abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80628464
Je kan ook direct 20 kinderen baren. Waarom stoppen bij 3? Das toch zielig voor nummer 4 t/m 20. Zij krijgen nooit een leven en we hebben toch genoeg plek.
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:34 schreef stbabylon het volgende:

Als er niet al 7 miljard mensen waren op een wereld die er 1 miljard in evenwicht met de wereld kan hebben, was ik het met je eens.
Dan pak je wel de extreme Amerikanen. Ik meende te herinneren dat de aarde 4x zo groot moet zijn wanneer we willen leven zoals de gemiddelde Amerikaan, 2x zo groot om te leven zoals de gemiddelde Europeaan.

Gelukkig is daar nog Afrika.
pi_80628696
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:51 schreef motorbloempje het volgende:
'in deze wereld' zegt stbabylon dus ik neem aan dat hij zijn kinderen niet in deze godvergeten chaos op wil laten groeien
Yupz, en de nog grotere chaos die ik verwacht in de aankomende 40~80 jaar.
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:57 schreef Fortitude het volgende:
Dan pak je wel de extreme Amerikanen. Ik meende te herinneren dat de aarde 4x zo groot moet zijn wanneer we willen leven zoals de gemiddelde Amerikaan, 2x zo groot om te leven zoals de gemiddelde Europeaan.

Gelukkig is daar nog Afrika.
Dat is als je kijkt naar wat we nu kunnen produceren, maar wel doorgaan met roofbouw op de wereld. Dus zonder er rekening mee te houden dat een boel grondstoffen bijna op zijn en we er nog steeds geen realistische vervanging voor hebben.
  Moderator vrijdag 23 april 2010 @ 12:14:28 #103
5428 crew  miss_sly
pi_80629137
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 12:03 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Yupz, en de nog grotere chaos die ik verwacht in de aankomende 40~80 jaar.
Ik denk dat er heel veel tijden zijn geweest waarin mensen vraagtekens hadden bij de wereld waarin zeleefden. Sterker nog: ik denk dat iedere tijd zijn vraagtekens en onzekerheden met zich mee brengt. Toch is dat nooit een reden geweest voor de mensheid in het algemeen om op te houden met voortplanten.

Als ik naar mezelf kijk: als de wereld er morgen mee ophoudt, ben ik persoonlijk erg blij met de jaren die ik wel gehad heb. Ik hoop dat mijn dochter een lang en gelukkig en gezond leven zal krijgen in een steeds veranderende wereld. Ik hoop dat het allemaal een stuk beter gaat worden, en wie weet kan mijn dochter daar een bijdrage ana leveren, hoe klein ook. Dat zal toch de volgende generatie moeten doen he, proberen het weer beter te doen dan wij en degenen voor ons?

Dat is natuurlijk ook allemaal wat idealistisch gezien, maar dat is net zo reeel als een doemsscenario waarin we maar voleldig moeten stoppen met kinderen krijgen omdat de wereld neit meer te redden is, imo
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80629273
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 12:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat er heel veel tijden zijn geweest waarin mensen vraagtekens hadden bij de wereld waarin zeleefden. Sterker nog: ik denk dat iedere tijd zijn vraagtekens en onzekerheden met zich mee brengt. Toch is dat nooit een reden geweest voor de mensheid in het algemeen om op te houden met voortplanten.

Als ik naar mezelf kijk: als de wereld er morgen mee ophoudt, ben ik persoonlijk erg blij met de jaren die ik wel gehad heb. Ik hoop dat mijn dochter een lang en gelukkig en gezond leven zal krijgen in een steeds veranderende wereld. Ik hoop dat het allemaal een stuk beter gaat worden, en wie weet kan mijn dochter daar een bijdrage ana leveren, hoe klein ook. Dat zal toch de volgende generatie moeten doen he, proberen het weer beter te doen dan wij en degenen voor ons?

Dat is natuurlijk ook allemaal wat idealistisch gezien, maar dat is net zo reeel als een doemsscenario waarin we maar voleldig moeten stoppen met kinderen krijgen omdat de wereld neit meer te redden is, imo
Ik zeg niet volledig stoppen. Ik zeg terug naar 1 miljard. Dat is geen doemsscenario, het enige waar ik het verkeerd in kan hebben is het tijdstip, kan nog wel 200 of 300 jaar duren, maar de mens is nooit goed geweest in delen en sparen, dus het gaat een keer mis. (iets wat je zelf aantoont door te zeggen dat we ons hier in Nederland niet druk hoeven te maken, waarmee je ook zegt: fuck the rest of the world).
pi_80630033
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:57 schreef Fortitude het volgende:
Je kan ook direct 20 kinderen baren. Waarom stoppen bij 3? Das toch zielig voor nummer 4 t/m 20. Zij krijgen nooit een leven en we hebben toch genoeg plek.
Neuh, dan belast je de overheid veel te veel en krijg je uiteindelijk problemen met vergrijzing.
pi_80630310
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:15 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk wel egoïstisch als een man zo'n reactie heeft. Ik heb van nabij meegemaakt dat een man zijn vrouw bleef vertellen dat hij geen kinderen wilde. Zij heeft zich uiteindelijk (ze hield tenslotte van hem?) bij zijn wens neergelegd, al wou ze ze heel graag. Wat blijkt? Zodra mevrouw eind 30 is blijkt meneer er een vriendin op na te houden die inmiddels zwanger van hem is. Niet alleen scheiden ze, maar inmiddels heeft haar ex een gezin met meerdere kinderen bij elkaar geneukt, en hij vindt het geweldig. Dat hij zijn ex 'gedwongen' heeft om tegen haar natuur in te gaan waardoor ze nu een kinderloos leven leidt, daar wenst hij niet verantwoordelijk voor te zijn.

Op basis van dat verhaal vertel ik alle dames met een kinderwens en een partner zonder die wens: "Denk vooral heel goed na over wat je gaat opgeven, want de kans is (statistisch) enorm groot dat hij niet bij je blijft, en dan zit jij op je 40e in je eentje."
Dit vind ik dus echt zo'n onzin. Hij heeft haar helemaal nergens toe gedwongen maar zijn positie wel heel duidelijk gemaakt. Dan is het aan haar om te beslissen wat ze daarmee doet en haar besluit was bij hem blijven en geen kinderen nemen. Ze had ook de relatie kunnen beëindigen en op zoek kunnen gaan naar een man die wel kinderen wilde. Het is puur en volledig HAAR beslissing geweest om dit niet te doen en dan mag je dus ook op de blaren zitten.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_80632089
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben erg benieuwd waarom jij ervan overtuigd bent dat het beter is voor het ongeboren kind om niet geboren te worden...

En wat betreft dat al genoeg zijn: daar kun je niets aan doen en er zijn er in Nederland niet al genoeg.

De redenen dat de meeste mensen geen kind willen, is dat ze hun vrijheid niet kwijt willen, geen financien in willen leveren, de verantwoordelijkheid niet willen, etc. Dat zijn allemaal net zulke egoistische redenen als er wel een willen omdat je dat zo graag wil etc.
Nouja, niemand vraagt je of je op aarde wilt komen.
signatuurloos
  vrijdag 23 april 2010 @ 13:48:17 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80632359
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 13:40 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Nouja, niemand vraagt je of je op aarde wilt komen.
Ja en?? Wil dat dus automatisch zeggen dat de wereld beter af is zonder jou?

Voor sommigen zal dat idd gelden, maar voor sommige anderen absoluut niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_80632843
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 13:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja en?? Wil dat dus automatisch zeggen dat de wereld beter af is zonder jou?

Voor sommigen zal dat idd gelden, maar voor sommige anderen absoluut niet.
Draai het om, voor de meeste zijn zij beter af zonder de wereld.
  vrijdag 23 april 2010 @ 14:03:24 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80632911
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 14:01 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Draai het om, voor de meeste zijn zij beter af zonder de wereld.
Niet mee eens, ik heb geen enkele moeite met het feit dat sommige mensen geen kinderen willen, en die hoeven dat wat mij betreft niet te verantwoorden, maar ik vind het nogal kort door de bocht om dat te stellen dat het krijgen van kinderen überhaupt ongewenst is omdat de wereld al zo vol en lelijk is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_80633095
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 14:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet mee eens, ik heb geen enkele moeite met het feit dat sommige mensen geen kinderen willen, en die hoeven dat wat mij betreft niet te verantwoorden, maar ik vind het nogal kort door de bocht om dat te stellen dat het krijgen van kinderen überhaupt ongewenst is omdat de wereld al zo vol en lelijk is.
Lijkt mij juist niet kort door de bocht. Ik denk dat de meeste mensen niet weten dat wij op dit moment extreem over onze capaciteit leven. Zou mij niks verbazen als mensen over 100 jaar kankeren op onze generaties. Dat wij zo lomp, naïef en egoïstisch leefden.

Weer een beetje zwaar onderwerp voor deze discussie.
  vrijdag 23 april 2010 @ 14:10:02 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80633149
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 14:08 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Lijkt mij juist niet kort door de bocht. Ik denk dat de meeste mensen niet weten dat wij op dit moment extreem over onze capaciteit leven. Zou mij niks verbazen als mensen over 100 jaar kankeren op onze generaties. Dat wij zo lomp, naïef en egoïstisch leefden.

Weer een beetje zwaar onderwerp voor deze discussie.
Als we allemaal geen kinderen meer krijgen is er over 100 jaar iig niemand mee rom te kankeren op onze generatie.

Je kunt zelf wel geen kinderen willen krijgen, en dat uit allerlei nobele initiatieven doen, maar het lijkt me wel van belang dat er iig kinderen geboren blijven worden, en dan het liefst kinderen van mensen die een beetje intelligent zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_80633375
Eigenlijk geloof ik er niet zo in als iemand tegen mij zegt dat ze geen kinderen willen alleen omdat de wereld overbevolkt is. Volgens mij heb je dan gewoon (nog?) geen kinderwens en probeer je dat voor jezelf te rationaliseren. Je maakt mij niet wijs dat je een enorm sterke kinderwens opzij zet om die reden alleen.
  Moderator vrijdag 23 april 2010 @ 14:20:06 #114
5428 crew  miss_sly
pi_80633532
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 14:16 schreef MinderMutsig het volgende:
Eigenlijk geloof ik er niet zo in als iemand tegen mij zegt dat ze geen kinderen willen alleen omdat de wereld overbevolkt is. Volgens mij heb je dan gewoon (nog?) geen kinderwens en probeer je dat voor jezelf te rationaliseren. Je maakt mij niet wijs dat je een enorm sterke kinderwens opzij zet om die reden alleen.
Dat is precies wat ik ook zei, maar dat is absoluut niet waar.
pi_80633793
quote:
Het zal vaak een optelsom zijn, maar deze reden is natuurlijk nogal vaag, niemand kan immers de toekomst voorspellen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_80634020
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 14:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als we allemaal geen kinderen meer krijgen is er over 100 jaar iig niemand mee rom te kankeren op onze generatie.
Stbabylon had het over de wereldbevolking terugschroeven naar 1 miljard, niet dat natuurlijk.

Overigens weet ik zelf nog niet of ik kinderen wil. Maar het speelt nog niet dus ik heb nog tijd.
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 14:27 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het zal vaak een optelsom zijn, maar deze reden is natuurlijk nogal vaag, niemand kan immers de toekomst voorspellen.
Zo vaag is dit allemaal niet. Redelijke simpele en concrete rekensom eigenlijk. Nee, we kunnen de toekomst niet voorspellen. Maar de koers die we nu aanhouden voorspelt weinig goeds. Maarja na mij de zondvloed hè. Boeit dus niet.
pi_80636389
Kinderen krijgen is een keuze die je kunt maken. Sommige mensen vinden het leuk om een kind te krijgen en voelen daar echt ook iets voor. Sommigen niet.

Noem me een egoist maar ik vind dat er genoeg mensen op deze wereld rondlopen. Teveel eigenlijk. Ik kies er dan ook niet voor om bij te dragen aan de overbevolking van deze aardkloot. Het maakt me ook niet uit dat mijn genen worden doorgezet aan de volgende generatie. Ik ben er dan immers toch niet meer. I couldn't care less.

Ik zie kinderen - hoe tof ze echt ook zijn - voor mezelf als een belasting. Ze kosten tijd, geld en ontzettend veel moeite. Ik kan zelf al amper mijn boontjes doppen, financieel gezien, laat staan dat er een extra mond gevoed moet worden. Daarnaast is de wereld momenteel zo fucked-up aan het worden dat ik het mijn kind liever niet aandoe om erin op te groeien. Het komt steeds vaker voor dat die kleine mensjes met veel te grote problemen rondlopen omdat hun ouders niet kunnen opvoeden. Ik denk ook niet dat ik er geschikt voor zal zijn dus ik bespaar ze het leed liever

Ik heb ook niet voor niets een gedegen opleiding achter de rug straks, dat ga ik niet verbruien door meteen met zwangerschaps- en ouderschapsverlof te gaan.

Daarnaast, ik wil mijn rust. Ik zou gillend gek worden als ik na een dag werken ook nog voor een kind of twee zou moeten zorgen. No thanks.

Bovenstaande wil NIET zeggen dat ik kinderen maar stom vind. Integendeel, ik vind ze geweldig! Als ik ze na een werkdag maar weer aan hun rechtmatige eigenaar kan teruggeven
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift, that's why it is called the present.
pi_80637899
De wereld is altijd al zo fucked-up geweest.
signatuurloos
pi_80644484
quote:
Mijn lichaam SCHREEUWT om voortplanting. En toch weet ik dat geestelijk weg te drukken.
pi_80646233
Het is ook wel typisch hoe alle bewust kinderlozen hier zeer graag laten weten dat ze niet willen meehelpen aan de overbevolking blabla. Wees toch gewoon eerlijk
pi_80646299
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 20:27 schreef TheFrankey het volgende:
Het is ook wel typisch hoe alle bewust kinderlozen hier zeer graag laten weten dat ze niet willen meehelpen aan de overbevolking blabla. Wees toch gewoon eerlijk
Waarom is dat nou oneerlijk? Omdat jij het zo niet voelt, hoef je dat gevoel bij anderen niet te ontkennen.
I'm not just some bimbo with big tits.
I'm an artist.
pi_80646554
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:38 schreef dalaiblama het volgende:
Reactie vriendin van dalai:

Ik geef zelf sportlessen aan kinderen en daaruit haal ik alles wat ik als vrouw nodig heb. Ze zien mij echt als 'tweede mama' en ik voel grenzeloos veel liefde voor ze.
Ik kan me dan ook levendig voorstellen hoe een moeder zich moet voelen en begrijp daarmee ook veel beter het primitieve instinct om kinderen op deze wereld te zetten.

Ik heb geen enkel probleem met jouw/jullie wens om kinderloos te blijven. Maar geloof me, zoveel liefde als voor en van je eigen kind.... bestaat eigenlijk niet ! En dat is wél een reden om toch kinderen te willen. En nee, ook ik had dat vooraf helemaal niet zo ingeschat. Ik werd echt overvallen door dat gevoel.
Whatever...
pi_80650256
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 20:29 schreef Lily-Ella het volgende:

[..]

Waarom is dat nou oneerlijk? Omdat jij het zo niet voelt, hoef je dat gevoel bij anderen niet te ontkennen.
Het is gewoon niet eerlijk. Niemand heeft dat als reden. De echte redenen is:Kinderen hinderen.

Ik vind dat kinderen rulen
pi_80650578
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 21:50 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Het is gewoon niet eerlijk. Niemand heeft dat als reden. De echte redenen is:Kinderen hinderen.

Ik ben dol op kinderen. Mijn lichaam reageert ook als een gek als ik een kind vasthou. En nu?

Ik wil ook kinderen. Maar daar hoeft niet mijn DNA in te zitten.
  Moderator vrijdag 23 april 2010 @ 22:10:28 #125
5428 crew  miss_sly
pi_80651179
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 21:56 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik ben dol op kinderen. Mijn lichaam reageert ook als een gek als ik een kind vasthou. En nu?

Ik wil ook kinderen. Maar daar hoeft niet mijn DNA in te zitten.
En hoe wil je dat aanpakken dan?
pi_80651366
quote:
Wat een onzin weer. Laat andere mensen toch lekker vrij in hun eigen keuzes.
pi_80652102
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 22:13 schreef Techno het volgende:

[..]

Wat een onzin weer. Laat andere mensen toch lekker vrij in hun eigen keuzes.
Dat.

TheFranky jij begint goed irritant te worden. Stop met die onzin op ons te projecten.
pi_80656756
quote:
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 21:50 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Dat is voor mij geen reden om niet aan kinderen te beginnen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_80657004
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 22:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

adoptie
  zaterdag 24 april 2010 @ 01:02:24 #130
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_80658168
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 20:35 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik heb geen enkel probleem met jouw/jullie wens om kinderloos te blijven. Maar geloof me, zoveel liefde als voor en van je eigen kind.... bestaat eigenlijk niet ! En dat is wél een reden om toch kinderen te willen. En nee, ook ik had dat vooraf helemaal niet zo ingeschat. Ik werd echt overvallen door dat gevoel.
Eigenlijk ook een reden om juist geen kinderen te willen, de liefde is soms zo overweldigend dat het gewoon niet altijd leuk meer is.
Denk er aan als je kind ernstig ziek is of zelfs dood gaat.

De oudste moeten we steeds meer loslaten, ze is "al" bijna 5 zoals ze zelf zegt, en dat is soms best moeilijk.

De gedachte alleen al dat er iets met mijn dochters zou gebeuren vind ik verschrikkelijk.

Maar de liefde is ook erg fijn, de kleine simpele omperkingen, zoals mijn oudste laatst zei 'mama ik hou zo veel van je dat ik overloop, komt bijna mijn oren uit'.

Dat gevoel wat je dan krijgt is niet te beschrijven, dat kan je alleen ervaren.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_80658518
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 01:02 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat gevoel wat je dan krijgt is niet te beschrijven, dat kan je alleen ervaren.
Ik vind dit soort opmerkingen nogal dooddoeners in discussies als deze. Mensen zonder kinderen weten niet hoe het voelt om een kind te hebben, maar om nou te stellen dat ze Het Grote Geluk missen gaat me ook weer wat ver (niet speciaal naar jou gericht, heb t vaker gelezen in dit topic). Ik weet niet meer hoe het voelt om volkomen vrij te zijn, om zelf te bepalen wat ik doe en wanneer en hoe lang ik ergens blijf, ik mis die ultieme vrijheid echt heel, héél erg. Kan goed begrijpen dat mensen zoiets groots niet opgeven voor iets waarvan je niet weet of het uberhaupt wel leuk is (een kind).
I'm not just some bimbo with big tits.
I'm an artist.
  zaterdag 24 april 2010 @ 01:56:05 #132
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_80659192
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 01:18 schreef Lily-Ella het volgende:

[..]

Ik vind dit soort opmerkingen nogal dooddoeners in discussies als deze. Mensen zonder kinderen weten niet hoe het voelt om een kind te hebben, maar om nou te stellen dat ze Het Grote Geluk missen gaat me ook weer wat ver (niet speciaal naar jou gericht, heb t vaker gelezen in dit topic). Ik weet niet meer hoe het voelt om volkomen vrij te zijn, om zelf te bepalen wat ik doe en wanneer en hoe lang ik ergens blijf, ik mis die ultieme vrijheid echt heel, héél erg. Kan goed begrijpen dat mensen zoiets groots niet opgeven voor iets waarvan je niet weet of het uberhaupt wel leuk is (een kind).
Als je goed leest lees je dat ik die extreme liefde soms ook als een nadeel ervaar, het is misschien cliche maar het is ook gewoon de waarheid, het is niet te beschrijven.
Zo heb ik nooit een been gebroken, geen idee hoe dat voelt, dan kunnen 100 mensen dat beschrijven voor me maar weet pas echt hoe het voelt als het me een keer overkomt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_80661906
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 22:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Niet voorplanten. En als het wel lukt (weet dat het moeilijk is), pleegkinderen, adoptie, vriendin die ze al heeft, etc. etc. and if all else fails, geen kinderen
pi_80711485
ik vindt dat sommig mensen geen kinderen mogen krijgen als ik kijk naar mijn ouders
. mij vader mishandel me doen ik 6maanden (armen benen uit de kom trekken ) tot met mij 4de toen opeen ander dag was hij weg mij moeder is niet trots op het feit dat zij niks deed maar zij is trots op het feit dat zij het wist doen ik 7 maanden oude was
dit is een rede waarom ik geen kinderen wil is ik weet dat ik te veel op mijn vader lijkt
  maandag 26 april 2010 @ 13:26:00 #135
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_80725440
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 20:35 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Door alles wat je na de eerste zin hebt geschreven heb je dat juist weer lekker onderuit gehaald.

Ik zie dat een groot gedeelte van deze discussie neigt naar de man/vrouw die wel/niet wilt en wat de partner daar in te zeggen heeft.

Bij mij in de buurt is het het geval dat de vrouw graag een kind wilde maar de man niet.
de man heeft uiteindelijk toch toegeven en hebben inmiddels een zoon van 9/10 jaar.
een tijdje geleden is de vrouw verlamd geraakt door een tumor en kan niet meer voor dit kind zorgen waardoor de zorg nu volledig op de schouders van de man valt.
zoals ik gister bemerkt heb gaat dit zeker niet goed het lijkt me ook niet vreemd als dat kind regelmatig klappen krijgt tegenwoordig.

en verder heb ik eigenlijk geen idee wat dit verhaal toevoegt...
pi_80801319
Zelf bewust kinderloos en nog steeds voelt het voor mij als een van mijn beste beslissingen die gemaakt heb. Ik heb deze topic wat vluchtig doorgelezen en je krijgt gauw een welles/niets spelletje.

Ik denk echter dat je eigen gevoelens niet kunt projecteren op een ander. Voor beide kanten zullen er genoeg redenen zijn om hun beslissing te beargumenteren en voor de "tegenstanders" net zoveel argumenten om dat te weer leggen. Het belangrijkste is naar mijn mening dat je ten volle overtuiging een beslissing neemt of je wel of geen kinderen wilt.
Beter spijt van de dingen die je gedaan hebt, dan spijt van de dingen die je niet hebt gedaan.
pi_80803764
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:48 schreef Jester2010 het volgende:
Zelf bewust kinderloos en nog steeds voelt het voor mij als een van mijn beste beslissingen die gemaakt heb. Ik heb deze topic wat vluchtig doorgelezen en je krijgt gauw een welles/niets spelletje.

Ik denk echter dat je eigen gevoelens niet kunt projecteren op een ander. Voor beide kanten zullen er genoeg redenen zijn om hun beslissing te beargumenteren en voor de "tegenstanders" net zoveel argumenten om dat te weer leggen. Het belangrijkste is naar mijn mening dat je ten volle overtuiging een beslissing neemt of je wel of geen kinderen wilt.
Volgens je eigen motto 'Beter spijt van de dingen die je gedaan hebt, dan spijt van de dingen die je niet hebt gedaan.' had je het dus wel moeten doen.....

Je hebt geen spijt van dat je geen kinderen hebt.....En dat terwijl het volgens jou beter is om dat juist wel te hebben.

Anyway. Wel een relatie?
  woensdag 28 april 2010 @ 14:22:09 #138
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_80804362
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:02 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Volgens je eigen motto 'Beter spijt van de dingen die je gedaan hebt, dan spijt van de dingen die je niet hebt gedaan.' had je het dus wel moeten doen.....

Je hebt geen spijt van dat je geen kinderen hebt.....En dat terwijl het volgens jou beter is om dat juist wel te hebben.

Anyway. Wel een relatie?
Dat werkt toch twee kanten op.
Hij kan spijt hebben dat hij er bewust voor heeft gekozen om geen kinderen te krijgen.
dus dan gaat zijn uitspraak nog steeds op.

Begrijp sowieso niet waarom vele vinden dat anderen ok aan kinderen moeten beginnen, waarom? je kent ze toch niet, jij ( degene die zich aangesproken voelt) moet niet voor de kinderen zorgen.

Als iemand geen kinderen wil, goed, wil iemand wel kinderen, ook goed!

Waar ik alleen niet tegen kan is mensen die een hekel hebben aan kinderen en totaal onrealistische eisen gaan stellen en zich om de meest bizarre dingen druk gaan maken.
  Moderator woensdag 28 april 2010 @ 14:27:37 #139
5428 crew  miss_sly
pi_80804548
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:22 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat werkt toch twee kanten op.
Hij kan spijt hebben dat hij er bewust voor heeft gekozen om geen kinderen te krijgen.
dus dan gaat zijn uitspraak nog steeds op.

Begrijp sowieso niet waarom vele vinden dat anderen ok aan kinderen moeten beginnen, waarom? je kent ze toch niet, jij ( degene die zich aangesproken voelt) moet niet voor de kinderen zorgen.

Als iemand geen kinderen wil, goed, wil iemand wel kinderen, ook goed!

Waar ik alleen niet tegen kan is mensen die een hekel hebben aan kinderen en totaal onrealistische eisen gaan stellen en zich om de meest bizarre dingen druk gaan maken.
Iedereen zijn eigen keus. Gelukkig kan dat tegenwoordig.
Waar ik niet tegen kan, zijn mensen die het nodig vinden om dan over kinderen te praten in de meest grove termen om maar duidelijk aan te geven dat ze er niets aan vinden. Prima, dat mag, maar dat kan toch ook op een gewone manier?
  woensdag 28 april 2010 @ 14:50:09 #140
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_80805416
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 12:46 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dit vind ik dus echt zo'n onzin. Hij heeft haar helemaal nergens toe gedwongen maar zijn positie wel heel duidelijk gemaakt. Dan is het aan haar om te beslissen wat ze daarmee doet en haar besluit was bij hem blijven en geen kinderen nemen. Ze had ook de relatie kunnen beëindigen en op zoek kunnen gaan naar een man die wel kinderen wilde. Het is puur en volledig HAAR beslissing geweest om dit niet te doen en dan mag je dus ook op de blaren zitten.
Oh, maar dan heb je het bericht niet helemaal goed begrepen, denk ik. Zij stond destijds 100% achter de GEZAMELIJKE beslissing om geen kinderen te nemen, want ze stelde dat haar relatie met hem belangrijker was dan haar kinderwens. Alleen hield hij zich binnen niet aan zijn eind van de afspraak: hij stapte uit de relatie omdat hij plots wel kinderen wilde, en zij ze inmiddels niet meer kon krijgen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Moderator woensdag 28 april 2010 @ 14:55:28 #141
5428 crew  miss_sly
pi_80805634
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:50 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Oh, maar dan heb je het bericht niet helemaal goed begrepen, denk ik. Zij stond destijds 100% achter de GEZAMELIJKE beslissing om geen kinderen te nemen, want ze stelde dat haar relatie met hem belangrijker was dan haar kinderwens. Alleen hield hij zich binnen niet aan zijn eind van de afspraak: hij stapte uit de relatie omdat hij plots wel kinderen wilde, en zij ze inmiddels niet meer kon krijgen.
Maar dan nog: ik vind dat je de beslissing of je wel of niet kinderen wil zelf moet nemen. Hierover moet je nadenken voor jezelf, eigenlijk (imo dan he) zonder te kijken naar je partner. Als je er voor jezelf uit bent, kun je samen met je partner kijken of je het eens bent. Zo niet, dan moet je voor jezelf beslissen of je je liever aan je beslissing mbt kinderen wil houden of liever bij je partner blijft. En iedere partij kan altijd op die beslissing terugkomen, van mening veranderen (behalve als je eenmaal een kind hebt, natuurlijk ). En dan is het heel zuur als een vrouw inmiddels te oud is, maar dat is nou eenmaal een van de nadelen van vrouw zijn.
  woensdag 28 april 2010 @ 14:59:35 #142
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_80805766
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar dan nog: ik vind dat je de beslissing of je wel of niet kinderen wil zelf moet nemen. Hierover moet je nadenken voor jezelf, eigenlijk (imo dan he) zonder te kijken naar je partner. Als je er voor jezelf uit bent, kun je samen met je partner kijken of je het eens bent. Zo niet, dan moet je voor jezelf beslissen of je je liever aan je beslissing mbt kinderen wil houden of liever bij je partner blijft. En iedere partij kan altijd op die beslissing terugkomen, van mening veranderen (behalve als je eenmaal een kind hebt, natuurlijk ). En dan is het heel zuur als een vrouw inmiddels te oud is, maar dat is nou eenmaal een van de nadelen van vrouw zijn.
Dat klopt. en daarom schreef ik in mijn oorspronkelijke post dus:
quote:
[..]

Op basis van dat verhaal vertel ik alle dames met een kinderwens en een partner zonder die wens: "Denk vooral heel goed na over wat je gaat opgeven, want de kans is (statistisch) enorm groot dat hij niet bij je blijft, en dan zit jij op je 40e in je eentje."
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Moderator woensdag 28 april 2010 @ 15:15:29 #143
5428 crew  miss_sly
pi_80806337
quote:
Het vetgedrukte ben ik het mee eens, maar niet met de redenatie.
Een kinderwens is gewoonweg neit iets wat je zomaar op kunt geven, imo. Dat is een oergevoel dat nooit helemaal weg zal gaan, is mijn ervaring. Ongeacht of de kans groot of klein is dat hij bij je blijft, zul je moeten bedenken hoe belangrijk die kinderwens is. Want ook als hij wel bij je blijft, kan het een leven lang blijven steken dat je geen kind hebt gekregen. Een (niet bestaande) kinderwens is imo bij uitstek iets waarover je heel egoistische een geheel eigen beslissing moet nemen, zonder rekening te houden met je partner. En vrouwen hebben daarbij een deadline, dat is nu eenmaal niet anders.
pi_80811563
Het lijkt mij "GENIAAL" om vader te zijn/worden Ik hoop ook echt dat ik op niet alste late leeftijd vader word! Eerst maar eens een goeie mama zoeken Dus bijdeze! hihi
pi_80895487
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:07 schreef Fortitude het volgende:
Als de vrouw het kind wilt en de man niet. Wat vinden jullie dat de vrouw dan moet doen?

Ik vind het eigenlijk wel egoïstisch als de vrouw alsnog de zwangerschap doorzet.
Weg gaan bij die man en een andere partner zoeken die dat wel wilt....
So easy...
Sowieso schrijf je zo.
pi_80895489
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:39 schreef Mr_Dyslector het volgende:
Het lijkt mij "GENIAAL" om vader te zijn/worden Ik hoop ook echt dat ik op niet alste late leeftijd vader word! Eerst maar eens een goeie mama zoeken Dus bijdeze! hihi
Dachten alle mannen er maar zo over.
Sowieso schrijf je zo.
pi_80898498
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 09:05 schreef -XX- het volgende:

[..]

Dachten alle mannen er maar zo over.
Er zijn vast genoeg die zo denken! Ik kan niet wachten eigelijk, goeie vriendin dat mijn vrouw word, en dan... KINDEREN! dat is toch geweldig! Dan ben ik Papa Awesome!
pi_80899046
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:50 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Zo had ik je post ook begrepen.

Het gaat mij om het dikgedrukte stukje. Zij heeft die beslissing gemaakt voor zichzelf en het is dus ook niet zijn schuld dat zij nu kinderloos door het leven gaat. Zij stond zelf achter die beslissing en moet nu dus ook op de blaren zitten. Alle beslissingen die je maakt in het leven hebben gevolgen en zo ook deze. Dat zijn dingen waar je vooraf over na zou moeten denken. Relaties lopen nu eenmaal wel eens stuk, jammer maar het is niet anders. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat zij dat scenario blijkbaar volledig naast zich neergelegd heeft bij het nemen van de beslissing om kinderloos door het leven te gaan.
pi_80899299
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het vetgedrukte ben ik het mee eens, maar niet met de redenatie.
Een kinderwens is gewoonweg neit iets wat je zomaar op kunt geven, imo. Dat is een oergevoel dat nooit helemaal weg zal gaan, is mijn ervaring. Ongeacht of de kans groot of klein is dat hij bij je blijft, zul je moeten bedenken hoe belangrijk die kinderwens is. Want ook als hij wel bij je blijft, kan het een leven lang blijven steken dat je geen kind hebt gekregen. Een (niet bestaande) kinderwens is imo bij uitstek iets waarover je heel egoistische een geheel eigen beslissing moet nemen, zonder rekening te houden met je partner. En vrouwen hebben daarbij een deadline, dat is nu eenmaal niet anders.
Dit inderdaad.

Dit zijn imho dingen die je eerst voor jezelf duidelijk moet hebben en die je vervolgens in een relatie al vrij vroeg ter sprake brengt. Een partner die 'op zich' 'ooit' 'waarschijnlijk' wel kinderen wil 'maar voorlopig nog niet' valt voor mij per direct af. Ik wil ze niet. Ooit en misschien betekenen in feite 'ik wil ze wel maar nu nog niet' en dat is voor mij gewoon geen optie. Een relatie beginnen of doorzetten heeft dus ook geen zin want uiteindelijk gaat dit gegarandeerd voor problemen zorgen.

Wel of geen kinderen is zo'n fundamentele beslissing dat je er gewoon niet op moet gokken dat de ander wel van gedachten veranderd of er altijd zal zijn. Voor mij is het hebben van een kinderwens een absolute dealbreaker en vrouwen mét een (al is het maar een vage) kinderwens zouden er verstandig aan doen om dit onderwerp ook zo te behandelen. Juist omdat er voor vrouwen een deadline is.
pi_81034524
ik ben 23, en ik moet ze niet. kost teveel tijd, vrijheid en geld. ook geen zin om de verantwoordelijkheid te dragen. als je er 1 maakt is het zo lullig, maak er dan meteen 2. maar dat is weer teveel. zo burgerlijk.

heb op mn 19e besloten dat ik geen kinderen wil, dus denk wel dat zo'n besluit redelijk solide kan zijn, ook al ben je jong
pi_81042712
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:47 schreef Synthesist het volgende:
ik ben 23, en ik moet ze niet. kost teveel tijd, vrijheid en geld. ook geen zin om de verantwoordelijkheid te dragen. als je er 1 maakt is het zo lullig, maak er dan meteen 2. maar dat is weer teveel. zo burgerlijk.

heb op mn 19e besloten dat ik geen kinderen wil, dus denk wel dat zo'n besluit redelijk solide kan zijn, ook al ben je jong
haha wat een puberale reactie zeg. Maar je bent ook nog maar 23. Maar goed dat jij dit besloten hebt. Niemand zou willen dat jij vader werd.

We wachten rustig af tot je 30 bent en al een paar jaar een vriendin die het wel wil.....
pi_81044073
Wat ik me afvraag. Waarom doen die mensen die geen kinderen zouden willen er zo hysterisch over? Ik bedoel, er worden topics over geopend en daarbij alle redenen uit de kast getrokken waarom ze het niet willen en enorm afgeven op mensen die wel een kinderwens hebben. Alles om maar duidelijk te maken dat ze nooooooooit kinderen willen. Wie probeer je dan te overtuigen, anderen? Waarom zou je? als jij het weet dat jij dit niet wilt is dat toch genoeg?

En dat eeuwige gemier over dat er opmerkingen over gemaakt zouden worden, NOU EN. Mensen maken altijd wel opmerkingen, over je kleding, wanneer je nou eindelijk gaat trouwen, en ja dus ook over dit onderwerp.

Als je je dit zo ontzettend aantrekt moet je je zelf maar eens afvragen hoe dat eigenlijk komt.
pi_81044688
Kinderen zijn de toekomst! ( Goh dat klinkt epic ) nee maar serieus, het lijkt mij geniaal op vader te zijn.
Alle nieuwe dingen die je zal gaan doen, en dan zeggen ze " Jawel maar de eerste 2 jaar zijn hell, jankende babies vieze luiers, etc etc blablabla " Ja oke. Maar dat moet je er maar voor over hebben!
Het lijkt mij fantastich!
Kan niet wachten tot ik miss right gevonden heb, en mijn eigen gezin kan stichten
pi_81044775
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:00 schreef Mr_Dyslector het volgende:
Kinderen zijn de toekomst! ( Goh dat klinkt epic ) nee maar serieus, het lijkt mij geniaal op vader te zijn.
Alle nieuwe dingen die je zal gaan doen, en dan zeggen ze " Jawel maar de eerste 2 jaar zijn hell, jankende babies vieze luiers, etc etc blablabla " Ja oke. Maar dat moet je er maar voor over hebben!
Het lijkt mij fantastich!
Kan niet wachten tot ik miss right gevonden heb, en mijn eigen gezin kan stichten
Probeer je jezelf nou te overtuigen door het dit te blijven posten? Wij geloven wel dat je een kinderwens hebt hoor.
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:04:50 #155
265644 Disavowed
Unplugged
pi_81044837
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:40 schreef Moja het volgende:
Wat ik me afvraag. Waarom doen die mensen die geen kinderen zouden willen er zo hysterisch over? Ik bedoel, er worden topics over geopend en daarbij alle redenen uit de kast getrokken waarom ze het niet willen en enorm afgeven op mensen die wel een kinderwens hebben. Alles om maar duidelijk te maken dat ze nooooooooit kinderen willen. Wie probeer je dan te overtuigen, anderen? Waarom zou je? als jij het weet dat jij dit niet wilt is dat toch genoeg?

En dat eeuwige gemier over dat er opmerkingen over gemaakt zouden worden, NOU EN. Mensen maken altijd wel opmerkingen, over je kleding, wanneer je nou eindelijk gaat trouwen, en ja dus ook over dit onderwerp.

Als je je dit zo ontzettend aantrekt moet je je zelf maar eens afvragen hoe dat eigenlijk komt.
Omdat die keuze niet of nauwelijks wordt aangenomen of erger: niet geaccepteerd?

Altijd komt weer dat toontje "Dat kun je nog nu nog niet weten.", "Wacht maar tot het zover is." etc. Je wordt niet serieus genomen, want het hoort nou eenmaal zo. En van al dat commentaar word ik na 15 jaar ondertussen doodmoe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Disavowed op 05-05-2010 12:10:32 ]
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_81044841
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:02 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Probeer je jezelf nou te overtuigen door het dit te blijven posten? Wij geloven wel dat je een kinderwens hebt hoor.
Je hebt me door!
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:05:52 #157
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_81044871
quote:

Of je wel of geen kinderen wil maakt niks uit natuurlijk, maar geen kinderen omdat eentje lullig is en twee te burgerlijk is niet echt een goed doordachte beslissing lijkt me.

Ken genoeg kinderen die alleen zijn, en die doen het ook prima hoor.
pi_81045166
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:04 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Omdat die keuze niet of nauwelijks wordt aangenomen of erger: niet geaccepteerd?

Altijd komt weer dat toontje "Dat kun je nog nu nog niet weten.", "Wacht maar tot het zover is." etc. Je wordt niet serieus genomen, want het hoort nou eenmaal zo. En van al dat commentaar word ik na 15 jaar ondertussen doodmoe.

So what als iemand zegt "Dat komt nog wel" Dan denk je toch gewoon. Joh, ik weet wel beter! En maak je er verder niet zo druk over. Daarbij zijn er ook genoeg mensen die je wel op je woord geloven en daar totaal geen oordeel over hebben.
pi_81045824
quote:

zodra mensen naar mijn toekomstplannen vragen, wat ik ga doen na mijn studie, na de wereldreis, en ik vertel ze een verhaal waar geen kinderen in voorkomen, zelfs ze niet eens noemen, komt altijd de vraag; MAAR DE KINDEREN DAN?? Terwijl die hier gewoon niet in de planning voorkomen. En als je dan zegt 'meh, die staan niet op de planning, we gaan er voorlopig van uit dat die er niet komen', dan word je aangestaard alsof je zojuist voor de ogen van een moslim op je gemakje mohammed als stripfiguurtje met een bomgordel om zijn nek hebt staan tekenen

als het andersom is, en mensen vertellen mij hun verhaal/plan met kinderen, dan reageer ik toch ook niet met 'oh, neem jij kinderen? wat stom/raar/vreemd/slecht...' en het eeuwige doorzeuren na de conclusie dat je het niet in je planning hebt staan (wacht maar, bla, blablabioklok, blabla), allemaal prima, maar waarom kunnen mensen NU niet accepteren dat je NU geen kinderen in de planning hebt staan. Gewoon nu niet, en nooit zoals het er naar uitziet. Wijzigt dat, ook prima, maar blijf er niet zo over doordrammen !
Ja doei.
pi_81045979
Ja ik weet niet. Er zijn behoorlijk wat mensen in mijn omgeving die geen kinderwens hebben en daar wordt eigenlijk zelden zo op gereageerd. Dat je zegt dat je wordt aangestaard alsof je een aliën bent vind ik ergens wel een beetje lachwekkend, want dat kan je er zelf ook van maken natuurlijk.
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:43:24 #161
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_81046070
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:17 schreef klaagbaas het volgende:

[..]

De vrouw moet dan een andere man zoeken. Lijkt me niet echt een moeilijke kwestie.
pi_81046612
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:36 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

zodra mensen naar mijn toekomstplannen vragen, wat ik ga doen na mijn studie, na de wereldreis, en ik vertel ze een verhaal waar geen kinderen in voorkomen, zelfs ze niet eens noemen, komt altijd de vraag; MAAR DE KINDEREN DAN?? Terwijl die hier gewoon niet in de planning voorkomen. En als je dan zegt 'meh, die staan niet op de planning, we gaan er voorlopig van uit dat die er niet komen', dan word je aangestaard alsof je zojuist voor de ogen van een moslim op je gemakje mohammed als stripfiguurtje met een bomgordel om zijn nek hebt staan tekenen

als het andersom is, en mensen vertellen mij hun verhaal/plan met kinderen, dan reageer ik toch ook niet met 'oh, neem jij kinderen? wat stom/raar/vreemd/slecht...' en het eeuwige doorzeuren na de conclusie dat je het niet in je planning hebt staan (wacht maar, bla, blablabioklok, blabla), allemaal prima, maar waarom kunnen mensen NU niet accepteren dat je NU geen kinderen in de planning hebt staan. Gewoon nu niet, en nooit zoals het er naar uitziet. Wijzigt dat, ook prima, maar blijf er niet zo over doordrammen !
Zeur niet zo. Het is tegenwoordig gewoon nog zo dat als je er voor kiest geen kinderen te willen dat de omgeving dat vreemd vindt. Punt. Als dat in de toemost wijzigt prima, maar blijf er niet zo over doordrammen !
pi_81046654
welkom op de wondere wereld van een forum! Waar mensen ook dingen zeggen waar jij het niet mee eens bent!
Ja doei.
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:31:43 #164
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_81047643
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:58 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Zeur niet zo. Het is tegenwoordig gewoon nog zo dat als je er voor kiest geen kinderen te willen dat de omgeving dat vreemd vindt. Punt. Als dat in de toemost wijzigt prima, maar blijf er niet zo over doordrammen !
Zeur niet zo. Jij hebt ook al vijf posts geplaatst in dit topic. Blijf er niet zo over doordrammen
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_81047894
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:59 schreef motorbloempje het volgende:
welkom op de wondere wereld van een forum! Waar mensen ook dingen zeggen waar jij het niet mee eens bent!
Precies en mensen erop reageren waar JIJ het weer niet mee eens bent.
pi_81047958
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 13:39 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Precies en mensen erop reageren waar JIJ het weer niet mee eens bent.
ja, zeg, hé, ik zeg niet dat mensen 'lopen te zeuren'

ga's lief doen en als je de verhalen en/of de discussie niet aankunt in een ander topic spelen!
Ja doei.
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:42:10 #167
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_81048011
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:40 schreef Moja het volgende:
Ja ik weet niet. Er zijn behoorlijk wat mensen in mijn omgeving die geen kinderwens hebben en daar wordt eigenlijk zelden zo op gereageerd. Dat je zegt dat je wordt aangestaard alsof je een aliën bent vind ik ergens wel een beetje lachwekkend, want dat kan je er zelf ook van maken natuurlijk.
Mijn ervaring dus ook, exact hetzelfde.

Ik heb meerdere vrienden en familieleden die geen kinderen willen, sommige zijn ondertussen ook al zo oud dat het niet meer mogelijk is en dat is gelukkig ook bewust voor gekozen.

Maar zelden dat iemand daar raar of vreemd op reageerd.
pi_81048064
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 13:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ja, zeg, hé, ik zeg niet dat mensen 'lopen te zeuren'

ga's lief doen en als je de verhalen en/of de discussie niet aankunt in een ander topic spelen!
Mod modus dan ineens aan? Doe even normaal zeg. Ik kan hier prima over discusieren en ik reageer gewoon op jouw verhaal waar je aangeeft dat mensen niet moeten zeuren. (zueren / drammen )

Gaan dreigen dat ik elders moet gaan spelen terwijl je een mod bent is een beetje triest he

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2010 13:45:18 ]
pi_81048122
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 13:42 schreef snakelady het volgende:

[..]

Mijn ervaring dus ook, exact hetzelfde.

Ik heb meerdere vrienden en familieleden die geen kinderen willen, sommige zijn ondertussen ook al zo oud dat het niet meer mogelijk is en dat is gelukkig ook bewust voor gekozen.

Maar zelden dat iemand daar raar of vreemd op reageerd.
ruilen van omgeving? het heeft ook een tijdje geduurd voordat mijn moeder er niet meer naar vroeg. Die begon er al over toen ik 19 was niet dat ik toen al kinderen moest krijgen ofzo, maar wel 'later, als ik oma word'

Het is niet dat ik me bij iedereen voorstel met 'hoi, ik ben Mo en ik wil GEEN KINDEREN' soms komt het ter sprake, en zelfs als je het 'ja, wacht maar' commentaar afdoet met een 'ja, wellicht', dan komen hier de verhalen over hoe mooi het wel niet is en hoe ze er zelf 'vroeger' over dachten naar boven

Gelukkig ken ik ook een hoop mensen die als ze daar ons kijken idd zeggen van 'nou... jullie hebben 't volgens mij prima zo geniet ervan' maar ben toch wel erg irritante reacties tegengekomen
Ja doei.
pi_81048145
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 13:43 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Mod modus dan ineens aan?
nee hoor, ik mod niet in R&P, niet mijn stekkie

en verder: als je normaal kunt reageren op een gewone post waarin mensen iets vertellen, geen probleem met je. Als het enige wat je roept 'zeur niet zo' is en verder niet echt iets onderbouwends naast 'ja, het is raar' dan heb ik niet eens zin om 'in gesprek' te gaan en ik kan me zo voorstellen dat anderen daar net zo over denken.

Ja, het is Fok! en daar kun je alles roepen wat je wilt ( ) maar kijk er niet gek van op als mensen dan geen zin hebben om er (serieus) op te reageren en als ze dat doen geïrriteerd reageren

[ Bericht 42% gewijzigd door motorbloempje op 05-05-2010 13:52:21 ]
Ja doei.
pi_81048594
quote:

amen
pi_81048782
overigens:

er is een heel subforum voor OUDers daar mogen alle kinderliefhebbers hun topics openen in een beschermde omgeving, die alleen in de late avonduurtjes wel eens verstoord wordt

om dan aan te komen met 'er worden topics over geopend... etc.' ja, het is een forum, waar je mag praten over wat jou dwarszit, opvalt, waar je je mee bezig houdt en zelfs voor alle onzin, klachten, lekkere recepten en andere zaken.

Dat je je afvraagt WAAROM mensen zich er druk om maken, ok, maar het bagatelliseren is ook niet nodig, aangezien voor nagenoeg iedereen een plekje is op FOK! Ook om over dit soort zaken te praten
Ja doei.
pi_81050110
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 14:07 schreef motorbloempje het volgende:
overigens:

er is een heel subforum voor OUDers daar mogen alle kinderliefhebbers hun topics openen in een beschermde omgeving, die alleen in de late avonduurtjes wel eens verstoord wordt

om dan aan te komen met 'er worden topics over geopend... etc.' ja, het is een forum, waar je mag praten over wat jou dwarszit, opvalt, waar je je mee bezig houdt en zelfs voor alle onzin, klachten, lekkere recepten en andere zaken.

Dat je je afvraagt WAAROM mensen zich er druk om maken, ok, maar het bagatelliseren is ook niet nodig, aangezien voor nagenoeg iedereen een plekje is op FOK! Ook om over dit soort zaken te praten

1 ding snap ik niet echt bij jou:

Waarom ga je trouwen als je toch geen kinderen wilt? Voor kinderloze koppels heeft het huwelijk ansich totaal geen toegevoegde waarde of enig nut

Of het gaat je natuurlijk om die prinsenjurk of het zoeken naar bevestiging uit je omgeving, maar daar is het huwelijk, droogjes toegepast, niet voor bedoeld. Het is juist bedoeld om alles juridisch en economisch af te timmeren zodat de voortplanting in gang kan worden gezet. Maar dat doe jij dus niet, ik snap dan ook niet zo goed waarom je gaat trouwen
pi_81050242
emotionele waarde en dat hoef jij niet te begrijpen / zelf te doen , als wij het maar doen.

[ Bericht 43% gewijzigd door motorbloempje op 05-05-2010 15:02:45 ]
Ja doei.
pi_81050454
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 14:54 schreef motorbloempje het volgende:
emotionele waarde
Dan snap jij het begrip huwelijk niet

Het huwelijk heeft niets met liefde of emotie te maken maar des te meer met een zakelijk contract waarin bezit, erfrecht en erkenning goed geregeld zijn. Een bepaalde structuur wat juist uitgevonden is om, op een verstandige manier, kinderen te krijgen.

Zuiver gezien is het huwelijk dus doelloos en onnodig voor mensen die geen kinderen willen en daar is het instituut ook niet voor bedoeld.
pi_81050517
dat mag jij helemaal vinden, wij denken daar anders over, en zien het als een bevestiging van het feit dat we voor elkaar kiezen en hopelijk de rest van ons leven bij elkaar blijven Ik kan niet wachten tot ik 'ja' mag zeggen tegen mijn vriend en ik mezelf mevrouw <Mr.Mo> mag noemen! Geweldig! En, als jij dat niet wilt/vindt, ook prima
Ja doei.
pi_81050725
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:04 schreef motorbloempje het volgende:
dat mag jij helemaal vinden, wij denken daar anders over, en zien het als een bevestiging van het feit dat we voor elkaar kiezen en hopelijk de rest van ons leven bij elkaar blijven Ik kan niet wachten tot ik 'ja' mag zeggen tegen mijn vriend en ik mezelf mevrouw <Mr.Mo> mag noemen! Geweldig! En, als jij dat niet wilt/vindt, ook prima
'bevestiging voor het feit dat we voor elkaar kiezen'

waarom zoek je uberhaupt die bevestiging, ben je onzeker? Snel je vent vastleggen omdat je bang bent dat hij toch voor een andere vrouw kiest? Zie daar het bewijs dat het huwelijk echt een calvanistisch systeem is om bezit vast te leggen

Mijn man (mijn bezit)
Officieel je relatie bevestigingen (oficieel vastleggen dat je nu van elkaar bent = bezit)

Ga je nu straks ook je haar kort knippen en de libella lezen omdat je eindelijk 'de buit' binnen hebt?
pi_81050759
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:02 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

Dan snap jij het begrip huwelijk niet

Het huwelijk heeft niets met liefde of emotie te maken maar des te meer met een zakelijk contract waarin bezit, erfrecht en erkenning goed geregeld zijn. Een bepaalde structuur wat juist uitgevonden is om, op een verstandige manier, kinderen te krijgen.

Zuiver gezien is het huwelijk dus doelloos en onnodig voor mensen die geen kinderen willen en daar is het instituut ook niet voor bedoeld.
Mensen mogen toch wel zelf bepalen om welke reden ze willen trouwen? Of het nu wel of niet nutteloos is.
pi_81050782
quote:

Wat is er mis met burgerlijkheid?
pi_81050786
Probeer jij nu te illustreren hoe kinderloze koppels over hun keuze worden lastiggevallen door Motorbloempje over haar trouwkeuze te blijven lastigvallen?
pi_81050815
ik ga er niet eens meer op in

jij mag er zo over denken, en blijf vooral ongetrouwd Leonidas! Of wel, als je het puur voor de kinderen en de juridische zaken doet!
Ja doei.
pi_81050887
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:13 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Wat is er mis met burgerlijkheid?
ik was vroeger ook heel bang voor burgerlijkheid

en nu heeft het wel iets al zijn we nog niet toe aan matchende Human Nature trainingspakken, stadsfietsen met route-zakje voorop en nordic walk stokken
Ja doei.
pi_81051270
ooh en ff OT:

Voor mensen die bewust geen kinderen willen,

Mja, bewust kinderlozen geven mij altijd de indruk dat er iets mis met hen is, niet helemaal complete mensen zeg maar. Vooral vrouwen die bewust de keuze maken voor geen kinderen, maken nogal een sociaal-gehandicapte en niet-natuurlijke indruk. Van die type's die hun keuze voor 'no kids' goedpraten met de aankoop van 10 katten die ze dan zoveel mogelijk liefde geven (als compensatie).

Een echte vrouw kiest voor het moederschap, vrouwen die tijd, geld, materieel en vrijheid boven het moederschap verkiezen...heb ik deze smiley voor: die baarmoeder zit er niets voor niets denk ik dan

Mijn mening is duidelijk: kinderen hoort er gewoon bij. Dat wij cultureel geevolueerd zijn, wil nog niet zeggen dat de keuze voor kinderloosheid normaal zou moeten zijn. Natuurlijk gezien, is dat namelijk een nogal 'vreemde' keuze.
pi_81051480
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:29 schreef Leonidas82 het volgende:
ooh en ff OT:

Mja, bewust kinderlozen geven mij altijd de indruk dat er iets mis met hen is, niet helemaal complete mensen zeg maar. Vooral vrouwen die bewust de keuze maken voor geen kinderen, maken nogal een sociaal-gehandicapte en niet-natuurlijke indruk. Van die type's die hun keuze voor 'no kids' goedpraten met de aankoop van 10 katten die ze dan zoveel mogelijk liefde geven (als compensatie).

Een echte vrouw kiest voor het moederschap, vrouwen die tijd, geld, materieel en vrijheid boven het moederschap verkiezen...heb ik deze smiley voor: die baarmoeder zit er niets voor niets denk ik dan

Mijn mening is duidelijk: kinderen hoort er gewoon bij. Dat wij cultureel geevolueerd zijn, wil nog niet zeggen dat de keuze voor kinderloosheid normaal zou moeten zijn. Natuurlijk gezien, is dat namelijk een nogal 'vreemde' keuze.
Okay, ik begin motorbloempje een beetje te begrijpen Bestaan dit soort mensen echt?
pi_81051685
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:37 schreef Moja het volgende:

[..]

Okay, ik begin motorbloempje een beetje te begrijpen Bestaan dit soort mensen echt?
waarom denk je dat vrouwen zijn voorzien van een baarmoeder, eitjes en een moederinstinct? Om je leven te verspillen met winkelen en spullen te kopen? Nee natuurlijk niet, juist om een kind te baren en deze op te voeden en zodoende een bijdrage te leveren aan het voortbestaan van onze soort. Voortplanting is de essentie van het bestaan daar kan geen zak geld, mooie auto of jurk tegen op.
pi_81051700
Ja, die mensen bestaan echt . Ik heb dit laatst een vriendin van me, die ik verder zeer waardeer hoor, horen verkondigen. Op onze vraag hoe je de bewering dat het doel van de natuur is dat iedereen (dus niet de soort, maar elk individu) zich voortplant kunt koppelen aan het feit dat er nogal veel homoseksuelen zijn, kwam geen bevredigend antwoord.
pi_81051710
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:46 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

waarom denk je dat vrouwen zijn voorzien van een baarmoeder, eitjes en een moederinstinct (ook al onderdrukken sommige vrouwen in dit topic deze) ? Om je leven te verspillen met winkelen en spullen te kopen? Nee natuurlijk niet, juist om een kind te baren en deze op te voeden. Voortplanting is de essentie van het bestaan daar kan geen zak geld, mooie auto of jurk tegen op.

Jij bent duidelijk voor jezelf dingen aan het goed praten.
pi_81051755
quote:
ooh en ff OT:

Een echte vrouw kiest wat voor haar de beste keus lijkt. Accepteer gewoon dat niet iedereen geschikt is voor kinderen en het idee dat die groep bewust kinderloos blijft, vind ik alleen een pluspunt.

Dat ik er überhaupt serieus op inga.
pi_81051854
quote:

[..]

waarom denk je dat vrouwen zijn voorzien van een baarmoeder, eitjes en een moederinstinct? Om je leven te verspillen met winkelen en spullen te kopen? Nee natuurlijk niet, juist om een kind te baren en deze op te voeden en zodoende een bijdrage te leveren aan het voortbestaan van onze soort. Voortplanting is de essentie van het bestaan daar kan geen zak geld, mooie auto of jurk tegen op.
Jij bent grappig.
pi_81051859
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:47 schreef Casos het volgende:

[..]

Jij bent duidelijk voor jezelf dingen aan het goed praten.

Ten eerste heb ik zelf geen kinderen

MAAR ik wil wel heel graag kinderen en gelukkig mijn vriendin ook. En ik snap niet zo goed waarom ik met dit stuk 'iets voor mezelf goed aan het praten ben' Ga dan inhoudelijk op mijn stuk in en bewijs me het tegendeel.
pi_81051888
veel geluk met je kinders en je vrouw / vriendin! Ik hoop dat je er van kunt genieten en dat het alles voor je is dat je denkt dat het is
Ja doei.
pi_81052029
quote:

[..]

Dat vrouwen een baarmoeder met eitjes heeft, betekent nog niet dat ze die moet gebruiken. Het is ook een vreemde gedachte dat iedereen zich maar moet voortplanten. Met het bestaan van ons soort heeft het niks te maken, want dan zouden alleen de sterkste vrouwen zwanger mogen worden van de sterkste mannen. Anders zou ons soort alleen maar zwakker worden. Nu geloof ik niet dat voortplanten überhaupt een levensdoel is. Tenslotte draait de aarde ook zonder de mensheid.
  woensdag 5 mei 2010 @ 18:05:22 #193
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_81055575
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:51 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

haha wat een puberale reactie zeg. Maar je bent ook nog maar 23. Maar goed dat jij dit besloten hebt. Niemand zou willen dat jij vader werd.
Over puberale reacties gesproken.
quote:
We wachten rustig af tot je 30 bent en al een paar jaar een vriendin die het wel wil.....
Wel, veel mannen zonder kinderwens komen in die positie terecht en geven na een periode van protest maar toe aan de kinderwens van de vriendin/vrouw. De man heeft dan een of meerdere kind(eren), maar is hij dan gelukkig...? Een kennis van mij -die tot vorig jaar volop genoot van het vrije leven- had vorig jaar het ongeluk in zo'n situatie te belanden. Tegenwoordig is zijn levenslust goeddeels verdwenen en leeft hij van dag tot dag. Hij klaagt frequent over een stevige sleur en de serieuze restricties van zijn vrijheden. Hij had vorig jaar de kans om de dans te ontspringen, maar het is nu helaas te laat.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
  woensdag 5 mei 2010 @ 18:11:59 #194
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_81055734
quote:
ooh en ff OT:

Bovenstaande heeft wel wat weg van een SGP-visie uit 1900. "Vrouwen moeten kinderen baren en opvoeden, indien ze kiezen voor materialisme zijn ze niet goed wijs." Tegenwoordig kent de westerse maatschappij doorgaans een vrijere instelling wat betreft het wel/niet produceren van kinderen.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_81067128
Ik haat andermans koters. Maar later ga ik wel een eigen Cartman opvoeden. De grootste baas ooit.
pi_81076691
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 18:05 schreef Demarest het volgende:

[..]

Over puberale reacties gesproken.
[..]

Wel, veel mannen zonder kinderwens komen in die positie terecht en geven na een periode van protest maar toe aan de kinderwens van de vriendin/vrouw. De man heeft dan een of meerdere kind(eren), maar is hij dan gelukkig...? Een kennis van mij -die tot vorig jaar volop genoot van het vrije leven- had vorig jaar het ongeluk in zo'n situatie te belanden. Tegenwoordig is zijn levenslust goeddeels verdwenen en leeft hij van dag tot dag. Hij klaagt frequent over een stevige sleur en de serieuze restricties van zijn vrijheden. Hij had vorig jaar de kans om de dans te ontspringen, maar het is nu helaas te laat.
Wat een zak van een man, als je een zwaar ongelukkig leven leid dan DOE je er wat aan in plaats van te klagen! Dat ligt echt niet aan de kinderwens van de vrouw in dit geval, maar gewoon aan zijn karakter. Zij wist van te voren dat hij geen kinderen wilde en dat de mogelijkheid realistisch was dat hij niet bij haar zou blijven als het per ongeluk zou gebeuren en zij koppig genoeg zou zijn het kind te houden. Dat hij dan toch bij haar blijft, is zijn eigen keuze, als hem dat doodongelukkig maakt dan heeft ie zelf onvoldoende ruggegraat om een geweldig nieuw vrij leven op te bouwen. Kortom, volgens mij houdt hij inmiddels diep van binnen al teveel van zijn kind om bij haar weg te gaan.

En het gebeurt overigens maar vaak genoeg, dat mannen die echt geen kinderen willen uiteindelijk toch supervaders zijn en heel veel van ze houden en niet meer kunnen missen. kijk naar het voorbeeld aan het begin van het topic, man wil geen kinderen, vrouw offert haar kinderwens op voor man, man verlaat haar en heeft een jaar later een kind bij zijn nieuwe vriendin en is de beste papa in de wereld. Waar komt dat dan ineens vandaan? Je wordt ouder, mensen veranderen, je leven verandert. Waarom moet je je per definitie uitspreken: NOOIT kinderen? Waar is 'nu nog even niet en misschien wel nooit' niet genoeg?
I had a signature once. It was awful.
pi_81079514
En dat je je hele vrijheid kwijt bent, na het krijgen van een kind, is ook dikke onzin

Je kunt gewoon met vrienden gaan stappen, op vakanties of in je eentje naar de sauna, je vriendin kan dan gewoon op de kleine passen. En andersom geldt dat natuurlijk ook, je vriendin lekker met vriendinnen gaan borrelen en jij past dan op de kleine.

Wil je gezamenlijk weg? Lever het kind af bij schoonfamilie (de meeste willen dat al te graag) of regel oppas (genoeg oppasmeisjes die voor een kleine vergoeding het willen).

Wel snap ik dat je het niet te gek kan maken als er een kind is, hele nachten tot 6.00 doorhalen en bezopen thuiskomen is niet echt verantwoordelijk gedrag naar je kind toe. Maar af en toe de kroeg moet zeker kunnen, zolang je maar rekening houdt dat je thuis nog een zoon of dochter hebt zitten die ook verwacht dat je weer heelhuidsen en in normale toestand thuis komt.

Een kind krijgen betekend dus niet automatisch een stevige sleur en restricties op je vrijheden, dan heb je nog altijd zelf in de hand. Gewoon geode afspraken met je vriendin of schoonfamilie maken, dan kom je al een heel eind.
pi_81080693
Het past natuurlijk geheel bij hoe we Leonidas82 in dit topic hebben leren kennen dat het verschijnsel 'eenoudergezin' of 'scheiding' niet in hem opkomt.
pi_81081838
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:41 schreef zoeperzazke het volgende:

En het gebeurt overigens maar vaak genoeg, dat mannen die echt geen kinderen willen uiteindelijk toch supervaders zijn en heel veel van ze houden en niet meer kunnen missen. kijk naar het voorbeeld aan het begin van het topic, man wil geen kinderen, vrouw offert haar kinderwens op voor man, man verlaat haar en heeft een jaar later een kind bij zijn nieuwe vriendin en is de beste papa in de wereld. Waar komt dat dan ineens vandaan? Je wordt ouder, mensen veranderen, je leven verandert. Waarom moet je je per definitie uitspreken: NOOIT kinderen? Waar is 'nu nog even niet en misschien wel nooit' niet genoeg?
Die mannen maken er gewoon het beste van. Goede instelling imo. Maar dan nog kan het zo zijn dat ze liever geen kinderen hadden gehad.
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:20 schreef Leonidas82 het volgende:

Een kind krijgen betekend dus niet automatisch een stevige sleur en restricties op je vrijheden, dan heb je nog altijd zelf in de hand. Gewoon geode afspraken met je vriendin of schoonfamilie maken, dan kom je al een heel eind.
Een kind (en trouwen in mindere mate) is zeker wel een stevige restrictie op je vrijheid. Heel je verhaal staat vol met bindingen. Dit staat gelijk aan minder vrijheid. Je zal sowieso moeten kiezen voor een burgerlijk leven. Dingen als eigen bedrijf beginnen, spontaan even een weekendje weg of een paar keer emigreren wordt een stuk moeilijker met een kind. Nee, dit is niet een onvolwassen leven. Het is gewoon anders.

Leonidas82 en TheFrankey wat komen jullie over als een stelletje schapen zeg. Ik heb medelijden met jullie kinderen. Die gaan het mogelijk nog erg moeilijk krijgen. Perfect prooi om goed gepest te worden om maar wat te noemen.
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:22:19 #200
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_81081932
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:41 schreef zoeperzazke het volgende:

Waarom moet je je per definitie uitspreken: NOOIT kinderen? Waar is 'nu nog even niet en misschien wel nooit' niet genoeg?
Omdat schoonfamilie het anders niet door heeft dat er misschien wel nooit kinderen komen. En door blijft emmeren over ' dat kleine kamertje, daar kan prima een commode in'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')