quote:
Op maandag 10 mei 2010 08:59 schreef Gorro het volgende:[..]
Ik vermoed dat dat een gevolg is van het poule systeem. In een poulesysteem is het eerder populariteit (qua bekendheid, niet per se qua kwaliteit) die de doorslag geeft dan bij een knockout-tournament. Iedereen kent de entertainment series wel, maar lang niet iedereen kijkt de serieuzere series ook. De mensen die de serieuzere series ook kijken, stemmen ook nog wel eens op entertainment, terwijl de mensen die alleen entertainment kijken, ook alleen daarop zullen stemmen. De entertainment series hebben dus een grotere poel van potentiële stemmers en zullen in zo'n poulesysteem dus ook vaker gekozen worden.
Hier bij FOK valt dat opzich mee; de meeste users stemmen eigenlijk op series als Blackadder, Sopranos, The Wire etc. Het zijn inderdaad serieusere series, maar beter dan sommige entertainment series vind ik ze absoluut niet. Zoals ik al eerder mijn punt maakte ; er is eigenlijk ook niet echt een almachtige beste serie ooit, want voor iedereen verschilt dat. Als je het mij vraagt, zou ik op dit moment zeggen : Gilmore Girls, Bones en The Good Wife. Terwijl anderen zouden zeggen : The Sopranos, Blackadder en 30 rock. Dat is het mooie van de mensheid, iedereen vind andere dingen leuk, iedereen kijkt ook een bepaalde serie om verschillende redenen. Ook is er vaak kans op vooroordelen, bijvoorbeeld bij Desperate Housewives of Gilmore Girls, waarvan de naam van de serie vaak al , vooral jongens afschrikt, en ze het bij voorbaat al crap vinden, en het als een chick show afstempelen, terwijl ze het nooit hebben gezien. En dan worden wat 'stoerdere' series met geweld en dergelijke, door de meeste, meteen als beste onderstreept terwijl Desperate Housewives gewoon een geweldig script heeft, goede verhalen en goede acteerprestaties. Er zijn dus zat mensen die puur op de serieusere series stemmen, zie je in dit topic ook weer. En grote names zoals Southpark, Friends en Lost komen ook gewoon ver ; terwijl dat echt niet de beste series ooit gemaakt zijn vind ik. Maar mijn buurjongen kan weer wat anders vinden. Maar mijn punt is duidelijk denk ik