Tot nu toe vind ik je argumentatie niet heel sterk. Je probeert vlees niet te verdedigen: nee je kiest er voor groente aanvallen. Dat er ‘slechte’ groente bestaat geloof ik direct. Goed argument om die groente te vermijden. Dat er ‘slechte’ groente bestaat is echter geen enkele rechtvaardiging voor het consumeren van ‘slecht’ vlees.quote:Op woensdag 21 april 2010 16:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat eet je als je groentes eet die in de reclame zijn gestopt? De zelfde barre omstandigheden, onderdrukkingen, bio aanpassingen en uitbuitingen van de boer als bij vlees. Alleen hoor je een stuk groente niet schreeuwen voordat er een mes in gaat.
Lees het laatste stukje even van die post waarin ik 2 mensen quote.quote:Op woensdag 21 april 2010 16:25 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Tot nu toe vind ik je argumentatie niet heel sterk. Je probeert vlees niet te verdedigen: nee je kiest er voor groente aanvallen. Dat er ‘slechte’ groente bestaat geloof ik direct. Goed argument om die groente te vermijden. Dat er ‘slechte’ groente bestaat is echter geen enkele rechtvaardiging voor het consumeren van ‘slecht’ vlees.
misschien eerst even een onderzoek naar hoe vaak vegetariers zich ziek melden en kijken wat daarvan de kosten zijn?quote:Op woensdag 21 april 2010 13:37 schreef Salatrel het volgende:
vegetariėrs zijn HET bewijs dat vlees eten goed voor je is.
minder belasting op vlees!
Mmm leuke invalshoekquote:Op woensdag 21 april 2010 18:09 schreef kawotski het volgende:
[..]
misschien eerst even een onderzoek naar hoe vaak vegetariers zich ziek melden en kijken wat daarvan de kosten zijn?
Dat komt niet door het vegetarisme, zowel het vegetarisme als het vaak ziek melden komt door de gemeenschappelijke oorzaak dat het aanstellers zijn.quote:Op woensdag 21 april 2010 18:09 schreef kawotski het volgende:
[..]
misschien eerst even een onderzoek naar hoe vaak vegetariers zich ziek melden en kijken wat daarvan de kosten zijn?
Wat een onzin. Er zijn heel veel mensen die om verschillende redenen ervoor kiezen om vegetarier te zijn. Vaak zijn zij veel bewuster bezig met gezondheid dan andere burgers. Ik kan het ook alleen maar toejuichen gezien de voordelen van het vegetarisme.quote:Op woensdag 21 april 2010 18:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat komt niet door het vegetarisme, zowel het vegetarisme als het vaak ziek melden komt door de gemeenschappelijke oorzaak dat het aanstellers zijn.
Geen onderzoek, maar wel een praktijkgeval:: Ik ben nu een jaar of 17 vegetariėr en ben in mijn werkende leven 1 dag ziek geweest.quote:Op woensdag 21 april 2010 18:09 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ik heb er ook niks tegen, maar ik kan me best voorstellen dat de correlatie wanneer die er is anders werkt dan oorzakelijk.quote:Op woensdag 21 april 2010 18:44 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er zijn heel veel mensen die om verschillende redenen ervoor kiezen om vegetarier te zijn. Vaak zijn zij veel bewuster bezig met gezondheid dan andere burgers. Ik kan het ook alleen maar toejuichen gezien de voordelen van het vegetarisme.
Daar kan ik ver in mee gaan, er is alleen nog een andere partij bij betrokken: de dieren. Als je erken dat dieren wezen zijn die kunnen lijden is het iets moeilijker om aan de zijlijn te blijven staan en te zeggen: oké, ik eet dan wel geen varkens, maar ik heb er geen enkele moeite mee dat dit varken onverdoofd gecastreerd is omdat McKillem geen 3 cent meer wilt betalen voor zijn karbonade. Net zo als ik mij goed kan voorstellen dat jij er wat van zegt als een baasje zijn hond mishandeld.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:38 schreef McKillem het volgende:
Ik snap dat niet. Kan iedereen niet gewoon zijn eigen leven lijden en zich voor de verandering eens niet bemoeien met dat van een ander?
De een eet geen vlees en ik zweer bij vlees. Prachtig toch dat dat kan? Maar komt iig niet met achterlijke plannen voor een tax voor iedereen die wel een vleesje geniet want daar ga ik van kotsen.
Bovendien ben ik een tamelijk moeilijke eter. Ik heb geen idee wat ik zou moeten klaarmaken als ik geen vlees zou eten.
Beetje spartaans gaan zitten leven om een paar van die fanatiekelingen, dikke hudde.
Uitzonderingen zul je altijd hebbenquote:Op woensdag 21 april 2010 18:56 schreef Frollo het volgende:
[..]
Geen onderzoek, maar wel een praktijkgeval:: Ik ben nu een jaar of 17 vegetariėr en ben in mijn werkende leven 1 dag ziek geweest.
Sowieso begint het steeds duidelijker te worden dat een vleesloos dieet gezonder is. Er zijn al zorgverzekeraars die vegetariėrs korting geven op de premie.
Misschien omdat vegetariėrs bewust met hun gezondheid omgaan, meer dan de gemiddelde vleeseter.quote:Op woensdag 21 april 2010 21:01 schreef kawotski het volgende:
[..]
Uitzonderingen zul je altijd hebben, ik ken dan ook geen vegetariers die weinig tot nooit ziek zijn. Hoeft natuurlijk niet aan het niet eten van vlees te liggen maar om als zorgverzekeraar zomaar korting te geven dan ben ik wel benieuwd waar dat op gebaseerd is. Er zullen toch meer factoren zijn dan alleen maar een stukje vlees weglaten.
Het verschil is niet 3 cent, om mee te beginnen. Prijsverschillen zijn vaak substantieel te noemen en een hele hoop mensen zullen gewoon geen keuze hebben. Ten tweede heb ik het over vlees in het algemeen en ik selecteer doorgaans helemaal niet op prijs, maar wacht ik tot de winkel 1 of andere aanbieding in mijn gezicht smijt. Of dat dan varken, kip, rund, haas, schaap of giraffe is doet me niet zo veel. En ik heb er wel moeite mee dat varkens onderdooft gekastereerd worden, maar een leeuw rukt ook weerloze hertjes zonder verdoving uit elkaar. En dan kan je wel zeggen maar dat is natuur, maar dat word het natuurlijk niet minder pijnlijk door voor dat hertje. Bovendien is het natuur dat wij vlees eten, wat is anders het nut van onze snijtanden.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:57 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Daar kan ik ver in mee gaan, er is alleen nog een andere partij bij betrokken: de dieren. Als je erken dat dieren wezen zijn die kunnen lijden is het iets moeilijker om aan de zijlijn te blijven staan en te zeggen: oké, ik eet dan wel geen varkens, maar ik heb er geen enkele moeite mee dat dit varken onverdoofd gecastreerd is omdat McKillem geen 3 cent meer wilt betalen voor zijn karbonade. Net zo als ik mij goed kan voorstellen dat jij er wat van zegt als een baasje zijn hond mishandeld.
In welke ook maar minimaal mogelijk scenario gaat dit gebeuren?quote:Daarnaast - vorige week hadden we het over kippen en antibiotica - is er nog het probleem dat voor jouw goedkope stukje kippenvlees er straks voor mij geen werkende antibiotica meer is (beetje gechargeerd). Dat geeft wel aan dat deze discussie wel wat complexer is dan alleen jouw keuze.
nogal zinloos verhaal als je er niet bij vertelt hoe lang dat werkende leven dan isquote:Op woensdag 21 april 2010 18:56 schreef Frollo het volgende:
[..]
Geen onderzoek, maar wel een praktijkgeval:: Ik ben nu een jaar of 17 vegetariėr en ben in mijn werkende leven 1 dag ziek geweest.
ZES!?quote:Op woensdag 21 april 2010 16:17 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Alle problemen die voor gewassen gelden, gelden in in zesvoud voor vlees.
McKillem, jij bent niet verantwoordelijk voor de leeuw die het hertje verscheurt. Jij bent wel verantwoordelijk voor de boer die de ballen van zijn big afknipt. Jij betaalt die boer immers (ook al zitten er een aantal schakels tussen) - een grotere steun kun je mensen niet geven.quote:Op woensdag 21 april 2010 21:09 schreef McKillem het volgende:
[..]
Het verschil is niet 3 cent, om mee te beginnen. Prijsverschillen zijn vaak substantieel te noemen en een hele hoop mensen zullen gewoon geen keuze hebben. Ten tweede heb ik het over vlees in het algemeen en ik selecteer doorgaans helemaal niet op prijs, maar wacht ik tot de winkel 1 of andere aanbieding in mijn gezicht smijt. Of dat dan varken, kip, rund, haas, schaap of giraffe is doet me niet zo veel. En ik heb er wel moeite mee dat varkens onderdooft gekastereerd worden, maar een leeuw rukt ook weerloze hertjes zonder verdoving uit elkaar. En dan kan je wel zeggen maar dat is natuur, maar dat word het natuurlijk niet minder pijnlijk door voor dat hertje. Bovendien is het natuur dat wij vlees eten, wat is anders het nut van onze snijtanden.
Feit blijft dat de regering dat probleem op kan lossen door onmenselijk gedrag gewoon te verbieden. Je moet niet mij gaan aankijken alsof ik de duivel ben omdat ik vlees eet.
[..]
In het scenario van de ESBL bacterie (en MRSA (ziekenhuisbacterie) bij varkens). 80% van het kippenvlees is ESBL besmet. Deze bacterie is resistent tegen vrijwel alle vormen van antibiotica omdat de pluimveehouderij jaren lang antibiotica als groeibevorderaar heeft ingezet. Lage kostprijs voor alles toch?quote:In welke ook maar minimaal mogelijk scenario gaat dit gebeuren?
ssst... vertel hem maar niets over de massaproductie van soja. je weet wel, die boon die een flinke hoeveelheid oestrogeen bevat.quote:
Flikker even een heel eind op. Ik draag die boer toch niet op dat te doen of wel, achterlijke worst.quote:Op woensdag 21 april 2010 21:25 schreef Gimmick het volgende:
[..]
McKillem, jij bent niet verantwoordelijk voor de leeuw die het hertje verscheurt. Jij bent wel verantwoordelijk voor de boer die de ballen van zijn big afknipt. Jij betaalt die boer immers (ook al zitten er een aantal schakels tussen) - een grotere steun kun je mensen niet geven.
Ook het feit dat wij snijtanden hebben is geen logische rechtvaardiging voor het afknippen van staartjes en balletjes.
[..]
En komt dat door de kip, of omdat mensen de kip niet juist klaarmaken? Juistem. Wat voor effect heeft dit op jou al geen kip eter?quote:In het scenario van de ESBL bacterie (en MRSA (ziekenhuisbacterie) bij varkens). 80% van het kippenvlees is ESBL besmet. Deze bacterie is resistent tegen vrijwel alle vormen van antibiotica omdat de pluimveehouderij jaren lang antibiotica als groeibevorderaar heeft ingezet. Lage kostprijs voor alles toch?
Bij mensen kan deze bacterie verwoestende schade opleveren omdat eenvoudige infecties niet of nauwelijks bestreden kunnen worden. Ondertussen is 6 procent van de mensen al drager van de bacterie. In 2007 zijn er 100 mensen aan overleden in Nederland - recentere cijfers zijn er niet maar het vermoeden bestaat dat het aantal snel hoger wordt.
[url=http://zembla.vara.nl/Nieuws-detail.2624.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=24593&tx_ttnews[backPid]=1974&cHash=748f9a001a]http://zembla.vara.nl/Nieuws-detail.2624.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=24593&tx_ttnews[backPid]=1974&cHash=748f9a001a[/url]
Lees ik nu een zuivere "Ich hab' es nicht gewusst'-verdediging?quote:Op woensdag 21 april 2010 21:29 schreef McKillem het volgende:
[..]
Flikker even een heel eind op. Ik draag die boer toch niet op dat te doen of wel, achterlijke worst.
Ik koop vlees, wat er tussen de regels door mee gebeurt is mijn zaak niet. Of doe jij ook backgroundchecks iedere keer als je ergens iets koopt om 100% zeker te weten dat je niet direct of indirect een doel steunt waar je het niet mee eens bent?
Het komt niet door de kip, maar door hoe de kippen worden gehouden, gesanctioneerd door de kopers van dat vlees.quote:En komt dat door de kip, of omdat mensen de kip niet juist klaarmaken?
En terecht, we leveren al veel te veel in onder dezelfde kut argumenten. Moet maar eens een keer kappen. Milieu dit milieu dat. Weet je wat goed is voor het milieu? Economie stopzetten en de natuur de wereld terug laten nemen, en als een stel neanderthalers te gaan leven. Daar komt het namelijk wel op neer.quote:Op woensdag 21 april 2010 21:28 schreef Verbal het volgende:
Och jee, als je toch aan het kiloknallervlees van de Nederlander komt
V.
quote:Op woensdag 21 april 2010 21:29 schreef McKillem het volgende:
[..]
Flikker even een heel eind op. Ik draag die boer toch niet op dat te doen of wel, achterlijke worst.
Ik koop vlees, wat er tussen de regels door mee gebeurt is mijn zaak niet. Of doe jij ook backgroundchecks iedere keer als je ergens iets koopt om 100% zeker te weten dat je niet direct of indirect een doel steunt waar je het niet mee eens bent?
[..]
En komt dat door de kip, of omdat mensen de kip niet juist klaarmaken? Juistem. Wat voor effect heeft dit op jou al geen kip eter?
Pfoei, probeer jij het record drogredeneren te vestigen of zo?quote:Op woensdag 21 april 2010 21:33 schreef McKillem het volgende:
[..]
En terecht, we leveren al veel te veel in onder dezelfde kut argumenten. Moet maar eens een keer kappen. Milieu dit milieu dat. Weet je wat goed is voor het milieu? Economie stopzetten en de natuur de wereld terug laten nemen, en als een stel neanderthalers te gaan leven. Daar komt het namelijk wel op neer.
Met zijn allen lekker moeilijk doen om de co2 van een vleesje maar nog wel het halve land die met een BMW X5 meent naar het werk te moeten gaan, roken, kleding aanhebben, tv kijken, computeren, whatever.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |