abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81042712
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:47 schreef Synthesist het volgende:
ik ben 23, en ik moet ze niet. kost teveel tijd, vrijheid en geld. ook geen zin om de verantwoordelijkheid te dragen. als je er 1 maakt is het zo lullig, maak er dan meteen 2. maar dat is weer teveel. zo burgerlijk.

heb op mn 19e besloten dat ik geen kinderen wil, dus denk wel dat zo'n besluit redelijk solide kan zijn, ook al ben je jong
haha wat een puberale reactie zeg. Maar je bent ook nog maar 23. Maar goed dat jij dit besloten hebt. Niemand zou willen dat jij vader werd.

We wachten rustig af tot je 30 bent en al een paar jaar een vriendin die het wel wil.....
pi_81044073
Wat ik me afvraag. Waarom doen die mensen die geen kinderen zouden willen er zo hysterisch over? Ik bedoel, er worden topics over geopend en daarbij alle redenen uit de kast getrokken waarom ze het niet willen en enorm afgeven op mensen die wel een kinderwens hebben. Alles om maar duidelijk te maken dat ze nooooooooit kinderen willen. Wie probeer je dan te overtuigen, anderen? Waarom zou je? als jij het weet dat jij dit niet wilt is dat toch genoeg?

En dat eeuwige gemier over dat er opmerkingen over gemaakt zouden worden, NOU EN. Mensen maken altijd wel opmerkingen, over je kleding, wanneer je nou eindelijk gaat trouwen, en ja dus ook over dit onderwerp.

Als je je dit zo ontzettend aantrekt moet je je zelf maar eens afvragen hoe dat eigenlijk komt.
pi_81044688
Kinderen zijn de toekomst! ( Goh dat klinkt epic ) nee maar serieus, het lijkt mij geniaal op vader te zijn.
Alle nieuwe dingen die je zal gaan doen, en dan zeggen ze " Jawel maar de eerste 2 jaar zijn hell, jankende babies vieze luiers, etc etc blablabla " Ja oke. Maar dat moet je er maar voor over hebben!
Het lijkt mij fantastich!
Kan niet wachten tot ik miss right gevonden heb, en mijn eigen gezin kan stichten
pi_81044775
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:00 schreef Mr_Dyslector het volgende:
Kinderen zijn de toekomst! ( Goh dat klinkt epic ) nee maar serieus, het lijkt mij geniaal op vader te zijn.
Alle nieuwe dingen die je zal gaan doen, en dan zeggen ze " Jawel maar de eerste 2 jaar zijn hell, jankende babies vieze luiers, etc etc blablabla " Ja oke. Maar dat moet je er maar voor over hebben!
Het lijkt mij fantastich!
Kan niet wachten tot ik miss right gevonden heb, en mijn eigen gezin kan stichten
Probeer je jezelf nou te overtuigen door het dit te blijven posten? Wij geloven wel dat je een kinderwens hebt hoor.
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:04:50 #155
265644 Disavowed
Unplugged
pi_81044837
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:40 schreef Moja het volgende:
Wat ik me afvraag. Waarom doen die mensen die geen kinderen zouden willen er zo hysterisch over? Ik bedoel, er worden topics over geopend en daarbij alle redenen uit de kast getrokken waarom ze het niet willen en enorm afgeven op mensen die wel een kinderwens hebben. Alles om maar duidelijk te maken dat ze nooooooooit kinderen willen. Wie probeer je dan te overtuigen, anderen? Waarom zou je? als jij het weet dat jij dit niet wilt is dat toch genoeg?

En dat eeuwige gemier over dat er opmerkingen over gemaakt zouden worden, NOU EN. Mensen maken altijd wel opmerkingen, over je kleding, wanneer je nou eindelijk gaat trouwen, en ja dus ook over dit onderwerp.

Als je je dit zo ontzettend aantrekt moet je je zelf maar eens afvragen hoe dat eigenlijk komt.
Omdat die keuze niet of nauwelijks wordt aangenomen of erger: niet geaccepteerd?

Altijd komt weer dat toontje "Dat kun je nog nu nog niet weten.", "Wacht maar tot het zover is." etc. Je wordt niet serieus genomen, want het hoort nou eenmaal zo. En van al dat commentaar word ik na 15 jaar ondertussen doodmoe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Disavowed op 05-05-2010 12:10:32 ]
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_81044841
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:02 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Probeer je jezelf nou te overtuigen door het dit te blijven posten? Wij geloven wel dat je een kinderwens hebt hoor.
Je hebt me door!
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:05:52 #157
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_81044871
quote:
ik ben 23, en ik moet ze niet. kost teveel tijd, vrijheid en geld. ook geen zin om de verantwoordelijkheid te dragen. als je er 1 maakt is het zo lullig, maak er dan meteen 2. maar dat is weer teveel. zo burgerlijk.

heb op mn 19e besloten dat ik geen kinderen wil, dus denk wel dat zo'n besluit redelijk solide kan zijn, ook al ben je jong
Of je wel of geen kinderen wil maakt niks uit natuurlijk, maar geen kinderen omdat eentje lullig is en twee te burgerlijk is niet echt een goed doordachte beslissing lijkt me.

Ken genoeg kinderen die alleen zijn, en die doen het ook prima hoor.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_81045166
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:04 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Omdat die keuze niet of nauwelijks wordt aangenomen of erger: niet geaccepteerd?

Altijd komt weer dat toontje "Dat kun je nog nu nog niet weten.", "Wacht maar tot het zover is." etc. Je wordt niet serieus genomen, want het hoort nou eenmaal zo. En van al dat commentaar word ik na 15 jaar ondertussen doodmoe.

So what als iemand zegt "Dat komt nog wel" Dan denk je toch gewoon. Joh, ik weet wel beter! En maak je er verder niet zo druk over. Daarbij zijn er ook genoeg mensen die je wel op je woord geloven en daar totaal geen oordeel over hebben.
pi_81045824
quote:

zodra mensen naar mijn toekomstplannen vragen, wat ik ga doen na mijn studie, na de wereldreis, en ik vertel ze een verhaal waar geen kinderen in voorkomen, zelfs ze niet eens noemen, komt altijd de vraag; MAAR DE KINDEREN DAN?? Terwijl die hier gewoon niet in de planning voorkomen. En als je dan zegt 'meh, die staan niet op de planning, we gaan er voorlopig van uit dat die er niet komen', dan word je aangestaard alsof je zojuist voor de ogen van een moslim op je gemakje mohammed als stripfiguurtje met een bomgordel om zijn nek hebt staan tekenen

als het andersom is, en mensen vertellen mij hun verhaal/plan met kinderen, dan reageer ik toch ook niet met 'oh, neem jij kinderen? wat stom/raar/vreemd/slecht...' en het eeuwige doorzeuren na de conclusie dat je het niet in je planning hebt staan (wacht maar, bla, blablabioklok, blabla), allemaal prima, maar waarom kunnen mensen NU niet accepteren dat je NU geen kinderen in de planning hebt staan. Gewoon nu niet, en nooit zoals het er naar uitziet. Wijzigt dat, ook prima, maar blijf er niet zo over doordrammen !
Ja doei.
pi_81045979
Ja ik weet niet. Er zijn behoorlijk wat mensen in mijn omgeving die geen kinderwens hebben en daar wordt eigenlijk zelden zo op gereageerd. Dat je zegt dat je wordt aangestaard alsof je een aliën bent vind ik ergens wel een beetje lachwekkend, want dat kan je er zelf ook van maken natuurlijk.
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:43:24 #161
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_81046070
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:17 schreef klaagbaas het volgende:

[..]

De vrouw moet dan een andere man zoeken. Lijkt me niet echt een moeilijke kwestie.
pi_81046612
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:36 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

zodra mensen naar mijn toekomstplannen vragen, wat ik ga doen na mijn studie, na de wereldreis, en ik vertel ze een verhaal waar geen kinderen in voorkomen, zelfs ze niet eens noemen, komt altijd de vraag; MAAR DE KINDEREN DAN?? Terwijl die hier gewoon niet in de planning voorkomen. En als je dan zegt 'meh, die staan niet op de planning, we gaan er voorlopig van uit dat die er niet komen', dan word je aangestaard alsof je zojuist voor de ogen van een moslim op je gemakje mohammed als stripfiguurtje met een bomgordel om zijn nek hebt staan tekenen

als het andersom is, en mensen vertellen mij hun verhaal/plan met kinderen, dan reageer ik toch ook niet met 'oh, neem jij kinderen? wat stom/raar/vreemd/slecht...' en het eeuwige doorzeuren na de conclusie dat je het niet in je planning hebt staan (wacht maar, bla, blablabioklok, blabla), allemaal prima, maar waarom kunnen mensen NU niet accepteren dat je NU geen kinderen in de planning hebt staan. Gewoon nu niet, en nooit zoals het er naar uitziet. Wijzigt dat, ook prima, maar blijf er niet zo over doordrammen !
Zeur niet zo. Het is tegenwoordig gewoon nog zo dat als je er voor kiest geen kinderen te willen dat de omgeving dat vreemd vindt. Punt. Als dat in de toemost wijzigt prima, maar blijf er niet zo over doordrammen !
pi_81046654
welkom op de wondere wereld van een forum! Waar mensen ook dingen zeggen waar jij het niet mee eens bent!
Ja doei.
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:31:43 #164
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_81047643
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:58 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Zeur niet zo. Het is tegenwoordig gewoon nog zo dat als je er voor kiest geen kinderen te willen dat de omgeving dat vreemd vindt. Punt. Als dat in de toemost wijzigt prima, maar blijf er niet zo over doordrammen !
Zeur niet zo. Jij hebt ook al vijf posts geplaatst in dit topic. Blijf er niet zo over doordrammen
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_81047894
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:59 schreef motorbloempje het volgende:
welkom op de wondere wereld van een forum! Waar mensen ook dingen zeggen waar jij het niet mee eens bent!
Precies en mensen erop reageren waar JIJ het weer niet mee eens bent.
pi_81047958
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 13:39 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Precies en mensen erop reageren waar JIJ het weer niet mee eens bent.
ja, zeg, hé, ik zeg niet dat mensen 'lopen te zeuren'

ga's lief doen en als je de verhalen en/of de discussie niet aankunt in een ander topic spelen!
Ja doei.
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:42:10 #167
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_81048011
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:40 schreef Moja het volgende:
Ja ik weet niet. Er zijn behoorlijk wat mensen in mijn omgeving die geen kinderwens hebben en daar wordt eigenlijk zelden zo op gereageerd. Dat je zegt dat je wordt aangestaard alsof je een aliën bent vind ik ergens wel een beetje lachwekkend, want dat kan je er zelf ook van maken natuurlijk.
Mijn ervaring dus ook, exact hetzelfde.

Ik heb meerdere vrienden en familieleden die geen kinderen willen, sommige zijn ondertussen ook al zo oud dat het niet meer mogelijk is en dat is gelukkig ook bewust voor gekozen.

Maar zelden dat iemand daar raar of vreemd op reageerd.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_81048064
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 13:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ja, zeg, hé, ik zeg niet dat mensen 'lopen te zeuren'

ga's lief doen en als je de verhalen en/of de discussie niet aankunt in een ander topic spelen!
Mod modus dan ineens aan? Doe even normaal zeg. Ik kan hier prima over discusieren en ik reageer gewoon op jouw verhaal waar je aangeeft dat mensen niet moeten zeuren. (zueren / drammen )

Gaan dreigen dat ik elders moet gaan spelen terwijl je een mod bent is een beetje triest he

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2010 13:45:18 ]
pi_81048122
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 13:42 schreef snakelady het volgende:

[..]

Mijn ervaring dus ook, exact hetzelfde.

Ik heb meerdere vrienden en familieleden die geen kinderen willen, sommige zijn ondertussen ook al zo oud dat het niet meer mogelijk is en dat is gelukkig ook bewust voor gekozen.

Maar zelden dat iemand daar raar of vreemd op reageerd.
ruilen van omgeving? het heeft ook een tijdje geduurd voordat mijn moeder er niet meer naar vroeg. Die begon er al over toen ik 19 was niet dat ik toen al kinderen moest krijgen ofzo, maar wel 'later, als ik oma word'

Het is niet dat ik me bij iedereen voorstel met 'hoi, ik ben Mo en ik wil GEEN KINDEREN' soms komt het ter sprake, en zelfs als je het 'ja, wacht maar' commentaar afdoet met een 'ja, wellicht', dan komen hier de verhalen over hoe mooi het wel niet is en hoe ze er zelf 'vroeger' over dachten naar boven

Gelukkig ken ik ook een hoop mensen die als ze daar ons kijken idd zeggen van 'nou... jullie hebben 't volgens mij prima zo geniet ervan' maar ben toch wel erg irritante reacties tegengekomen
Ja doei.
pi_81048145
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 13:43 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Mod modus dan ineens aan?
nee hoor, ik mod niet in R&P, niet mijn stekkie

en verder: als je normaal kunt reageren op een gewone post waarin mensen iets vertellen, geen probleem met je. Als het enige wat je roept 'zeur niet zo' is en verder niet echt iets onderbouwends naast 'ja, het is raar' dan heb ik niet eens zin om 'in gesprek' te gaan en ik kan me zo voorstellen dat anderen daar net zo over denken.

Ja, het is Fok! en daar kun je alles roepen wat je wilt ( ) maar kijk er niet gek van op als mensen dan geen zin hebben om er (serieus) op te reageren en als ze dat doen geïrriteerd reageren

[ Bericht 42% gewijzigd door motorbloempje op 05-05-2010 13:52:21 ]
Ja doei.
pi_81048594
quote:

amen
pi_81048782
overigens:

er is een heel subforum voor OUDers daar mogen alle kinderliefhebbers hun topics openen in een beschermde omgeving, die alleen in de late avonduurtjes wel eens verstoord wordt

om dan aan te komen met 'er worden topics over geopend... etc.' ja, het is een forum, waar je mag praten over wat jou dwarszit, opvalt, waar je je mee bezig houdt en zelfs voor alle onzin, klachten, lekkere recepten en andere zaken.

Dat je je afvraagt WAAROM mensen zich er druk om maken, ok, maar het bagatelliseren is ook niet nodig, aangezien voor nagenoeg iedereen een plekje is op FOK! Ook om over dit soort zaken te praten
Ja doei.
pi_81050110
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 14:07 schreef motorbloempje het volgende:
overigens:

er is een heel subforum voor OUDers daar mogen alle kinderliefhebbers hun topics openen in een beschermde omgeving, die alleen in de late avonduurtjes wel eens verstoord wordt

om dan aan te komen met 'er worden topics over geopend... etc.' ja, het is een forum, waar je mag praten over wat jou dwarszit, opvalt, waar je je mee bezig houdt en zelfs voor alle onzin, klachten, lekkere recepten en andere zaken.

Dat je je afvraagt WAAROM mensen zich er druk om maken, ok, maar het bagatelliseren is ook niet nodig, aangezien voor nagenoeg iedereen een plekje is op FOK! Ook om over dit soort zaken te praten

1 ding snap ik niet echt bij jou:

Waarom ga je trouwen als je toch geen kinderen wilt? Voor kinderloze koppels heeft het huwelijk ansich totaal geen toegevoegde waarde of enig nut

Of het gaat je natuurlijk om die prinsenjurk of het zoeken naar bevestiging uit je omgeving, maar daar is het huwelijk, droogjes toegepast, niet voor bedoeld. Het is juist bedoeld om alles juridisch en economisch af te timmeren zodat de voortplanting in gang kan worden gezet. Maar dat doe jij dus niet, ik snap dan ook niet zo goed waarom je gaat trouwen
pi_81050242
emotionele waarde en dat hoef jij niet te begrijpen / zelf te doen , als wij het maar doen.

[ Bericht 43% gewijzigd door motorbloempje op 05-05-2010 15:02:45 ]
Ja doei.
pi_81050454
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 14:54 schreef motorbloempje het volgende:
emotionele waarde
Dan snap jij het begrip huwelijk niet

Het huwelijk heeft niets met liefde of emotie te maken maar des te meer met een zakelijk contract waarin bezit, erfrecht en erkenning goed geregeld zijn. Een bepaalde structuur wat juist uitgevonden is om, op een verstandige manier, kinderen te krijgen.

Zuiver gezien is het huwelijk dus doelloos en onnodig voor mensen die geen kinderen willen en daar is het instituut ook niet voor bedoeld.
pi_81050517
dat mag jij helemaal vinden, wij denken daar anders over, en zien het als een bevestiging van het feit dat we voor elkaar kiezen en hopelijk de rest van ons leven bij elkaar blijven Ik kan niet wachten tot ik 'ja' mag zeggen tegen mijn vriend en ik mezelf mevrouw <Mr.Mo> mag noemen! Geweldig! En, als jij dat niet wilt/vindt, ook prima
Ja doei.
pi_81050725
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:04 schreef motorbloempje het volgende:
dat mag jij helemaal vinden, wij denken daar anders over, en zien het als een bevestiging van het feit dat we voor elkaar kiezen en hopelijk de rest van ons leven bij elkaar blijven Ik kan niet wachten tot ik 'ja' mag zeggen tegen mijn vriend en ik mezelf mevrouw <Mr.Mo> mag noemen! Geweldig! En, als jij dat niet wilt/vindt, ook prima
'bevestiging voor het feit dat we voor elkaar kiezen'

waarom zoek je uberhaupt die bevestiging, ben je onzeker? Snel je vent vastleggen omdat je bang bent dat hij toch voor een andere vrouw kiest? Zie daar het bewijs dat het huwelijk echt een calvanistisch systeem is om bezit vast te leggen

Mijn man (mijn bezit)
Officieel je relatie bevestigingen (oficieel vastleggen dat je nu van elkaar bent = bezit)

Ga je nu straks ook je haar kort knippen en de libella lezen omdat je eindelijk 'de buit' binnen hebt?
pi_81050759
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:02 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

Dan snap jij het begrip huwelijk niet

Het huwelijk heeft niets met liefde of emotie te maken maar des te meer met een zakelijk contract waarin bezit, erfrecht en erkenning goed geregeld zijn. Een bepaalde structuur wat juist uitgevonden is om, op een verstandige manier, kinderen te krijgen.

Zuiver gezien is het huwelijk dus doelloos en onnodig voor mensen die geen kinderen willen en daar is het instituut ook niet voor bedoeld.
Mensen mogen toch wel zelf bepalen om welke reden ze willen trouwen? Of het nu wel of niet nutteloos is.
ROBODEMONS..................|:(
pi_81050782
quote:

Wat is er mis met burgerlijkheid?
pi_81050786
Probeer jij nu te illustreren hoe kinderloze koppels over hun keuze worden lastiggevallen door Motorbloempje over haar trouwkeuze te blijven lastigvallen?
pi_81050815
ik ga er niet eens meer op in

jij mag er zo over denken, en blijf vooral ongetrouwd Leonidas! Of wel, als je het puur voor de kinderen en de juridische zaken doet!
Ja doei.
pi_81050887
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:13 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Wat is er mis met burgerlijkheid?
ik was vroeger ook heel bang voor burgerlijkheid

en nu heeft het wel iets al zijn we nog niet toe aan matchende Human Nature trainingspakken, stadsfietsen met route-zakje voorop en nordic walk stokken
Ja doei.
pi_81051270
ooh en ff OT:

Voor mensen die bewust geen kinderen willen,

Mja, bewust kinderlozen geven mij altijd de indruk dat er iets mis met hen is, niet helemaal complete mensen zeg maar. Vooral vrouwen die bewust de keuze maken voor geen kinderen, maken nogal een sociaal-gehandicapte en niet-natuurlijke indruk. Van die type's die hun keuze voor 'no kids' goedpraten met de aankoop van 10 katten die ze dan zoveel mogelijk liefde geven (als compensatie).

Een echte vrouw kiest voor het moederschap, vrouwen die tijd, geld, materieel en vrijheid boven het moederschap verkiezen...heb ik deze smiley voor: die baarmoeder zit er niets voor niets denk ik dan

Mijn mening is duidelijk: kinderen hoort er gewoon bij. Dat wij cultureel geevolueerd zijn, wil nog niet zeggen dat de keuze voor kinderloosheid normaal zou moeten zijn. Natuurlijk gezien, is dat namelijk een nogal 'vreemde' keuze.
pi_81051480
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:29 schreef Leonidas82 het volgende:
ooh en ff OT:

Mja, bewust kinderlozen geven mij altijd de indruk dat er iets mis met hen is, niet helemaal complete mensen zeg maar. Vooral vrouwen die bewust de keuze maken voor geen kinderen, maken nogal een sociaal-gehandicapte en niet-natuurlijke indruk. Van die type's die hun keuze voor 'no kids' goedpraten met de aankoop van 10 katten die ze dan zoveel mogelijk liefde geven (als compensatie).

Een echte vrouw kiest voor het moederschap, vrouwen die tijd, geld, materieel en vrijheid boven het moederschap verkiezen...heb ik deze smiley voor: die baarmoeder zit er niets voor niets denk ik dan

Mijn mening is duidelijk: kinderen hoort er gewoon bij. Dat wij cultureel geevolueerd zijn, wil nog niet zeggen dat de keuze voor kinderloosheid normaal zou moeten zijn. Natuurlijk gezien, is dat namelijk een nogal 'vreemde' keuze.
Okay, ik begin motorbloempje een beetje te begrijpen Bestaan dit soort mensen echt?
pi_81051685
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:37 schreef Moja het volgende:

[..]

Okay, ik begin motorbloempje een beetje te begrijpen Bestaan dit soort mensen echt?
waarom denk je dat vrouwen zijn voorzien van een baarmoeder, eitjes en een moederinstinct? Om je leven te verspillen met winkelen en spullen te kopen? Nee natuurlijk niet, juist om een kind te baren en deze op te voeden en zodoende een bijdrage te leveren aan het voortbestaan van onze soort. Voortplanting is de essentie van het bestaan daar kan geen zak geld, mooie auto of jurk tegen op.
pi_81051700
Ja, die mensen bestaan echt . Ik heb dit laatst een vriendin van me, die ik verder zeer waardeer hoor, horen verkondigen. Op onze vraag hoe je de bewering dat het doel van de natuur is dat iedereen (dus niet de soort, maar elk individu) zich voortplant kunt koppelen aan het feit dat er nogal veel homoseksuelen zijn, kwam geen bevredigend antwoord.
pi_81051710
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:46 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

waarom denk je dat vrouwen zijn voorzien van een baarmoeder, eitjes en een moederinstinct (ook al onderdrukken sommige vrouwen in dit topic deze) ? Om je leven te verspillen met winkelen en spullen te kopen? Nee natuurlijk niet, juist om een kind te baren en deze op te voeden. Voortplanting is de essentie van het bestaan daar kan geen zak geld, mooie auto of jurk tegen op.

Jij bent duidelijk voor jezelf dingen aan het goed praten.
pi_81051755
quote:
ooh en ff OT:

Een echte vrouw kiest wat voor haar de beste keus lijkt. Accepteer gewoon dat niet iedereen geschikt is voor kinderen en het idee dat die groep bewust kinderloos blijft, vind ik alleen een pluspunt.

Dat ik er überhaupt serieus op inga.
pi_81051854
quote:

[..]

waarom denk je dat vrouwen zijn voorzien van een baarmoeder, eitjes en een moederinstinct? Om je leven te verspillen met winkelen en spullen te kopen? Nee natuurlijk niet, juist om een kind te baren en deze op te voeden en zodoende een bijdrage te leveren aan het voortbestaan van onze soort. Voortplanting is de essentie van het bestaan daar kan geen zak geld, mooie auto of jurk tegen op.
Jij bent grappig.
pi_81051859
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:47 schreef Casos het volgende:

[..]

Jij bent duidelijk voor jezelf dingen aan het goed praten.

Ten eerste heb ik zelf geen kinderen

MAAR ik wil wel heel graag kinderen en gelukkig mijn vriendin ook. En ik snap niet zo goed waarom ik met dit stuk 'iets voor mezelf goed aan het praten ben' Ga dan inhoudelijk op mijn stuk in en bewijs me het tegendeel.
pi_81051888
veel geluk met je kinders en je vrouw / vriendin! Ik hoop dat je er van kunt genieten en dat het alles voor je is dat je denkt dat het is
Ja doei.
pi_81052029
quote:

[..]

Dat vrouwen een baarmoeder met eitjes heeft, betekent nog niet dat ze die moet gebruiken. Het is ook een vreemde gedachte dat iedereen zich maar moet voortplanten. Met het bestaan van ons soort heeft het niks te maken, want dan zouden alleen de sterkste vrouwen zwanger mogen worden van de sterkste mannen. Anders zou ons soort alleen maar zwakker worden. Nu geloof ik niet dat voortplanten überhaupt een levensdoel is. Tenslotte draait de aarde ook zonder de mensheid.
  woensdag 5 mei 2010 @ 18:05:22 #193
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_81055575
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:51 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

haha wat een puberale reactie zeg. Maar je bent ook nog maar 23. Maar goed dat jij dit besloten hebt. Niemand zou willen dat jij vader werd.
Over puberale reacties gesproken.
quote:
We wachten rustig af tot je 30 bent en al een paar jaar een vriendin die het wel wil.....
Wel, veel mannen zonder kinderwens komen in die positie terecht en geven na een periode van protest maar toe aan de kinderwens van de vriendin/vrouw. De man heeft dan een of meerdere kind(eren), maar is hij dan gelukkig...? Een kennis van mij -die tot vorig jaar volop genoot van het vrije leven- had vorig jaar het ongeluk in zo'n situatie te belanden. Tegenwoordig is zijn levenslust goeddeels verdwenen en leeft hij van dag tot dag. Hij klaagt frequent over een stevige sleur en de serieuze restricties van zijn vrijheden. Hij had vorig jaar de kans om de dans te ontspringen, maar het is nu helaas te laat.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
  woensdag 5 mei 2010 @ 18:11:59 #194
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_81055734
quote:
ooh en ff OT:

Bovenstaande heeft wel wat weg van een SGP-visie uit 1900. "Vrouwen moeten kinderen baren en opvoeden, indien ze kiezen voor materialisme zijn ze niet goed wijs." Tegenwoordig kent de westerse maatschappij doorgaans een vrijere instelling wat betreft het wel/niet produceren van kinderen.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_81067128
Ik haat andermans koters. Maar later ga ik wel een eigen Cartman opvoeden. De grootste baas ooit.
pi_81076691
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 18:05 schreef Demarest het volgende:

[..]

Over puberale reacties gesproken.
[..]

Wel, veel mannen zonder kinderwens komen in die positie terecht en geven na een periode van protest maar toe aan de kinderwens van de vriendin/vrouw. De man heeft dan een of meerdere kind(eren), maar is hij dan gelukkig...? Een kennis van mij -die tot vorig jaar volop genoot van het vrije leven- had vorig jaar het ongeluk in zo'n situatie te belanden. Tegenwoordig is zijn levenslust goeddeels verdwenen en leeft hij van dag tot dag. Hij klaagt frequent over een stevige sleur en de serieuze restricties van zijn vrijheden. Hij had vorig jaar de kans om de dans te ontspringen, maar het is nu helaas te laat.
Wat een zak van een man, als je een zwaar ongelukkig leven leid dan DOE je er wat aan in plaats van te klagen! Dat ligt echt niet aan de kinderwens van de vrouw in dit geval, maar gewoon aan zijn karakter. Zij wist van te voren dat hij geen kinderen wilde en dat de mogelijkheid realistisch was dat hij niet bij haar zou blijven als het per ongeluk zou gebeuren en zij koppig genoeg zou zijn het kind te houden. Dat hij dan toch bij haar blijft, is zijn eigen keuze, als hem dat doodongelukkig maakt dan heeft ie zelf onvoldoende ruggegraat om een geweldig nieuw vrij leven op te bouwen. Kortom, volgens mij houdt hij inmiddels diep van binnen al teveel van zijn kind om bij haar weg te gaan.

En het gebeurt overigens maar vaak genoeg, dat mannen die echt geen kinderen willen uiteindelijk toch supervaders zijn en heel veel van ze houden en niet meer kunnen missen. kijk naar het voorbeeld aan het begin van het topic, man wil geen kinderen, vrouw offert haar kinderwens op voor man, man verlaat haar en heeft een jaar later een kind bij zijn nieuwe vriendin en is de beste papa in de wereld. Waar komt dat dan ineens vandaan? Je wordt ouder, mensen veranderen, je leven verandert. Waarom moet je je per definitie uitspreken: NOOIT kinderen? Waar is 'nu nog even niet en misschien wel nooit' niet genoeg?
I had a signature once. It was awful.
pi_81079514
En dat je je hele vrijheid kwijt bent, na het krijgen van een kind, is ook dikke onzin

Je kunt gewoon met vrienden gaan stappen, op vakanties of in je eentje naar de sauna, je vriendin kan dan gewoon op de kleine passen. En andersom geldt dat natuurlijk ook, je vriendin lekker met vriendinnen gaan borrelen en jij past dan op de kleine.

Wil je gezamenlijk weg? Lever het kind af bij schoonfamilie (de meeste willen dat al te graag) of regel oppas (genoeg oppasmeisjes die voor een kleine vergoeding het willen).

Wel snap ik dat je het niet te gek kan maken als er een kind is, hele nachten tot 6.00 doorhalen en bezopen thuiskomen is niet echt verantwoordelijk gedrag naar je kind toe. Maar af en toe de kroeg moet zeker kunnen, zolang je maar rekening houdt dat je thuis nog een zoon of dochter hebt zitten die ook verwacht dat je weer heelhuidsen en in normale toestand thuis komt.

Een kind krijgen betekend dus niet automatisch een stevige sleur en restricties op je vrijheden, dan heb je nog altijd zelf in de hand. Gewoon geode afspraken met je vriendin of schoonfamilie maken, dan kom je al een heel eind.
pi_81080693
Het past natuurlijk geheel bij hoe we Leonidas82 in dit topic hebben leren kennen dat het verschijnsel 'eenoudergezin' of 'scheiding' niet in hem opkomt.
pi_81081838
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:41 schreef zoeperzazke het volgende:

En het gebeurt overigens maar vaak genoeg, dat mannen die echt geen kinderen willen uiteindelijk toch supervaders zijn en heel veel van ze houden en niet meer kunnen missen. kijk naar het voorbeeld aan het begin van het topic, man wil geen kinderen, vrouw offert haar kinderwens op voor man, man verlaat haar en heeft een jaar later een kind bij zijn nieuwe vriendin en is de beste papa in de wereld. Waar komt dat dan ineens vandaan? Je wordt ouder, mensen veranderen, je leven verandert. Waarom moet je je per definitie uitspreken: NOOIT kinderen? Waar is 'nu nog even niet en misschien wel nooit' niet genoeg?
Die mannen maken er gewoon het beste van. Goede instelling imo. Maar dan nog kan het zo zijn dat ze liever geen kinderen hadden gehad.
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:20 schreef Leonidas82 het volgende:

Een kind krijgen betekend dus niet automatisch een stevige sleur en restricties op je vrijheden, dan heb je nog altijd zelf in de hand. Gewoon geode afspraken met je vriendin of schoonfamilie maken, dan kom je al een heel eind.
Een kind (en trouwen in mindere mate) is zeker wel een stevige restrictie op je vrijheid. Heel je verhaal staat vol met bindingen. Dit staat gelijk aan minder vrijheid. Je zal sowieso moeten kiezen voor een burgerlijk leven. Dingen als eigen bedrijf beginnen, spontaan even een weekendje weg of een paar keer emigreren wordt een stuk moeilijker met een kind. Nee, dit is niet een onvolwassen leven. Het is gewoon anders.

Leonidas82 en TheFrankey wat komen jullie over als een stelletje schapen zeg. Ik heb medelijden met jullie kinderen. Die gaan het mogelijk nog erg moeilijk krijgen. Perfect prooi om goed gepest te worden om maar wat te noemen.
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:22:19 #200
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_81081932
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:41 schreef zoeperzazke het volgende:

Waarom moet je je per definitie uitspreken: NOOIT kinderen? Waar is 'nu nog even niet en misschien wel nooit' niet genoeg?
Omdat schoonfamilie het anders niet door heeft dat er misschien wel nooit kinderen komen. En door blijft emmeren over ' dat kleine kamertje, daar kan prima een commode in'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')