Volg de aswolk op radarquote:et Nederlandse luchtruim blijft tot nader order, maar ten minste tot maandagomiddag 14.00 uur gesloten, als het huidige weertype aanblijft. Tot deze conclusie komen de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) en de Militaire Luchtvaart Autoriteit in overleg met onder meer Luchtverkeersleiding Nederland en KNMI, zo liet de IVW in de nacht van zondag op maandag weten.
Vol verwachting klopt ons hart!quote:
En? Wat vind je van het resultaat?quote:Op maandag 19 april 2010 03:53 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
Vol verwachting klopt ons hart!
Overtreft mijn stoutste verwachtingen. Amazing!quote:Op maandag 19 april 2010 03:54 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
En? Wat vind je van het resultaat?
Daar doen we het toch allemaal voor? Voor de ongekende educatieve waarde van Fok!?quote:Op maandag 19 april 2010 03:55 schreef kwiwi het volgende:
Pff ik heb wel elke keer heel wat bij te lezen weer als ik inlog
Het zijn geen aardbevingen, maar bewegingen in de grond. En ja, een aardbeving is ook een trilling, maar dit is op zo'n kleine schaal dat het geen beving meer heet.quote:Op maandag 19 april 2010 05:40 schreef djayzz het volgende:
Ziet er niet echt hoopvol uit, die grafieken van aardbevingen.
Ben benieuwd of de KLM hier ook doorheen gaat vliegen.quote:Op maandag 19 april 2010 06:39 schreef basst2005 het volgende:
Tweede grote aswolk bereikt vanavond ons land?
[ afbeelding ]
Twitter "nieuws":
BREAKING: Ash Cloud to reach America in next couple of hours: http://wp.me/pTd6X-15
@HeathrowAirport: Good morning from Heathrow. All flights remain suspended until 1900 on Monday 19 April at the earliest. Our next update will be 0900
Camiel Eurlings was aan het verkondingen dat ze aan de hand van de testvluchten konden zeggen dat het best veilig was, en wilde dan ook het personen vervoer zo snel mogelijk weer laten starten.quote:Op maandag 19 april 2010 07:00 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ben benieuwd of de KLM hier ook doorheen gaat vliegen.
Nep-Belg.. 'nuf said.quote:Op maandag 19 april 2010 07:15 schreef djayzz het volgende:
[..]
Camiel Eurlings was aan het verkondingen dat ze aan de hand van de testvluchten konden zeggen dat het best veilig was, en wilde dan ook het personen vervoer zo snel mogelijk weer laten starten.
En waar rook is, is vuur zeggen ze toch altijdquote:
Dat zou best wel eens zo kunnen zijn ja, helemaal zeker is dat natuurlijk nooit. Hij is in ieder geval wel actiever aan het worden.quote:
Een verhoging in amplitude: de grondbewegingen zijn dus heftiger geworden.quote:Op maandag 19 april 2010 04:12 schreef indahnesia.com het volgende:
En nog maar eens het plaatje van enkele meetstations rond de Katla vulkaan. Zonder dat ik precies weet wat het betekent ziet het er eng uit.
[ afbeelding ]
inderdaad... ik heb met die sector toch een beetje het zelfde gevoel als met de banksector... zelfregulering werkt niet omdat het over te veel geld gaatquote:Op maandag 19 april 2010 08:16 schreef GasProblem het volgende:
Heh, luchtvaartmaatschappijen willen naar een Amerikaans model, waar een centraal orgaan adviezen geeft aan de luchtvaartmaatschappijen en ze zelf mogen beslissen of ze vliegen of niet. Nou, liever niet. In dit soort situaties vertrouw ik de maatschappijen niet echt, vooral als de periode van niet kunnen vliegen langer duren.
En nu vooral omdat het ten koste van de veiligheid (zou kunnen) gaanquote:Op maandag 19 april 2010 08:20 schreef Jumparound het volgende:
[..]
inderdaad... ik heb met die sector toch een beetje het zelfde gevoel als met de banksector... zelfregulering werkt niet omdat het over te veel geld gaat
Dan vlieg je niet.quote:Op maandag 19 april 2010 08:16 schreef GasProblem het volgende:
Heh, luchtvaartmaatschappijen willen naar een Amerikaans model, waar een centraal orgaan adviezen geeft aan de luchtvaartmaatschappijen en ze zelf mogen beslissen of ze vliegen of niet. Nou, liever niet. In dit soort situaties vertrouw ik de maatschappijen niet echt, vooral als de periode van niet kunnen vliegen langer duren.
* Isdatzo ctrl-c/v van gister doet:quote:Op maandag 19 april 2010 04:12 schreef indahnesia.com het volgende:
En nog maar eens het plaatje van enkele meetstations rond de Katla vulkaan. Zonder dat ik precies weet wat het betekent ziet het er eng uit.
[ afbeelding ]
Nou, 't zit er tussenin.quote:Op maandag 19 april 2010 00:09 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Deze grafiek is wel degelijk van de Katla
http://ashalerts.com/
Vliegen ze er echt doorheen? Ik kan me ooit herinneren dat we enorm moesten omvliegen terug van Indonesie na een uitbarsting ergens.quote:Op maandag 19 april 2010 08:32 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dan vlieg je niet.
Ik zou er geen probleem mee hebben om nu te vliegen. Het is niet de eerste keer dat er een vulkaan uitbarst op de wereld, het is dit keer alleen Europa en een paar mensen realiseren zich nu dat er nooit normen voor opgesteld zijn. In ZO Azië vliegen vliegtuigen regelmatig door zo'n aswolk zonder problemen. Al die incidenten uit het verleden waren alleen maar toen vliegtuigen direct door een grote rookpluim vlogen. Hier is het al zo uitgewaaid.
Ik denk dat het probleem is dat Europa er van uitging dat het één of twee dagen was en dat uit voorzorg sluiten een optie was. Nu blijkt het langer te duren en daar was geen rekening mee gehouden. Het is alleen niet zo geloofwaardig om nu zomaar het luchtruim op te stellen, maar ik verwacht dat het over een paar dagen toch wel gaat gebeuren. Het sluiten is op geen enkele manier te verantwoorden.
Ze vliegen uiteraard wel zo ver mogelijk rond de echte aswolk, maar er worden nooit zulke grote stukken luchtruim als hier afgesloten. Door vergelijkbare concentraties die hier nu hangen, vliegen ze daar gewoon heen. Zoals uit al die testvluchten blijkt is er niet eens een spoor van as te vinden.quote:Op maandag 19 april 2010 08:49 schreef Luchtje het volgende:
[..]
Vliegen ze er echt doorheen? Ik kan me ooit herinneren dat we enorm moesten omvliegen terug van Indonesie na een uitbarsting ergens.
Dat is jou interpetatie... Wat je niet moet vergeten is dat door het kleine stukje luchtruim (alleen indonesie is al zo groot als europa) 22,000 vluchten per dag gaan, die intensiteit halen ze niet in ZO asie. Daarnaast is het nog niet eerder voorgekomen dat een vulkaan uitbarste en de pluim recht op het hart van europa af dreef!quote:Op maandag 19 april 2010 08:32 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dan vlieg je niet.
Ik zou er geen probleem mee hebben om nu te vliegen. Het is niet de eerste keer dat er een vulkaan uitbarst op de wereld, het is dit keer alleen Europa en een paar mensen realiseren zich nu dat er nooit normen voor opgesteld zijn. In ZO Azië vliegen vliegtuigen regelmatig door zo'n aswolk zonder problemen. Al die incidenten uit het verleden waren alleen maar toen vliegtuigen direct door een grote rookpluim vlogen. Hier is het al zo uitgewaaid.
Ik denk dat het probleem is dat Europa er van uitging dat het één of twee dagen was en dat uit voorzorg sluiten een optie was. Nu blijkt het langer te duren en daar was geen rekening mee gehouden. Het is alleen niet zo geloofwaardig om nu zomaar het luchtruim op te stellen, maar ik verwacht dat het over een paar dagen toch wel gaat gebeuren. Het sluiten is op geen enkele manier te verantwoorden.
Dit noem ik niet "geen spoor van as" :quote:Op maandag 19 april 2010 08:58 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ze vliegen uiteraard wel zo ver mogelijk rond de echte aswolk, maar er worden nooit zulke grote stukken luchtruim als hier afgesloten. Door vergelijkbare concentraties die hier nu hangen, vliegen ze daar gewoon heen. Zoals uit al die testvluchten blijkt is er niet eens een spoor van as te vinden.
Tja KLM, Lufthansa en AF hebben totaal met tientallen kisten gevlogen en daar was niets aan te ontdekken. Wat is nou waar?quote:Op maandag 19 april 2010 09:13 schreef E.T. het volgende:
[..]
Dit noem ik niet "geen spoor van as" :
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/wiltshire/8628028.stm
Ik heb nu al 3 keer gezegd dat tijdens uitvoeren van die testvluchten er boven Nederland geen vulkanische as in de atmosfeer aanwezig was. Vind je het dan gek dat er niks vreemds te ontdekken was?quote:Op maandag 19 april 2010 09:23 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Tja KLM, Lufthansa en AF hebben totaal met tientallen kisten gevlogen en daar was niets aan te ontdekken. Wat is nou waar?
Tja waarom was het luchtruim dan dicht?quote:Op maandag 19 april 2010 09:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb nu al 3 keer gezegd dat tijdens uitvoeren van die testvluchten er boven Nederland geen vulkanische as in de atmosfeer aanwezig was. Vind je het dan gek dat er niks vreemds te ontdekken was?
Boven Nederland kan het luchtruim 'schoon' zijn, maar als de luchtruimen boven andere landen dichtblijven omdat daar wel asdeeltjes in de lucht zitten, waar wil je dan naartoe vliegen, als je toch ook door die andere luchtruimen moet vliegen?quote:Op maandag 19 april 2010 09:30 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Tja waarom was het luchtruim dan dicht?
Het lijkt mij een goed plan om vandaag en morgen weer wat vliegtuigen te laten, dan voorspellen ze wat hogere concentraties. Als er dan geen problemen zijn gewoon het hele luchtruim weer open.
Waar wilde je heenvliegen dan? Je gister kon je alleen binnen NL en naar west-Duitsland vliegen. Boven Engeland, België en Scandinavië zaten grote plukken as.quote:Op maandag 19 april 2010 09:30 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Tja waarom was het luchtruim dan dicht?
Welja . Gewoon 5 vliegtuigen de lucht in sturen en als er niks bijzonders gebeurt 't luchtruim openstellen .quote:Het lijkt mij een goed plan om vandaag en morgen weer wat vliegtuigen te laten, dan voorspellen ze wat hogere concentraties. Als er dan geen problemen zijn gewoon het hele luchtruim weer open.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |