abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 21:46:30 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_80499239

Hallo allemaal,

Welkom in het FOK! klusboek !

Wat is nu eigenlijk de bedoeling van dit klusboek ?
We willen in dit klusboek een overzicht maken van de meest voorkomende klussen in en rond het huis en jullie kunnen als users hierbij helpen.
Dit door bijvoorbeeld een topic met foto's te maken over het stap voor stap ontluchten van een cv installatie, een topic met foto's waarin je gedetailleerd laat zien hoe je het beste die vervelende plinten (eindelijk) tegen de muur kunt maken, of hoe je het beste kunt beginnen met tegelen.

Maar ook door een topic te maken over hoe je je woning tijdens bezichtigingen het beste verkoopbaar kunt maken, of hoe je een woonkamer mooi kunt stylen of je keuken functioneel kunt inrichten. .

We willen al deze klussen verzamelen in dit klusboek zodat er na verloop van tijd een aantrekkelijke lijst is ontstaan van een verzameling topics waarin stap voor stap wordt verteld hoe je een klus het beste kunt aanpakken. *O*

We hebben hieronder alvast wat topics geselecteerd; maar nieuwe topics zijn uiteraard zeer welkom !

Vragen, toevoegingen, opmerkingen, klachten en complimenten over het klusboek graag in
de K&W SC.

Dit topic is dus alleen bedoeld om de inhoud van het FOK! klusboek weer te geven.

Show je keuken # 3
Kleine keukens, grote keukens, moderne keukens, landelijke keukens; kortom een topic dat helemaal draait om het laten zien van je eigen keuken of gewoon om inspiratie op te doen voor je eigen keuken.
Dan moet je hier zijn ! :Y)

Vorige delen van deze reeks zijn :
Show je keuken #2 , Show je keuken!

Het grote show hier je badkamertopic !
Show hier je toilet!
De plek om inspiratie op te doen voor je badkamer en het kleinste kamertje in huis of om jou badkamer/toilet te delen met ons.

Mag ik even binnen kijken #3
Koekeloer je ook graag bij andere mensen naar binnen? Ben je ook nieuwsgierig naar de inrichting van de gemiddelde woonkamer of woning bij andere mensen? Dan moet je in dit topic zijn!

Vorige delen van deze reeks zijn :
Mag ik even binnenkijken #2 , *Vintage* Mag ik even binnen kijken?! *O*

verhuis/klus/woon voorpret en kriebelstopic *O* - deel 27
Dit is het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!
Geef even aan in welk stadia van het klussen je zit.. Wacht je nog op je hypotheek? Doet de aannemer nog moeilijk? Of zijn alle data al rond? Kortom deel het hier met ons ! :s)

Studentenkamers #10 : Klein jubileum, grote kamers!
Dit topic betreft een reeks topics met informatie en foto's van. Men kan hier goed een beeld krijgen wat een gemiddelde student qua kosten kwijt is en hoe een studentenkamer eruit kan zien.
Ook kun je hier zien wat er allemaal nog mogelijk is op een (meestal) klein oppervlak.

wat te doen bij een storing aan de electrische installate?
Hier vind je een korte lijst wat te doen bij een electriciteits storing in en om je huis.
Met onze dank aan exlurker !

Elektrische schakelingen; de schema's - Deel 3
Hier vind je een verzameling elektrische schema's die horen bij de (meest) gebruikte elektrotechnische schakelingen om en rond het huis. Ook vind je hier enkele aanwijzigingen voor het werken van en aanleggen van elektra in het algemeen.

Elektrisch koken; perilex aansluiten
Elektrisch koken blijft altijd spannend ;), heb je nou 2 x 230 volt of 3 x 400 volt ?
Hoe moet ik een elektrische kookplaat nou aansluiten? In dit topic vind je de informatie en schema's die je daarmee op weg kunnen helpen.

Vaatwasser aansluiten
De titel zegt het al, het aansluiten van de vaatwasser.

Hier kun je een complete restauratie zien van een echte chesterfield zitbank.

Met wie kan ik mijn vakkennis delen? Tips van een timmerman!
Post hier je vragen over timmerwerk met betrekking tot nieuwbouw, verbouw, onderhoud en renovatie/restauratie. En wellicht krijg je van een echte timmerman antwoord.

Werkspot ervaringen

Het K&W grote schoonmaaktopic; voor na al het hevige kluswerk !
Iedereen kent het wel je hebt pas een nieuw appartement, woning of hondenhok gekocht of heb je besloten om je huidige woning te verbouwen of te renoveren en na een stevige meestal veelste lang durende verbouwing is het eindelijk het moment daar om je nieuwe stulpje te betrekken.

Maar helaas ligt er nog een hele hoop bouwstof in en om het huis, zitten de nieuwe tegels of stenen nog onder de kalk of cementsluier, en moeten eigenlijk die verfresten rond de kozijnen nog verwijderd worden, en ligt er nog een hele hoop andere rotzooi om en rond het huis klaar om opgeruimd te worden!

Ervaringen opgedaan op Werkspot? Deel ze hier met anderen!

Pimpin' Chessie - of hoe een bank opnieuw te bekleden...

Meld hier je nieuwste klus(gereedschap) aanschaf ! Deel 2

Supergoede uitleg van Lorne over het zelf bouwen van een kast! Met foto's.

Weg met truttigheid, op naar modern deeltje 2

Dit topic is bedoeld om de gemiddelde K&W een plek te geven waar je kan opscheppen over je nieuwe profesioneel en minder profesioneel gereedschap of andere klusbenodigdheden.
Liefst natuurlijk reageren met een foto en wat uitleg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ml-etje op 16-01-2011 13:47:59 ]
pi_80734780
Ik ben van plan om een salontafel te gaan maken met deze look. ( alleen zonder ipod details)

nu zijn de maten van deze tafel, lengte 120 cm, breedte 75 cm, hoogte 35 cm (met poten) 20 cm de opbouw!
de rondingen zijn in de straal van 10cm, en wil ik 16/18mm mdf gaan gebruiken.

Maar van welk materiaal kan ik het beste die ronding maken om die straal van 10 cm te halen?
buig-mdf of met meerder platen buigtriplex?
JA!
pi_80737492
ik zou het persoonlijk van zo dun mogelijke platen buigtriplex maken. Deze kun je dan makkelijk buigen, en dan kun je ook de naden laten verspringen. Als je van één plaat van 18mm dit gaat maken dan heb je een stompe naad op één plek. Als je dat van 4 platen van 5mm dik maakt heb je dat probleem niet omdat je de naden sterk laat verspringen. Verder goede constructielijm en een goede mal (die heb je echt nodig, uit de losse pols dit buigen gaat je niet lukken) gebruiken en dan moet het goed gaan.
Maar dit is eigenlijk het verkeerde topic volgens mij
pi_80738031
quote:
Op maandag 26 april 2010 19:18 schreef _VoiD_ het volgende:

dit dus
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_80738245
quote:
Op maandag 26 april 2010 19:18 schreef _VoiD_ het volgende:
ik zou het persoonlijk van zo dun mogelijke platen buigtriplex maken. Deze kun je dan makkelijk buigen, en dan kun je ook de naden laten verspringen. Als je van één plaat van 18mm dit gaat maken dan heb je een stompe naad op één plek. Als je dat van 4 platen van 5mm dik maakt heb je dat probleem niet omdat je de naden sterk laat verspringen. Verder goede constructielijm en een goede mal (die heb je echt nodig, uit de losse pols dit buigen gaat je niet lukken) gebruiken en dan moet het goed gaan.
ik dacht hier zelf ook al aan!

Vonkenboer stuurde mij hier heen!
En/of ik heb het verkeerd gelezen!
JA!
  zondag 30 mei 2010 @ 20:45:19 #6
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_82115584
heb een kleine beschrijving voor je gemaakt
O+
  Moderator donderdag 8 juli 2010 @ 19:40:34 #7
92034 crew  Vonkenboer
pi_86837850
Vonkenboer (of iemand anders met toegang tot 'de regels'), zou jij misschien in dit klusboek een plaatje kunnen zetten met de laatste regels mbt de zones in de badkamer?
Hoe de zones verdeeld zijn, ben ik inmiddels achter. Ik denk dat ik nu ook weet welke IP-waarde bij welke zone hoort, maar dat duurde even, want over wat in welke zone moet (ik heb zelf te maken met zone 1 en 2 waar spotjes komen), verschilt de info die ik op internet kan vinden, zie hieronder. Ik vond hier wel wat info op het forum (een post die verwees naar zoiets als naar eerste twee plaatjes hieronder) en de sites van Gamma en Karwei zeggen hetzelfde, dus ik ga er van uit dat dat klopt. Maar gezien de tegenstrijdige info die op internet rondwaart, hoe dan ook misschien mooi om hier in klusboek wat over te plaatsen...?
De, volgens mij, juiste info:

http://www.gamma.com/doe-het-zelf/badkamerverlichting

http://www.karwei.nl/advies-en-inspiratie/elektriciteit-badkamer

Deze verwijzingen zeggen dus hetzelfde.

Andere info geven de volgende dingen die ik bijvoorbeeld tegenkwam. (Om maar even aan te geven hoe verwarrend het resultaat van een zoektocht op internet is.)

http://www.verlichtingtot(...)tleg-ip-waardes.aspx

http://www.vanderreeverlichting.nl/PDF/Badkamer%20catalogus.pdf

http://www.gamma.com/2104(...)kamerverlichting.pdf

http://www.klusidee.nl/Forum/about31033.html
pi_86845867
Vonk ik doe even :o wil jij hem controleren?
Thnx Beijtje :*
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator zondag 26 september 2010 @ 11:57:39 #10
92034 crew  Vonkenboer
pi_86855347
quote:
Op zondag 26 september 2010 11:57 schreef Vonkenboer het volgende:
Op verzoek : Elektra in de badkamer - Alles over de zone indeling *O*
Alles wat er valt te weten over zone indelingen in de badkamer
Wow, top!!! *O*
  Moderator zondag 16 januari 2011 @ 13:31:11 #12
92034 crew  Vonkenboer