abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 mei 2010 @ 08:59:42 #251
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_81241993
quote:
Op zondag 9 mei 2010 18:13 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik denk dat de overblijvende series wel bevestigen dat we hier vooral voor oppervlakkig entertainment gaan. Het serieuzere werk is gewoon kansloos (dan bedoel ik trouwens niet meteen 24 ). Niet dat die serieuzere series noodzakelijk altijd beter zijn, maar het evenwicht zou wel wat beter mogen zijn.
Ik vermoed dat dat een gevolg is van het poule systeem. In een poulesysteem is het eerder populariteit (qua bekendheid, niet per se qua kwaliteit) die de doorslag geeft dan bij een knockout-tournament. Iedereen kent de entertainment series wel, maar lang niet iedereen kijkt de serieuzere series ook. De mensen die de serieuzere series ook kijken, stemmen ook nog wel eens op entertainment, terwijl de mensen die alleen entertainment kijken, ook alleen daarop zullen stemmen. De entertainment series hebben dus een grotere poel van potentiële stemmers en zullen in zo'n poulesysteem dus ook vaker gekozen worden.
  maandag 10 mei 2010 @ 09:45:18 #252
13973 ranja
image means nothing
pi_81243000
Dat vind ik dus juist het voordeel van de poules, zo kom je er beter achter wat de populairste serie op fok is dan wanneer er series die alleen mensen die downloaden kennen tegenover een serie staan die iedereen kent. Eigenlijk vind ik lijsten maken het leukst maar als er toch een wegstreeptoernooi begonnen wordt dan toch graag met een poule als eerste schifting.
pi_81243075
Southpark VS Lost
Dexter VS The X Files
Charmed VS Bones
Californication VS Friends
Medium VS Veronica Mars
That 70's Show VS Family Guy

Van wat er over blijft ga ik maar kiezen op waar ik he meeste van genoten heb, want de daadwerkelijk beste series wat kwaliteit, scripting etc betreft is er niet veel goeds meer over. Lost was de 1e 2 seizoenen goed, nu kijk ik alleen nog maar omdat ik wil weten waar het verdomme om gaat!
pi_81244111
quote:
Op maandag 10 mei 2010 08:59 schreef Gorro het volgende:

[..]

Ik vermoed dat dat een gevolg is van het poule systeem. In een poulesysteem is het eerder populariteit (qua bekendheid, niet per se qua kwaliteit) die de doorslag geeft dan bij een knockout-tournament. Iedereen kent de entertainment series wel, maar lang niet iedereen kijkt de serieuzere series ook. De mensen die de serieuzere series ook kijken, stemmen ook nog wel eens op entertainment, terwijl de mensen die alleen entertainment kijken, ook alleen daarop zullen stemmen. De entertainment series hebben dus een grotere poel van potentiële stemmers en zullen in zo'n poulesysteem dus ook vaker gekozen worden.
Hier bij FOK valt dat opzich mee; de meeste users stemmen eigenlijk op series als Blackadder, Sopranos, The Wire etc. Het zijn inderdaad serieusere series, maar beter dan sommige entertainment series vind ik ze absoluut niet. Zoals ik al eerder mijn punt maakte ; er is eigenlijk ook niet echt een almachtige beste serie ooit, want voor iedereen verschilt dat. Als je het mij vraagt, zou ik op dit moment zeggen : Gilmore Girls, Bones en The Good Wife. Terwijl anderen zouden zeggen : The Sopranos, Blackadder en 30 rock. Dat is het mooie van de mensheid, iedereen vind andere dingen leuk, iedereen kijkt ook een bepaalde serie om verschillende redenen. Ook is er vaak kans op vooroordelen, bijvoorbeeld bij Desperate Housewives of Gilmore Girls, waarvan de naam van de serie vaak al , vooral jongens afschrikt, en ze het bij voorbaat al crap vinden, en het als een chick show afstempelen, terwijl ze het nooit hebben gezien. En dan worden wat 'stoerdere' series met geweld en dergelijke, door de meeste, meteen als beste onderstreept terwijl Desperate Housewives gewoon een geweldig script heeft, goede verhalen en goede acteerprestaties. Er zijn dus zat mensen die puur op de serieusere series stemmen, zie je in dit topic ook weer. En grote names zoals Southpark, Friends en Lost komen ook gewoon ver ; terwijl dat echt niet de beste series ooit gemaakt zijn vind ik. Maar mijn buurjongen kan weer wat anders vinden. Maar mijn punt is duidelijk denk ik
  maandag 10 mei 2010 @ 10:36:31 #255
13973 ranja
image means nothing
pi_81244254
quote:
Op maandag 10 mei 2010 09:47 schreef LaTiNo het volgende:

Van wat er over blijft ga ik maar kiezen op waar ik he meeste van genoten heb,
Waarom zou je dat bij eerdere rondes niet doen
Daar gaat het toch juist om? Of vind jij iets waar je niet van geniet beter dan iets waar je dat wel doet
pi_81247964
Southpark VS Lost
Dexter VS The X Files
pi_81253440
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:36 schreef ranja het volgende:

[..]

Waarom zou je dat bij eerdere rondes niet doen
Daar gaat het toch juist om? Of vind jij iets waar je niet van geniet beter dan iets waar je dat wel doet
hmmm, klinkt idd een beetje raar. Wat ik ermee bedoelde was dat ik aanvankelijk koos op kwaliteit (BESTE tv-serie ooit), uiteraard heb ik daar ook van genoten toen .
Van wat er nu overblijft (bijv Friends) kun je niet zeggen dat het GOED is, het zijn zichzelf continu herhalende ingeblikte grappen, maar ik heb er wel jarenlang stiekum van genoten
  maandag 10 mei 2010 @ 15:15:45 #258
13973 ranja
image means nothing
pi_81254305
Tja, ik blijf het vaag vinden dat je een serie waar je meer van geniet minder kwaliteit vind hebben dan een ander wara je minder van geniet.
Of ik begrijp je verkeerd en je bedoelt gewoon dat jouw favorieten er uit zijn. Zeg dat dan gewoon
pi_81266642
Een hoop series worden ook gewoon onderschat. Als Friends weer eens ver komt vinden mensen dat ruk omdat een serie als the Sopranos 'veel beter' is. Maar da's natuurlijk bullshit. Het zijn alleen de grappen (die soms best flauw zijn), maar vooral de timing en sfeer waarmee het gebracht wordt wat Friends zo goed maakt. Het hoeft niet je humor te zijn, maar objectief valt dit best een beetje vast te stellen. Goed verhaal vs goede grappen is iets wat niet te beoordelen valt. Appels & Peren.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_81270148
Southpark VS Lost
Dexter VS The X Files
Charmed VS Bones
Medium VS Veronica Mars
  maandag 10 mei 2010 @ 22:58:55 #261
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_81276561
Southpark VS Lost
Dexter VS The X Files
Charmed VS Bones
Medium VS Veronica Mars

Tussen de overigen kan ik niet kiezen of ik heb ze niet allebei gezien
want de klop doet het niet.
pi_81286497
Southpark VS Lost
Dexter VS The X Files
Charmed VS Bones
Medium VS Veronica Mars
pi_81289447
Tot vanavond kun je nog stemmen
pi_81290336
Southpark VS Lost
Dexter VS The X Files
Charmed VS Bones
Medium VS Veronica Mars
pi_81307928
Nog een uurtje om je stemmen uit te brengen
pi_81313232
Ik heb een beslissing nodig :

Medium VS Veronica mars

De eerste die reageert mag kiezen welke doorgaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2010 20:56:34 ]
  dinsdag 11 mei 2010 @ 20:56:41 #267
13973 ranja
image means nothing
pi_81313789
Het einde komt in zicht, en er zijn nog maar 6 series over. Alle series die er nog inzitten ; mazzel of niet, hebben het uiteindelijk verdiend.

Ook deze ronde betreft het een VS....VS ronde.

Deze ronde sluit donderdagavond 20.00

Hierbij eerst de uitslag van de vorige ronde :

Southpark VS Lost 16-23
Dexter VS The X Files 20-13
Charmed VS Bones 12-11
Californication VS Friends 13-21
Medium VS Veronica Mars 11-11 ( Medium wint door Ranja )
That 70's Show VS Family Guy 14-15

Ronde 4

Friends VS Medium
Charmed VS Family Guy
Lost VS Dexter

Ook hierbij geld , alleen stemmen als je beide series minimaal 1 episode hebt gezien. Stem ze!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2010 14:30:09 ]
pi_81313834
Ronde 4

Friends VS Medium
Charmed VS Family Guy
Lost VS Dexter
  dinsdag 11 mei 2010 @ 21:14:12 #270
13973 ranja
image means nothing
pi_81314081
Ronde 4

Friends VS Medium
Charmed VS Family Guy
Lost VS Dexter
pi_81314547
Charmed VS Family Guy
Lost VS Dexter
  dinsdag 11 mei 2010 @ 21:23:50 #272
285662 Jhonny44
Read my mind.
pi_81314640
Ronde 4

Friends
VS Medium
Charmed VS Family Guy
Lost VS Dexter
pi_81315343
Zo heb ik even deze battle zo goed als volledig gemist . Waar is in vredesnaam Twin Peaks, The Sopranos, Six Feet Under etc. gebleven .
En dan Family Guy bij de laatste zes om nog maar te zwijgen over Charmed, wat een flater

Maar goed

Friends VS Medium
Charmed VS Family Guy
Lost VS Dexter
  dinsdag 11 mei 2010 @ 21:36:46 #274
208890 June.
Seriously?
pi_81315411
Ronde 4

Friends VS Medium
Charmed VS Family Guy
Lost VS Dexter

Ik vind het geniaal, gewoon een keer geen Twin Peaks maar Charmed of Friends !
Shine bright like a diamond.
pi_81315443
Friends VS Medium
Charmed VS Family Guy
Lost VS Dexter

Mijn god er is dus serieus een kans dat charmed als beste serie ever wordt gekroond.. waar gaat het heen met de wereld...

Dexter ftw btw
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')