We praten hier Liwwadders. Fries is een hele dikke deur verderopquote:Op woensdag 21 april 2010 19:46 schreef Crutch het volgende:
Mei ik ek in de OP?
Dikke vette faal, wat is 'mag' in 't Fries?
quote:Op woensdag 21 april 2010 19:47 schreef justmattie het volgende:
[..]
We praten hier Liwwadders. Fries is een hele dikke deur verderop
'Yn' yn stee fan 'in' soe better wêze. In is ek wol goed stavere, mar dan as foar it Nederlânske 'een'.quote:Op woensdag 21 april 2010 19:46 schreef Crutch het volgende:
Mei ik ek in de OP?
Dikke vette faal, wat is 'mag' in 't Fries?
quote:Op woensdag 21 april 2010 19:49 schreef Ensaf het volgende:
[..]
'Yn' yn stee fan 'in' soe better wêze. In is ek wol goed stavere, mar dan as foar it Nederlânske 'een'.
quote:
Heb het mezelf geleerd. Begonnen met Omrop Fryslân teletekst, en later overgeschakeld op boeken.quote:Op woensdag 21 april 2010 19:57 schreef Crutch het volgende:
Mar do hast wol gelyk.
Ik ga het toch maar een keer leren, verstaan doe ik het 99,9%
Dat denk jij...quote:Op woensdag 21 april 2010 19:59 schreef neen het volgende:
Ik ga het niet leren, heb het toch nooit nodig.
Over enkele jaren is fries toch een uitgestorven dialectquote:Op woensdag 21 april 2010 19:59 schreef neen het volgende:
Ik ga het niet leren, heb het toch nooit nodig.
Enkele jaren?quote:Op woensdag 21 april 2010 20:00 schreef justmattie het volgende:
[..]
Over enkele jaren is fries toch een uitgestorven dialect
Tja, ik die 99,9% ook. Ik spreek het ook wel redelijk, maar lezen en schrijven nog niet.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:00 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Heb het mezelf geleerd. Begonnen met Omrop Fryslân teletekst, en later overgeschakeld op boeken.
De huidige generatie spreekt het al niet echt meer, dus jaar of 15..quote:
Aangepast.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:04 schreef Crutch het volgende:
[..]
Tja, ik die 99,9% ook. Ik spreek het ook wel redelijk, maar lezen en schrijven nog niet.
Mocht ik het van huis uit hebben meegekregen had ik nu waarschijnlijk een Fries accent gehad, maar ik spreek bijna 100% ABN.
Ik ben immers opgegroeid aan de goede kant van de Tjonger.
Wel mooie faal, dat Fries.
De laatste zin, daar had je een letter verkeerd staan.quote:
quote:Op woensdag 21 april 2010 20:14 schreef justmattie het volgende:
[..]
De laatste zin, daar had je een letter verkeerd staan.
Ik prijs me gelukkig Nederlands.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:04 schreef Crutch het volgende:
[..]
Tja, ik die 99,9% ook. Ik spreek het ook wel redelijk, maar lezen en schrijven nog niet.
Mocht ik het van huis uit hebben meegekregen had ik nu waarschijnlijk een Fries accent gehad, maar ik spreek bijna 100% ABN.
Ik ben immers opgegroeid aan de goede kant van de Tjonger.
Wel mooie taal, dat Fries.
In Leeuwarden misschien.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:05 schreef justmattie het volgende:
[..]
De huidige generatie spreekt het al niet echt meer, dus jaar of 15..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |