abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80469339


Laatste nieuws
Luchtruim zeker tot maandagmiddag dicht
quote:
et Nederlandse luchtruim blijft tot nader order, maar ten minste tot maandagomiddag 14.00 uur gesloten, als het huidige weertype aanblijft. Tot deze conclusie komen de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) en de Militaire Luchtvaart Autoriteit in overleg met onder meer Luchtverkeersleiding Nederland en KNMI, zo liet de IVW in de nacht van zondag op maandag weten.
Volg de aswolk op radar
http://www.sat24.nl/Eyjafjallajokull-volcano.aspx

Camerabeelden (met vallend gesteente)
  • http://eldgos.mila.is/eyjafjallajokull-fra-valahnjuk/
  • http://eldgos.mila.is/eyjafjallajokull-fra-fimmvorduhalsi/
  • http://eldgos.mila.is/eyjafjallajokull-fra-thorolfsfelli/

    Huidige asverspreiding boven Europa



    Vorige deeltjes in deze reeks
  • Evacuaties na uitbarsting IJslandse vulkaan onder gletsjer
  • Aswolk richting NL na uitbarsting vulkaan op IJsland #2
  • Aswolk richting NL, Katla is kalm #3
  • Aswolk richting NL, Katla is kalm #4
  • Nog steeds as en geen vliegverkeer #5
  • Uitbarsting vulkaan IJsland: Nog immer zonder vliegtuigen #9

    Fotocollecties
  • http://www.flickr.com/pho(...)es/72157623855495574
  • http://www.photoshelter.c(...)how/G0000NCksTh2oMK8
  • http://www.photoshelter.c(...)how/G0000NCksTh2oMK8
  • http://www.boston.com/big(...)ruptive_volcano.html

    Aardbevingsoverzicht IJsland
  • http://www.vedur.is/skjalftar-og-eldgos/jardskjalftar
  • http://hraun.vedur.is/ja/oroi/allarsort.html

    Externe links
  • http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?cat=all
  • http://www.schiphol.nl/
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Eyjafjallaj%C3%B6kull
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Katla
  • http://www.flightradar24.com/

    Frontpage FOK
  • Luchtruim zeker tot zaterdag 14.00 dicht
  • Premier Faeröer pakt boot naar huis
  • [Upd] Luchtruim NL vanaf 19.00u dicht
  • As blijft vluchtverkeer nog hele dag verstoren

    Verwante DE-links
  • [Vulkanen] The ring of fire #4: Veel aktiviteit!
  • Poolkappen, IJsbergen en Gletsjers #3

    OP staat hier
  • pi_80469340
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 03:52 schreef indahnesia.com het volgende:
    OP komt!
    Vol verwachting klopt ons hart!
    A perfect mimic of a normally functioning person.
    pi_80469345
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 03:53 schreef MaskOfSanity het volgende:

    [..]

    Vol verwachting klopt ons hart!
    En? Wat vind je van het resultaat?
      maandag 19 april 2010 @ 03:55:20 #4
    199256 kwiwi
    de enige echte.
    pi_80469346
    Pff ik heb wel elke keer heel wat bij te lezen weer als ik inlog
    pi_80469348
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 03:54 schreef indahnesia.com het volgende:

    [..]

    En? Wat vind je van het resultaat?
    Overtreft mijn stoutste verwachtingen. Amazing!
    A perfect mimic of a normally functioning person.
    pi_80469350
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 03:55 schreef kwiwi het volgende:
    Pff ik heb wel elke keer heel wat bij te lezen weer als ik inlog
    Daar doen we het toch allemaal voor? Voor de ongekende educatieve waarde van Fok!?
    A perfect mimic of a normally functioning person.
      maandag 19 april 2010 @ 04:12:26 #7
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_80469368
    tvp. Keep me posted.
    Resistance is futile.
    pi_80469369
    En nog maar eens het plaatje van enkele meetstations rond de Katla vulkaan. Zonder dat ik precies weet wat het betekent ziet het er eng uit.

      maandag 19 april 2010 @ 05:40:37 #9
    112639 djayzz
    Ideas are bulletproof
    pi_80469465
    Ziet er niet echt hoopvol uit, die grafieken van aardbevingen.

    [ Bericht 84% gewijzigd door djayzz op 19-04-2010 05:56:43 ]
    Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
      maandag 19 april 2010 @ 06:24:39 #10
    176873 marcel-o
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_80469544
    * Even bijlezen
    | Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
    pi_80469555
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 05:40 schreef djayzz het volgende:
    Ziet er niet echt hoopvol uit, die grafieken van aardbevingen.
    Het zijn geen aardbevingen, maar bewegingen in de grond. En ja, een aardbeving is ook een trilling, maar dit is op zo'n kleine schaal dat het geen beving meer heet.
    pi_80469565
    Tweede grote aswolk bereikt vanavond ons land?


    Twitter "nieuws":

    BREAKING: Ash Cloud to reach America in next couple of hours: http://wp.me/pTd6X-15

    @HeathrowAirport: Good morning from Heathrow. All flights remain suspended until 1900 on Monday 19 April at the earliest. Our next update will be 0900

    [ Bericht 51% gewijzigd door basst2005 op 19-04-2010 06:46:17 ]
    pi_80469622
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 06:39 schreef basst2005 het volgende:
    Tweede grote aswolk bereikt vanavond ons land?
    [ afbeelding ]

    Twitter "nieuws":

    BREAKING: Ash Cloud to reach America in next couple of hours: http://wp.me/pTd6X-15

    @HeathrowAirport: Good morning from Heathrow. All flights remain suspended until 1900 on Monday 19 April at the earliest. Our next update will be 0900
    Ben benieuwd of de KLM hier ook doorheen gaat vliegen.
      maandag 19 april 2010 @ 07:15:50 #14
    112639 djayzz
    Ideas are bulletproof
    pi_80469657
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 07:00 schreef indahnesia.com het volgende:

    [..]

    Ben benieuwd of de KLM hier ook doorheen gaat vliegen.
    Camiel Eurlings was aan het verkondingen dat ze aan de hand van de testvluchten konden zeggen dat het best veilig was, en wilde dan ook het personen vervoer zo snel mogelijk weer laten starten.
    Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
      maandag 19 april 2010 @ 07:17:54 #15
    52493 Prowl
    IMAGE GOES HERE
    pi_80469665
    Een topic vol rook ontwikkelingen
    Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
    pi_80469668
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 07:15 schreef djayzz het volgende:

    [..]

    Camiel Eurlings was aan het verkondingen dat ze aan de hand van de testvluchten konden zeggen dat het best veilig was, en wilde dan ook het personen vervoer zo snel mogelijk weer laten starten.
    Nep-Belg.. 'nuf said.
      maandag 19 april 2010 @ 07:22:15 #17
    112639 djayzz
    Ideas are bulletproof
    pi_80469676
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 07:17 schreef Prowl het volgende:
    Een topic vol rook ontwikkelingen
    En waar rook is, is vuur zeggen ze toch altijd
    Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
    pi_80469705
    Dussem, de katla gaat uitbarsten?
    lol?
    pi_80469726
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 07:28 schreef Nass het volgende:
    Dussem, de katla gaat uitbarsten?
    Die kans bestaat ja.
    pi_80469740
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 07:28 schreef Nass het volgende:
    Dussem, de katla gaat uitbarsten?
    Dat zou best wel eens zo kunnen zijn ja, helemaal zeker is dat natuurlijk nooit. Hij is in ieder geval wel actiever aan het worden.
    pi_80469831
    Tweede Vulkaan Ploft?
    Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
    Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
      maandag 19 april 2010 @ 07:52:05 #22
    126462 Flappekz
    Met pöntjes
    pi_80469833
    Stomme vulkaan
    Ik ben van pindavlees
    pi_80469834
    Twee vliegtuigen van KLM zijn zondagavond vanaf Schiphol vertrokken naar Azië. (Bron: Nieuwsfeed van Novum)
    Kreeg die derde geen toestemming meer of zo?
      maandag 19 april 2010 @ 07:58:14 #24
    11839 DemonRage
    [ Eindhoven ]
    pi_80469875
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 04:12 schreef indahnesia.com het volgende:
    En nog maar eens het plaatje van enkele meetstations rond de Katla vulkaan. Zonder dat ik precies weet wat het betekent ziet het er eng uit.

    [ afbeelding ]
    Een verhoging in amplitude: de grondbewegingen zijn dus heftiger geworden.
    Als je een seismograaf in de buurt hebt staan dan zal je zien dat de naald opeens 3x zo ver uit slaat.
      Moderator maandag 19 april 2010 @ 08:06:06 #25
    42184 crew  DaMart
    pi_80469941
    Weer even de ontwikkelingen volgen.
      maandag 19 april 2010 @ 08:06:31 #26
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_80469942
    nou moet ik binnenort weer naar de VS, zal leuk worden dus
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
    pi_80470048
    Heh, luchtvaartmaatschappijen willen naar een Amerikaans model, waar een centraal orgaan adviezen geeft aan de luchtvaartmaatschappijen en ze zelf mogen beslissen of ze vliegen of niet. Nou, liever niet. In dit soort situaties vertrouw ik de maatschappijen niet echt, vooral als de periode van niet kunnen vliegen langer duren.
      maandag 19 april 2010 @ 08:17:20 #28
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_80470053
    nog een vulkaanuitbarsting zal wel het einde van de europese luchtvaart betekenen
    Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
    Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
    Ecosia
    ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
    pi_80470078
    en weer bijgelezen...
    Ben nu wel benieuwd hoelang het nog doorgaat en of en wanneer de Katla gaat en wat klm gaat doen.
      maandag 19 april 2010 @ 08:20:57 #30
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_80470090
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 08:16 schreef GasProblem het volgende:
    Heh, luchtvaartmaatschappijen willen naar een Amerikaans model, waar een centraal orgaan adviezen geeft aan de luchtvaartmaatschappijen en ze zelf mogen beslissen of ze vliegen of niet. Nou, liever niet. In dit soort situaties vertrouw ik de maatschappijen niet echt, vooral als de periode van niet kunnen vliegen langer duren.
    inderdaad... ik heb met die sector toch een beetje het zelfde gevoel als met de banksector... zelfregulering werkt niet omdat het over te veel geld gaat
    Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
    Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
    Ecosia
    ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
      maandag 19 april 2010 @ 08:32:06 #31
    112639 djayzz
    Ideas are bulletproof
    pi_80470194
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 08:20 schreef Jumparound het volgende:

    [..]

    inderdaad... ik heb met die sector toch een beetje het zelfde gevoel als met de banksector... zelfregulering werkt niet omdat het over te veel geld gaat
    En nu vooral omdat het ten koste van de veiligheid (zou kunnen) gaan
    Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
    pi_80470200
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 08:16 schreef GasProblem het volgende:
    Heh, luchtvaartmaatschappijen willen naar een Amerikaans model, waar een centraal orgaan adviezen geeft aan de luchtvaartmaatschappijen en ze zelf mogen beslissen of ze vliegen of niet. Nou, liever niet. In dit soort situaties vertrouw ik de maatschappijen niet echt, vooral als de periode van niet kunnen vliegen langer duren.
    Dan vlieg je niet.

    Ik zou er geen probleem mee hebben om nu te vliegen. Het is niet de eerste keer dat er een vulkaan uitbarst op de wereld, het is dit keer alleen Europa en een paar mensen realiseren zich nu dat er nooit normen voor opgesteld zijn. In ZO Azië vliegen vliegtuigen regelmatig door zo'n aswolk zonder problemen. Al die incidenten uit het verleden waren alleen maar toen vliegtuigen direct door een grote rookpluim vlogen. Hier is het al zo uitgewaaid.

    Ik denk dat het probleem is dat Europa er van uitging dat het één of twee dagen was en dat uit voorzorg sluiten een optie was. Nu blijkt het langer te duren en daar was geen rekening mee gehouden. Het is alleen niet zo geloofwaardig om nu zomaar het luchtruim op te stellen, maar ik verwacht dat het over een paar dagen toch wel gaat gebeuren. Het sluiten is op geen enkele manier te verantwoorden.
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 april 2010 @ 08:33:42 #33
    163650 Greys
    pi_80470215
    Dat die Katla zich maar ff koest houdt zeg...
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      maandag 19 april 2010 @ 08:44:46 #35
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_80470354
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 04:12 schreef indahnesia.com het volgende:
    En nog maar eens het plaatje van enkele meetstations rond de Katla vulkaan. Zonder dat ik precies weet wat het betekent ziet het er eng uit.

    [ afbeelding ]
    * Isdatzo ctrl-c/v van gister doet:
    --------------------
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 00:09 schreef horned_reaper het volgende:

    [..]

    Deze grafiek is wel degelijk van de Katla

    http://ashalerts.com/
    Nou, 't zit er tussenin.

    Je zit die afkortingen staan? Dat zijn afkortingen van de locaties van seismologische meetstations.

    Goðabunga = god , Eystri-Skógar = esk, Miðmörk = mid en Lágu-Hvolar = hvo.

    Het zijn de zwarte driehoekjes op deze kaart:



    Dus om nu te zeggen dat dit de seismologische activiteit van *de Katla* is, is niet waar. Het is de seismologische activiteit in het gehele gebied die net zo goed veroorzaakt kan worden door de uitbarsting die nu bezig is.
    Huilen dan.
      maandag 19 april 2010 @ 08:45:02 #36
    112156 Debsterr
    Dino inventor
    pi_80470357
    tvp
    Once in a while, I just wanna dance and feel good
      maandag 19 april 2010 @ 08:49:20 #37
    299967 Luchtje
    Geen vuiltje aan de lucht
    pi_80470418
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 08:32 schreef Schuifpui het volgende:

    [..]

    Dan vlieg je niet.

    Ik zou er geen probleem mee hebben om nu te vliegen. Het is niet de eerste keer dat er een vulkaan uitbarst op de wereld, het is dit keer alleen Europa en een paar mensen realiseren zich nu dat er nooit normen voor opgesteld zijn. In ZO Azië vliegen vliegtuigen regelmatig door zo'n aswolk zonder problemen. Al die incidenten uit het verleden waren alleen maar toen vliegtuigen direct door een grote rookpluim vlogen. Hier is het al zo uitgewaaid.

    Ik denk dat het probleem is dat Europa er van uitging dat het één of twee dagen was en dat uit voorzorg sluiten een optie was. Nu blijkt het langer te duren en daar was geen rekening mee gehouden. Het is alleen niet zo geloofwaardig om nu zomaar het luchtruim op te stellen, maar ik verwacht dat het over een paar dagen toch wel gaat gebeuren. Het sluiten is op geen enkele manier te verantwoorden.
    Vliegen ze er echt doorheen? Ik kan me ooit herinneren dat we enorm moesten omvliegen terug van Indonesie na een uitbarsting ergens.
    pi_80470465
    TVP

    Gisteren om half zes één van de weinige vliegtuigen (Transavia, waarschijnlijk vanaf R'dam, gezien de hoogte) in de lucht gezien.
    [b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
    pi_80470533
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 08:49 schreef Luchtje het volgende:

    [..]

    Vliegen ze er echt doorheen? Ik kan me ooit herinneren dat we enorm moesten omvliegen terug van Indonesie na een uitbarsting ergens.
    Ze vliegen uiteraard wel zo ver mogelijk rond de echte aswolk, maar er worden nooit zulke grote stukken luchtruim als hier afgesloten. Door vergelijkbare concentraties die hier nu hangen, vliegen ze daar gewoon heen. Zoals uit al die testvluchten blijkt is er niet eens een spoor van as te vinden.
    pi_80470640
    Zo, ook weer bijgelezen
    Dare to unleash my rage..
    That's my secret Captain... I'm always angry...
    There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
      maandag 19 april 2010 @ 09:07:46 #41
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_80470687
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 08:32 schreef Schuifpui het volgende:

    [..]

    Dan vlieg je niet.

    Ik zou er geen probleem mee hebben om nu te vliegen. Het is niet de eerste keer dat er een vulkaan uitbarst op de wereld, het is dit keer alleen Europa en een paar mensen realiseren zich nu dat er nooit normen voor opgesteld zijn. In ZO Azië vliegen vliegtuigen regelmatig door zo'n aswolk zonder problemen. Al die incidenten uit het verleden waren alleen maar toen vliegtuigen direct door een grote rookpluim vlogen. Hier is het al zo uitgewaaid.

    Ik denk dat het probleem is dat Europa er van uitging dat het één of twee dagen was en dat uit voorzorg sluiten een optie was. Nu blijkt het langer te duren en daar was geen rekening mee gehouden. Het is alleen niet zo geloofwaardig om nu zomaar het luchtruim op te stellen, maar ik verwacht dat het over een paar dagen toch wel gaat gebeuren. Het sluiten is op geen enkele manier te verantwoorden.
    Dat is jou interpetatie... Wat je niet moet vergeten is dat door het kleine stukje luchtruim (alleen indonesie is al zo groot als europa) 22,000 vluchten per dag gaan, die intensiteit halen ze niet in ZO asie. Daarnaast is het nog niet eerder voorgekomen dat een vulkaan uitbarste en de pluim recht op het hart van europa af dreef!

    Imo een terechte call, maar ik ben helaas geen expert.
    Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
    Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
    Ecosia
    ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
      maandag 19 april 2010 @ 09:13:52 #42
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_80470782
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 08:58 schreef Schuifpui het volgende:

    [..]

    Ze vliegen uiteraard wel zo ver mogelijk rond de echte aswolk, maar er worden nooit zulke grote stukken luchtruim als hier afgesloten. Door vergelijkbare concentraties die hier nu hangen, vliegen ze daar gewoon heen. Zoals uit al die testvluchten blijkt is er niet eens een spoor van as te vinden.
    Dit noem ik niet "geen spoor van as" :
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/wiltshire/8628028.stm

    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_80470939
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 09:13 schreef E.T. het volgende:

    [..]

    Dit noem ik niet "geen spoor van as" :
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/wiltshire/8628028.stm

    Tja KLM, Lufthansa en AF hebben totaal met tientallen kisten gevlogen en daar was niets aan te ontdekken. Wat is nou waar?

    Als er wel serieuze schade zou ontstaan willen luchtvaartmaatschappijen ook heus niet vliegen, dat kost ze nog veel meer geld dan niet vliegen.
    pi_80471012
    tvp
      maandag 19 april 2010 @ 09:27:35 #45
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_80471024
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 09:23 schreef Schuifpui het volgende:

    [..]

    Tja KLM, Lufthansa en AF hebben totaal met tientallen kisten gevlogen en daar was niets aan te ontdekken. Wat is nou waar?
    Ik heb nu al 3 keer gezegd dat tijdens uitvoeren van die testvluchten er boven Nederland geen vulkanische as in de atmosfeer aanwezig was. Vind je het dan gek dat er niks vreemds te ontdekken was?
    Huilen dan.
      maandag 19 april 2010 @ 09:30:34 #46
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_80471085
    Een vluchtje R'dam - Groningen durf ik dan wel aan..
    Veel verder zou ik het toch niet durven gokken
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_80471088
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 09:27 schreef Isdatzo het volgende:

    [..]

    Ik heb nu al 3 keer gezegd dat tijdens uitvoeren van die testvluchten er boven Nederland geen vulkanische as in de atmosfeer aanwezig was. Vind je het dan gek dat er niks vreemds te ontdekken was?
    Tja waarom was het luchtruim dan dicht?
    Het lijkt mij een goed plan om vandaag en morgen weer wat vliegtuigen te laten, dan voorspellen ze wat hogere concentraties. Als er dan geen problemen zijn gewoon het hele luchtruim weer open.
      Moderator maandag 19 april 2010 @ 09:34:03 #48
    42184 crew  DaMart
    pi_80471160
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 09:30 schreef Schuifpui het volgende:

    [..]

    Tja waarom was het luchtruim dan dicht?
    Het lijkt mij een goed plan om vandaag en morgen weer wat vliegtuigen te laten, dan voorspellen ze wat hogere concentraties. Als er dan geen problemen zijn gewoon het hele luchtruim weer open.
    Boven Nederland kan het luchtruim 'schoon' zijn, maar als de luchtruimen boven andere landen dichtblijven omdat daar wel asdeeltjes in de lucht zitten, waar wil je dan naartoe vliegen, als je toch ook door die andere luchtruimen moet vliegen?
      maandag 19 april 2010 @ 09:40:29 #49
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_80471298
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 09:30 schreef Schuifpui het volgende:

    [..]

    Tja waarom was het luchtruim dan dicht?
    Waar wilde je heenvliegen dan? Je gister kon je alleen binnen NL en naar west-Duitsland vliegen. Boven Engeland, België en Scandinavië zaten grote plukken as.
    quote:
    Het lijkt mij een goed plan om vandaag en morgen weer wat vliegtuigen te laten, dan voorspellen ze wat hogere concentraties. Als er dan geen problemen zijn gewoon het hele luchtruim weer open.
    Welja . Gewoon 5 vliegtuigen de lucht in sturen en als er niks bijzonders gebeurt 't luchtruim openstellen .

    't Zal vast 100 keer goed gaan, maar die ene keer dat 't fout gaat? Je zou jezelf eens moeten horen als er toevallig een familielid in dat vliegtuig zat. Het is gewoon niet verantwoord vliegtuigen de lucht in te sturen als je niet precies weet wat de risico's zijn.
    Huilen dan.
    pi_80471389
    Grrrrrrrr! Ophouden nu, klotevulkaan!
    Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
      maandag 19 april 2010 @ 09:48:25 #51
    222937 crazy987
    KROEPOEK!!!!!
    pi_80471467
    tvp alweer
    You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world.
    pi_80471675
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 03:25 schreef indahnesia.com het volgende:

    [..]

    En dat wachten duurt nu al hoeveel uur?
    Het is meer zo dat ik me sinds donderdag al heb afgevraagd wat er met mijn vlucht zou gaan gebeuren.

    Ik heb niet zo veel haast, het mooie van werken voor een multinational is dat je vrij makkelijk tijdelijk ergens anders je werk kunt doen in dit soort situaties.

    Zo groot is het probleem voor mij dus niet, ik zal niet zo hard klagen gezien de situaties waar anderen in zitten.
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
      maandag 19 april 2010 @ 09:58:07 #53
    79273 18konijn
    Rey de Copán
    pi_80471697
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 04:12 schreef indahnesia.com het volgende:
    En nog maar eens het plaatje van enkele meetstations rond de Katla vulkaan. Zonder dat ik precies weet wat het betekent ziet het er eng uit.
    Die grafieken zien er spannend uit, maar zoals je zelf al aangeeft zijn ze zonder uitgebreide geologische kennis van het gebied onmogelijk op een juiste wijze te interpreteren. Dus dat die grafieklijnen steeds hoger komen, zegt volstrekt niets over een al dan niet op handen zijnde uitbarsting.
    It's not a lie, if you believe
    pi_80471770
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 08:20 schreef Jumparound het volgende:
    inderdaad... ik heb met die sector toch een beetje het zelfde gevoel als met de banksector... zelfregulering werkt niet omdat het over te veel geld gaat
    Maar aan de andere kant, de maatschappij weet ook best dat als het fout gaat, ze ws wel in kunnen pakken? Één ongeluk zal meer schade brengen dan een paar weken aan de grond staan zou ik zeggen...
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
      maandag 19 april 2010 @ 10:01:39 #55
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_80471794
    Blijft wel spannend zeg!
    Hier hebben we dan wel mooi weer nu, maar beter zou het ff gaan stormen en regenen in heel europa? en vooral op het 1e stuk die oceaan.
    Ben zo benieuwd wat die grotere vulkaan gaat doen, bedoel als dit maanden zo door blijft sukkelen, wat dan?
    Dan moeten ze toch wel erg veel gaan testvliegen lijkt me en dan steeds per zoveel uur meten of er wel/niet gevlogen kan worden(moet het allemaal veel sneller kunnen qua organiseren lijkt me ), zie het echt niet gebeuren dat maanden zo;n vliegveld dichtblijft, maargoed aan de andere kant.. wat niet kan, kan niet.
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
      maandag 19 april 2010 @ 10:04:33 #56
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_80471883
    uhhu, zeker!
    Laatst had ik nog een discussie met een collega hierover...

    Het is teveel voor de handliggend geworden, vliegen. Mensen houden geen rekening meer met het feit dat iets roet in het eten kan gooien, zoals nu een vulkaan. Een alternatief? In de meeste gevallen (zoals bijvoorbeeld Re die naar de states moet) heb je niet... Of je moet met een vrachtschip mee, maar hoelang ben je dan onderweg.

    Maar ik denk dat het voor een kleine groep mensen echt een probleem is (sorry voor de mensen die een vakantie in het water zien vallen) en dat is de groep die ergens moet zijn vanwege familieverplichtingen, en dan met name begrafenissen... Dat is denk het moeilijks om te verwerken...
    Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
    Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
    Ecosia
    ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
      maandag 19 april 2010 @ 10:11:55 #57
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_80472064
    Zo. Goedemorgen. Nog iets gemist?
      maandag 19 april 2010 @ 10:12:14 #58
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_80472073
    De kracht van de uitbarsting is trouwens fors afgenomen. De askolom is nu nog net iets onder de 2km waar hij eerst een dikke 8km hoog was.

    Dat komt wellicht mede door de versterkte wind waardoor de askolom wat afgevlakt wordt.

    En naar 't schijnt is het een relatief ondiepe krater waarbij de lava van dichtbij 't oppervlak aangevoerd wordt. Dat betekent dat het gevaar voor een explosieve uitbarsting (van deze vulkaan dan) niet zo groot is.
    Huilen dan.
      maandag 19 april 2010 @ 10:16:16 #59
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_80472194


    Laat KLM vannacht eens een paar testvluchten uitvoeren .
    Huilen dan.
      maandag 19 april 2010 @ 10:17:06 #60
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_80472224
    Ik ben benieuwd naar die Katla, voor hetzelfde geldt ontploft die pas over 2 jaar (dat was de vorige keer)
      maandag 19 april 2010 @ 10:19:07 #61
    112639 djayzz
    Ideas are bulletproof
    pi_80472279
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 10:17 schreef Blik het volgende:
    Ik ben benieuwd naar die Katla, voor hetzelfde geldt ontploft die pas over 2 jaar (dat was de vorige keer)
    Of de uitbarsting duurt 2 jaar
    Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
      maandag 19 april 2010 @ 10:19:31 #62
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_80472295
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 10:17 schreef Blik het volgende:
    Ik ben benieuwd naar die Katla, voor hetzelfde geldt ontploft die pas over 2 jaar (dat was de vorige keer)
    Ja, of morgen, of over 2 maanden, of over 20 jaar.
    Huilen dan.
      maandag 19 april 2010 @ 10:20:14 #63
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_80472313
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 10:19 schreef djayzz het volgende:

    [..]

    Of de uitbarsting duurt 2 jaar
    Na een tijdje is al 't ijs in de omliggende omgeving weg en dan is 't ook gedaan met het grootste deel van die asuitstoot.
    Huilen dan.
      maandag 19 april 2010 @ 10:24:25 #64
    3394 Coelho
    BigGreenEgg
    pi_80472441
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 09:40 schreef Isdatzo het volgende:

    [..]

    Waar wilde je heenvliegen dan? Je gister kon je alleen binnen NL en naar west-Duitsland vliegen. Boven Engeland, België en Scandinavië zaten grote plukken as.
    [..]

    Welja . Gewoon 5 vliegtuigen de lucht in sturen en als er niks bijzonders gebeurt 't luchtruim openstellen .

    't Zal vast 100 keer goed gaan, maar die ene keer dat 't fout gaat? Je zou jezelf eens moeten horen als er toevallig een familielid in dat vliegtuig zat. Het is gewoon niet verantwoord vliegtuigen de lucht in te sturen als je niet precies weet wat de risico's zijn.
    Waarom kan de conclusie niet gewoon zijn dat er wellicht in samenstelling dingen anders zijn dan bij die eerdere gevallen met stoppende motoren? Of misschien zijn de concentraties wel gewoon lager. Een van die gifs die circuleert met die oranje en dieprode kleur, die heeft zijn donkerste kleur bij 200-300 microgram per kuub (dat was de eenheid meen ik). Wat nou als het pas gevaarlijk wordt bij >2000 of zo, dan had het bijna allemaal lichtgroen kunnen zijn. Puur door met je schaalverdeling te spelen kun je dingen heel heftig laten lijken.

    Ik meende ergens gezien te hebben dat er nog helemaal geen officieel referentiekader was. Dat maakt mijns inziens alle aannames over gevaarlijke waarden alleen maar natte vinger werk.

    PS. Ik stap vanmiddag zo in het allereerste vliegtuig met mijn familie als dat me terug naar Nederland zou brengen, en ben bereid voor eigen risico te tekenen.
      maandag 19 april 2010 @ 10:30:00 #65
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_80472608
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 10:24 schreef Coelho het volgende:

    [..]

    Waarom kan de conclusie niet gewoon zijn dat er wellicht in samenstelling dingen anders zijn dan bij die eerdere gevallen met stoppende motoren? Of misschien zijn de concentraties wel gewoon lager. Een van die gifs die circuleert met die oranje en dieprode kleur, die heeft zijn donkerste kleur bij 200-300 microgram per kuub (dat was de eenheid meen ik). Wat nou als het pas gevaarlijk wordt bij >2000 of zo, dan had het bijna allemaal lichtgroen kunnen zijn. Puur door met je schaalverdeling te spelen kun je dingen heel heftig laten lijken.

    Ik meende ergens gezien te hebben dat er nog helemaal geen officieel referentiekader was. Dat maakt mijns inziens alle aannames over gevaarlijke waarden alleen maar natte vinger werk.
    Dan moet je dat eerst onderzoeken en niet alvast vliegtuigen de lucht in sturen en maar hopen dat 't goed gaat, toch ?
    quote:
    PS. Ik stap vanmiddag zo in het allereerste vliegtuig met mijn familie als dat me terug naar Nederland zou brengen, en ben bereid voor eigen risico te tekenen.
    Je bent bereid voor een risico te tekenen dat je niet zelf kan beoordelen en waarvan eigenlijk niemand weet hoe groot 't nou is. Zoals ik al zei: 't is maar goed dat men de passagiers niet over hun eigen veiligheid laat beslissen .
    Huilen dan.
      maandag 19 april 2010 @ 10:34:39 #66
    3394 Coelho
    BigGreenEgg
    pi_80472715
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 10:30 schreef Isdatzo het volgende:
    Je bent bereid voor een risico te tekenen dat je niet zelf kan beoordelen en waarvan eigenlijk niemand weet hoe groot 't nou is. Zoals ik al zei: 't is maar goed dat men de passagiers niet over hun eigen veiligheid laat beslissen .
    Elke keer dat je in een vliegtuig stapt neem je een risico. Net zoals wanneer je in een auto stapt. Zoals gisteren al aangehaald, er is nog nooit een vliegtuig verongelukt door as. Als op 10km hoogte alle motoren uitvallen, dan heb je nog steeds 150km glijvlucht en dus de tijd om een luchthaven te bereiken.
    pi_80472721
    Wat zijn eigenlijk de gevolgen als die Katla uitbarst?
      maandag 19 april 2010 @ 10:38:35 #68
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_80472815
    Kijk, ik vind dat als er gevlogen KAN worden er ook gevlogen moet worden. Maar om nu de veiligheid van passagiers ondergeschikt te maken aan het economisch belang en te gaan vliegen voordat duidelijk is welke risico's je loopt: .

    Overigens kan die vulkaan uitstoten wat hij wil, het ziet er naar uit dat we vanaf het eind van de week een andere luchtdrukverdeling krijgen waarbij we geen last meer van die as hebben.
    Huilen dan.
      FOK!fotograaf maandag 19 april 2010 @ 10:41:42 #69
    200114 Mascleta
    Non me ne frega un cazzo!
    pi_80472905
    woensdagavond naar HongKong, begin steeds meer bang te worden dat het niet door gaat..... zeker gezien onze tussenlanding op Helsinki..

    AY818 Brussel - Helsinki
    AY067 Helsinki - Hongkong

    gaat om de vlucht van woensdagavond met Finnair...
    Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
    -----
    1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
    -----
      maandag 19 april 2010 @ 10:44:47 #70
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_80472994
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 10:35 schreef MarkyB het volgende:
    Wat zijn eigenlijk de gevolgen als die Katla uitbarst?
    Variërend van een kleine uitbarsting die niet eens door de ijskap heen breekt en enkel wat smeltwater oplevert tot een uitbarsting die een groot gedeelte van europa onder de as legt.

    Niemand die 't weet.
    Huilen dan.
    pi_80473137
    Ik denk dat ik mijn vlucht morgen naar Turkije (voor vakantie) wel kan vergeten. Heel jammer en vervelend, maar het is vervelender voor mensen die nu ergens zitten en naar huis willen, ik kan tenminste gewoon andere dingen gaan doen, en heb m'n eigen bed waarin ik kan slapen.
    pi_80473214
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 10:34 schreef Coelho het volgende:

    [..]

    Elke keer dat je in een vliegtuig stapt neem je een risico. Net zoals wanneer je in een auto stapt. Zoals gisteren al aangehaald, er is nog nooit een vliegtuig verongelukt door as. Als op 10km hoogte alle motoren uitvallen, dan heb je nog steeds 150km glijvlucht en dus de tijd om een luchthaven te bereiken.
    Tja, en dan vallen net midden boven de Atlantische oceaan alle 4 de motoren uit... Probeer dan maar eens te landen zonder ongelukken of veel doden. Je hebt namelijk niks meer om af te remmen of eventueel gas bij te geven....

    Ander probleem is dat het zicht van de piloten een heel stuk minder wordt, en dan wordt landen, als je boven land zit, een heel stuk moeilijker. Je kunt namelijk maar 1 keer aan komen vliegen, en als je mist, ben je gewoon de pineut, je hebt geen vermogen meer om opnieuw aan te komen vliegen.

    Is dus een onverantwoord risico dat je neemt, want niet alleen JIJ zit in dat vliegtuig, maar ook heel veel andere mensen, en die willen misschien gewoon veilig vliegen?

    Het is gewoon zo dat ze dit uit voorzorg doen, want wat gebeurt er straks met het image van vliegtuigen als er een paar uit de lucht vallen? Die krijgt een flinke klap, terwijl ze het al hard te halen hebben. Ernaast krijg je dan ook te maken met flinke schadeclaims, en zullen de betreffende vliegtuigmaatschappijen ook flinke image problemen hebben, want dan staat iedereen schande te roepen dat ze dat risico hebben genomen.
      maandag 19 april 2010 @ 10:53:17 #73
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_80473288
    http://icelandreview.com/icelandreview/daily_news/?cat_id=29314&ew_0_a_id=360998
    quote:
    Meteorologists have predicted a southeasterly wind direction tomorrow evening, which could result in ash from the volcanic eruption in Eyjafjallajökull glacier falling in Iceland’s capital region.

    However, the ash fall is only expected to last for approximately one day, as the wind is forecast to blow in from the northeast in the middle of this week, Morgunbladid reports.

    There was no ash fall in the area below the Eyjafjöll mountain range in south Iceland yesterday but last night ash fall picked up again and now the ash cloud stretches from Ásólfsskáli to Sólheimasandur, ruv.is reports.

    There is practically no visibility east of Ásólfsskáli. After 6:30 am the ash fall increased significantly at the farm Thorvaldseyri at the foot of the glacier.

    A northerly wind direction is forecast for today, so ash fall is predicted south of the glacier, below the Eyjafjöll mountain range and even in the Westman Islands. The orad between Sólheimasandur and the Markarfljót bridge is closed.

    Schools in Vík will be closed today—both elementary and play schools. It is very windy in Vík at the moment and ash that has fallen is blowing in all directions. Parents of young children are asked to keep them inside.
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 april 2010 @ 10:54:08 #74
    862 Arcee
    Look closer
    pi_80473321
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 10:44 schreef Isdatzo het volgende:
    ...ot een uitbarsting die een groot gedeelte van europa onder de as legt.
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
      maandag 19 april 2010 @ 10:56:08 #75
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_80473383
    quote:
    De wind op ijsland kan wel uit 't noorden komen maar daarna wordt 'ie opgepikt door een oostelijke georiënteerde luchtstroom en dat stuurt het deze kant op.

    Echter aan 't eind van de week krijgen wij een andere aanvoerrichting en hebben we geen last meer van de as. Of iig, zo ziet het er nu naar uit.
    Huilen dan.
      maandag 19 april 2010 @ 10:58:33 #76
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80473469


    Knallen maar!
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      maandag 19 april 2010 @ 11:16:24 #77
    145755 kahaarin
    You are my sunshine......
    pi_80474096
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 04:12 schreef indahnesia.com het volgende:
    En nog maar eens het plaatje van enkele meetstations rond de Katla vulkaan. Zonder dat ik precies weet wat het betekent ziet het er eng uit.

    [ afbeelding ]
    Dit zijn laag frequente tremors, die kun je meten in elke vulkaan, eigenlijk een soort "ademhaling" een teken van een op handen zijnde uitbarsting kan zijn het veranderen van de frequentie en de intensiteit van de tremors. De volgende stap zou zijn meetbare bevinkjes op deze site: http://www.vedur.is/skjal(...)lftar/myrdalsjokull/

    En als Katla daar mee begint dan kan het heel snel gaan.
    be nice or go away
      maandag 19 april 2010 @ 11:22:37 #78
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_80474364
    Ja, of het kan nog heel lang duren. Of er gebeurt helemaal niks.

    Sowieso is het lastig om uit dat grafiekje te destilleren wáár die trillingen vandaan komen daar de meetpunten zowel in het gebied van de katla als van de Eyjafjallajokull liggen.
    Huilen dan.
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 april 2010 @ 11:24:39 #79
    862 Arcee
    Look closer
    pi_80474457
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 10:58 schreef APK het volgende:
    [ afbeelding ]

    Knallen maar!
    Je hebt 2 keer ingezet op dezelfde weddenschap?
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
      maandag 19 april 2010 @ 11:28:01 #80
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_80474626
    @eurocontrol
    quote:
    PRESS UPDATE 10.30 CET: between 8,000-9,000 flights to take place today. On a normal Monday, we would expect 28,000. #euva #ashtag
    pi_80474655
    tvp

    en goedemorgen.
    pi_80474737
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 10:44 schreef Isdatzo het volgende:

    [..]

    Variërend van een kleine uitbarsting die niet eens door de ijskap heen breekt en enkel wat smeltwater oplevert tot een uitbarsting die een groot gedeelte van europa onder de as legt.

    Niemand die 't weet.
    In dat 2e geval, wat dan?
      maandag 19 april 2010 @ 11:33:25 #83
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_80474830
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 11:31 schreef MarkyB het volgende:

    [..]

    In dat 2e geval, wat dan?
    afwachten, niets dat je er tegen kunt doen
    Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
    Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
    Ecosia
    ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
      maandag 19 april 2010 @ 11:33:49 #84
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_80474842
    oh, en een massaontslag golf bij de vliegtuigmaatschappijen waarschijnelijk.
    Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
    Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
    Ecosia
    ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
      maandag 19 april 2010 @ 11:36:15 #85
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_80474938
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 11:31 schreef MarkyB het volgende:

    [..]

    In dat 2e geval, wat dan?
    Dan kan je denken aan het volledig mislukken of onbruikbaar raken van oogsten, dus problemen met het verkrijgen van (vers) voedsel, het gedwongen moeten binnenhouden van vee dat uiteindelijk ook niks meer te eten heeft, dragen van mondkapjes en een behoorlijk ontwrichte samenleving en niet te vergeten de schade aan de natuur.

    Maar voor 't zelfde geld gebeurt er niks hoor. Of een veel kleinre uitbarsting met beperkte gevolgen. Of een uitbarsting met vergelijkbare gevolgen als van de Eyjafjallajokull.
    Huilen dan.
      maandag 19 april 2010 @ 11:38:06 #86
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_80475024
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 10:56 schreef Isdatzo het volgende:

    [..]

    De wind op ijsland kan wel uit 't noorden komen maar daarna wordt 'ie opgepikt door een oostelijke georiënteerde luchtstroom en dat stuurt het deze kant op.

    Echter aan 't eind van de week krijgen wij een andere aanvoerrichting en hebben we geen last meer van de as. Of iig, zo ziet het er nu naar uit.
    Bron? Of wordt dan alles richting VS geblazen?
    Resistance is futile.
      maandag 19 april 2010 @ 11:41:13 #87
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_80475137
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 11:38 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    Bron? Of wordt dan alles richting VS geblazen?
    Dit is over 144 uur (6 dagen):



    Huilen dan.
    pi_80475510
    Ryanair heeft de vluchten tot woensdag 13:00 uur gecanceld, maar ik vlieg juist die dag om 16:20 uur naar Stockholm (of waarschijnlijk niet dus). Zou het heel gek zijn om nu al andere plannen te maken? Ik kan me bijna niet voorstellen dat die vlucht gaat, en vind het eigenlijk ook een beetje eng om daar dan in te zitten aangezien het zuiden van Scandinavië juist zo veel as in de lucht heeft hangen. Hoe groot is de kans dat die vlucht kan doorgaan? Of komt er waarschijnlijk binnenkort een bericht dat die ook gecanceld is.
    pi_80475553
    Met nog 2 uur te gaan tot de gisteren gestelde limiet van 14:00, is er al duidelijkheid?
      Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 19 april 2010 @ 11:52:40 #90
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_80475567
    blijft interessant om het allemaal te lezen
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      maandag 19 april 2010 @ 11:57:07 #91
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_80475732
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 11:50 schreef p-etr-a het volgende:
    Ryanair heeft de vluchten tot woensdag 13:00 uur gecanceld, maar ik vlieg juist die dag om 16:20 uur naar Stockholm (of waarschijnlijk niet dus). Zou het heel gek zijn om nu al andere plannen te maken? Ik kan me bijna niet voorstellen dat die vlucht gaat, en vind het eigenlijk ook een beetje eng om daar dan in te zitten aangezien het zuiden van Scandinavië juist zo veel as in de lucht heeft hangen. Hoe groot is de kans dat die vlucht kan doorgaan? Of komt er waarschijnlijk binnenkort een bericht dat die ook gecanceld is.
    Gezien het feit dat er pas aan 't eind van de week verbetering van de situatie in zicht is zou ik niet op die vlucht rekenen.
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 11:51 schreef indahnesia.com het volgende:
    Met nog 2 uur te gaan tot de gisteren gestelde limiet van 14:00, is er al duidelijkheid?
    Nope, geen duidelijkheid maar ik kan me niet voorstellen dat er vandaag nog gevlogen wordt. In de loop van de avond trekt er een nieuw gebied met as over het land.
    Huilen dan.
      maandag 19 april 2010 @ 11:58:44 #92
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_80475801
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 11:51 schreef indahnesia.com het volgende:
    Met nog 2 uur te gaan tot de gisteren gestelde limiet van 14:00, is er al duidelijkheid?
    Paar uur geleden:
    https://www.cfmu.eurocont(...)eway/spec/index.html
    quote:
    Airspace availability:
    (Aerodromes geographically located within these airspaces if closed will be unavailable):

    EB Belgium - closed 19-1800z
    ED Germany - closed up to FL195 until 20-0000z
    ED Germany all airports - see relevant NOTAMs
    EDYY Maastricht - open
    EE Estonia - closed 19-1200z, available above FL200
    EF Finland - closed 19-1500z for flights above FL 355 contact the FMP
    EG United Kingdom - closed 20-0000z
    EH Netherlands - closed 19-1800z
    EI Ireland - closed 19-1800z
    EK Denmark - closed 20-0000z, available above FL355
    EN Bodo - open
    EN Oslo - open
    EN Stavanger open
    (for details call +4775542900)
    ESMM Malmo north - open
    ESMM Malmo south - closed 19-1400utc
    ESOS open north of 60n until 19 1200
    EP Poland - see notam A2294/10
    LB Bulgaria - open but N-part closed sfc-fl285 notam A0500/10
    LD Croatia - open from 0700
    LE Spain - open
    LFMM Marseille- open
    LFEE Reims - closed 20-0600z
    LFFF Paris - closed 19-1300z
    LFRR Brest- closed 20-0000z
    LFBB Bordeaux- open, except LFBBN+LM sectors FL145-195 closed until 1300z
    LH Hungary - closed 19-1000z, available above FL245 , Notam A0572/10 refers
    LI Italy Milan - CLOSED up to FL195 20-0600z
    LI Italy Padova -CLOSED up to FL195 20-0600z
    LJ Slovenia - open
    LK Czech Republic - closed up to FL 245 20-0000z
    LO Austria - a danger area over the entire FIR see notam
    LR Romania - closed up to FL 285 19-1500z, except MOPUG sector, Notam A0736/10 refers
    LS Zurich- closed up to FL200 20-0600z
    LS Geneva- closed up to FL200 20-0000z
    LY Serbia - open
    LZBB Bratislava - closed up to FL245 19-1200z notam A/0626/10
    E-part open (Vamog-Supak) notam C0631/10
    UKLV - closed up to FL 205 19-1700z
    UKOV - closed up to FL 205 19-1200z
    UKFV - open
    UKDV - open
    pi_80475995
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 11:57 schreef Isdatzo het volgende:

    [..]

    Gezien het feit dat er pas aan 't eind van de week verbetering van de situatie in zicht is zou ik niet op die vlucht rekenen.
    Dat dacht ik ook al. Het vervelende is alleen dat het hier http://62.134.190.240/en/(...)ELAND-table-21apr-GB nog niet bij staat, waardoor het lastig is om nu andere plannen te maken. Ik hoop eigenlijk dat ze snel zeggen dat de vluchten van heel 21 april niet kunnen doorgaan.
      maandag 19 april 2010 @ 12:05:21 #94
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80476035
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 11:24 schreef Arcee het volgende:

    [..]

    Je hebt 2 keer ingezet op dezelfde weddenschap?
    Het hele bedrag werd niet in een keer goedgekeurd.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      maandag 19 april 2010 @ 12:08:02 #95
    27454 InTrePidIvity
    Looks like it's broken...
    pi_80476128
    Gisteren vlogen hier twee paragliders, door wat normaal de aanvliegroute van de Kaagbaan is. Erg grappig om te zien, maar is dat sowieso toegestaan doordat het luchtruim dicht is of moet men daar dan nog toestemming voor vragen?
    ...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
    [Tournament] Beste Remake
    pi_80476243
    Als de beelden van onderstaande link inderdaad uitkomen dan ziet het er naar uit dat er de 21ste in elk geval wel weer gevlogen kan worden (zuidwaarts that is)

    http://www.eurad.uni-koeln.de/
      maandag 19 april 2010 @ 12:12:30 #97
    11839 DemonRage
    [ Eindhoven ]
    pi_80476264
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 10:44 schreef Isdatzo het volgende:

    [..]

    Variërend van een kleine uitbarsting die niet eens door de ijskap heen breekt en enkel wat smeltwater oplevert tot een uitbarsting die een groot gedeelte van europa onder de as legt.

    Niemand die 't weet.
    Bij die laatste klinkt het alsof je het over een uitbarsting hebt met een VEI van 6+. (Op z'n minst zoëen als Mt. Pinatubo in 1991)
      maandag 19 april 2010 @ 12:20:58 #98
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_80476571
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 12:12 schreef DemonRage het volgende:

    [..]

    Bij die laatste klinkt het alsof je het over een uitbarsting hebt met een VEI van 6+. (Op z'n minst zoëen als Mt. Pinatubo in 1991)
    Ja, dat zou kunnen.
    Huilen dan.
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 april 2010 @ 12:21:24 #99
    163650 Greys
    pi_80476586
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 12:05 schreef APK het volgende:

    [..]

    Het hele bedrag werd niet in een keer goedgekeurd.


    En hoe werkt dat dan, moet er dan ook nog een 'minimale' heftigheid zijn aan uitbarsting voordat je 'Yes' telt?
    Of telt het al als er maar een klein uitbarstinkje is? Want ik had begrepen dat dat ook het geval kan zijn
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      Redactie Frontpage maandag 19 april 2010 @ 12:40:31 #100
    145738 superworm
    is erbij
    pi_80477385
    TVP.
    Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
      maandag 19 april 2010 @ 12:42:24 #101
    88754 Sounddragon
    Dragon of sound.
    pi_80477466
    Terug Vind Plofberg
    De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
      maandag 19 april 2010 @ 12:45:12 #102
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80477575
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 12:21 schreef Greys het volgende:



    En hoe werkt dat dan, moet er dan ook nog een 'minimale' heftigheid zijn aan uitbarsting voordat je 'Yes' telt?
    Of telt het al als er maar een klein uitbarstinkje is? Want ik had begrepen dat dat ook het geval kan zijn
    Ach, bookmakers kennende zal het wel totale armageddon moeten zijn voor ze uitbetalen.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      maandag 19 april 2010 @ 12:45:49 #103
    299967 Luchtje
    Geen vuiltje aan de lucht
    pi_80477599
    Er komen nu bijna geen aswolken uit de vulkaan, hij lijkt echt heel rustig nu op de webcams
      maandag 19 april 2010 @ 12:49:42 #104
    88754 Sounddragon
    Dragon of sound.
    pi_80477745
    Van NU.nl;
    quote:
    KLM probeert succesvol nieuwe route uit
    Uitgegeven: 19 april 2010 12:39
    Laatst gewijzigd: 19 april 2010 12:42

    AMSTELVEEN - Een Boeing 737 van luchtvaartmaatschappij KLM is maandagochtend om 10.50 uur vanaf Schiphol naar de Parijse luchthaven Charles de Gaulle gevlogen en daar om 11.40 uur geland.

    © NU.nl/Albert van Dijk

    Dat liet een woordvoerster van de maatschappij weten.

    De technische inspectie van het toestel heeft inmiddels plaatsgevonden en daarbij zijn geen bijzonderheden naar voren gekomen.


    Het ging om een vlucht met alleen cockpitbemanning aan boord. Gedurende het weekeinde zijn al testvluchten gehouden door KLM en bijvoorbeeld Lufthansa en Air France. Op de route tussen Amsterdam en Parijs was nog niet gevlogen.

    © ANP
    bron
    De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
      maandag 19 april 2010 @ 12:51:09 #105
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_80477804
    Joah, naar frankrijk zou je nu wel kunnen vliegen denk ik .
    Huilen dan.
    pi_80477839
    Persbericht van KLM dat net binnenkomt:
    quote:
    KLM

    COMMERCIAL FLIGHTS OPERATED NORMALLY

    Yesterday evening, KLM operated two commercial flights - one to Bangkok and
    Taipei and another to the Arab emirate of Sharjah. During the flight, and during
    the technical inspection that followed, nothing out of the ordinary was found in
    either aircraft. Both aircraft underwent inspection immediately after landing The
    inspection data has been passed along to the Inspectorate for the Dutch Ministry
    of Transport and Public Works. KLM CEO Peter Hartman hopes that the airline will
    receive rapid clearance to restart at least part of its operations and transport
    its passengers to their destinations.

    The first two flights carried no passengers but transported cargo and flight crews.
    Dutch authorities have permitted KLM to fly only on these routes.

    Passengers are advised not to go to Schiphol Airport, but to check the website for
    the airline with which they are flying for the latest information.
    Niet echt nieuw nieuws, maar het geeft wel aan hoe KLM aan het aandringen is dat de boel weer open gaat.
    pi_80477934
    Mijn reiscommissie zit nu met Schiphol te praten over misschien een vlucht morgenavond richting New York. Veel kans geef ik het echter niet
    pi_80478039
    Leuk plaatje :

    Eins, zwei, hoeplakai.
      maandag 19 april 2010 @ 13:01:47 #109
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_80478233
    http://twitter.com/mpoppel/status/12449635328
    quote:
    AP URGENT (NATO: F-16 fighters damaged by volcanic ash, EU)
    quote:
    AP: Western diplomat says several NATO F-16 fighters damaged by volcanic ash

    Meer @ http://www.washingtonpost(...)AR2010041901051.html en pics @ http://www.flightglobal.c(...)cts-of-volcanic.html

    [ Bericht 15% gewijzigd door Roel_Jewel op 19-04-2010 13:09:32 ]
      maandag 19 april 2010 @ 13:03:11 #110
    88754 Sounddragon
    Dragon of sound.
    pi_80478270
    quote:
    die link doet het niet
    De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
    pi_80478283
    quote:
    Link kaput
      maandag 19 april 2010 @ 13:04:48 #112
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_80478320
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 13:03 schreef Sounddragon het volgende:

    [..]

    die link doet het niet
    http://www.washingtonpost(...)AR2010041901051.html
    pi_80478527
    Jammer dat niet staat wanneer, waar en hoe hoog die F-16's vlogen. Maar het bewijst wel dat dit niet zomaar een aswolkje is waar je eventjes doorheen vliegt zonder problemen.
      Redactie Frontpage maandag 19 april 2010 @ 13:16:21 #114
    145738 superworm
    is erbij
    pi_80478685
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 13:11 schreef GasProblem het volgende:
    Jammer dat niet staat wanneer, waar en hoe hoog die F-16's vlogen. Maar het bewijst wel dat dit niet zomaar een aswolkje is waar je eventjes doorheen vliegt zonder problemen.
    Heb gister de Air Crash Investigation van die BA 747 vlucht bij Jakarta, in 1982. Door de wrijving hadden op een gegeven moment allevier de motoren 10-20 m vlammen uit de achterkant, vielen ze stil en konden ze later pas opnieuw opgestart worden.

    Dat vliegtuig was letterlijk gezandstraald. Geen verf meer over.
    Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
      maandag 19 april 2010 @ 13:21:28 #115
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_80478836
    KNMI: eerste as dwarrelt dinsdag neer
    quote:
    DE BILT (ANP) - De kans is groot dat de eerste asdeeltjes uit de IJslandse vulkaan dinsdag op de Nederlandse grond landen. Dat heeft het KNMI maandag gemeld.
    De as is de afgelopen dagen nog niet op de grond geland door het droge weer. Maar de kans is groot dat er dinsdag lokaal een bui valt. Daarmee zouden de eerste asdeeltjes de Nederlandse bodem bereiken.
    Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) meldde eerder al dat de deeltjes zo verdund zijn, dat er in principe geen risico voor de volksgezondheid bestaat.
    pi_80479012
    http://www.flightradar24.com/

    Ligt het aan mij of zijn er boven Frankrijk, België, Duitsland en Nederland weer wat vliegtuigen (-jes) in de lucht.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 19 april 2010 @ 13:31:11 #117
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_80479170
    quote:
    Dat is dus van een dag of 3 a 4 geleden als ik de data zo bekijk
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
    pi_80479248
    quote:
    Had afgelopen donderdag mijn auto gewassen en vrijdag avond lag hij al helemaal onder het stof, net als alle andere auto's uit de straat. Het is een licht bruine soort stof, dus ik weet niet of dat helemaal klopt.
      maandag 19 april 2010 @ 13:34:15 #119
    145755 kahaarin
    You are my sunshine......
    pi_80479287
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 11:22 schreef Isdatzo het volgende:
    Ja, of het kan nog heel lang duren. Of er gebeurt helemaal niks.

    Sowieso is het lastig om uit dat grafiekje te destilleren wáár die trillingen vandaan komen daar de meetpunten zowel in het gebied van de katla als van de Eyjafjallajokull liggen.
    Psies, dat dus.

    Hier kun je zien dat het angstvallig stil is onder de grond bij de beide vulkanen: http://www.vedur.is/skjalftar-og-eldgos/jardskjalftar

    1 enkel stipje de afgelopen 22 uur. Net alsof ze hun adem inhouden....
    be nice or go away
    pi_80479310
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 13:31 schreef rubbereend het volgende:

    [..]

    Dat is dus van een dag of 3 a 4 geleden als ik de data zo bekijk
    De F-18 is inderdaad enkele dagen geleden, maar artikel van de Washingtonpost over de F-16 is van vandaag. Daarin staat ook een referentie naar die F-18:
    quote:
    Last week, two Finnish Air Force F-18 fighter-bombers suffered similar damage while flying through the ash plume that has paralyzed air traffic over much of Europe.
      maandag 19 april 2010 @ 13:34:59 #121
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_80479312
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 13:33 schreef MarkyB het volgende:

    [..]

    Had afgelopen donderdag mijn auto gewassen en vrijdag avond lag hij al helemaal onder het stof, net als alle andere auto's uit de straat. Het is een licht bruine soort stof, dus ik weet niet of dat helemaal klopt.
    Dat is gewoon stuifmeel.
    Huilen dan.
      maandag 19 april 2010 @ 13:35:28 #122
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_80479328
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 13:31 schreef rubbereend het volgende:

    [..]

    Dat is dus van een dag of 3 a 4 geleden als ik de data zo bekijk
    Dat klopt. Maar het geeft het mogelijke gevaar maar weer weer.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 19 april 2010 @ 13:37:22 #123
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_80479390
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 13:34 schreef Isdatzo het volgende:

    [..]

    Dat is gewoon stuifmeel.
    ja verschrikkelijk
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      maandag 19 april 2010 @ 13:37:53 #124
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_80479417
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 13:37 schreef rubbereend het volgende:

    [..]

    ja verschrikkelijk
    Huh .

    Keertje met de ruitensproeier en klaar. Of bedoelde je het anders?
    Huilen dan.
      maandag 19 april 2010 @ 13:40:17 #125
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80479505
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 13:26 schreef Bryze het volgende:
    http://www.flightradar24.com/

    Ligt het aan mij of zijn er boven Frankrijk, België, Duitsland en Nederland weer wat vliegtuigen (-jes) in de lucht.
    Er komen een A320 van Air France en een 737 van de KLM aan zo te zien.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_80479602
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 13:40 schreef APK het volgende:

    [..]

    Er komen een A320 van Air France en een 737 van de KLM aan zo te zien.
    Zag er ook een aantal (2 á 3) van Brussel Air, site is traag hier

    Edit: Zie er zo 3
    pi_80479733
    Hmm, zie een D228 heel laag vliegen op Casper.frontier.nl....
    Zat net op 200 voet en toen ineens weg. Vaag
      maandag 19 april 2010 @ 13:47:45 #128
    56179 caspervc
    Hamster, a dentist
    pi_80479818
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 13:45 schreef Ermanon het volgende:
    Hmm, zie een D228 heel laag vliegen op Casper.frontier.nl....
    Zat net op 200 voet en toen ineens weg. Vaag
    oh oh
    *Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
      maandag 19 april 2010 @ 13:48:28 #129
    112639 djayzz
    Ideas are bulletproof
    pi_80479844
    Misschien leuk en handig om dit lijstje ook in de OP te zetten?

    http://casper.frontier.nl/eham/
    www.radarvirtuel.com
    www.flightradar.com
    Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 19 april 2010 @ 13:49:03 #130
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_80479868
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 13:37 schreef Isdatzo het volgende:

    [..]

    Huh .

    Keertje met de ruitensproeier en klaar. Of bedoelde je het anders?
    ja, als je daar gevoelig voor bent is dat niet zo fijn
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      maandag 19 april 2010 @ 13:49:06 #131
    112639 djayzz
    Ideas are bulletproof
    pi_80479872
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 13:45 schreef Ermanon het volgende:
    Hmm, zie een D228 heel laag vliegen op Casper.frontier.nl....
    Zat net op 200 voet en toen ineens weg. Vaag
    Die vliegt nu boven bergen
    Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 19 april 2010 @ 13:50:41 #132
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_80479941
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 13:45 schreef Ermanon het volgende:
    Hmm, zie een D228 heel laag vliegen op Casper.frontier.nl....
    Zat net op 200 voet en toen ineens weg. Vaag
    die vliegt nu op 1.000 voet langs de kust
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      maandag 19 april 2010 @ 13:52:13 #133
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80479997
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 13:42 schreef Bryze het volgende:

    [..]

    Zag er ook een aantal (2 á 3) van Brussel Air, site is traag hier

    Edit: Zie er zo 3
    Die Airbus is geland, zo te zien: Altitude: -200 feet (-61 m)
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_80480013
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 13:50 schreef rubbereend het volgende:

    [..]

    die vliegt nu op 1.000 voet langs de kust
    Ja zie het, mijn Caspier link is blijkbaar een beetje brak(door as ?) en zag hem niet meer nu weer wel
      maandag 19 april 2010 @ 13:53:47 #135
    112639 djayzz
    Ideas are bulletproof
    pi_80480062
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 13:52 schreef APK het volgende:

    [..]

    Die Airbus is geland, zo te zien: Altitude: -200 feet (-61 m)
    Of hij heeft een crater geslagen
    Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
      maandag 19 april 2010 @ 13:55:07 #136
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_80480103
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 13:53 schreef djayzz het volgende:

    [..]

    Of hij heeft een crater geslagen
    pi_80480206
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 13:53 schreef djayzz het volgende:

    [..]

    Of hij heeft een crater geslagen
    pi_80480483
    Nu ook een KLM vliegtuig boven Rotterdam.
    pi_80480602
    tvp
    pi_80481037
    Hoe zit de vulkaan er uit op de webcam? Site werkt niet hier op me werk.
      maandag 19 april 2010 @ 14:22:03 #142
    299967 Luchtje
    Geen vuiltje aan de lucht
    pi_80481070
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 14:21 schreef mouzzer het volgende:
    Hoe zit de vulkaan er uit op de webcam? Site werkt niet hier op me werk.


    Erg rustig dus op dit moment.
      maandag 19 april 2010 @ 14:24:40 #143
    112639 djayzz
    Ideas are bulletproof
    pi_80481184
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 14:22 schreef Luchtje het volgende:

    [..]

    [ afbeelding ]

    Erg rustig dus op dit moment.
    Pitoresk
    Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
    pi_80481214
    * Bryze zet spannend muziekje op.
    ..
    ..
    ..
    Stilte voor de storm
    pi_80481343
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 14:22 schreef Luchtje het volgende:

    [..]

    [ afbeelding ]

    Erg rustig dus op dit moment.
    Thanks, dat is idd groot verschil met laatste dagen. Als het zo blijft zie ik op woensdag vliegen weer wat positiever in.
    pi_80481434
    Het is uberhaupt even rustig in IJsland qua activiteit.......
    Is dit de stilte voor de storm??

    Heinekenfre@k
    Beter 1 bier in de hand dan 10 over de vloer
      maandag 19 april 2010 @ 14:31:45 #147
    299967 Luchtje
    Geen vuiltje aan de lucht
    pi_80481493
    De ondergrondse activiteit in het gebied neemt wel nog steeds toe. Maar verder is het erg rustig ja. Nog even en dat blauwe stipje verdwijnt ook van de kaart.
      maandag 19 april 2010 @ 14:32:31 #148
    112639 djayzz
    Ideas are bulletproof
    pi_80481512
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 14:31 schreef Luchtje het volgende:
    De ondergrondse activiteit in het gebied neemt wel nog steeds toe. Maar verder is het erg rustig ja. Nog even en dat blauwe stipje IJsland verdwijnt ook van de kaart.
    Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
      maandag 19 april 2010 @ 14:36:59 #149
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_80481682
    quote:
    Op maandag 19 april 2010 14:30 schreef Heinekenfreak het volgende:
    Het is uberhaupt even rustig in IJsland qua activiteit.......
    Is dit de stilte voor de storm??

    [ afbeelding ]
    Wat betekent 'klukkutimar fra skjalfta'?

    Is donkerblauw nauwelijks actief en rood gevaar oid?
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
      maandag 19 april 2010 @ 14:37:19 #150
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_80481700
    tvp
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')