abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 20 april 2010 @ 23:16:53 #226
5428 crew  miss_sly
pi_80543300
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 18:27 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dus als ik de smileys had weggelaten was het gesprek beter geweest? En Sjeen mag dan een uitzondering op de regel zijn (MOD?). Ik zie het probleem niet en snap ook niet waarom dit topic gepost werd in OUD. Het gaat immers om wel of niet een kinderwens hebben. Het is niet meer dan logisch dat als je zoiets gaat posten in OUD vooral reacties krijgt van dat je juist wel kinderen moet nemen! En die typerende reacties; ik wou nooit kinderen maar nu ik er meerdere heb ben ik er toch wel heel blij mee! Dat is toch logisch? Waarom zou je dan reacties van OUD in zo'n topic als dit willen hebben?
Lees dit topic nog eens door: het werd ook gepost in OUD, omdat er hier uitgedaagd werd of iemand het ook in OUD zou durven posten, want daar zitten al die hysterische labiele moeders en dat is zo leuk om daar zo'n topic te openen, hihihi.
En er was een iemand die graag reacties van ouders wilde, dus aan die persoon moet je vragen waarom hij/zij dat graag wilde. Dan moet je dus juist niet bij de users uit OUD zijn, eigenlijk
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 21 april 2010 @ 11:07:29 #227
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_80552614
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 19:02 schreef BenthaMan het volgende:

[..]

Ik denk dat er best veel mensen zijn die spijt hebben van het krijgen van kinderen, maar zoiets spreek je gewoon niet uit. Hoewel: klik Dan denk ik: beter neem je dan geen kinderen, dan zit het kind ook niet met een ouder die er spijt van heeft.
Er word in dat verhaal eigenlijk niet duidelijk of dat kind gepland is of een " ongelukje" helaas.
lijtk me trouwens verschikkelijk als je wel altijd een kind wilde en zodra het er is je een postnatale depressie krijgt.

"het is jouw schuld dat jij je kind op de wereld zet.als jij haar niet wil ,plaats van haar te doden,jij moet jezelf doden.mischien krijg ze de kans dat zij nieuwe liefe mama krijg dat wel van haar houd."
ok die reactie is om van te kosten

ontopic:

Wat ik dus begrijp is het vooral de hormonen en de gedachte die op een bepaalde tijd opspelen die zeggen het is nu of nooit..
Maar hebben jullie ook goed negedacht over wat er allemaal gaat veranderen of was het toch meer nu of nooit en we gaan ervoor?
pi_80559341
Iedereen moet elkaars keuzes respecteren. Wil jij als Octomum door het leven prima, wil jij kinderloos door het leven ook prima.

Wat mij wel steekt is dat er opmerkingen al dan niet onder water worden gedaan dat als je als vrouw je niet voortplant je geen functie op deze aarde hebt. Wat dan als je onvruchtbaar bent. Er zijn vrouwen genoeg die onvruchtbaar zijn, zich erbij neer hebben gelegd maar die worden in deze discussie wel vergeten.

Ow dan doe je toch IVF, IUI of IXI? Zo gemakkelijk allemaal. Ik heb dat probleem ook. Natuurlijk zal het niet lukken, ook een natuurlijke bevalling zit er niet in en toch zijn er mensen die een soort van pushen om kinderen te nemen.
Haters gonna hate.
pi_80565310
quote:
Op woensdag 21 april 2010 14:23 schreef CyclingGirl het volgende:
Iedereen moet elkaars keuzes respecteren. Wil jij als Octomum door het leven prima, wil jij kinderloos door het leven ook prima.

Wat mij wel steekt is dat er opmerkingen al dan niet onder water worden gedaan dat als je als vrouw je niet voortplant je geen functie op deze aarde hebt. Wat dan als je onvruchtbaar bent. Er zijn vrouwen genoeg die onvruchtbaar zijn, zich erbij neer hebben gelegd maar die worden in deze discussie wel vergeten.

Ow dan doe je toch IVF, IUI of IXI? Zo gemakkelijk allemaal. Ik heb dat probleem ook. Natuurlijk zal het niet lukken, ook een natuurlijke bevalling zit er niet in en toch zijn er mensen die een soort van pushen om kinderen te nemen.
Uitzonderingen zoals jij daargelaten vind ik kinderloos blijven vooral egoïstisch. Waarom moeten anderen kinderen opvoeden die laten jouw kont moeten schrobben in het bejaarden tehuis? Of jouw krant bezorgen of jouw boodschappen afrekenen .

En nou niet meteen deze post afbranden. Ik breng het wat bot maar denk er eens 1 minuut over na...
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 17:06:00 #230
5428 crew  miss_sly
pi_80565405
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:03 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Uitzonderingen zoals jij daargelaten vind ik kinderloos blijven vooral egoïstisch. Waarom moeten anderen kinderen opvoeden die laten jouw kont moeten schrobben in het bejaarden tehuis? Of jouw krant bezorgen of jouw boodschappen afrekenen .

En nou niet meteen deze post afbranden. Ik breng het wat bot maar denk er eens 1 minuut over na...
Daar hoef ik nog geen seconde over na te denken, wat een bullshit

Zowel kinderen nemen als ze niet nemen is egoistisch: je doet het omdat jij (en je partner eventueel) het wel of niet willen. Dus jekijkt naar jezelf. Prima hoor, maar het blijft dus een keuze voor jezelf. Er is geen kind dat (iig voor de geboorte dus he) vraagt om wel of niet geboren te worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80565559
quote:

[..]

Ach kom nou.
Die kinderloze draagt daarentegen weer meer bij aan belastingen waarvan jouw kind naar school gaat, de kinderopvang gesubsidieerd wordt, de kinderbijslag betaald wordt en bovendien geven zij daarnaast doorgaans ook meer geld uit wat economisch ook zo zijn voordelen heeft.
Niet miepen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_80565650
quote:

[..]

Enorm kortzichtig.
pi_80565723
quote:
vind ik kinderloos blijven vooral egoïstisch.
Dan heb ik een nieuwtje voor je: de mens handelt per definitie uit eigenbelang.
pi_80569957
quote:

[..]

Hahaha, jij bent grappig! Nu, mijn belastingcentjes gaan naar jouw fokpremie (=kinderbijslag) en studiefinanciering voor JOUW kind. Dan verwacht ik wel terug dat jouw kind mijn reet gaat schrobben in het bejaardenhuis ja. Dan zijn die kinderen van jou tenminste nog ergens nuttig voor.
"He who controls others may be powerful but he who has mastered himself is mightier still."
Philosopher Lao Tzu
pi_80570268
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 08:38 schreef addictivebeat het volgende:
als ik het van een vrouw hoor dan vind ik dat altijd een beetje raar, omdat vrouwen een moederinstinct hebben, voorplanting is een natuurlijke drang

als vrouwen daarvoor bewust kiezen, omdat ze carriere willen maken, dan heb ik daar wel begrip voor, maar als ze zeggen dat ze kinderen over het algemeen maar niks vinden, dan vindt ik het beetje apart, zelfs een afknapper, het willen hebben en zorgen van kinderen heeft toch iets vrouwelijks

ik vind het overigens een goede zaak dat niet iedereen kinderen neemt, want sommige mensen zijn niet geschikt als ouder, daarnaast is dit tegenwoordig een veeleisende maatschappij en je eigen vrijheid telt ook mee.
Ik weet nog niet of ik kinderen wil, iig niet meer dan 1 ivm de overbevolking wat ik als -het- grootste probleem zie waar de mensheid voor staat.

Maar om op bovenstaande quote in te gaan. Ik vind dat juist altijd erg aantrekkelijk bij vrouwen, als ze niet dat standaard "ik wil kinderen" idee hebben. Dat betekend dat ze geen slaaf van hun instinct zijn en ook niet zomaar meegaan met de heersende opinie in de samenleving.
Ik zie ze daardoor als sterke persoonlijkheden en dat trekt me enorm aan.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_80570666
quote:

[..]

Je hebt al een hoop reacties gekregen die allemaal, in tegenstelling tot jouw post, de spijker op de kop slaan. Maar ik reageer toch ook nog even, al is het een beetje offtopic.

Als het aan mij ligt is er in de toekomst helemaal geen behoefte meer aan "kontschrobbers", omdat ik van mening ben dat bejaarden die niet meer voor zichzelf kunnen zorgen onevenredig veel geld kosten om een leven zo lang mogelijk in stand te houden dat mij bijzonder onaangenaam lijkt.
Als ik zo m'n dagen door moest brengen zou het van mij niet meer hoeven. De verzorgingsstaat wordt hoe langer hoe meer onbetaalbaar, en derhalve vind ik dat mensen die niet (meer) voor zichzelf kunnen zorgen ook niet meer in leven gehouden moeten worden (tenzij ze daar zelf voor kiezen en het van hun eigen vermogen kunnen betalen, dat moeten ze zelf weten, zolang het maar niet met publiek geld gebeurd).
Daarnaast wordt wat mij betreft morgen de AOW-premie afgeschaft (waardoor de AOW-uitkering) dus over een jaartje of 45 niet meer zal bestaan (als de eerste personen die geen premie meer hebben betaald met pensioen gaan) en daarmee is dan ook het laatste argument waarom geen kinderen krijgen egoistisch zou zijn van tafel geveegd.

Wil je de mensheid in stand houden dan zullen er vanaf nu veel minder kinderen geboren moeten worden. Punt.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  Donald Duck held woensdag 21 april 2010 @ 19:40:35 #237
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_80570737
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:15 schreef Techno het volgende:

[..]

Dan heb ik een nieuwtje voor je: de mens handelt per definitie uit eigenbelang.
De mens is juist de enige soort die echt altruïstisch gedrag vertoont.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_80570816
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:40 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Nah, dat doen ze volgens mij over het algemeen ook alleen maar om een goed gevoel over zichzelf te krijgen. Als ze zich er niet goed door zouden gaan voelen zouden ze het ook niet doen.
In mijn ogen is -elke- goede daad ook een daad uit eigenbelang.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 april 2010 @ 19:57:44 #239
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_80571495
Van geen kinderwens naar verplichte euthanasie in 236 posts
pi_80571633
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Van geen kinderwens naar verplichte euthanasie in 236 posts
Geen euthanasie, gewoon doodgaan als het daar volgens de natuur duidelijk tijd voor is (lees: je geen enkele economische / maatschappelijke bijdrage meer kunt leveren, en je zonder dure ingrepen / ondersteuning gewoon sterft.)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 april 2010 @ 20:03:42 #241
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_80571756
quote:
Op woensdag 21 april 2010 20:00 schreef UltraR het volgende:

[..]

Geen euthanasie, gewoon doodgaan als het daar volgens de natuur duidelijk tijd voor is (lees: je geen enkele economische / maatschappelijke bijdrage meer kunt leveren, en je zonder dure ingrepen / ondersteuning gewoon sterft.)
Ah ok, dus je mag wel economisch onrendabel zijn, zolang je maar wel zelfstandig adem kan halen? Wat doen we met invaliden?
pi_80572233
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Altruïstisme is slechts schijnbaar altruïstisch.

Onze handelingen en keuzes worden uiteindelijk altijd geleid door eigenbelang. Dit mensbeeld wordt binnen de wetenschap ook wel de theorie van het psychologisch egoïsme genoemd.
pi_80572581
En dan ben ik kortzichtig en is het allemaal bullshit. Doe niet zo debiel. Een mens is mede gebouwd om zich voor te planten. En mensen die dat niet doen werken eigenlijk de natuur tegen.
Dit is geen bullshit, dit is een FEIT. Zo is het nu eenmaal. Man man man nooit opgelet bij biologie ofzo?

Dat we tegenwoordig een hoop mensen hebben die niet op een kind zitten te wachten ivm eigenbelang vind ik egoïstisch. VIND ik. Mijn mening.

Nederlanders doen aan een vorm van zelfgenocide. Op de langere termijn sterft het Nederlandse ras uit. En dat komt natuurlijk doordat er in de toekomst minder kinderen geboren worden (in Nederland voor dat hier weer van die wereldbevolking schreeuwers komen).
Dit is hoe ik denk dat het gaat in de toekomst.

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=37296ned&D1=0-2,4-7,14-18,59-60,65&D2=0,5,10,15,20,25,30,35,40,45,(l-4)-l&HD=100330-2137&HDR=T&STB=G1

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2010 20:24:34 ]
  woensdag 21 april 2010 @ 20:22:48 #244
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_80572630
Soms vraag ik het me wel eens af of ik wel kinderen op deze wereld moet zetten. Het is een overbevolkt zooitje, en een kind wordt maar gewoon ongevraagd op deze aarde geworpen .

Maargoed ondanks dat zitten die moedergevoelens bij mij zo diep. Kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die geen kinderen willen. Sterker nog, ik weet niet waar ik toe ik staat zal zijn als ik onvruchtbaar blijk. (Nee geen kinderen jatten ofzo, meer dat ik dan niet verder zou willen )

En verder wil ik later ook gewoon een milf zijn
My mama didn't raise no fool
pi_80572764
quote:
Op woensdag 21 april 2010 20:21 schreef TheFrankey het volgende:
En dan ben ik kortzichtig en is het allemaal bullshit. Doe niet zo debiel. Een mens is mede gebouwd om zich voor te planten. En mensen die dat niet doen werken eigenlijk de natuur tegen.
Dit is geen bullshit, dit is een FEIT. Zo is het nu eenmaal. Man man man nooit opgelet bij biologie ofzo?

Dat we tegenwoordig een hoop mensen hebben die niet op een kind zitten te wachten ivm eigenbelang vind ik egoïstisch. VIND ik. Mijn mening.

Nederlanders doen aan een vorm van zelfgenocide. Op de langere termijn sterft het Nederlandse ras uit. En dat komt natuurlijk doordat er in de toekomst minder kinderen geboren worden (in Nederland voor dat hier weer van die wereldbevolking schreeuwers komen).

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=37296ned&D1=0-2,4-7,14-18,59-60,65&D2=0,5,10,15,20,25,30,35,40,45,(l-4)-l&HD=100330-2137&HDR=T&STB=G1
Kijk hier eens rond. Gaat nog een wereld voor je open:
Nut van de mensheid
pi_80572781
quote:
Op woensdag 21 april 2010 20:22 schreef La_Vita het volgende:
Soms vraag ik het me wel eens af of ik wel kinderen op deze wereld moet zetten. Het is een overbevolkt zooitje, en een kind wordt maar gewoon ongevraagd op deze aarde geworpen .

Maargoed ondanks dat zitten die moedergevoelens bij mij zo diep. Kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die geen kinderen willen. Sterker nog, ik weet niet waar ik toe ik staat zal zijn als ik onvruchtbaar blijk. (Nee geen kinderen jatten ofzo, meer dat ik dan niet verder zou willen )

En verder wil ik later ook gewoon een milf zijn
Geen zorgen, als de baby-boomers over 25 jaar doodgaan is er weer een hoop ruimte in nederland. Die opgevuld moet gaan worden met mensen uit andere landen omdat er nu mensen zijn die hun audi / huis / feestjes verkiezen boven het opvoeden van een kind of 2 :-)

Nou .... kom maar weer met alle reacties. Over 25 jaar graag dit nog even herinneren als je loopt te klagen
pi_80572861
Dat sommige mensen geen kinderen produceren is helemaal niet erg aangezien we nu al erg veel mensen op de planeet hebben.

Nederlandse ras is ook niks waard, zoveel verschillen wij ook niet met onze buren. Overigens zijn we volgens die statistieken van 10 miljoen naar 16.5 miljoen inwoners gegaan. Wat zeur je nou?
pi_80572870
quote:
Op woensdag 21 april 2010 20:25 schreef UltraR het volgende:

[..]

Nut van de mensheid
Ja dat denk je. Ik denk daar niet zo over na. Want op die manier kun je van alles het nut wel gaan afvragen. Van de mensheid, van kinderen, van autos, van krekels, van televisie, van het heelal. Van jou....
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 april 2010 @ 20:29:13 #249
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_80572922
quote:
Op woensdag 21 april 2010 20:25 schreef UltraR het volgende:

[..]

Nut van de mensheid
Wat gaan we nou met invaliden doen?
pi_80572970
quote:
Op woensdag 21 april 2010 20:21 schreef TheFrankey het volgende:
Ooit gehoord van evolutie? Nee zeker?
quote:
Dat mag jij natuurlijk vinden.

Wetenschappelijk gezien denkt men daar toch echt net iets anders over.
quote:

Help! De wereld vergaat! Mijn god, stel je niet zo aan zeg.

Wereldwijd gezien groeit de bevolking alleen maar. Te veel en te hard zelfs. Zo ook in Nederland, zie jouw eigen CBS cijfertjes...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2010 20:31:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')