abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 22 september 2008 @ 20:41:20 #1
163650 Greys
pi_61834729
Hier het topic over afgelopen zaterdag tot nu:
Boris Bengaal, welkom in Huize Greys! O+

En dan nu...
EEN SPECIAAL TOPIC VOOR DE BENGAALSE KAT!

Alle andere blikopeners van Bengalen van harte welkom in dit topic, evenals geïnteresseerden en Bengalen-fans! Verhalen, tips, foto's... kom maar op!

Van Wikipedia:
De bengaal is een vriendelijke, nieuwsgierige en intelligente kat. De laatste twee eigenschappen heeft de bengaal geërfd van zijn wilde voorvader. De bengaal is in tegenstelling tot vele andere katten dol op water. Deze eigenschap is waarschijnlijk ook door de voorvader doorgegeven. Bengalen zijn gek op aandacht en zijn daarom ook erg speels. Ook kunnen ze zichzelf goed bezighouden. Toch zijn de meeste bengalen geen schootkatten. Kopjes geven en spelen is genoeg voor ze. Ze gaan liever achter een vliegje aan dan bij je op schoot te zitten. Deze katten zitten graag op hoge plekken en daar komen ze zo met hun behendige lichaam; ze kunnen heel erg ver springen. Ze vinden het leuk om alles vanuit een hoge plek alles in de gaten te houden. Dit kan ook je schouder betekenen.

Dit ras gaat ook goed samen met andere katten, maar dan het liefst ook actieve katten. Honden in huis is over het algemeen ook geen probleem. Ook past een bengaal zich snel aan, bijvoorbeeld aan nieuwe huisdieren of een andere omgeving. Veel bengalen worden, net als vele andere raskatten, binnengehouden. Dit kan mits er veel speelmogelijkheden zijn én een grote ren buiten is.

Van www.bengaal.com
De Bengaal stamt af van kruisingen tussen een gedomesticeerde kat en een Bengaalse tijgerkat (Felis bengalensis; in de VS: Asian leopard cat.
In de meeste Europese landen is het houden van wilde dieren verboden. Toch kan ook een Europeaan de kriebels krijgen om een wilde kat te willen. De Bengaal is dan een goede en legale keuze, die als bonus een betrouwbaar temperament heeft en zindelijk is. Maar door zijn speciale karakter en uiterlijk zal de Bengaal ook mensen aantrekken die niet specifiek op het 'wilde' vallen. Een Bengaal is gewoon een heel mooie kat die zich door enkele unieke eigenschappen van alle andere kattenrassen onderscheidt. Er bestaan natuurlijk al verscheidene gevlekte kattenrassen, namelijk de Brits korthaar en de Oosters korthaar gevlekt, de Egyptische Mau en de Ocicat. De Bengaal verschilt echter heel duidelijk van al deze rassen in type, patroon en grondkleur. De Bengaal is de enige niet-oosterse korthaarkat met een lang lichaam. Het lichaam van de Bengaal is nog het beste met de Maine Coon en de Noorse Boskat te vergelijken. Het belangrijkste verschil is, dat de Bengaal een hoger soortelijk gewicht lijkt te hebben: als je hem optilt, is hij veel zwaarder dan verwacht. De reden hiervoor is de zware bespiering.

Ook typisch voor de Bengaal is een vrij lang hoofd in combinatie met kleine oren. Meestal hebben rassen met lange koppen ook grote oren (denk aan de Noorse Boskat, Siamees). Maar het meest opvallend is de vacht: de vlekken van de Bengaal zijn gemiddeld veel groter dan die van de andere gevlekte rassen en zijn niet verticaal maar horizontaal of willekeurig gerangschikt. Ook is de grondkleur van de meeste Bengalen veel warmer dan die van de andere gevlekte rassen. Samen met enkele unieke speciale kenmerken, zoals een zachte pels, goudglitter en een relatief kleine, wilde kop, is de Bengaal een unieke verschijning in de kattenwereld, die je elke dag weer opnieuw ontdekt en waarvan je dan denkt: wat is-ie toch mooi!

Foto's van Boris, die we afgelopen zaterdag uit het asiel hebben gehaald

Mini-Tijger!

En hier weer net een leeuw...

"Kan iemand dat luipaard even voor de tv vandaan halen?"

Kijk niet zo, dat tuigje staat haske hip

Mooie Boris:

Nu al helemaal aan het hondje gewend Samen spelen!

[ Bericht 26% gewijzigd door Greys op 22-09-2008 21:54:13 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 22 september 2008 @ 20:42:04 #2
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61834748
JA tvp hoor
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 22 september 2008 @ 20:44:50 #3
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61834825
quote:
Op maandag 22 september 2008 20:42 schreef Greys het volgende:
Dank je Hara! Als het goed blijft gaan met het tuigje wennen gaan we zeker zo'n steviger halen!
Deze sluitingen zijn gewoon met zo'n pennetje die je door het riempje moet prikken zeg maar.

Enneh.... voor al uw Bengalen verhalen, tips en foto's:

Bengalen bengels! O+

Zo één?
Hadden wij dus ook, op een gegeven moment was het gewoon een rondje geworden, als ik niet op had gelet had ie zo los kunnen komen
pi_61834829
quote:
Op maandag 22 september 2008 14:47 schreef Radyhyn het volgende:
erm...

(en vanochtend hadden ze de vaas met mooie bloemen omgegooid .. maar verders zijn ze heel lief hoor )
Mijn kat doet dat ook.

Maar die is geen Bengaal.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_61834843
TerugVindBoris
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_61834865
Ah, hier de verdere belevenissen van Boris en de bengels.
Die wil ik niet missen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_61834906
TerugVindBoris
Mai, wat issie mooi
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 22 september 2008 @ 20:53:42 #8
163650 Greys
pi_61835048
Heb even de OP uitgebreid met wat info over Bengalen

Hoop dat de anderen ook gauw foto's komen posten van hun prachtige katten!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 22 september 2008 @ 20:54:48 #9
163650 Greys
pi_61835073
quote:
Op maandag 22 september 2008 20:44 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Zo één? [ afbeelding ]
Hadden wij dus ook, op een gegeven moment was het gewoon een rondje geworden, als ik niet op had gelet had ie zo los kunnen komen
Nee echt zo'n ouderwets dingetje, zo'n metalen pennetje wat je zelf door het riempje heen moet prikken.
Zal ook wel niet zo stevig zijn
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 22 september 2008 @ 20:59:54 #10
3185 Adelante
To let it go now
pi_61835233
Ah, dit is deel II?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 22 september 2008 @ 21:00:16 #11
3185 Adelante
To let it go now
pi_61835248
Oh en gaan Bengalen goed samen met Brits korthaar?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_61835576
Het topic was alweer vol maar heb genoten van het bijlezen en dit topic is echt hartstikke leuk om te gaan volgen, goed plan.
Boris vindt dus echt alles goed, hè? Heerlijk, dat vertrouwen.

Greys, doe ook nog ff die lachfoto van Boris erbij, die's zo übercute.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_61835634
quote:
Op maandag 22 september 2008 20:54 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee echt zo'n ouderwets dingetje, zo'n metalen pennetje wat je zelf door het riempje heen moet prikken.
Alleen om de nek? Je hebt ook tuigjes die ook om het lijf zitten, dan verklein je het risico dat poeslief ervandoor gaat.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 22 september 2008 @ 21:15:27 #14
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_61835642
quote:
Op maandag 22 september 2008 20:54 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar die moet je ook zo drukken? Zo je duim erop drukken en dan het ringetje er doorheen drukken Diezelfde dingen hebben ze daar dus in de winkel, maar dan veel sterker
pi_61835682

YOOOOOOOOOOOOOOOO! Boris!
En dat er nog vele mogen volgen.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 22 september 2008 @ 21:21:50 #16
163650 Greys
pi_61835861
CartWOman, speciaal voor jou

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 22 september 2008 @ 21:27:49 #17
163650 Greys
pi_61835996
quote:
Op maandag 22 september 2008 20:59 schreef Adelante het volgende:
Ah, dit is deel II?
Deze gaat niet meer alleen over Boris, hoop ik
Over alle Bengalen van Fok!-ers!
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:00 schreef Adelante het volgende:
Oh en gaan Bengalen goed samen met Brits korthaar?
Geen idee
Ze staan er wel om bekend dat ze sociaal zijn met andere dieren (zei zij... terwijl ze er nul komma nul verstand van heeft en net 2,5 dag een Bengaal heeft ). Maar misschien is er iemand die het weet!
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:15 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Alleen om de nek? Je hebt ook tuigjes die ook om het lijf zitten, dan verklein je het risico dat poeslief ervandoor gaat.
Deze zit EN om de nek, EN om het lijfje. Zie de OP-foto met dat verwaande hoofd, daar heeft hij zijn vanmiddag aangeschafte groene tuigje om
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:15 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Maar die moet je ook zo drukken? Zo je duim erop drukken en dan het ringetje er doorheen drukken Diezelfde dingen hebben ze daar dus in de winkel, maar dan veel sterker
Ja, je moet inderdaad dat pinnetje er door drukken! Het voordeel daarvan is dat het dus op alle maten kan. Het nadeel is dat je wel een kat moet hebben die dat gelummel aan zijn/haar lijf goed vindt en wat dat betreft boffen we met Boris

UPDATE:
Bink trok zojuist een sprintje achter Boris aan
Achter de bank langs, net zo lang tot Boris weer op de klimpaal zat. Boris mokt niet, blaast niet en Bink heeft een strenge toespraak van de baas gehad
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 22 september 2008 @ 21:44:22 #18
163650 Greys
pi_61836511
Heel apart. Na het sprintje achter elkaar aan, lagen ze zojuist 15 centimeter van elkaar vandaan
Boris bij het baasje, Bink bij mij. En Boris maar slijmen en spinnen tegen Bink, die wil echt héél graag vriendjes zijn!

Oh, en kijk nou. Boris speelt. En dat na zo een korte tijd bij ons thuis

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61837357
Vraag me trouwens af of Boris dezelfde geweldige zwemmoves maakt als Bink
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_61837363
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:21 schreef Greys het volgende:
CartWOman, speciaal voor jou

[ afbeelding ]
Lieverd.

Deze foto ontroert me namelijk echt, kan niet uitleggen waarom.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 22 september 2008 @ 22:15:42 #21
163650 Greys
pi_61837506
quote:
Op maandag 22 september 2008 22:11 schreef nokwanda het volgende:
Vraag me trouwens af of Boris dezelfde geweldige zwemmoves maakt als Bink
Nou, als het zo blijft gaan met het tuigje kan hij over een tijdje misschien wel mee naar het zwemstrandje. Lekker stel, allebei spetteren en spartelen Oke, ik draaf door
En de zwemmoves zijn tha bomb. Laat Bink maar in de waan dat het een geweldige zwemmert is
quote:
Op maandag 22 september 2008 22:11 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Lieverd.

Mij ook wel een beetje
Hij ligt daar echt heerlijk met zijn hoofd op de pootjes en zó intens gelukkig te kijken!
Ik heb echt het idee dat hij dankbaar is dat hij uit het asiel weg is en zich daarom zo voorbeeldig gedraagt!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61837510
Leuk filmpje

De hondje-is-mijn-vriendje gevoelens van Boris komen dus duidelijk weer boven. Geweldig.
En Bink is er duidelijk ook happy mee.
pi_61837760
quote:
Op maandag 22 september 2008 22:11 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Lieverd.

Wss omdat het zo'n intens tevreden mooi kattengezicht is. je kunt je zo voorstellen dat je ernaast op bed ligt en er zo een uur naar kunt kijken omdat het zo mooi is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 22 september 2008 @ 22:26:18 #24
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_61837867
quote:
Op maandag 22 september 2008 22:23 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Wss omdat het zo'n intens tevreden mooi kattengezicht is. je kunt je zo voorstellen dat je ernaast op bed ligt en er zo een uur naar kunt kijken omdat het zo mooi is.

Waarom denk je dat ik zo graag een tukje doe? Omdat onze katten ook zo heerlijk op bed kunnen liggen.
Nou ja...en dan kruip ik er ff bij...en dan kijk ik een tijdje....en van dat gespin slaap ik zo
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_61838525
quote:
Op maandag 22 september 2008 22:23 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dat moet het wel zijn... als onze Gijs in z'n mandje ligt met 4 pootjes recht omhoog, diep in slaap, dan ga ik er wel eens naast zitten, alleen maar kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')