abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80651366
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 20:27 schreef TheFrankey het volgende:
Het is ook wel typisch hoe alle bewust kinderlozen hier zeer graag laten weten dat ze niet willen meehelpen aan de overbevolking blabla. Wees toch gewoon eerlijk
Wat een onzin weer. Laat andere mensen toch lekker vrij in hun eigen keuzes.
pi_80652102
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 22:13 schreef Techno het volgende:

[..]

Wat een onzin weer. Laat andere mensen toch lekker vrij in hun eigen keuzes.
Dat.

TheFranky jij begint goed irritant te worden. Stop met die onzin op ons te projecten.
pi_80656756
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 20:27 schreef TheFrankey het volgende:
Het is ook wel typisch hoe alle bewust kinderlozen hier zeer graag laten weten dat ze niet willen meehelpen aan de overbevolking blabla. Wees toch gewoon eerlijk
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 21:50 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Het is gewoon niet eerlijk. Niemand heeft dat als reden. De echte redenen is:Kinderen hinderen.

Ik vind dat kinderen rulen
Dat is voor mij geen reden om niet aan kinderen te beginnen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_80657004
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 22:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En hoe wil je dat aanpakken dan?
adoptie
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 24 april 2010 @ 01:02:24 #130
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_80658168
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 20:35 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik heb geen enkel probleem met jouw/jullie wens om kinderloos te blijven. Maar geloof me, zoveel liefde als voor en van je eigen kind.... bestaat eigenlijk niet ! En dat is wél een reden om toch kinderen te willen. En nee, ook ik had dat vooraf helemaal niet zo ingeschat. Ik werd echt overvallen door dat gevoel.
Eigenlijk ook een reden om juist geen kinderen te willen, de liefde is soms zo overweldigend dat het gewoon niet altijd leuk meer is.
Denk er aan als je kind ernstig ziek is of zelfs dood gaat.

De oudste moeten we steeds meer loslaten, ze is "al" bijna 5 zoals ze zelf zegt, en dat is soms best moeilijk.

De gedachte alleen al dat er iets met mijn dochters zou gebeuren vind ik verschrikkelijk.

Maar de liefde is ook erg fijn, de kleine simpele omperkingen, zoals mijn oudste laatst zei 'mama ik hou zo veel van je dat ik overloop, komt bijna mijn oren uit'.

Dat gevoel wat je dan krijgt is niet te beschrijven, dat kan je alleen ervaren.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_80658518
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 01:02 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat gevoel wat je dan krijgt is niet te beschrijven, dat kan je alleen ervaren.
Ik vind dit soort opmerkingen nogal dooddoeners in discussies als deze. Mensen zonder kinderen weten niet hoe het voelt om een kind te hebben, maar om nou te stellen dat ze Het Grote Geluk missen gaat me ook weer wat ver (niet speciaal naar jou gericht, heb t vaker gelezen in dit topic). Ik weet niet meer hoe het voelt om volkomen vrij te zijn, om zelf te bepalen wat ik doe en wanneer en hoe lang ik ergens blijf, ik mis die ultieme vrijheid echt heel, héél erg. Kan goed begrijpen dat mensen zoiets groots niet opgeven voor iets waarvan je niet weet of het uberhaupt wel leuk is (een kind).
I'm not just some bimbo with big tits.
I'm an artist.
  zaterdag 24 april 2010 @ 01:56:05 #132
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_80659192
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 01:18 schreef Lily-Ella het volgende:

[..]

Ik vind dit soort opmerkingen nogal dooddoeners in discussies als deze. Mensen zonder kinderen weten niet hoe het voelt om een kind te hebben, maar om nou te stellen dat ze Het Grote Geluk missen gaat me ook weer wat ver (niet speciaal naar jou gericht, heb t vaker gelezen in dit topic). Ik weet niet meer hoe het voelt om volkomen vrij te zijn, om zelf te bepalen wat ik doe en wanneer en hoe lang ik ergens blijf, ik mis die ultieme vrijheid echt heel, héél erg. Kan goed begrijpen dat mensen zoiets groots niet opgeven voor iets waarvan je niet weet of het uberhaupt wel leuk is (een kind).
Als je goed leest lees je dat ik die extreme liefde soms ook als een nadeel ervaar, het is misschien cliche maar het is ook gewoon de waarheid, het is niet te beschrijven.
Zo heb ik nooit een been gebroken, geen idee hoe dat voelt, dan kunnen 100 mensen dat beschrijven voor me maar weet pas echt hoe het voelt als het me een keer overkomt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_80661906
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 22:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En hoe wil je dat aanpakken dan?
Niet voorplanten. En als het wel lukt (weet dat het moeilijk is), pleegkinderen, adoptie, vriendin die ze al heeft, etc. etc. and if all else fails, geen kinderen
pi_80711485
ik vindt dat sommig mensen geen kinderen mogen krijgen als ik kijk naar mijn ouders
. mij vader mishandel me doen ik 6maanden (armen benen uit de kom trekken ) tot met mij 4de toen opeen ander dag was hij weg mij moeder is niet trots op het feit dat zij niks deed maar zij is trots op het feit dat zij het wist doen ik 7 maanden oude was
dit is een rede waarom ik geen kinderen wil is ik weet dat ik te veel op mijn vader lijkt
  maandag 26 april 2010 @ 13:26:00 #135
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_80725440
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 20:35 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik heb geen enkel probleem met jouw/jullie wens om kinderloos te blijven. Maar geloof me, zoveel liefde als voor en van je eigen kind.... bestaat eigenlijk niet ! En dat is wél een reden om toch kinderen te willen. En nee, ook ik had dat vooraf helemaal niet zo ingeschat. Ik werd echt overvallen door dat gevoel.
Door alles wat je na de eerste zin hebt geschreven heb je dat juist weer lekker onderuit gehaald.

Ik zie dat een groot gedeelte van deze discussie neigt naar de man/vrouw die wel/niet wilt en wat de partner daar in te zeggen heeft.

Bij mij in de buurt is het het geval dat de vrouw graag een kind wilde maar de man niet.
de man heeft uiteindelijk toch toegeven en hebben inmiddels een zoon van 9/10 jaar.
een tijdje geleden is de vrouw verlamd geraakt door een tumor en kan niet meer voor dit kind zorgen waardoor de zorg nu volledig op de schouders van de man valt.
zoals ik gister bemerkt heb gaat dit zeker niet goed het lijkt me ook niet vreemd als dat kind regelmatig klappen krijgt tegenwoordig.

en verder heb ik eigenlijk geen idee wat dit verhaal toevoegt...
pi_80801319
Zelf bewust kinderloos en nog steeds voelt het voor mij als een van mijn beste beslissingen die gemaakt heb. Ik heb deze topic wat vluchtig doorgelezen en je krijgt gauw een welles/niets spelletje.

Ik denk echter dat je eigen gevoelens niet kunt projecteren op een ander. Voor beide kanten zullen er genoeg redenen zijn om hun beslissing te beargumenteren en voor de "tegenstanders" net zoveel argumenten om dat te weer leggen. Het belangrijkste is naar mijn mening dat je ten volle overtuiging een beslissing neemt of je wel of geen kinderen wilt.
Beter spijt van de dingen die je gedaan hebt, dan spijt van de dingen die je niet hebt gedaan.
pi_80803764
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:48 schreef Jester2010 het volgende:
Zelf bewust kinderloos en nog steeds voelt het voor mij als een van mijn beste beslissingen die gemaakt heb. Ik heb deze topic wat vluchtig doorgelezen en je krijgt gauw een welles/niets spelletje.

Ik denk echter dat je eigen gevoelens niet kunt projecteren op een ander. Voor beide kanten zullen er genoeg redenen zijn om hun beslissing te beargumenteren en voor de "tegenstanders" net zoveel argumenten om dat te weer leggen. Het belangrijkste is naar mijn mening dat je ten volle overtuiging een beslissing neemt of je wel of geen kinderen wilt.
Volgens je eigen motto 'Beter spijt van de dingen die je gedaan hebt, dan spijt van de dingen die je niet hebt gedaan.' had je het dus wel moeten doen.....

Je hebt geen spijt van dat je geen kinderen hebt.....En dat terwijl het volgens jou beter is om dat juist wel te hebben.

Anyway. Wel een relatie?
  woensdag 28 april 2010 @ 14:22:09 #138
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_80804362
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:02 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Volgens je eigen motto 'Beter spijt van de dingen die je gedaan hebt, dan spijt van de dingen die je niet hebt gedaan.' had je het dus wel moeten doen.....

Je hebt geen spijt van dat je geen kinderen hebt.....En dat terwijl het volgens jou beter is om dat juist wel te hebben.

Anyway. Wel een relatie?
Dat werkt toch twee kanten op.
Hij kan spijt hebben dat hij er bewust voor heeft gekozen om geen kinderen te krijgen.
dus dan gaat zijn uitspraak nog steeds op.

Begrijp sowieso niet waarom vele vinden dat anderen ok aan kinderen moeten beginnen, waarom? je kent ze toch niet, jij ( degene die zich aangesproken voelt) moet niet voor de kinderen zorgen.

Als iemand geen kinderen wil, goed, wil iemand wel kinderen, ook goed!

Waar ik alleen niet tegen kan is mensen die een hekel hebben aan kinderen en totaal onrealistische eisen gaan stellen en zich om de meest bizarre dingen druk gaan maken.
  Moderator woensdag 28 april 2010 @ 14:27:37 #139
5428 crew  miss_sly
pi_80804548
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:22 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat werkt toch twee kanten op.
Hij kan spijt hebben dat hij er bewust voor heeft gekozen om geen kinderen te krijgen.
dus dan gaat zijn uitspraak nog steeds op.

Begrijp sowieso niet waarom vele vinden dat anderen ok aan kinderen moeten beginnen, waarom? je kent ze toch niet, jij ( degene die zich aangesproken voelt) moet niet voor de kinderen zorgen.

Als iemand geen kinderen wil, goed, wil iemand wel kinderen, ook goed!

Waar ik alleen niet tegen kan is mensen die een hekel hebben aan kinderen en totaal onrealistische eisen gaan stellen en zich om de meest bizarre dingen druk gaan maken.
Iedereen zijn eigen keus. Gelukkig kan dat tegenwoordig.
Waar ik niet tegen kan, zijn mensen die het nodig vinden om dan over kinderen te praten in de meest grove termen om maar duidelijk aan te geven dat ze er niets aan vinden. Prima, dat mag, maar dat kan toch ook op een gewone manier?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 28 april 2010 @ 14:50:09 #140
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_80805416
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 12:46 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dit vind ik dus echt zo'n onzin. Hij heeft haar helemaal nergens toe gedwongen maar zijn positie wel heel duidelijk gemaakt. Dan is het aan haar om te beslissen wat ze daarmee doet en haar besluit was bij hem blijven en geen kinderen nemen. Ze had ook de relatie kunnen beëindigen en op zoek kunnen gaan naar een man die wel kinderen wilde. Het is puur en volledig HAAR beslissing geweest om dit niet te doen en dan mag je dus ook op de blaren zitten.
Oh, maar dan heb je het bericht niet helemaal goed begrepen, denk ik. Zij stond destijds 100% achter de GEZAMELIJKE beslissing om geen kinderen te nemen, want ze stelde dat haar relatie met hem belangrijker was dan haar kinderwens. Alleen hield hij zich binnen niet aan zijn eind van de afspraak: hij stapte uit de relatie omdat hij plots wel kinderen wilde, en zij ze inmiddels niet meer kon krijgen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Moderator woensdag 28 april 2010 @ 14:55:28 #141
5428 crew  miss_sly
pi_80805634
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:50 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Oh, maar dan heb je het bericht niet helemaal goed begrepen, denk ik. Zij stond destijds 100% achter de GEZAMELIJKE beslissing om geen kinderen te nemen, want ze stelde dat haar relatie met hem belangrijker was dan haar kinderwens. Alleen hield hij zich binnen niet aan zijn eind van de afspraak: hij stapte uit de relatie omdat hij plots wel kinderen wilde, en zij ze inmiddels niet meer kon krijgen.
Maar dan nog: ik vind dat je de beslissing of je wel of niet kinderen wil zelf moet nemen. Hierover moet je nadenken voor jezelf, eigenlijk (imo dan he) zonder te kijken naar je partner. Als je er voor jezelf uit bent, kun je samen met je partner kijken of je het eens bent. Zo niet, dan moet je voor jezelf beslissen of je je liever aan je beslissing mbt kinderen wil houden of liever bij je partner blijft. En iedere partij kan altijd op die beslissing terugkomen, van mening veranderen (behalve als je eenmaal een kind hebt, natuurlijk ). En dan is het heel zuur als een vrouw inmiddels te oud is, maar dat is nou eenmaal een van de nadelen van vrouw zijn.
  woensdag 28 april 2010 @ 14:59:35 #142
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_80805766
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar dan nog: ik vind dat je de beslissing of je wel of niet kinderen wil zelf moet nemen. Hierover moet je nadenken voor jezelf, eigenlijk (imo dan he) zonder te kijken naar je partner. Als je er voor jezelf uit bent, kun je samen met je partner kijken of je het eens bent. Zo niet, dan moet je voor jezelf beslissen of je je liever aan je beslissing mbt kinderen wil houden of liever bij je partner blijft. En iedere partij kan altijd op die beslissing terugkomen, van mening veranderen (behalve als je eenmaal een kind hebt, natuurlijk ). En dan is het heel zuur als een vrouw inmiddels te oud is, maar dat is nou eenmaal een van de nadelen van vrouw zijn.
Dat klopt. en daarom schreef ik in mijn oorspronkelijke post dus:
quote:
[..]

Op basis van dat verhaal vertel ik alle dames met een kinderwens en een partner zonder die wens: "Denk vooral heel goed na over wat je gaat opgeven, want de kans is (statistisch) enorm groot dat hij niet bij je blijft, en dan zit jij op je 40e in je eentje."
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Moderator woensdag 28 april 2010 @ 15:15:29 #143
5428 crew  miss_sly
pi_80806337
quote:
Op basis van dat verhaal vertel ik alle dames met een kinderwens en een partner zonder die wens: "Denk vooral heel goed na over wat je gaat opgeven, want de kans is (statistisch) enorm groot dat hij niet bij je blijft, en dan zit jij op je 40e in je eentje."
Het vetgedrukte ben ik het mee eens, maar niet met de redenatie.
Een kinderwens is gewoonweg neit iets wat je zomaar op kunt geven, imo. Dat is een oergevoel dat nooit helemaal weg zal gaan, is mijn ervaring. Ongeacht of de kans groot of klein is dat hij bij je blijft, zul je moeten bedenken hoe belangrijk die kinderwens is. Want ook als hij wel bij je blijft, kan het een leven lang blijven steken dat je geen kind hebt gekregen. Een (niet bestaande) kinderwens is imo bij uitstek iets waarover je heel egoistische een geheel eigen beslissing moet nemen, zonder rekening te houden met je partner. En vrouwen hebben daarbij een deadline, dat is nu eenmaal niet anders.
pi_80811563
Het lijkt mij "GENIAAL" om vader te zijn/worden Ik hoop ook echt dat ik op niet alste late leeftijd vader word! Eerst maar eens een goeie mama zoeken Dus bijdeze! hihi
pi_80895487
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:07 schreef Fortitude het volgende:
Als de vrouw het kind wilt en de man niet. Wat vinden jullie dat de vrouw dan moet doen?

Ik vind het eigenlijk wel egoïstisch als de vrouw alsnog de zwangerschap doorzet.
Weg gaan bij die man en een andere partner zoeken die dat wel wilt....
So easy...
Sowieso schrijf je zo.
pi_80895489
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:39 schreef Mr_Dyslector het volgende:
Het lijkt mij "GENIAAL" om vader te zijn/worden Ik hoop ook echt dat ik op niet alste late leeftijd vader word! Eerst maar eens een goeie mama zoeken Dus bijdeze! hihi
Dachten alle mannen er maar zo over.
Sowieso schrijf je zo.
pi_80898498
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 09:05 schreef -XX- het volgende:

[..]

Dachten alle mannen er maar zo over.
Er zijn vast genoeg die zo denken! Ik kan niet wachten eigelijk, goeie vriendin dat mijn vrouw word, en dan... KINDEREN! dat is toch geweldig! Dan ben ik Papa Awesome!
pi_80899046
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:50 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Zo had ik je post ook begrepen.

Het gaat mij om het dikgedrukte stukje. Zij heeft die beslissing gemaakt voor zichzelf en het is dus ook niet zijn schuld dat zij nu kinderloos door het leven gaat. Zij stond zelf achter die beslissing en moet nu dus ook op de blaren zitten. Alle beslissingen die je maakt in het leven hebben gevolgen en zo ook deze. Dat zijn dingen waar je vooraf over na zou moeten denken. Relaties lopen nu eenmaal wel eens stuk, jammer maar het is niet anders. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat zij dat scenario blijkbaar volledig naast zich neergelegd heeft bij het nemen van de beslissing om kinderloos door het leven te gaan.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_80899299
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het vetgedrukte ben ik het mee eens, maar niet met de redenatie.
Een kinderwens is gewoonweg neit iets wat je zomaar op kunt geven, imo. Dat is een oergevoel dat nooit helemaal weg zal gaan, is mijn ervaring. Ongeacht of de kans groot of klein is dat hij bij je blijft, zul je moeten bedenken hoe belangrijk die kinderwens is. Want ook als hij wel bij je blijft, kan het een leven lang blijven steken dat je geen kind hebt gekregen. Een (niet bestaande) kinderwens is imo bij uitstek iets waarover je heel egoistische een geheel eigen beslissing moet nemen, zonder rekening te houden met je partner. En vrouwen hebben daarbij een deadline, dat is nu eenmaal niet anders.
Dit inderdaad.

Dit zijn imho dingen die je eerst voor jezelf duidelijk moet hebben en die je vervolgens in een relatie al vrij vroeg ter sprake brengt. Een partner die 'op zich' 'ooit' 'waarschijnlijk' wel kinderen wil 'maar voorlopig nog niet' valt voor mij per direct af. Ik wil ze niet. Ooit en misschien betekenen in feite 'ik wil ze wel maar nu nog niet' en dat is voor mij gewoon geen optie. Een relatie beginnen of doorzetten heeft dus ook geen zin want uiteindelijk gaat dit gegarandeerd voor problemen zorgen.

Wel of geen kinderen is zo'n fundamentele beslissing dat je er gewoon niet op moet gokken dat de ander wel van gedachten veranderd of er altijd zal zijn. Voor mij is het hebben van een kinderwens een absolute dealbreaker en vrouwen mét een (al is het maar een vage) kinderwens zouden er verstandig aan doen om dit onderwerp ook zo te behandelen. Juist omdat er voor vrouwen een deadline is.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_81034524
ik ben 23, en ik moet ze niet. kost teveel tijd, vrijheid en geld. ook geen zin om de verantwoordelijkheid te dragen. als je er 1 maakt is het zo lullig, maak er dan meteen 2. maar dat is weer teveel. zo burgerlijk.

heb op mn 19e besloten dat ik geen kinderen wil, dus denk wel dat zo'n besluit redelijk solide kan zijn, ook al ben je jong
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')