Ja, waar zit de stroom? Die moet je er ook makelijk af kunnen halen net als het water!!quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:56 schreef Et-Cetera het volgende:
Dus jouw vaatwasser heeft geen stroom nodig
Die zit boven het aanrechtquote:Op woensdag 25 mei 2005 20:23 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, waar zit de stroom? Die moet je er ook makelijk af kunnen halen net als het water!!
Een aanvullende vraag over het aansluiten van een afwasmachine: bij mij is de afvoerbuis van metaal, hoe moet je daar een waterdichte afvoer en sifon op aansluiten? (ik heb foto's maar ik weet niet hoe ik die zonder website o dit forum kan krijgen. Nog een vraag: hoe kun met het oog op vorstsschade, de afwasmachine (miele) leeg krijgen zonder hem op de kop te hoeven zetten?quote:Op woensdag 25 mei 2005 10:26 schreef KonnieKipke het volgende:
In tegenstelling tot het topic wat hier in dit sub-forum loopt over een vaatwasser aansluiten op heetwater, volgt hier een aanwijzing om het op de normale manier te doen.
[afbeelding]
Zo heb ik het bij mij thuis gedaan.
1. Maak eerst een plan hoe het in je kastje moet gaan werken. Zorg dat je met een boormachine met gaten-boor-opzetstuk een paar gaten voor de slang maakt. Vaak is zo'n slang erg lang en kan je makkelijk 1 kastje overbruggen. Een plan is het allerbelangrijkst, want eenmaal doorgezaagd wil je niet gaan kutten.
2. Je moet dus een kraanaansluiting maken + afvoer. Het is tegenwoordig allemaal supersimpel te doen zonder solderen. Het enige wat je nodig hebt is afvoerpijp, lijm, wat T-stukjes en een sifon. Wat betreft de leidingen moet je ff kijken wat voor maat (diameter) er in je kastje loopt. Hiermee moet je naar de bouwmarkt om een T-stukje met knelkoppelingen, een tapkraan, wat afdichttape en een kraanvoetstuk + knelkoppeling te kopen. Een ijzerzaagje is ook wel handig.
3. De waterleiding; Vaak is het een heel gepruts om goed te kunnen zagen, dus neem er de tijd voor. Tap hiervoor eerst water af. Het uitzaagstuk kun je goed afmeten aan de hand van het T-stuk. Neem de tijd. Zet het T-stuk ertussen en vast met knelkoppelingen. Monteer daarna kraan en plaats er een stukje koperbuis tussen.
4. De afvoer; Dit is makkelijk, maar je moet eerst goed kijken hoe je sifon komt, een stankafsluiter is noodzakelijk. Tussen de standleiding plaats je een T-stuk, daarop een sifon en een stuk rechte pijp (moet meen ik 60 cm van de vloer af).
Bij afzagen de stukken braam vrij maken en goed inlijmen (niet te veel).
Voilla.
Geen idee hoe je PVC op metaal zet..quote:Op woensdag 8 november 2006 15:52 schreef tom.bombadil het volgende:
[..]
Een aanvullende vraag over het aansluiten van een afwasmachine: bij mij is de afvoerbuis van metaal, hoe moet je daar een waterdichte afvoer en sifon op aansluiten? (ik heb foto's maar ik weet niet hoe ik die zonder website o dit forum kan krijgen. Nog een vraag: hoe kun met het oog op vorstsschade, de afwasmachine (miele) leeg krijgen zonder hem op de kop te hoeven zetten?
Aan de zijkanten van de vaatwasser zit het zg labyrinth, een zig-zag van waterleidingen, bedoeld om koudwater door heen te laten lopen tijdens het drogen (condensvorming), en de diverse verbindingen naar pomp, sproeiers, waterontharder en afvoer. Ik denk dat je niet zo heel bang hoeft te zijn, omdat ip zout water wordt rondgepompt, dus dat bevriest bij een lagere temp.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:04 schreef tom.bombadil het volgende:
duidelijk, ik denk dat ik maar eens bij een loodgietersbedrijf ga praten. Ik heb onderin de afwasmachine wat antivries gedaan, hopelijk voldoet dat, ben bang dat het niet alle ledingen bereikt. (hij staat in een huisje in Frankrijk op 1200 m hoogte)Wat is een ledingenmatrix trouwens?
Bijvoorbeeld via deze site:quote:Op woensdag 8 november 2006 15:52 schreef tom.bombadil het volgende:
[..]
(ik heb foto's maar ik weet niet hoe ik die zonder website o dit forum kan krijgen.
Afhankelijk van hoe de leiding eindigt, heb je diverse overgangskoppelingen, deze worden echter meestal niet via de lokale bouwmarkt verkocht.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:52 schreef tom.bombadil het volgende:
[..]
Een aanvullende vraag over het aansluiten van een afwasmachine: bij mij is de afvoerbuis van metaal, hoe moet je daar een waterdichte afvoer en sifon op aansluiten?
Het pijpje van de afvoer was afgedicht met een dopjequote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:24 schreef rrrik het volgende:
Die van de OP ziet er goed uit. Ik moet het kraantje nog plaatsen, echter dan nog kom ik lengte tekort bij de slang. Zijn er gewoon 3/4 verlengslangen in omloop die ik tussen de waterstop en de kraan kan gebruiken?
Ik zal een foto maken van de huidige 'setup'.quote:Op maandag 4 juni 2007 07:57 schreef Marsepein het volgende:
Volgens mij gaat het bij rrrik om de aanvoerslang, en wil hij die verlengen tussen waterstop en kraan, omdat die te kort is.
Kun je die kraan niet verplaatsen dan. Plaats eens een foto van de huidige situatie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |