Wat een onzin weer. Laat andere mensen toch lekker vrij in hun eigen keuzes.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:27 schreef TheFrankey het volgende:
Het is ook wel typisch hoe alle bewust kinderlozen hier zeer graag laten weten dat ze niet willen meehelpen aan de overbevolking blabla. Wees toch gewoon eerlijk
Dat.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:13 schreef Techno het volgende:
[..]
Wat een onzin weer. Laat andere mensen toch lekker vrij in hun eigen keuzes.
quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:27 schreef TheFrankey het volgende:
Het is ook wel typisch hoe alle bewust kinderlozen hier zeer graag laten weten dat ze niet willen meehelpen aan de overbevolking blabla. Wees toch gewoon eerlijk
Dat is voor mij geen reden om niet aan kinderen te beginnen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 21:50 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Het is gewoon niet eerlijk. Niemand heeft dat als reden. De echte redenen is:Kinderen hinderen.
Ik vind dat kinderen rulen
Eigenlijk ook een reden om juist geen kinderen te willen, de liefde is soms zo overweldigend dat het gewoon niet altijd leuk meer is.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:35 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel probleem met jouw/jullie wens om kinderloos te blijven. Maar geloof me, zoveel liefde als voor en van je eigen kind.... bestaat eigenlijk niet ! En dat is wél een reden om toch kinderen te willen. En nee, ook ik had dat vooraf helemaal niet zo ingeschat. Ik werd echt overvallen door dat gevoel.
Ik vind dit soort opmerkingen nogal dooddoeners in discussies als deze. Mensen zonder kinderen weten niet hoe het voelt om een kind te hebben, maar om nou te stellen dat ze Het Grote Geluk missen gaat me ook weer wat ver (niet speciaal naar jou gericht, heb t vaker gelezen in dit topic). Ik weet niet meer hoe het voelt om volkomen vrij te zijn, om zelf te bepalen wat ik doe en wanneer en hoe lang ik ergens blijf, ik mis die ultieme vrijheid echt heel, héél erg. Kan goed begrijpen dat mensen zoiets groots niet opgeven voor iets waarvan je niet weet of het uberhaupt wel leuk is (een kind).quote:Op zaterdag 24 april 2010 01:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat gevoel wat je dan krijgt is niet te beschrijven, dat kan je alleen ervaren.
Als je goed leest lees je dat ik die extreme liefde soms ook als een nadeel ervaar, het is misschien cliche maar het is ook gewoon de waarheid, het is niet te beschrijven.quote:Op zaterdag 24 april 2010 01:18 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
Ik vind dit soort opmerkingen nogal dooddoeners in discussies als deze. Mensen zonder kinderen weten niet hoe het voelt om een kind te hebben, maar om nou te stellen dat ze Het Grote Geluk missen gaat me ook weer wat ver (niet speciaal naar jou gericht, heb t vaker gelezen in dit topic). Ik weet niet meer hoe het voelt om volkomen vrij te zijn, om zelf te bepalen wat ik doe en wanneer en hoe lang ik ergens blijf, ik mis die ultieme vrijheid echt heel, héél erg. Kan goed begrijpen dat mensen zoiets groots niet opgeven voor iets waarvan je niet weet of het uberhaupt wel leuk is (een kind).
Niet voorplanten. En als het wel lukt (weet dat het moeilijk is), pleegkinderen, adoptie, vriendin die ze al heeft, etc. etc. and if all else fails, geen kinderenquote:
Door alles wat je na de eerste zin hebt geschreven heb je dat juist weer lekker onderuit gehaald.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:35 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel probleem met jouw/jullie wens om kinderloos te blijven. Maar geloof me, zoveel liefde als voor en van je eigen kind.... bestaat eigenlijk niet ! En dat is wél een reden om toch kinderen te willen. En nee, ook ik had dat vooraf helemaal niet zo ingeschat. Ik werd echt overvallen door dat gevoel.
Volgens je eigen motto 'Beter spijt van de dingen die je gedaan hebt, dan spijt van de dingen die je niet hebt gedaan.' had je het dus wel moeten doen.....quote:Op woensdag 28 april 2010 12:48 schreef Jester2010 het volgende:
Zelf bewust kinderloos en nog steeds voelt het voor mij als een van mijn beste beslissingen die gemaakt heb. Ik heb deze topic wat vluchtig doorgelezen en je krijgt gauw een welles/niets spelletje.
Ik denk echter dat je eigen gevoelens niet kunt projecteren op een ander. Voor beide kanten zullen er genoeg redenen zijn om hun beslissing te beargumenteren en voor de "tegenstanders" net zoveel argumenten om dat te weer leggen. Het belangrijkste is naar mijn mening dat je ten volle overtuiging een beslissing neemt of je wel of geen kinderen wilt.
Dat werkt toch twee kanten op.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:02 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Volgens je eigen motto 'Beter spijt van de dingen die je gedaan hebt, dan spijt van de dingen die je niet hebt gedaan.' had je het dus wel moeten doen.....
Je hebt geen spijt van dat je geen kinderen hebt.....En dat terwijl het volgens jou beter is om dat juist wel te hebben.
Anyway. Wel een relatie?
Iedereen zijn eigen keus. Gelukkig kan dat tegenwoordig.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat werkt toch twee kanten op.
Hij kan spijt hebben dat hij er bewust voor heeft gekozen om geen kinderen te krijgen.
dus dan gaat zijn uitspraak nog steeds op.
Begrijp sowieso niet waarom vele vinden dat anderen ok aan kinderen moeten beginnen, waarom? je kent ze toch niet, jij ( degene die zich aangesproken voelt) moet niet voor de kinderen zorgen.
Als iemand geen kinderen wil, goed, wil iemand wel kinderen, ook goed!
Waar ik alleen niet tegen kan is mensen die een hekel hebben aan kinderen en totaal onrealistische eisen gaan stellen en zich om de meest bizarre dingen druk gaan maken.
Oh, maar dan heb je het bericht niet helemaal goed begrepen, denk ik. Zij stond destijds 100% achter de GEZAMELIJKE beslissing om geen kinderen te nemen, want ze stelde dat haar relatie met hem belangrijker was dan haar kinderwens. Alleen hield hij zich binnen niet aan zijn eind van de afspraak: hij stapte uit de relatie omdat hij plots wel kinderen wilde, en zij ze inmiddels niet meer kon krijgen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 12:46 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dit vind ik dus echt zo'n onzin. Hij heeft haar helemaal nergens toe gedwongen maar zijn positie wel heel duidelijk gemaakt. Dan is het aan haar om te beslissen wat ze daarmee doet en haar besluit was bij hem blijven en geen kinderen nemen. Ze had ook de relatie kunnen beëindigen en op zoek kunnen gaan naar een man die wel kinderen wilde. Het is puur en volledig HAAR beslissing geweest om dit niet te doen en dan mag je dus ook op de blaren zitten.
Maar dan nog: ik vind dat je de beslissing of je wel of niet kinderen wil zelf moet nemen. Hierover moet je nadenken voor jezelf, eigenlijk (imo dan he) zonder te kijken naar je partner. Als je er voor jezelf uit bent, kun je samen met je partner kijken of je het eens bent. Zo niet, dan moet je voor jezelf beslissen of je je liever aan je beslissing mbt kinderen wil houden of liever bij je partner blijft. En iedere partij kan altijd op die beslissing terugkomen, van mening veranderen (behalve als je eenmaal een kind hebt, natuurlijkquote:Op woensdag 28 april 2010 14:50 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Oh, maar dan heb je het bericht niet helemaal goed begrepen, denk ik. Zij stond destijds 100% achter de GEZAMELIJKE beslissing om geen kinderen te nemen, want ze stelde dat haar relatie met hem belangrijker was dan haar kinderwens. Alleen hield hij zich binnen niet aan zijn eind van de afspraak: hij stapte uit de relatie omdat hij plots wel kinderen wilde, en zij ze inmiddels niet meer kon krijgen.
Dat klopt. en daarom schreef ik in mijn oorspronkelijke post dus:quote:Op woensdag 28 april 2010 14:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dan nog: ik vind dat je de beslissing of je wel of niet kinderen wil zelf moet nemen. Hierover moet je nadenken voor jezelf, eigenlijk (imo dan he) zonder te kijken naar je partner. Als je er voor jezelf uit bent, kun je samen met je partner kijken of je het eens bent. Zo niet, dan moet je voor jezelf beslissen of je je liever aan je beslissing mbt kinderen wil houden of liever bij je partner blijft. En iedere partij kan altijd op die beslissing terugkomen, van mening veranderen (behalve als je eenmaal een kind hebt, natuurlijk). En dan is het heel zuur als een vrouw inmiddels te oud is, maar dat is nou eenmaal een van de nadelen van vrouw zijn.
quote:[..]
Op basis van dat verhaal vertel ik alle dames met een kinderwens en een partner zonder die wens: "Denk vooral heel goed na over wat je gaat opgeven, want de kans is (statistisch) enorm groot dat hij niet bij je blijft, en dan zit jij op je 40e in je eentje."
Het vetgedrukte ben ik het mee eens, maar niet met de redenatie.quote:Op basis van dat verhaal vertel ik alle dames met een kinderwens en een partner zonder die wens: "Denk vooral heel goed na over wat je gaat opgeven, want de kans is (statistisch) enorm groot dat hij niet bij je blijft, en dan zit jij op je 40e in je eentje."
Weg gaan bij die man en een andere partner zoeken die dat wel wilt....quote:Op donderdag 22 april 2010 11:07 schreef Fortitude het volgende:
Als de vrouw het kind wilt en de man niet. Wat vinden jullie dat de vrouw dan moet doen?
Ik vind het eigenlijk wel egoïstisch als de vrouw alsnog de zwangerschap doorzet.
quote:Op woensdag 28 april 2010 17:39 schreef Mr_Dyslector het volgende:
Het lijkt mij "GENIAAL" om vader te zijn/wordenIk hoop ook echt dat ik op niet alste late leeftijd vader word! Eerst maar eens een goeie mama zoeken
Dus bijdeze! hihi
Er zijn vast genoeg die zo denken! Ik kan niet wachten eigelijk, goeie vriendin dat mijn vrouw word, en dan... KINDEREN! dat is toch geweldig! Dan ben ik Papaquote:
Zo had ik je post ook begrepen.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:50 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Oh, maar dan heb je het bericht niet helemaal goed begrepen, denk ik. Zij stond destijds 100% achter de GEZAMELIJKE beslissing om geen kinderen te nemen, want ze stelde dat haar relatie met hem belangrijker was dan haar kinderwens. Alleen hield hij zich binnen niet aan zijn eind van de afspraak: hij stapte uit de relatie omdat hij plots wel kinderen wilde, en zij ze inmiddels niet meer kon krijgen.
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het vetgedrukte ben ik het mee eens, maar niet met de redenatie.
Een kinderwens is gewoonweg neit iets wat je zomaar op kunt geven, imo. Dat is een oergevoel dat nooit helemaal weg zal gaan, is mijn ervaring. Ongeacht of de kans groot of klein is dat hij bij je blijft, zul je moeten bedenken hoe belangrijk die kinderwens is. Want ook als hij wel bij je blijft, kan het een leven lang blijven steken dat je geen kind hebt gekregen. Een (niet bestaande) kinderwens is imo bij uitstek iets waarover je heel egoistische een geheel eigen beslissing moet nemen, zonder rekening te houden met je partner. En vrouwen hebben daarbij een deadline, dat is nu eenmaal niet anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |