abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 april 2010 @ 09:48:25 #51
222937 crazy987
KROEPOEK!!!!!
pi_80471467
tvp alweer
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world.
pi_80471675
quote:
Op maandag 19 april 2010 03:25 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

En dat wachten duurt nu al hoeveel uur?
Het is meer zo dat ik me sinds donderdag al heb afgevraagd wat er met mijn vlucht zou gaan gebeuren.

Ik heb niet zo veel haast, het mooie van werken voor een multinational is dat je vrij makkelijk tijdelijk ergens anders je werk kunt doen in dit soort situaties.

Zo groot is het probleem voor mij dus niet, ik zal niet zo hard klagen gezien de situaties waar anderen in zitten.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 19 april 2010 @ 09:58:07 #53
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_80471697
quote:
Op maandag 19 april 2010 04:12 schreef indahnesia.com het volgende:
En nog maar eens het plaatje van enkele meetstations rond de Katla vulkaan. Zonder dat ik precies weet wat het betekent ziet het er eng uit.
Die grafieken zien er spannend uit, maar zoals je zelf al aangeeft zijn ze zonder uitgebreide geologische kennis van het gebied onmogelijk op een juiste wijze te interpreteren. Dus dat die grafieklijnen steeds hoger komen, zegt volstrekt niets over een al dan niet op handen zijnde uitbarsting.
It's not a lie, if you believe
pi_80471770
quote:
Op maandag 19 april 2010 08:20 schreef Jumparound het volgende:
inderdaad... ik heb met die sector toch een beetje het zelfde gevoel als met de banksector... zelfregulering werkt niet omdat het over te veel geld gaat
Maar aan de andere kant, de maatschappij weet ook best dat als het fout gaat, ze ws wel in kunnen pakken? Één ongeluk zal meer schade brengen dan een paar weken aan de grond staan zou ik zeggen...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 19 april 2010 @ 10:01:39 #55
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_80471794
Blijft wel spannend zeg!
Hier hebben we dan wel mooi weer nu, maar beter zou het ff gaan stormen en regenen in heel europa? en vooral op het 1e stuk die oceaan.
Ben zo benieuwd wat die grotere vulkaan gaat doen, bedoel als dit maanden zo door blijft sukkelen, wat dan?
Dan moeten ze toch wel erg veel gaan testvliegen lijkt me en dan steeds per zoveel uur meten of er wel/niet gevlogen kan worden(moet het allemaal veel sneller kunnen qua organiseren lijkt me ), zie het echt niet gebeuren dat maanden zo;n vliegveld dichtblijft, maargoed aan de andere kant.. wat niet kan, kan niet.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 19 april 2010 @ 10:04:33 #56
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_80471883
uhhu, zeker!
Laatst had ik nog een discussie met een collega hierover...

Het is teveel voor de handliggend geworden, vliegen. Mensen houden geen rekening meer met het feit dat iets roet in het eten kan gooien, zoals nu een vulkaan. Een alternatief? In de meeste gevallen (zoals bijvoorbeeld Re die naar de states moet) heb je niet... Of je moet met een vrachtschip mee, maar hoelang ben je dan onderweg.

Maar ik denk dat het voor een kleine groep mensen echt een probleem is (sorry voor de mensen die een vakantie in het water zien vallen) en dat is de groep die ergens moet zijn vanwege familieverplichtingen, en dan met name begrafenissen... Dat is denk het moeilijks om te verwerken...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  maandag 19 april 2010 @ 10:11:55 #57
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80472064
Zo. Goedemorgen. Nog iets gemist?
  maandag 19 april 2010 @ 10:12:14 #58
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80472073
De kracht van de uitbarsting is trouwens fors afgenomen. De askolom is nu nog net iets onder de 2km waar hij eerst een dikke 8km hoog was.

Dat komt wellicht mede door de versterkte wind waardoor de askolom wat afgevlakt wordt.

En naar 't schijnt is het een relatief ondiepe krater waarbij de lava van dichtbij 't oppervlak aangevoerd wordt. Dat betekent dat het gevaar voor een explosieve uitbarsting (van deze vulkaan dan) niet zo groot is.
Huilen dan.
  maandag 19 april 2010 @ 10:16:16 #59
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80472194


Laat KLM vannacht eens een paar testvluchten uitvoeren .
Huilen dan.
  maandag 19 april 2010 @ 10:17:06 #60
62913 Blik
The one and Only!
pi_80472224
Ik ben benieuwd naar die Katla, voor hetzelfde geldt ontploft die pas over 2 jaar (dat was de vorige keer)
  maandag 19 april 2010 @ 10:19:07 #61
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_80472279
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:17 schreef Blik het volgende:
Ik ben benieuwd naar die Katla, voor hetzelfde geldt ontploft die pas over 2 jaar (dat was de vorige keer)
Of de uitbarsting duurt 2 jaar
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
  maandag 19 april 2010 @ 10:19:31 #62
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80472295
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:17 schreef Blik het volgende:
Ik ben benieuwd naar die Katla, voor hetzelfde geldt ontploft die pas over 2 jaar (dat was de vorige keer)
Ja, of morgen, of over 2 maanden, of over 20 jaar.
Huilen dan.
  maandag 19 april 2010 @ 10:20:14 #63
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80472313
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:19 schreef djayzz het volgende:

[..]

Of de uitbarsting duurt 2 jaar
Na een tijdje is al 't ijs in de omliggende omgeving weg en dan is 't ook gedaan met het grootste deel van die asuitstoot.
Huilen dan.
  maandag 19 april 2010 @ 10:24:25 #64
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_80472441
quote:
Op maandag 19 april 2010 09:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Waar wilde je heenvliegen dan? Je gister kon je alleen binnen NL en naar west-Duitsland vliegen. Boven Engeland, België en Scandinavië zaten grote plukken as.
[..]

Welja . Gewoon 5 vliegtuigen de lucht in sturen en als er niks bijzonders gebeurt 't luchtruim openstellen .

't Zal vast 100 keer goed gaan, maar die ene keer dat 't fout gaat? Je zou jezelf eens moeten horen als er toevallig een familielid in dat vliegtuig zat. Het is gewoon niet verantwoord vliegtuigen de lucht in te sturen als je niet precies weet wat de risico's zijn.
Waarom kan de conclusie niet gewoon zijn dat er wellicht in samenstelling dingen anders zijn dan bij die eerdere gevallen met stoppende motoren? Of misschien zijn de concentraties wel gewoon lager. Een van die gifs die circuleert met die oranje en dieprode kleur, die heeft zijn donkerste kleur bij 200-300 microgram per kuub (dat was de eenheid meen ik). Wat nou als het pas gevaarlijk wordt bij >2000 of zo, dan had het bijna allemaal lichtgroen kunnen zijn. Puur door met je schaalverdeling te spelen kun je dingen heel heftig laten lijken.

Ik meende ergens gezien te hebben dat er nog helemaal geen officieel referentiekader was. Dat maakt mijns inziens alle aannames over gevaarlijke waarden alleen maar natte vinger werk.

PS. Ik stap vanmiddag zo in het allereerste vliegtuig met mijn familie als dat me terug naar Nederland zou brengen, en ben bereid voor eigen risico te tekenen.
  maandag 19 april 2010 @ 10:30:00 #65
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80472608
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:24 schreef Coelho het volgende:

[..]

Waarom kan de conclusie niet gewoon zijn dat er wellicht in samenstelling dingen anders zijn dan bij die eerdere gevallen met stoppende motoren? Of misschien zijn de concentraties wel gewoon lager. Een van die gifs die circuleert met die oranje en dieprode kleur, die heeft zijn donkerste kleur bij 200-300 microgram per kuub (dat was de eenheid meen ik). Wat nou als het pas gevaarlijk wordt bij >2000 of zo, dan had het bijna allemaal lichtgroen kunnen zijn. Puur door met je schaalverdeling te spelen kun je dingen heel heftig laten lijken.

Ik meende ergens gezien te hebben dat er nog helemaal geen officieel referentiekader was. Dat maakt mijns inziens alle aannames over gevaarlijke waarden alleen maar natte vinger werk.
Dan moet je dat eerst onderzoeken en niet alvast vliegtuigen de lucht in sturen en maar hopen dat 't goed gaat, toch ?
quote:
PS. Ik stap vanmiddag zo in het allereerste vliegtuig met mijn familie als dat me terug naar Nederland zou brengen, en ben bereid voor eigen risico te tekenen.
Je bent bereid voor een risico te tekenen dat je niet zelf kan beoordelen en waarvan eigenlijk niemand weet hoe groot 't nou is. Zoals ik al zei: 't is maar goed dat men de passagiers niet over hun eigen veiligheid laat beslissen .
Huilen dan.
  maandag 19 april 2010 @ 10:34:39 #66
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_80472715
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:30 schreef Isdatzo het volgende:
Je bent bereid voor een risico te tekenen dat je niet zelf kan beoordelen en waarvan eigenlijk niemand weet hoe groot 't nou is. Zoals ik al zei: 't is maar goed dat men de passagiers niet over hun eigen veiligheid laat beslissen .
Elke keer dat je in een vliegtuig stapt neem je een risico. Net zoals wanneer je in een auto stapt. Zoals gisteren al aangehaald, er is nog nooit een vliegtuig verongelukt door as. Als op 10km hoogte alle motoren uitvallen, dan heb je nog steeds 150km glijvlucht en dus de tijd om een luchthaven te bereiken.
pi_80472721
Wat zijn eigenlijk de gevolgen als die Katla uitbarst?
  maandag 19 april 2010 @ 10:38:35 #68
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80472815
Kijk, ik vind dat als er gevlogen KAN worden er ook gevlogen moet worden. Maar om nu de veiligheid van passagiers ondergeschikt te maken aan het economisch belang en te gaan vliegen voordat duidelijk is welke risico's je loopt: .

Overigens kan die vulkaan uitstoten wat hij wil, het ziet er naar uit dat we vanaf het eind van de week een andere luchtdrukverdeling krijgen waarbij we geen last meer van die as hebben.
Huilen dan.
  FOK!fotograaf maandag 19 april 2010 @ 10:41:42 #69
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_80472905
woensdagavond naar HongKong, begin steeds meer bang te worden dat het niet door gaat..... zeker gezien onze tussenlanding op Helsinki..

AY818 Brussel - Helsinki
AY067 Helsinki - Hongkong

gaat om de vlucht van woensdagavond met Finnair...
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  maandag 19 april 2010 @ 10:44:47 #70
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80472994
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:35 schreef MarkyB het volgende:
Wat zijn eigenlijk de gevolgen als die Katla uitbarst?
Variërend van een kleine uitbarsting die niet eens door de ijskap heen breekt en enkel wat smeltwater oplevert tot een uitbarsting die een groot gedeelte van europa onder de as legt.

Niemand die 't weet.
Huilen dan.
pi_80473137
Ik denk dat ik mijn vlucht morgen naar Turkije (voor vakantie) wel kan vergeten. Heel jammer en vervelend, maar het is vervelender voor mensen die nu ergens zitten en naar huis willen, ik kan tenminste gewoon andere dingen gaan doen, en heb m'n eigen bed waarin ik kan slapen.
pi_80473214
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:34 schreef Coelho het volgende:

[..]

Elke keer dat je in een vliegtuig stapt neem je een risico. Net zoals wanneer je in een auto stapt. Zoals gisteren al aangehaald, er is nog nooit een vliegtuig verongelukt door as. Als op 10km hoogte alle motoren uitvallen, dan heb je nog steeds 150km glijvlucht en dus de tijd om een luchthaven te bereiken.
Tja, en dan vallen net midden boven de Atlantische oceaan alle 4 de motoren uit... Probeer dan maar eens te landen zonder ongelukken of veel doden. Je hebt namelijk niks meer om af te remmen of eventueel gas bij te geven....

Ander probleem is dat het zicht van de piloten een heel stuk minder wordt, en dan wordt landen, als je boven land zit, een heel stuk moeilijker. Je kunt namelijk maar 1 keer aan komen vliegen, en als je mist, ben je gewoon de pineut, je hebt geen vermogen meer om opnieuw aan te komen vliegen.

Is dus een onverantwoord risico dat je neemt, want niet alleen JIJ zit in dat vliegtuig, maar ook heel veel andere mensen, en die willen misschien gewoon veilig vliegen?

Het is gewoon zo dat ze dit uit voorzorg doen, want wat gebeurt er straks met het image van vliegtuigen als er een paar uit de lucht vallen? Die krijgt een flinke klap, terwijl ze het al hard te halen hebben. Ernaast krijg je dan ook te maken met flinke schadeclaims, en zullen de betreffende vliegtuigmaatschappijen ook flinke image problemen hebben, want dan staat iedereen schande te roepen dat ze dat risico hebben genomen.
  maandag 19 april 2010 @ 10:53:17 #73
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80473288
http://icelandreview.com/icelandreview/daily_news/?cat_id=29314&ew_0_a_id=360998
quote:
Meteorologists have predicted a southeasterly wind direction tomorrow evening, which could result in ash from the volcanic eruption in Eyjafjallajökull glacier falling in Iceland’s capital region.

However, the ash fall is only expected to last for approximately one day, as the wind is forecast to blow in from the northeast in the middle of this week, Morgunbladid reports.

There was no ash fall in the area below the Eyjafjöll mountain range in south Iceland yesterday but last night ash fall picked up again and now the ash cloud stretches from Ásólfsskáli to Sólheimasandur, ruv.is reports.

There is practically no visibility east of Ásólfsskáli. After 6:30 am the ash fall increased significantly at the farm Thorvaldseyri at the foot of the glacier.

A northerly wind direction is forecast for today, so ash fall is predicted south of the glacier, below the Eyjafjöll mountain range and even in the Westman Islands. The orad between Sólheimasandur and the Markarfljót bridge is closed.

Schools in Vík will be closed today—both elementary and play schools. It is very windy in Vík at the moment and ash that has fallen is blowing in all directions. Parents of young children are asked to keep them inside.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 april 2010 @ 10:54:08 #74
862 Arcee
Look closer
pi_80473321
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:44 schreef Isdatzo het volgende:
...ot een uitbarsting die een groot gedeelte van europa onder de as legt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 19 april 2010 @ 10:56:08 #75
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80473383
quote:
De wind op ijsland kan wel uit 't noorden komen maar daarna wordt 'ie opgepikt door een oostelijke georiënteerde luchtstroom en dat stuurt het deze kant op.

Echter aan 't eind van de week krijgen wij een andere aanvoerrichting en hebben we geen last meer van de as. Of iig, zo ziet het er nu naar uit.
Huilen dan.
  maandag 19 april 2010 @ 10:58:33 #76
6941 APK
Factual, I think.
pi_80473469


Knallen maar!
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 19 april 2010 @ 11:16:24 #77
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_80474096
quote:
Op maandag 19 april 2010 04:12 schreef indahnesia.com het volgende:
En nog maar eens het plaatje van enkele meetstations rond de Katla vulkaan. Zonder dat ik precies weet wat het betekent ziet het er eng uit.

[ afbeelding ]
Dit zijn laag frequente tremors, die kun je meten in elke vulkaan, eigenlijk een soort "ademhaling" een teken van een op handen zijnde uitbarsting kan zijn het veranderen van de frequentie en de intensiteit van de tremors. De volgende stap zou zijn meetbare bevinkjes op deze site: http://www.vedur.is/skjal(...)lftar/myrdalsjokull/

En als Katla daar mee begint dan kan het heel snel gaan.
be nice or go away
  maandag 19 april 2010 @ 11:22:37 #78
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80474364
Ja, of het kan nog heel lang duren. Of er gebeurt helemaal niks.

Sowieso is het lastig om uit dat grafiekje te destilleren wáár die trillingen vandaan komen daar de meetpunten zowel in het gebied van de katla als van de Eyjafjallajokull liggen.
Huilen dan.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 april 2010 @ 11:24:39 #79
862 Arcee
Look closer
pi_80474457
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:58 schreef APK het volgende:
[ afbeelding ]

Knallen maar!
Je hebt 2 keer ingezet op dezelfde weddenschap?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 19 april 2010 @ 11:28:01 #80
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80474626
@eurocontrol
quote:
PRESS UPDATE 10.30 CET: between 8,000-9,000 flights to take place today. On a normal Monday, we would expect 28,000. #euva #ashtag
pi_80474655
tvp

en goedemorgen.
pi_80474737
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Variërend van een kleine uitbarsting die niet eens door de ijskap heen breekt en enkel wat smeltwater oplevert tot een uitbarsting die een groot gedeelte van europa onder de as legt.

Niemand die 't weet.
In dat 2e geval, wat dan?
  maandag 19 april 2010 @ 11:33:25 #83
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_80474830
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:31 schreef MarkyB het volgende:

[..]

In dat 2e geval, wat dan?
afwachten, niets dat je er tegen kunt doen
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  maandag 19 april 2010 @ 11:33:49 #84
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_80474842
oh, en een massaontslag golf bij de vliegtuigmaatschappijen waarschijnelijk.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  maandag 19 april 2010 @ 11:36:15 #85
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80474938
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:31 schreef MarkyB het volgende:

[..]

In dat 2e geval, wat dan?
Dan kan je denken aan het volledig mislukken of onbruikbaar raken van oogsten, dus problemen met het verkrijgen van (vers) voedsel, het gedwongen moeten binnenhouden van vee dat uiteindelijk ook niks meer te eten heeft, dragen van mondkapjes en een behoorlijk ontwrichte samenleving en niet te vergeten de schade aan de natuur.

Maar voor 't zelfde geld gebeurt er niks hoor. Of een veel kleinre uitbarsting met beperkte gevolgen. Of een uitbarsting met vergelijkbare gevolgen als van de Eyjafjallajokull.
Huilen dan.
  maandag 19 april 2010 @ 11:38:06 #86
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80475024
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

De wind op ijsland kan wel uit 't noorden komen maar daarna wordt 'ie opgepikt door een oostelijke georiënteerde luchtstroom en dat stuurt het deze kant op.

Echter aan 't eind van de week krijgen wij een andere aanvoerrichting en hebben we geen last meer van de as. Of iig, zo ziet het er nu naar uit.
Bron? Of wordt dan alles richting VS geblazen?
Resistance is futile.
  maandag 19 april 2010 @ 11:41:13 #87
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80475137
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Bron? Of wordt dan alles richting VS geblazen?
Dit is over 144 uur (6 dagen):



Huilen dan.
pi_80475510
Ryanair heeft de vluchten tot woensdag 13:00 uur gecanceld, maar ik vlieg juist die dag om 16:20 uur naar Stockholm (of waarschijnlijk niet dus). Zou het heel gek zijn om nu al andere plannen te maken? Ik kan me bijna niet voorstellen dat die vlucht gaat, en vind het eigenlijk ook een beetje eng om daar dan in te zitten aangezien het zuiden van Scandinavië juist zo veel as in de lucht heeft hangen. Hoe groot is de kans dat die vlucht kan doorgaan? Of komt er waarschijnlijk binnenkort een bericht dat die ook gecanceld is.
pi_80475553
Met nog 2 uur te gaan tot de gisteren gestelde limiet van 14:00, is er al duidelijkheid?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 19 april 2010 @ 11:52:40 #90
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_80475567
blijft interessant om het allemaal te lezen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 19 april 2010 @ 11:57:07 #91
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80475732
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:50 schreef p-etr-a het volgende:
Ryanair heeft de vluchten tot woensdag 13:00 uur gecanceld, maar ik vlieg juist die dag om 16:20 uur naar Stockholm (of waarschijnlijk niet dus). Zou het heel gek zijn om nu al andere plannen te maken? Ik kan me bijna niet voorstellen dat die vlucht gaat, en vind het eigenlijk ook een beetje eng om daar dan in te zitten aangezien het zuiden van Scandinavië juist zo veel as in de lucht heeft hangen. Hoe groot is de kans dat die vlucht kan doorgaan? Of komt er waarschijnlijk binnenkort een bericht dat die ook gecanceld is.
Gezien het feit dat er pas aan 't eind van de week verbetering van de situatie in zicht is zou ik niet op die vlucht rekenen.
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:51 schreef indahnesia.com het volgende:
Met nog 2 uur te gaan tot de gisteren gestelde limiet van 14:00, is er al duidelijkheid?
Nope, geen duidelijkheid maar ik kan me niet voorstellen dat er vandaag nog gevlogen wordt. In de loop van de avond trekt er een nieuw gebied met as over het land.
Huilen dan.
  maandag 19 april 2010 @ 11:58:44 #92
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80475801
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:51 schreef indahnesia.com het volgende:
Met nog 2 uur te gaan tot de gisteren gestelde limiet van 14:00, is er al duidelijkheid?
Paar uur geleden:
https://www.cfmu.eurocont(...)eway/spec/index.html
quote:
Airspace availability:
(Aerodromes geographically located within these airspaces if closed will be unavailable):

EB Belgium - closed 19-1800z
ED Germany - closed up to FL195 until 20-0000z
ED Germany all airports - see relevant NOTAMs
EDYY Maastricht - open
EE Estonia - closed 19-1200z, available above FL200
EF Finland - closed 19-1500z for flights above FL 355 contact the FMP
EG United Kingdom - closed 20-0000z
EH Netherlands - closed 19-1800z
EI Ireland - closed 19-1800z
EK Denmark - closed 20-0000z, available above FL355
EN Bodo - open
EN Oslo - open
EN Stavanger open
(for details call +4775542900)
ESMM Malmo north - open
ESMM Malmo south - closed 19-1400utc
ESOS open north of 60n until 19 1200
EP Poland - see notam A2294/10
LB Bulgaria - open but N-part closed sfc-fl285 notam A0500/10
LD Croatia - open from 0700
LE Spain - open
LFMM Marseille- open
LFEE Reims - closed 20-0600z
LFFF Paris - closed 19-1300z
LFRR Brest- closed 20-0000z
LFBB Bordeaux- open, except LFBBN+LM sectors FL145-195 closed until 1300z
LH Hungary - closed 19-1000z, available above FL245 , Notam A0572/10 refers
LI Italy Milan - CLOSED up to FL195 20-0600z
LI Italy Padova -CLOSED up to FL195 20-0600z
LJ Slovenia - open
LK Czech Republic - closed up to FL 245 20-0000z
LO Austria - a danger area over the entire FIR see notam
LR Romania - closed up to FL 285 19-1500z, except MOPUG sector, Notam A0736/10 refers
LS Zurich- closed up to FL200 20-0600z
LS Geneva- closed up to FL200 20-0000z
LY Serbia - open
LZBB Bratislava - closed up to FL245 19-1200z notam A/0626/10
E-part open (Vamog-Supak) notam C0631/10
UKLV - closed up to FL 205 19-1700z
UKOV - closed up to FL 205 19-1200z
UKFV - open
UKDV - open
pi_80475995
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Gezien het feit dat er pas aan 't eind van de week verbetering van de situatie in zicht is zou ik niet op die vlucht rekenen.
Dat dacht ik ook al. Het vervelende is alleen dat het hier http://62.134.190.240/en/(...)ELAND-table-21apr-GB nog niet bij staat, waardoor het lastig is om nu andere plannen te maken. Ik hoop eigenlijk dat ze snel zeggen dat de vluchten van heel 21 april niet kunnen doorgaan.
  maandag 19 april 2010 @ 12:05:21 #94
6941 APK
Factual, I think.
pi_80476035
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:24 schreef Arcee het volgende:

[..]

Je hebt 2 keer ingezet op dezelfde weddenschap?
Het hele bedrag werd niet in een keer goedgekeurd.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 19 april 2010 @ 12:08:02 #95
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_80476128
Gisteren vlogen hier twee paragliders, door wat normaal de aanvliegroute van de Kaagbaan is. Erg grappig om te zien, maar is dat sowieso toegestaan doordat het luchtruim dicht is of moet men daar dan nog toestemming voor vragen?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_80476243
Als de beelden van onderstaande link inderdaad uitkomen dan ziet het er naar uit dat er de 21ste in elk geval wel weer gevlogen kan worden (zuidwaarts that is)

http://www.eurad.uni-koeln.de/
  maandag 19 april 2010 @ 12:12:30 #97
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_80476264
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Variërend van een kleine uitbarsting die niet eens door de ijskap heen breekt en enkel wat smeltwater oplevert tot een uitbarsting die een groot gedeelte van europa onder de as legt.

Niemand die 't weet.
Bij die laatste klinkt het alsof je het over een uitbarsting hebt met een VEI van 6+. (Op z'n minst zoëen als Mt. Pinatubo in 1991)
  maandag 19 april 2010 @ 12:20:58 #98
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80476571
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:12 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Bij die laatste klinkt het alsof je het over een uitbarsting hebt met een VEI van 6+. (Op z'n minst zoëen als Mt. Pinatubo in 1991)
Ja, dat zou kunnen.
Huilen dan.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 april 2010 @ 12:21:24 #99
163650 Greys
pi_80476586
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:05 schreef APK het volgende:

[..]

Het hele bedrag werd niet in een keer goedgekeurd.


En hoe werkt dat dan, moet er dan ook nog een 'minimale' heftigheid zijn aan uitbarsting voordat je 'Yes' telt?
Of telt het al als er maar een klein uitbarstinkje is? Want ik had begrepen dat dat ook het geval kan zijn
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Frontpage maandag 19 april 2010 @ 12:40:31 #100
145738 superworm
is erbij
pi_80477385
TVP.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')