(zie vetgedrukte ondersteepte gedeelte)quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:28 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Lol. Nee natuurlijk niet. we hebben er geen fuck te zoeken en we hebben er een zooi figuren naartoe gestuurd die een heleboel afghanen afknallen met geen doel. Oh ja. Opbouwmissie
Denk eens na meiske.
Ja, goed punt. Je wil onze waarden met militaire onderbouwing doordrukken daar. Ok.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:06 schreef Braamyo het volgende:
(zie vetgedrukte ondersteepte gedeelte)
snap ff niet precies wat je bedoelt, maargoedquote:Op zaterdag 17 april 2010 23:09 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Ja, goed punt. Je wil onze waarden met militaire onderbouwing doordrukken daar. Ok.
Jij weet niet hoe het leven in Afghanistan gesteld was voor de aanval van de US? Het was een dictatuur waar men elke dag moest vrezen voor hun leven. Na de Afghaanse oorlog, toen de SU weg was, was het al een ramp, maar het dictatoriale regime van de Taliban heeft het er niet beter op gemaakt, na hun machtsovername.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:04 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Uhh? Wat doen ze dan ? Zeg maar waartegen we strijden?
Hilarisch, we zitten er omdat een hoger politiek/economisch doel dient, uiteindelijk profiteren we daar allemaal van.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:06 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Als jij zegt dat we er niks te zoeken hebben, neej dat klopt. Wij als Nederland hebben geen financieel gewin om daar te blijven. Maar als financieel sterk land hebben we wel een morele verantwoordelijkheid die we door daar aanwezig te zijn vervullen in de 'wereld samenleving'
Ik kan wel degelijk zeggen dat er mariniers en andere militaire zijn de wegens een ideaal of overtuiging (bv de overtuiging om goed te doen, etc) hun beroep hebben gekozen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:53 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Sterker nog, daar kan je als dienstnemende weinig over zeggen
Je hebt geen idee waar je naartoe moet om wie dan ook af te knallen.
Het is niet zo simpel als de 2e wereld oorlog he.
In sommige landen , dat zijn er best veel, is de democratie geen gemeengoed. Die leven nog met dorpsouden enzo. Invaden heeft geen zin. Dat is gwoon de cultuur daar, Karzai is er een voorbeeld van.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:11 schreef Braamyo het volgende:
snap ff niet precies wat je bedoelt, maargoed
Ieder wel denkend persoon zou zich gebaseerd op deze zin al achter de missie moeten scharen, deze zin spreekt boekdelen !quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:12 schreef timmmmm het volgende:
Al huisvestten ze geen terroristische kampen, dan nog was een invasie terecht geweest, puur om die heerschappij ten einde te brengen, omdat mensenrechten van nul en generlei waarde waren.
Jij gaat naar wat je meerdere willen. Dank U.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:12 schreef John_Gotti2 het volgende:
Ik ga naar waar ik een verschil kan maken
Dat is waar. Wat je wel even vergeet is dat bijvoorbeeld vrouwen vóór de machtsovername van de Taliban wel rechten hadden. Een burka was niet verplicht, onderwijs werd hun niet verboden. die rechten werden zomaar afgenomen, alleen omdat de Taliban aan het langste eind trok in een burgeroorlog.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:15 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
In sommige landen , dat zijn er best veel, is de democratie geen gemeengoed. Die leven nog met dorpsouden enzo. Invaden heeft geen zin. Dat is gwoon de cultuur daar, Karzai is er een voorbeeld van.
corrigeer me als ik me hierin vergis. Maar was ik van bijvoorbeeld video's over militairen in afganistan zie, en van mijn collega's hoor, is dat er juist heel veel met dorps oudsten besproken en overlegt word. En dat 'de missie' dus niet tussen de bewonder en het genoemde voorbeeld cultuur/dorpsoudsten instaat. maar er juist aan bijdraagt.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:15 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
In sommige landen , dat zijn er best veel, is de democratie geen gemeengoed. Die leven nog met dorpsouden enzo. Invaden heeft geen zin. Dat is gwoon de cultuur daar, Karzai is er een voorbeeld van.
Gek genoeg meen ik mij toch echt inmiddels (ex)militairen te herinneren die zeiden dat ze niet uitgezonden wilden worden.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:53 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Sterker nog, daar kan je als dienstnemende weinig over zeggen
Je hebt geen idee waar je naartoe moet om wie dan ook af te knallen.
Het is niet zo simpel als de 2e wereld oorlog he.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn argumenten slaan noch schip, noch wal...quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:24 schreef sp3c het volgende:
hij is toch niet tegen operaties in Afrika?
Reageer je nog wel eens inhoudelijk? In het grootste deel van Afrika zou het ook geheel en al gerechtvaardigd zijn, in dezen hadden we toevallig de kans mee te liften op de directe aanleiding voor de VS, namelijk dat er terroristenkampen waren in Afghanistan. De kans dan meteen wat aan de situatie in het land te doen met beide handen aangrijpen, zoals we dat ook in het grootste deel van Afrika.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:22 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
En nu? Je weet dat je gezever op heel afrika geprojectreerd kan worden? Somalie anyone?
- Bruggen en scholen zijn er gebouwd.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:28 schreef Guus Muisarm het volgende:
Oh, Ik heb dus een collega die een afghaan is. Ik ben niet helemaal de dombo. ik heb werkelijk geen idee wat we daar doen zelfs als we de relatieve schijnveiligheid van de nederelandse deel meenemen en we het een opbouw missie noemen en we als eindpunt u nemen dat er geen fuck gebeurd is.
Ja. Karzai is herkozen door zichzelf.
Vrouwen mogen zich vertonen. De televisie is niet meer verboden. Onderwijs is niet meer enkel voor mannen. Mannen hoeven niet meer bang te zijn 's nachts van hun bed enkel omdat ze hun baard bijgepunt hebben. Dat lijkt me al een hele goede zaak.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:28 schreef Guus Muisarm het volgende:
Oh, Ik heb dus een collega die een afghaan is. Ik ben niet helemaal de dombo. ik heb werkelijk geen idee wat we daar doen zelfs als we de relatieve schijnveiligheid van de nederelandse deel meenemen en we het een opbouw missie noemen en we als eindpunt u nemen dat er geen fuck gebeurd is.
Ja. Karzai is herkozen door zichzelf.
Andersom mag je het wel aangrijpen om te schreeuwen "we horen daar wel"?quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Triest.
Ook ongetwijfeld zal dit helaas haast weer dankbaar worden aangegrepen door tegenstanders van de missie daar. Met elke dode kunnen ze harder schreeuwen "we horen daar niet".
Ik ben niet tegen operaties waar dan ook. Als er maar iets van eind aan zit.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:24 schreef sp3c het volgende:
hij is toch niet tegen operaties in Afrika?
dat zegt hij nietquote:Op zaterdag 17 april 2010 23:30 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Andersom mag je het wel aangrijpen om te schreeuwen "we horen daar wel"?
"Het sneuvelen van deze twee militairen herinnert ons op tragische wijze dat het werk in Uruzgan en in Afghanistan nog lang niet klaar is," zei Van Uhm tijdens een persconferentie waarbij hij zijn medeleven betoonde.
[Upd] Twee Nederlandse militairen gedood in Afghanistan
Inderdaad, militairen kiezen hun werk zelf niet. Dat doet de regering. In dit geval is het werk afbouwen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat zegt hij niet
ons werk is klaar zodra de laatste militair op het vliegtuig zit
tot die tijd is het zaak om waakzaam te blijven ofzoiets
Hmm?quote:
Oh, je zou zo ook marinier worden al ze "Afrika" in de banner zetten?quote:In het grootste deel van Afrika zou het ook geheel en al gerechtvaardigd zijn,
Wat is je probleem met afrika?quote:in dezen hadden we toevallig de kans mee te liften op de directe aanleiding voor de VS, namelijk dat er terroristenkampen waren in Afghanistan. De kans dan meteen wat aan de situatie in het land te doen met beide handen aangrijpen, zoals we dat ook in het grootste deel van Afrika.
Bla bla bla geeft de samenvatting wel weer denk ikquote:En als je nou volgende keer eens op mijn quote reageert, in plaats van het kinderachtig af te doen met bla bla bla.
Inderdaad, dat is het enige wat ik van je hoor. Eerst ga je lullen over het nut van de missie, ben je daarover uitgeluld, ga je ineens over op totaal iets anders, aan maar doorzuigen tot je ergens gelijk kan krijgen in ook maar íéts negatiefs.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:42 schreef Guus Muisarm het volgende:
Bla bla bla geeft de samenvatting wel weer denk ik
quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:47 schreef timmmmm het volgende:
Het is mooi dat deze twee jongens er waren, mensen die wél oog hadden voor de goede zaak. RIP
Hoe kom je daarbij? Waarschinlijker is dat ze gewoonweg de marine voor het "avontuur" hebben "gejoined" De termen klinken lekker en het is als een film. Ja, ze schieten op je.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:47 schreef timmmmm het volgende:
Het is mooi dat deze twee jongens er waren, mensen die wél oog hadden voor de goede zaak.
Ik vraag me af wat triester is. Het gebash van militairen; óf het bord voor de kop van de mensen die über alles vóór de Uruzgan missie zijn en moedwillig er de nutteloosheid en dubieuze motieven die er spelen er niet van willen inzien.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:59 schreef rutger05 het volgende:
Heel erg triest dat er weer Nederlandse soldaten zijn omgekomen bij de uitoefening van hun missie in dienst van het Nederlandse volk en het volk van Afghanistan Ook erg triest bepaalde reacties en users hier, maar daar wil ik verder geen woorden vuil aan maken.
Zo triest jijquote:Op zaterdag 17 april 2010 22:21 schreef GrotePierFR het volgende:
Wie naar het zwaard grijpt, komt er door om.
Ik rouw niet om de omgekomen militairen, sorry.
Wat is daar triest aan? Ik kan zijn mening goed begrijpen. Als je ervoor kiest om militair te worden, dan ga je akkoord met het risico dat je uitgezonden kunt worden maar niet meer terug kunt komen.quote:
Zó denken nou precies veel pro-defensie mensen.quote:Op zondag 18 april 2010 00:10 schreef sp3c het volgende:
moet makkelijk leven zijn met de wetenschap dat iedereen die ergens iets anders over denkt een bord voor zijn hoofd heeft
mooie kutmening dan, dat is mijn meningquote:Op zondag 18 april 2010 01:39 schreef nattermann het volgende:
[..]
Wat is daar triest aan? Ik kan zijn mening goed begrijpen. Als je ervoor kiest om militair te worden, dan ga je akkoord met het risico dat je uitgezonden kunt worden maar niet meer terug kunt komen.
Natuurlijk is het triest dat daar weer twee heren om het leven zijn gekomen, maar aan de andere kant deel ik zijn mening.
En zo is het ook.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Triest.
Ook ongetwijfeld zal dit helaas haast weer dankbaar worden aangegrepen door tegenstanders van de missie daar. Met elke dode kunnen ze harder schreeuwen "we horen daar niet".
Tuurlijk niet, geen één land is verplicht aan wederopbouw te helpen. En dat is echt niet de enige reden waarom nederland in Afghanistan zit. Ze zitten daar ook omdat ze zijn meegesleurd door hun grote baas in amerika. Ja, afghanistan heeft het moeilijk maar er zijn landen die het nog moeilijker hebben, waarom is Nederland niet in sudan, angola of een ander land wat erger is? Het zenden van troepen heeft de oorlog alleen maar erger gemaakt. Misschien moet je eens met afghanen of irakezen praten, die zeggen wel wat anders dan ''we zijn zo blij met al die buitenlandse soldaten''quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:06 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Als jij zegt dat we er niks te zoeken hebben, neej dat klopt. Wij als Nederland hebben geen financieel gewin om daar te blijven. Maar als financieel sterk land hebben we wel een morele verantwoordelijkheid die we door daar aanwezig te zijn vervullen in de 'wereld samenleving'
blijkbaar zien veel mensen hun eigen leven als niet veel waard bedoel jequote:Op zondag 18 april 2010 09:31 schreef Montelly het volgende:
2 levens van jongen mannen voor een bermbom tijdens een oefening...
How sad..![]()
Ipv dat je eventueel sneuvelt in een fullcombat met taliban en dat je er zelf ook een paar meeneemt...maar nee, een bermbom tijdens een oefening nota benen.
Wat is het mensen toch weinig waard in dit opzicht...
Dat dus, ook erg hoorquote:Op zaterdag 17 april 2010 20:49 schreef Zith het volgende:
tja, ben niet echt van de "onze jongens" dus voel niet echt meer dan dat ik zou doen als ik hoorde dat er twee ghanezen dood zijn
Oefening?quote:Op zondag 18 april 2010 10:02 schreef Gia het volgende:
Tja, niemand kiest er natuurlijk voor om gedood te worden. Dat het tijdens een oefening gebeurt en niet tijdens een missie maakt het nog triester.
Maar ze kiezen er wel zelf voor om militair te worden, wetende dat ze uitgezonden kunnen worden naar gevaarlijke gebieden. Er zijn meer beroepen waar gevaar voor eigen leven niet uitgesloten is.
Ik wens de nabestaanden veel sterkte, maar verder ben ik het wel eens met Zith. Ik rouw niet harder om deze jongens dan om andere omgekomen mensen, door wat voor ongeluk dan ook.
dat zou helemaal effe een party wrang wezen zegquote:Op zondag 18 april 2010 10:26 schreef Bruno25 het volgende:
nou ja, over een half jaar is het gelukkig afgelopen, maar dan rijden ze misschien in Nederland tegen een boom aan![]()
natuurlijk denken die net zoals mij, de meesten zijn verstandige voor rede vatbare kerelsquote:Op zondag 18 april 2010 02:54 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]
Zó denken nou precies veel pro-defensie mensen.
Dus jij vindt het goed om met geweld een ander land jouw normen en waarden op te leggen? De Duitse inval was dus terecht? Immers, in dit verfoeide land werden Joden zomaar met rust gelaten en dat kon nu eenmaal niet. In een beschaafd land werden Joden uit het dagelijks leven geweerd en uiteindelijk verdreven. Vonden de Duitsers. Dus kwamen ze hierheen om dat hier ook op te leggen. Werden ze verdorie door allerlei andere landen ineens gezien als boeman en gingen de mensen hier in Nederland zich er zomaar tegen verzetten!! De ondankbare honden! Terwijl ze alleen maar meer beschaving kwamen brengen!quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:12 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Jij weet niet hoe het leven in Afghanistan gesteld was voor de aanval van de US? Het was een dictatuur waar men elke dag moest vrezen voor hun leven. Na de Afghaanse oorlog, toen de SU weg was, was het al een ramp, maar het dictatoriale regime van de Taliban heeft het er niet beter op gemaakt, na hun machtsovername.
Al huisvestten ze geen terroristische kampen, dan nog was een invasie terecht geweest, puur om die heerschappij ten einde te brengen, omdat mensenrechten van nul en generlei waarde waren.
en met die afghanen viel best een beetje te praten, alleen dat is dan weer verneukt door CIA figuranten want die kloteyanks spelen liever spelletjes dan dat ze daadwerkelijk helpen....quote:Op zondag 18 april 2010 09:13 schreef aychelle het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, geen één land is verplicht aan wederopbouw te helpen. En dat is echt niet de enige reden waarom nederland in Afghanistan zit. Ze zitten daar ook omdat ze zijn meegesleurd door hun grote baas in amerika. Ja, afghanistan heeft het moeilijk maar er zijn landen die het nog moeilijker hebben, waarom is Nederland niet in sudan, angola of een ander land wat erger is? Het zenden van troepen heeft de oorlog alleen maar erger gemaakt. Misschien moet je eens met afghanen of irakezen praten, die zeggen wel wat anders dan ''we zijn zo blij met al die buitenlandse soldaten''
Dat is de vraag. Ik vermoed dat er nu meer mensen sterven door geweld dan in de jaren vóór de inval. Meer mensen hebben nu te maken met geweld en oorlog dan in de jaren vóór de inval. Is een lang leven en een vrijwaring van geweld ook niet een mensenrecht in een zekere zin? Ik hoop dat iedereen een vrij en goed leven mag en kan leiden, maar als je dan honderden en duizenden slachtoffers maakt en dorpen terroriseert, dan is 'maar denk toch aan de mensenrechten!' nogal hol.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:12 schreef timmmmm het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |