abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 13 augustus 2007 @ 17:32:48 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_52335192
Het leek mij leuk om een topic te starten waarin de gemiddelde k&w eens kan pimpen met zijn nieuwe gereedschap (of andere klusbenodigdheden).

Liefst natuurlijk reageren met een foto en wat uitleg.

- Na 2,5 jaar mee gegaan te zijn op de bouw waren mijn geisoleerde schroevendraaiers niet erg geisoleerd meer :D dus waren ze toe aan vervanging.
Heb vandaag een leuk setje van Gedore gescoord, tot 1000 volt geisoleerd voor een bedrag van 34,- eurotjes (ze bleken in de folder te staan van deze week, anders betaal je voor dit setje ¤ 52,-

- Verder een moniertang nadat de vorige mij de week voor de bouwvak gejat was

- En enkele oordoppen omdat je met warm weer echt niet hele dagen met van die grote oorkleppen op kunt lopen; en dit makkelijker te dragen / mee te nemen is.
pi_52335684
die schroevendraaierset heb ik ook
pi_52336322
Waarom niet investeren in echt-ear oordoppen? Of gebruik je ze niet zoveel?
  maandag 13 augustus 2007 @ 18:26:37 #4
149973 Likkend_Knuffelbeertje
Lief,zachtaardig en GEIL!
pi_52336652
dude.. waarom gebruik jij geisoleerde schroevendraaiers??

je weet toch dat je niet onder spanning mag werken

(en spanning van stress oid is wat anders)
Wie zich zelf kent, veroordeelt niemand
  maandag 13 augustus 2007 @ 18:48:21 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52337221
Is deze niet zo ongeveer hetzelfde als: Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator maandag 13 augustus 2007 @ 18:58:31 #6
92034 crew  Vonkenboer
pi_52337496
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:48 schreef sanger het volgende:
Is deze niet zo ongeveer hetzelfde als: Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic!
Dat is meer voor als je op zoek bent naar iets en twijfeld tussen bandschuurmachine merk A. en bandschuurmachine merk B
  Moderator maandag 13 augustus 2007 @ 18:59:40 #7
92034 crew  Vonkenboer
pi_52337537
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:26 schreef Likkend_Knuffelbeertje het volgende:
dude.. waarom gebruik jij geisoleerde schroevendraaiers??

je weet toch dat je niet onder spanning mag werken

(en spanning van stress oid is wat anders)
Veiligheid voor alles
pi_52339355
ik heb er spijt van dat ik dit niet 10 jaar eerder heb gekocht

een automatisch dimmende lashelm

dus als je geen lasvlam hebt is hij helder en wanneer je daadwerkelijk aan het lassen bent wordt hij donker

en deze heb ik vandaag ook gescoord op het werk

een snoeizaag speciaal voor bomen

en deze heb ik vandaag ook nog mogen halen

wordt gebruikt om c ringen dicht te knijpen in schanskorven
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_52340081
Deze heb ik sinds een aantal dagen thuis staan:

Een Hegner figuurzaag machine met electronische toerental regeling en standaard., snelspan zaagblad houder enz.
pi_52340265
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 20:18 schreef tnimble het volgende:

[afbeelding]

Een Hegner figuurzaag machine met electronische toerental regeling en standaard., snelspan zaagblad houder enz.
die wil ik ook...geef je er een revieuwtje van als je ze getest hebt?
pi_52340777
m'n laatste aanschaf
pi_52341286
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 20:22 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

die wil ik ook...geef je er een revieuwtje van als je ze getest hebt?
Reeds schoongemaakt, afgestelt en getest.

Prachtige machine! Jij loopt heel erg stil en op de hoogste snelheid (1400 zaagbeweginen per minuut) trilt de machine slechts weinig. De zaag loopt goed haaks tov het zaagblad (als je het zaagblad op 90 graden zet natuurlijk) en gaat ook net omhoog en omlaag. Aanvankelijk maakte de zaag bij de hogere toerentallen wat redelijk wat geluid. Na wat onderzoek lag dit aan de beschermkap onder de zaagtafel die heel dicht langs de zaagarm zat. Nij een hoeger torental werdt het plastik kapje een halve mm naar binnen gezogen door de luchtstroming van de arm. Daardoor schraapte de zaag langs het kapje. Ik heb het kapje losgeschroef onder de hete kraan gehouden en tijdens het afkoelen de montage lip schuin gedrukt. Hij loopt nu vrij geruisloos bij alle toerentallen.

Het wisselen van de zaagjes gaat vrij makkelijk. achter aan de arm de zaagspan knop een paar slagen naar links draaien. De snelspanknop op de arm een kwartslag draien om de zaag te lossen. De beschermkap onder de tafel naar onderen drukken. En daar het meegeleverde sleuteltje op het boutje zetten en een kwartslag draaien. Je kunt nu het andere zaagje inzetten in omgekeerde volgorde.

Als je veel binnengesloten zaagwerk hebt (inlays enz) werkt de snelspan inrichting ook erg handig. Schh, ffftt, plok, tfff en hhcs. Oftewel draai aan de knop om de spanning van het zaagje af ta hlen, draai de snelspanknop een kwartslag. Hierbij veert de zaagarm omhoog zodat je een opening tussen het zaagje en de zaagarm krijg om je werkstuk over de zaag te laten zakken, je drukt de arm weer naar benden en draait de snelspan knop weer vast. Nog een draai aan de zaagspanning knop en je kunt zagen. In de tijd dat je nodig hebt om de handelingen te lezen heb je dat al 4 keer gedaan. Echte super!

Er is wel een minpuntje. Zaagstof! standaard wordt via de zaagslagdemper de uitgeblazen licht gebruikt voor het schoon blazen van het werkblad. Omdat het buisje van achterlangs komt wordt het zaagsel op je kleding en een beetje in je gezicht geblazen. Echter is de machine uitgerust met een aansluiting voor een stofzuiger onder het blad. Hier zit een sparing om het buisje ipv in de zaagslagdemper in de stofafzuiging te steken. Het overgrote deel van het zaagsel wordt dan goed afgezogen. Er blijft dan weinig op het blad / werkstuk liggen.

Zaagresultaat? Zeer goed gecontroleerd zagen, weinig tot geheel geen trillingen en het blad is goed nauwkeurig onder kleine hoeken in te stellen om pakketten te zagen die zonder naden in elkaar passen en het blad verstelt niet tijdens het zagen.
pi_52342128
bedankt...morgen toch nog maar eens gaan kijken
pi_52342472

Goedkoop is duurkoop gaat zeker ook opvoorgereedschap.
Ik gebruik al jaren een type draadstriptang uit de "graaibak". Ze gaan hooguit een paar jaar mee, dus als er 100 draadjes mee gestript kunnen worden is het al veel, maar voor een paar euro heb je een nieuwe. Vorige week was ik in een bouwmarkt en heb toen een ouderwetse versie (de rode, links op de foto) aangeschaft voor 2,50 euro. Tjonge wat een pokkeding, ik krijg er geen draad mee gestript.
Ik denk dat het tijd wordt om wat dieper in de buidel te tasten. Tips ????

Ik bedoel iets van enkele 10-tallen euro's, knipex heeft een soort instapmodel van rond de 30 euro. De vraag is alleen of dat voldoende kwaliteit heeft of dat je toch moet gaan voor een tang van 100 + euro.

[ Bericht 15% gewijzigd door quo_ op 13-08-2007 21:55:34 ]
-
pi_52343317
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 20:18 schreef tnimble het volgende:

[afbeelding]

deze werken heel goed. hebben er zo op school eentje staan in den atelier. Iedereen is daar heel content van, machientje wordt eigenlijk wat overbelast, maar kan het allemaal hebben. We zitten daar echt wel zwaar hout mee te verzagen soms
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:12:25 #16
65960 sanger
pi_52351539
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:58 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dat is meer voor als je op zoek bent naar iets en twijfeld tussen bandschuurmachine merk A. en bandschuurmachine merk B
Je hebt gelijk indd. Ze zouden zo naast elkaar kunnen
  Moderator dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:47:48 #17
92034 crew  Vonkenboer
pi_52352072
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 21:30 schreef quo_ het volgende:
[afbeelding]
Ik gebruik al jaren een type draadstriptang uit de "graaibak". Ze gaan hooguit een paar jaar mee, dus als er 100 draadjes mee gestript kunnen worden is het al veel, maar voor een paar euro heb je een nieuwe. Vorige week was ik in een bouwmarkt en heb toen een ouderwetse versie (de rode, links op de foto) aangeschaft voor 2,50 euro. Tjonge wat een pokkeding, ik krijg er geen draad mee gestript.

Ik bedoel iets van enkele 10-tallen euro's, knipex heeft een soort instapmodel van rond de 30 euro. De vraag is alleen of dat voldoende kwaliteit heeft of dat je toch moet gaan voor een tang van 100 + euro.
Het schroefje van de linker tang heb je ook wel genoeg bijgesteld ?
Een instapmodel van Knipex (Met de blauwe handvaten) zijn prima tangen
pi_52352300
quote:
[afbeelding]

Die tnagen zijn echt uit den booze voor dhz-ers. In de installatietechniek worden ze gebruikt omdat ze daar te lui zijn! knip maar eens halverwege een stukje draad van 10 cm en beweeg dan de draad heen en weer. geheid dat je draad knapt. Ik ben nog nooit een tang tegen gekomen die de draad niet beschadigt/indrukt/vervormt.. conclusie: gebruik een afbreekmestje om de draad te onmantelen, als je dat kunt gaat het net zo snel als met de tang maar mooier en veiliger!
laat me toch, ben een blindganger
pi_52352413
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 09:59 schreef bomberman het volgende:

[..]

Die tnagen zijn echt uit den booze voor dhz-ers. In de installatietechniek worden ze gebruikt omdat ze daar te lui zijn! knip maar eens halverwege een stukje draad van 10 cm en beweeg dan de draad heen en weer. geheid dat je draad knapt. Ik ben nog nooit een tang tegen gekomen die de draad niet beschadigt/indrukt/vervormt.. conclusie: gebruik een afbreekmestje om de draad te onmantelen, als je dat kunt gaat het net zo snel als met de tang maar mooier en veiliger!
Breekmesjes zijn veel te scherp en snijden ook het koper in vooral als je er niet goed mee om kunt gaan. Er bestaan speciale instalatie messen voor met een zeer stompe slijping.

ovg bestaan er genoeg striptangen die wel goed werken. b.v. een stripax tang.
pi_52353051
Als we dan toch gaan opscheppen
Deze had ik ook al veel eerder moeten kopen, nooit meer op de koude vloer liggen

Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:42:41 #21
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_52354451
Ook ik heb nu een tool dat ik eerder had moeten hebben, maar te laat is het nog niet. Ben bijna op de helft met het leggen van de vloer...dus beter laat dan nooit

Gisteren gekocht en ook gelijk in gebruik genomen:

Erg handig om aftekeningen van kozijnen en radiatorbuizen zo over te nemen.
pi_52354577
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 11:42 schreef richie29 het volgende:
Ook ik heb nu een tool dat ik eerder had moeten hebben, maar te laat is het nog niet. Ben bijna op de helft met het leggen van de vloer...dus beter laat dan nooit

Gisteren gekocht en ook gelijk in gebruik genomen:
[afbeelding]

Erg handig om aftekeningen van kozijnen en radiatorbuizen zo over te nemen.
Die heb ik ook nodig. Waar heb je die gekocht?
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:58:13 #23
65960 sanger
pi_52354890
Lux is het "huismerk" van Praxis.

Ze verkopen bij Praxis dan ook geen originele Bosch (of andere merken) onderdelen uit voorraad.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:08:52 #25
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_52355182
Gewoon bouwmarkt.
De Praxis heeft erg veel van Lux in het programma en daar komt deze ook vandaan. Of Gamma, Karwei of andere zaken ze hebben weet ik zo niet.
pi_52375201
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 09:47 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het schroefje van de linker tang heb je ook wel genoeg bijgesteld ?
Een instapmodel van Knipex (Met de blauwe handvaten) zijn prima tangen
Ja de functie van het schroefje ken ik, maar er is geen goede instelling te vinden waarbij wel de isolatie voldoende ingesneden wordt en niet het koper.
Ik heb inmiddels 2 striptangen op het oog, beide van het merk knipex, maar met een behoorlijk prijsverschil.
Zit me nu dus af te vragen welke ik moet nemen.

type 1242, prijs ca. 75 euro

type 1262, prijs ca. 30 euro

Misschien is 75 euro een beetje overkill voor een sporadische klusser maar ik ben nu helemaal zat van die fluttangen dus ik wil wat goeds. Wie heeft er goede raad en/of tips ?
-
pi_52379237
Van de week deze gekocht
met 2 accu's. Werkt zoals we gewend zijn lekker met Makita
Bram! Boterham!
  Moderator woensdag 15 augustus 2007 @ 09:48:11 #28
92034 crew  Vonkenboer
pi_52381742
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 01:41 schreef lj_lightning het volgende:
Van de week deze gekocht
[afbeelding] met 2 accu's. Werkt zoals we gewend zijn lekker met Makita
Prima machine, heb je de 12 V of 14 V versie gekocht ?
pi_52382048
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 23:04 schreef quo_ het volgende:

[..]

Ja de functie van het schroefje ken ik, maar er is geen goede instelling te vinden waarbij wel de isolatie voldoende ingesneden wordt en niet het koper.
Ik heb inmiddels 2 striptangen op het oog, beide van het merk knipex, maar met een behoorlijk prijsverschil.
Zit me nu dus af te vragen welke ik moet nemen.

type 1242, prijs ca. 75 euro

[afbeelding]
Dat is een zeer goed tang en dezelfde als die van een paar posts terug. De tang is van Paladin Tools wat is Virginia zit en wordt voor veel andere merken zoals knipex, weidmuller enz gebrand.
quote:
type 1262, prijs ca. 30 euro

[afbeelding]
Deze tang ken ik verder niet nooit mee gewerkt. Die andere heb ik er zelf een en ook op het werk en bij de vorige werkgevers mee gewerkt. Prima tangen alleen kabels kun je er niet mee strippen, de aders van kabels natuurlijk wel van super klein tot groot, flexibel en massief, van viniel tot teflon mantel.
quote:
Misschien is 75 euro een beetje overkill voor een sporadische klusser maar ik ben nu helemaal zat van die fluttangen dus ik wil wat goeds. Wie heeft er goede raad en/of tips ?
Koop altijd je 2de gereedschap als eerste en koop de beste die je kunt betalen. Bij gereedschap gaat het er niet om hoevaak je iets gebruikt maar of je er mee kunt doen wat je er mee wilt doen op een prettige manier zonder sores. Goed gereedschap dat je 1 keer nodig hebt kun je vaak huren. Gebruik je het langer maar daarna niet meer kun je het altijd weer verkopen (goed gereedshcap houdt lang zijn waarde) en als het te duur is kun je 2de hands kopen.
pi_52383970
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 09:48 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Prima machine, heb je de 12 V of 14 V versie gekocht ?
12V, heb lang de 14V overwogen maar toen kwam deze met een leuke aanbieding
Bram! Boterham!
  woensdag 15 augustus 2007 @ 19:27:34 #31
149973 Likkend_Knuffelbeertje
Lief,zachtaardig en GEIL!
pi_52398822
quote:
[afbeelding]
Vorige week was ik in een bouwmarkt en heb toen een ouderwetse versie (de rode, links op de foto) aangeschaft voor 2,50 euro. Tjonge wat een pokkeding, ik krijg er geen draad mee gestript.
dat ligt dan echt wel aan jezelf...
ik werk al jaren met die tangen van knipex,merkloos whatever en werkt prima!
zelfs met een zijkniptang strip ik draden zonder te kerven. en over dat wieltje op een striptang... dat is het eerste wat ik er uit knikker
Wie zich zelf kent, veroordeelt niemand
pi_52574881
Hij is binnen:

Kost een paar centen maar je hebt er ook wat voor, wat een weelde om een goed stuk gereedschap te hebben. Ik had al jaren geleden al zo'n ding moeten aanschaffen
-
pi_52578569
Vandaag toevallig gekocht...

Was anders zo moeilijk om de beugels voor de radiator vast te maken

Het einde van mijn kamertje opknappen komt in zicht
  woensdag 22 augustus 2007 @ 08:57:50 #34
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_52581695
Een electrische tegelzaagtafel bij de Hornbach.
  Moderator woensdag 22 augustus 2007 @ 17:58:40 #35
92034 crew  Vonkenboer
pi_52596172
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 19:27 schreef Likkend_Knuffelbeertje het volgende:

[..]

dat ligt dan echt wel aan jezelf...
ik werk al jaren met die tangen van knipex,merkloos whatever en werkt prima!
zelfs met een zijkniptang strip ik draden zonder te kerven. en over dat wieltje op een striptang... dat is het eerste wat ik er uit knikker
Ik ook hoor; dat wieltje vliegt er bij mij het eerste af
Is vrij waardeloos
pi_52598871
Met zo'n wielte er op is idd niet te werken tenzij je met veel moeite en testen de juiste instelling weet te vinden en een aantal van deze tangen hebt voor elke maat draad 1tje. Ander merk draad ingekocht opnieuw verstellen.

Wieltje er af en met de juiste techniek kun je goed strippen tenzij de bekjes een kier hebben of compleet bot zijn. Probleem blijft dat je er handigheid in moet hebben anders knip je ook je koper meteen half in. Maar de dure tang zoals boven blijft veel makkelijker en lekkerder werken. 1 maal de schuif op het juiste standje zetten (vrij makkelijk) en strip je vele malen sneller en zelfs geel/groen, blauw en bruin tegelijk. Heb je zo'n tang nog nooit gebruikt dan weet je niet hoe een gekut zo'n V tangetje eigenlijk toch alsnog is.
  Moderator donderdag 23 augustus 2007 @ 17:54:26 #37
92034 crew  Vonkenboer
pi_52627441
Heb nu een tang wat lijkt op een zijkniptang; met twee inhammentjes erin waardoor je er draad mee kunt strippen. Werkt ook uitstekend (kom even niet op de naam; merk heeft zwart met rood handvat)
pi_52637461
Geen foto.. maar wel een elektronische meetlat met een laser

ideaal voor de maat nemen tussen 2 dingen
pi_52654836
Stond al heel lang op m'n lijstje, en daar ist-ie dan eindelijk: de DeWalt DW433 bandschuurmachine:

Mijn God wat een geweld
Fearlessly the idiot faced the crowd, smiling.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
pi_52657582
een bitset van de aldi
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:10:53 #41
65960 sanger
pi_52662551
Veiligheidsschoenen. Vandaag kwam de levering op mijn werk binnen, en voor mezelf een paar genomen. Zool en neus zijn beveiligd. Klasse S3 ofzo. Ik moest toch schoenen hebben om te klussen want mijn nette schoenen zijn al niet zo netjes meer. En voor die EUR 15 laat ik ze niet liggen.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:44:26 #42
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_52667077
Ik had vandaag, omdat ik laminaat ging leggen, een plintenschaar (of hoe zo'n ding ook heet) gekocht. Had er wel eens wat van gehoord en klonk leuk.

Nou, viel dat even tegen Wat een onding, je kan er geen plint fatsoenlijk mee knippen. Tenzij je plinten van papier maché gebruikt misschien. Binnen 30 minuten was dat ding (a 15 euro!!) dan ook weer terug bij de bouwmarkt en heb ik het gewoon lekker old-skool met de verstekbak gedaan. Prima resultaat, voor mij nooit meer anders.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_52736794
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 00:44 schreef thaduck het volgende:
Ik had vandaag, omdat ik laminaat ging leggen, een plintenschaar (of hoe zo'n ding ook heet) gekocht. Had er wel eens wat van gehoord en klonk leuk.

Nou, viel dat even tegen Wat een onding, je kan er geen plint fatsoenlijk mee knippen. Tenzij je plinten van papier maché gebruikt misschien. Binnen 30 minuten was dat ding (a 15 euro!!) dan ook weer terug bij de bouwmarkt en heb ik het gewoon lekker old-skool met de verstekbak gedaan. Prima resultaat, voor mij nooit meer anders.
Een plintenschaar ( wat een woord ) werkt alleen voor (hele) dunne MDF-plintjes. Maar wie wil er nu hele dunne MDF plintjes ?
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
  maandag 27 augustus 2007 @ 22:07:35 #44
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_52739234
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 20:43 schreef nuffniet het volgende:

[..]

Een plintenschaar ( wat een woord ) werkt alleen voor (hele) dunne MDF-plintjes. Maar wie wil er nu hele dunne MDF plintjes ?
Ik niet, verstekbak is altijd sneller (en preciezer)
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_52739760
Ik had een ander topic geopend om wat aan de weet te komen over buigtangen voor cv buis. Gereedschap: buigtang
Ik was in de plaatselijke dhz zaak om zo´n ding te huren, bleek dat ze hetzelfde apparaat ook in de verkoop hadden voor ruim 3 tientjes. Dus leek mij niet zo´n groot risico om dat type te kopen voor mijn cv werk.
Dit is ´m dus, inclusief mijn eerste werkstuk.
-
pi_52741275
quote:
[afbeelding]

die linker is echt niks mis mee, kwestie van oefenen
pi_52741894
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 23:40 schreef lesley het volgende:

[..]

die linker is echt niks mis mee, kwestie van oefenen
Heb r eigenlijk ook nooit problemen mee ... gebruik al jaren simpel knipex-ding (stelschroefje eruit, dat wel). Knijp-en-draai-trek; 1 beweging. Koper nagenoeg niet geraakt. Althans, nooit zoveel dat er risico op breuk ontstaat.
pi_52745407
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 00:07 schreef nuffniet het volgende:

[..]

Heb r eigenlijk ook nooit problemen mee ... gebruik al jaren simpel knipex-ding (stelschroefje eruit, dat wel). Knijp-en-draai-trek; 1 beweging. Koper nagenoeg niet geraakt. Althans, nooit zoveel dat er risico op breuk ontstaat.
Daar zit het probleem, zodra je ook maar een klein beetje het koper raakt kan en zal het dar breken of brand veroorzaken. Als je een instalatiemes of echte striptang gebruikt kom je geen eens in de beurt het het koper, je snijd de isolatie rondom evenveel in ongeveer net iets door de helft, de rest van isolatie wordt gescheurd.

Deze goedkope tangen knippen hde isolatie op 4 puiten schuin door je moet flink oefenen om toch het voor elkaar te krijgen de isolatie rondom half door de snijden. Dan is het meteen ook gene knijp-draai-trek meer maar, knijp-draai-knijp-draai-draai-trek-knijp-draai-trek. Kost je totaal ca 2 seconden.

Met de andere tang altijd exact de juiste lengte zonder schatten hoeveel het is gewoon hup draden er in tegen de aanslag, zowel, fase, nul als aarde allemaal tegelijk in een kwart seconde. zonder enige kras, deuk of gebogen draad.
pi_52745424
Hebben gisteren een soort van schroevendraaiers set met verschillende opzetjes gekregen van schoonvader, om lekker mee te kunnen klussen in ons nieuwe huis

Verder ikzelf plamuurmessen en plamuur gehaalt en latex verft en verfroller
pi_52749044
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
een bitset van de aldi
Die setjes lijken meestal gemaakt van kauwgum. Wat een troep is dat zeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')