abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 april 2010 @ 17:50:07 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80604601
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:38 schreef Fortitude het volgende:
Nogmaals: Nee ik heb het helemaal niet over afdwingen.
Maar het wettelijk ontbreken van het recht op inspraak vind je op z'n minst vervelend, en dan lijkt het je niet te gaan op het recht op inspraak als het gaat om abortus te voorkomen.
quote:
Kort door de bocht. Als de man zonder condoom neukt betekend niet dat hij een abortus moet ondergaan. Daar zit als het goed is nog de pil tussen, zoals je afgesproken hebt met de vrouw.
Nee, het betekent ook niet dat de vrouw die moet ondergaan, als je je bedpartner niet vertrouwt als er toch een zwangerschap is, dan moet er idd maar een condoom tussenzitten, dan is het wel heel sneu om alleen maar te vertrouwen op de pil, een keer goed ziek en het kan al mis zijn met de werking van de pil.
quote:
De vrouw op basis van een gezond rationeel verstand. Waarbij ze de wensen van haar / de man en de toekomst van het kind overweegt.
Ja, en als dat gezonde verstand van dat moment nou zegt dat ze absoluut geen abortus wil ondergaan, dan kun jij jezelf wel zielig vinden dat er een kind van jou rondloopt wat je niet had willen hebben, maar dat had je dan maar moeten voorkomen.

Het is niet zo dat een kind voor galg en rad opgroeit omdat het maar één ouder heeft, en als de vader het kind niet wil is het kind waarschijnlijk beter af zonder zo'n vader dan tegen wil en dank met die vader.

Overigens blijf ik erbij dat dit hele onderwerp niets met het topic te maken heeft.

Het gaat om mensen die geen kinderwens hebben, en de insteek is IMHO compleet anders dan waar jij je nu op richt; het ongewenst tot ouderschap gedwongen worden, van voornamelijk mannen.
Ik denk dat mannen veel minder vaak commentaar krijgen op het feit dat ze zich nog niet hebben voortgeplant, terwijl dat bij vrouwen al begint voordat ze goed en wel dertig zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 22 april 2010 @ 18:29:13 #52
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_80605537
Ik heb ook geen kinderwens. Ik vind mezelf niet 'leuk' met kinderen, ben onzeker in de omgang met ze en houd niet van baby's & babyprut.

Verder vind ik zelf dat er teveel 'slechte' genen ronddwalen (erfelijke ziektes, labiliteit ) in mijn familie die ik niet verder wil doorgeven. Ik ben nu bijna 30 en mijn eierstokken hebben nog nooit eerder gerammeld. Ik vind kindjes al niet meer zo afstotelijk als vroeger, maar als ik jong grut zie, krijg ik nog steeds niet de behoefte ze zelf ook te gaan maken. Ik vind het prima zo
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 22 april 2010 @ 18:31:09 #53
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_80605582
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:07 schreef Fortitude het volgende:
Als de vrouw het kind wilt en de man niet. Wat vinden jullie dat de vrouw dan moet doen?

Ik vind het eigenlijk wel egoïstisch als de vrouw alsnog de zwangerschap doorzet.
Is het ook. Niet alleen egoistisch tegenover de man, ook tegenover het kind. Is zo'n kind wel gebaat bij een eenoudergezin?
Als de man pertinent geen kinderen wil en de vrouw wel, lijkt het mij duidelijk: je hebt beide andere doelstellingen voor de toekomst en dus pas je niet bij elkaar.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_80605796
Kinderen. Ieder zijn keuze, maar de mijne is het niet. Ik kan niet me ze omgaan, voel me heel erg onprettig al ze in mijn buurt zijn en besteed mijn leven liever aan iets anders.

En als het dat toch moet, dan zou ik een meisje adopteren. Zoontjes lijken me helemaal niks, en je doet in elk geval nog iets nobels.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_80605869
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:07 schreef Fortitude het volgende:
Als de vrouw het kind wilt en de man niet. Wat vinden jullie dat de vrouw dan moet doen?

Ik vind het eigenlijk wel egoïstisch als de vrouw alsnog de zwangerschap doorzet.
Voor mij is dat een breekpunt. Welke keuze het ook wordt, er is altijd een partij die ongelukkig wordt. Dat moet je niet willen.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_80605883
Bewust kinderloze hier (en gaat ook niet meer gebeuren). Mijn lichaam wil het wel (merk ik elke keer als ik zo'n wurmpie vast houdt), maar geestelijk, neh, 7 miljard zijn er veul te veul.
  donderdag 22 april 2010 @ 18:43:50 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80605960
Zijn er bij de bewust kinderloze heren, die zeker weten dat zij het ook in de toekomst niet willen, ook bij die zich hebben laten steriliseren of dat op korte termijn laten doen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_80606024
quote:
Op donderdag 22 april 2010 18:43 schreef Leandra het volgende:
Zijn er bij de bewust kinderloze heren, die zeker weten dat zij het ook in de toekomst niet willen, ook bij die zich hebben laten steriliseren of dat op korte termijn laten doen?
* stbabylon steekt heel hoog zijn hand op.

Als ik niet officieel nu op vakantie was in Amerika (door de vulkaan gaan we pas zondag) had ik het een paar weken terug laten doen. Wordt nu volgende maand.
pi_80606101
quote:
Op donderdag 22 april 2010 18:43 schreef Leandra het volgende:
Alsof je weet dat je never nooit niet zult willen. Je kunt nu 101% zeker denken te weten dat je niet wilt, maar vijf jaar later kun je anders denken Een beetje dom om een momentopname te gebruiken om te zorgen dat je nooit meer kinderen kan krijgen. Man of vrouw.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 22 april 2010 @ 18:54:27 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80606299
quote:
Op donderdag 22 april 2010 18:48 schreef Pheno het volgende:
[..]
Alsof je weet dat je never nooit niet zult willen. Je kunt nu 101% zeker denken te weten dat je niet wilt, maar vijf jaar later kun je anders denken Een beetje dom om een momentopname te gebruiken om te zorgen dat je nooit meer kinderen kan krijgen. Man of vrouw.
Nou, een aantal personen hier denkt dat toch echt heel zeker te weten, en als je dat echt zeker weet dan zou ik niet weten waarom je je niet zou mogen of kunnen laten steriliseren.

Dat is nou net waar dit hele topic om draait; dat er mensen zijn die zeker weten dat ze geen kinderen willen, nu niet, over 10 jaar niet, en over 15 jaar ook niet, en dat er kennelijk andere mensen zijn die dan van die "wacht maar tot je biologische klok begint te tikken" opmerkingen maken.

Ik denk dat sommige mensen idd heel goed weten wat ze nooit zullen willen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 22 april 2010 @ 18:55:31 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80606330
quote:
Op donderdag 22 april 2010 18:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
* stbabylon steekt heel hoog zijn hand op.

Als ik niet officieel nu op vakantie was in Amerika (door de vulkaan gaan we pas zondag) had ik het een paar weken terug laten doen. Wordt nu volgende maand.
Respect, dat is eigenlijk ook het enige logische als je zeker weet dat je nooit kinderen wilt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_80606415
quote:
Op donderdag 22 april 2010 18:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, een aantal personen hier denkt dat toch echt heel zeker te weten, en als je dat echt zeker weet dan zou ik niet weten waarom je je niet zou mogen of kunnen laten steriliseren.

Dat is nou net waar dit hele topic om draait; dat er mensen zijn die zeker weten dat ze geen kinderen willen, nu niet, over 10 jaar niet, en over 15 jaar ook niet, en dat er kennelijk andere mensen zijn die dan van die "wacht maar tot je biologische klok begint te tikken" opmerkingen maken.

Ik denk dat sommige mensen idd heel goed weten wat ze nooit zullen willen.
Het enige wat je zeker weet is dat je dood gaat. Voor de rest staat niets vast. Wat anderen zeggen moet niets uitmaken, maar ik mag aannemen dat iedereen snapt dat je eigen mening ook kan veranderen. Je kunt beter zeggen dat je ze nu niet wilt, want dat weet je wel. Hoe kun je weten hoe je over tien jaar tegen het leven aankijkt?

Voor de rest moeten de mensen het allemaal zelf weten of ze dat willen, komt die 'wil' nooit, nou dan niet. Als je zelf maar leuk leeft toch? Je bent niets verplicht (wat ik hier soms lees) om kinderen te nemen, niet voor je oudere dag (en dan kinderlozen egoïstisch noemen, wat is dat dan? ) en niet voor het voortbestaan van de mensheid, want er blijven genoeg mensen over die wel kinderen willen. Leef je eigen leven, met of zonder kinderen
pi_80606536
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:50 schreef Leandra het volgende:

Maar het wettelijk ontbreken van het recht op inspraak vind je op z'n minst vervelend, en dan lijkt het je niet te gaan op het recht op inspraak als het gaat om abortus te voorkomen.
Vervelend misschien wel, natuurlijk want ik heb niks te zeggen. Maar een wet die iemand forceert een abortus te plegen lijkt mij een vreselijke wet.
quote:

Ja, en als dat gezonde verstand van dat moment nou zegt dat ze absoluut geen abortus wil ondergaan
Geen gezond verstand dus. Hard maar waar. Ben je het hier niet mee eens dan mag je precies zeggen waarom niet. Waarschijnlijk kan je alleen maar uitwijken naar emoties, egoïstische redenen en irrationele conclusies.

Tot nu toe vind ik abortus nog steeds de beste optie.
quote:

Overigens blijf ik erbij dat dit hele onderwerp niets met het topic te maken heeft.
Heb je ook wel gelijk in. Maar de discussie zijn inmiddels voornamelijk mensen die hun standpunt hierover geven. En hier was nog wat over te zeggen.
pi_80606999
Ik zou me niet snel laten steriliseren ook al wil ik geen kinderen. Dat heeft met name te maken met de verandering in de hormoonhuishouding. Ik heb ooit een periode geen mentruatie gehad door de prikpil, hoe het werkte weet ik niet (kan dus ook psychisch zijn) maar ik voelde me na een jaar steeds minder vrouwelijk. Uiteindelijk miste ik het zo erg dat ik gestopt ben en mijn cyclus weer op gang heb laten komen.
pi_80607069
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:10 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Logisch, maar dat maakt het niet minder egoïstisch. En dit is juist waar ik als man zijnde zo bang voor ben.
[..]

Een scheiding is een hele andere situatie. Flauw om deze erbij te halen.
Hoezo flauw? In beide situaties heeft het kind geen stabiele thuissituatie waarin 2 ouders opvoeden.
pi_80607210
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:37 schreef Fortitude het volgende:
Jouw post ben ik het ook wel mee eens.
[..]

Alleen dit. Het is inderdaad een moeilijke keuze, maar waarom is dit niet rationeel? Dit komt voor mij over als een zwak excuus om toch je zin met een goed geweten door te kunnen zetten.

Heel je leven geen seks hebben voor het geval dat je een vrouw treft die de moeilijke keuzes niet kan maken, dat is pas irrationeel.
Je onderschat het effect dat hormonen op je hebben. Ik heb nu al 1 dag per maand dat ik emotioneel labiel ben, alleen maar doordat mijn menstuatie begint, laatstaan hoe dat zou zijn als ik zwanger zou raken. Ik kan daarom echt niet zeggen hoe ik zou reageren mocht ik ooit zwanger raken, wie weet schreeuwt mijn lijf en mijn gevoel er dan wel om om het geboren te laten worden. Ik gebruik trouwens gewoon trouw anticonceptie om dit te voorkomen maar geen enkele anticonceptie is 100% betrouwbaar. Dat risico neem ik dus als ik met mijn vriend naar bed ga en daar ben ik me bewust van. Hij trouwens ook.
  donderdag 22 april 2010 @ 19:23:51 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80607216
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:17 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik zou me niet snel laten steriliseren ook al wil ik geen kinderen. Dat heeft met name te maken met de verandering in de hormoonhuishouding. Ik heb ooit een periode geen mentruatie gehad door de prikpil, hoe het werkte weet ik niet (kan dus ook psychisch zijn) maar ik voelde me na een jaar steeds minder vrouwelijk. Uiteindelijk miste ik het zo erg dat ik gestopt ben en mijn cyclus weer op gang heb laten komen.
Sterilisatie bij vrouwen is idd een andere kwestie, een stuk lastiger met andere gevolgen, en bij spijt vrijwel onomkeerbaar.
Vandaar dat artsen het over het algemeen ook weigeren bij jonge vrouwen, zeker als ze nog geen kinderen hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_80607224
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:19 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Hoezo flauw? In beide situaties heeft het kind geen stabiele thuissituatie waarin 2 ouders opvoeden.
Omdat er in de abortus situatie gekozen is om het alleen te doen. Scheiding valt meestal niet te voorzien.
pi_80607340
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:23 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Je onderschat het effect dat hormonen op je hebben. Ik heb nu al 1 dag per maand dat ik emotioneel labiel ben, alleen maar doordat mijn menstuatie begint, laatstaan hoe dat zou zijn als ik zwanger zou raken. Ik kan daarom echt niet zeggen hoe ik zou reageren mocht ik ooit zwanger raken, wie weet schreeuwt mijn lijf en mijn gevoel er dan wel om om het geboren te laten worden.
Ik weet uiteraard niet hoe het is, maar volgens mij onderschat ik het niet. Ik geloof best dat het op dat moment heel erg moeilijk is om rationeel na te denken. Maar dat heb ik wel bij meer dingen, erg dronken zijn vind ik bijvoorbeeld ook een zwak excuus om hele domme dingen te doen.

Ik onderschat het gemiddelde mens waarschijnlijk.
pi_80607370
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Sterilisatie bij vrouwen is idd een andere kwestie, een stuk lastiger met andere gevolgen, en bij spijt vrijwel onomkeerbaar.
Vandaar dat artsen het over het algemeen ook weigeren bij jonge vrouwen, zeker als ze nog geen kinderen hebben.
Dat is wat het lastiger maakt, en inderdaad veel artsen weigeren dit bij jonge vrouwen. Gelukkig is er wel gewone anticonceptie.
pi_80607374
quote:
Op donderdag 22 april 2010 18:48 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik weet het al 8 jaar 101% zeker.
pi_80607440
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:27 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Ik weet uiteraard niet hoe het is, maar volgens mij onderschat ik het niet. Ik geloof best dat het op dat moment heel erg moeilijk is om rationeel na te denken. Maar dat heb ik wel bij meer dingen, erg dronken zijn vind ik bijvoorbeeld ook een zwak excuus om hele domme dingen te doen.

Ik denk ook niet dat het een rationele keuze is, maar mensen zijn geen 100% rationele wezens. Ik vind dat de verandering in hormonen en gevoelens zeker een valide argument is om een kind al dan niet te laten komen. Je keuze om met iemand het bed in te duiken is ook niet rationeel maar gebaseerd op lust/liefde (hoop ik dan).
  donderdag 22 april 2010 @ 19:30:38 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_80607447
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:27 schreef Fortitude het volgende:
[..]

Nou, ik denk ook dat je het onderschat, en ik weet wel waar ik het over heb, hoewel het niet bij iedere zwangerschap gelijk is.

Het is geen situatie als dronken en net niet meer kunnen inschatten hoe en wat, je hele lichaam wordt overgenomen door een oergevoel, en daar doe je weinig tegen.

Ik denk overigens wel dat het daarbij uitmaakt hoe je zelf tegenover de zwangerschap staat; als je er zeer negatief tegenoverstaat dan is je innerlijke beschermingsdrang waarschijnlijk minder dan wanneer je er positief of zelfs maar neutraal tegenover staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_80607465
quote:
Op donderdag 22 april 2010 18:58 schreef Pheno het volgende:
Voor de rest moeten de mensen het allemaal zelf weten of ze dat willen, komt die 'wil' nooit, nou dan niet. Als je zelf maar leuk leeft toch? Je bent niets verplicht (wat ik hier soms lees) om kinderen te nemen, niet voor je oudere dag (en dan kinderlozen egoïstisch noemen, wat is dat dan? ) en niet voor het voortbestaan van de mensheid, want er blijven genoeg mensen over die wel kinderen willen. Leef je eigen leven, met of zonder kinderen
Ik vind mensen die wel kinderen nemen eigenlijk egoïstisch
pi_80607491
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:24 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Omdat er in de abortus situatie gekozen is om het alleen te doen. Scheiding valt meestal niet te voorzien.
Dat klopt maar dan nog kan een ouder die bewust alleen het ouderschap vervult goed werk afleveren tegenover bijvoorbeeld een stel dat altijd maar ruzie maakt. Ik vind het kiezen om alleen ouder te zijn niet verkeerd.
pi_80607714
Bijzonder hoe het idee leeft dat een kind niet gebaat is bij een eenoudergezin, zelfs slechter af is dan in een gezin met twee ouders. Alle onderzoeken tonen namelijk aan dat een kind van een alleenstaande ouder in geen enkel opzicht zich minder ontwikkelt dan het kind dat in een twee-oudergezin opgroeit. Nu ben ik niet iemand die heilig alle onderzoeken gelooft, maar het komt wel overeen met mijn persoonlijke ervaring. Het is zelfs zo dat een scheiding meer negatieve impact op een kind heeft dan vanaf het begin al met 1 ouder te (moeten) leven, en aangezien scheidingen niet heel zeldzaam zijn tegenwoordig zou dat al een reden kunnen zijn om niet aan kinderen te beginnen. In dat opzicht zouden misschien meer stellen apart 'moeten' gaan wonen als ze een kind krijgen, zodat er - mocht de relatie voorbij gaan - voor het kind in kwestie niet al te veel verandert. Ook schijnt het zo te zijn dat kinderen gebaat zijn bij een vaderfiguur, niet noodzakelijkerwijs een vader. Niet om de waarde van alle papa's te ondermijnen hoor, maar er is geen reden waarom een kind zich meer zou hechten aan iemand waar hij/zij een bloedband mee heeft dan een willekeurige andere man in het leven van mams, die de vaderrol op zich neemt.

Ik weet dat dit niets met het originele topic te maken heeft, maar het kwam een paar keer ter sprake en ik wilde dit toch even zeggen. Het is uiteraard een heel andere discussie, dus ik zal er verder geen woorden aan vuil maken.
I'm not just some bimbo with big tits.
I'm an artist.
pi_80607803
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:31 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik vind mensen die wel kinderen nemen eigenlijk egoïstisch
Hit Me, Baby.

Vertel, why?
I'm an artist.
pi_80608165
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:30 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

Ik vind dat de verandering in hormonen en gevoelens zeker een valide argument is om een kind al dan niet te laten komen.
Ik dus niet.
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:30 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

Je keuze om met iemand het bed in te duiken is ook niet rationeel maar gebaseerd op lust/liefde (hoop ik dan).
Dat vind ik perfect rationele redenen om met iemand het bed in te duiken.
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:30 schreef Leandra het volgende:

Het is geen situatie als dronken en net niet meer kunnen inschatten hoe en wat, je hele lichaam wordt overgenomen door een oergevoel, en daar doe je weinig tegen.
Sorry maar daar geloof ik dus weinig van. Het lijkt mij moeilijk omdat te weerstaan. Maar als je dat echt niet kan en jezelf totaal verliest, dan ben je waarschijnlijk mentaal niet al te sterk. Niet dat dit erg is, behalve in deze nachtmerrie situatie die invloed heeft op 3 mensenlevens.
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:32 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

Dat klopt maar dan nog kan een ouder die bewust alleen het ouderschap vervult goed werk afleveren tegenover bijvoorbeeld een stel dat altijd maar ruzie maakt. Ik vind het kiezen om alleen ouder te zijn niet verkeerd.
Natuurlijk, liever 1 goede ouder dan 2 slechte ouders. Maar beide moeten gewoon geen kinderen nemen. Gewoon 2 goede ouders. Dat sommige mensen geen kinderen nemen omdat ze er niet geschikt voor zijn vind ik niet onredelijk.

En voordat jullie mij daar weer op gaan aanvallen. Nee, ik wil dit niet via de wet forceren. Ik wil dat mensen hierin gewoon wijze keuzes maken. Maarja daar zijn de tokkies natuurlijk weer te zwakzinnig voor.

Eigenlijk wil ik nu stoppen met deze discussie. Ik vind dat ik hier erg hard in ben, maar niet onredelijk. Misschien lichtelijk egoïstisch met dat condoom, alhoewel dat nog steeds geen garantie is dat dit niet gaat spelen.Ondanks dat voel ik me onderhand wel een klootzak voor deze mening.

Ik hoop gewoon dat ik nooit in deze situatie kom te staan, en als ik ooit voor kinderen zou gaan dat het dan ongeveer zoals bij SadKingBilly gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fortitude op 22-04-2010 20:09:19 ]
pi_80608349
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:41 schreef Lily-Ella het volgende:

[..]

Hit Me, Baby.

Vertel, why?
Niemand neemt een kind voor het kind, puur en alleen voor het kind. Het is of een bewuste keuze omdat de ouders denken dat het een leuke toevoeging is voor hun, de wereld en het kind, of een foutje. Maar, het is sowieso nooit 100% voor het kind. En daarnaast zijn er verdacht weinig mensen die van te voren goed nadenken hoe het voor het kind zal zijn, niet alleen bij hun, de ouders, maar ook of ze het hele leven van het kind een redelijke kans hebben om er goed voor te kunnen zorgen, de stad waarin ze het kind opvoeden soms nog wel, maar het land, of de wereld, daar denkt haast geen hond over na. Als iedereen dat wel zou doen, zouden er wereldwijd een stuk minder kinderen geboren worden.

Denk ik...
pi_80608358
Ok dit dan nog even.
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:38 schreef Lily-Ella het volgende:
Bijzonder hoe het idee leeft dat een kind niet gebaat is bij een eenoudergezin, zelfs slechter af is dan in een gezin met twee ouders. Alle onderzoeken tonen namelijk aan dat een kind van een alleenstaande ouder in geen enkel opzicht zich minder ontwikkelt dan het kind dat in een twee-oudergezin opgroeit.
Dit moet dan wel een geweldige ouder geweest zijn. Die zowel de lessen van een moeder als die van een vader kan overbrengen. Lijkt me onwaarschijnlijk dat de meeste mensen dit kunnen.

Persoonlijk ben ik grotendeels opgegroeid zonder een vader figuur. En ik merk dat dit toch wel effect heeft gehad, zowel op mij als mijn broertje.
pi_80608764
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:28 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik weet het al 8 jaar 101% zeker.
Dat is mooi. Weet jij dat je het over 10 jaar nog zeker weet? Het maakt mij niet uit hoor, je doet maar wat je wilt. Maar dat zeker weten, daar ben ik dan weer niet zo zeker van
pi_80609077
quote:
Op donderdag 22 april 2010 16:10 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Dit vind ik dan wel weer een heel zoet verhaal. Het verandert niets aan mijn standpunt, maar ik krijg wel warme, fuzzy gevoelens van zulke weloverwogen happy endings.
haha dank je (denk ik )
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  donderdag 22 april 2010 @ 20:36:34 #83
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_80610032
quote:
Op donderdag 22 april 2010 13:00 schreef SadKingBilly het volgende:
Ter verduidelijking: veel van de dingen die we NU moeten missen komen natuurlijk in de loop van de tijd wel weer terug; vanaf volgend jaar kan ze mee naar de sauna en op wintersport, vanaf een jaar of zes kan een strandvakantie ver weg weer prima, vanaf acht tot tien jaar zijn parijs en londen (en new york) weer een optie, tegen die tijd kun je rustig eens een dag weggaan omdat ze bij een vriendinnetje kan logeren... En niet veel later zul je haar zelf steeds meer los moeten gaan laten omdat ze wil gaan stappen, bij een vriendje slapen ( ), alleen op vakantie wil..

Ok, ok, dan ben je tien-tot-vijftien jaar in de toekomst maar ondertussen zijn er nog zoveel dingen te ontdekken samen. Haar eerste keer vliegen, duiken, chic uit eten, stedenreizen..
Parijs, New York, Londen wintersport...

Ik wou dat je mijn papa was, SadKingBily..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_80610137
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:56 schreef Fortitude het volgende:
Ok dit dan nog even.
[..]

Dit moet dan wel een geweldige ouder geweest zijn. Die zowel de lessen van een moeder als die van een vader kan overbrengen. Lijkt me onwaarschijnlijk dat de meeste mensen dit kunnen.

Persoonlijk ben ik grotendeels opgegroeid zonder een vader figuur. En ik merk dat dit toch wel effect heeft gehad, zowel op mij als mijn broertje.
Heb je de rest van mijn reactie ook gelezen? Over de invloed van een vaderfiguur tegenover een vader?
I'm an artist.
pi_80610852
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:56 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Niemand neemt een kind voor het kind, puur en alleen voor het kind. Het is of een bewuste keuze omdat de ouders denken dat het een leuke toevoeging is voor hun, de wereld en het kind, of een foutje. Maar, het is sowieso nooit 100% voor het kind. En daarnaast zijn er verdacht weinig mensen die van te voren goed nadenken hoe het voor het kind zal zijn, niet alleen bij hun, de ouders, maar ook of ze het hele leven van het kind een redelijke kans hebben om er goed voor te kunnen zorgen, de stad waarin ze het kind opvoeden soms nog wel, maar het land, of de wereld, daar denkt haast geen hond over na. Als iedereen dat wel zou doen, zouden er wereldwijd een stuk minder kinderen geboren worden.

Denk ik...
De keuze voor een kind is sowieso grotendeels egoïstisch, dat ben ik met je eens. En idd denken maar héél weinig mensen na over het welzijn van het kind, het échte welzijn dan.. verder dan "een eigen kamer is toch wel noodzakelijk" komt de gemiddelde ouder (die ik ken dan..) niet. Opvoeden/een kind groot brengen is zoveel meer, maar ik denk dat als mensen er écht bij stil zouden staan wat nu wenselijk is voor het kind (want wat ideaal is, daarover verschillen de meningen natuurlijk ook) en óf dat haalbaar is, en als het antwoord 'Nee' is en er komen geen kinderen, dat hele bevolkingsgroepen worden uitgeroeid.
I'm an artist.
pi_80611050
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:39 schreef Lily-Ella het volgende:

[..]

Heb je de rest van mijn reactie ook gelezen? Over de invloed van een vaderfiguur tegenover een vader?
Dat mensen maar beter niet aan kinderen kunnen beginnen voor het geval dat ze gaan scheiden en beter direct apart gaan wonen vind ik veel te ver gaan. Het kan nou eenmaal verkeerd lopen.

En ik denk ook dat het inderdaad om een vaderfiguur gaat, hoeft niet per se de biologische vader te zijn. Dingen als rationeel denken, zelfverzekerdheid en niet zeiken gewoon doen ( ) worden over het algemeen denk ik makkelijk en beter overgenomen van een vaderfiguur.

Ik zie wel een risico dat het vader figuur niet geaccepteerd wordt. Mijn moeder had nog wel wat proberen te daten toen ik 12 ongeveer was. Niet dat ik hem ging afzeiken ofzo, maar ik had hem nooit gezien als vaderfiguur geaccepteerd en ik had waarschijnlijk dus ook weinig van hem aangenomen. Maar ik was ook een enorm moeilijk kind, ik nam weinig van wie dan ook aan.
  Moderator donderdag 22 april 2010 @ 21:02:34 #87
5428 crew  miss_sly
pi_80611077
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:56 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Denk ik...
Klopt.
Net als het egoisme is om ze niet te willen.

Zoals ik al eerder zei: de keuze voor wel of geen kinderen is een egoistische. Dus zowel de ouders als de niet-ouders kunnen wel met de vinger naar de ander wijze dat ze egoistisch zijn, maar dat is een duidelijk gevalletje pot -> ketel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 22 april 2010 @ 21:05:24 #88
5428 crew  miss_sly
pi_80611195
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:51 schreef Fortitude het volgende:
Eigenlijk wil ik nu stoppen met deze discussie. Ik vind dat ik hier erg hard in ben, maar niet onredelijk. Misschien lichtelijk egoïstisch met dat condoom, alhoewel dat nog steeds geen garantie is dat dit niet gaat spelen.Ondanks dat voel ik me onderhand wel een klootzak voor deze mening.
Als jij zeker weten geen kind wil (binnen een relatie, een scharrel of een one night stand) dan zorg je altijd zelf iig voor een condoom zodat jij zelf jouw deel van het voorkomen van een zwangerschap op je hebt genomen.
pi_80611243
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:01 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Dat mensen maar beter niet aan kinderen kunnen beginnen voor het geval dat ze gaan scheiden en beter direct apart gaan wonen vind ik veel te ver gaan. Het kan nou eenmaal verkeerd lopen.

Maar waarom is dat wel "ok" en is het not-done als iemand ervoor kiest alleenstaand ouder te zijn? Ik merk dat ik dat verschil niet zo goed snap. Als je het tegen elkaar afweegt is er bij de twee-oudergezinnen meer risico dat het kind in onrustig vaarwater komt, vanwege een scheiding en dergelijke.
I'm an artist.
pi_80611656
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als jij zeker weten geen kind wil (binnen een relatie, een scharrel of een one night stand) dan zorg je altijd zelf iig voor een condoom zodat jij zelf jouw deel van het voorkomen van een zwangerschap op je hebt genomen.
Ja doei.
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:06 schreef Lily-Ella het volgende:

Maar waarom is dat wel "ok" en is het not-done als iemand ervoor kiest alleenstaand ouder te zijn? Ik merk dat ik dat verschil niet zo goed snap. Als je het tegen elkaar afweegt is er bij de twee-oudergezinnen meer risico dat het kind in onrustig vaarwater komt, vanwege een scheiding en dergelijke.
Omdat je een partner kan zoeken en met hem een gezin kan stichten. En omdat de man het niet wilt. Het gebeurt allemaal in het lichaam van de vrouw. Zeker niet niks, maar in het totaal plaatje vind ik dat niet zo heel boeiend. De wensen van de man moeten ook tellen.

Ik zie een abortus trouwens totaal niet als anticonceptiemiddel, maar wel als een goede uitweg wanneer het fout loopt.

Edit:
Overigens gaat het mij dus niet zozeer om onrust. Meer om lessen die nooit geleerd worden, karaktereigenschappen die niet opgepakt worden of juist de verkeerde ontwikkelt worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fortitude op 22-04-2010 21:39:34 ]
pi_80614051
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:51 schreef Fortitude het volgende:
Heel verhaal
Ik denk niet dat wij het eens gaan worden, nog niet eens over de discussie wat wel en niet rationeel is. Laten we het dus eens zijn over dat we het niet eens worden en inderdaad met die discussie stoppen
pi_80617538
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:16 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Ja doei.

Waarom niet? De vrouw neemt tenslotte al een anticonceptiemiddel en die zijn niet 100% betrouwbaar.
signatuurloos
pi_80624604
Met condooms kan ook altijd wat gebeuren, het is nooit 100% waterdicht. En dan als het gebeurt kun je kiezen voor een abortus of je voedt het met liefde op. Ook afhankelijk van je leefsituatie.
Haters gonna hate.
  vrijdag 23 april 2010 @ 10:42:33 #94
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_80625730
Kinderloos blijven als egoistisch zien ben ik het totaal niet mee eens, en ik heb zelfs 2 kinderen.
Eigenlijk is kinderen krijgen egoistisch, ik heb ze tenminste niet gekregen om de mensheid te plezieren.
Maar puur voor mezelf omdat ik dat wilde (en mijn man ook natuurlijk).

Laten we eerlijk zijn, iedere ouder verwacht wel dat zijn of haar kind goeds in de wereld brengt maar kan net zo goed andersom zijn, hitler had ook een moeder.

De keuze om geen kinderen te willen begrijp ik ook helemaal, ik heb geen spijt van de kinderen, hou ontzettend veel van ze maar soms denk ik ook wel eens, waarom wilde ik ook alweer kinderen?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_80627481
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt.
Net als het egoisme is om ze niet te willen.

Zoals ik al eerder zei: de keuze voor wel of geen kinderen is een egoistische. Dus zowel de ouders als de niet-ouders kunnen wel met de vinger naar de ander wijze dat ze egoistisch zijn, maar dat is een duidelijk gevalletje pot -> ketel.
Als er niet al 7 miljard mensen waren op een wereld die er 1 miljard in evenwicht met de wereld kan hebben, was ik het met je eens.
  Moderator vrijdag 23 april 2010 @ 11:41:27 #96
5428 crew  miss_sly
pi_80627752
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:34 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Als er niet al 7 miljard mensen waren op een wereld die er 1 miljard in evenwicht met de wereld kan hebben, was ik het met je eens.
Dat heeft er dus echt helemaal niets mee te maken. Iemand die eigenlijk wel echt een kinderwens heeft, zal niet besluiten tot geen kind nemen, omdat het al zo vol is in de wereld. Een enkeling (en die zijn echt zeldzaam) zal besluiten om een kind te adopteren, maar aangezien die mogelijkheden tegenwoordig echt heel erg beperkt, heel veel geld kosten, veel van de adoptieouders eisen en veel tijd in beslag nemen, wordt die optie ook steeds minder echt een mogelijkheid.

Bovendien, zoals ik al eens eerder heb gepost maakt het voor de wereldbevolking niet echt uit of je in Nederland al dan neit een kind krijgt. Nederland heeft geen last van overbevlking, integendeel.

Wel denk ik dat veel mensen zonder kinderwens denken dat het nodig is om valide argumenten voor het ontbreken ervan op te voeren (al dan niet onder de druk van d eomgeving die maar niet kan accepteren dat iemand geen kinderwens heeft) en de overbevolkingop wereldschaal wordt dan vaak aangegrepen als een goed argument.

Ik vind dat zo'n onzin. Je hebt een kinderwens, of je hebt die niet. Allebei prima, en allebei uitegoistisch oogpunt, namelijk je eigen gevoel. Helemaal prima, maar ben dan gewoon eerlijk.
pi_80627837
Ik heb nu geen kinderwens en nooit gehad. Ik ben nog jong, maar eigenlijk hoop ik dat mijn hormonen straks niet te hard gaan tikken. Want om nou te zeggen dat ik graag moeder wil worden
pi_80627966
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat heeft er dus echt helemaal niets mee te maken. Iemand die eigenlijk wel echt een kinderwens heeft, zal niet besluiten tot geen kind nemen, omdat het al zo vol is in de wereld. Een enkeling (en die zijn echt zeldzaam) zal besluiten om een kind te adopteren, maar aangezien die mogelijkheden tegenwoordig echt heel erg beperkt, heel veel geld kosten, veel van de adoptieouders eisen en veel tijd in beslag nemen, wordt die optie ook steeds minder echt een mogelijkheid.

Bovendien, zoals ik al eens eerder heb gepost maakt het voor de wereldbevolking niet echt uit of je in Nederland al dan neit een kind krijgt. Nederland heeft geen last van overbevlking, integendeel.

Wel denk ik dat veel mensen zonder kinderwens denken dat het nodig is om valide argumenten voor het ontbreken ervan op te voeren (al dan niet onder de druk van d eomgeving die maar niet kan accepteren dat iemand geen kinderwens heeft) en de overbevolkingop wereldschaal wordt dan vaak aangegrepen als een goed argument.

Ik vind dat zo'n onzin. Je hebt een kinderwens, of je hebt die niet. Allebei prima, en allebei uitegoistisch oogpunt, namelijk je eigen gevoel. Helemaal prima, maar ben dan gewoon eerlijk.
Ik vind het dus niet egoïstisch om geen kind te nemen, juist omdat er al genoeg zijn. Ik snap wel waarom mensen het wel doen, maar ik ben er van overtuigd dat het beter is voor het ongeboren kind om die niet op deze wereld te laten komen. Voor het kind.
  Moderator vrijdag 23 april 2010 @ 11:50:01 #99
5428 crew  miss_sly
pi_80628143
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:45 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik vind het dus niet egoïstisch om geen kind te nemen, juist omdat er al genoeg zijn. Ik snap wel waarom mensen het wel doen, maar ik ben er van overtuigd dat het beter is voor het ongeboren kind om die niet op deze wereld te laten komen. Voor het kind.
Ik ben erg benieuwd waarom jij ervan overtuigd bent dat het beter is voor het ongeboren kind om niet geboren te worden...

En wat betreft dat al genoeg zijn: daar kun je niets aan doen en er zijn er in Nederland niet al genoeg.

De redenen dat de meeste mensen geen kind willen, is dat ze hun vrijheid niet kwijt willen, geen financien in willen leveren, de verantwoordelijkheid niet willen, etc. Dat zijn allemaal net zulke egoistische redenen als er wel een willen omdat je dat zo graag wil etc.
pi_80628189
'in deze wereld' zegt stbabylon dus ik neem aan dat hij zijn kinderen niet in deze godvergeten chaos op wil laten groeien
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')