abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 april 2010 @ 10:59:54 #1
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_80589725
Geen kinderwens

Vorige OP
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:32 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Naar aanleiding van een opmerking in het topic over spermadonoren vraag ik me af hoe het eigenlijk komt dat als je geen kinderwens hebt zoveel mensen daarover vallen.

Ikzelf heb wel een stabiele relatie maar geen kinderwens. Mijn partner heeft die ook niet en zoals ons leven er nu en de komende jaren uit gaat zien hebben we daar geen ruimte voor, daarnaast kost het enorm veel tijd, geld en toewijding om een kind goed op te voeden. Die tijd, geld en toewijding besteed ik liever aan andere dingen. Maar belangrijker nog, we hebben ook helemaal geen 'innerlijke drang' om kinderen te krijgen en vader en moeder te worden.

Ik heb trouwens ook niks tegen kinderen, ik vind ze best leuk en begrijp het dat mensen er ontzettend van genieten en het als een kroon op hun relatie zien. Ik vind het ook best leuk om met ouders over hun kinderen te praten, ik ben best geïnteresseerd in hoe zij het beleven etcetera zolang het gesprek niet alleen daarop gericht blijft maar er ook andere dingen aan bod komen.

Waar ik me wel over verbaas zijn de reacties van familie en andere mensen op dat we geen kinderen willen. Ik krijg regelmatig de opmerking 'dat komt nog wel als je wat ouder bent / de dertig gepasseerd bent / je biologische klok gaat vanzelf tikken. En mij is zelfs een keer verteld dat ik tegennatuurlijk ben omdat ik liever andere dingen doe dan kinderen opvoeden.

Pissig word ik er niet meer van, blijkbaar is het normaal om ervan uit te gaan dat iedereen kinderen wil. Maar ik begrijp alleen niet waarom iedereen daar toch vanuit gaat en nog belangrijker, waarom zoveel mensen van die 'dat komt nog wel' reacties geven. Het lijkt wel of ze het niet serieus nemen?

Iemand enig idee hoe dit zit?
Een paar reacties uit het vorige topic;:
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:03 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Uitzonderingen zoals jij daargelaten vind ik kinderloos blijven vooral egoïstisch. Waarom moeten anderen kinderen opvoeden die laten jouw kont moeten schrobben in het bejaarden tehuis? Of jouw krant bezorgen of jouw boodschappen afrekenen .

En nou niet meteen deze post afbranden. Ik breng het wat bot maar denk er eens 1 minuut over na...
quote:
Op woensdag 21 april 2010 14:23 schreef CyclingGirl het volgende:
Iedereen moet elkaars keuzes respecteren. Wil jij als Octomum door het leven prima, wil jij kinderloos door het leven ook prima.

Wat mij wel steekt is dat er opmerkingen al dan niet onder water worden gedaan dat als je als vrouw je niet voortplant je geen functie op deze aarde hebt. Wat dan als je onvruchtbaar bent. Er zijn vrouwen genoeg die onvruchtbaar zijn, zich erbij neer hebben gelegd maar die worden in deze discussie wel vergeten.

Ow dan doe je toch IVF, IUI of IXI? Zo gemakkelijk allemaal. Ik heb dat probleem ook. Natuurlijk zal het niet lukken, ook een natuurlijke bevalling zit er niet in en toch zijn er mensen die een soort van pushen om kinderen te nemen.
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 13:29 schreef __Saviour__ het volgende:
Kinderen krijgen is je bijdrage aan het voortbestaan van de mensheid. De soort moet voortbestaan. Die drang tot voorplanting zit stevig verankerd in al het leven. Het is je biologische doel, je genen zullen na jou nog voortleven.
Alleen mensen zijn zo ver geëvolueerd dat er afwijkende exemplaren zijn die bewust de voortplantingsdrang kunnen negeren. Want dan hebben ze "meer geld en tijd". Nou, geweldig hoor. Tijdelijk materieel bezit gedurende je korte bestaan. Maar wat betekent dat allemaal als je op je sterfbed ligt? Wat heb je dan werkelijk bijgedragen aan de continuïteit van de mensheid? Helemaal niks. Je genen sterven met je. Je hebt een nutteloos leven geleid. Al enkele jaren na je dood zal er niks meer behalve een grafsteen zijn waaruit op te maken is dat je ooit bestaan hebt.

[ Bericht 85% gewijzigd door Rubber_Johnny op 22-04-2010 11:06:38 ]
pi_80589813
Deel 1:
Geen kinderwens

Tevens tvp.
  donderdag 22 april 2010 @ 11:06:46 #3
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_80589922
quote:
Op donderdag 22 april 2010 09:59 schreef DenWauwelaar het volgende:
Ik zelf heb een broertje dood aan mannen die het nooit wilden, maar het opeens overkomen is( lees: ze zijn genaaid). En nu vinden ze het opeens het einde. Mijn gedachte is dan altijd dat als je een hekel aan honden hebt en je moet ermee samenleven dag in dag uit, je gaat er vanzelf van houden. Ruggegraatloze 'mannen'.

Dat je vooraf geen zin had om je vrije leventje op te geven voor luiers verwisselen, snottebellen afvegen, en Centerparcs vakanties, betekent niet dat je helemaal niet van je kind houdt als het er eenmaal is.

Een ' mogelijkheid' van een kind is iets heel anders dan een echt bestaand kind. Voor het eerste kan je zeggen 'mhwah, dat heb ik er niet voor over' maar het tweede is toch anders. Ik denk dat maar weinig mensen zonder blikken of blozen hun kind in de steek laten.

En als je heel erg van iemand houdt vind je hen idd 'het einde' en wil je er best dingen voor laten.
pi_80589939
Als de vrouw het kind wilt en de man niet. Wat vinden jullie dat de vrouw dan moet doen?

Ik vind het eigenlijk wel egoïstisch als de vrouw alsnog de zwangerschap doorzet.
pi_80589986
als je geen kinderen wil dan neem je ze niet, wil je ze wel dan neem je ze wel.
zo moeilijk is dat toch niet? als je er maar verantwoordelijkheid voor neemt.
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
  donderdag 22 april 2010 @ 11:15:52 #6
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_80590181
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:07 schreef Fortitude het volgende:
Als de vrouw het kind wilt en de man niet. Wat vinden jullie dat de vrouw dan moet doen?

Ik vind het eigenlijk wel egoïstisch als de vrouw alsnog de zwangerschap doorzet.
Ik vind het eigenlijk wel egoïstisch als een man zo'n reactie heeft. Ik heb van nabij meegemaakt dat een man zijn vrouw bleef vertellen dat hij geen kinderen wilde. Zij heeft zich uiteindelijk (ze hield tenslotte van hem?) bij zijn wens neergelegd, al wou ze ze heel graag. Wat blijkt? Zodra mevrouw eind 30 is blijkt meneer er een vriendin op na te houden die inmiddels zwanger van hem is. Niet alleen scheiden ze, maar inmiddels heeft haar ex een gezin met meerdere kinderen bij elkaar geneukt, en hij vindt het geweldig. Dat hij zijn ex 'gedwongen' heeft om tegen haar natuur in te gaan waardoor ze nu een kinderloos leven leidt, daar wenst hij niet verantwoordelijk voor te zijn.

Op basis van dat verhaal vertel ik alle dames met een kinderwens en een partner zonder die wens: "Denk vooral heel goed na over wat je gaat opgeven, want de kans is (statistisch) enorm groot dat hij niet bij je blijft, en dan zit jij op je 40e in je eentje."
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_80590243
quote:

De vrouw moet dan een andere man zoeken. Lijkt me niet echt een moeilijke kwestie.
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
pi_80590281
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:17 schreef klaagbaas het volgende:

[..]

De vrouw moet dan een andere man zoeken. Lijkt me niet echt een moeilijke kwestie.
dat dus
Ja doei.
  donderdag 22 april 2010 @ 11:20:26 #9
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_80590317
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:15 schreef RonaldV het volgende:

"
Wat een erg verhaal; Zie het ook helemaal voor me. Die eikel die zijn kleintje de eerste stapjes ziet doen en die vrouw met 10 katten op een appartementje..
pi_80590349
quote:

[..]

Ik vind het eigenlijk wel egoïstisch als een man zo'n reactie heeft. Ik heb van nabij meegemaakt dat een man zijn vrouw bleef vertellen dat hij geen kinderen wilde. Zij heeft zich uiteindelijk (ze hield tenslotte van hem?) bij zijn wens neergelegd, al wou ze ze heel graag. Wat blijkt? Zodra mevrouw eind 30 is blijkt meneer er een vriendin op na te houden die inmiddels zwanger van hem is. Niet alleen scheiden ze, maar inmiddels heeft haar ex een gezin met meerdere kinderen bij elkaar geneukt, en hij vindt het geweldig. Dat hij zijn ex 'gedwongen' heeft om tegen haar natuur in te gaan waardoor ze nu een kinderloos leven leidt, daar wenst hij niet verantwoordelijk voor te zijn.

Op basis van dat verhaal vertel ik alle dames met een kinderwens en een partner zonder die wens: "Denk vooral heel goed na over wat je gaat opgeven, want de kans is (statistisch) enorm groot dat hij niet bij je blijft, en dan zit jij op je 40e in je eentje."
dat is verre van netjes zeg!

jemig...
Ja doei.
pi_80590388
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:17 schreef klaagbaas het volgende:

[..]

Ik bedoelde natuurlijk in de situatie van een onverwachte zwangerschap.
pi_80590516
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:22 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Ik bedoelde natuurlijk in de situatie van een ongewenste zwangerschap.
als je in principe samen de keus hebt gemaakt om geen kinderen te willen en men wordt toch ongepland zwanger, dan is het wat mij betreft nog steeds de eerder gemaakte beslissing die telt. Mocht de vrouw het kind wel willen houden en de man nog steeds niet (zoals 'de afspraak' was), dan heeft de man wmb het recht om het kind niet te erkennen en er niet aan vast te zitten voor wat betreft alimentatie en dergelijken, mocht dit de relatie opbreken.

In een relatie heb je het als het goed is over dat soort dingen, en aangezien het een best belangrijk element is in een relatie: wel of geen kinderwens en relaties daar op gebaseerd kunnen zijn, vind ik dat je daar mocht het 'fout' gaan ook over blijven praten met als basis de beslissing die je in eerste instantie SAMEN hebt gemaakt.
Ja doei.
pi_80590524
quote:

Kiezen tussen haar vriend en het ongeboren kind. Als de vrouw dolgraag moeder wil worden, kan ik me voorstellen dat ze voor het laatste gaat. Tenslotte kunnen vrouwen niet hun hele leven zwanger worden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_80590640
quote:

[..]

Ik vind het eigenlijk wel egoïstisch als een man zo'n reactie heeft.
Dit snap ik niet. Een vrouw met een kinderwens die geen kinderen krijgt is imo even gaar als een man die absoluut geen kinderen wilt die ze toch krijgt.

De man in jou verhaal is natuurlijk wel een eikel. Tenzij de vrouw meerdere keren per ongeluk zwanger is geworden.
pi_80590655
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:22 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Ik bedoelde natuurlijk in de situatie van een onverwachte zwangerschap.
Naja dat is nog steeds makkelijk. Abortus plegen natuurlijk.
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
pi_80590761
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:26 schreef motorbloempje het volgende:

dan heeft de man wmb het recht om het kind niet te erkennen en er niet aan vast te zitten voor wat betreft alimentatie en dergelijken
Wettelijk heeft de man in ieder geval dit recht niet. Maar dat is een hele andere discussie.
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:26 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Kiezen tussen haar vriend en het ongeboren kind. Als de vrouw dolgraag moeder wil worden, kan ik me voorstellen dat ze voor het laatste gaat. Tenslotte kunnen vrouwen niet hun hele leven zwanger worden.
Klopt, maar dit maakt het niet minder egoïstisch. Dan had ze er niet zo laat aan moeten beginnen.
pi_80590793
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:29 schreef klaagbaas het volgende:

[..]

Naja dat is nog steeds makkelijk. Abortus plegen natuurlijk.
Was het leven maar zo simpel

(Verkapte tvp)
I'm not just some bimbo with big tits.
I'm an artist.
pi_80590800
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:33 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Wettelijk heeft de man in ieder geval dit recht niet. Maar dat is een hele andere discussie.
weet ik, helaas

daarom ook 'wat mij betreft'
Ja doei.
pi_80590924
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:33 schreef Lily-Ella het volgende:

[..]

Was het leven maar zo simpel

(Verkapte tvp)
Dat is het ook. Als je maar verantwoordelijkheid neemt voor je keuzes i.p.v emotioneel lopen janken als een klein kind. Je bent op een gegeven moment volwassen, gedraag je daar dan ook naar. Dat wil niet zeggen dat het niet vervelend voelt e.d. maar dat zijn slechts emotionele gevolgen van keuzes die je maakt.
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
pi_80590937
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:33 schreef Fortitude het volgende:

[..]

En dat is redelijk belachelijk in mijn ogen. Snap zo'n vrouw ook niet, jij kiest voor een kind, dan onderhoud je dat toch ook lekker zelf?
I'm an artist.
pi_80590986
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:36 schreef klaagbaas het volgende:

[..]

Dat is het ook. Als je maar verantwoordelijkheid neemt voor je keuzes i.p.v emotioneel lopen janken als een klein kind. Je bent op een gegeven moment volwassen, gedraag je daar dan ook naar. Dat wil niet zeggen dat het niet vervelend voelt e.d. maar dat zijn slechts emotionele gevolgen van keuzes die je maakt.
Je stelt het alsof abortus de enige keuze is. Een kind krijgen en opvoeden is ook verantwoordelijkheid nemen.
I'm an artist.
pi_80591005
Reactie vriendin van dalai:

Ik/wij hebben ook geen kinderwens. Althans, niet van onszelf. Een adoptie sluiten we niet perse uit, maar dat proces is zo mogelijk nog ingewikkelder en belastender.
Wij zien kinderen in deze tijd niet meer als een evolutionaire noodzaak. Een kind 'nemen' voor de leuk vinden we primitief en onverstandig.
( no pun voor mensen die dat wel doen ).
Ik geef zelf sportlessen aan kinderen en daaruit haal ik alles wat ik als vrouw nodig heb. Ze zien mij echt als 'tweede mama' en ik voel grenzeloos veel liefde voor ze.
Ik kan me dan ook levendig voorstellen hoe een moeder zich moet voelen en begrijp daarmee ook veel beter het primitieve instinct om kinderen op deze wereld te zetten.

Maar behalve deze liefde en al de vreugd die je ervoor terugkrijgt, is er ook nog zoiets als overbevolking en de zingeving in dit leven.
Wij kiezen ervoor een andere rol in dit leven te spelen. Niet door ouders te zijn, maar door kinderen les te geven en op andere manieren liefde te geven.
Daar zijn we oprecht goed in en we denken niet dat ouderschap een toegevoegde waarde heeft.

Daarbij is er natuurlijk ook nog wel de angst factor. We zijn geen over het paard getilde intellectuelen die denken dat ze het beter weten hoor. We hebben net als elk mens de instinctieve behoefte ons voort te planten. Gewoon omdat het kan
Alleen denken we dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen. Wij richten ons leven anders in en dempen die behoefte op bovenstaande manier.
We zijn beiden ook veel te bang om het 'verkeerd' te doen of om bijvoorbeeld een gehandicapt kind te krijgen, waarvan we weten dat we daar moeilijk mee om kunnen gaan.

Ik geef ook dansles aan gehandicapten en dus weet ik dat tegenover die onverdeelde liefde ook een hoop zorg/verdriet en moeilijkheid staat.
Ik kan dat niet (fulltime) opbrengen en mijn vriend ook niet.

Pfoe, lang verhaal geworden

Wij vinden het wel jammer dat onze omgeving onze overtuigingen zo afkeurt. Mensen denken OF dat je elitair zit te doen, OF dat je niet helemaal spoort omdat je niet doet wat een ander doet.
Zeker de moeders van de kinderen die les bij mij volgen zijn vervelend. Alleen omdat kinderen dol op mij zijn, maakt dat mij nog geen geschikte moeder.
Ik ben ook stapelgek op die kinderen, maar ik ben dat omdat ik me s'avonds kan terugtrekken en niet met de vervelende aspecten van kinderen hoef te dealen.
Dan is iedereen een toffe moeder!.

Maar goed, ik verwacht dat het maatschappelijke afkeuren nog wel verandert met de jaren. Steeds meer mensen zijn immers bewust kinderloos.
pi_80591105
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:37 schreef Lily-Ella het volgende:

[..]

En dat is redelijk belachelijk in mijn ogen. Snap zo'n vrouw ook niet, jij kiest voor een kind, dan onderhoud je dat toch ook lekker zelf?
Makkelijk gezegd vanuit het perspectief van de geëmancipeerde vrouw. Niet vanuit degene die op haar 20ste gestopt is met school of een pretopleiding gevolgd heeft omdat ze er toch vanuit ging dat er een man in het spel zou zijn.
pi_80591126
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:38 schreef Lily-Ella het volgende:

[..]

Je stelt het alsof abortus de enige keuze is. Een kind krijgen en opvoeden is ook verantwoordelijkheid nemen.
Abortus is ook de enigste logisch keuze in dit geval.
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
pi_80591148
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:41 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Makkelijk gezegd vanuit het perspectief van de geëmancipeerde vrouw. Niet vanuit degene die op haar 20ste gestopt is met school of een pretopleiding gevolgd heeft omdat ze er toch vanuit ging dat er een man in het spel zou zijn.
Ik ben redelijk ervaringsdeskundige, dus zo makkelijk gezegd is dat niet.
I'm an artist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')