Maar het wettelijk ontbreken van het recht op inspraak vind je op z'n minst vervelend, en dan lijkt het je niet te gaan op het recht op inspraak als het gaat om abortus te voorkomen.quote:Op donderdag 22 april 2010 17:38 schreef Fortitude het volgende:
Nogmaals: Nee ik heb het helemaal niet over afdwingen.
Nee, het betekent ook niet dat de vrouw die moet ondergaan, als je je bedpartner niet vertrouwt als er toch een zwangerschap is, dan moet er idd maar een condoom tussenzitten, dan is het wel heel sneu om alleen maar te vertrouwen op de pil, een keer goed ziek en het kan al mis zijn met de werking van de pil.quote:Kort door de bocht. Als de man zonder condoom neukt betekend niet dat hij een abortus moet ondergaan. Daar zit als het goed is nog de pil tussen, zoals je afgesproken hebt met de vrouw.
Ja, en als dat gezonde verstand van dat moment nou zegt dat ze absoluut geen abortus wil ondergaan, dan kun jij jezelf wel zielig vinden dat er een kind van jou rondloopt wat je niet had willen hebben, maar dat had je dan maar moeten voorkomen.quote:De vrouw op basis van een gezond rationeel verstand. Waarbij ze de wensen van haar / de man en de toekomst van het kind overweegt.
Is het ook. Niet alleen egoistisch tegenover de man, ook tegenover het kind. Is zo'n kind wel gebaat bij een eenoudergezin?quote:Op donderdag 22 april 2010 11:07 schreef Fortitude het volgende:
Als de vrouw het kind wilt en de man niet. Wat vinden jullie dat de vrouw dan moet doen?
Ik vind het eigenlijk wel egoïstisch als de vrouw alsnog de zwangerschap doorzet.
Voor mij is dat een breekpunt. Welke keuze het ook wordt, er is altijd een partij die ongelukkig wordt. Dat moet je niet willen.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:07 schreef Fortitude het volgende:
Als de vrouw het kind wilt en de man niet. Wat vinden jullie dat de vrouw dan moet doen?
Ik vind het eigenlijk wel egoïstisch als de vrouw alsnog de zwangerschap doorzet.
* stbabylon steekt heel hoog zijn hand op.quote:Op donderdag 22 april 2010 18:43 schreef Leandra het volgende:
Zijn er bij de bewust kinderloze heren, die zeker weten dat zij het ook in de toekomst niet willen, ook bij die zich hebben laten steriliseren of dat op korte termijn laten doen?
Alsof je weet dat je never nooit niet zult willen. Je kunt nu 101% zeker denken te weten dat je niet wilt, maar vijf jaar later kun je anders denkenquote:Op donderdag 22 april 2010 18:43 schreef Leandra het volgende:
Zijn er bij de bewust kinderloze heren, die zeker weten dat zij het ook in de toekomst niet willen, ook bij die zich hebben laten steriliseren of dat op korte termijn laten doen?
Nou, een aantal personen hier denkt dat toch echt heel zeker te weten, en als je dat echt zeker weet dan zou ik niet weten waarom je je niet zou mogen of kunnen laten steriliseren.quote:Op donderdag 22 april 2010 18:48 schreef Pheno het volgende:
[..]
Alsof je weet dat je never nooit niet zult willen. Je kunt nu 101% zeker denken te weten dat je niet wilt, maar vijf jaar later kun je anders denkenEen beetje dom om een momentopname te gebruiken om te zorgen dat je nooit meer kinderen kan krijgen. Man of vrouw.
Respect, dat is eigenlijk ook het enige logische als je zeker weet dat je nooit kinderen wilt.quote:Op donderdag 22 april 2010 18:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
* stbabylon steekt heel hoog zijn hand op.
Als ik niet officieel nu op vakantie was in Amerika (door de vulkaan gaan we pas zondag) had ik het een paar weken terug laten doen. Wordt nu volgende maand.
Het enige wat je zeker weet is dat je dood gaat. Voor de rest staat niets vast. Wat anderen zeggen moet niets uitmaken, maar ik mag aannemen dat iedereen snapt dat je eigen mening ook kan veranderen. Je kunt beter zeggen dat je ze nu niet wilt, want dat weet je wel. Hoe kun je weten hoe je over tien jaar tegen het leven aankijkt?quote:Op donderdag 22 april 2010 18:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, een aantal personen hier denkt dat toch echt heel zeker te weten, en als je dat echt zeker weet dan zou ik niet weten waarom je je niet zou mogen of kunnen laten steriliseren.
Dat is nou net waar dit hele topic om draait; dat er mensen zijn die zeker weten dat ze geen kinderen willen, nu niet, over 10 jaar niet, en over 15 jaar ook niet, en dat er kennelijk andere mensen zijn die dan van die "wacht maar tot je biologische klok begint te tikken" opmerkingen maken.
Ik denk dat sommige mensen idd heel goed weten wat ze nooit zullen willen.
Vervelend misschien wel, natuurlijk want ik heb niks te zeggen. Maar een wet die iemand forceert een abortus te plegen lijkt mij een vreselijke wet.quote:Op donderdag 22 april 2010 17:50 schreef Leandra het volgende:
Maar het wettelijk ontbreken van het recht op inspraak vind je op z'n minst vervelend, en dan lijkt het je niet te gaan op het recht op inspraak als het gaat om abortus te voorkomen.
Geen gezond verstand dus. Hard maar waar. Ben je het hier niet mee eens dan mag je precies zeggen waarom niet. Waarschijnlijk kan je alleen maar uitwijken naar emoties, egoïstische redenen en irrationele conclusies.quote:Op donderdag 22 april 2010 17:50 schreef Leandra het volgende:
Ja, en als dat gezonde verstand van dat moment nou zegt dat ze absoluut geen abortus wil ondergaan
Heb je ook wel gelijk in. Maar de discussie zijn inmiddels voornamelijk mensen die hun standpunt hierover geven. En hier was nog wat over te zeggen.quote:Op donderdag 22 april 2010 17:50 schreef Leandra het volgende:
Overigens blijf ik erbij dat dit hele onderwerp niets met het topic te maken heeft.
Hoezo flauw? In beide situaties heeft het kind geen stabiele thuissituatie waarin 2 ouders opvoeden.quote:Op donderdag 22 april 2010 17:10 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Logisch, maar dat maakt het niet minder egoïstisch. En dit is juist waar ik als man zijnde zo bang voor ben.![]()
[..]
Een scheiding is een hele andere situatie. Flauw om deze erbij te halen.
Je onderschat het effect dat hormonen op je hebben. Ik heb nu al 1 dag per maand dat ik emotioneel labiel ben, alleen maar doordat mijn menstuatie begint, laatstaan hoe dat zou zijn als ik zwanger zou raken. Ik kan daarom echt niet zeggen hoe ik zou reageren mocht ik ooit zwanger raken, wie weet schreeuwt mijn lijf en mijn gevoel er dan wel om om het geboren te laten worden. Ik gebruik trouwens gewoon trouw anticonceptie om dit te voorkomen maar geen enkele anticonceptie is 100% betrouwbaar. Dat risico neem ik dus als ik met mijn vriend naar bed ga en daar ben ik me bewust van. Hij trouwens ook.quote:Op donderdag 22 april 2010 13:37 schreef Fortitude het volgende:
Jouw post ben ik het ook wel mee eens.
[..]
Alleen dit. Het is inderdaad een moeilijke keuze, maar waarom is dit niet rationeel? Dit komt voor mij over als een zwak excuus om toch je zin met een goed geweten door te kunnen zetten.
Heel je leven geen seks hebben voor het geval dat je een vrouw treft die de moeilijke keuzes niet kan maken, dat is pas irrationeel.
Sterilisatie bij vrouwen is idd een andere kwestie, een stuk lastiger met andere gevolgen, en bij spijt vrijwel onomkeerbaar.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:17 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik zou me niet snel laten steriliseren ook al wil ik geen kinderen. Dat heeft met name te maken met de verandering in de hormoonhuishouding. Ik heb ooit een periode geen mentruatie gehad door de prikpil, hoe het werkte weet ik niet (kan dus ook psychisch zijn) maar ik voelde me na een jaar steeds minder vrouwelijk. Uiteindelijk miste ik het zo erg dat ik gestopt ben en mijn cyclus weer op gang heb laten komen.
Omdat er in de abortus situatie gekozen is om het alleen te doen. Scheiding valt meestal niet te voorzien.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:19 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Hoezo flauw? In beide situaties heeft het kind geen stabiele thuissituatie waarin 2 ouders opvoeden.
Ik weet uiteraard niet hoe het is, maar volgens mij onderschat ik het niet. Ik geloof best dat het op dat moment heel erg moeilijk is om rationeel na te denken. Maar dat heb ik wel bij meer dingen, erg dronken zijn vind ik bijvoorbeeld ook een zwak excuus om hele domme dingen te doen.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:23 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Je onderschat het effect dat hormonen op je hebben. Ik heb nu al 1 dag per maand dat ik emotioneel labiel ben, alleen maar doordat mijn menstuatie begint, laatstaan hoe dat zou zijn als ik zwanger zou raken. Ik kan daarom echt niet zeggen hoe ik zou reageren mocht ik ooit zwanger raken, wie weet schreeuwt mijn lijf en mijn gevoel er dan wel om om het geboren te laten worden.
Dat is wat het lastiger maakt, en inderdaad veel artsen weigeren dit bij jonge vrouwen. Gelukkig is er wel gewone anticonceptie.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sterilisatie bij vrouwen is idd een andere kwestie, een stuk lastiger met andere gevolgen, en bij spijt vrijwel onomkeerbaar.
Vandaar dat artsen het over het algemeen ook weigeren bij jonge vrouwen, zeker als ze nog geen kinderen hebben.
Ik weet het al 8 jaar 101% zeker.quote:Op donderdag 22 april 2010 18:48 schreef Pheno het volgende:
[..]
Alsof je weet dat je never nooit niet zult willen. Je kunt nu 101% zeker denken te weten dat je niet wilt, maar vijf jaar later kun je anders denkenEen beetje dom om een momentopname te gebruiken om te zorgen dat je nooit meer kinderen kan krijgen. Man of vrouw.
Ik denk ook niet dat het een rationele keuze is, maar mensen zijn geen 100% rationele wezens. Ik vind dat de verandering in hormonen en gevoelens zeker een valide argument is om een kind al dan niet te laten komen. Je keuze om met iemand het bed in te duiken is ook niet rationeel maar gebaseerd op lust/liefde (hoop ik dan).quote:Op donderdag 22 april 2010 19:27 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Ik weet uiteraard niet hoe het is, maar volgens mij onderschat ik het niet. Ik geloof best dat het op dat moment heel erg moeilijk is om rationeel na te denken. Maar dat heb ik wel bij meer dingen, erg dronken zijn vind ik bijvoorbeeld ook een zwak excuus om hele domme dingen te doen.
Ik onderschat het gemiddelde mens waarschijnlijk.
Nou, ik denk ook dat je het onderschat, en ik weet wel waar ik het over heb, hoewel het niet bij iedere zwangerschap gelijk is.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:27 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Ik weet uiteraard niet hoe het is, maar volgens mij onderschat ik het niet. Ik geloof best dat het op dat moment heel erg moeilijk is om rationeel na te denken. Maar dat heb ik wel bij meer dingen, erg dronken zijn vind ik bijvoorbeeld ook een zwak excuus om hele domme dingen te doen.
Ik onderschat het gemiddelde mens waarschijnlijk.
Ik vind mensen die wel kinderen nemen eigenlijk egoïstischquote:Op donderdag 22 april 2010 18:58 schreef Pheno het volgende:
Voor de rest moeten de mensen het allemaal zelf weten of ze dat willen, komt die 'wil' nooit, nou dan niet. Als je zelf maar leuk leeft toch? Je bent niets verplicht (wat ik hier soms lees) om kinderen te nemen, niet voor je oudere dag (en dan kinderlozen egoïstisch noemen, wat is dat dan?) en niet voor het voortbestaan van de mensheid, want er blijven genoeg mensen over die wel kinderen willen. Leef je eigen leven, met of zonder kinderen
Dat klopt maar dan nog kan een ouder die bewust alleen het ouderschap vervult goed werk afleveren tegenover bijvoorbeeld een stel dat altijd maar ruzie maakt. Ik vind het kiezen om alleen ouder te zijn niet verkeerd.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:24 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Omdat er in de abortus situatie gekozen is om het alleen te doen. Scheiding valt meestal niet te voorzien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |