abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 april 2010 @ 08:06:31 #26
262 Re
Kiss & Swallow
pi_80469942
nou moet ik binnenort weer naar de VS, zal leuk worden dus
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_80470048
Heh, luchtvaartmaatschappijen willen naar een Amerikaans model, waar een centraal orgaan adviezen geeft aan de luchtvaartmaatschappijen en ze zelf mogen beslissen of ze vliegen of niet. Nou, liever niet. In dit soort situaties vertrouw ik de maatschappijen niet echt, vooral als de periode van niet kunnen vliegen langer duren.
  maandag 19 april 2010 @ 08:17:20 #28
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_80470053
nog een vulkaanuitbarsting zal wel het einde van de europese luchtvaart betekenen
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_80470078
en weer bijgelezen...
Ben nu wel benieuwd hoelang het nog doorgaat en of en wanneer de Katla gaat en wat klm gaat doen.
  maandag 19 april 2010 @ 08:20:57 #30
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_80470090
quote:
Op maandag 19 april 2010 08:16 schreef GasProblem het volgende:
Heh, luchtvaartmaatschappijen willen naar een Amerikaans model, waar een centraal orgaan adviezen geeft aan de luchtvaartmaatschappijen en ze zelf mogen beslissen of ze vliegen of niet. Nou, liever niet. In dit soort situaties vertrouw ik de maatschappijen niet echt, vooral als de periode van niet kunnen vliegen langer duren.
inderdaad... ik heb met die sector toch een beetje het zelfde gevoel als met de banksector... zelfregulering werkt niet omdat het over te veel geld gaat
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  maandag 19 april 2010 @ 08:32:06 #31
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_80470194
quote:
Op maandag 19 april 2010 08:20 schreef Jumparound het volgende:

[..]

inderdaad... ik heb met die sector toch een beetje het zelfde gevoel als met de banksector... zelfregulering werkt niet omdat het over te veel geld gaat
En nu vooral omdat het ten koste van de veiligheid (zou kunnen) gaan
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
pi_80470200
quote:
Op maandag 19 april 2010 08:16 schreef GasProblem het volgende:
Heh, luchtvaartmaatschappijen willen naar een Amerikaans model, waar een centraal orgaan adviezen geeft aan de luchtvaartmaatschappijen en ze zelf mogen beslissen of ze vliegen of niet. Nou, liever niet. In dit soort situaties vertrouw ik de maatschappijen niet echt, vooral als de periode van niet kunnen vliegen langer duren.
Dan vlieg je niet.

Ik zou er geen probleem mee hebben om nu te vliegen. Het is niet de eerste keer dat er een vulkaan uitbarst op de wereld, het is dit keer alleen Europa en een paar mensen realiseren zich nu dat er nooit normen voor opgesteld zijn. In ZO Azië vliegen vliegtuigen regelmatig door zo'n aswolk zonder problemen. Al die incidenten uit het verleden waren alleen maar toen vliegtuigen direct door een grote rookpluim vlogen. Hier is het al zo uitgewaaid.

Ik denk dat het probleem is dat Europa er van uitging dat het één of twee dagen was en dat uit voorzorg sluiten een optie was. Nu blijkt het langer te duren en daar was geen rekening mee gehouden. Het is alleen niet zo geloofwaardig om nu zomaar het luchtruim op te stellen, maar ik verwacht dat het over een paar dagen toch wel gaat gebeuren. Het sluiten is op geen enkele manier te verantwoorden.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 april 2010 @ 08:33:42 #33
163650 Greys
pi_80470215
Dat die Katla zich maar ff koest houdt zeg...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 19 april 2010 @ 08:44:46 #35
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80470354
quote:
Op maandag 19 april 2010 04:12 schreef indahnesia.com het volgende:
En nog maar eens het plaatje van enkele meetstations rond de Katla vulkaan. Zonder dat ik precies weet wat het betekent ziet het er eng uit.

[ afbeelding ]
* Isdatzo ctrl-c/v van gister doet:
--------------------
quote:
Op maandag 19 april 2010 00:09 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Deze grafiek is wel degelijk van de Katla

http://ashalerts.com/
Nou, 't zit er tussenin.

Je zit die afkortingen staan? Dat zijn afkortingen van de locaties van seismologische meetstations.

Goðabunga = god , Eystri-Skógar = esk, Miðmörk = mid en Lágu-Hvolar = hvo.

Het zijn de zwarte driehoekjes op deze kaart:



Dus om nu te zeggen dat dit de seismologische activiteit van *de Katla* is, is niet waar. Het is de seismologische activiteit in het gehele gebied die net zo goed veroorzaakt kan worden door de uitbarsting die nu bezig is.
Huilen dan.
  maandag 19 april 2010 @ 08:45:02 #36
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_80470357
tvp
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 19 april 2010 @ 08:49:20 #37
299967 Luchtje
Geen vuiltje aan de lucht
pi_80470418
quote:
Op maandag 19 april 2010 08:32 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Dan vlieg je niet.

Ik zou er geen probleem mee hebben om nu te vliegen. Het is niet de eerste keer dat er een vulkaan uitbarst op de wereld, het is dit keer alleen Europa en een paar mensen realiseren zich nu dat er nooit normen voor opgesteld zijn. In ZO Azië vliegen vliegtuigen regelmatig door zo'n aswolk zonder problemen. Al die incidenten uit het verleden waren alleen maar toen vliegtuigen direct door een grote rookpluim vlogen. Hier is het al zo uitgewaaid.

Ik denk dat het probleem is dat Europa er van uitging dat het één of twee dagen was en dat uit voorzorg sluiten een optie was. Nu blijkt het langer te duren en daar was geen rekening mee gehouden. Het is alleen niet zo geloofwaardig om nu zomaar het luchtruim op te stellen, maar ik verwacht dat het over een paar dagen toch wel gaat gebeuren. Het sluiten is op geen enkele manier te verantwoorden.
Vliegen ze er echt doorheen? Ik kan me ooit herinneren dat we enorm moesten omvliegen terug van Indonesie na een uitbarsting ergens.
pi_80470465
TVP

Gisteren om half zes één van de weinige vliegtuigen (Transavia, waarschijnlijk vanaf R'dam, gezien de hoogte) in de lucht gezien.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_80470533
quote:
Op maandag 19 april 2010 08:49 schreef Luchtje het volgende:

[..]

Vliegen ze er echt doorheen? Ik kan me ooit herinneren dat we enorm moesten omvliegen terug van Indonesie na een uitbarsting ergens.
Ze vliegen uiteraard wel zo ver mogelijk rond de echte aswolk, maar er worden nooit zulke grote stukken luchtruim als hier afgesloten. Door vergelijkbare concentraties die hier nu hangen, vliegen ze daar gewoon heen. Zoals uit al die testvluchten blijkt is er niet eens een spoor van as te vinden.
pi_80470640
Zo, ook weer bijgelezen
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  maandag 19 april 2010 @ 09:07:46 #41
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_80470687
quote:
Op maandag 19 april 2010 08:32 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Dan vlieg je niet.

Ik zou er geen probleem mee hebben om nu te vliegen. Het is niet de eerste keer dat er een vulkaan uitbarst op de wereld, het is dit keer alleen Europa en een paar mensen realiseren zich nu dat er nooit normen voor opgesteld zijn. In ZO Azië vliegen vliegtuigen regelmatig door zo'n aswolk zonder problemen. Al die incidenten uit het verleden waren alleen maar toen vliegtuigen direct door een grote rookpluim vlogen. Hier is het al zo uitgewaaid.

Ik denk dat het probleem is dat Europa er van uitging dat het één of twee dagen was en dat uit voorzorg sluiten een optie was. Nu blijkt het langer te duren en daar was geen rekening mee gehouden. Het is alleen niet zo geloofwaardig om nu zomaar het luchtruim op te stellen, maar ik verwacht dat het over een paar dagen toch wel gaat gebeuren. Het sluiten is op geen enkele manier te verantwoorden.
Dat is jou interpetatie... Wat je niet moet vergeten is dat door het kleine stukje luchtruim (alleen indonesie is al zo groot als europa) 22,000 vluchten per dag gaan, die intensiteit halen ze niet in ZO asie. Daarnaast is het nog niet eerder voorgekomen dat een vulkaan uitbarste en de pluim recht op het hart van europa af dreef!

Imo een terechte call, maar ik ben helaas geen expert.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  maandag 19 april 2010 @ 09:13:52 #42
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_80470782
quote:
Op maandag 19 april 2010 08:58 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Ze vliegen uiteraard wel zo ver mogelijk rond de echte aswolk, maar er worden nooit zulke grote stukken luchtruim als hier afgesloten. Door vergelijkbare concentraties die hier nu hangen, vliegen ze daar gewoon heen. Zoals uit al die testvluchten blijkt is er niet eens een spoor van as te vinden.
Dit noem ik niet "geen spoor van as" :
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/wiltshire/8628028.stm

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_80470939
quote:
Op maandag 19 april 2010 09:13 schreef E.T. het volgende:

[..]

Dit noem ik niet "geen spoor van as" :
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/wiltshire/8628028.stm

Tja KLM, Lufthansa en AF hebben totaal met tientallen kisten gevlogen en daar was niets aan te ontdekken. Wat is nou waar?

Als er wel serieuze schade zou ontstaan willen luchtvaartmaatschappijen ook heus niet vliegen, dat kost ze nog veel meer geld dan niet vliegen.
pi_80471012
tvp
  maandag 19 april 2010 @ 09:27:35 #45
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80471024
quote:
Op maandag 19 april 2010 09:23 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Tja KLM, Lufthansa en AF hebben totaal met tientallen kisten gevlogen en daar was niets aan te ontdekken. Wat is nou waar?
Ik heb nu al 3 keer gezegd dat tijdens uitvoeren van die testvluchten er boven Nederland geen vulkanische as in de atmosfeer aanwezig was. Vind je het dan gek dat er niks vreemds te ontdekken was?
Huilen dan.
  maandag 19 april 2010 @ 09:30:34 #46
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_80471085
Een vluchtje R'dam - Groningen durf ik dan wel aan..
Veel verder zou ik het toch niet durven gokken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_80471088
quote:
Op maandag 19 april 2010 09:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik heb nu al 3 keer gezegd dat tijdens uitvoeren van die testvluchten er boven Nederland geen vulkanische as in de atmosfeer aanwezig was. Vind je het dan gek dat er niks vreemds te ontdekken was?
Tja waarom was het luchtruim dan dicht?
Het lijkt mij een goed plan om vandaag en morgen weer wat vliegtuigen te laten, dan voorspellen ze wat hogere concentraties. Als er dan geen problemen zijn gewoon het hele luchtruim weer open.
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 09:34:03 #48
42184 crew  DaMart
pi_80471160
quote:
Op maandag 19 april 2010 09:30 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Tja waarom was het luchtruim dan dicht?
Het lijkt mij een goed plan om vandaag en morgen weer wat vliegtuigen te laten, dan voorspellen ze wat hogere concentraties. Als er dan geen problemen zijn gewoon het hele luchtruim weer open.
Boven Nederland kan het luchtruim 'schoon' zijn, maar als de luchtruimen boven andere landen dichtblijven omdat daar wel asdeeltjes in de lucht zitten, waar wil je dan naartoe vliegen, als je toch ook door die andere luchtruimen moet vliegen?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 19 april 2010 @ 09:40:29 #49
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80471298
quote:
Op maandag 19 april 2010 09:30 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Tja waarom was het luchtruim dan dicht?
Waar wilde je heenvliegen dan? Je gister kon je alleen binnen NL en naar west-Duitsland vliegen. Boven Engeland, België en Scandinavië zaten grote plukken as.
quote:
Het lijkt mij een goed plan om vandaag en morgen weer wat vliegtuigen te laten, dan voorspellen ze wat hogere concentraties. Als er dan geen problemen zijn gewoon het hele luchtruim weer open.
Welja . Gewoon 5 vliegtuigen de lucht in sturen en als er niks bijzonders gebeurt 't luchtruim openstellen .

't Zal vast 100 keer goed gaan, maar die ene keer dat 't fout gaat? Je zou jezelf eens moeten horen als er toevallig een familielid in dat vliegtuig zat. Het is gewoon niet verantwoord vliegtuigen de lucht in te sturen als je niet precies weet wat de risico's zijn.
Huilen dan.
pi_80471389
Grrrrrrrr! Ophouden nu, klotevulkaan!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')