Maar het wettelijk ontbreken van het recht op inspraak vind je op z'n minst vervelend, en dan lijkt het je niet te gaan op het recht op inspraak als het gaat om abortus te voorkomen.quote:Op donderdag 22 april 2010 17:38 schreef Fortitude het volgende:
Nogmaals: Nee ik heb het helemaal niet over afdwingen.
Nee, het betekent ook niet dat de vrouw die moet ondergaan, als je je bedpartner niet vertrouwt als er toch een zwangerschap is, dan moet er idd maar een condoom tussenzitten, dan is het wel heel sneu om alleen maar te vertrouwen op de pil, een keer goed ziek en het kan al mis zijn met de werking van de pil.quote:Kort door de bocht. Als de man zonder condoom neukt betekend niet dat hij een abortus moet ondergaan. Daar zit als het goed is nog de pil tussen, zoals je afgesproken hebt met de vrouw.
Ja, en als dat gezonde verstand van dat moment nou zegt dat ze absoluut geen abortus wil ondergaan, dan kun jij jezelf wel zielig vinden dat er een kind van jou rondloopt wat je niet had willen hebben, maar dat had je dan maar moeten voorkomen.quote:De vrouw op basis van een gezond rationeel verstand. Waarbij ze de wensen van haar / de man en de toekomst van het kind overweegt.
Is het ook. Niet alleen egoistisch tegenover de man, ook tegenover het kind. Is zo'n kind wel gebaat bij een eenoudergezin?quote:Op donderdag 22 april 2010 11:07 schreef Fortitude het volgende:
Als de vrouw het kind wilt en de man niet. Wat vinden jullie dat de vrouw dan moet doen?
Ik vind het eigenlijk wel egoïstisch als de vrouw alsnog de zwangerschap doorzet.
Voor mij is dat een breekpunt. Welke keuze het ook wordt, er is altijd een partij die ongelukkig wordt. Dat moet je niet willen.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:07 schreef Fortitude het volgende:
Als de vrouw het kind wilt en de man niet. Wat vinden jullie dat de vrouw dan moet doen?
Ik vind het eigenlijk wel egoïstisch als de vrouw alsnog de zwangerschap doorzet.
* stbabylon steekt heel hoog zijn hand op.quote:Op donderdag 22 april 2010 18:43 schreef Leandra het volgende:
Zijn er bij de bewust kinderloze heren, die zeker weten dat zij het ook in de toekomst niet willen, ook bij die zich hebben laten steriliseren of dat op korte termijn laten doen?
Alsof je weet dat je never nooit niet zult willen. Je kunt nu 101% zeker denken te weten dat je niet wilt, maar vijf jaar later kun je anders denkenquote:Op donderdag 22 april 2010 18:43 schreef Leandra het volgende:
Zijn er bij de bewust kinderloze heren, die zeker weten dat zij het ook in de toekomst niet willen, ook bij die zich hebben laten steriliseren of dat op korte termijn laten doen?
Nou, een aantal personen hier denkt dat toch echt heel zeker te weten, en als je dat echt zeker weet dan zou ik niet weten waarom je je niet zou mogen of kunnen laten steriliseren.quote:Op donderdag 22 april 2010 18:48 schreef Pheno het volgende:
[..]
Alsof je weet dat je never nooit niet zult willen. Je kunt nu 101% zeker denken te weten dat je niet wilt, maar vijf jaar later kun je anders denkenEen beetje dom om een momentopname te gebruiken om te zorgen dat je nooit meer kinderen kan krijgen. Man of vrouw.
Respect, dat is eigenlijk ook het enige logische als je zeker weet dat je nooit kinderen wilt.quote:Op donderdag 22 april 2010 18:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
* stbabylon steekt heel hoog zijn hand op.
Als ik niet officieel nu op vakantie was in Amerika (door de vulkaan gaan we pas zondag) had ik het een paar weken terug laten doen. Wordt nu volgende maand.
Het enige wat je zeker weet is dat je dood gaat. Voor de rest staat niets vast. Wat anderen zeggen moet niets uitmaken, maar ik mag aannemen dat iedereen snapt dat je eigen mening ook kan veranderen. Je kunt beter zeggen dat je ze nu niet wilt, want dat weet je wel. Hoe kun je weten hoe je over tien jaar tegen het leven aankijkt?quote:Op donderdag 22 april 2010 18:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, een aantal personen hier denkt dat toch echt heel zeker te weten, en als je dat echt zeker weet dan zou ik niet weten waarom je je niet zou mogen of kunnen laten steriliseren.
Dat is nou net waar dit hele topic om draait; dat er mensen zijn die zeker weten dat ze geen kinderen willen, nu niet, over 10 jaar niet, en over 15 jaar ook niet, en dat er kennelijk andere mensen zijn die dan van die "wacht maar tot je biologische klok begint te tikken" opmerkingen maken.
Ik denk dat sommige mensen idd heel goed weten wat ze nooit zullen willen.
Vervelend misschien wel, natuurlijk want ik heb niks te zeggen. Maar een wet die iemand forceert een abortus te plegen lijkt mij een vreselijke wet.quote:Op donderdag 22 april 2010 17:50 schreef Leandra het volgende:
Maar het wettelijk ontbreken van het recht op inspraak vind je op z'n minst vervelend, en dan lijkt het je niet te gaan op het recht op inspraak als het gaat om abortus te voorkomen.
Geen gezond verstand dus. Hard maar waar. Ben je het hier niet mee eens dan mag je precies zeggen waarom niet. Waarschijnlijk kan je alleen maar uitwijken naar emoties, egoïstische redenen en irrationele conclusies.quote:Op donderdag 22 april 2010 17:50 schreef Leandra het volgende:
Ja, en als dat gezonde verstand van dat moment nou zegt dat ze absoluut geen abortus wil ondergaan
Heb je ook wel gelijk in. Maar de discussie zijn inmiddels voornamelijk mensen die hun standpunt hierover geven. En hier was nog wat over te zeggen.quote:Op donderdag 22 april 2010 17:50 schreef Leandra het volgende:
Overigens blijf ik erbij dat dit hele onderwerp niets met het topic te maken heeft.
Hoezo flauw? In beide situaties heeft het kind geen stabiele thuissituatie waarin 2 ouders opvoeden.quote:Op donderdag 22 april 2010 17:10 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Logisch, maar dat maakt het niet minder egoïstisch. En dit is juist waar ik als man zijnde zo bang voor ben.![]()
[..]
Een scheiding is een hele andere situatie. Flauw om deze erbij te halen.
Je onderschat het effect dat hormonen op je hebben. Ik heb nu al 1 dag per maand dat ik emotioneel labiel ben, alleen maar doordat mijn menstuatie begint, laatstaan hoe dat zou zijn als ik zwanger zou raken. Ik kan daarom echt niet zeggen hoe ik zou reageren mocht ik ooit zwanger raken, wie weet schreeuwt mijn lijf en mijn gevoel er dan wel om om het geboren te laten worden. Ik gebruik trouwens gewoon trouw anticonceptie om dit te voorkomen maar geen enkele anticonceptie is 100% betrouwbaar. Dat risico neem ik dus als ik met mijn vriend naar bed ga en daar ben ik me bewust van. Hij trouwens ook.quote:Op donderdag 22 april 2010 13:37 schreef Fortitude het volgende:
Jouw post ben ik het ook wel mee eens.
[..]
Alleen dit. Het is inderdaad een moeilijke keuze, maar waarom is dit niet rationeel? Dit komt voor mij over als een zwak excuus om toch je zin met een goed geweten door te kunnen zetten.
Heel je leven geen seks hebben voor het geval dat je een vrouw treft die de moeilijke keuzes niet kan maken, dat is pas irrationeel.
Sterilisatie bij vrouwen is idd een andere kwestie, een stuk lastiger met andere gevolgen, en bij spijt vrijwel onomkeerbaar.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:17 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik zou me niet snel laten steriliseren ook al wil ik geen kinderen. Dat heeft met name te maken met de verandering in de hormoonhuishouding. Ik heb ooit een periode geen mentruatie gehad door de prikpil, hoe het werkte weet ik niet (kan dus ook psychisch zijn) maar ik voelde me na een jaar steeds minder vrouwelijk. Uiteindelijk miste ik het zo erg dat ik gestopt ben en mijn cyclus weer op gang heb laten komen.
Omdat er in de abortus situatie gekozen is om het alleen te doen. Scheiding valt meestal niet te voorzien.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:19 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Hoezo flauw? In beide situaties heeft het kind geen stabiele thuissituatie waarin 2 ouders opvoeden.
Ik weet uiteraard niet hoe het is, maar volgens mij onderschat ik het niet. Ik geloof best dat het op dat moment heel erg moeilijk is om rationeel na te denken. Maar dat heb ik wel bij meer dingen, erg dronken zijn vind ik bijvoorbeeld ook een zwak excuus om hele domme dingen te doen.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:23 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Je onderschat het effect dat hormonen op je hebben. Ik heb nu al 1 dag per maand dat ik emotioneel labiel ben, alleen maar doordat mijn menstuatie begint, laatstaan hoe dat zou zijn als ik zwanger zou raken. Ik kan daarom echt niet zeggen hoe ik zou reageren mocht ik ooit zwanger raken, wie weet schreeuwt mijn lijf en mijn gevoel er dan wel om om het geboren te laten worden.
Dat is wat het lastiger maakt, en inderdaad veel artsen weigeren dit bij jonge vrouwen. Gelukkig is er wel gewone anticonceptie.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sterilisatie bij vrouwen is idd een andere kwestie, een stuk lastiger met andere gevolgen, en bij spijt vrijwel onomkeerbaar.
Vandaar dat artsen het over het algemeen ook weigeren bij jonge vrouwen, zeker als ze nog geen kinderen hebben.
Ik weet het al 8 jaar 101% zeker.quote:Op donderdag 22 april 2010 18:48 schreef Pheno het volgende:
[..]
Alsof je weet dat je never nooit niet zult willen. Je kunt nu 101% zeker denken te weten dat je niet wilt, maar vijf jaar later kun je anders denkenEen beetje dom om een momentopname te gebruiken om te zorgen dat je nooit meer kinderen kan krijgen. Man of vrouw.
Ik denk ook niet dat het een rationele keuze is, maar mensen zijn geen 100% rationele wezens. Ik vind dat de verandering in hormonen en gevoelens zeker een valide argument is om een kind al dan niet te laten komen. Je keuze om met iemand het bed in te duiken is ook niet rationeel maar gebaseerd op lust/liefde (hoop ik dan).quote:Op donderdag 22 april 2010 19:27 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Ik weet uiteraard niet hoe het is, maar volgens mij onderschat ik het niet. Ik geloof best dat het op dat moment heel erg moeilijk is om rationeel na te denken. Maar dat heb ik wel bij meer dingen, erg dronken zijn vind ik bijvoorbeeld ook een zwak excuus om hele domme dingen te doen.
Ik onderschat het gemiddelde mens waarschijnlijk.
Nou, ik denk ook dat je het onderschat, en ik weet wel waar ik het over heb, hoewel het niet bij iedere zwangerschap gelijk is.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:27 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Ik weet uiteraard niet hoe het is, maar volgens mij onderschat ik het niet. Ik geloof best dat het op dat moment heel erg moeilijk is om rationeel na te denken. Maar dat heb ik wel bij meer dingen, erg dronken zijn vind ik bijvoorbeeld ook een zwak excuus om hele domme dingen te doen.
Ik onderschat het gemiddelde mens waarschijnlijk.
Ik vind mensen die wel kinderen nemen eigenlijk egoïstischquote:Op donderdag 22 april 2010 18:58 schreef Pheno het volgende:
Voor de rest moeten de mensen het allemaal zelf weten of ze dat willen, komt die 'wil' nooit, nou dan niet. Als je zelf maar leuk leeft toch? Je bent niets verplicht (wat ik hier soms lees) om kinderen te nemen, niet voor je oudere dag (en dan kinderlozen egoïstisch noemen, wat is dat dan?) en niet voor het voortbestaan van de mensheid, want er blijven genoeg mensen over die wel kinderen willen. Leef je eigen leven, met of zonder kinderen
Dat klopt maar dan nog kan een ouder die bewust alleen het ouderschap vervult goed werk afleveren tegenover bijvoorbeeld een stel dat altijd maar ruzie maakt. Ik vind het kiezen om alleen ouder te zijn niet verkeerd.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:24 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Omdat er in de abortus situatie gekozen is om het alleen te doen. Scheiding valt meestal niet te voorzien.
Hit Me, Baby.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:31 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik vind mensen die wel kinderen nemen eigenlijk egoïstisch
Ik dus niet.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:30 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik vind dat de verandering in hormonen en gevoelens zeker een valide argument is om een kind al dan niet te laten komen.
Dat vind ik perfect rationele redenen om met iemand het bed in te duiken.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:30 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Je keuze om met iemand het bed in te duiken is ook niet rationeel maar gebaseerd op lust/liefde (hoop ik dan).
Sorry maar daar geloof ik dus weinig van. Het lijkt mij moeilijk omdat te weerstaan. Maar als je dat echt niet kan en jezelf totaal verliest, dan ben je waarschijnlijk mentaal niet al te sterk. Niet dat dit erg is, behalve in deze nachtmerrie situatie die invloed heeft op 3 mensenlevens.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:30 schreef Leandra het volgende:
Het is geen situatie als dronken en net niet meer kunnen inschatten hoe en wat, je hele lichaam wordt overgenomen door een oergevoel, en daar doe je weinig tegen.
Natuurlijk, liever 1 goede ouder dan 2 slechte ouders. Maar beide moeten gewoon geen kinderen nemen. Gewoon 2 goede ouders. Dat sommige mensen geen kinderen nemen omdat ze er niet geschikt voor zijn vind ik niet onredelijk.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:32 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Dat klopt maar dan nog kan een ouder die bewust alleen het ouderschap vervult goed werk afleveren tegenover bijvoorbeeld een stel dat altijd maar ruzie maakt. Ik vind het kiezen om alleen ouder te zijn niet verkeerd.
Niemand neemt een kind voor het kind, puur en alleen voor het kind. Het is of een bewuste keuze omdat de ouders denken dat het een leuke toevoeging is voor hun, de wereld en het kind, of een foutje. Maar, het is sowieso nooit 100% voor het kind. En daarnaast zijn er verdacht weinig mensen die van te voren goed nadenken hoe het voor het kind zal zijn, niet alleen bij hun, de ouders, maar ook of ze het hele leven van het kind een redelijke kans hebben om er goed voor te kunnen zorgen, de stad waarin ze het kind opvoeden soms nog wel, maar het land, of de wereld, daar denkt haast geen hond over na. Als iedereen dat wel zou doen, zouden er wereldwijd een stuk minder kinderen geboren worden.quote:
Dit moet dan wel een geweldige ouder geweest zijn. Die zowel de lessen van een moeder als die van een vader kan overbrengen. Lijkt me onwaarschijnlijk dat de meeste mensen dit kunnen.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:38 schreef Lily-Ella het volgende:
Bijzonder hoe het idee leeft dat een kind niet gebaat is bij een eenoudergezin, zelfs slechter af is dan in een gezin met twee ouders. Alle onderzoeken tonen namelijk aan dat een kind van een alleenstaande ouder in geen enkel opzicht zich minder ontwikkelt dan het kind dat in een twee-oudergezin opgroeit.
Dat is mooi. Weet jij dat je het over 10 jaar nog zeker weet? Het maakt mij niet uit hoor, je doet maar wat je wilt. Maar dat zeker weten, daar ben ik dan weer niet zo zeker vanquote:Op donderdag 22 april 2010 19:28 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik weet het al 8 jaar 101% zeker.
quote:Op donderdag 22 april 2010 16:10 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Dit vind ik dan wel weer een heel zoet verhaal. Het verandert niets aan mijn standpunt, maar ik krijg wel warme, fuzzy gevoelens van zulke weloverwogen happy endings.
Parijs, New York, Londen wintersport...quote:Op donderdag 22 april 2010 13:00 schreef SadKingBilly het volgende:
Ter verduidelijking: veel van de dingen die we NU moeten missen komen natuurlijk in de loop van de tijd wel weer terug; vanaf volgend jaar kan ze mee naar de sauna en op wintersport, vanaf een jaar of zes kan een strandvakantie ver weg weer prima, vanaf acht tot tien jaar zijn parijs en londen (en new york) weer een optie, tegen die tijd kun je rustig eens een dag weggaan omdat ze bij een vriendinnetje kan logeren... En niet veel later zul je haar zelf steeds meer los moeten gaan laten omdat ze wil gaan stappen, bij een vriendje slapen (![]()
), alleen op vakantie wil..
Ok, ok, dan ben je tien-tot-vijftien jaar in de toekomst maar ondertussen zijn er nog zoveel dingen te ontdekken samen. Haar eerste keer vliegen, duiken, chic uit eten, stedenreizen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je de rest van mijn reactie ook gelezen? Over de invloed van een vaderfiguur tegenover een vader?quote:Op donderdag 22 april 2010 19:56 schreef Fortitude het volgende:
Ok dit dan nog even.
[..]
Dit moet dan wel een geweldige ouder geweest zijn. Die zowel de lessen van een moeder als die van een vader kan overbrengen. Lijkt me onwaarschijnlijk dat de meeste mensen dit kunnen.
Persoonlijk ben ik grotendeels opgegroeid zonder een vader figuur. En ik merk dat dit toch wel effect heeft gehad, zowel op mij als mijn broertje.
De keuze voor een kind is sowieso grotendeels egoïstisch, dat ben ik met je eens. En idd denken maar héél weinig mensen na over het welzijn van het kind, het échte welzijn dan.. verder dan "een eigen kamer is toch wel noodzakelijk" komt de gemiddelde ouder (die ik ken dan..) niet. Opvoeden/een kind groot brengen is zoveel meer, maar ik denk dat als mensen er écht bij stil zouden staan wat nu wenselijk is voor het kind (want wat ideaal is, daarover verschillen de meningen natuurlijk ook) en óf dat haalbaar is, en als het antwoord 'Nee' is en er komen geen kinderen, dat hele bevolkingsgroepen worden uitgeroeid.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:56 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Niemand neemt een kind voor het kind, puur en alleen voor het kind. Het is of een bewuste keuze omdat de ouders denken dat het een leuke toevoeging is voor hun, de wereld en het kind, of een foutje. Maar, het is sowieso nooit 100% voor het kind. En daarnaast zijn er verdacht weinig mensen die van te voren goed nadenken hoe het voor het kind zal zijn, niet alleen bij hun, de ouders, maar ook of ze het hele leven van het kind een redelijke kans hebben om er goed voor te kunnen zorgen, de stad waarin ze het kind opvoeden soms nog wel, maar het land, of de wereld, daar denkt haast geen hond over na. Als iedereen dat wel zou doen, zouden er wereldwijd een stuk minder kinderen geboren worden.
Denk ik...
Dat mensen maar beter niet aan kinderen kunnen beginnen voor het geval dat ze gaan scheiden en beter direct apart gaan wonen vind ik veel te ver gaan. Het kan nou eenmaal verkeerd lopen.quote:Op donderdag 22 april 2010 20:39 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
Heb je de rest van mijn reactie ook gelezen? Over de invloed van een vaderfiguur tegenover een vader?
Klopt.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:56 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Niemand neemt een kind voor het kind, puur en alleen voor het kind. Het is of een bewuste keuze omdat de ouders denken dat het een leuke toevoeging is voor hun, de wereld en het kind, of een foutje. Maar, het is sowieso nooit 100% voor het kind. En daarnaast zijn er verdacht weinig mensen die van te voren goed nadenken hoe het voor het kind zal zijn, niet alleen bij hun, de ouders, maar ook of ze het hele leven van het kind een redelijke kans hebben om er goed voor te kunnen zorgen, de stad waarin ze het kind opvoeden soms nog wel, maar het land, of de wereld, daar denkt haast geen hond over na. Als iedereen dat wel zou doen, zouden er wereldwijd een stuk minder kinderen geboren worden.
Denk ik...
Als jij zeker weten geen kind wil (binnen een relatie, een scharrel of een one night stand) dan zorg je altijd zelf iig voor een condoom zodat jij zelf jouw deel van het voorkomen van een zwangerschap op je hebt genomen.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:51 schreef Fortitude het volgende:
Eigenlijk wil ik nu stoppen met deze discussie. Ik vind dat ik hier erg hard in ben, maar niet onredelijk. Misschien lichtelijk egoïstisch met dat condoom, alhoewel dat nog steeds geen garantie is dat dit niet gaat spelen.Ondanks dat voel ik me onderhand wel een klootzak voor deze mening.![]()
Maar waarom is dat wel "ok" en is het not-done als iemand ervoor kiest alleenstaand ouder te zijn? Ik merk dat ik dat verschil niet zo goed snap. Als je het tegen elkaar afweegt is er bij de twee-oudergezinnen meer risico dat het kind in onrustig vaarwater komt, vanwege een scheiding en dergelijke.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:01 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Dat mensen maar beter niet aan kinderen kunnen beginnen voor het geval dat ze gaan scheiden en beter direct apart gaan wonen vind ik veel te ver gaan. Het kan nou eenmaal verkeerd lopen.
Ja doei.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als jij zeker weten geen kind wil (binnen een relatie, een scharrel of een one night stand) dan zorg je altijd zelf iig voor een condoom zodat jij zelf jouw deel van het voorkomen van een zwangerschap op je hebt genomen.
Omdat je een partner kan zoeken en met hem een gezin kan stichten. En omdat de man het niet wilt. Het gebeurt allemaal in het lichaam van de vrouw. Zeker niet niks, maar in het totaal plaatje vind ik dat niet zo heel boeiend. De wensen van de man moeten ook tellen.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:06 schreef Lily-Ella het volgende:
Maar waarom is dat wel "ok" en is het not-done als iemand ervoor kiest alleenstaand ouder te zijn? Ik merk dat ik dat verschil niet zo goed snap. Als je het tegen elkaar afweegt is er bij de twee-oudergezinnen meer risico dat het kind in onrustig vaarwater komt, vanwege een scheiding en dergelijke.
Ik denk niet dat wij het eens gaan worden, nog niet eens over de discussie wat wel en niet rationeel is. Laten we het dus eens zijn over dat we het niet eens worden en inderdaad met die discussie stoppenquote:
Waarom niet? De vrouw neemt tenslotte al een anticonceptiemiddel en die zijn niet 100% betrouwbaar.quote:
Als er niet al 7 miljard mensen waren op een wereld die er 1 miljard in evenwicht met de wereld kan hebben, was ik het met je eens.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt.
Net als het egoisme is om ze niet te willen.
Zoals ik al eerder zei: de keuze voor wel of geen kinderen is een egoistische. Dus zowel de ouders als de niet-ouders kunnen wel met de vinger naar de ander wijze dat ze egoistisch zijn, maar dat is een duidelijk gevalletje pot -> ketel.
Dat heeft er dus echt helemaal niets mee te maken. Iemand die eigenlijk wel echt een kinderwens heeft, zal niet besluiten tot geen kind nemen, omdat het al zo vol is in de wereld. Een enkeling (en die zijn echt zeldzaam) zal besluiten om een kind te adopteren, maar aangezien die mogelijkheden tegenwoordig echt heel erg beperkt, heel veel geld kosten, veel van de adoptieouders eisen en veel tijd in beslag nemen, wordt die optie ook steeds minder echt een mogelijkheid.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:34 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als er niet al 7 miljard mensen waren op een wereld die er 1 miljard in evenwicht met de wereld kan hebben, was ik het met je eens.
Ik vind het dus niet egoïstisch om geen kind te nemen, juist omdat er al genoeg zijn. Ik snap wel waarom mensen het wel doen, maar ik ben er van overtuigd dat het beter is voor het ongeboren kind om die niet op deze wereld te laten komen. Voor het kind.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat heeft er dus echt helemaal niets mee te maken. Iemand die eigenlijk wel echt een kinderwens heeft, zal niet besluiten tot geen kind nemen, omdat het al zo vol is in de wereld. Een enkeling (en die zijn echt zeldzaam) zal besluiten om een kind te adopteren, maar aangezien die mogelijkheden tegenwoordig echt heel erg beperkt, heel veel geld kosten, veel van de adoptieouders eisen en veel tijd in beslag nemen, wordt die optie ook steeds minder echt een mogelijkheid.
Bovendien, zoals ik al eens eerder heb gepost maakt het voor de wereldbevolking niet echt uit of je in Nederland al dan neit een kind krijgt. Nederland heeft geen last van overbevlking, integendeel.
Wel denk ik dat veel mensen zonder kinderwens denken dat het nodig is om valide argumenten voor het ontbreken ervan op te voeren (al dan niet onder de druk van d eomgeving die maar niet kan accepteren dat iemand geen kinderwens heeft) en de overbevolkingop wereldschaal wordt dan vaak aangegrepen als een goed argument.
Ik vind dat zo'n onzin. Je hebt een kinderwens, of je hebt die niet. Allebei prima, en allebei uitegoistisch oogpunt, namelijk je eigen gevoel. Helemaal prima, maar ben dan gewoon eerlijk.
Ik ben erg benieuwd waarom jij ervan overtuigd bent dat het beter is voor het ongeboren kind om niet geboren te worden...quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik vind het dus niet egoïstisch om geen kind te nemen, juist omdat er al genoeg zijn. Ik snap wel waarom mensen het wel doen, maar ik ben er van overtuigd dat het beter is voor het ongeboren kind om die niet op deze wereld te laten komen. Voor het kind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |