'bevestiging voor het feit dat we voor elkaar kiezen'quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:04 schreef motorbloempje het volgende:
dat mag jij helemaal vinden, wij denken daar anders over, en zien het als een bevestiging van het feit dat we voor elkaar kiezen en hopelijk de rest van ons leven bij elkaar blijvenIk kan niet wachten tot ik 'ja' mag zeggen tegen mijn vriend en ik mezelf mevrouw <Mr.Mo> mag noemen! Geweldig! En, als jij dat niet wilt/vindt, ook prima
Mensen mogen toch wel zelf bepalen om welke reden ze willen trouwen? Of het nu wel of niet nutteloos is.quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:02 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Dan snap jij het begrip huwelijk niet
Het huwelijk heeft niets met liefde of emotie te maken maar des te meer met een zakelijk contract waarin bezit, erfrecht en erkenning goed geregeld zijn. Een bepaalde structuur wat juist uitgevonden is om, op een verstandige manier, kinderen te krijgen.
Zuiver gezien is het huwelijk dus doelloos en onnodig voor mensen die geen kinderen willen en daar is het instituut ook niet voor bedoeld.
Wat is er mis met burgerlijkheid?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:47 schreef Synthesist het volgende:
ik ben 23, en ik moet ze niet. kost teveel tijd, vrijheid en geld. ook geen zin om de verantwoordelijkheid te dragen. als je er 1 maakt is het zo lullig, maak er dan meteen 2. maar dat is weer teveel. zo burgerlijk.
heb op mn 19e besloten dat ik geen kinderen wil, dus denk wel dat zo'n besluit redelijk solide kan zijn, ook al ben je jong
ik was vroeger ook heel bang voor burgerlijkheidquote:
Okay, ik begin motorbloempje een beetje te begrijpenquote:Op woensdag 5 mei 2010 15:29 schreef Leonidas82 het volgende:
ooh en ff OT:
Voor mensen die bewust geen kinderen willen,
Mja, bewust kinderlozen geven mij altijd de indruk dat er iets mis met hen is, niet helemaal complete mensen zeg maar. Vooral vrouwen die bewust de keuze maken voor geen kinderen, maken nogal een sociaal-gehandicapte en niet-natuurlijke indruk. Van die type's die hun keuze voor 'no kids' goedpraten met de aankoop van 10 katten die ze dan zoveel mogelijk liefde geven (als compensatie).
Een echte vrouw kiest voor het moederschap, vrouwen die tijd, geld, materieel en vrijheid boven het moederschap verkiezen...heb ik deze smiley voor:die baarmoeder zit er niets voor niets denk ik dan
![]()
Mijn mening is duidelijk: kinderen hoort er gewoon bij. Dat wij cultureel geevolueerd zijn, wil nog niet zeggen dat de keuze voor kinderloosheid normaal zou moeten zijn. Natuurlijk gezien, is dat namelijk een nogal 'vreemde' keuze.
waarom denk je dat vrouwen zijn voorzien van een baarmoeder, eitjes en een moederinstinct? Om je leven te verspillen met winkelen en spullen te kopen? Nee natuurlijk niet, juist om een kind te baren en deze op te voeden en zodoende een bijdrage te leveren aan het voortbestaan van onze soort. Voortplanting is de essentie van het bestaan daar kan geen zak geld, mooie auto of jurk tegen op.quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:37 schreef Moja het volgende:
[..]
Okay, ik begin motorbloempje een beetje te begrijpenBestaan dit soort mensen echt?
quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:46 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
waarom denk je dat vrouwen zijn voorzien van een baarmoeder, eitjes en een moederinstinct (ook al onderdrukken sommige vrouwen in dit topic deze) ? Om je leven te verspillen met winkelen en spullen te kopen? Nee natuurlijk niet, juist om een kind te baren en deze op te voeden. Voortplanting is de essentie van het bestaan daar kan geen zak geld, mooie auto of jurk tegen op.
Een echte vrouw kiest wat voor haar de beste keus lijkt. Accepteer gewoon dat niet iedereen geschikt is voor kinderen en het idee dat die groep bewust kinderloos blijft, vind ik alleen een pluspunt.quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:29 schreef Leonidas82 het volgende:
ooh en ff OT:
Mja, bewust kinderlozen geven mij altijd de indruk dat er iets mis met hen is, niet helemaal complete mensen zeg maar. Vooral vrouwen die bewust de keuze maken voor geen kinderen, maken nogal een sociaal-gehandicapte en niet-natuurlijke indruk. Van die type's die hun keuze voor 'no kids' goedpraten met de aankoop van 10 katten die ze dan zoveel mogelijk liefde geven (als compensatie).
Een echte vrouw kiest voor het moederschap, vrouwen die tijd, geld, materieel en vrijheid boven het moederschap verkiezen...heb ik deze smiley voor:die baarmoeder zit er niets voor niets denk ik dan
![]()
Mijn mening is duidelijk: kinderen hoort er gewoon bij. Dat wij cultureel geevolueerd zijn, wil nog niet zeggen dat de keuze voor kinderloosheid normaal zou moeten zijn. Natuurlijk gezien, is dat namelijk een nogal 'vreemde' keuze.
Jij bent grappig.quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:46 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
waarom denk je dat vrouwen zijn voorzien van een baarmoeder, eitjes en een moederinstinct? Om je leven te verspillen met winkelen en spullen te kopen? Nee natuurlijk niet, juist om een kind te baren en deze op te voeden en zodoende een bijdrage te leveren aan het voortbestaan van onze soort. Voortplanting is de essentie van het bestaan daar kan geen zak geld, mooie auto of jurk tegen op.
quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:47 schreef Casos het volgende:
[..]
![]()
Jij bent duidelijk voor jezelf dingen aan het goed praten.
Dat vrouwen een baarmoeder met eitjes heeft, betekent nog niet dat ze die moet gebruiken. Het is ook een vreemde gedachte dat iedereen zich maar moet voortplanten. Met het bestaan van ons soort heeft het niks te maken, want dan zouden alleen de sterkste vrouwen zwanger mogen worden van de sterkste mannen. Anders zou ons soort alleen maar zwakker worden. Nu geloof ik niet dat voortplanten überhaupt een levensdoel is. Tenslotte draait de aarde ook zonder de mensheid.quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:46 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
waarom denk je dat vrouwen zijn voorzien van een baarmoeder, eitjes en een moederinstinct? Om je leven te verspillen met winkelen en spullen te kopen? Nee natuurlijk niet, juist om een kind te baren en deze op te voeden en zodoende een bijdrage te leveren aan het voortbestaan van onze soort. Voortplanting is de essentie van het bestaan daar kan geen zak geld, mooie auto of jurk tegen op.
Over puberale reacties gesproken.quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:51 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
haha wat een puberale reactie zeg. Maar je bent ook nog maar 23. Maar goed dat jij dit besloten hebt. Niemand zou willen dat jij vader werd.
Wel, veel mannen zonder kinderwens komen in die positie terecht en geven na een periode van protest maar toe aan de kinderwens van de vriendin/vrouw. De man heeft dan een of meerdere kind(eren), maar is hij dan gelukkig...? Een kennis van mij -die tot vorig jaar volop genoot van het vrije leven- had vorig jaar het ongeluk in zo'n situatie te belanden. Tegenwoordig is zijn levenslust goeddeels verdwenen en leeft hij van dag tot dag. Hij klaagt frequent over een stevige sleur en de serieuze restricties van zijn vrijheden. Hij had vorig jaar de kans om de dans te ontspringen, maar het is nu helaas te laat.quote:We wachten rustig af tot je 30 bent en al een paar jaar een vriendin die het wel wil.....
Bovenstaande heeft wel wat weg van een SGP-visie uit 1900. "Vrouwen moeten kinderen baren en opvoeden, indien ze kiezen voor materialisme zijn ze niet goed wijs." Tegenwoordig kent de westerse maatschappij doorgaans een vrijere instelling wat betreft het wel/niet produceren van kinderen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:29 schreef Leonidas82 het volgende:
ooh en ff OT:
![]()
quote:Op woensdag 5 mei 2010 18:05 schreef Demarest het volgende:
[..]
Over puberale reacties gesproken.![]()
[..]
Wel, veel mannen zonder kinderwens komen in die positie terecht en geven na een periode van protest maar toe aan de kinderwens van de vriendin/vrouw. De man heeft dan een of meerdere kind(eren), maar is hij dan gelukkig...? Een kennis van mij -die tot vorig jaar volop genoot van het vrije leven- had vorig jaar het ongeluk in zo'n situatie te belanden. Tegenwoordig is zijn levenslust goeddeels verdwenen en leeft hij van dag tot dag. Hij klaagt frequent over een stevige sleur en de serieuze restricties van zijn vrijheden. Hij had vorig jaar de kans om de dans te ontspringen, maar het is nu helaas te laat.
Die mannen maken er gewoon het beste van. Goede instelling imo. Maar dan nog kan het zo zijn dat ze liever geen kinderen hadden gehad.quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:41 schreef zoeperzazke het volgende:
En het gebeurt overigens maar vaak genoeg, dat mannen die echt geen kinderen willen uiteindelijk toch supervaders zijn en heel veel van ze houden en niet meer kunnen missen. kijk naar het voorbeeld aan het begin van het topic, man wil geen kinderen, vrouw offert haar kinderwens op voor man, man verlaat haar en heeft een jaar later een kind bij zijn nieuwe vriendin en is de beste papa in de wereld. Waar komt dat dan ineens vandaan? Je wordt ouder, mensen veranderen, je leven verandert. Waarom moet je je per definitie uitspreken: NOOIT kinderen? Waar is 'nu nog even niet en misschien wel nooit' niet genoeg?
Een kind (en trouwen in mindere mate) is zeker wel een stevige restrictie op je vrijheid. Heel je verhaal staat vol met bindingen. Dit staat gelijk aan minder vrijheid. Je zal sowieso moeten kiezen voor een burgerlijk leven. Dingen als eigen bedrijf beginnen, spontaan even een weekendje weg of een paar keer emigreren wordt een stuk moeilijker met een kind. Nee, dit is niet een onvolwassen leven. Het is gewoon anders.quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:20 schreef Leonidas82 het volgende:
Een kind krijgen betekend dus niet automatisch een stevige sleur en restricties op je vrijheden, dan heb je nog altijd zelf in de hand. Gewoon geode afspraken met je vriendin of schoonfamilie maken, dan kom je al een heel eind.
Omdat schoonfamilie het anders niet door heeft dat er misschien wel nooit kinderen komen. En door blijft emmeren over ' dat kleine kamertje, daar kan prima een commode in'quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:41 schreef zoeperzazke het volgende:
Waarom moet je je per definitie uitspreken: NOOIT kinderen? Waar is 'nu nog even niet en misschien wel nooit' niet genoeg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |