Sorry, maar ik vind dat wel een vreemde reden om graag ouder te worden. Je wilt toch graag kinderen omdat je een kinderwens hebt en het leuk lijkt om je kind te zien groeien van een klein hummeltje tot een zelfstandige volwassen persoon.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:21 schreef TheFrankey het volgende:
En dan ben ik kortzichtig en is het allemaal bullshit. Doe niet zo debiel. Een mens is mede gebouwd om zich voor te planten. En mensen die dat niet doen werken eigenlijk de natuur tegen.
Dit is geen bullshit, dit is een FEIT. Zo is het nu eenmaal. Man man man nooit opgelet bij biologie ofzo?
Dat we tegenwoordig een hoop mensen hebben die niet op een kind zitten te wachten ivm eigenbelang vind ik egoïstisch. VIND ik. Mijn mening.
Nederlanders doen aan een vorm van zelfgenocide. Op de langere termijn sterft het Nederlandse ras uit. En dat komt natuurlijk doordat er in de toekomst minder kinderen geboren worden (in Nederland voor dat hier weer van die wereldbevolking schreeuwers komen).
Dit is hoe ik denk dat het gaat in de toekomst.
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=37296ned&D1=0-2,4-7,14-18,59-60,65&D2=0,5,10,15,20,25,30,35,40,45,(l-4)-l&HD=100330-2137&HDR=T&STB=G1
Is ook niet waar, maar het lijkt wel de enige soort te zijn die er mee weg komt.quote:Op woensdag 21 april 2010 19:40 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De mens is juist de enige soort die echt altruïstisch gedrag vertoont.
Als dat zou was, waarom bestaan homoseksuele mensen dan?quote:Op woensdag 21 april 2010 20:21 schreef TheFrankey het volgende:
En dan ben ik kortzichtig en is het allemaal bullshit. Doe niet zo debiel. Een mens is mede gebouwd om zich voor te planten. En mensen die dat niet doen werken eigenlijk de natuur tegen.
Dit is geen bullshit, dit is een FEIT. Zo is het nu eenmaal. Man man man nooit opgelet bij biologie ofzo?
Ik heb deze post gelezen en de rest ook van wat er naderhand gepost isquote:Op woensdag 21 april 2010 17:03 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Uitzonderingen zoals jij daargelaten vind ik kinderloos blijven vooral egoïstisch. Waarom moeten anderen kinderen opvoeden die laten jouw kont moeten schrobben in het bejaarden tehuis? Of jouw krant bezorgen of jouw boodschappen afrekenen .
En nou niet meteen deze post afbranden. Ik breng het wat bot maar denk er eens 1 minuut over na...
Dus het doel van het leven is volgens jou zoveel mogelijk mensen voortbrengen? Gezien de huidige staat van onze aarde klopt de uitspraak in The Matrix wel aardig:quote:En dan ben ik kortzichtig en is het allemaal bullshit. Doe niet zo debiel. Een mens is mede gebouwd om zich voor te planten. En mensen die dat niet doen werken eigenlijk de natuur tegen.
Of de mens moet zijn natuur radicaal gaan veranderen of hij vernietigt zichzelf. Ik geloof dat het eerste scenario gaat plaatsvinden, maar wel op een gewelddadige manier, waarbij miljarden het leven gaan laten. Triest, maar praktisch onontkoombaar, gezien de huidige abnormale domheid en arrogantie van het menselijk ras.quote:Agent Smith: I'd like to share a revelation that I've had during my time here. It came to me when I tried to classify your species. I realized that you're not actually mammals. Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment, but you humans do not. You move to an area, and you multiply, and multiply, until every natural resource is consumed. The only way you can survive is to spread to another area. There is another organism on this planet that follows the same pattern. A virus. Human beings are a disease, a cancer of this planet.
Als je tien jaar nodig hebt gehad om te concluderen dat je geen kinderen wil, weet je ook dat je er over nog eens 10 jaar wel eens compleet anders over zou kunnen denken.quote:Op donderdag 22 april 2010 02:17 schreef TimMer1981 het volgende:
Ik heb er ongeveer 10 jaar de tijd voor gehad om dit uit te dokteren; lijkt me meer dan voldoende.
Pa en ma krijgen, afhankelijk van hun inkomen, een vergoeding voor die opvang. Ik betaal in verhouding vrij weinig aan kinderopvang, omdat ik 'maar' 1 inkomen heb. Dat terzijde, het zou wat worden als alle ouders die kinderen krijgen stoppen met werken, dus ik vraag me een beetje af wat je nu bedoelt met je vraag. Dat men niet aan kinderen moet beginnen als ze niet kunnen/willen stoppen met werken?quote:Op woensdag 21 april 2010 23:56 schreef prupke het volgende:
waarom krijgen mensen kinderen om ze vervolgens bij de opvang te "dumpen" omdat pa en ma geld moeten verdienen om die opvang te kunnen betalen?
En wat nou als ze echt per ongeluk zwanger zou worden? Want hoe cynisch je ook denkt, niet alle ongeplande zwangerschappen zijn bewuste pogingen om de man te naaien, hoor.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:59 schreef DenWauwelaar het volgende:
Ik zelf heb een broertje dood aan mannen die het nooit wilden, maar het opeens overkomen is( lees: ze zijn genaaid). En nu vinden ze het opeens het einde. Mijn gedachte is dan altijd dat als je een hekel aan honden hebt en je moet ermee samenleven dag in dag uit, je gaat er vanzelf van houden. Ruggegraatloze 'mannen'.
Ik zou bij mijn vriendin weggaan als zij, na de gezamenlijke afspraak geen kinderen te nemen, bewust zwanger is geworden of zwanger om de relatie te redden. Dat is haar keuze en niet die van mij. Dingen afdwingen met kinderen is echt sneu van de ouder en zielig voor de kids, maar ik weiger er aan mee te doen.
Yep, die heb ik ook al een keer aangehaald met betrekking tot dit onderwerp.quote:Op donderdag 22 april 2010 02:17 schreef TimMer1981 het volgende:
Agent Smith: I'd like to share a revelation that I've had during my time here. It came to me when I tried to classify your species. I realized that you're not actually mammals. Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment, but you humans do not. You move to an area, and you multiply, and multiply, until every natural resource is consumed. The only way you can survive is to spread to another area. There is another organism on this planet that follows the same pattern. A virus. Human beings are a disease, a cancer of this planet.
Er is weinig cynisch aan mijn denken. Ik heb dit al 2 keer van dichtbij meegemaakt.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En wat nou als ze echt per ongeluk zwanger zou worden? Want hoe cynisch je ook denkt, niet alle ongeplande zwangerschappen zijn bewuste pogingen om de man te naaien, hoor.
Ik voel me overigens helemaal niet benadeeld, eerder rijk met een bewuste keuze en gezond verstand.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:23 schreef TheFrankey het volgende:
www.kindervrij.nl Site voor mensen die geen kinderen willen en zich erg benadeeld voelen in deze wereld.
Dat kan, maar twee maal is natuurlijk nog maar een klein aantal, hequote:Op donderdag 22 april 2010 10:28 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Er is weinig cynisch aan mijn denken. Ik heb dit al 2 keer van dichtbij meegemaakt.
Ik denk dat dat de enige juiste manier is. En weg laten halen is een heel legitieme keuze die er gelukkig tegenwoordig is.quote:Goed stel dat ze per ongeluk zwanger wordt ( lijkt me al sterk, maar stel...)
Dan zou ik voor een erg moeilijke keuze staan waar mijn vriendin erop dezelfde manier inzat.
Ik denk dan dat ik een voorkeur heb, hoe gruwelijk ook, voor het weg laten halen als ik eerlijk ben. Zij zal echter ook een eigen keuze moeten maken en dan samen afwegen.
Dit is wat ik van dichtbij mee heb gemaakt, maar ik spreek ook nog weleens mensen in die enge buitenwereld.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan, maar twee maal is natuurlijk nog maar een klein aantal, he
Het wordt zo langzamerhand hele zwarte koffiedik kijken, maar zoals ik er nu over denk zie ik geen toekomst voor ons in combinatie met een kind. Als ze het wil houden, dan is dat haar keuze en ik zal niet wegrennen als vader van het kind ( en mijn verantwoordelijkheid), maar dan ga ik mijn eigen weg.quote:Ik denk dat dat de enige juiste manier is. En weg laten halen is een heel legitieme keuze die er gelukkig tegenwoordig is.
Het is echter niet ondenkbaar dat als ze onverwacht zwanger wordt, ze ineens toch anders zal denken en toch dit kind zal willen. En wat doe je dan?
Maar dat doen toch niet alle mensen met kinderen?quote:Op donderdag 22 april 2010 10:31 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Ik voel me overigens helemaal niet benadeeld, eerder rijk met een bewuste keuze en gezond verstand.
Ik vind het echter wel jammer dat mensen met kinderen een soort dwangmatigheid in zich hebben om anderen te overtuigen dat ze kinderen MOETEN hebben om compleet te zijn. IMHO zegt dat meer over henzelf.
Wat een onzin. Dus omdat ze er van leren houden hebben ze geen ruggengraat? Er zijn sowieso leuke kanten aan zowel honden als kinderen. Het is bekrompen als je die helemaal niet kan zien. Die mensen concentreren zich gewoon op de positieve kanten en leren te leven met de negatieve kanten. Dat is juist een goede instelling zolang je maar niet genoegen neemt met minder, maar ze moeten er wel genoegen mee nemen aangezien je een kind niet zomaar kan laten vallen.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:59 schreef DenWauwelaar het volgende:
Ik zelf heb een broertje dood aan mannen die het nooit wilden, maar het opeens overkomen is( lees: ze zijn genaaid). En nu vinden ze het opeens het einde. Mijn gedachte is dan altijd dat als je een hekel aan honden hebt en je moet ermee samenleven dag in dag uit, je gaat er vanzelf van houden. Ruggegraatloze 'mannen'.
Goed te horen dat jij het niet doet, maar besef dat er veel mensen zijn die het wel proberen te doen. Als je dan zegt dat het jou niet gelukkig maakt, dan ben je niet volwassen, egoistisch, etc. En dat is nu precies waar mijn allergie zit, mensen die hun waarheid aan je op proberen te dringen.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:38 schreef miss_sly het volgende:
Als iemand echter zegt eht niet te willen, vind ik dat ook prima, hoor. Ik ga ze echt niet roberen om te praten. Dit is natuurlijk bij uitstek een beslissing waar je volledig achter moet staan, zowel het wel als niet willen van een kind.
Tuurlijk, maar ook als volwassene kun je nog tot andere inzichten komen in de loop der jaren. NIet alleen als het om kinderen gaatn, natuurijk. Sterker nog: het lijkt me heel gezond als je nog leert en andere inzichten krijgt in de loop der jaren. Als je op je 23e denkt alwetend te zijn en nooit meer verandert, denk ik dat er ook iets niet goed zit.
Het punt is niet het wel of niet zien van de goede kanten van het hebben van kinderen, het gaat om het niet maken van een bewuste keuze door deze heerschappen. Vervolgens zitten ze met de 'brokken' en gaan het dan opeens voor zichzelf ophemelen ( en vaak de moeder napraten). Och kinderen zijn dan opeens het einde en ze hebben het licht gezien.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:43 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dus omdat ze er van leren houden hebben ze geen ruggengraat? Er zijn sowieso leuke kanten aan zowel honden als kinderen. Het is bekrompen als je die helemaal niet kan zien. Die mensen concentreren zich gewoon op de positieve kanten en leren te leven met de negatieve kanten. Dat is juist een goede instelling zolang je maar niet genoegen neemt met minder, maar ze moeten er wel genoegen mee nemen aangezien je een kind niet zomaar kan laten vallen.
Ik krijg opeens herinneringen aan een meisje van de middelbare met een negroide vriend, die 'per ongeluk' zwanger was geworden, maar wel de pil slikte. Mevrouw zit nu alleen ( met inmiddels nog een halfbloed koter) op een flatje driehoog achter, verlaten door twee aardige negroide mannen.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:50 schreef Fortitude het volgende:
Overigens zou ik ook zeer cynisch staan tegenover een vrouw die onverwacht zwanger wordt en dan ook nog geen abortus wil laten uitvoeren.
Wat is de kans dat je zwanger wordt terwijl je aan de pil bent? En wat voor persoon vergeet nou de pil in te nemen.![]()
Wat moeten ze dan doen? Heel hun leven negatief blijven omdat de vrouw gekozen heeft om voor het kind te gaan?quote:Op donderdag 22 april 2010 10:50 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Het punt is niet het wel of niet zien van de goede kanten van het hebben van kinderen, het gaat om het niet maken van een bewuste keuze door deze heerschappen. Vervolgens zitten ze met de 'brokken' en gaan het dan opeens voor zichzelf ophemelen ( en vaak de moeder napraten). Och kinderen zijn dan opeens het einde en ze hebben het licht gezien.
Maar is het volgens jou dan werkelijk onmogelijk dat een man die onverwacht en ongepland vader wordt, zijn kind ineens toch heel erg leuk blijkt te vinden?quote:Op donderdag 22 april 2010 10:50 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Het punt is niet het wel of niet zien van de goede kanten van het hebben van kinderen, het gaat om het niet maken van een bewuste keuze door deze heerschappen. Vervolgens zitten ze met de 'brokken' en gaan het dan opeens voor zichzelf ophemelen ( en vaak de moeder napraten). Och kinderen zijn dan opeens het einde en ze hebben het licht gezien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |