Lol. Nee natuurlijk niet. we hebben er geen fuck te zoeken en we hebben er een zooi figuren naartoe gestuurd die een heleboel afghanen afknallen met geen doel. Oh ja. Opbouwmissiequote:Op zaterdag 17 april 2010 22:25 schreef CartWOman het volgende:
Dan is het niet erg? Damn, de verharding.
Stoer van je, dat je niet rouwt om een mensenleven. Ik zal ook niet rouwen om het jouwe. Want je krijgt het respect wat je anderen toont.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:21 schreef GrotePierFR het volgende:
Wie naar het zwaard grijpt, komt er door om.
Ik rouw niet om de omgekomen militairen, sorry.
Weet ik, Guus, en daar heb ik ook m'n twijfels bij, ik kom er niet uit of ik ze daar wel of niet wil hebben; voor elke keuze valt iets te zeggen vind ik.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:28 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Lol. Nee natuurlijk niet. we hebben er geen fuck te zoeken en we hebben er een zooi figuren naartoe gestuurd die een heleboel afghanen afknallen met geen doel. Oh ja. Opbouwmissie
Denk eens na meiske.
En wat doet het elke keer weer met jou als je te horen krijgt dat er weer onschuldige kinderen etc. slachtoffer zijn geworden in bijv. Afghanistan?quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:30 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Stoer van je, dat je niet rouwt om een mensenleven. Ik zal ook niet rouwen om het jouwe. Want je krijgt het respect wat je anderen toont.
Of ze het nou "hebben opgezocht" of niet door bij de krijgsmacht te gaan, dat wil niet zeggen dat hun dood ineens niet meer te betreuren valt.
Je kunt de dood van iemand toch prima betreuren, zonder het eens te zijn met hun aanwezigheid? Is dat nou zo moeilijk te scheiden?quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:34 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Weet ik, Guus, en daar heb ik ook m'n twijfels bij, ik kom er niet uit of ik ze daar wel of niet wil hebben; voor elke keuze valt iets te zeggen vind ik.
Maar het zijn wel 2 jonge mannen, met hún idealen. En dat vind ik triest.
Ja, had ik idd ook al gevonden en zag ook die foto dacht ook... meteen aan die 2 kinderen... Pfff... wat erg allemaal zo'n jong gezin uiteen gerukt... (voor de familie van Marc is het uiteraard net zo erg) maar goed... het is en blijft afschuwelijk.quote:Op zaterdag 17 april 2010 @ 22:16 schreef Rygar het volgende:
Volgens mij is dit hem... ook nog net een kleine gekregen...
http://jmhouwi.hyves.nl/profiel/
Nee. Het waren niet hun idealen. Ze waren gewoon bij de marine. Wie weet via de fok banner. Je gaat bij de marine en je ziet wel waar je wie moet schieten.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:34 schreef CartWOman het volgende:
Maar het zijn wel 2 jonge mannen, met hún idealen. En dat vind ik triest.
Natuurlijk, die reacties doelde ik dan ook niet op.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:36 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
Je kunt de dood van iemand toch prima betreuren, zonder het eens te zijn met hun aanwezigheid? Is dat nou zo moeilijk te scheiden?
Kan, maar dat geloof ik dus niet. Ik geloof meer in een soort groepsgevoel, dat ze daadwerkelijk geloven iets te betekenen in de missie. Wellicht naïef, het zij zo.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:38 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Nee. Het waren niet hun idealen. Ze waren gewoon bij de marine. Wie weet via de fok banner. Je gaat bij de marine en je ziet wel waar je wie moet schieten.
Ik heb werkelijkwaar geen idee wat hun idealen zijn. Mischien was vissen wel een hobby van 1 van ze. Z'n leven.
Wie weet.
Dat vind ik ook jammer en treurig. En dan? Moet ik dan, ter compensatie, maar gewoon niet treuren als Nederlandse soldaten omkomen? Hoe is de hele Afghanistan ja / nee, oorlog goed / slecht, pacifisme, militarisme, etc. discussie uberhaubt relevant hier?quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:35 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
En wat doet het elke keer weer met jou als je te horen krijgt dat er weer onschuldige kinderen etc. slachtoffer zijn geworden in bijv. Afghanistan?
Daar kan jij weinig over zeggen. Er zijn er genoeg die om een ideaal bij het korps gaan, daarnaast natuurlijk ook genoeg voor diverse andere uiteenlopende redenen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:38 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Nee. Het waren niet hun idealen. Ze waren gewoon bij de marine. Wie weet via de fok banner. Je gaat bij de marine en je ziet wel waar je wie moet schieten.
Ik heb werkelijkwaar geen idee wat hun idealen zijn. Mischien was vissen wel een hobby van 1 van ze. Z'n leven.
Wie weet.
Jij verweet iemand anders dat hij weinig emotie toonde bij dit verlies. Mensen zoals jij zeggen vaak keurig dat het ze aangrijpt, ze het erg vinden, maar emotioneel doet het vrijwel niets en na het sportjournaal ben je het weer vergeten.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:43 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Dat vind ik ook jammer en treurig. En dan? Moet ik dan, ter compensatie, maar gewoon niet treuren als Nederlandse soldaten omkomen? Hoe is de hele Afghanistan ja / nee, oorlog goed / slecht, pacifisme, militarisme, etc. discussie uberhaubt relevant hier?
Er zijn twee Nederlandse jongens omgekomen, dat vind ik jammer. Ik vind dat ze goed werk aan't verrichten waren, maar die mening doet er niet toe.
Ik vind het ook treurig als er Afghanen omkomen. Of Papua's. Of Eskimo's. Nou en?
- knip -quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:43 schreef CartWOman het volgende:
Ik geloof meer in een soort groepsgevoel, dat ze daadwerkelijk geloven iets te betekenen in de missie.
Sterker nog, daar kan je als dienstnemende weinig over zeggenquote:
Dat hangt ervan af wat je onze grenzen vindt.Als je je aan de traditionele lanfsgrenzen houdt, dan niet, maar jij weet net zo goed als ik dat iemand uit het Midden-Oosten of Azië Nederland net zo goed kan bedreigen als een land "aan onze grens". Het "aan onze grenzen" is door globalisatie de halve wereld gaan beslaan.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:50 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
- knip -
Maar wat is het echte uitzicht? We hebben geen echte vijand. Daar is het probleem. Geen duitsers die we kunnen afknallen. We gaan naar afhanistan om taliban te bevechten. Ofzo. Kan aan mij liggen maar ik heb nog geen taliban dreiging gezien aan onze grenzen.
quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:47 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
Jij verweet iemand anders dat hij weinig emotie toonde bij dit verlies. Mensen zoals jij zeggen vaak keurig dat het ze aangrijpt, ze het erg vinden, maar emotioneel doet het vrijwel niets en na het sportjournaal ben je het weer vergeten.
Het punt is dat je het in perspectief moet zien. Al dat valse sentiment is nog het ergste van dit alles.
Wat stelt dit nou eigenlijk voor, wanneer je het vergelijkt met een kinderziekenhuis dat gebombardeerd wordt? En toch vergroot je dit uit en schreeuw je hier het hardst over. Meer dan terecht dat er ook mensen zijn die hier niet in mee wensen te gaan.
Dat maakt het in mijn ogen niet minder onzinnig om je drukker te maken over 2 Nederlandse militairen die omkomen, dan om 'ongelukjes' waarbij tientallen burgerslachtoffers vallen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:55 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
In oorlog worden nou eenmaal fouten gemaakt. Kwalijker zijn de Hajji fuckers die bommen laten ontploffen in vluchtelingenkampen. Het eerst is een fout, het tweede gebeurd opzettelijk.
politiek speelt niet altijd een reden voor de beroepskeuze van een militair. Persoonlijk in mijn geval deed het dat wel (als je het politiek wilt noemen) omdat ik bewust voor de KL/infanterie gekozen heb om uitgezonden te worden en een bijdrage te kunnen leveren aan de wederopbouw van dat land.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:28 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Precies. Wat mij altijd opvalt, is dat politiek helemaal geen reden speelt bij hun beroepskeuze. Ze zijn op zoek naar een 'uitdagende' of 'actieve' baan, en daar wordt ook op ingespeeld door de Landmacht.
dus moeten we ze maar hun gang laten gaan. Ok.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:58 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
De taliban heeft geen fuck te zoeken in nederland. Dat weet jij ook wel.
je bent een troll right?quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:00 schreef Braamyo het volgende:
omdat ik bewust voor de KL/infanterie gekozen heb om uitgezonden te worden en een bijdrage te kunnen leveren aan de wederopbouw van dat land.
Hi
Uhh? Wat doen ze dan ? Zeg maar waartegen we strijden?quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:00 schreef timmmmm het volgende:
dus moeten we ze maar hun gang laten gaan. Ok.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |