Dan pak je wel de extreme Amerikanen. Ik meende te herinneren dat de aarde 4x zo groot moet zijn wanneer we willen leven zoals de gemiddelde Amerikaan, 2x zo groot om te leven zoals de gemiddelde Europeaan.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:34 schreef stbabylon het volgende:
Als er niet al 7 miljard mensen waren op een wereld die er 1 miljard in evenwicht met de wereld kan hebben, was ik het met je eens.
Yupz, en de nog grotere chaos die ik verwacht in de aankomende 40~80 jaar.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:51 schreef motorbloempje het volgende:
'in deze wereld' zegt stbabylondus ik neem aan dat hij zijn kinderen niet in deze godvergeten chaos op wil laten groeien
Dat is als je kijkt naar wat we nu kunnen produceren, maar wel doorgaan met roofbouw op de wereld. Dus zonder er rekening mee te houden dat een boel grondstoffen bijna op zijn en we er nog steeds geen realistische vervanging voor hebben.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:57 schreef Fortitude het volgende:
Dan pak je wel de extreme Amerikanen. Ik meende te herinneren dat de aarde 4x zo groot moet zijn wanneer we willen leven zoals de gemiddelde Amerikaan, 2x zo groot om te leven zoals de gemiddelde Europeaan.
Gelukkig is daar nog Afrika.
Ik denk dat er heel veel tijden zijn geweest waarin mensen vraagtekens hadden bij de wereld waarin zeleefden. Sterker nog: ik denk dat iedere tijd zijn vraagtekens en onzekerheden met zich mee brengt. Toch is dat nooit een reden geweest voor de mensheid in het algemeen om op te houden met voortplanten.quote:Op vrijdag 23 april 2010 12:03 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Yupz, en de nog grotere chaos die ik verwacht in de aankomende 40~80 jaar.
Ik zeg niet volledig stoppen. Ik zeg terug naar 1 miljard. Dat is geen doemsscenario, het enige waar ik het verkeerd in kan hebben is het tijdstip, kan nog wel 200 of 300 jaar duren, maar de mens is nooit goed geweest in delen en sparen, dus het gaat een keer mis. (iets wat je zelf aantoont door te zeggen dat we ons hier in Nederland niet druk hoeven te maken, waarmee je ook zegt: fuck the rest of the world).quote:Op vrijdag 23 april 2010 12:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat er heel veel tijden zijn geweest waarin mensen vraagtekens hadden bij de wereld waarin zeleefden. Sterker nog: ik denk dat iedere tijd zijn vraagtekens en onzekerheden met zich mee brengt. Toch is dat nooit een reden geweest voor de mensheid in het algemeen om op te houden met voortplanten.
Als ik naar mezelf kijk: als de wereld er morgen mee ophoudt, ben ik persoonlijk erg blij met de jaren die ik wel gehad heb. Ik hoop dat mijn dochter een lang en gelukkig en gezond leven zal krijgen in een steeds veranderende wereld. Ik hoop dat het allemaal een stuk beter gaat worden, en wie weet kan mijn dochter daar een bijdrage ana leveren, hoe klein ook. Dat zal toch de volgende generatie moeten doen he, proberen het weer beter te doen dan wij en degenen voor ons?
Dat is natuurlijk ook allemaal wat idealistisch gezien, maar dat is net zo reeel als een doemsscenario waarin we maar voleldig moeten stoppen met kinderen krijgen omdat de wereld neit meer te redden is, imo
Neuh, dan belast je de overheid veel te veel en krijg je uiteindelijk problemen met vergrijzing.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:57 schreef Fortitude het volgende:
Je kan ook direct 20 kinderen baren. Waarom stoppen bij 3? Das toch zielig voor nummer 4 t/m 20. Zij krijgen nooit een leven en we hebben toch genoeg plek.
Dit vind ik dus echt zo'n onzin. Hij heeft haar helemaal nergens toe gedwongen maar zijn positie wel heel duidelijk gemaakt. Dan is het aan haar om te beslissen wat ze daarmee doet en haar besluit was bij hem blijven en geen kinderen nemen. Ze had ook de relatie kunnen beëindigen en op zoek kunnen gaan naar een man die wel kinderen wilde. Het is puur en volledig HAAR beslissing geweest om dit niet te doen en dan mag je dus ook op de blaren zitten.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:15 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel egoïstisch als een man zo'n reactie heeft. Ik heb van nabij meegemaakt dat een man zijn vrouw bleef vertellen dat hij geen kinderen wilde. Zij heeft zich uiteindelijk (ze hield tenslotte van hem?) bij zijn wens neergelegd, al wou ze ze heel graag. Wat blijkt? Zodra mevrouw eind 30 is blijkt meneer er een vriendin op na te houden die inmiddels zwanger van hem is. Niet alleen scheiden ze, maar inmiddels heeft haar ex een gezin met meerdere kinderen bij elkaar geneukt, en hij vindt het geweldig. Dat hij zijn ex 'gedwongen' heeft om tegen haar natuur in te gaan waardoor ze nu een kinderloos leven leidt, daar wenst hij niet verantwoordelijk voor te zijn.
Op basis van dat verhaal vertel ik alle dames met een kinderwens en een partner zonder die wens: "Denk vooral heel goed na over wat je gaat opgeven, want de kans is (statistisch) enorm groot dat hij niet bij je blijft, en dan zit jij op je 40e in je eentje."
Nouja, niemand vraagt je of je op aarde wilt komen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd waarom jij ervan overtuigd bent dat het beter is voor het ongeboren kind om niet geboren te worden...
En wat betreft dat al genoeg zijn: daar kun je niets aan doen en er zijn er in Nederland niet al genoeg.
De redenen dat de meeste mensen geen kind willen, is dat ze hun vrijheid niet kwijt willen, geen financien in willen leveren, de verantwoordelijkheid niet willen, etc. Dat zijn allemaal net zulke egoistische redenen als er wel een willen omdat je dat zo graag wil etc.
Ja en?? Wil dat dus automatisch zeggen dat de wereld beter af is zonder jou?quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:40 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Nouja, niemand vraagt je of je op aarde wilt komen.
Draai het om, voor de meeste zijn zij beter af zonder de wereld.quote:Op vrijdag 23 april 2010 13:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja en?? Wil dat dus automatisch zeggen dat de wereld beter af is zonder jou?
Voor sommigen zal dat idd gelden, maar voor sommige anderen absoluut niet.
Niet mee eens, ik heb geen enkele moeite met het feit dat sommige mensen geen kinderen willen, en die hoeven dat wat mij betreft niet te verantwoorden, maar ik vind het nogal kort door de bocht om dat te stellen dat het krijgen van kinderen überhaupt ongewenst is omdat de wereld al zo vol en lelijk is.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:01 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Draai het om, voor de meeste zijn zij beter af zonder de wereld.
Lijkt mij juist niet kort door de bocht. Ik denk dat de meeste mensen niet weten dat wij op dit moment extreem over onze capaciteit leven. Zou mij niks verbazen als mensen over 100 jaar kankeren op onze generaties. Dat wij zo lomp, naïef en egoïstisch leefden.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet mee eens, ik heb geen enkele moeite met het feit dat sommige mensen geen kinderen willen, en die hoeven dat wat mij betreft niet te verantwoorden, maar ik vind het nogal kort door de bocht om dat te stellen dat het krijgen van kinderen überhaupt ongewenst is omdat de wereld al zo vol en lelijk is.
Als we allemaal geen kinderen meer krijgen is er over 100 jaar iig niemand mee rom te kankeren op onze generatie.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:08 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Lijkt mij juist niet kort door de bocht. Ik denk dat de meeste mensen niet weten dat wij op dit moment extreem over onze capaciteit leven. Zou mij niks verbazen als mensen over 100 jaar kankeren op onze generaties. Dat wij zo lomp, naïef en egoïstisch leefden.
Weer een beetje zwaar onderwerp voor deze discussie.![]()
Dat is precies wat ik ook zei, maar dat is absoluut niet waar.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:16 schreef MinderMutsig het volgende:
Eigenlijk geloof ik er niet zo in als iemand tegen mij zegt dat ze geen kinderen willen alleen omdat de wereld overbevolkt is. Volgens mij heb je dan gewoon (nog?) geen kinderwens en probeer je dat voor jezelf te rationaliseren. Je maakt mij niet wijs dat je een enorm sterke kinderwens opzij zet om die reden alleen.
Het zal vaak een optelsom zijn, maar deze reden is natuurlijk nogal vaag, niemand kan immers de toekomst voorspellen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:16 schreef MinderMutsig het volgende:
Eigenlijk geloof ik er niet zo in als iemand tegen mij zegt dat ze geen kinderen willen alleen omdat de wereld overbevolkt is. Volgens mij heb je dan gewoon (nog?) geen kinderwens en probeer je dat voor jezelf te rationaliseren. Je maakt mij niet wijs dat je een enorm sterke kinderwens opzij zet om die reden alleen.
Stbabylon had het over de wereldbevolking terugschroeven naar 1 miljard, niet dat natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als we allemaal geen kinderen meer krijgen is er over 100 jaar iig niemand mee rom te kankeren op onze generatie.
Zo vaag is dit allemaal niet. Redelijke simpele en concrete rekensom eigenlijk. Nee, we kunnen de toekomst niet voorspellen. Maar de koers die we nu aanhouden voorspelt weinig goeds. Maarja na mij de zondvloed hè. Boeit dus niet.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:27 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het zal vaak een optelsom zijn, maar deze reden is natuurlijk nogal vaag, niemand kan immers de toekomst voorspellen.
Mijn lichaam SCHREEUWT om voortplanting. En toch weet ik dat geestelijk weg te drukken.quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:16 schreef MinderMutsig het volgende:
Waarom is dat nou oneerlijk? Omdat jij het zo niet voelt, hoef je dat gevoel bij anderen niet te ontkennen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:27 schreef TheFrankey het volgende:
Het is ook wel typisch hoe alle bewust kinderlozen hier zeer graag laten weten dat ze niet willen meehelpen aan de overbevolking blabla. Wees toch gewoon eerlijk
Ik heb geen enkel probleem met jouw/jullie wens om kinderloos te blijven. Maar geloof me, zoveel liefde als voor en van je eigen kind.... bestaat eigenlijk niet ! En dat is wél een reden om toch kinderen te willen. En nee, ook ik had dat vooraf helemaal niet zo ingeschat. Ik werd echt overvallen door dat gevoel.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:38 schreef dalaiblama het volgende:
Reactie vriendin van dalai:
Ik geef zelf sportlessen aan kinderen en daaruit haal ik alles wat ik als vrouw nodig heb. Ze zien mij echt als 'tweede mama' en ik voel grenzeloos veel liefde voor ze.
Ik kan me dan ook levendig voorstellen hoe een moeder zich moet voelen en begrijp daarmee ook veel beter het primitieve instinct om kinderen op deze wereld te zetten.
Het is gewoon niet eerlijk. Niemand heeft dat als reden. De echte redenen is:Kinderen hinderen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:29 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
Waarom is dat nou oneerlijk? Omdat jij het zo niet voelt, hoef je dat gevoel bij anderen niet te ontkennen.
Ik ben dol op kinderen. Mijn lichaam reageert ook als een gek als ik een kind vasthou. En nu?quote:Op vrijdag 23 april 2010 21:50 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Het is gewoon niet eerlijk. Niemand heeft dat als reden. De echte redenen is:Kinderen hinderen.
Ik vind dat kinderen rulen
En hoe wil je dat aanpakken dan?quote:Op vrijdag 23 april 2010 21:56 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik ben dol op kinderen. Mijn lichaam reageert ook als een gek als ik een kind vasthou. En nu?
Ik wil ook kinderen. Maar daar hoeft niet mijn DNA in te zitten.
Wat een onzin weer. Laat andere mensen toch lekker vrij in hun eigen keuzes.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:27 schreef TheFrankey het volgende:
Het is ook wel typisch hoe alle bewust kinderlozen hier zeer graag laten weten dat ze niet willen meehelpen aan de overbevolking blabla. Wees toch gewoon eerlijk
Dat.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:13 schreef Techno het volgende:
[..]
Wat een onzin weer. Laat andere mensen toch lekker vrij in hun eigen keuzes.
quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:27 schreef TheFrankey het volgende:
Dat is voor mij geen reden om niet aan kinderen te beginnen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 21:50 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Het is gewoon niet eerlijk. Niemand heeft dat als reden. De echte redenen is:Kinderen hinderen.
Ik vind dat kinderen rulen
Eigenlijk ook een reden om juist geen kinderen te willen, de liefde is soms zo overweldigend dat het gewoon niet altijd leuk meer is.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:35 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel probleem met jouw/jullie wens om kinderloos te blijven. Maar geloof me, zoveel liefde als voor en van je eigen kind.... bestaat eigenlijk niet ! En dat is wél een reden om toch kinderen te willen. En nee, ook ik had dat vooraf helemaal niet zo ingeschat. Ik werd echt overvallen door dat gevoel.
Ik vind dit soort opmerkingen nogal dooddoeners in discussies als deze. Mensen zonder kinderen weten niet hoe het voelt om een kind te hebben, maar om nou te stellen dat ze Het Grote Geluk missen gaat me ook weer wat ver (niet speciaal naar jou gericht, heb t vaker gelezen in dit topic). Ik weet niet meer hoe het voelt om volkomen vrij te zijn, om zelf te bepalen wat ik doe en wanneer en hoe lang ik ergens blijf, ik mis die ultieme vrijheid echt heel, héél erg. Kan goed begrijpen dat mensen zoiets groots niet opgeven voor iets waarvan je niet weet of het uberhaupt wel leuk is (een kind).quote:Op zaterdag 24 april 2010 01:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat gevoel wat je dan krijgt is niet te beschrijven, dat kan je alleen ervaren.
Als je goed leest lees je dat ik die extreme liefde soms ook als een nadeel ervaar, het is misschien cliche maar het is ook gewoon de waarheid, het is niet te beschrijven.quote:Op zaterdag 24 april 2010 01:18 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
Ik vind dit soort opmerkingen nogal dooddoeners in discussies als deze. Mensen zonder kinderen weten niet hoe het voelt om een kind te hebben, maar om nou te stellen dat ze Het Grote Geluk missen gaat me ook weer wat ver (niet speciaal naar jou gericht, heb t vaker gelezen in dit topic). Ik weet niet meer hoe het voelt om volkomen vrij te zijn, om zelf te bepalen wat ik doe en wanneer en hoe lang ik ergens blijf, ik mis die ultieme vrijheid echt heel, héél erg. Kan goed begrijpen dat mensen zoiets groots niet opgeven voor iets waarvan je niet weet of het uberhaupt wel leuk is (een kind).
Niet voorplanten. En als het wel lukt (weet dat het moeilijk is), pleegkinderen, adoptie, vriendin die ze al heeft, etc. etc. and if all else fails, geen kinderenquote:
Door alles wat je na de eerste zin hebt geschreven heb je dat juist weer lekker onderuit gehaald.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:35 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel probleem met jouw/jullie wens om kinderloos te blijven. Maar geloof me, zoveel liefde als voor en van je eigen kind.... bestaat eigenlijk niet ! En dat is wél een reden om toch kinderen te willen. En nee, ook ik had dat vooraf helemaal niet zo ingeschat. Ik werd echt overvallen door dat gevoel.
Volgens je eigen motto 'Beter spijt van de dingen die je gedaan hebt, dan spijt van de dingen die je niet hebt gedaan.' had je het dus wel moeten doen.....quote:Op woensdag 28 april 2010 12:48 schreef Jester2010 het volgende:
Zelf bewust kinderloos en nog steeds voelt het voor mij als een van mijn beste beslissingen die gemaakt heb. Ik heb deze topic wat vluchtig doorgelezen en je krijgt gauw een welles/niets spelletje.
Ik denk echter dat je eigen gevoelens niet kunt projecteren op een ander. Voor beide kanten zullen er genoeg redenen zijn om hun beslissing te beargumenteren en voor de "tegenstanders" net zoveel argumenten om dat te weer leggen. Het belangrijkste is naar mijn mening dat je ten volle overtuiging een beslissing neemt of je wel of geen kinderen wilt.
Dat werkt toch twee kanten op.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:02 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Volgens je eigen motto 'Beter spijt van de dingen die je gedaan hebt, dan spijt van de dingen die je niet hebt gedaan.' had je het dus wel moeten doen.....
Je hebt geen spijt van dat je geen kinderen hebt.....En dat terwijl het volgens jou beter is om dat juist wel te hebben.
Anyway. Wel een relatie?
Iedereen zijn eigen keus. Gelukkig kan dat tegenwoordig.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat werkt toch twee kanten op.
Hij kan spijt hebben dat hij er bewust voor heeft gekozen om geen kinderen te krijgen.
dus dan gaat zijn uitspraak nog steeds op.
Begrijp sowieso niet waarom vele vinden dat anderen ok aan kinderen moeten beginnen, waarom? je kent ze toch niet, jij ( degene die zich aangesproken voelt) moet niet voor de kinderen zorgen.
Als iemand geen kinderen wil, goed, wil iemand wel kinderen, ook goed!
Waar ik alleen niet tegen kan is mensen die een hekel hebben aan kinderen en totaal onrealistische eisen gaan stellen en zich om de meest bizarre dingen druk gaan maken.
Oh, maar dan heb je het bericht niet helemaal goed begrepen, denk ik. Zij stond destijds 100% achter de GEZAMELIJKE beslissing om geen kinderen te nemen, want ze stelde dat haar relatie met hem belangrijker was dan haar kinderwens. Alleen hield hij zich binnen niet aan zijn eind van de afspraak: hij stapte uit de relatie omdat hij plots wel kinderen wilde, en zij ze inmiddels niet meer kon krijgen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 12:46 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dit vind ik dus echt zo'n onzin. Hij heeft haar helemaal nergens toe gedwongen maar zijn positie wel heel duidelijk gemaakt. Dan is het aan haar om te beslissen wat ze daarmee doet en haar besluit was bij hem blijven en geen kinderen nemen. Ze had ook de relatie kunnen beëindigen en op zoek kunnen gaan naar een man die wel kinderen wilde. Het is puur en volledig HAAR beslissing geweest om dit niet te doen en dan mag je dus ook op de blaren zitten.
Maar dan nog: ik vind dat je de beslissing of je wel of niet kinderen wil zelf moet nemen. Hierover moet je nadenken voor jezelf, eigenlijk (imo dan he) zonder te kijken naar je partner. Als je er voor jezelf uit bent, kun je samen met je partner kijken of je het eens bent. Zo niet, dan moet je voor jezelf beslissen of je je liever aan je beslissing mbt kinderen wil houden of liever bij je partner blijft. En iedere partij kan altijd op die beslissing terugkomen, van mening veranderen (behalve als je eenmaal een kind hebt, natuurlijkquote:Op woensdag 28 april 2010 14:50 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Oh, maar dan heb je het bericht niet helemaal goed begrepen, denk ik. Zij stond destijds 100% achter de GEZAMELIJKE beslissing om geen kinderen te nemen, want ze stelde dat haar relatie met hem belangrijker was dan haar kinderwens. Alleen hield hij zich binnen niet aan zijn eind van de afspraak: hij stapte uit de relatie omdat hij plots wel kinderen wilde, en zij ze inmiddels niet meer kon krijgen.
Dat klopt. en daarom schreef ik in mijn oorspronkelijke post dus:quote:Op woensdag 28 april 2010 14:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dan nog: ik vind dat je de beslissing of je wel of niet kinderen wil zelf moet nemen. Hierover moet je nadenken voor jezelf, eigenlijk (imo dan he) zonder te kijken naar je partner. Als je er voor jezelf uit bent, kun je samen met je partner kijken of je het eens bent. Zo niet, dan moet je voor jezelf beslissen of je je liever aan je beslissing mbt kinderen wil houden of liever bij je partner blijft. En iedere partij kan altijd op die beslissing terugkomen, van mening veranderen (behalve als je eenmaal een kind hebt, natuurlijk). En dan is het heel zuur als een vrouw inmiddels te oud is, maar dat is nou eenmaal een van de nadelen van vrouw zijn.
quote:[..]
Op basis van dat verhaal vertel ik alle dames met een kinderwens en een partner zonder die wens: "Denk vooral heel goed na over wat je gaat opgeven, want de kans is (statistisch) enorm groot dat hij niet bij je blijft, en dan zit jij op je 40e in je eentje."
Het vetgedrukte ben ik het mee eens, maar niet met de redenatie.quote:Op basis van dat verhaal vertel ik alle dames met een kinderwens en een partner zonder die wens: "Denk vooral heel goed na over wat je gaat opgeven, want de kans is (statistisch) enorm groot dat hij niet bij je blijft, en dan zit jij op je 40e in je eentje."
Weg gaan bij die man en een andere partner zoeken die dat wel wilt....quote:Op donderdag 22 april 2010 11:07 schreef Fortitude het volgende:
Als de vrouw het kind wilt en de man niet. Wat vinden jullie dat de vrouw dan moet doen?
Ik vind het eigenlijk wel egoïstisch als de vrouw alsnog de zwangerschap doorzet.
quote:Op woensdag 28 april 2010 17:39 schreef Mr_Dyslector het volgende:
Het lijkt mij "GENIAAL" om vader te zijn/wordenIk hoop ook echt dat ik op niet alste late leeftijd vader word! Eerst maar eens een goeie mama zoeken
Dus bijdeze! hihi
Er zijn vast genoeg die zo denken! Ik kan niet wachten eigelijk, goeie vriendin dat mijn vrouw word, en dan... KINDEREN! dat is toch geweldig! Dan ben ik Papaquote:
Zo had ik je post ook begrepen.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:50 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Oh, maar dan heb je het bericht niet helemaal goed begrepen, denk ik. Zij stond destijds 100% achter de GEZAMELIJKE beslissing om geen kinderen te nemen, want ze stelde dat haar relatie met hem belangrijker was dan haar kinderwens. Alleen hield hij zich binnen niet aan zijn eind van de afspraak: hij stapte uit de relatie omdat hij plots wel kinderen wilde, en zij ze inmiddels niet meer kon krijgen.
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het vetgedrukte ben ik het mee eens, maar niet met de redenatie.
Een kinderwens is gewoonweg neit iets wat je zomaar op kunt geven, imo. Dat is een oergevoel dat nooit helemaal weg zal gaan, is mijn ervaring. Ongeacht of de kans groot of klein is dat hij bij je blijft, zul je moeten bedenken hoe belangrijk die kinderwens is. Want ook als hij wel bij je blijft, kan het een leven lang blijven steken dat je geen kind hebt gekregen. Een (niet bestaande) kinderwens is imo bij uitstek iets waarover je heel egoistische een geheel eigen beslissing moet nemen, zonder rekening te houden met je partner. En vrouwen hebben daarbij een deadline, dat is nu eenmaal niet anders.
haha wat een puberale reactie zeg. Maar je bent ook nog maar 23. Maar goed dat jij dit besloten hebt. Niemand zou willen dat jij vader werd.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:47 schreef Synthesist het volgende:
ik ben 23, en ik moet ze niet. kost teveel tijd, vrijheid en geld. ook geen zin om de verantwoordelijkheid te dragen. als je er 1 maakt is het zo lullig, maak er dan meteen 2. maar dat is weer teveel. zo burgerlijk.
heb op mn 19e besloten dat ik geen kinderen wil, dus denk wel dat zo'n besluit redelijk solide kan zijn, ook al ben je jong
Probeer je jezelf nou te overtuigen door het dit te blijven posten? Wij geloven wel dat je een kinderwens hebt hoor.quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:00 schreef Mr_Dyslector het volgende:
Kinderen zijn de toekomst! ( Goh dat klinkt epic) nee maar serieus, het lijkt mij geniaal op vader te zijn.
Alle nieuwe dingen die je zal gaan doen, en dan zeggen ze " Jawel maar de eerste 2 jaar zijn hell, jankende babies vieze luiers, etc etc blablabla " Ja oke. Maar dat moet je er maar voor over hebben!
Het lijkt mij fantastich!![]()
Kan niet wachten tot ik miss right gevonden heb, en mijn eigen gezin kan stichten
Omdat die keuze niet of nauwelijks wordt aangenomen of erger: niet geaccepteerd?quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:40 schreef Moja het volgende:
Wat ik me afvraag. Waarom doen die mensen die geen kinderen zouden willen er zo hysterisch over? Ik bedoel, er worden topics over geopend en daarbij alle redenen uit de kast getrokken waarom ze het niet willen en enorm afgeven op mensen die wel een kinderwens hebben. Alles om maar duidelijk te maken dat ze nooooooooit kinderen willen. Wie probeer je dan te overtuigen, anderen? Waarom zou je? als jij het weet dat jij dit niet wilt is dat toch genoeg?
En dat eeuwige gemier over dat er opmerkingen over gemaakt zouden worden, NOU EN. Mensen maken altijd wel opmerkingen, over je kleding, wanneer je nou eindelijk gaat trouwen, en ja dus ook over dit onderwerp.
Als je je dit zo ontzettend aantrekt moet je je zelf maar eens afvragen hoe dat eigenlijk komt.
Je hebt me door!quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:02 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Probeer je jezelf nou te overtuigen door het dit te blijven posten? Wij geloven wel dat je een kinderwens hebt hoor.
Of je wel of geen kinderen wil maakt niks uit natuurlijk, maar geen kinderen omdat eentje lullig is en twee te burgerlijk is niet echt een goed doordachte beslissing lijkt me.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:47 schreef Synthesist het volgende:
ik ben 23, en ik moet ze niet. kost teveel tijd, vrijheid en geld. ook geen zin om de verantwoordelijkheid te dragen. als je er 1 maakt is het zo lullig, maak er dan meteen 2. maar dat is weer teveel. zo burgerlijk.
heb op mn 19e besloten dat ik geen kinderen wil, dus denk wel dat zo'n besluit redelijk solide kan zijn, ook al ben je jong
quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:04 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Omdat die keuze niet of nauwelijks wordt aangenomen of erger: niet geaccepteerd?
Altijd komt weer dat toontje "Dat kun je nog nu nog niet weten.", "Wacht maar tot het zover is." etc. Je wordt niet serieus genomen, want het hoort nou eenmaal zo. En van al dat commentaar word ik na 15 jaar ondertussen doodmoe.
zodra mensen naar mijn toekomstplannen vragen, wat ik ga doen na mijn studie, na de wereldreis, en ik vertel ze een verhaal waar geen kinderen in voorkomen, zelfs ze niet eens noemen, komt altijd de vraag; MAAR DE KINDEREN DAN?? Terwijl die hier gewoon niet in de planning voorkomen. En als je dan zegt 'meh, die staan niet op de planning, we gaan er voorlopig van uit dat die er niet komen', dan word je aangestaard alsof je zojuist voor de ogen van een moslim op je gemakje mohammed als stripfiguurtje met een bomgordel om zijn nek hebt staan tekenenquote:Op woensdag 5 mei 2010 11:40 schreef Moja het volgende:
Wat ik me afvraag. Waarom doen die mensen die geen kinderen zouden willen er zo hysterisch over? Ik bedoel, er worden topics over geopend en daarbij alle redenen uit de kast getrokken waarom ze het niet willen en enorm afgeven op mensen die wel een kinderwens hebben. Alles om maar duidelijk te maken dat ze nooooooooit kinderen willen. Wie probeer je dan te overtuigen, anderen? Waarom zou je? als jij het weet dat jij dit niet wilt is dat toch genoeg?
En dat eeuwige gemier over dat er opmerkingen over gemaakt zouden worden, NOU EN. Mensen maken altijd wel opmerkingen, over je kleding, wanneer je nou eindelijk gaat trouwen, en ja dus ook over dit onderwerp.
Als je je dit zo ontzettend aantrekt moet je je zelf maar eens afvragen hoe dat eigenlijk komt.
quote:Op donderdag 22 april 2010 11:17 schreef klaagbaas het volgende:
[..]
De vrouw moet dan een andere man zoeken. Lijkt me niet echt een moeilijke kwestie.
Zeur niet zo. Het is tegenwoordig gewoon nog zo dat als je er voor kiest geen kinderen te willen dat de omgeving dat vreemd vindt. Punt. Als dat in de toemost wijzigt prima, maar blijf er niet zo over doordrammenquote:Op woensdag 5 mei 2010 12:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
zodra mensen naar mijn toekomstplannen vragen, wat ik ga doen na mijn studie, na de wereldreis, en ik vertel ze een verhaal waar geen kinderen in voorkomen, zelfs ze niet eens noemen, komt altijd de vraag; MAAR DE KINDEREN DAN?? Terwijl die hier gewoon niet in de planning voorkomen. En als je dan zegt 'meh, die staan niet op de planning, we gaan er voorlopig van uit dat die er niet komen', dan word je aangestaard alsof je zojuist voor de ogen van een moslim op je gemakje mohammed als stripfiguurtje met een bomgordel om zijn nek hebt staan tekenen![]()
![]()
als het andersom is, en mensen vertellen mij hun verhaal/plan met kinderen, dan reageer ik toch ook niet met 'oh, neem jij kinderen? wat stom/raar/vreemd/slecht...'en het eeuwige doorzeuren na de conclusie dat je het niet in je planning hebt staan (wacht maar, bla, blablabioklok, blabla), allemaal prima, maar waarom kunnen mensen NU niet accepteren dat je NU geen kinderen in de planning hebt staan. Gewoon nu niet, en nooit zoals het er naar uitziet. Wijzigt dat, ook prima, maar blijf er niet zo over doordrammen
!
Zeur niet zo. Jij hebt ook al vijf posts geplaatst in dit topic. Blijf er niet zo over doordrammenquote:Op woensdag 5 mei 2010 12:58 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Zeur niet zo. Het is tegenwoordig gewoon nog zo dat als je er voor kiest geen kinderen te willen dat de omgeving dat vreemd vindt. Punt. Als dat in de toemost wijzigt prima, maar blijf er niet zo over doordrammen!
Precies en mensen erop reageren waar JIJ het weer niet mee eens bent.quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:59 schreef motorbloempje het volgende:
welkom op de wondere wereld van een forum! Waar mensen ook dingen zeggen waar jij het niet mee eens bent!
ja, zeg, hé, ik zeg niet dat mensen 'lopen te zeuren'quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:39 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Precies en mensen erop reageren waar JIJ het weer niet mee eens bent.
Mijn ervaring dus ook, exact hetzelfde.quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:40 schreef Moja het volgende:
Ja ik weet niet. Er zijn behoorlijk wat mensen in mijn omgeving die geen kinderwens hebben en daar wordt eigenlijk zelden zo op gereageerd. Dat je zegt dat je wordt aangestaard alsof je een aliën bent vind ik ergens wel een beetje lachwekkend, want dat kan je er zelf ook van maken natuurlijk.
Mod modus dan ineens aan? Doe even normaal zeg. Ik kan hier prima over discusieren en ik reageer gewoon op jouw verhaal waar je aangeeft dat mensen niet moeten zeuren. (zueren / drammen )quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, zeg, hé, ik zeg niet dat mensen 'lopen te zeuren'![]()
ga's lief doen en als je de verhalen en/of de discussie niet aankunt in een ander topic spelen!
ruilen van omgeving?quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mijn ervaring dus ook, exact hetzelfde.
Ik heb meerdere vrienden en familieleden die geen kinderen willen, sommige zijn ondertussen ook al zo oud dat het niet meer mogelijk is en dat is gelukkig ook bewust voor gekozen.
Maar zelden dat iemand daar raar of vreemd op reageerd.
nee hoor, ik mod niet in R&P, niet mijn stekkiequote:
amenquote:Op woensdag 5 mei 2010 11:40 schreef Moja het volgende:
quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:07 schreef motorbloempje het volgende:
overigens:
er is een heel subforum voor OUDersdaar mogen alle kinderliefhebbers
hun topics openen in een beschermde omgeving, die alleen in de late avonduurtjes wel eens verstoord wordt
om dan aan te komen met 'er worden topics over geopend... etc.' ja, het is een forum, waar je mag praten over wat jou dwarszit, opvalt, waar je je mee bezig houdt en zelfs voor alle onzin, klachten, lekkere recepten en andere zaken.
Dat je je afvraagt WAAROM mensen zich er druk om maken, ok, maar het bagatelliseren is ook niet nodig, aangezien voor nagenoeg iedereen een plekje is op FOK! Ook om over dit soort zaken te praten
Dan snap jij het begrip huwelijk nietquote:
'bevestiging voor het feit dat we voor elkaar kiezen'quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:04 schreef motorbloempje het volgende:
dat mag jij helemaal vinden, wij denken daar anders over, en zien het als een bevestiging van het feit dat we voor elkaar kiezen en hopelijk de rest van ons leven bij elkaar blijvenIk kan niet wachten tot ik 'ja' mag zeggen tegen mijn vriend en ik mezelf mevrouw <Mr.Mo> mag noemen! Geweldig! En, als jij dat niet wilt/vindt, ook prima
Mensen mogen toch wel zelf bepalen om welke reden ze willen trouwen? Of het nu wel of niet nutteloos is.quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:02 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Dan snap jij het begrip huwelijk niet
Het huwelijk heeft niets met liefde of emotie te maken maar des te meer met een zakelijk contract waarin bezit, erfrecht en erkenning goed geregeld zijn. Een bepaalde structuur wat juist uitgevonden is om, op een verstandige manier, kinderen te krijgen.
Zuiver gezien is het huwelijk dus doelloos en onnodig voor mensen die geen kinderen willen en daar is het instituut ook niet voor bedoeld.
Wat is er mis met burgerlijkheid?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:47 schreef Synthesist het volgende:
ik was vroeger ook heel bang voor burgerlijkheidquote:
Okay, ik begin motorbloempje een beetje te begrijpenquote:Op woensdag 5 mei 2010 15:29 schreef Leonidas82 het volgende:
ooh en ff OT:
Voor mensen die bewust geen kinderen willen,
Mja, bewust kinderlozen geven mij altijd de indruk dat er iets mis met hen is, niet helemaal complete mensen zeg maar. Vooral vrouwen die bewust de keuze maken voor geen kinderen, maken nogal een sociaal-gehandicapte en niet-natuurlijke indruk. Van die type's die hun keuze voor 'no kids' goedpraten met de aankoop van 10 katten die ze dan zoveel mogelijk liefde geven (als compensatie).
Een echte vrouw kiest voor het moederschap, vrouwen die tijd, geld, materieel en vrijheid boven het moederschap verkiezen...heb ik deze smiley voor:die baarmoeder zit er niets voor niets denk ik dan
![]()
Mijn mening is duidelijk: kinderen hoort er gewoon bij. Dat wij cultureel geevolueerd zijn, wil nog niet zeggen dat de keuze voor kinderloosheid normaal zou moeten zijn. Natuurlijk gezien, is dat namelijk een nogal 'vreemde' keuze.
waarom denk je dat vrouwen zijn voorzien van een baarmoeder, eitjes en een moederinstinct? Om je leven te verspillen met winkelen en spullen te kopen? Nee natuurlijk niet, juist om een kind te baren en deze op te voeden en zodoende een bijdrage te leveren aan het voortbestaan van onze soort. Voortplanting is de essentie van het bestaan daar kan geen zak geld, mooie auto of jurk tegen op.quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:37 schreef Moja het volgende:
[..]
Okay, ik begin motorbloempje een beetje te begrijpenBestaan dit soort mensen echt?
quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:46 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
waarom denk je dat vrouwen zijn voorzien van een baarmoeder, eitjes en een moederinstinct (ook al onderdrukken sommige vrouwen in dit topic deze) ? Om je leven te verspillen met winkelen en spullen te kopen? Nee natuurlijk niet, juist om een kind te baren en deze op te voeden. Voortplanting is de essentie van het bestaan daar kan geen zak geld, mooie auto of jurk tegen op.
Een echte vrouw kiest wat voor haar de beste keus lijkt. Accepteer gewoon dat niet iedereen geschikt is voor kinderen en het idee dat die groep bewust kinderloos blijft, vind ik alleen een pluspunt.quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:29 schreef Leonidas82 het volgende:
ooh en ff OT:
Mja, bewust kinderlozen geven mij altijd de indruk dat er iets mis met hen is, niet helemaal complete mensen zeg maar. Vooral vrouwen die bewust de keuze maken voor geen kinderen, maken nogal een sociaal-gehandicapte en niet-natuurlijke indruk. Van die type's die hun keuze voor 'no kids' goedpraten met de aankoop van 10 katten die ze dan zoveel mogelijk liefde geven (als compensatie).
Een echte vrouw kiest voor het moederschap, vrouwen die tijd, geld, materieel en vrijheid boven het moederschap verkiezen...heb ik deze smiley voor:die baarmoeder zit er niets voor niets denk ik dan
![]()
Mijn mening is duidelijk: kinderen hoort er gewoon bij. Dat wij cultureel geevolueerd zijn, wil nog niet zeggen dat de keuze voor kinderloosheid normaal zou moeten zijn. Natuurlijk gezien, is dat namelijk een nogal 'vreemde' keuze.
Jij bent grappig.quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:46 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
waarom denk je dat vrouwen zijn voorzien van een baarmoeder, eitjes en een moederinstinct? Om je leven te verspillen met winkelen en spullen te kopen? Nee natuurlijk niet, juist om een kind te baren en deze op te voeden en zodoende een bijdrage te leveren aan het voortbestaan van onze soort. Voortplanting is de essentie van het bestaan daar kan geen zak geld, mooie auto of jurk tegen op.
quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:47 schreef Casos het volgende:
[..]
![]()
Jij bent duidelijk voor jezelf dingen aan het goed praten.
Dat vrouwen een baarmoeder met eitjes heeft, betekent nog niet dat ze die moet gebruiken. Het is ook een vreemde gedachte dat iedereen zich maar moet voortplanten. Met het bestaan van ons soort heeft het niks te maken, want dan zouden alleen de sterkste vrouwen zwanger mogen worden van de sterkste mannen. Anders zou ons soort alleen maar zwakker worden. Nu geloof ik niet dat voortplanten überhaupt een levensdoel is. Tenslotte draait de aarde ook zonder de mensheid.quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:46 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
waarom denk je dat vrouwen zijn voorzien van een baarmoeder, eitjes en een moederinstinct? Om je leven te verspillen met winkelen en spullen te kopen? Nee natuurlijk niet, juist om een kind te baren en deze op te voeden en zodoende een bijdrage te leveren aan het voortbestaan van onze soort. Voortplanting is de essentie van het bestaan daar kan geen zak geld, mooie auto of jurk tegen op.
Over puberale reacties gesproken.quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:51 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
haha wat een puberale reactie zeg. Maar je bent ook nog maar 23. Maar goed dat jij dit besloten hebt. Niemand zou willen dat jij vader werd.
Wel, veel mannen zonder kinderwens komen in die positie terecht en geven na een periode van protest maar toe aan de kinderwens van de vriendin/vrouw. De man heeft dan een of meerdere kind(eren), maar is hij dan gelukkig...? Een kennis van mij -die tot vorig jaar volop genoot van het vrije leven- had vorig jaar het ongeluk in zo'n situatie te belanden. Tegenwoordig is zijn levenslust goeddeels verdwenen en leeft hij van dag tot dag. Hij klaagt frequent over een stevige sleur en de serieuze restricties van zijn vrijheden. Hij had vorig jaar de kans om de dans te ontspringen, maar het is nu helaas te laat.quote:We wachten rustig af tot je 30 bent en al een paar jaar een vriendin die het wel wil.....
Bovenstaande heeft wel wat weg van een SGP-visie uit 1900. "Vrouwen moeten kinderen baren en opvoeden, indien ze kiezen voor materialisme zijn ze niet goed wijs." Tegenwoordig kent de westerse maatschappij doorgaans een vrijere instelling wat betreft het wel/niet produceren van kinderen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:29 schreef Leonidas82 het volgende:
ooh en ff OT:
![]()
quote:Op woensdag 5 mei 2010 18:05 schreef Demarest het volgende:
[..]
Over puberale reacties gesproken.![]()
[..]
Wel, veel mannen zonder kinderwens komen in die positie terecht en geven na een periode van protest maar toe aan de kinderwens van de vriendin/vrouw. De man heeft dan een of meerdere kind(eren), maar is hij dan gelukkig...? Een kennis van mij -die tot vorig jaar volop genoot van het vrije leven- had vorig jaar het ongeluk in zo'n situatie te belanden. Tegenwoordig is zijn levenslust goeddeels verdwenen en leeft hij van dag tot dag. Hij klaagt frequent over een stevige sleur en de serieuze restricties van zijn vrijheden. Hij had vorig jaar de kans om de dans te ontspringen, maar het is nu helaas te laat.
Die mannen maken er gewoon het beste van. Goede instelling imo. Maar dan nog kan het zo zijn dat ze liever geen kinderen hadden gehad.quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:41 schreef zoeperzazke het volgende:
En het gebeurt overigens maar vaak genoeg, dat mannen die echt geen kinderen willen uiteindelijk toch supervaders zijn en heel veel van ze houden en niet meer kunnen missen. kijk naar het voorbeeld aan het begin van het topic, man wil geen kinderen, vrouw offert haar kinderwens op voor man, man verlaat haar en heeft een jaar later een kind bij zijn nieuwe vriendin en is de beste papa in de wereld. Waar komt dat dan ineens vandaan? Je wordt ouder, mensen veranderen, je leven verandert. Waarom moet je je per definitie uitspreken: NOOIT kinderen? Waar is 'nu nog even niet en misschien wel nooit' niet genoeg?
Een kind (en trouwen in mindere mate) is zeker wel een stevige restrictie op je vrijheid. Heel je verhaal staat vol met bindingen. Dit staat gelijk aan minder vrijheid. Je zal sowieso moeten kiezen voor een burgerlijk leven. Dingen als eigen bedrijf beginnen, spontaan even een weekendje weg of een paar keer emigreren wordt een stuk moeilijker met een kind. Nee, dit is niet een onvolwassen leven. Het is gewoon anders.quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:20 schreef Leonidas82 het volgende:
Een kind krijgen betekend dus niet automatisch een stevige sleur en restricties op je vrijheden, dan heb je nog altijd zelf in de hand. Gewoon geode afspraken met je vriendin of schoonfamilie maken, dan kom je al een heel eind.
Omdat schoonfamilie het anders niet door heeft dat er misschien wel nooit kinderen komen. En door blijft emmeren over ' dat kleine kamertje, daar kan prima een commode in'quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:41 schreef zoeperzazke het volgende:
Waarom moet je je per definitie uitspreken: NOOIT kinderen? Waar is 'nu nog even niet en misschien wel nooit' niet genoeg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |