quote:BREAKING: Two Dutch soldiers have died in a bombing in southern Afghanistan, sources say.
quote:Ministerie van Defensie geeft om 21.30 uur een persconferentie. Tijdstip geeft al aan dat het, zo goed als zeker, triest nieuws zal zijn.
Bronquote:KABUL (BNO NEWS) -- Two Dutch soldiers were killed after an explosion in southern Afghanistan on Saturday, a source told BNO News.
The service members were killed in an improvised explosive device (IED) attack that happened in Afghanistan's Uruzgan province. Peter van Uhm, the Commander of the Dutch armed forces, will make a statement at 9.30 p.m. local time.
Saturday's casualties bring the total number number of coalition troops killed in Afghanistan so far this year to 150, according to a BNO News tally. Most of the casualties - 90 - were from the United States, and most of whom died in improvised explosive device (IED) attacks.
Na zoveel aantal jaartjes kunnen ze nu toch wel terug?quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Triest.
Ook ongetwijfeld zal dit helaas haast weer dankbaar worden aangegrepen door tegenstanders van de missie daar. Met elke dode kunnen ze harder schreeuwen "we horen daar niet".
Jij bent degene die erover begint.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Triest.
Ook ongetwijfeld zal dit helaas haast weer dankbaar worden aangegrepen door tegenstanders van de missie daar. Met elke dode kunnen ze harder schreeuwen "we horen daar niet".
Wel, ja. Natuurlijk. Als je tegen de deelname aan de oorlog in Afghanistan bent omdat je vindt dat Nederlanders daar niet horen te sterven, of omdat je vindt dat Nederlanders geen Afghanen moeten vermoorden, dan is het vanzelfsprekend dat wanneer er een Nederlander sterft of een Afghaan vermoord wordt, je nogmaals en nadrukkelijk voor je mening uit komt. Ik zie niet helemaal hoe dit verbazingwekkend zou kunnen zijn.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Inderdaad.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:48 schreef Pino112 het volgende:
Damn
Gaan we dus net weer een paar maanden te laat weg daar![]()
Wat een stupide opmerkingquote:Op zaterdag 17 april 2010 20:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Triest.
Saviour liep voor in de polonaisequote:Op zaterdag 17 april 2010 20:51 schreef Bleekscheet het volgende:
ik kan me nog herinneren hoe er werd gejuichdop Fok over de doden bij aardverschuiving in Marokko.
Ik zie het keer op keer weer gebeuren na zo'n bericht. Mensen die het haast toejuichen.quote:
Ja gek hè __Saviour__, dat er aan de andere kant van het spectrum ook mongolen zitten?quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:56 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik zie het keer op keer weer gebeuren na zo'n bericht. Mensen die het haast toejuichen.
Toch raar,quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:40 schreef Merkie het volgende:
Sterke aan SoldMayor. Die zal zijn tranen niet kunnen bedwingen denk ik.
Schop het ff de FP opquote:
quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Schop het ff de FP op
Er is nog niks
Wat goed van jou.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:49 schreef Zith het volgende:
tja, ben niet echt van de "onze jongens" dus voel niet echt meer dan dat ik zou doen als ik hoorde dat er twee ghanezen dood zijn
Nu terug brengen en dan zijn deze jongens voor niks gestorven, omdat er weer één of andere dictator daar de macht gaat grijpen?quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:16 schreef Torrio het volgende:
Haal die gasten toch terug![]()
Totaal onnodig verlies weer, niet te geloven, rust in vrede mannen.
leuk met die pi erbij ...quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:49 schreef Zith het volgende:
tja, ben niet echt van de "onze jongens" dus voel niet echt meer dan dat ik zou doen als ik hoorde dat er twee ghanezen dood zijn
21.54 extra nieuws op RTL4quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Op welke zender komt die persconf? Weet iemand dat?
Eentje is een korporaal, ander is idd een marinier.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:50 schreef Adelante het volgende:
Ik wist niet dat er ook mariniers zaten in die woestijn.
Zelf kikvorsmannenquote:Op zaterdag 17 april 2010 21:50 schreef Adelante het volgende:
Ik wist niet dat er ook mariniers zaten in die woestijn.
Dat is die Korporaal wel een Korporaal der Mariniers, en dus ook bedoeld door bovenstaande.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:51 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Eentje is een korporaal, ander is idd een marinier.
Ik weet er idd geen zak van af, bij mariniers denk ik aan fregatten en open zee.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:52 schreef John_Gotti2 het volgende:
[..]
Zelf kikvorsmannen![]()
Maar als je weet wat de mariniers doen is het ook niet zo vreemd.
Qua Patet Orbis, helaas voor rest hun nog 1 laatste reis. R.I.P.
Dat is de marine. Het korps mariniers is een elite eenheid.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:55 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik weet er idd geen zak van af, bij mariniers denk ik aan fregatten en open zee.
Extra nieuwsuitzending nu op RTL4
Dit had idd ook met een banner boven in beeld door de reguliere programmering gekund.quote:
Zo wijd de wereld strekt... Die gasten komen overal. Mooi vak, maar niet geheel ongevaarlijk.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:55 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik weet er idd geen zak van af, bij mariniers denk ik aan fregatten en open zee.
een kleine 150 man moet er nu zitten denk ik?quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:55 schreef Adelante het volgende:
[..]
Extra nieuwsuitzending nu op RTL4
de wereld staat helemaal niet stil?quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:00 schreef Q. het volgende:
Wow, mensen gaan dood in een oorlog, ja, daar moet inderdaad meteen de hele wereld voor stil staan. Hoe kan dit?
Maar wat klopt er dan niet aan de redenering?quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:56 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik zie het keer op keer weer gebeuren na zo'n bericht. Mensen die het haast toejuichen.
Dat ze daar niet horen, heeft niets met eventuele gesneuvelden te maken. Of er vandaag niets was gebeurd, 2 doden of 100.. In ieder geval hoor je daar niet te zijn.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Triest.
Ach, van de meeste burgerdoden hóren we niet eens. En ik heb niet minder medelijden met de jonge onnozelaars die zich bij de Taliban hebben aangesloten dan met 'onze jongens'.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:22 schreef MaskOfSanity het volgende:
Wat mij wel erg stoort is dat heel Nederland z'n schouders ophaalt wanneer er 'per ongeluk' een basisschooltje vol kids wordt gebombardeerd in een oorlog, maar vervolgens wel met overslaande stem en tranen in de ogen vertellen dat "1 van hun jongens" is omgekomen in een strijd waar hij zelf voor koos.
Dat is inderdaad heel hypocriet ja.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:22 schreef MaskOfSanity het volgende:
Wat mij wel erg stoort is dat heel Nederland z'n schouders ophaalt wanneer er 'per ongeluk' een basisschooltje vol kids wordt gebombardeerd in een oorlog, maar vervolgens wel met overslaande stem en tranen in de ogen vertellen dat "1 van hun jongens" is omgekomen in een strijd waar hij zelf voor koos.
Zij wel, zij hebben de opdracht gekregen daar heen te gaan en dus gingen ze. Ongeacht of ze het er mee eens zijn of niet (dat is beschouwing nemen levert een heel ander gesprek/duscussie op) .quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:14 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
Dat ze daar niet horen, heeft niets met eventuele gesneuvelden te maken. Of er vandaag niets was gebeurd, 2 doden of 100.. In ieder geval hoor je daar niet te zijn.
Onze jongens zijn dus ook evengoed jonge onnozelaarsquote:Op zaterdag 17 april 2010 22:24 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Ach, van de meeste burgerdoden hóren we niet eens. En ik heb niet minder medelijden met de jonge onnozelaars die zich bij de Taliban hebben aangesloten dan met 'onze jongens'.
Met emotie en drogredenen kun je de rationele argumenten tégen de missie niet onderuit halen, jammer.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:25 schreef John_Gotti2 het volgende:
[..]
Zij wel, zij hebben de opdracht gekregen daar heen te gaan en dus gingen ze. Ongeacht of ze het er mee eens zijn of niet (dat is beschouwing nemen levert een heel ander gesprek/duscussie op) .
Vele zouden nu ook gewoon gaan. En dat dit gevaar bij het werk hoort hoef je een militair/marinier niet vertellen. Het op een manier die van weinig tot geen respect getuigd nu lopen roepen dat je voor dat gevaar kiest en dat het onderdeel van je werk is, daar schijt ik nou de balen van.
Het gebrek aan respect dat zij krijgen is schande. En helaas ook een afspiegeling van een gedeelte van de bevolking die ongeïnformeerd over dit soort zaken een mening durven te uiten die vaak kant nog wal raakt.
Ik blijf overtuigd dat we daar goed werkt doen.
Helaas dit jaar op 10dec 2 man, nee 2 mariniers, meer te herdenken en te eren.
R.I.P.
Jij ouwehoert vanuit de motivatie en beleving van een marinier/militair, maar je begreep toch wel dat wij het erover hadden dat ze daar nooit naar toegestuurd hadden moeten worden.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:25 schreef John_Gotti2 het volgende:
[..]
Zij wel, zij hebben de opdracht gekregen daar heen te gaan en dus gingen ze. Ongeacht of ze het er mee eens zijn of niet (dat is beschouwing nemen levert een heel ander gesprek/duscussie op) .
Vele zouden nu ook gewoon gaan. En dat dit gevaar bij het werk hoort hoef je een militair/marinier niet vertellen. Het op een manier die van weinig tot geen respect getuigd nu lopen roepen dat je voor dat gevaar kiest en dat het onderdeel van je werk is, daar schijt ik nou de balen van.
Het gebrek aan respect dat zij krijgen is schande. En helaas ook een afspiegeling van een gedeelte van de bevolking die ongeïnformeerd over dit soort zaken een mening durven te uiten die vaak kant nog wal raakt.
Ik blijf overtuigd dat we daar goed werkt doen.
Helaas dit jaar op 10dec 2 man, nee 2 mariniers, meer te herdenken en te eren.
R.I.P.
Precies. Wat mij altijd opvalt, is dat politiek helemaal geen reden speelt bij hun beroepskeuze. Ze zijn op zoek naar een 'uitdagende' of 'actieve' baan, en daar wordt ook op ingespeeld door de Landmacht.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:26 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]
Onze jongens zijn dus ook evengoed jonge onnozelaars
Lol. Nee natuurlijk niet. we hebben er geen fuck te zoeken en we hebben er een zooi figuren naartoe gestuurd die een heleboel afghanen afknallen met geen doel. Oh ja. Opbouwmissiequote:Op zaterdag 17 april 2010 22:25 schreef CartWOman het volgende:
Dan is het niet erg? Damn, de verharding.
Stoer van je, dat je niet rouwt om een mensenleven. Ik zal ook niet rouwen om het jouwe. Want je krijgt het respect wat je anderen toont.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:21 schreef GrotePierFR het volgende:
Wie naar het zwaard grijpt, komt er door om.
Ik rouw niet om de omgekomen militairen, sorry.
Weet ik, Guus, en daar heb ik ook m'n twijfels bij, ik kom er niet uit of ik ze daar wel of niet wil hebben; voor elke keuze valt iets te zeggen vind ik.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:28 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Lol. Nee natuurlijk niet. we hebben er geen fuck te zoeken en we hebben er een zooi figuren naartoe gestuurd die een heleboel afghanen afknallen met geen doel. Oh ja. Opbouwmissie
Denk eens na meiske.
En wat doet het elke keer weer met jou als je te horen krijgt dat er weer onschuldige kinderen etc. slachtoffer zijn geworden in bijv. Afghanistan?quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:30 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Stoer van je, dat je niet rouwt om een mensenleven. Ik zal ook niet rouwen om het jouwe. Want je krijgt het respect wat je anderen toont.
Of ze het nou "hebben opgezocht" of niet door bij de krijgsmacht te gaan, dat wil niet zeggen dat hun dood ineens niet meer te betreuren valt.
Je kunt de dood van iemand toch prima betreuren, zonder het eens te zijn met hun aanwezigheid? Is dat nou zo moeilijk te scheiden?quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:34 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Weet ik, Guus, en daar heb ik ook m'n twijfels bij, ik kom er niet uit of ik ze daar wel of niet wil hebben; voor elke keuze valt iets te zeggen vind ik.
Maar het zijn wel 2 jonge mannen, met hún idealen. En dat vind ik triest.
Ja, had ik idd ook al gevonden en zag ook die foto dacht ook... meteen aan die 2 kinderen... Pfff... wat erg allemaal zo'n jong gezin uiteen gerukt... (voor de familie van Marc is het uiteraard net zo erg) maar goed... het is en blijft afschuwelijk.quote:Op zaterdag 17 april 2010 @ 22:16 schreef Rygar het volgende:
Volgens mij is dit hem... ook nog net een kleine gekregen...
http://jmhouwi.hyves.nl/profiel/
Nee. Het waren niet hun idealen. Ze waren gewoon bij de marine. Wie weet via de fok banner. Je gaat bij de marine en je ziet wel waar je wie moet schieten.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:34 schreef CartWOman het volgende:
Maar het zijn wel 2 jonge mannen, met hún idealen. En dat vind ik triest.
Natuurlijk, die reacties doelde ik dan ook niet op.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:36 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
Je kunt de dood van iemand toch prima betreuren, zonder het eens te zijn met hun aanwezigheid? Is dat nou zo moeilijk te scheiden?
Kan, maar dat geloof ik dus niet. Ik geloof meer in een soort groepsgevoel, dat ze daadwerkelijk geloven iets te betekenen in de missie. Wellicht naïef, het zij zo.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:38 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Nee. Het waren niet hun idealen. Ze waren gewoon bij de marine. Wie weet via de fok banner. Je gaat bij de marine en je ziet wel waar je wie moet schieten.
Ik heb werkelijkwaar geen idee wat hun idealen zijn. Mischien was vissen wel een hobby van 1 van ze. Z'n leven.
Wie weet.
Dat vind ik ook jammer en treurig. En dan? Moet ik dan, ter compensatie, maar gewoon niet treuren als Nederlandse soldaten omkomen? Hoe is de hele Afghanistan ja / nee, oorlog goed / slecht, pacifisme, militarisme, etc. discussie uberhaubt relevant hier?quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:35 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
En wat doet het elke keer weer met jou als je te horen krijgt dat er weer onschuldige kinderen etc. slachtoffer zijn geworden in bijv. Afghanistan?
Daar kan jij weinig over zeggen. Er zijn er genoeg die om een ideaal bij het korps gaan, daarnaast natuurlijk ook genoeg voor diverse andere uiteenlopende redenen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:38 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Nee. Het waren niet hun idealen. Ze waren gewoon bij de marine. Wie weet via de fok banner. Je gaat bij de marine en je ziet wel waar je wie moet schieten.
Ik heb werkelijkwaar geen idee wat hun idealen zijn. Mischien was vissen wel een hobby van 1 van ze. Z'n leven.
Wie weet.
Jij verweet iemand anders dat hij weinig emotie toonde bij dit verlies. Mensen zoals jij zeggen vaak keurig dat het ze aangrijpt, ze het erg vinden, maar emotioneel doet het vrijwel niets en na het sportjournaal ben je het weer vergeten.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:43 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Dat vind ik ook jammer en treurig. En dan? Moet ik dan, ter compensatie, maar gewoon niet treuren als Nederlandse soldaten omkomen? Hoe is de hele Afghanistan ja / nee, oorlog goed / slecht, pacifisme, militarisme, etc. discussie uberhaubt relevant hier?
Er zijn twee Nederlandse jongens omgekomen, dat vind ik jammer. Ik vind dat ze goed werk aan't verrichten waren, maar die mening doet er niet toe.
Ik vind het ook treurig als er Afghanen omkomen. Of Papua's. Of Eskimo's. Nou en?
- knip -quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:43 schreef CartWOman het volgende:
Ik geloof meer in een soort groepsgevoel, dat ze daadwerkelijk geloven iets te betekenen in de missie.
Sterker nog, daar kan je als dienstnemende weinig over zeggenquote:
Dat hangt ervan af wat je onze grenzen vindt.Als je je aan de traditionele lanfsgrenzen houdt, dan niet, maar jij weet net zo goed als ik dat iemand uit het Midden-Oosten of Azië Nederland net zo goed kan bedreigen als een land "aan onze grens". Het "aan onze grenzen" is door globalisatie de halve wereld gaan beslaan.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:50 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
- knip -
Maar wat is het echte uitzicht? We hebben geen echte vijand. Daar is het probleem. Geen duitsers die we kunnen afknallen. We gaan naar afhanistan om taliban te bevechten. Ofzo. Kan aan mij liggen maar ik heb nog geen taliban dreiging gezien aan onze grenzen.
quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:47 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
Jij verweet iemand anders dat hij weinig emotie toonde bij dit verlies. Mensen zoals jij zeggen vaak keurig dat het ze aangrijpt, ze het erg vinden, maar emotioneel doet het vrijwel niets en na het sportjournaal ben je het weer vergeten.
Het punt is dat je het in perspectief moet zien. Al dat valse sentiment is nog het ergste van dit alles.
Wat stelt dit nou eigenlijk voor, wanneer je het vergelijkt met een kinderziekenhuis dat gebombardeerd wordt? En toch vergroot je dit uit en schreeuw je hier het hardst over. Meer dan terecht dat er ook mensen zijn die hier niet in mee wensen te gaan.
Dat maakt het in mijn ogen niet minder onzinnig om je drukker te maken over 2 Nederlandse militairen die omkomen, dan om 'ongelukjes' waarbij tientallen burgerslachtoffers vallen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:55 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
In oorlog worden nou eenmaal fouten gemaakt. Kwalijker zijn de Hajji fuckers die bommen laten ontploffen in vluchtelingenkampen. Het eerst is een fout, het tweede gebeurd opzettelijk.
politiek speelt niet altijd een reden voor de beroepskeuze van een militair. Persoonlijk in mijn geval deed het dat wel (als je het politiek wilt noemen) omdat ik bewust voor de KL/infanterie gekozen heb om uitgezonden te worden en een bijdrage te kunnen leveren aan de wederopbouw van dat land.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:28 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Precies. Wat mij altijd opvalt, is dat politiek helemaal geen reden speelt bij hun beroepskeuze. Ze zijn op zoek naar een 'uitdagende' of 'actieve' baan, en daar wordt ook op ingespeeld door de Landmacht.
dus moeten we ze maar hun gang laten gaan. Ok.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:58 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
De taliban heeft geen fuck te zoeken in nederland. Dat weet jij ook wel.
je bent een troll right?quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:00 schreef Braamyo het volgende:
omdat ik bewust voor de KL/infanterie gekozen heb om uitgezonden te worden en een bijdrage te kunnen leveren aan de wederopbouw van dat land.
Hi
Uhh? Wat doen ze dan ? Zeg maar waartegen we strijden?quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:00 schreef timmmmm het volgende:
dus moeten we ze maar hun gang laten gaan. Ok.
(zie vetgedrukte ondersteepte gedeelte)quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:28 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Lol. Nee natuurlijk niet. we hebben er geen fuck te zoeken en we hebben er een zooi figuren naartoe gestuurd die een heleboel afghanen afknallen met geen doel. Oh ja. Opbouwmissie
Denk eens na meiske.
Ja, goed punt. Je wil onze waarden met militaire onderbouwing doordrukken daar. Ok.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:06 schreef Braamyo het volgende:
(zie vetgedrukte ondersteepte gedeelte)
snap ff niet precies wat je bedoelt, maargoedquote:Op zaterdag 17 april 2010 23:09 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Ja, goed punt. Je wil onze waarden met militaire onderbouwing doordrukken daar. Ok.
Jij weet niet hoe het leven in Afghanistan gesteld was voor de aanval van de US? Het was een dictatuur waar men elke dag moest vrezen voor hun leven. Na de Afghaanse oorlog, toen de SU weg was, was het al een ramp, maar het dictatoriale regime van de Taliban heeft het er niet beter op gemaakt, na hun machtsovername.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:04 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Uhh? Wat doen ze dan ? Zeg maar waartegen we strijden?
Hilarisch, we zitten er omdat een hoger politiek/economisch doel dient, uiteindelijk profiteren we daar allemaal van.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:06 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Als jij zegt dat we er niks te zoeken hebben, neej dat klopt. Wij als Nederland hebben geen financieel gewin om daar te blijven. Maar als financieel sterk land hebben we wel een morele verantwoordelijkheid die we door daar aanwezig te zijn vervullen in de 'wereld samenleving'
Ik kan wel degelijk zeggen dat er mariniers en andere militaire zijn de wegens een ideaal of overtuiging (bv de overtuiging om goed te doen, etc) hun beroep hebben gekozen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:53 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Sterker nog, daar kan je als dienstnemende weinig over zeggen
Je hebt geen idee waar je naartoe moet om wie dan ook af te knallen.
Het is niet zo simpel als de 2e wereld oorlog he.
In sommige landen , dat zijn er best veel, is de democratie geen gemeengoed. Die leven nog met dorpsouden enzo. Invaden heeft geen zin. Dat is gwoon de cultuur daar, Karzai is er een voorbeeld van.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:11 schreef Braamyo het volgende:
snap ff niet precies wat je bedoelt, maargoed
Ieder wel denkend persoon zou zich gebaseerd op deze zin al achter de missie moeten scharen, deze zin spreekt boekdelen !quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:12 schreef timmmmm het volgende:
Al huisvestten ze geen terroristische kampen, dan nog was een invasie terecht geweest, puur om die heerschappij ten einde te brengen, omdat mensenrechten van nul en generlei waarde waren.
Jij gaat naar wat je meerdere willen. Dank U.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:12 schreef John_Gotti2 het volgende:
Ik ga naar waar ik een verschil kan maken
Dat is waar. Wat je wel even vergeet is dat bijvoorbeeld vrouwen vóór de machtsovername van de Taliban wel rechten hadden. Een burka was niet verplicht, onderwijs werd hun niet verboden. die rechten werden zomaar afgenomen, alleen omdat de Taliban aan het langste eind trok in een burgeroorlog.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:15 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
In sommige landen , dat zijn er best veel, is de democratie geen gemeengoed. Die leven nog met dorpsouden enzo. Invaden heeft geen zin. Dat is gwoon de cultuur daar, Karzai is er een voorbeeld van.
corrigeer me als ik me hierin vergis. Maar was ik van bijvoorbeeld video's over militairen in afganistan zie, en van mijn collega's hoor, is dat er juist heel veel met dorps oudsten besproken en overlegt word. En dat 'de missie' dus niet tussen de bewonder en het genoemde voorbeeld cultuur/dorpsoudsten instaat. maar er juist aan bijdraagt.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:15 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
In sommige landen , dat zijn er best veel, is de democratie geen gemeengoed. Die leven nog met dorpsouden enzo. Invaden heeft geen zin. Dat is gwoon de cultuur daar, Karzai is er een voorbeeld van.
Gek genoeg meen ik mij toch echt inmiddels (ex)militairen te herinneren die zeiden dat ze niet uitgezonden wilden worden.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:53 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Sterker nog, daar kan je als dienstnemende weinig over zeggen
Je hebt geen idee waar je naartoe moet om wie dan ook af te knallen.
Het is niet zo simpel als de 2e wereld oorlog he.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn argumenten slaan noch schip, noch wal...quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:24 schreef sp3c het volgende:
hij is toch niet tegen operaties in Afrika?
Reageer je nog wel eens inhoudelijk? In het grootste deel van Afrika zou het ook geheel en al gerechtvaardigd zijn, in dezen hadden we toevallig de kans mee te liften op de directe aanleiding voor de VS, namelijk dat er terroristenkampen waren in Afghanistan. De kans dan meteen wat aan de situatie in het land te doen met beide handen aangrijpen, zoals we dat ook in het grootste deel van Afrika.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:22 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
En nu? Je weet dat je gezever op heel afrika geprojectreerd kan worden? Somalie anyone?
- Bruggen en scholen zijn er gebouwd.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:28 schreef Guus Muisarm het volgende:
Oh, Ik heb dus een collega die een afghaan is. Ik ben niet helemaal de dombo. ik heb werkelijk geen idee wat we daar doen zelfs als we de relatieve schijnveiligheid van de nederelandse deel meenemen en we het een opbouw missie noemen en we als eindpunt u nemen dat er geen fuck gebeurd is.
Ja. Karzai is herkozen door zichzelf.
Vrouwen mogen zich vertonen. De televisie is niet meer verboden. Onderwijs is niet meer enkel voor mannen. Mannen hoeven niet meer bang te zijn 's nachts van hun bed enkel omdat ze hun baard bijgepunt hebben. Dat lijkt me al een hele goede zaak.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:28 schreef Guus Muisarm het volgende:
Oh, Ik heb dus een collega die een afghaan is. Ik ben niet helemaal de dombo. ik heb werkelijk geen idee wat we daar doen zelfs als we de relatieve schijnveiligheid van de nederelandse deel meenemen en we het een opbouw missie noemen en we als eindpunt u nemen dat er geen fuck gebeurd is.
Ja. Karzai is herkozen door zichzelf.
Andersom mag je het wel aangrijpen om te schreeuwen "we horen daar wel"?quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Triest.
Ik ben niet tegen operaties waar dan ook. Als er maar iets van eind aan zit.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:24 schreef sp3c het volgende:
hij is toch niet tegen operaties in Afrika?
dat zegt hij nietquote:Op zaterdag 17 april 2010 23:30 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Andersom mag je het wel aangrijpen om te schreeuwen "we horen daar wel"?
"Het sneuvelen van deze twee militairen herinnert ons op tragische wijze dat het werk in Uruzgan en in Afghanistan nog lang niet klaar is," zei Van Uhm tijdens een persconferentie waarbij hij zijn medeleven betoonde.
[Upd] Twee Nederlandse militairen gedood in Afghanistan
Inderdaad, militairen kiezen hun werk zelf niet. Dat doet de regering. In dit geval is het werk afbouwen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat zegt hij niet
ons werk is klaar zodra de laatste militair op het vliegtuig zit
tot die tijd is het zaak om waakzaam te blijven ofzoiets
Hmm?quote:
Oh, je zou zo ook marinier worden al ze "Afrika" in de banner zetten?quote:In het grootste deel van Afrika zou het ook geheel en al gerechtvaardigd zijn,
Wat is je probleem met afrika?quote:in dezen hadden we toevallig de kans mee te liften op de directe aanleiding voor de VS, namelijk dat er terroristenkampen waren in Afghanistan. De kans dan meteen wat aan de situatie in het land te doen met beide handen aangrijpen, zoals we dat ook in het grootste deel van Afrika.
Bla bla bla geeft de samenvatting wel weer denk ikquote:En als je nou volgende keer eens op mijn quote reageert, in plaats van het kinderachtig af te doen met bla bla bla.
Inderdaad, dat is het enige wat ik van je hoor. Eerst ga je lullen over het nut van de missie, ben je daarover uitgeluld, ga je ineens over op totaal iets anders, aan maar doorzuigen tot je ergens gelijk kan krijgen in ook maar íéts negatiefs.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:42 schreef Guus Muisarm het volgende:
Bla bla bla geeft de samenvatting wel weer denk ik
quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:47 schreef timmmmm het volgende:
Het is mooi dat deze twee jongens er waren, mensen die wél oog hadden voor de goede zaak. RIP
Hoe kom je daarbij? Waarschinlijker is dat ze gewoonweg de marine voor het "avontuur" hebben "gejoined" De termen klinken lekker en het is als een film. Ja, ze schieten op je.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:47 schreef timmmmm het volgende:
Het is mooi dat deze twee jongens er waren, mensen die wél oog hadden voor de goede zaak.
Ik vraag me af wat triester is. Het gebash van militairen; óf het bord voor de kop van de mensen die über alles vóór de Uruzgan missie zijn en moedwillig er de nutteloosheid en dubieuze motieven die er spelen er niet van willen inzien.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:59 schreef rutger05 het volgende:
Heel erg triest dat er weer Nederlandse soldaten zijn omgekomen bij de uitoefening van hun missie in dienst van het Nederlandse volk en het volk van Afghanistan Ook erg triest bepaalde reacties en users hier, maar daar wil ik verder geen woorden vuil aan maken.
Zo triest jijquote:Op zaterdag 17 april 2010 22:21 schreef GrotePierFR het volgende:
Wie naar het zwaard grijpt, komt er door om.
Ik rouw niet om de omgekomen militairen, sorry.
Wat is daar triest aan? Ik kan zijn mening goed begrijpen. Als je ervoor kiest om militair te worden, dan ga je akkoord met het risico dat je uitgezonden kunt worden maar niet meer terug kunt komen.quote:
Zó denken nou precies veel pro-defensie mensen.quote:Op zondag 18 april 2010 00:10 schreef sp3c het volgende:
moet makkelijk leven zijn met de wetenschap dat iedereen die ergens iets anders over denkt een bord voor zijn hoofd heeft
mooie kutmening dan, dat is mijn meningquote:Op zondag 18 april 2010 01:39 schreef nattermann het volgende:
[..]
Wat is daar triest aan? Ik kan zijn mening goed begrijpen. Als je ervoor kiest om militair te worden, dan ga je akkoord met het risico dat je uitgezonden kunt worden maar niet meer terug kunt komen.
Natuurlijk is het triest dat daar weer twee heren om het leven zijn gekomen, maar aan de andere kant deel ik zijn mening.
En zo is het ook.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Triest.
Tuurlijk niet, geen één land is verplicht aan wederopbouw te helpen. En dat is echt niet de enige reden waarom nederland in Afghanistan zit. Ze zitten daar ook omdat ze zijn meegesleurd door hun grote baas in amerika. Ja, afghanistan heeft het moeilijk maar er zijn landen die het nog moeilijker hebben, waarom is Nederland niet in sudan, angola of een ander land wat erger is? Het zenden van troepen heeft de oorlog alleen maar erger gemaakt. Misschien moet je eens met afghanen of irakezen praten, die zeggen wel wat anders dan ''we zijn zo blij met al die buitenlandse soldaten''quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:06 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Als jij zegt dat we er niks te zoeken hebben, neej dat klopt. Wij als Nederland hebben geen financieel gewin om daar te blijven. Maar als financieel sterk land hebben we wel een morele verantwoordelijkheid die we door daar aanwezig te zijn vervullen in de 'wereld samenleving'
blijkbaar zien veel mensen hun eigen leven als niet veel waard bedoel jequote:Op zondag 18 april 2010 09:31 schreef Montelly het volgende:
2 levens van jongen mannen voor een bermbom tijdens een oefening...
How sad..![]()
Ipv dat je eventueel sneuvelt in een fullcombat met taliban en dat je er zelf ook een paar meeneemt...maar nee, een bermbom tijdens een oefening nota benen.
Wat is het mensen toch weinig waard in dit opzicht...
Dat dus, ook erg hoorquote:Op zaterdag 17 april 2010 20:49 schreef Zith het volgende:
Oefening?quote:Op zondag 18 april 2010 10:02 schreef Gia het volgende:
Tja, niemand kiest er natuurlijk voor om gedood te worden. Dat het tijdens een oefening gebeurt en niet tijdens een missie maakt het nog triester.
Maar ze kiezen er wel zelf voor om militair te worden, wetende dat ze uitgezonden kunnen worden naar gevaarlijke gebieden. Er zijn meer beroepen waar gevaar voor eigen leven niet uitgesloten is.
Ik wens de nabestaanden veel sterkte, maar verder ben ik het wel eens met Zith. Ik rouw niet harder om deze jongens dan om andere omgekomen mensen, door wat voor ongeluk dan ook.
dat zou helemaal effe een party wrang wezen zegquote:Op zondag 18 april 2010 10:26 schreef Bruno25 het volgende:
nou ja, over een half jaar is het gelukkig afgelopen, maar dan rijden ze misschien in Nederland tegen een boom aan![]()
natuurlijk denken die net zoals mij, de meesten zijn verstandige voor rede vatbare kerelsquote:Op zondag 18 april 2010 02:54 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]
Zó denken nou precies veel pro-defensie mensen.
Dus jij vindt het goed om met geweld een ander land jouw normen en waarden op te leggen? De Duitse inval was dus terecht? Immers, in dit verfoeide land werden Joden zomaar met rust gelaten en dat kon nu eenmaal niet. In een beschaafd land werden Joden uit het dagelijks leven geweerd en uiteindelijk verdreven. Vonden de Duitsers. Dus kwamen ze hierheen om dat hier ook op te leggen. Werden ze verdorie door allerlei andere landen ineens gezien als boeman en gingen de mensen hier in Nederland zich er zomaar tegen verzetten!! De ondankbare honden! Terwijl ze alleen maar meer beschaving kwamen brengen!quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:12 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Jij weet niet hoe het leven in Afghanistan gesteld was voor de aanval van de US? Het was een dictatuur waar men elke dag moest vrezen voor hun leven. Na de Afghaanse oorlog, toen de SU weg was, was het al een ramp, maar het dictatoriale regime van de Taliban heeft het er niet beter op gemaakt, na hun machtsovername.
Al huisvestten ze geen terroristische kampen, dan nog was een invasie terecht geweest, puur om die heerschappij ten einde te brengen, omdat mensenrechten van nul en generlei waarde waren.
en met die afghanen viel best een beetje te praten, alleen dat is dan weer verneukt door CIA figuranten want die kloteyanks spelen liever spelletjes dan dat ze daadwerkelijk helpen....quote:Op zondag 18 april 2010 09:13 schreef aychelle het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, geen één land is verplicht aan wederopbouw te helpen. En dat is echt niet de enige reden waarom nederland in Afghanistan zit. Ze zitten daar ook omdat ze zijn meegesleurd door hun grote baas in amerika. Ja, afghanistan heeft het moeilijk maar er zijn landen die het nog moeilijker hebben, waarom is Nederland niet in sudan, angola of een ander land wat erger is? Het zenden van troepen heeft de oorlog alleen maar erger gemaakt. Misschien moet je eens met afghanen of irakezen praten, die zeggen wel wat anders dan ''we zijn zo blij met al die buitenlandse soldaten''
Dat is de vraag. Ik vermoed dat er nu meer mensen sterven door geweld dan in de jaren vóór de inval. Meer mensen hebben nu te maken met geweld en oorlog dan in de jaren vóór de inval. Is een lang leven en een vrijwaring van geweld ook niet een mensenrecht in een zekere zin? Ik hoop dat iedereen een vrij en goed leven mag en kan leiden, maar als je dan honderden en duizenden slachtoffers maakt en dorpen terroriseert, dan is 'maar denk toch aan de mensenrechten!' nogal hol.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:12 schreef timmmmm het volgende:
Volgens mij zaten we daar omdat een bevriend land is aangevallen.quote:Op zondag 18 april 2010 11:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dus jij vindt het goed om met geweld een ander land jouw normen en waarden op te leggen? De Duitse inval was dus terecht? Immers, in dit verfoeide land werden Joden zomaar met rust gelaten en dat kon nu eenmaal niet. In een beschaafd land werden Joden uit het dagelijks leven geweerd en uiteindelijk verdreven. Vonden de Duitsers. Dus kwamen ze hierheen om dat hier ook op te leggen. Werden ze verdorie door allerlei andere landen ineens gezien als boeman en gingen de mensen hier in Nederland zich er zomaar tegen verzetten!! De ondankbare honden! Terwijl ze alleen maar meer beschaving kwamen brengen!
Verandering in een land moet van binnenuit komen. Alleen dan is een volk er klaar voor, dan zijn de voorwaarden er die stabiliteit een mogelijkheid maken. Je kunt niet een land door oplegging van buitenaf een sprong in de tijd laten maken.
Oh ja? Welk land dan en wat had Afghanistan daar mee te maken? Volgens mij helemaal niks.quote:Op zondag 18 april 2010 17:20 schreef paddy het volgende:
[..]
Volgens mij zaten we daar omdat een bevriend land is aangevallen.
Ja, en? Ieder land heeft zelfbeschikkingsrecht. Als mensen in een land dingen willen veranderen beginnen ze een revolutie (zie Iran in 1979, bijvoorbeeld). Ik blijf erbij, dat je niet van buitenaf een land een bepaalde ontwikkeling of set van normen en waarden kunt opleggen. Dat is tegennatuurlijk aan de ontwikkeling van een land en een volk. Het is niets meer dan imperialisme. "Wij als superieure westerlingen weten hoe het moet en komen dat die arme bruintjes wel eens even uitleggen." The White Man's Burden werd het vroeger genoemd.quote:Ik zit de hele geschiedenis eens te lezen en eerlijk die vrouwen daar hebben niets anders gekend dan dan weer even wat vrijheid dan weer terug in hun hok geschopt door machtsgeile idioten (ja, taliban is aan de macht geholpen)
http://nl.wikipedia.org/w(...)djahedien_en_Taliban
Ook wanneer je terugscrolt, kan je zien dat het land nooit een eenheid is geweest.
Oftewel: hoe maak ik het bestendigen en uitbreiden van Westerse belangen moreel aanvaardbaar voor de media zodat het volk zijn steun verleent?quote:Op zondag 18 april 2010 17:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
. Ik blijf erbij, dat je niet van buitenaf een land een bepaalde ontwikkeling of set van normen en waarden kunt opleggen. Dat is tegennatuurlijk aan de ontwikkeling van een land en een volk. Het is niets meer dan imperialisme. "Wij als superieure westerlingen weten hoe het moet en komen dat die arme bruintjes wel eens even uitleggen." The White Man's Burden werd het vroeger genoemd.
Karzai is voor veel Afghanen een marionet, die de laatste tijd meer zijn eigen koers gaat varen nu hij weet wie er op de lange termijn de overhand gaat krijgen.quote:Op zondag 18 april 2010 17:48 schreef DeParo het volgende:
Ik had zo'n stukje gelezen van de Amerikaanse soldaten.
En er heerst daar toch een enorme wrok tegen Karzai.
Deze man is puur uit op het in stand houden van z'n eigen macht, dat is in zijn ogen ook het enige goede waarom de soldaten daar zijn, verder mogen ze niets van hem. Dan ben je er wel maar los je niets op.
Zou ik niet helemaal zeker van zijn, de mensen in Afghanistan, zien hem toch liever dan een Talibanfiguur. Je krijgt een zelfde soort situatie als in Pakistan, waarbij bovendien het leger en de politie, zijn speeltje zijn.quote:Op zondag 18 april 2010 17:51 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]
Karzai is voor veel Afghanen een marionet, die de laatste tijd meer zijn eigen koers gaat varen nu hij weet wie er op de lange termijn de overhand gaat krijgen.
Niettemin zal Karzai gauw verdwijnen als de Amerikanen minder invloed gaan uitoefenen. Karzai heeft gewoon geen credo als ex-CIA agent notabene.
Het gaat door ook meer om stammen en familiebanden enzo. Schijnt dat wij dat niet goed begrijpen, en dat het moeilijk te doorgronden is.quote:Op zondag 18 april 2010 17:53 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zou ik niet helemaal zeker van zijn, de mensen in Afghanistan, zien hem toch liever dan een Talibanfiguur. Je krijgt een zelfde soort situatie als in Pakistan, waarbij bovendien het leger en de politie, zijn speeltje zijn.
Ik denk dat Karzai het slim heeft gespeeld en veel minder marionet was dan hij in eerste instantie leek.
Het lijkt nu zelfs andersom zo te zijn.
En olie.quote:Op zondag 18 april 2010 17:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat door ook meer om stammen en familiebanden enzo. Schijnt dat wij dat niet goed begrijpen, en dat het moeilijk te doorgronden is.
Maar wel verkiezingen daar houden...quote:Op zondag 18 april 2010 17:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
En olie.
Schijnen wij als burger ook niet helemaal te begrijpen![]()
.
Maar je hebt gelijk.
Het is belangrijk dat je de goodwill hebt van de stamoudsten.
Het zijn wel soldaten he, het blijft risico van het vak,quote:Op zondag 18 april 2010 19:05 schreef Catwoman1986 het volgende:
Het is een trieste bedoeling daar.
Ik begrijp wel waarom we daar zitten en veel militairen die daar op uitzending geweest zijn, zijn van mening dat het goed is wat we daar doen, maar ik vraag het me af. Zal er daar ooit iets veranderen? Ten koste van zoveel levens en van jonge jongens die net aan hun leven beginnen?
Ze denken dat het goed en nuttig is wat ze doen, de toekomst zal het uitwijzen, van mij hoeft het nietquote:Op zondag 18 april 2010 19:05 schreef Catwoman1986 het volgende:
Het is een trieste bedoeling daar.
Ik begrijp wel waarom we daar zitten en veel militairen die daar op uitzending geweest zijn, zijn van mening dat het goed is wat we daar doen, maar ik vraag het me af. Zal er daar ooit iets veranderen? Ten koste van zoveel levens en van jonge jongens die net aan hun leven beginnen?
Tijden worden toch weer behoorlijk gespannen, het leger opdoeken heeft geen zin,quote:Op zondag 18 april 2010 20:20 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Ze denken dat het goed en nuttig is wat ze doen, de toekomst zal het uitwijzen, van mij hoeft het niet
quote:Op zondag 18 april 2010 21:49 schreef franske19 het volgende:
Rust in vrede Mariniers.
Diegene die verantwoordelijk zijn zullen boeten.
Balkenende??quote:Op zondag 18 april 2010 21:49 schreef franske19 het volgende:
Rust in vrede Mariniers.
Diegene die verantwoordelijk zijn zullen boeten.
En die mannen en vrouwen zijn niet gedwongen om in het leger te gaan he.quote:Op zondag 18 april 2010 23:38 schreef Cobra4 het volgende:
(bijna) iedereen vergeet dat die mannen vrouwen in Afghanistan zitten omdat onze regering heeft besloten hen te sturen. En wij hebben die regering gekozen.
De mannen en vrouwen zitten daar dus namens ons en mogen wel wat steun verwachten.
Ik heb niet voor die regering gekozen, hoor.quote:Op zondag 18 april 2010 23:38 schreef Cobra4 het volgende:
(bijna) iedereen vergeet dat die mannen vrouwen in Afghanistan zitten omdat onze regering heeft besloten hen te sturen. En wij hebben die regering gekozen.
Ik wens ze het allerbeste toe, hoor, maar behalve de steun die ze reeds financieel van mij krijgen, hoeven ze verder van mij niets te verwachten. Als ze niet willen sterven, vertrekken ze maar.quote:De mannen en vrouwen zitten daar dus namens ons en mogen wel wat steun verwachten.
Krijg er wel een soort loterij gevoel bij, ja..quote:
Bij lange na niet, maar dat er uiteindelijk tientallen Nederlandse doden zullen vallen is weinig verrassend te noemen. Daar moet men niet hypocriet over doen en dat wordt ook min of meer 'geaccepteerd' door de regering en de militairen zelf.quote:
Doe geen moeite. Het stikt hier van de kansloze nietsnutten die op alles en iedereen commentaar hebben.quote:Op zondag 18 april 2010 23:38 schreef Cobra4 het volgende:
De mannen en vrouwen zitten daar dus namens ons en mogen wel wat steun verwachten.
wat is dan het probleem??quote:Op maandag 19 april 2010 11:35 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
Bij lange na niet, maar dat er uiteindelijk tientallen Nederlandse doden zullen vallen is weinig verrassend te noemen. Daar moet men niet hypocriet over doen en dat wordt ook min of meer 'geaccepteerd' door de regering en de militairen zelf.
Die soldaten worden niet door de regering gedwongen om daar te zitten toch? Het is sneu dat er zo'n 20/30 nederlanders zijn gestorven maar het had niet gehoeven. We kunnen hier niemand de schuld van geven zelfs afghanistan niet. Maar vee jongens gaan het leger in omdat het ''stoer'' is en ze mogen ''schieten'' dus eindelijk wat spanning in hun leven. Amerikanen geven tenminste eerlijk toe dat ze het om die reden doen en ze er ook nog voor willen sterven. Maar amerikanen zakken natuurlijk zo'n 50 punten op het gebied van slimheid.quote:Op maandag 19 april 2010 11:41 schreef franske19 het volgende:
[..]
Doe geen moeite. Het stikt hier van de kansloze nietsnutten die op alles en iedereen commentaar hebben.
Wat mij betreft geen enkel probleem. Als je for some reason daar actief wilt zijn, dan weet je dat jij of je 'kameraden' gevaar kunnen lopen.quote:
ze worden niet gedwongen om in dienst te gaan waar ze vervolgens heen worden gestuurd kunnen ze niet zelf kiezenquote:Op maandag 19 april 2010 11:45 schreef aychelle het volgende:
[..]
Die soldaten worden niet door de regering gedwongen om daar te zitten toch?
zoveel?quote:Het is sneu dat er zo'n 20/30 nederlanders zijn gestorven maar het had niet gehoeven.
jaaaaaaaaa ze doen het allemaal om stoer te kunnen schietenquote:We kunnen hier niemand de schuld van geven zelfs afghanistan niet. Maar vee jongens gaan het leger in omdat het ''stoer'' is en ze mogen ''schieten'' dus eindelijk wat spanning in hun leven. Amerikanen geven tenminste eerlijk toe dat ze het om die reden doen en ze er ook nog voor willen sterven. Maar amerikanen zakken natuurlijk zo'n 50 punten op het gebied van slimheid.
op bevel van Amerika nog welquote:De oorlogen in afghanistan en irak zijn zowat kansloos en op bevel van Amerika. Dat je daar voor wilt sterven is je eigen keuze, maar dan is mijn medelijden weggg
ik krijg er een beetje een cpt. Obvious strikes again gevoel van eerlijk gezegdquote:Op maandag 19 april 2010 11:46 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
Wat mij betreft geen enkel probleem. Als je for some reason daar actief wilt zijn, dan weet je dat jij of je 'kameraden' gevaar kunnen lopen.
Iemand anders verbindt daar de conclusie aan dat je dan ook niet moet piepen; het zijn niet mijn woorden.
Vrij veel mensen snappen gewoon niet meer wat ze daar nog doen in een - in hun ogen - zinloze missie. Respect en sympathie zie je steeds meer afbrokkelen..quote:Op maandag 19 april 2010 11:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik krijg er een beetje een cpt. Obvious strikes again gevoel van eerlijk gezegd
Je kan wel in een vliegtuig lopen en ervan uitgaan dat je niet neerstort, je kan niet in een oorlog stappen en dan verwachten dat er niemand doodgaat.quote:Op maandag 19 april 2010 12:04 schreef sp3c het volgende:
ja dat zal best maar dat is een ander verhaal
hier grijpen mensen de dood van 2 militairen aan te grijpen om simpelweg te roepen dat het een bedrijfsrisico is vind ik een beetje zinloos
duh ... en gras is groen denk ik dan
je gaat toch ook niet in topics over vliegtuigrampen roepen dat ze er toch zelf in zijn gestapt?
niemand heeft ze gedwongen en die dingen vallen nu eenmaal wel is uit de lucht als je daar geen zin in hebt dan moet je maar met de auto al willen mensen die ook wel is in een boom parkeren dus als je daar geen zin in hebt dan ga je maar lopen etc.
Waarom dan dat hypocriete gedoe dat het zo erg is dat ze dood zijn, en dat er zelfs stilte moet worden gehouden als je zelf de vergelijking trekt met een versimpelde feiten-logica. Je ondermijnt je eigen punt hier.quote:Op maandag 19 april 2010 12:04 schreef sp3c het volgende:
hier grijpen mensen de dood van 2 militairen aan om simpelweg te roepen dat het een bedrijfsrisico is vind ik een beetje zinloos
je gaat toch ook niet in topics over vliegtuigrampen roepen dat ze er toch zelf in zijn gestapt?
niemand heeft ze gedwongen en die dingen vallen nu eenmaal wel is uit de lucht als je daar geen zin in hebt dan moet je maar met de auto al willen mensen die ook wel is in een boom parkeren dus als je daar geen zin in hebt dan ga je maar lopen etc.
Zeker waar. Indirect willen mensen er denk ik vaak mee aangeven dat het weer onnodige doden zijn, aangezien ze van mening zijn dat je met het verblijf daar niets opschiet of toevoegt.quote:Op maandag 19 april 2010 12:04 schreef sp3c het volgende:
hier grijpen mensen de dood van 2 militairen aan om simpelweg te roepen dat het een bedrijfsrisico is vind ik een beetje zinloos
Ikzelf heb er wel eens moeite mee dat we kennelijk veel uitgebreider stilstaan bij het overlijden van een NL militair, dan bij een Afghaanse burger.quote:Op maandag 19 april 2010 12:26 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik verbaas me met regelmaat over de achterlijkheid op en vanuit het DEF forum, maar iedere gestorven NL militair aangrijpen om nog maar eens een punt te maken wordt ook vermoeiend.
ja maar je kan niet in een vliegtuig lopen en ervan uitgaan dat er nooit 1 neerstortquote:Op maandag 19 april 2010 12:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je kan wel in een vliegtuig lopen en ervan uitgaan dat je niet neerstort, je kan niet in een oorlog stappen en dan verwachten dat er niemand doodgaat.
lol wat is dit nu weer voor logicaquote:Op maandag 19 april 2010 12:07 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]
Waarom dan dat hypocriete gedoe dat het zo erg is dat ze dood zijn, en dat er zelfs stilte moet worden gehouden als je zelf de vergelijking trekt met een versimpelde feiten-logica. Je ondermijnt je eigen punt hier.
volgens GrotePierFR zou dat hypocriet zijnquote:Op maandag 19 april 2010 12:09 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
Zeker waar. Indirect willen mensen er denk ik vaak mee aangeven dat het weer onnodige doden zijn, aangezien ze van mening zijn dat je met het verblijf daar niets opschiet of toevoegt.
ik verbaas me daar ook vaak over maar mensen moeten schijnbaar gewoon hun mening kunnen uiten ook als die nergens op slaatquote:Op maandag 19 april 2010 12:26 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik verbaas me met regelmaat over de achterlijkheid op en vanuit het DEF forum
de Afghanen doen dat zelf omgekeerdquote:Op maandag 19 april 2010 12:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Ikzelf heb er wel eens moeite mee dat we kennelijk veel uitgebreider stilstaan bij het overlijden van een NL militair, dan bij een Afghaanse burger.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
quote:Op maandag 19 april 2010 13:22 schreef sp3c het volgende:
maar wel oorlogen waarbij honderden militairen niet dood zijn gegaan
besides, tijdens operatie Allied Force zijn geen er geen dodelijke slachtoffers gevallenJe snapt best wat ik bedoel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laffe huichelaar
Dat denk ik wel, dat is een risico dat je neemt, net als je bij een wildvreemde in een snelle auto staptquote:Op maandag 19 april 2010 12:04 schreef sp3c het volgende:
Het verschil met een vliegtuig instappen en Afghanistan binnen stappen is dat die jongens het met goede bedoelingen deden. Ze wilden de Afghanen helpen, en dat is ze ook voorgespiegeld, dat ze dat doen.quote:Op maandag 19 april 2010 14:11 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, dat is een risico dat je neemt, net als je bij een wildvreemde in een snelle auto stapt
Je kan dood gaan .
De kans is in ieder geval redelijk groter dan dat je een baan als brugwachter neemt
Niemand vraagt hen daarheen te gaan, en mijn eer hoeven ze daar niet te verdedigen
Ik vind ons beeld van de zaken ook zeer krom, maar dat het overlijden van twee NL jongens iets meer impact heeft verbaast me niet.quote:Op maandag 19 april 2010 12:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Ikzelf heb er wel eens moeite mee dat we kennelijk veel uitgebreider stilstaan bij het overlijden van een NL militair, dan bij een Afghaanse burger.
Video te zien alhier:quote:19 april 2010, 14.43 uur
Tijdens een bijzondere alle hens op de Van Braam Houckgeestkazerne te Doorn hebben marinemilitiaren vandaag met een minuut stilte hun gesneuvelde collega’s, korporaal van de mariniers Jeroen Houweling en marinier Marc Harders herdacht. Ook op andere Defensielocaties stonden militairen stil bij het verlies.
Vanochtend om 07.45 uur stonden de troepen aangetreden op het exercitieterrein van de kazerne te Doorn. “Jeroen en Marc brachten het hoogste offer voor een beter Afghanistan, een zaak waarvoor zij zich onbaatzuchtig en gemotiveerd hebben ingezet…”, sprak de commandant van het Mariniers Training Commando, kolonel der mariniers Rolf Springer. “Vanaf deze positie wil ik namens de mariniers uit Doorn mijn medeleven betuigen aan de nabestaanden van Jeroen Houweling en Marc Harders. Ik wens hen veel sterkte in deze moeilijke tijd.” Ook de gewonde marinier en diens familie wenste Springer veel sterkte toe.
Gedicht
Voordat één minuut stilte werd gehouden, citeerde de commandant het gedicht dat adjudant-onderofficier van de mariniers MacMootry in 1962 schreef voor een gevallen kameraad:
Maar daarboven aan de hemelpoort
Bleef hij stram in de houding staan
Rapporterend zoals het een marinier behoort
Heer, ik heb mijn plicht gedaan
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |