Er zullen de komende jaren wel meer zeer kleine gemeenten volgen, maar denk je dat het geen vooruitgang vormt voor je voormalige dorp (Wartena toch?) gezien dat praktisch tegen Leeuwarden aan ligt?quote:Op maandag 14 september 2009 10:39 schreef Peterselieman het volgende:
Het zal wel gebeuren ja dat mijn moeder in een andere gemeente komt te wonen. Blunderhim is zo ongeveer failliet.
Goutum misschien.quote:Op maandag 14 september 2009 10:45 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Er zullen de komende jaren wel meer zeer kleine gemeenten volgen, maar denk je dat het geen vooruitgang vormt voor je voormalige dorp (Wartena toch?) gezien dat praktisch tegen Leeuwarden aan ligt?
Kom uit een ander dorpquote:Op maandag 14 september 2009 10:45 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Er zullen de komende jaren wel meer zeer kleine gemeenten volgen, maar denk je dat het geen vooruitgang vormt voor je voormalige dorp (Wartena toch?) gezien dat praktisch tegen Leeuwarden aan ligt?
Die twee behoren al tot de gemeente Leeuwardenquote:Op maandag 14 september 2009 10:54 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Goutum misschien.
Maar voor Wartena wordt opgeslokt zullen Wirdum, Swichum er wel eerder bij zitten
Alweer? Bilgaard heb ik het over hè? Ze zouden toch een heel complex bouwen met ook woningen e.d.?quote:Op maandag 14 september 2009 11:05 schreef Innisdemon het volgende:
Daar was laatst alweer brand. En de bouw schiet niet echt op.
Ze zijn nog druk aan het bouwen hoorde ik van mijn ouders, het totale vernieuwde winkelcentrum is pas eind 2010 klaar als ik het goed heb.quote:Op maandag 14 september 2009 10:58 schreef Nijns het volgende:
Ben benieuwd, over een week of 4 ben ik weer terug in Leeuwarden (na 2 jaar) wil wel even zien wat er geworden is van het winkelcentrum wat destijds is afgebrand..
Ik heb destijds als buurtbewoner nog zo'n flyer gehad over wat ze ervan wilden gaan maken en ik moet eerlijk zeggen dat het er goed uitzag. Ze hadden die plannen overigens wel snel na de brand al klaarquote:Op maandag 14 september 2009 11:07 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ze zijn nog druk aan het bouwen hoorde ik van mijn ouders, het totale vernieuwde winkelcentrum is pas eind 2010 klaar als ik het goed heb.
Het is nou nog een grote bouwput ja... Ben er laatst even langsgereden om te kijken waar de woktent zit, die schijnt vrij goed te zijn. Om er te komen moet je dus door de halve bouwput heenquote:Op maandag 14 september 2009 11:07 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ze zijn nog druk aan het bouwen hoorde ik van mijn ouders, het totale vernieuwde winkelcentrum is pas eind 2010 klaar als ik het goed heb.
De voertaal richting gemeente wordt anders en het is de vraag wat ze doen met het plaatsnamenbeleid. Volledig Fries houden of toch de tweetalige borden weer invoeren. Dat laatste zal protesten op gaan leveren, omdat de plaatsnamen al sinds 1988 Fries zijn.quote:Op maandag 14 september 2009 11:11 schreef Paladijn het volgende:
Wat ga je trouwens missen aan het niet langer uit een plattelandsgemeente komen PSM? Het enige nadeel lijkt mij dat het gemeentehuis niet langer in een dorp zit, maar of dat zo'n ramp is... Dorpen blijven hun sfeer wel houden tot ze volledig opgeslokt worden.
Ze willen wel een v/d Valk neerzetten op de werpsterhoek, en dat ontwerp zal een 5 a 6 verdiepingen hoog zijn, net zoals v/d Valk Wolvega zegmaar. En de gemeentegrens van Leeuwarden loopt al tot ~500m van Roordahuzum, en Wytgaart valt er ook al onder, dus zouden ze ook het stuk ten oosten van de snelweg nog wel op kunnen nemen, dus onder zuiderburen.quote:Op maandag 14 september 2009 11:11 schreef Paladijn het volgende:
Dat 'opslokken' zie ik juist niet snel gebeuren, voor Goutum/Teerns/Hempens was dat logisch gezien de stad niet naar het noorden kan en wil uitbreiden. Ze proberen nu juist met de Zuidlanden het landelijke beeld te handhaven, enige nadeel is dat de huizen er te duur zijn. Natuurlijk vormt de Werpsterhoek onder Leeuwarden straks een grote urbanisatie, maar ik heb daar nog geen hoogbouwplannen van voorbij zien komen dus dat zal waarschijnlijk wel wat meevallen
Wat ga je trouwens missen aan het niet langer uit een plattelandsgemeente komen PSM? Het enige nadeel lijkt mij dat het gemeentehuis niet langer in een dorp zit, maar of dat zo'n ramp is... Dorpen blijven hun sfeer wel houden tot ze volledig opgeslokt worden.
Die tent is goed jaquote:Op maandag 14 september 2009 11:12 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Het is nou nog een grote bouwput ja... Ben er laatst even langsgereden om te kijken waar de woktent zit, die schijnt vrij goed te zijn. Om er te komen moet je dus door de halve bouwput heen
Nog steeds? Was wel handig toen dat die er snel stondquote:Op maandag 14 september 2009 11:22 schreef Ensaf het volgende:
En de AH zit er nog in dat noodgebouw.
Daar ook al? Bij Sneek zijn ze al een v/d Valk aan het bouwen.quote:Op maandag 14 september 2009 11:33 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ze willen wel een v/d Valk neerzetten op de werpsterhoek, en dat ontwerp zal een 5 a 6 verdiepingen hoog zijn, net zoals v/d Valk Wolvega zegmaar. En de gemeentegrens van Leeuwarden loopt al tot ~500m van Roordahuzum, en Wytgaart valt er ook al onder, dus zouden ze ook het stuk ten oosten van de snelweg nog wel op kunnen nemen, dus onder zuiderburen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |