abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80576030
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:37 schreef Verbal het volgende:

[..]

Kom dan niet met allerlei drogredeneringen, maar kom er gewoon voor uit dat je een immorele ego bent.

V.
Ik ben een immoreel ego?
  woensdag 21 april 2010 @ 21:39:14 #82
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_80576034
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:33 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

MRSA of ESBL heeft helemaal niets met het bereiden van kip te maken. Misschien dat je in de war bent met salmonella.
Nou ja, het voorkomen van ESBL besmetting heeft net als salmonella wel te maken met de bereiding. Maar dan ben je er nog niet. ESBL zit namelijk ook in de mest die weer uitgereden wordt over het land. Daarna zit het in de sloot en op je wortel, kool, courgette enzovoorts.
I am a black hole shitting into the void
  woensdag 21 april 2010 @ 21:39:16 #83
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_80576035
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:37 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Die boon die voor 90% als veevoer dient?
Die ja, die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van e-coli bij koeien, die geen drol kunnen met dat spul, omdat ze gras horen te eten en te herkauwen, wat niet kan op feedlots en in megastallen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 21 april 2010 @ 21:40:53 #84
136 V.
pi_80576127
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:39 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Nou ja, het voorkomen van ESBL besmetting heeft net als salmonella wel te maken met de bereiding.
Nee. Die bacterie moet gewoon niet in die dieren tot ontwikkeling komen, wat wel gebeurt als gevolg van de bio-industrie. Door de massale verwerking van vlees, waardoor het vlees van tientallen, zo niet honderden koeien in één hamburger terecht komt, wordt de kans op kruisbesmetting nog eens verveelvoudigd. Wat jij nu doet is het paard achter de wagen spannen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 21 april 2010 @ 21:41:23 #85
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_80576148
er vormen zich in de microcultuur altijd vreemde bacteriën en schimmels. ook die hebben een ontwikkelingsgraad. en ja, die zullen ons altijd kunnen kwetsen, zeker nu we de cultuur hebben van dat iedereen 100 moet worden en we erg veel anti-biotica gebruiken en dat dus ook eten met goedkoop voer.

we worden slappe poppen, dat zien we al aan ons kroost dat allergisch is voor alles.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 21 april 2010 @ 21:41:37 #86
136 V.
pi_80576161
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:39 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik ben een immoreel ego?
Ja. Een gewetenloos egocentrisch geval.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_80576220
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:41 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja. Een gewetenloos egocentrisch geval.

V.
Alleen ik, of iedereen die vlees eet en realistisch nadenkt?
  woensdag 21 april 2010 @ 21:43:14 #88
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_80576233
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:39 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Nou ja, het voorkomen van ESBL besmetting heeft net als salmonella wel te maken met de bereiding. Maar dan ben je er nog niet. ESBL zit namelijk ook in de mest die weer uitgereden wordt over het land. Daarna zit het in de sloot en op je wortel, kool, courgette enzovoorts.
Precies.

Handig hè, honderdduizenden kippen per dag injecteren met antibiotica, terwijl ze niet ziek zijn. De ideale manier om een ziekte te krijgen die immuun is voor antibiotica.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  woensdag 21 april 2010 @ 21:44:07 #89
136 V.
pi_80576279
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:42 schreef McKillem het volgende:

[..]

Alleen ik, of iedereen die vlees eet en realistisch nadenkt?
Dat is nou net het punt, je denkt niet realistisch na, je kotst wat drogredeneringen uit.

De intensieve veeteelt is op geen enkele manier vol te houden. Punt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_80576367
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:44 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat is nou net het punt, je denkt niet realistisch na, je kotst wat drogredeneringen uit.

V.
Dat maak jij er van, dat is niet feitelijk waar. Het zou me zelfs verbazen dat jij zo hier en nu kan uitleggen wat een drogreden eigenlijk is zonder naar vandale.nl te surfen.
  woensdag 21 april 2010 @ 21:45:53 #91
136 V.
pi_80576377
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:43 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Precies.

Handig hè, honderdduizenden kippen per dag injecteren met antibiotica, terwijl ze niet ziek zijn. De ideale manier om een ziekte te krijgen die immuun is voor antibiotica.
Nou... heel veel van die beesten zijn juist wél ziek. Door de manier waarop ze gehouden worden. Het is goedkoper om zieke beesten te hebben.

En dan komen we met oplossingen als 'goed bereiden'.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 21 april 2010 @ 21:46:01 #92
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_80576382
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:29 schreef McKillem het volgende:

[..]

Flikker even een heel eind op. Ik draag die boer toch niet op dat te doen of wel, achterlijke worst.
Ik koop vlees, wat er tussen de regels door mee gebeurt is mijn zaak niet. Of doe jij ook backgroundchecks iedere keer als je ergens iets koopt om 100% zeker te weten dat je niet direct of indirect een doel steunt waar je het niet mee eens bent?
Ik vind dat je als consument verantwoordelijk bent voor de gehele keten van het product dat je koopt. Dat is een theoretische verantwoordelijkheid - dat weet ik ook wel. Het is vaak onmogelijk of ondoenlijk om alles te controleren. Heldere labels, gezond verstand en google brengen je al best ver. Maar als de consument de producent niet corrigeert, wie dan wel?

Maar goed - als het om vlees gaat kun je je nu niet meer beroepen op onwetendheid. Sorry daarvoor - dat is een beetje mijn schuld. De keuze is nu dus aan jouw. Op deze voet door gaan en verantwoordelijk zijn voor het leed van de bioindustrie of je consumptiepatroon aanpassen: minder maar beter vlees.
quote:
En komt dat door de kip, of omdat mensen de kip niet juist klaarmaken? Juistem. Wat voor effect heeft dit op jou al geen kip eter?
Het punt is niet de bacterie an sich. Het punt is de resistentie voor vrijwel alle antibiotica. Omdat ik gewoon met mensen in contact sta, kan het dus ook mij treffen.
I am a black hole shitting into the void
pi_80576391
Lang leve Australië. Dikke, sappige en malse steaks voor 3 euro/kilo.
pi_80576415
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:44 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Speel jij altijd zo op de man? Dat doe je vast om jouw gebrek aan inhoud te maskeren...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_80576434
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:45 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nou... heel veel van die beesten zijn juist wél ziek. Door de manier waarop ze gehouden worden. Het is goedkoper om zieke beesten te hebben.

En dan komen we met oplossingen als 'goed bereiden'.

V.
Maar wat heeft de consument daar mee te maken? We hebben toch een regering die regels opstelt voor het juist houden van dieren of niet soms? Ga daar tegenaan huilen.
  woensdag 21 april 2010 @ 21:47:36 #96
136 V.
pi_80576463
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:45 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat maak jij er van, dat is niet feitelijk waar.
Wat is feitelijk niet waar? Dat de intensieve veeteelt op deze manier niet is vol te houden? Dan zit je er naast.
quote:
Het zou me zelfs verbazen dat jij zo hier en nu kan uitleggen wat een drogreden eigenlijk is zonder naar vandale.nl te surfen.
Als je dat serieus denkt, ben je een n00b.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 21 april 2010 @ 21:48:59 #97
136 V.
pi_80576531
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:46 schreef McKillem het volgende:

[..]

Maar wat heeft de consument daar mee te maken? We hebben toch een regering die regels opstelt voor het juist houden van dieren of niet soms? Ga daar tegenaan huilen.
O, nu is ineens alles de verantwoordelijkheid van de regering? Jij bent een willoos geval?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 21 april 2010 @ 21:49:35 #98
136 V.
pi_80576568
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:46 schreef teknomist het volgende:

[..]

Speel jij altijd zo op de man? Dat doe je vast om jouw gebrek aan inhoud te maskeren...
Integendeel, meer dan voldoende inhoud aanwezig.

Heb alleen last van een domme-proleten-allergie.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 21 april 2010 @ 21:49:40 #99
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_80576575
ik vind dat de overheid een prima rol kan spelen in het verbieden van anti-biotica in het vlees, en nog veel meer troep wat het beest gegeten heeft, zodat er een gezonde veestapel ontstaat. maar niet dat ze gaan verdienen aan het in orde maken van de veestapel.

goed vlees mag best van 3 euro per kilo naar 9 euro per kilo gaan. iedereen die veel vlees eet ziet er al zeer verzadigd uit, dus je kunt een prima maaltijd maken met 80 gram vlees 4 keer per week.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 21 april 2010 @ 21:50:03 #100
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_80576595
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:46 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Pas maar op dat je er niet zo gaat uitzien.

[ afbeelding ]
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')