Dat is meer voor als je op zoek bent naar iets en twijfeld tussen bandschuurmachine merk A. en bandschuurmachine merk Bquote:Op maandag 13 augustus 2007 18:48 schreef sanger het volgende:
Is deze niet zo ongeveer hetzelfde als: Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic!
Veiligheid voor allesquote:Op maandag 13 augustus 2007 18:26 schreef Likkend_Knuffelbeertje het volgende:
dude.. waarom gebruik jij geisoleerde schroevendraaiers??
je weet toch dat je niet onder spanning mag werken![]()
(en spanning van stress oid is wat anders)
die wil ik ook...geef je er een revieuwtje van als je ze getest hebt?quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:18 schreef tnimble het volgende:
Deze heb ik sinds een aantal dagen thuis staan:
[afbeelding]
Een Hegner figuurzaag machine met electronische toerental regeling en standaard., snelspan zaagblad houder enz.
Reeds schoongemaakt, afgestelt en getest.quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:22 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
die wil ik ook...geef je er een revieuwtje van als je ze getest hebt?
deze werken heel goed. hebben er zo op school eentje staan in den atelier. Iedereen is daar heel content van, machientje wordt eigenlijk wat overbelast, maar kan het allemaal hebben. We zitten daar echt wel zwaar hout mee te verzagen somsquote:Op maandag 13 augustus 2007 20:18 schreef tnimble het volgende:
Deze heb ik sinds een aantal dagen thuis staan:
[afbeelding]
Een Hegner figuurzaag machine met electronische toerental regeling en standaard., snelspan zaagblad houder enz.
Je hebt gelijk indd. Ze zouden zo naast elkaar kunnenquote:Op maandag 13 augustus 2007 18:58 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat is meer voor als je op zoek bent naar iets en twijfeld tussen bandschuurmachine merk A. en bandschuurmachine merk B![]()
Het schroefje van de linker tang heb je ook wel genoeg bijgesteld ?quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:30 schreef quo_ het volgende:
[afbeelding]
Goedkoop is duurkoop gaat zeker ook opvoorgereedschap.
Ik gebruik al jaren een type draadstriptang uit de "graaibak". Ze gaan hooguit een paar jaar mee, dus als er 100 draadjes mee gestript kunnen worden is het al veel, maar voor een paar euro heb je een nieuwe. Vorige week was ik in een bouwmarkt en heb toen een ouderwetse versie (de rode, links op de foto) aangeschaft voor 2,50 euro. Tjonge wat een pokkeding, ik krijg er geen draad mee gestript.
Ik denk dat het tijd wordt om wat dieper in de buidel te tasten. Tips ????
Ik bedoel iets van enkele 10-tallen euro's, knipex heeft een soort instapmodel van rond de 30 euro. De vraag is alleen of dat voldoende kwaliteit heeft of dat je toch moet gaan voor een tang van 100 + euro.
Die tnagen zijn echt uit den booze voor dhz-ers. In de installatietechniek worden ze gebruikt omdat ze daar te lui zijn! knip maar eens halverwege een stukje draad van 10 cm en beweeg dan de draad heen en weer. geheid dat je draad knapt. Ik ben nog nooit een tang tegen gekomen die de draad niet beschadigt/indrukt/vervormt.. conclusie: gebruik een afbreekmestje om de draad te onmantelen, als je dat kunt gaat het net zo snel als met de tang maar mooier en veiliger!quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:30 schreef quo_ het volgende:
[afbeelding]
Ik gebruik al jaren een type draadstriptang uit de "graaibak". Ze gaan hooguit een paar jaar mee, dus als er 100 draadjes mee gestript kunnen worden is het al veel, maar voor een paar euro heb je een nieuwe. Vorige week was ik in een bouwmarkt en heb toen een ouderwetse versie (de rode, links op de foto) aangeschaft voor 2,50 euro. Tjonge wat een pokkeding, ik krijg er geen draad mee gestript.
Ik bedoel iets van enkele 10-tallen euro's, knipex heeft een soort instapmodel van rond de 30 euro. De vraag is alleen of dat voldoende kwaliteit heeft of dat je toch moet gaan voor een tang van 100 + euro.
Breekmesjes zijn veel te scherp en snijden ook het koper in vooral als je er niet goed mee om kunt gaan. Er bestaan speciale instalatie messen voor met een zeer stompe slijping.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:59 schreef bomberman het volgende:
[..]
Die tnagen zijn echt uit den booze voor dhz-ers. In de installatietechniek worden ze gebruikt omdat ze daar te lui zijn! knip maar eens halverwege een stukje draad van 10 cm en beweeg dan de draad heen en weer. geheid dat je draad knapt. Ik ben nog nooit een tang tegen gekomen die de draad niet beschadigt/indrukt/vervormt.. conclusie: gebruik een afbreekmestje om de draad te onmantelen, als je dat kunt gaat het net zo snel als met de tang maar mooier en veiliger!
Die heb ik ook nodig. Waar heb je die gekocht?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:42 schreef richie29 het volgende:
Ook ik heb nu een tool dat ik eerder had moeten hebben, maar te laat is het nog niet. Ben bijna op de helft met het leggen van de vloer...dus beter laat dan nooit
Gisteren gekocht en ook gelijk in gebruik genomen:
[afbeelding]
Erg handig om aftekeningen van kozijnen en radiatorbuizen zo over te nemen.
Ja de functie van het schroefje ken ik, maar er is geen goede instelling te vinden waarbij wel de isolatie voldoende ingesneden wordt en niet het koper.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:47 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het schroefje van de linker tang heb je ook wel genoeg bijgesteld ?
Een instapmodel van Knipex (Met de blauwe handvaten) zijn prima tangen![]()
Prima machine, heb je de 12 V of 14 V versie gekocht ?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 01:41 schreef lj_lightning het volgende:
Van de week deze gekocht![]()
[afbeelding] met 2 accu's. Werkt zoals we gewend zijn lekker met Makita![]()
Dat is een zeer goed tang en dezelfde als die van een paar posts terug. De tang is van Paladin Tools wat is Virginia zit en wordt voor veel andere merken zoals knipex, weidmuller enz gebrand.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:04 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ja de functie van het schroefje ken ik, maar er is geen goede instelling te vinden waarbij wel de isolatie voldoende ingesneden wordt en niet het koper.
Ik heb inmiddels 2 striptangen op het oog, beide van het merk knipex, maar met een behoorlijk prijsverschil.
Zit me nu dus af te vragen welke ik moet nemen.
type 1242, prijs ca. 75 euro
[afbeelding]
Deze tang ken ik verder niet nooit mee gewerkt. Die andere heb ik er zelf een en ook op het werk en bij de vorige werkgevers mee gewerkt. Prima tangen alleen kabels kun je er niet mee strippen, de aders van kabels natuurlijk wel van super klein tot groot, flexibel en massief, van viniel tot teflon mantel.quote:
Koop altijd je 2de gereedschap als eerste en koop de beste die je kunt betalen. Bij gereedschap gaat het er niet om hoevaak je iets gebruikt maar of je er mee kunt doen wat je er mee wilt doen op een prettige manier zonder sores. Goed gereedschap dat je 1 keer nodig hebt kun je vaak huren. Gebruik je het langer maar daarna niet meer kun je het altijd weer verkopen (goed gereedshcap houdt lang zijn waarde) en als het te duur is kun je 2de hands kopen.quote:Misschien is 75 euro een beetje overkill voor een sporadische klusser maar ik ben nu helemaal zat van die fluttangen dus ik wil wat goeds. Wie heeft er goede raad en/of tips ?
12V, heb lang de 14V overwogen maar toen kwam deze met een leuke aanbiedingquote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:48 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Prima machine, heb je de 12 V of 14 V versie gekocht ?![]()
dat ligt dan echt wel aan jezelf...quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:30 schreef quo_ het volgende:
[afbeelding]
Vorige week was ik in een bouwmarkt en heb toen een ouderwetse versie (de rode, links op de foto) aangeschaft voor 2,50 euro. Tjonge wat een pokkeding, ik krijg er geen draad mee gestript.
Ik ook hoor; dat wieltje vliegt er bij mij het eerste afquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:27 schreef Likkend_Knuffelbeertje het volgende:
[..]
dat ligt dan echt wel aan jezelf...![]()
ik werk al jaren met die tangen van knipex,merkloos whatever en werkt prima!![]()
zelfs met een zijkniptang strip ik draden zonder te kerven. en over dat wieltje op een striptang... dat is het eerste wat ik er uit knikker![]()
Een plintenschaar ( wat een woordquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:44 schreef thaduck het volgende:
Ik had vandaag, omdat ik laminaat ging leggen, een plintenschaar (of hoe zo'n ding ook heet) gekocht. Had er wel eens wat van gehoord en klonk leuk.
Nou, viel dat even tegenWat een onding, je kan er geen plint fatsoenlijk mee knippen. Tenzij je plinten van papier maché gebruikt misschien. Binnen 30 minuten was dat ding (a 15 euro!!) dan ook weer terug bij de bouwmarkt en heb ik het gewoon lekker old-skool met de verstekbak gedaan. Prima resultaat, voor mij nooit meer anders.
Ik niet, verstekbak is altijd snellerquote:Op maandag 27 augustus 2007 20:43 schreef nuffniet het volgende:
[..]
Een plintenschaar ( wat een woord) werkt alleen voor (hele) dunne MDF-plintjes. Maar wie wil er nu hele dunne MDF plintjes ?
die linker is echt niks mis mee, kwestie van oefenenquote:Op maandag 13 augustus 2007 21:30 schreef quo_ het volgende:
[afbeelding]
Heb r eigenlijk ook nooit problemen mee ... gebruik al jaren simpel knipex-ding (stelschroefje eruit, dat wel). Knijp-en-draai-trek; 1 beweging. Koper nagenoeg niet geraakt. Althans, nooit zoveel dat er risico op breuk ontstaat.quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:40 schreef lesley het volgende:
[..]
die linker is echt niks mis mee, kwestie van oefenen
Daar zit het probleem, zodra je ook maar een klein beetje het koper raakt kan en zal het dar breken of brand veroorzaken. Als je een instalatiemes of echte striptang gebruikt kom je geen eens in de beurt het het koper, je snijd de isolatie rondom evenveel in ongeveer net iets door de helft, de rest van isolatie wordt gescheurd.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:07 schreef nuffniet het volgende:
[..]
Heb r eigenlijk ook nooit problemen mee ... gebruik al jaren simpel knipex-ding (stelschroefje eruit, dat wel). Knijp-en-draai-trek; 1 beweging. Koper nagenoeg niet geraakt. Althans, nooit zoveel dat er risico op breuk ontstaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |