaald gen, voor gen A kunnen er drie combinaties zijn;
AA = homozygoot (fokzuiver) tabby. De kat heeft een tabby aftekening.
Aa = heterozygoot tabby. De kat heeft een tabby aftekening maar kan met de juiste partner ook effen nakomelingen krijgen.
aa = homozygoot effen. de kat heeft geen tabby aftekening.

Een Bengaal is een tabby kat, dus altijd met een patroontje. Bengalen zijn fokzuiver (homozygoot) voor het tabby gen. Zelfs wanneer je een Bengaal, dus een tabby kat (AA) kruist met een effen kat (aa) dan krijg je er allemaal tabby kittens (Aa) uit.
Xynix is een effen kitten, om dat te krijgen moeten zowel de vader als de moeder het allel voor effen gehad hebben, dus Aa of aa en dat zou niet zo zijn als de vader een zuivere Bengaal is.

Maar goed, ook al is het geen halve Bengaal dan is het toch een mooi en zo te zien lief kitten.
  donderdag 23 februari 2012 @ 22:02:37 #259
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_108323722
Wow dat kan ik me ook nog herinneren van biologie :)
Dat tabby dominant was wist ik niet. Leuk om te weten!

Al is het een kruising heb je best kans dat er in het zwart nog best een tabby patroon te vinden is. Ik heb daar wel eens foto's van gezien van wat oudere kruising-katten. Vaak is het in een bepaald licht pas te zien. In die close-up foto zie je ook een bruin plukje bij z'n oor O+

Hopelijk dat hij ook de lekkere gekke streken van zijn bengalenfamilie heeft geerfd haha :D
pi_108376992
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 21:33 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Ik denk dat de papa waarvan ze zeiden dat hij een Bengaal was misschien wel zo aan die mensen gegeven is, maar dat er geen (kloppende) stamboom bij gezeten heeft. Of misschien is de moeder door een andere kater gedekt dan ze dachten en de bengaal toch niet de vader.

Bengalen zijn altijd tabby, dus met een streepjespatroon. Tabby wordt geregeld door het gen A (agouti). Tabby is dominant en wordt geschreven met een grote A. Effen (=niet tabby) is recessief en wordt geschreven met een kleine a.
Een kat heeft altijd twee allelen van een bepaald gen, voor gen A kunnen er drie combinaties zijn;
AA = homozygoot (fokzuiver) tabby. De kat heeft een tabby aftekening.
Aa = heterozygoot tabby. De kat heeft een tabby aftekening maar kan met de juiste partner ook effen nakomelingen krijgen.
aa = homozygoot effen. de kat heeft geen tabby aftekening.

Een Bengaal is een tabby kat, dus altijd met een patroontje. Bengalen zijn fokzuiver (homozygoot) voor het tabby gen. Zelfs wanneer je een Bengaal, dus een tabby kat (AA) kruist met een effen kat (aa) dan krijg je er allemaal tabby kittens (Aa) uit.
Xynix is een effen kitten, om dat te krijgen moeten zowel de vader als de moeder het allel voor effen gehad hebben, dus Aa of aa en dat zou niet zo zijn als de vader een zuivere Bengaal is.

Maar goed, ook al is het geen halve Bengaal dan is het toch een mooi en zo te zien lief kitten.
MMmmmm ow :( meeeeh :( nouja bedankt voor je uitleg!
Het is zeker een lief en mooi katje.
pi_108377017
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 22:02 schreef Radyhyn het volgende:
Wow dat kan ik me ook nog herinneren van biologie :)
Dat tabby dominant was wist ik niet. Leuk om te weten!

Al is het een kruising heb je best kans dat er in het zwart nog best een tabby patroon te vinden is. Ik heb daar wel eens foto's van gezien van wat oudere kruising-katten. Vaak is het in een bepaald licht pas te zien. In die close-up foto zie je ook een bruin plukje bij z'n oor O+

Hopelijk dat hij ook de lekkere gekke streken van zijn bengalenfamilie heeft geerfd haha :D
In het licht is er zeker een ander patroon te vinden!! hij heeft sowieso langere en sterkere achterpoten dan een huiskat viel me op! Ook geniet hij enorm van water :s
Het is even afwachten anders of ik kan het even aan de dierenarts vragen of een erkende fokster die vlakbij woont.
pi_108377806
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 22:02 schreef Radyhyn het volgende:

Al is het een kruising heb je best kans dat er in het zwart nog best een tabby patroon te vinden is. Ik heb daar wel eens foto's van gezien van wat oudere kruising-katten. Vaak is het in een bepaald licht pas te zien.
Dat heet ghostmarking en kan bij katten van alle rassen voor komen. Bij effen raskatten wordt het gezien als een minpuntje.
Effen is eigenlijk een resultaat van een defect tabby gen, wilde katten zijn tabby omdat het een betere schutkleur geeft. Dat defecte allel kan soms nog wel wat agouti eiwit produceren waardoor er heel vaag toch een tabbypatroontje op een effen kat te zien is. Bij kittens zie je het meestal het beste.

Ons opvangkitten Belle had gemarmerde (blotched/marbled) ghostmarking;

En Frank en Black hadden gestreepte (mackerel) ghostmarking;

pi_108385372
In het licht kan je bij Xynix idd ook zn markering zien, zoals je bij de foto kan zien.
pi_112683286
Voor de liefhebbers; asiel Canina in Essen (over de Belgische grens bij Rosendaal) heeft een Bengaal kater van 1.5 jaar oud ter adoptie.

http://www.dierenasiels.com/specskat.cfm?id=261477
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 16 juni 2012 @ 11:18:05 #265
163650 Greys
pi_112962910

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 16 juni 2012 @ 20:45:49 #266
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_112979523
Wat een lekkere kroellie O+
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 16 juni 2012 @ 22:02:47 #267
163650 Greys
pi_112983114
Ja en het was bij de visite dat hij zo op schoot lag :D O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_113030938
voorstellen lukt niet, fotos weigeren

komt nog wel een keertje :$
pi_113031312
yeah toch gelukt!

De poezen zijn een onderdeel van mijn kleine cattery

Pepper:
onze bengaal poes (op het moment zwanger!)

en nu zwanger:
pi_113031363
Jumpy:
Deze mooie dame is ingevoerd vanaf amerika!

maandag 18 juni 2012 @ 09:29:26 #271
331552 Wihakayda
Water/Vuur
pi_113040226
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 01:51 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Voor de liefhebbers; asiel Canina in Essen (over de Belgische grens bij Rosendaal) heeft een Bengaal kater van 1.5 jaar oud ter adoptie.

http://www.dierenasiels.com/specskat.cfm?id=261477
Lijkt echt een droppie O+

Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
  maandag 18 juni 2012 @ 09:52:36 #272
127981 Misstique
11-07-2014
pi_113040662
quote:
Ultieme zonne-aanbid-houding. O+.
  maandag 18 juni 2012 @ 09:56:42 #273
127981 Misstique
11-07-2014
pi_113040742
Jazz houdt ook van de zon:

en wordt boos als we het gordijn dicht moeten doen:

Eurovisie Songfestival Queen maandag 18 juni 2012 @ 10:45:28 #274
163650 Greys
pi_113041992
Nicole, mooierds heb je :o
En ninja-kat _O-

En Jazz, echt zó'n herkenbare blik :D :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 18 juni 2012 @ 12:57:31 #275
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_113046464
M'n nieuwe desktop:

120618_64670_preview.png?rand=949369335
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 18 juni 2012 @ 12:59:59 #276
163650 Greys
pi_113046561
Mooi! O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 5 augustus 2012 @ 22:24:12 #277
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_115160195
Ik blijf me verbazen over hoe intelligent hij oogt (en hoe dom hij af en toe van de bank of uit z'n krabpaal kan vallen).

zondag 5 augustus 2012 @ 22:28:39 #278
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_115160472
Ook in het nieuwe huis heeft meneer z'n draai wel gevonden trouwens. :P.

Zodra de tuin ontdaan is van alle dingen waarmee hij over het hek kan klimmen kan hij zonder z'n tuigje in de tuin. Dat zal wel schelen want momenteel vindt meneer het maar niets en laat hij zich eerst omvallen als hij dat ding aanheeft.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 6 augustus 2012 @ 00:03:24 #279
163650 Greys
pi_115166459
quote:
2s.gif Op zondag 5 augustus 2012 22:24 schreef Dagonet het volgende:
Ik blijf me verbazen over hoe intelligent hij oogt (en hoe dom hij af en toe van de bank of uit z'n krabpaal kan vallen).
Zou dat gewoon echt een Bengalentrekje zijn? _O-
Want hier ziet Boor er (soms :') ) ook echt prachtig en slim en atletisch uit, maar vervolgens lazert ie dan weer van zijn plankje in de ren als hij denkt dat hij op 12 cm breed kan rollen...
Doet hij bij jullie ook een soort beledigd 'mweh' als hij gevallen is?

quote:
Mooi O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 6 augustus 2012 @ 00:09:47 #280
163650 Greys
pi_115166853
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 6 augustus 2012 @ 00:14:21 #281
163650 Greys
pi_115167120
Al wat ouder, maar deze foto's vind ik nog steeds zo tof :@ O+

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_115654806
haha heel herkenbaar inderdaad! Jumpy hing vandaag aan de brievenbus!

Zijn ze bij jullie ook zo gek op tassen en dozen?
pi_115655511
o en voor de galen liefhebbers hier!

Ik heb een nestje op het moment!
ze zijn 5 weken oud en super lief, druk en grappig

Mag ik jullie voorstellen aan:

Nalely's Aloha Aelan:
Deze mooie vent gaat bij een super leuk gezin wonen, hij is de grootste van het nest en heeft een prachtig vol koppie! Hij is wel de langzaamste van het nest en een lekker sulletje:

Nalely's Aloha Alana:
Dit super lieve poesje heeft een geweldig karakter! Nieuwschierig, ondeugend maar wel heel lief. Het kleinste meisje uit het nest, maar wel de snelste in haar ontwikkeling.
Alana heeft waarschijnlijk ook een huisje, maar is nog niet 100% zeker

Nalely's Aloha Alika:
Dit meisje heeft prachtige rozetten, profiel en is super nieuwschierig. Als ik door de huiskamer loop, komt ze heel hard achter me aan, hahaha
Dit meisje blijft bij ons en zal eind 2013 ons nieuwe fokpoesje worden!

met zn alle

en bij mama pepper:
pi_115664264
Wow, wat een prachtige kleur rozetten hebben je kittens O+.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:05:04 #285
163650 Greys
pi_115665293
Heerlijke foto's! :D
Vooral die bij de moederpoes en die in de washandjes _O- O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_115922547
hihi thanx!!!
  Moderator donderdag 23 augustus 2012 @ 21:56:50 #287
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_115927230
Ik vind ze zo mooi O+

Vriendin van mij heeft ook bengalen en nu een poesje waarmee ze een nestje zal doen in de toekomst en die is ook zo mooi O+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_115928102
Ze zijn zoooo lief!! Ik wil ook echt ooit nog eens een bengaaltje O+
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 6 maart 2013 @ 09:53:02 #289
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_123693719
Even een bengalen-kickje.

Hoe is het met jullie bengels?

Hier hebben ze sinds een tijdje steeds bezoek van een buurkat. Van de week bleef hij gewoon buiten op het raamkozijn zitten :D
pi_123694128
Ik zal vandaag of morgen eens even wat foto's maken van mijn Bengaaltje en mijn halfje. ^O^
Sterkheidsbaas van alles.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 6 maart 2013 @ 10:35:46 #291
163650 Greys
pi_123694683
Jaaaaaaa *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 6 maart 2013 @ 11:28:57 #292
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_123696122
Ja leuk! :D
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 6 maart 2013 @ 11:37:32 #293
163650 Greys
pi_123696372
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 09:53 schreef Radyhyn het volgende:
Even een bengalen-kickje.

Hoe is het met jullie bengels?

Hier hebben ze sinds een tijdje steeds bezoek van een buurkat. Van de week bleef hij gewoon buiten op het raamkozijn zitten :D
Leuk :D

Hier met Boor gaat alles ook goed. Hij is een paar dagen ziek geweest, waarschijnlijk een ontsteking bij een tand ofzo, want hij at niks meer, heb moeten dwangvoederen en na een spuit met langdurende antibiotica knapte hij weer heel goed op!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 6 maart 2013 @ 11:58:12 #294
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_123697054
Ach gossie. Was dat een gevecht om hem te dwangvoeren? Werd je niet helemaal opengehaald?
Fijn dat hij helemaal is opgeknapt!

Troy is rond kerst/oud en nieuw ook erg ziek geweest.
Ze dachten iets aan zijn lever, nieren of galblaas (hij at niet, deed bijna niets meer en had oranje plas) maar ivm weekend/feestdagen ging het onderzoek niet zo vlot en heeft hij bijna een week bij de da aan het infuus gelegen (zielig ;( ). Toen we eindelijk bij de specialist terecht konden was hij eigenlijk alweer de oude (waarschijnlijk door het lange infuus met antibiotica) en was er op de echo's e.d. niet echt iets duidelijks te ontdekken.Ze zeiden daar wel dat hij echt geluk heeft gehad en het met veel katjes niet goed afloopt..

Ik heb echt ook even gedacht dat hij het niet zou halen..
Pffffrt wat een opluchting dat hij nu weer helemaal de oude is! *O*

Wel sneu dat Mythos niets van Troy moest hebben toen hij eindelijk weer thuis was (hij rook helemaal naar de dierenarts). Echt blazen en boos doen enzo. Het duurde ook echt flink wat dagen tot ze weer vriendjes waren.
  woensdag 6 maart 2013 @ 12:53:25 #295
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_123698721
Ik wil nog steeds zo'n loopwiel maar die krengen kosten honderden euro's per stuk. Belachelijke prijs, als ze ze zouden verkopen voor 100, 150 euro zouden ze er veel meer van verkopen en dus ook meer winst maken.

Eens kijken of ik wat handige mensen in de buurt heb.
  woensdag 6 maart 2013 @ 13:18:18 #296
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_123699554
Ja die zijn cool!
Daar hebben wij ook wel eens voor zitten kijken.

Heb ook wel eens filmpjes gezien van mensen die hun muur hadden bekleed met tapijt waar de bengalen zo naar boven klommen :D
  woensdag 6 maart 2013 @ 13:43:07 #297
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_123700304
Dát gaat me iets tever, die van ons gaat dan ook de gordijnen als klimmuur zien. :+.
pi_123710926
Wat is het toch een prachtig ras, staat hoog op het "misschien, ooit..." lijstje. Die kittens ook! O+ Schitterende tekening!
pi_123734679
quote:
15s.gif Op woensdag 6 maart 2013 12:53 schreef Dagonet het volgende:
Ik wil nog steeds zo'n loopwiel maar die krengen kosten honderden euro's per stuk. Belachelijke prijs, als ze ze zouden verkopen voor 100, 150 euro zouden ze er veel meer van verkopen en dus ook meer winst maken.

Eens kijken of ik wat handige mensen in de buurt heb.
Zie net deze voorbij komen, misschien heb je hier wat aan?
  Moderator donderdag 7 maart 2013 @ 15:02:07 #300
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_123747344
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 08:47 schreef Holyme het volgende:

[..]

Zie net deze voorbij komen, misschien heb je hier wat aan?
Ik vind hem leuk maar volgens mij geeft me dat een herrie! :o
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')