quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:14 schreef Vonkenboer het volgende:
Na 5 jaar intensief gebruik op de bouw waren alle twee mijn spanningszoekers vrijwel overleden.
Aangezien het voor mijn vak wel makkelijk is om meetgereedschap bij de hand te hebben heb ik vorige week nieuw meetgereedschap voor mijzelf uitgezocht.
[ afbeelding ]
éénmaal een Fluke T120 duspol met lcd display om af te lezen hoeveel spanning ergens op staat. draaiveldmeting en diodetest![]()
en éénmaal een Fluke 1ACII Voltalert spanningszoeker om contactloos te kunnen bepalen of iets spanningsloos is ja of nee
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Allletwee geisoleerd tot spanningen van 1000V
quote:Op woensdag 13 januari 2010 12:48 schreef Thrackan het volgende:
Mijn allereerste klusaanschaf is een koffiezetapparaat
Anders krijg je de hulptroepen nooit je huis in natuurlijk.
quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:48 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zo'n voltstick kost maar 2 tientjes; en zijn erg makkelijk om zo even te kijken of ergens spanning op staat.
Ze werken wel pas vanaf 200 volt, voor spanningen daaronder heb je er dus niks aan.![]()
[..]
Dit is een luxe uitvoering van een gerenomeerd merk; Fluke meetgereedschap zijn toch door de regel wel de meetinstrumenten die wereldwijd gebruikt worden. Zo'n look a like van de plaatselijke bouwmarkt volstaat voor de hobbyist prima altijd beter dan die schroevendraaierspanningszoekers met een lampje. Die dingen zijn niet te vertrouwen.
Hij geeft op het onderste plaatje aan dat op die groep spanning staat. Dit werkt doormiddel van inductie rondom een geleider / elektrische aansluiting.contactloos en dus vele malen veiliger dan zo'n schroevendraaier met spanningszoeker
![]()
[..]
Mjah omdat het mijn dagelijkse werk is investeer ik liever in goed en degelijk gereedschap.
De prijzen zijn er dan ook naar maar het mes snijdt aan twee kanten
quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:28 schreef densmee het volgende:
ik heb ook een voltstick van fuke maar dat is net een ander model die meet ook lagere spanningen geloof ik.
Ooit gekregen toen ik naar de ikea in Son reed en langs Fluke nederland kwam, mijn vorige was net kwijt dus ik dacht daar nog een even snel een nieuwe te kopen.
verkopen ze helaas niks daar, maar ik kreeg er wel een mee omdat het niet de moeite was om er voor langs een dealer te rijden
Dus Fluke![]()
![]()
Mwah, Kelfort en Topcraft mag je volgens mij toch echt niet met elkaar vergelijken.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:18 schreef bleiblei het volgende:
Zo, heb gisteren een fijner zaagblad gehaald voor mijn cirkelzaag en word mijn 24 tands blad opnieuw geslepen (blad is behoorlijk mishandeld bij het slopen van de vloer).
Nu vroeg ik me af, welke merken zaagbladen gebruiken jullie? De merkbladen van Bosch, Makita, Festool zijn wel erg prijzig. Merken als Lux vermijd ik bij dit soort spul. Maar ik heb nu een Kelfort blad gekocht welke qua prijs niet eens zo heel veel van een origineel Bosch blad lag. Zag ik op internet dat die club aan Topcraft achtige praktijken doet. Is Kelfort een beetje goed merk qua zaagbladen? Edesso kwam ik overigens ook nog tegen op internet, maar daar krijg ik ook niet bepaald een goed gevoel van...
Ah, al krom in de doosquote:Op zondag 17 januari 2010 20:53 schreef quo_ het volgende:
Reeds gepost in het andere topic wat nu op slot zit.
Gekocht voor 12 euro bij de kijkshop.
Zitten onwijs veel piepkleine maten bij, ik wist niet eens dat er inbusboutjes zijn in die maat.
Maar belangrijkste reden voor de aankoop van dit setje is dat er zowel metrisch als imperial maten inzitten.
[ afbeelding ]
ah kijk. het blad heb ik overigens gekocht bij een speciaalzaak hier in de buurt maar ik werd een beetje wantrouwend van het relabel verhaal op hun sitequote:Op zondag 17 januari 2010 22:03 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Mwah, Kelfort en Topcraft mag je volgens mij toch echt niet met elkaar vergelijken.
Bij de lokale bouwspeciaalzaak is Kelfort het standaard huismerk en veel bouwbedrijven zie ik toch echt met Kelfort materialen op de bouw lopen.
Kom eerst maar wat wat meer wetenswaardigheden en wat het nu precies is. Als iets onder 220 volt staat en in het water ligt word het naar mijn idee al moeilijk meten.... Je moet nl. ergens op de plus en de min aansluitingen meten en die zullen geïsoleerd/ waterdicht aangesloten zijn(immers anders direct kortsluiting) dus meten in de hoedanigheid wordt moeilijk (lees niet te doen....quote:Op zondag 17 januari 2010 23:40 schreef rennor het volgende:
Ik moet binnenkort het voltage meten van een electrisch apparaat in het water (zou nihil moeten zijn op papier). Wat kan ik ervoor gebruiken? Multimeter sterk genoeg? Zo ja, tips van de electrofreaks hier voor een bepaald type/ding?
De IP 68 code zegt dan eigenlijk al voldoende.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:44 schreef rennor het volgende:
Het is een consumentenapparaat, IP68 op 12volt. Ik wil alleen weten of het ding geen stroom lekt het water in en of het dus veilig is.
Mwah, ik zou iets meer uitgeven. Voor 40 euro heb je best nette.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:01 schreef rennor het volgende:
Ik weet wat IP68 is, wilde het alleen testen of het daadwerkelijk zo is... Maargoed, ik steek m'n teen wel in het water![]()
Ander ding:
ik zoek een huis-en-tuin multimeter. Fatsoenlijke kwaliteit. Maximum prijs rond de ¤ 25 oid?
kom je met een grote winkelhaak niet een heel eind?quote:Op maandag 18 januari 2010 20:56 schreef bleiblei het volgende:
Heeft hier trouwens iemand tips wat voor laser ik moet hebben als ik zeker wil dat een frame geheel recht wordt? De verticale palen kan ik prima zien met een waterpas of dat recht wordt.
Ik weet alleen niet of de horizontale balken recht tegenover elkaar zitten.
Het gaat namelijk om een kamer ensuite waar ik links en rechts van de doorgang een kastenwand plaats.
Ik merk dat het best moeilijk is om in te schatten of het dus allemaal wel netjes aansluit.
Kan je dit soort dingen met een kruislaser "plotten"?
quote:Op maandag 18 januari 2010 23:08 schreef bleiblei het volgende:
het is een jaren 30 huis. ik denk niet dat er ook maar 1 muur haaks is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |