Vorige keren ging het ook goed. Bovendien is de lijn dan moeilijk te trekken aangezien veel shows onder drama of onder humor kunnen vallen. Maar bedankt voor de tip.quote:Op woensdag 28 april 2010 12:56 schreef LaTiNo het volgende:
Persoonlijk vind ik dat er een tweedeling moet komen, tv-shows en sitcoms. Je kunt het een niet met het andere vergelijken namelijk.
als de show 25 minuten duurt en ingeblikt gelach laat horen is het meestal een sitcom, 40+ shows zijn doorgaans serieus, maar goed, ik zal niet verder zeuren, vind het alleen jammer dat er weer hoogstwaarschijnlijk een sitcom gaat winnen, terwijl Friends of Seinfeld, hoe leuk ook, niet kan tippen aan goede tv-shows als The Wire/Shield/BSG etcquote:Op woensdag 28 april 2010 13:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vorige keren ging het ook goed. Bovendien is de lijn dan moeilijk te trekken aangezien veel shows onder drama of onder humor kunnen vallen. Maar bedankt voor de tip.
OP is beetje aangepast, wat spelfoutjes eruit gehaald
Tja, er wint nooit een serie wat iedereen als beste beschoud. Sommige mensen vinden Friends het helemaal en de beste serie, terwijl anderen juist The Shield helemaal het einde vinden. Dus die laatste zin klopt niet. Jij kan dat vinden, maar voor sommiggen is het juist andersom. Dus zet er de volgende keer bij dat jij dat vind. Hoe je het nu zegt klinkt het alsof het een feit is.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:11 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
als de show 25 minuten duurt en ingeblikt gelach laat horen is het meestal een sitcom, 40+ shows zijn doorgaans serieus, maar goed, ik zal niet verder zeuren, vind het alleen jammer dat er weer hoogstwaarschijnlijk een sitcom gaat winnen, terwijl Friends of Seinfeld, hoe leuk ook, niet kan tippen aan goede tv-shows als The Wire/Shield/BSG etc
Laten we de mini-series er dan maar uitlaten, anders krijgen we wel een hele grote lijst. OP ge-edit.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:44 schreef Gorro het volgende:
Mogen mini-series? En wat zijn mini-series?
Als je bijvoorbeeld IMDb aanhoudt, dan valt Band of Brothers onder mini-serie namelijk.
Mochten mini-series ook mogen, dan nomineer ik ook:
Angels in America
Berlin Alexanderplatz
I, Claudius
Het programma ligt wel vlak naast het afvoerputje wat kwaliteit betreft, maar Whiteguy heeft zeker een punt.quote:Op woensdag 28 april 2010 17:36 schreef Whiteguy het volgende:
Hierbij nomineer ik SBS6 'tienermoeders' vanwege het perfect in beeld brengen van de meest kansloze mensen die ik in jaren op tv gezien heb. Net als je denkt dat het niet meer cliché en debiel kan worden, weten ze de kijker toch steeds weer te verrassen.
Die kennen ze niet.quote:
Dat was dan denk ik geen oficieel tournament, anders had het wel gestaan in het tournamenten - overzicht.quote:
Correct, dat was deze van een paar maanden terug:quote:Op donderdag 29 april 2010 00:25 schreef tong80 het volgende:
Is toch pas geweest ? De top tien kende ik niet qua uitslag.
Toen werd er gezegd dat ik met mijn tijd mee moest gaan.
Blijkbaar heeft de rest wel smaak...quote:Op donderdag 29 april 2010 20:49 schreef Nepthys het volgende:
Father Ted
The Young Ones
Blackadder
Are You Being Served?
Doctor Who
Spaced
Monty Python's Flying Circus
'Allo 'Allo
Keeping Up Appearances
Bottom
Dat niemand The Young Ones nog had genoemd.
Volgens mij had die er wel 3 hoor. Maar zoals ik al zei , waren het zoveel series dat er best een klein foutje kan zijn gemaakt maar ik heb het zo goed mogelijk bij proberen te houden.quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:41 schreef Symer het volgende:
Waarom doet Twin Peaks nog mee eigenlijk? Die had maar 2 stemmen?
Mijn fout. Ik ben absoluut geen fan van Jim Carrey hoor. Weet niet hoe ik er op kwam.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 02:23 schreef RedFighter het volgende:
BTW lol, het is The Drew Carey Show en niet Jim Carrey Show en er heeft zelfs iemand op gestemd (jim carrey fan?)
Ik had hem gesteund iig. En volgens mij was ik zelfs de enige met zijn andere serie, Undeclared.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:19 schreef Torrio het volgende:
Hmm zonde dat ik dit nu pas zie..![]()
Freaks & Geeks wederom niet erbij, zijn er echt maar zo weinig mensen die die serie hebben gezien?
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:42 schreef D3ft0n3 het volgende:
POULE 1 :
Vind ik geen van allen leuk of ken ik niet.
POULE 2 :
Two And A Half Men
All Stars (Dat is met die voetballers, toch? Vond ik vroeger toen ik nog 8 jaar was leuk, maar heb ik al heel lang niet meer gezien.)
POULE 3 :
Ken ik allemaal niet.
POULE 4 :
CSI Las Vegas
The Sopranos
POULE 5 :
Southpark
Monty Python's Flying Circus
Frasier
Fawtly Towers
Blackadder
POULE 6
The Simpsons
Family Guy
How I Met Your Mother
The Big Bang Theory
POULE 7 :
Stargate SG1
That 70's Show
POULE 8 :
Doctor Who
POULE 9 :
Seinfeld
Ik vind 3 dagen wel een beetje erg kort...quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
Deze ronde eindigt Maandagochtend 3 mei 11.00
3 dagen vind ik toch wel lang genoeg. Ik heb geen zin om een week over elke ronde te gaan doen, schiet ook niet op. Als ik de uitslag pas post 5 dagen/7 later later vind iemand het weer te lang.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 20:20 schreef Timm-E het volgende:
[..]
Ik vind 3 dagen wel een beetje erg kort...
2 keer Heroes?quote:Op maandag 3 mei 2010 16:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
Poule 8 : Scrubs, Dexter, Heroes, Are You Being Served en Heroes
Ben ik nou blind of staat Damages er niet bij?quote:Op maandag 3 mei 2010 16:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
Poule 9 : Damages, OZ, Seinfeld, MASH en Arrested Development
op zich niet zo gek aangezien 9x5=45 en dus onevenquote:Op maandag 3 mei 2010 16:57 schreef Asjen het volgende:
Ben ik nou blind of staat Damages er niet bij?
Ik zie dat je gelijk hebt. Alleen Damages staat er niet bij, dus die heeft nog een tegenstander nodig. Zal ik degene doen met de meeste stemmen over alle poules die het niet gehaald heeft? ( The Big Bang Theory )quote:Op maandag 3 mei 2010 16:57 schreef Asjen het volgende:
[..]
Ben ik nou blind of staat Damages er niet bij?
quote:Op maandag 3 mei 2010 16:55 schreef Asjen het volgende:
Desperate Housewives VS Futurama
Lost VS Prison Break
Chuck VS Friends
Southpark VS E.R.
The Sopranos VS Two And A Half Men
Buffy The Vampire Slayer VS Medium
CSI Las Vegas VS Californication
Charmed VS Scrubs
Blackadder VS Weeds
Cold Case VS That 70's Show
Veronica Mars VS Heroes
Twin Peaks VS OZ
Seinfeld VS Arrested Development
Are You Being Served VS Dexter
MASH VS How I Met Your Mother
House M.D. VS The Simpsons
Grey's Anatomy VS True Blood
The Office US VS Bones
Family Guy VS Fawtly Towers
Monthy Python's Flying Circus VS The X Files
Allo Allo VS 24
The Young Ones VS The A-Team
Damages VS The Big Bang Theory
Ik snap ook echt niet dat mensen die daadwerkelijk beide series gezien hebben zo massaal voor Seinfeld kiezen. Je zou haast gaan denken.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Seinfeld VS Arrested Development![]()
![]()
De twee beste sitcoms nu al tegenelkaar
Idd, en veel koppels staan op het moment gelijk, dus elke stem is welkom. Er zijn nog maar een paar series die al 100% zeker zijn om door te gaan. Lost, Southpark en paar anderen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 07:37 schreef theKiD het volgende:
[..]
Gaat minder hard dan een week geleden
Heb je verkeerd geteld of heeft er echt iemand op Prison Break gestemd?quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
Lost VS Prison Break 22-1
Ik dacht dat er echt iemand op gestemd hadquote:Op donderdag 6 mei 2010 17:00 schreef Symer het volgende:
Poule 1 :
Family Guy
Lost
OZ
The Sopranos
[..]
Heb je verkeerd geteld of heeft er echt iemand op Prison Break gestemd?
Prison Break is qua show echt overrated. Eerste seizoen was al niet de beste televisie ooit, maar kon ermee door maar daarna werd het zwak. Komt van iemand die een zeer uitgebreide smaak heeft qua shows..quote:
1e seizoen had een geweldig plot, leuke uitvoering en veel spanning. Helaas hadden ze het daarbij moeten houden, de rest was absolute rotzooi...quote:Op donderdag 6 mei 2010 17:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Prison Break is qua show echt underrated. Eerste seizoen was al niet de beste televisie ooit, maar kon ermee door maar daarna werd het zwak. Komt van iemand die een zeer uitgebreide smaak heeft qua shows..
Je mag deze ronde toch op alle 3 stemmen? Er staat dat de eerste 2 doorgaan, maar volgens mij mag je op zo veel series in een poule stemmen als je wil.quote:Op donderdag 6 mei 2010 17:36 schreef Timm-E het volgende:
Hmmm duidelijk dat Poule 3 en 1 het moeilijkst zijn... Bij 3 is het echt ienemienemutte tussen 3 series...
Idd waar gaat het heen met de wereld? Futurama eruit, Chuck eruit, The Sopranos overleeft net Charlie Sheen enco, Buffy eruit, Arrested Devolopment eruit (hoewel die ook wel een hele goede tegenstander hadquote:
Dat was inderdaad een HEERLIJKE serie, NUTS!quote:Ik mis nog altijd Jericho![]()
Ik vind Southpark zeker niet een van de beste series op TV. Het is leuk vermaak, maar getekende scheldende jochies kan ik nou niet de beste televisie noemen ; maar iedereen heeft natuurlijk weer een andere mening. Ik vind Dexter/Lost/ X Files en dergelijke toch beter dan Southpark.quote:Op zondag 9 mei 2010 11:57 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Southpark VS Lost![]()
![]()
![]()
Heel erg lastige keuze. Zonder twijfel de twee beste series, die er nog inzitten nu al tegenover elkaar. Dit zou de finale moeten zijn. De winnaar hiervan mag van mij het toernooi winnen.
Als je South Park alleen maar beschouwt als getekende scheldende jochies behoort het idd niet tot de top. Maar het is duidelijk veel meer dan dat, nameiljk de beste maatschappij-kritische serie die er is.quote:Op zondag 9 mei 2010 12:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind Southpark zeker niet een van de beste series op TV. Het is leuk vermaak, maar getekende scheldende jochies kan ik nou niet de beste televisie noemen ; maar iedereen heeft natuurlijk weer een andere mening. Ik vind Dexter/Lost/ X Files en dergelijke toch beter dan Southpark.
En als je niet hebt meegedaan in vorige ronde @ music , natuurlijk mag je dan meedoen.
Daar heb je een punt ja. Maar qua verhaal is het in mijn ogen gewoon niks. Ze snijden wel goede en gevoelige onderwerpen aan jegens de maatschappij maar that's it. Serie hoort meer te hebben, als het gekroont wil worden tot een van de beste series. Ik vind qua humor dan Family Guy of The Simpsons toch beter.quote:Op zondag 9 mei 2010 12:39 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Als je South Park alleen maar beschouwt als getekende scheldende jochies behoort het idd niet tot de top. Maar het is duidelijk veel meer dan dat, nameiljk de beste maatschappij-kritische serie die er is.
24 verdiende inderdaad verder te komen. Entourage ken ik niet. Ik denk dat Medium en vooral Charmed er nog inzitten door de positieve loting, terwijl 24 een moeilijke tegenstander trof.quote:Op zondag 9 mei 2010 16:43 schreef Retarded het volgende:
24 en Entourage er al uit, maar Medium en Charmed staan er wel nog in??24 behoort tot de beste televisieseries ooit, denk niet dat dat te zeggen valt van Charmed... maar ieder zijn ding he
Ik denk dat de overblijvende series wel bevestigen dat we hier vooral voor oppervlakkig entertainment gaan. Het serieuzere werk is gewoon kansloos (dan bedoel ik trouwens niet meteen 24quote:Op zondag 9 mei 2010 16:43 schreef Retarded het volgende:
24 en Entourage er al uit, maar Medium en Charmed staan er wel nog in??24 behoort tot de beste televisieseries ooit, denk niet dat dat te zeggen valt van Charmed... maar ieder zijn ding he
Ik denk dat er zowiezo geen definitie is van beste serie. Iedereen heeft wel een verschillende favoriete serie, wie hun als beste serie zien. Er is daarom niet een reeks series, die er echt bovenuit steken ; want iedereen vind weer wat anders, en waarom zal iemand die The Sopranos als kwaliteit ziet, gelijk hebben en iemand die Desperate Housewives tof vind, ongelijk hebben.quote:Op zondag 9 mei 2010 18:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dat de overblijvende series wel bevestigen dat we hier vooral voor oppervlakkig entertainment gaan. Het serieuzere werk is gewoon kansloos (dan bedoel ik trouwens niet meteen 24). Niet dat die serieuzere series noodzakelijk altijd beter zijn, maar het evenwicht zou wel wat beter mogen zijn.
24 ging nergens meer over na een seizoen of 2 of 3. Eén superman die alles snapt en weet en kan en ondanks dat z'n collegas niks snappen en niks kunnen toch steeds de wereld weer redt. Deed me wat teveel aan Rambo denken. En dan zullen we het maar helemaal niet over dat zogenaamde real time hebben.quote:Op zondag 9 mei 2010 16:43 schreef Retarded het volgende:
24 behoort tot de beste televisieseries ooit, denk niet dat dat te zeggen valt van Charmed... maar ieder zijn ding he
Ik vermoed dat dat een gevolg is van het poule systeem. In een poulesysteem is het eerder populariteit (qua bekendheid, niet per se qua kwaliteit) die de doorslag geeft dan bij een knockout-tournament. Iedereen kent de entertainment series wel, maar lang niet iedereen kijkt de serieuzere series ook. De mensen die de serieuzere series ook kijken, stemmen ook nog wel eens op entertainment, terwijl de mensen die alleen entertainment kijken, ook alleen daarop zullen stemmen. De entertainment series hebben dus een grotere poel van potentiële stemmers en zullen in zo'n poulesysteem dus ook vaker gekozen worden.quote:Op zondag 9 mei 2010 18:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dat de overblijvende series wel bevestigen dat we hier vooral voor oppervlakkig entertainment gaan. Het serieuzere werk is gewoon kansloos (dan bedoel ik trouwens niet meteen 24). Niet dat die serieuzere series noodzakelijk altijd beter zijn, maar het evenwicht zou wel wat beter mogen zijn.
Hier bij FOK valt dat opzich mee; de meeste users stemmen eigenlijk op series als Blackadder, Sopranos, The Wire etc. Het zijn inderdaad serieusere series, maar beter dan sommige entertainment series vind ik ze absoluut niet. Zoals ik al eerder mijn punt maakte ; er is eigenlijk ook niet echt een almachtige beste serie ooit, want voor iedereen verschilt dat. Als je het mij vraagt, zou ik op dit moment zeggen : Gilmore Girls, Bones en The Good Wife. Terwijl anderen zouden zeggen : The Sopranos, Blackadder en 30 rock. Dat is het mooie van de mensheid, iedereen vind andere dingen leuk, iedereen kijkt ook een bepaalde serie om verschillende redenen. Ook is er vaak kans op vooroordelen, bijvoorbeeld bij Desperate Housewives of Gilmore Girls, waarvan de naam van de serie vaak al , vooral jongens afschrikt, en ze het bij voorbaat al crap vinden, en het als een chick show afstempelen, terwijl ze het nooit hebben gezien. En dan worden wat 'stoerdere' series met geweld en dergelijke, door de meeste, meteen als beste onderstreept terwijl Desperate Housewives gewoon een geweldig script heeft, goede verhalen en goede acteerprestaties. Er zijn dus zat mensen die puur op de serieusere series stemmen, zie je in dit topic ook weer. En grote names zoals Southpark, Friends en Lost komen ook gewoon ver ; terwijl dat echt niet de beste series ooit gemaakt zijn vind ik. Maar mijn buurjongen kan weer wat anders vinden. Maar mijn punt is duidelijk denk ikquote:Op maandag 10 mei 2010 08:59 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dat een gevolg is van het poule systeem. In een poulesysteem is het eerder populariteit (qua bekendheid, niet per se qua kwaliteit) die de doorslag geeft dan bij een knockout-tournament. Iedereen kent de entertainment series wel, maar lang niet iedereen kijkt de serieuzere series ook. De mensen die de serieuzere series ook kijken, stemmen ook nog wel eens op entertainment, terwijl de mensen die alleen entertainment kijken, ook alleen daarop zullen stemmen. De entertainment series hebben dus een grotere poel van potentiële stemmers en zullen in zo'n poulesysteem dus ook vaker gekozen worden.
Waarom zou je dat bij eerdere rondes niet doenquote:Op maandag 10 mei 2010 09:47 schreef LaTiNo het volgende:
Van wat er over blijft ga ik maar kiezen op waar ik he meeste van genoten heb,
hmmm, klinkt idd een beetje raar. Wat ik ermee bedoelde was dat ik aanvankelijk koos op kwaliteit (BESTE tv-serie ooit), uiteraard heb ik daar ook van genoten toenquote:Op maandag 10 mei 2010 10:36 schreef ranja het volgende:
[..]
Waarom zou je dat bij eerdere rondes niet doen
Daar gaat het toch juist om? Of vind jij iets waar je niet van geniet beter dan iets waar je dat wel doet
De goede kant opquote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:37 schreef Karstman het volgende:
Friends VS Medium
Charmed VS Family Guy
Lost VS Dexter
Mijn god er is dus serieus een kans dat charmed als beste serie ever wordt gekroond.. waar gaat het heen met de wereld...
Vergeet het maar van Dexter, Lost wordt het toch wel van die tweequote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:37 schreef Karstman het volgende:
Friends VS Medium
Charmed VS Family Guy
Lost VS Dexter
Mijn god er is dus serieus een kans dat charmed als beste serie ever wordt gekroond.. waar gaat het heen met de wereld...
Dexter ftw btw
Dat volk heeft tenminste meer verstand van kwaliteit tv-series dan Prison Break aanhangersquote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:46 schreef Schenkstroop het volgende:
Mogen deze nog meedoen?
The 4400
Fringe
Prison Break
Alias
Heroes
Life On Mars (US)
true Blood
O nee ik zie het weer. Friends, Lost en Dexter volk..
Des te leuker toch? Voorspelbaarheid heb ik een broertje dood aan.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind de overgebleven keuzes een tikkeltje bizar.
Nou, die series hadden er wmb er ook wel in mogen staan hoor. Vind het zeer jammer van True Blood en Fringe.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:46 schreef Schenkstroop het volgende:
Mogen deze nog meedoen?
The 4400
Fringe
Prison Break
Alias
Heroes
Life On Mars (US)
true Blood
O nee ik zie het weer. Friends, Lost en Dexter volk..
Het zou geweldig zijn, als een keer voor de verandering Family Guy of Charmed wintquote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:21 schreef Symer het volgende:
[..]
Des te leuker toch? Voorspelbaarheid heb ik een broertje dood aan.
We zitten met een oneven aantal inderdaad, dus ik denk inderdaad dat de serie met de meeste stemmen naast de 3 winnaars door gaat naar de beste 4. Want een finale tussen 3 series klopt gewoon nietquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:18 schreef Mr.Silencer het volgende:
Friends VS Medium
Charmed VS Family Guy
Lost VS Dexter
Ik neem aan dat de vierde plek naar de serie gaat met de meeste stemmen?
Het zal denk ik dan wel Friends, Family Guy, Lost en Dexter worden.
tenzij je iedereen een nummer 1, 2 en 3 laat kiezenquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
We zitten met een oneven aantal inderdaad, dus ik denk inderdaad dat de serie met de meeste stemmen naast de 3 winnaars door gaat naar de beste 4. Want een finale tussen 3 series klopt gewoon niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |