abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80431565
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:25 schreef CartWOman het volgende:

Dan is het niet erg? Damn, de verharding.
Lol. Nee natuurlijk niet. we hebben er geen fuck te zoeken en we hebben er een zooi figuren naartoe gestuurd die een heleboel afghanen afknallen met geen doel. Oh ja. Opbouwmissie

Denk eens na meiske.
  zaterdag 17 april 2010 @ 22:30:28 #77
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_80431614
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:21 schreef GrotePierFR het volgende:
Wie naar het zwaard grijpt, komt er door om.

Ik rouw niet om de omgekomen militairen, sorry.
Stoer van je, dat je niet rouwt om een mensenleven. Ik zal ook niet rouwen om het jouwe. Want je krijgt het respect wat je anderen toont.

Of ze het nou "hebben opgezocht" of niet door bij de krijgsmacht te gaan, dat wil niet zeggen dat hun dood ineens niet meer te betreuren valt.

En ik kan je wel gaan vertellen over alle goede zaken waar onze krijgsmacht ook actief in is (wie denk je dat de dijken dichten en met zandzakken slepen als onze dijken doorbreken? Ik noem maar wat. Noodhulp bij calamiteiten is altijd een taak van defensie), maar iets zegt me dat het toch niet in je kille hart doordringt.

Maar links is solidair toch?
Ik wens je een dolfijne dag
  zaterdag 17 april 2010 @ 22:30:47 #78
293800 John_Gotti2
Qua Patet Orbis
pi_80431624
- knip -

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 17-04-2010 22:41:06 ]
pi_80431680
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 17-04-2010 22:49:34 ]
pi_80431699
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:28 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Lol. Nee natuurlijk niet. we hebben er geen fuck te zoeken en we hebben er een zooi figuren naartoe gestuurd die een heleboel afghanen afknallen met geen doel. Oh ja. Opbouwmissie

Denk eens na meiske.
Weet ik, Guus, en daar heb ik ook m'n twijfels bij, ik kom er niet uit of ik ze daar wel of niet wil hebben; voor elke keuze valt iets te zeggen vind ik.
Maar het zijn wel 2 jonge mannen, met hún idealen. En dat vind ik triest.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_80431755
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:30 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Stoer van je, dat je niet rouwt om een mensenleven. Ik zal ook niet rouwen om het jouwe. Want je krijgt het respect wat je anderen toont.

Of ze het nou "hebben opgezocht" of niet door bij de krijgsmacht te gaan, dat wil niet zeggen dat hun dood ineens niet meer te betreuren valt.
En wat doet het elke keer weer met jou als je te horen krijgt dat er weer onschuldige kinderen etc. slachtoffer zijn geworden in bijv. Afghanistan?
A perfect mimic of a normally functioning person.
pi_80431779
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:34 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Weet ik, Guus, en daar heb ik ook m'n twijfels bij, ik kom er niet uit of ik ze daar wel of niet wil hebben; voor elke keuze valt iets te zeggen vind ik.
Je kunt de dood van iemand toch prima betreuren, zonder het eens te zijn met hun aanwezigheid? Is dat nou zo moeilijk te scheiden?
pi_80431816
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 @ 22:16 schreef Rygar het volgende:
Volgens mij is dit hem... ook nog net een kleine gekregen...

http://jmhouwi.hyves.nl/profiel/
Ja, had ik idd ook al gevonden en zag ook die foto dacht ook... meteen aan die 2 kinderen... Pfff... wat erg allemaal zo'n jong gezin uiteen gerukt... (voor de familie van Marc is het uiteraard net zo erg) maar goed... het is en blijft afschuwelijk.

Maar goed, waarom vergeten we alle doden die de afgelopen week op de NL wegen zijn gevallen? Hun familie rouwt net zo hard nu en niemand die het weet.....

Maar goed, ik heb er zo mijn eigen visie op, mijn man zit nu ook in dat land en zo bekijk je sommige dingen (net als de dood) net even anders...Bijvoorbeeld:
http://www.nufoto.nl/foto(...)swoude-rijndijk.html
http://www.nufoto.nl/foto(...)t-cafe-in-hoorn.html
Deze doden zijn blijkbaar lang niet zo belangrijk... na 1 dag horen we er niks meer van! Voor de nabestaanden is het net zo erg!

Ik zeg daarom ook: ALS het helaas de tijd zou zijn voor mijn lieve man om nu al te moeten sterven.... (wat ik uiteraard niet hoop), dan liever tijdens zijn missie, dan na zijn missie met een auto ongeval! Klinkt raar, maar het is wel zo... Als het daar gebeurt, dan wordt hij herdacht, wordt hij door iedereen herinnert, iedereen weet zijn naam... Ook van defensie krijg je veel meer steun en je krijgt als nabestaande veel meer aandacht...
Zou hij, 2 dagen na zijn thuiskomst, op straat worden doodgereden... ineens is hij niet meer belangrijk... niemand kent hem, defensie zie je ook heel wat minder... en voor mij, als nabestaande dan, is het verdriet echt net zo erg...

Al met al, ik heb er zo mijn eigen mening over, dat maakt het ook dat ik niet bang ben tijdens zijn missie... dit is zijn 3e missie, waarvan de 2e in Afghanistan, waar we ZELF voor hebben gekozen!

Nu eerst maar even Marc en Jeroen herdenken om o.t. te blijven! Maar vergeet ook alle andere doden niet!
pi_80431848
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:34 schreef CartWOman het volgende:

Nee. Het waren niet hun idealen. Ze waren gewoon bij de marine. Wie weet via de fok banner. Je gaat bij de marine en je ziet wel waar je wie moet schieten.

Ik heb werkelijkwaar geen idee wat hun idealen zijn. Mischien was vissen wel een hobby van 1 van ze. Z'n leven.

Wie weet.
pi_80431900
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:36 schreef MaskOfSanity het volgende:

[..]

Je kunt de dood van iemand toch prima betreuren, zonder het eens te zijn met hun aanwezigheid? Is dat nou zo moeilijk te scheiden?
Natuurlijk, die reacties doelde ik dan ook niet op.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_80431971
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:38 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Nee. Het waren niet hun idealen. Ze waren gewoon bij de marine. Wie weet via de fok banner. Je gaat bij de marine en je ziet wel waar je wie moet schieten.

Ik heb werkelijkwaar geen idee wat hun idealen zijn. Mischien was vissen wel een hobby van 1 van ze. Z'n leven.

Wie weet.
Kan, maar dat geloof ik dus niet. Ik geloof meer in een soort groepsgevoel, dat ze daadwerkelijk geloven iets te betekenen in de missie. Wellicht naïef, het zij zo.
  zaterdag 17 april 2010 @ 22:43:02 #87
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_80431972
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:35 schreef MaskOfSanity het volgende:

[..]

En wat doet het elke keer weer met jou als je te horen krijgt dat er weer onschuldige kinderen etc. slachtoffer zijn geworden in bijv. Afghanistan?
Dat vind ik ook jammer en treurig. En dan? Moet ik dan, ter compensatie, maar gewoon niet treuren als Nederlandse soldaten omkomen? Hoe is de hele Afghanistan ja / nee, oorlog goed / slecht, pacifisme, militarisme, etc. discussie uberhaubt relevant hier?

Er zijn twee Nederlandse jongens omgekomen, dat vind ik jammer. Ik vind dat ze goed werk aan't verrichten waren, maar die mening doet er niet toe.

Ik vind het ook treurig als er Afghanen omkomen. Of Papua's. Of Eskimo's. Nou en?
Ik wens je een dolfijne dag
  zaterdag 17 april 2010 @ 22:45:26 #88
293800 John_Gotti2
Qua Patet Orbis
pi_80432039
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:38 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Wie weet.
Daar kan jij weinig over zeggen. Er zijn er genoeg die om een ideaal bij het korps gaan, daarnaast natuurlijk ook genoeg voor diverse andere uiteenlopende redenen.
Mijn inziens ga je naar de plaatsen waar een verschil kan maken, waar je nuttig kan zijn. Maar dat is mijn idee.
pi_80432094
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:43 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Dat vind ik ook jammer en treurig. En dan? Moet ik dan, ter compensatie, maar gewoon niet treuren als Nederlandse soldaten omkomen? Hoe is de hele Afghanistan ja / nee, oorlog goed / slecht, pacifisme, militarisme, etc. discussie uberhaubt relevant hier?

Er zijn twee Nederlandse jongens omgekomen, dat vind ik jammer. Ik vind dat ze goed werk aan't verrichten waren, maar die mening doet er niet toe.

Ik vind het ook treurig als er Afghanen omkomen. Of Papua's. Of Eskimo's. Nou en?
Jij verweet iemand anders dat hij weinig emotie toonde bij dit verlies. Mensen zoals jij zeggen vaak keurig dat het ze aangrijpt, ze het erg vinden, maar emotioneel doet het vrijwel niets en na het sportjournaal ben je het weer vergeten.

Het punt is dat je het in perspectief moet zien. Al dat valse sentiment is nog het ergste van dit alles.
Wat stelt dit nou eigenlijk voor, wanneer je het vergelijkt met een kinderziekenhuis dat gebombardeerd wordt? En toch vergroot je dit uit en schreeuw je hier het hardst over. Meer dan terecht dat er ook mensen zijn die hier niet in mee wensen te gaan.

Ik vraag je niet om het persoonlijke leed te bagatelliseren, maar het in een iets breder perspectief plaatsen kan geen kwaad.

[ Bericht 4% gewijzigd door MaskOfSanity op 17-04-2010 22:54:07 ]
pi_80432186
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:43 schreef CartWOman het volgende:

Ik geloof meer in een soort groepsgevoel, dat ze daadwerkelijk geloven iets te betekenen in de missie.
- knip -

Maar wat is het echte uitzicht? We hebben geen echte vijand. Daar is het probleem. Geen duitsers die we kunnen afknallen. We gaan naar afhanistan om taliban te bevechten. Ofzo. Kan aan mij liggen maar ik heb nog geen taliban dreiging gezien aan onze grenzen.

[ Bericht 11% gewijzigd door sp3c op 17-04-2010 22:54:20 ]
pi_80432273
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:45 schreef John_Gotti2 het volgende:

Daar kan jij weinig over zeggen.
Sterker nog, daar kan je als dienstnemende weinig over zeggen

Je hebt geen idee waar je naartoe moet om wie dan ook af te knallen.

Het is niet zo simpel als de 2e wereld oorlog he.
  zaterdag 17 april 2010 @ 22:53:45 #92
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_80432277
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:50 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

- knip -

Maar wat is het echte uitzicht? We hebben geen echte vijand. Daar is het probleem. Geen duitsers die we kunnen afknallen. We gaan naar afhanistan om taliban te bevechten. Ofzo. Kan aan mij liggen maar ik heb nog geen taliban dreiging gezien aan onze grenzen.
Dat hangt ervan af wat je onze grenzen vindt.Als je je aan de traditionele lanfsgrenzen houdt, dan niet, maar jij weet net zo goed als ik dat iemand uit het Midden-Oosten of Azië Nederland net zo goed kan bedreigen als een land "aan onze grens". Het "aan onze grenzen" is door globalisatie de halve wereld gaan beslaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door sp3c op 17-04-2010 22:55:14 ]
Laffe huichelaar
pi_80432332
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:47 schreef MaskOfSanity het volgende:

[..]

Jij verweet iemand anders dat hij weinig emotie toonde bij dit verlies. Mensen zoals jij zeggen vaak keurig dat het ze aangrijpt, ze het erg vinden, maar emotioneel doet het vrijwel niets en na het sportjournaal ben je het weer vergeten.

Het punt is dat je het in perspectief moet zien. Al dat valse sentiment is nog het ergste van dit alles.
Wat stelt dit nou eigenlijk voor, wanneer je het vergelijkt met een kinderziekenhuis dat gebombardeerd wordt? En toch vergroot je dit uit en schreeuw je hier het hardst over. Meer dan terecht dat er ook mensen zijn die hier niet in mee wensen te gaan.

In oorlog worden nou eenmaal fouten gemaakt. Kwalijker zijn de Hajji fuckers die bommen laten ontploffen in vluchtelingenkampen. Het eerst is een fout, het tweede gebeurd opzettelijk.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_80432409
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:53 schreef timmmmm het volgende:

bla bla bla
De taliban heeft geen fuck te zoeken in nederland. Dat weet jij ook wel.
pi_80432435
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:55 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

In oorlog worden nou eenmaal fouten gemaakt. Kwalijker zijn de Hajji fuckers die bommen laten ontploffen in vluchtelingenkampen. Het eerst is een fout, het tweede gebeurd opzettelijk.
Dat maakt het in mijn ogen niet minder onzinnig om je drukker te maken over 2 Nederlandse militairen die omkomen, dan om 'ongelukjes' waarbij tientallen burgerslachtoffers vallen.

Als je dat niet in perspectief weet te plaatsen en je nooit 1 seconde drukmaakt om alle onschuldige mensen die omkomen, dan heb je imo weinig recht van spreken.
pi_80432483
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:28 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Precies. Wat mij altijd opvalt, is dat politiek helemaal geen reden speelt bij hun beroepskeuze. Ze zijn op zoek naar een 'uitdagende' of 'actieve' baan, en daar wordt ook op ingespeeld door de Landmacht.
politiek speelt niet altijd een reden voor de beroepskeuze van een militair. Persoonlijk in mijn geval deed het dat wel (als je het politiek wilt noemen) omdat ik bewust voor de KL/infanterie gekozen heb om uitgezonden te worden en een bijdrage te kunnen leveren aan de wederopbouw van dat land.
Hiermee wil ik aanhalen dat het inderdaad lang niet altijd een reden is voor militaire maar voor sommige nog wel.

side note: Ik zie overigens niet wat de politiek met de beroepskeuze van een militair te maken zou moeten hebben. Omdat je in eerste instantie militair word om je land te kunnen beschermen in tijden van nood. En daar vind ik weining politieks aan.
  zaterdag 17 april 2010 @ 23:00:54 #97
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_80432501
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:58 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

De taliban heeft geen fuck te zoeken in nederland. Dat weet jij ook wel.
dus moeten we ze maar hun gang laten gaan. Ok.
Laffe huichelaar
pi_80432554
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 23:00 schreef Braamyo het volgende:
omdat ik bewust voor de KL/infanterie gekozen heb om uitgezonden te worden en een bijdrage te kunnen leveren aan de wederopbouw van dat land.
Hi
je bent een troll right?
pi_80432585
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 23:00 schreef timmmmm het volgende:

dus moeten we ze maar hun gang laten gaan. Ok.
Uhh? Wat doen ze dan ? Zeg maar waartegen we strijden?
  zaterdag 17 april 2010 @ 23:05:06 #100
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_80432616
RIP, helden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')