abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 april 2010 @ 21:51:27 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_80576658
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:50 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

hij ziet er gezonder uit dan de gemiddelde 30-ger op dit moment.

die zijn slap, week en de spieren zijn door vetcellen overgenomen. en ze bellen alleen nog maar de hele dag met hun mobiel.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_80576752
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

die zijn slap, week en de spieren zijn door vetcellen overgenomen. en ze bellen alleen nog maar de hele dag met hun mobiel.
Wat heb je aan een gezond lichaam als je vervolgens als gestoorde randdebiel door het leven gaat ?
  woensdag 21 april 2010 @ 21:53:36 #103
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_80576757
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ik ken andere dertigers hoor.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
  woensdag 21 april 2010 @ 21:53:53 #104
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_80576771
Goed, dan maar een lees- en kijktip, voor het geval je wél geïnformeerd wilt raken:

Eating Animals / Dieren Eten van Jonathan Safran Foer (boek)

en

Food Inc.
(let op, de makers zijn wél van mening dat de consument een rol kan / zou moeten spelen)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_80576803
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:46 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Ik vind dat je als consument verantwoordelijk bent voor de gehele keten van het product dat je koopt. Dat is een theoretische verantwoordelijkheid - dat weet ik ook wel. Het is vaak onmogelijk of ondoenlijk om alles te controleren. Heldere labels, gezond verstand en google brengen je al best ver. Maar als de consument de producent niet corrigeert, wie dan wel?

Maar goed - als het om vlees gaat kun je je nu niet meer beroepen op onwetendheid. Sorry daarvoor - dat is een beetje mijn schuld. De keuze is nu dus aan jouw. Op deze voet door gaan en verantwoordelijk zijn voor het leed van de bioindustrie of je consumptiepatroon aanpassen: minder maar beter vlees.
[..]
Ik ben niet gevoelig voor dit soort schuldgevoel aanpraterij dus bespraar je de moeite.
Voor de rest schrijft de consument de wetten niet. Als er wat niet schort aan het houden van beesten moet je er wat aan doen door tegen de regering aan te janken of als je het nog beter weet een eigen politieke partij te stichten. Niet iedereen die vlees eet demoniseren en bestempelen als kern van het probleem want dat slaat gewoon nergens op, naast het feit dat je daar geen hol mee bereikt en je dan dus net zo erg bent.
Je kijkt er naar, je weet dat het gebeurt, en je doet er niets aan.
pi_80576853
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:49 schreef Verbal het volgende:

[..]

Integendeel, meer dan voldoende inhoud aanwezig.

Heb alleen last van een domme-proleten-allergie.

V.
Wat moet jij dan last hebben van jezelf.
  woensdag 21 april 2010 @ 21:55:37 #107
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_80576868
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:53 schreef Righteous het volgende:

[..]

Wat heb je aan een gezond lichaam als je vervolgens als gestoorde randdebiel door het leven gaat ?
niets. ik praat zijn acties dan ook zeker niet goed.

ik hou de volgende stelregel aan: al ben je zelf vegetariër, geef je kind tijdens de opgroeifase genoeg eiwitten en ook die van vlees.
  woensdag 21 april 2010 @ 21:56:44 #108
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_80576936
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:53 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Ik ken andere dertigers hoor.
ik heb het dan ook niet over dat schamele groepje geile binken uit jouw leven. ik heb het over de gemiddelde 30-er.
  woensdag 21 april 2010 @ 21:57:46 #109
136 V.
pi_80577019
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:55 schreef McKillem het volgende:

[..]

Wat moet jij dan last hebben van jezelf.
Oeh, een jijbak.

You go girl!

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_80577050
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:57 schreef Verbal het volgende:

[..]

Oeh, een jijbak.

You go girl!

V.
Look who is talking.
  woensdag 21 april 2010 @ 21:58:31 #111
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_80577060
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:56 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik heb het dan ook niet over dat schamele groepje geile binken uit jouw leven. ik heb het over de gemiddelde 30-er.
Ow, dan is het toverwoord vast " geile", want voor de rest zijn het geen randdebielen. Krijgen genoeg B12 binnen.
  woensdag 21 april 2010 @ 21:58:58 #112
136 V.
pi_80577087
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:54 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik ben niet gevoelig voor dit soort schuldgevoel aanpraterij dus bespraar je de moeite.
Voor de rest schrijft de consument de wetten niet. Als er wat niet schort aan het houden van beesten moet je er wat aan doen door tegen de regering aan te janken of als je het nog beter weet een eigen politieke partij te stichten. Niet iedereen die vlees eet demoniseren en bestempelen als kern van het probleem want dat slaat gewoon nergens op, naast het feit dat je daar geen hol mee bereikt en je dan dus net zo erg bent.
Misschien moet jij eens op Van Dale kijken, want je blijft er maar mee doorgaan.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_80577090
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

niets. ik praat zijn acties dan ook zeker niet goed.

ik hou de volgende stelregel aan: al ben je zelf vegetariër, geef je kind tijdens de opgroeifase genoeg eiwitten en ook die van vlees.
Vegetariër zijn is een ding . Dat opdringen aan mensen is een ander verhaal . Ken genoeg mensen die zelden vlees eten maar hier niet over lopen te zeiken .
Teveel vlees is ook niet goed . We hebben niet het darmstelsel van leeuwen oid die de hele dag liggen te slapen om hun eten te verteren
  woensdag 21 april 2010 @ 21:59:24 #114
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_80577106
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:54 schreef McKillem het volgende:

[..]

Je hebt toch geen wet nodig om biologisch vlees te kopen? Dat ligt er gewoon náást. Als meer mensen bereid zijn om extra geld neer te leggen voor dierenwelzijn, zullen boeren dat wel leveren. Wees eens verantwoordelijk voor wat je doet.
I am a black hole shitting into the void
pi_80577119
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:58 schreef Verbal het volgende:

[..]

Misschien moet jij eens op Van Dale kijken, want je blijft er maar mee doorgaan.

V.
Waarmee.
  woensdag 21 april 2010 @ 21:59:45 #116
136 V.
pi_80577127
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:58 schreef McKillem het volgende:

[..]

Look who is talking.
QED

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 21 april 2010 @ 22:00:29 #117
136 V.
pi_80577164
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:59 schreef McKillem het volgende:

[..]

Waarmee.
Drogredeneringen. Er komt werkelijk geen zinnig argument bij jou vandaan.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 21 april 2010 @ 22:01:30 #118
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_80577220
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:59 schreef Righteous het volgende:

[..]

Vegetariër zijn is een ding . Dat opdringen aan mensen is een ander verhaal . Ken genoeg mensen die zelden vlees eten maar hier niet over lopen te zeiken .
Teveel vlees is ook niet goed . We hebben niet het darmstelsel van leeuwen oid die de hele dag liggen te slapen om hun eten te verteren
aboriginals uit australië hadden/hebben een veel langer darmkanaal dan bijna alle andere volkeren op aarde. omdat ze veelal groente aten/eten en heel weinig vlees.
pi_80577250
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:59 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Je hebt toch geen wet nodig om biologisch vlees te kopen? Dat ligt er gewoon náást. Als meer mensen bereid zijn om extra geld neer te leggen voor dierenwelzijn, zullen boeren dat wel leveren. Wees eens verantwoordelijk voor wat je doet.
Ik ben heel verantwoordelijk voor wat ik doe, ik ruk de kloten van een varken er niet af hoor. En ik vraag er ook niet om.
En hoe weet jij dat vlees waar jij een rib en een long voor betaald niet gewoon uit diezelfde fabriek komt? Om dat er biologische kip op de verpakking staat?
En mensen met een laag inkomen? ZIjn die maar gewoon slecht omdat ze toch vlees willen ondanks het feit dat "goed" vlees voor het onbetaalbaar is?
  woensdag 21 april 2010 @ 22:02:09 #120
136 V.
pi_80577254
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:59 schreef Righteous het volgende:

[..]

Vegetariër zijn is een ding . Dat opdringen aan mensen is een ander verhaal .
Er is ook nog zoiets als een heeeeeeeeel groot gebied tussen vegetariër zijn, en hersenloos en gedesinteresseerd bergen kiloknallervlees naar binnen harken.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 21 april 2010 @ 22:02:10 #121
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_80577257
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:58 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Ow, dan is het toverwoord vast " geile", want voor de rest zijn het geen randdebielen. Krijgen genoeg B12 binnen.
prima joh. je begrijpt de discours niet helemaal.
  woensdag 21 april 2010 @ 22:02:57 #122
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_80577299
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:59 schreef Verbal het volgende:

[..]

QED

V.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_80577325
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:02 schreef Verbal het volgende:

[..]

Er is ook nog zoiets als een heeeeeeeeel groot gebied tussen vegetariër zijn, en hersenloos en gedesinteresseerd bergen kiloknallervlees naar binnen harken.

V.
Ja en ?
pi_80577332
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:00 schreef Verbal het volgende:

[..]

Drogredeneringen. Er komt werkelijk geen zinnig argument bij jou vandaan.

V.
Jij VIND het drogredenen. Dat is wat anders. Ik vind het valide argumenten om je er maar niet mee bezig te houden.
Jij doet het bijvoorbeeld niet dan, nou, wat precies is er beter geworden behalve dat jij nou jezelf als een soort übermensch ziet?
  woensdag 21 april 2010 @ 22:03:47 #125
136 V.
pi_80577334
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:02 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Hoi

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 21 april 2010 @ 22:04:40 #126
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_80577388
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

prima joh. je begrijpt de discours niet helemaal.
Sorry, zou best kunnen, heb het allemaal niet zo gevolgd, eerlijk gezegd.
  woensdag 21 april 2010 @ 22:06:57 #127
136 V.
pi_80577473
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:03 schreef McKillem het volgende:

[..]

Jij VIND het drogredenen.
Nee, het zíjn drogredeneringen.
quote:
Ik vind het valide argumenten om je er maar niet mee bezig te houden.
Dat is wat anders.
quote:
Jij doet het bijvoorbeeld niet dan, nou, wat precies is er beter geworden behalve dat jij nou jezelf als een soort übermensch ziet?
Ik doe het inderdaad anders, en zie mij in het geheel niet als Übermensch. Sterker nog, juist omdat het zo doodeenvoudig is om je er wél enigszins voor te interesseren, vind ik jouw houding des te laakbaarder.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 21 april 2010 @ 22:07:00 #128
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_80577474
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:02 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik ben heel verantwoordelijk voor wat ik doe, ik ruk de kloten van een varken er niet af hoor. En ik vraag er ook niet om.
En hoe weet jij dat vlees waar jij een rib en een long voor betaald niet gewoon uit diezelfde fabriek komt? Om dat er biologische kip op de verpakking staat?
En mensen met een laag inkomen? ZIjn die maar gewoon slecht omdat ze toch vlees willen ondanks het feit dat "goed" vlees voor het onbetaalbaar is?
Nee, je rukt de kloten van het varken er niet af. Je stimuleert alleen de boer om het voor je te doen, terwijl je ook zijn niet kloten-rukkende-collega had kunnen steunen. Jij beslist wie jouw steun en centjes krijgen. Die invloed is vele male groter dan één keer in de vier drie jaar stemmen.
I am a black hole shitting into the void
pi_80577567
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:06 schreef Verbal het volgende:

[..]

[..]

Dat is wat anders.
[..]

Ik doe het inderdaad anders, en zie mij in het geheel niet als Übermensch. Sterker nog, juist omdat het zo doodeenvoudig is om je er wél enigszins voor te interesseren, vind ik jouw houding des te laakbaarder.

V.
Teveel hormoontjes in je rode vlees jochie . Doe eens relaxt man
pi_80577584
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:06 schreef Verbal het volgende:

[..]

[..]
Is goed hoor.
quote:
Dat is wat anders.
[..]
Helemaal niet, daar heb ik het de hele tijd al over.
quote:

V.
Maar je hebt mijn vraag niet be-antwoord, sinds jij geen vlees eet, of alleen goed vlees eet, wat is er precies veranderd?
pi_80577862
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:07 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Nee, je rukt de kloten van het varken er niet af. Je stimuleert alleen de boer om het voor je te doen, terwijl je ook zijn niet kloten-rukkende-collega had kunnen steunen. Jij beslist wie jouw steun en centjes krijgen. Die invloed is vele male groter dan één keer in de vier drie jaar stemmen.
Steun, centjes.
Gast, ik sta in de supermarkt om te bepalen wat ik vanavond ga eten. Punt. Ik heb genoeg shit in mijn leven om mijn druk over te maken.
We hebben een regering, en allerlei "waakhonden" op het gebied van dierenwelzijn die zich er op dagelijkse basis mee bezig zouden moeten houden. Waarom moet ik daar ook nog bij stilstaan als ik na een hele dag werken een stuk vlees op mijn bord wil?
Als er wat fout is, zorg dat het illegaal word om het fout te doen, mijn zegen heb je, maar laat mij gewoon met rust.
Zelfs als ik stop, veranderd er geen flikker. Het enige wat ik dan dus mezelf ontneem is een lekker stuk vlees. En thats it, Dat is de aanpassing. Dat is er anders. Er worden dus nog steeds balletjes gehakt. En aangezien je _nooit_ heel Nederland gaat overtuigen het anders te doen KAN HET NIET ANDERS dan dat er maatregelen moeten komen vanuit de regering.
Zijn we nou klaar?
  woensdag 21 april 2010 @ 22:43:18 #132
136 V.
pi_80579287
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:09 schreef Righteous het volgende:

[..]

Teveel hormoontjes in je rode vlees jochie . Doe eens relaxt man
In mijn vlees zitten geen hormoontjes

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_80579354
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:43 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
In vlees zitten altijd hormonen

Fail is niet met een V trouwens
  woensdag 21 april 2010 @ 22:48:34 #134
136 V.
pi_80579583
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:09 schreef McKillem het volgende:

Maar je hebt mijn vraag niet be-antwoord, sinds jij geen vlees eet, of alleen goed vlees eet, wat is er precies veranderd?
Er zijn er in ieder geval twee (mijn vrouw en ik) die minder en inderdaad verantwoord vlees eten.

En elk persoon is er een. Jouw redenering volgend zou niets in de wereld zin hebben. Jij noemt dat realisme, maar het is, op zijn best, fatalisme.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 21 april 2010 @ 22:50:24 #135
136 V.
pi_80579674
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:44 schreef Righteous het volgende:

[..]

In vlees zitten altijd hormonen
Maar geen toegevoegde, en derhalve niet teveel, schattepopje.
quote:
Fail is niet met een V trouwens
Een blauwe M&M is ook geen schroefdop

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_80579781
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:43 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:50 schreef Verbal het volgende:

[..]

Maar geen toegevoegde, en derhalve niet teveel, schattepopje.
[..]

Conclusie:

In jouw vlees zitten dus ook gewoon hormoontjes dus zo speciaal ben je niet
  woensdag 21 april 2010 @ 22:56:25 #137
136 V.
pi_80579979
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:52 schreef Righteous het volgende:

[..]

[..]

Conclusie:

In jouw vlees zitten dus ook gewoon hormoontjes dus zo speciaal ben je niet
You lost me completely.

Deranged schrijf je niet als 'righteous', hoor.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_80580278
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:22 schreef zoalshetis het volgende:
varkensvlees is over het algemeen bijzonder mager.
5caring motherfuckers like stephen king flicks
pi_80581385
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:43 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Precies.

Handig hè, honderdduizenden kippen per dag injecteren met antibiotica, terwijl ze niet ziek zijn. De ideale manier om een ziekte te krijgen die immuun is voor antibiotica.
Het gaat nog handiger: gewoon in het drinkwater.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_80582133
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:14 schreef McKillem het volgende:

[..]

Steun, centjes.
Gast, ik sta in de supermarkt om te bepalen wat ik vanavond ga eten. Punt. Ik heb genoeg shit in mijn leven om mijn druk over te maken.
We hebben een regering, en allerlei "waakhonden" op het gebied van dierenwelzijn die zich er op dagelijkse basis mee bezig zouden moeten houden. Waarom moet ik daar ook nog bij stilstaan als ik na een hele dag werken een stuk vlees op mijn bord wil?
Als er wat fout is, zorg dat het illegaal word om het fout te doen, mijn zegen heb je, maar laat mij gewoon met rust.
Zelfs als ik stop, veranderd er geen flikker. Het enige wat ik dan dus mezelf ontneem is een lekker stuk vlees. En thats it, Dat is de aanpassing. Dat is er anders. Er worden dus nog steeds balletjes gehakt. En aangezien je _nooit_ heel Nederland gaat overtuigen het anders te doen KAN HET NIET ANDERS dan dat er maatregelen moeten komen vanuit de regering.
Zijn we nou klaar?
Grappig.
Je zegt dat alleen jouw actie niks verandert. Er verandert natuurlijk altijd iets als jij actie onderneemt, anders zou je baas je niet betalen en anders zouden supermarkten geen reclame hoeven te maken, maar ik snap je punt.
Alleen: als ik dat vergelijk met je ondertitel, spreek je jezelf tegen. Want daarin is een enkele actie voor jou reden om aan de bel te trekken.

Ik ben met je eens dat je niet het hele leed van de wereld op je nek kunt nemen, maar je kunt wel de verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden en de gevolgen van die daden, voorzover je ze kunt overzien.
Die verantwoordelijkheid kun je niet aan de regering toeschuiven: er zijn inmiddels labels en merken genoeg om een beetje beter te kiezen. Zelfs als je bedenkt dat er verwarrend veel keurmerken zijn.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 22 april 2010 @ 07:58:10 #141
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_80585467
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:01 schreef DoubleHawk het volgende:

[..]

zoek zelf maar even op.
  donderdag 22 april 2010 @ 09:48:46 #142
168739 Red_85
'echt wel'
pi_80587589
Ik krijg alleen maar meer trek in een mega steak als ik dit soort topique's lees.

Damn wat een stelletje zwart-wit kijkers. Alleen maar A zeggen in discussies, iemand anders proberen een levensstijl op te leggen met vage argumenten schuilend achter 'onderzoeken' waarvan ze de bron niet eens prijs geven en vervolgens niet eens B willen lezen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 22 april 2010 @ 09:56:57 #143
168739 Red_85
'echt wel'
pi_80587818
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Grappig.
Je zegt dat alleen jouw actie niks verandert. Er verandert natuurlijk altijd iets als jij actie onderneemt, anders zou je baas je niet betalen en anders zouden supermarkten geen reclame hoeven te maken, maar ik snap je punt.
Alleen: als ik dat vergelijk met je ondertitel, spreek je jezelf tegen. Want daarin is een enkele actie voor jou reden om aan de bel te trekken.

Ik ben met je eens dat je niet het hele leed van de wereld op je nek kunt nemen, maar je kunt wel de verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden en de gevolgen van die daden, voorzover je ze kunt overzien.
Die verantwoordelijkheid kun je niet aan de regering toeschuiven: er zijn inmiddels labels en merken genoeg om een beetje beter te kiezen. Zelfs als je bedenkt dat er verwarrend veel keurmerken zijn.
Jij bent er een van.
Snap je nou werkelijk niet wat hij schrijft in zijn post of wil je het niet snappen? Wat voor effect heeft het als ik 1 stukje vlees laat liggen? Die slager verkoopt het toch wel.

Nogmaals, belasting heffen op vlees heeft geen zin, het vloeit naar de staatskas en gaat in het grote geheel. Minimum verkoopprijs heeft ook geen ruk zin omdat de supermarkt het geld krijgt en alsnog de boeren uitbuit. Minimum verkoopprijs bij de boer heeft ook geen zin omdat supermarkten het dan voor die prijs kopen en er geen eerlijke handelskans meer is voor de boer.
Zo werkt de keten, boeren kunnen niets zolang de supermarkt de grote macht is.
Ik ben best bereid meer te betalen, als het maar geen ordinaire belastingmaatregel is en het wel direct naar de boer gaat.
1947-2016
pi_80588270
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Grappig.

Ik zou toch bepaald niet willen stellen dat ik er alleen voor sta wat die privacy discussie aangaat, maar je hebt hier wel een puntje, touché. Maar het is zoals je zegt, je kan niet al het leed van de hele planeet op je schouders kan laten rusten.
Ik ben echter wel degelijk van mening dat die verantwoordelijkheid bij de regering kan liggen, vooral gezien de bemoeizucht die ze de laatste tijd überhaupt al hebben in ons leven en er gewoon geen alternatief is.
Het vlees niet kopen werkt alleen als heel Nederland dat gaat doen, en dat lukt wanneer precies? Juist, nooit.
Waarom zou ik dan mee gaan vechten tegen de bierkaai.
quote:
Op donderdag 22 april 2010 09:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij bent er een van.
Snap je nou werkelijk niet wat hij schrijft in zijn post of wil je het niet snappen? Wat voor effect heeft het als ik 1 stukje vlees laat liggen? Die slager verkoopt het toch wel.

Nogmaals, belasting heffen op vlees heeft geen zin, het vloeit naar de staatskas en gaat in het grote geheel. Minimum verkoopprijs heeft ook geen ruk zin omdat de supermarkt het geld krijgt en alsnog de boeren uitbuit. Minimum verkoopprijs bij de boer heeft ook geen zin omdat supermarkten het dan voor die prijs kopen en er geen eerlijke handelskans meer is voor de boer.
Zo werkt de keten, boeren kunnen niets zolang de supermarkt de grote macht is.
Ik ben best bereid meer te betalen, als het maar geen ordinaire belastingmaatregel is en het wel direct naar de boer gaat.
Sowieso, er van uit gaande dat we het allemaal niet meer kopen, goedkoop vlees, wat houd ze tegen alsnog op een ranzige manier het te produceren? Dan krijg je pas zo'n "we weten het niet dus het is goed" situatie.
  donderdag 22 april 2010 @ 10:15:41 #145
168739 Red_85
'echt wel'
pi_80588331
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:13 schreef McKillem het volgende:

[..]

[..]

Sowieso, er van uit gaande dat we het allemaal niet meer kopen, goedkoop vlees, wat houd ze tegen alsnog op een ranzige manier het te produceren? Dan krijg je pas zo'n "we weten het niet dus het is goed" situatie.
Daar heb je inspecties voor lijkt me. Boeren worden nu al helemaal gek van regeltjes die alleen maar kosten, het zou anders zijn als ze regels hebben die wat opleveren.
1947-2016
pi_80588440
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Daar heb je inspecties voor lijkt me. Boeren worden nu al helemaal gek van regeltjes die alleen maar kosten, het zou anders zijn als ze regels hebben die wat opleveren.
Precies, inspecties die het in de eerste instantie al in het gareel moeten houden zodat ik na een dag werken niet ook nog moet nadenken wat er met dat biefstuk is gebeurd dat ik mijn handen heb.
pi_80589999
quote:
Op donderdag 22 april 2010 09:48 schreef Red_85 het volgende:
Ik krijg alleen maar meer trek in een mega steak als ik dit soort topique's lees.
Het gaat over varkensvlees.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 22 april 2010 @ 11:26:12 #148
136 V.
pi_80590528
quote:
Op donderdag 22 april 2010 09:56 schreef Red_85 het volgende:

Kul-argument. Zoals ik al eerder aangaf, volgens die theorie verandert er nooit iets.

Fatalistisch, self-serving gelul.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_80590569

Iemand een lekker varkenssateetje ?
pi_80591295
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:40 schreef Amos_ het volgende:
En wat zijn de kosten van een stijgende groenteproductie als er minder vlees gegeten wordt?
Aangezien zo'n 70 tot 80% van de landbouwgronden er is voor veevoer valt dat wel mee hoor.
Van het land waar 1 koe jaarlijks op leeft(dan hebben we het over het land voor haar krachtvoer) kunnen 25 mensen leven in dat jaar.

Vergis je niet in hoeveel grond in beslag wordt genomen voor veevoer, dat is ongelovelijk te noemen, daar kan een veelvoud aan voedsel verbouwd worden, zeker als we dan stoppen met roofbouw plegen om zo goedkoop mogelijk aan veevoer te komen.

Voor de hele wereld zou het beter zijn als we minder vlees zouden eten, dat is een keihard bewezen feit.
Maar daar willen maar weinig mensen echt aan, de meeste waaien het weg en schreeuwen heel hard dat het onzin is, maar vooral de productie van veevoer is echt een ramp.
Er zijn wel onderzoekjes geweest over en daaruit blijkt keer op keer dat als we allemaal helemaal geen vlees meer zouden eten we met gemak de hele wereldbevolking zouden kunnen voeden, maar daarin wordt niet meegenomen dat veel mensen dat voedsel dan nogsteeds niet kunnen betalen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')