quote:BREAKING: Two Dutch soldiers have died in a bombing in southern Afghanistan, sources say.
quote:Ministerie van Defensie geeft om 21.30 uur een persconferentie. Tijdstip geeft al aan dat het, zo goed als zeker, triest nieuws zal zijn.
Bronquote:KABUL (BNO NEWS) -- Two Dutch soldiers were killed after an explosion in southern Afghanistan on Saturday, a source told BNO News.
The service members were killed in an improvised explosive device (IED) attack that happened in Afghanistan's Uruzgan province. Peter van Uhm, the Commander of the Dutch armed forces, will make a statement at 9.30 p.m. local time.
Saturday's casualties bring the total number number of coalition troops killed in Afghanistan so far this year to 150, according to a BNO News tally. Most of the casualties - 90 - were from the United States, and most of whom died in improvised explosive device (IED) attacks.
Na zoveel aantal jaartjes kunnen ze nu toch wel terug?quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Triest.
Ook ongetwijfeld zal dit helaas haast weer dankbaar worden aangegrepen door tegenstanders van de missie daar. Met elke dode kunnen ze harder schreeuwen "we horen daar niet".
Jij bent degene die erover begint.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Triest.
Ook ongetwijfeld zal dit helaas haast weer dankbaar worden aangegrepen door tegenstanders van de missie daar. Met elke dode kunnen ze harder schreeuwen "we horen daar niet".
Wel, ja. Natuurlijk. Als je tegen de deelname aan de oorlog in Afghanistan bent omdat je vindt dat Nederlanders daar niet horen te sterven, of omdat je vindt dat Nederlanders geen Afghanen moeten vermoorden, dan is het vanzelfsprekend dat wanneer er een Nederlander sterft of een Afghaan vermoord wordt, je nogmaals en nadrukkelijk voor je mening uit komt. Ik zie niet helemaal hoe dit verbazingwekkend zou kunnen zijn.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Inderdaad.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:48 schreef Pino112 het volgende:
Damn
Gaan we dus net weer een paar maanden te laat weg daar![]()
Wat een stupide opmerkingquote:Op zaterdag 17 april 2010 20:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Triest.
Saviour liep voor in de polonaisequote:Op zaterdag 17 april 2010 20:51 schreef Bleekscheet het volgende:
ik kan me nog herinneren hoe er werd gejuichdop Fok over de doden bij aardverschuiving in Marokko.
Ik zie het keer op keer weer gebeuren na zo'n bericht. Mensen die het haast toejuichen.quote:
Ja gek hè __Saviour__, dat er aan de andere kant van het spectrum ook mongolen zitten?quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:56 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik zie het keer op keer weer gebeuren na zo'n bericht. Mensen die het haast toejuichen.
Toch raar,quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:40 schreef Merkie het volgende:
Sterke aan SoldMayor. Die zal zijn tranen niet kunnen bedwingen denk ik.
Schop het ff de FP opquote:
quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Schop het ff de FP op
Er is nog niks
Wat goed van jou.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:49 schreef Zith het volgende:
tja, ben niet echt van de "onze jongens" dus voel niet echt meer dan dat ik zou doen als ik hoorde dat er twee ghanezen dood zijn
Nu terug brengen en dan zijn deze jongens voor niks gestorven, omdat er weer één of andere dictator daar de macht gaat grijpen?quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:16 schreef Torrio het volgende:
Haal die gasten toch terug![]()
Totaal onnodig verlies weer, niet te geloven, rust in vrede mannen.
leuk met die pi erbij ...quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:49 schreef Zith het volgende:
tja, ben niet echt van de "onze jongens" dus voel niet echt meer dan dat ik zou doen als ik hoorde dat er twee ghanezen dood zijn
21.54 extra nieuws op RTL4quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Op welke zender komt die persconf? Weet iemand dat?
Eentje is een korporaal, ander is idd een marinier.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:50 schreef Adelante het volgende:
Ik wist niet dat er ook mariniers zaten in die woestijn.
Zelf kikvorsmannenquote:Op zaterdag 17 april 2010 21:50 schreef Adelante het volgende:
Ik wist niet dat er ook mariniers zaten in die woestijn.
Dat is die Korporaal wel een Korporaal der Mariniers, en dus ook bedoeld door bovenstaande.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:51 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Eentje is een korporaal, ander is idd een marinier.
Ik weet er idd geen zak van af, bij mariniers denk ik aan fregatten en open zee.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:52 schreef John_Gotti2 het volgende:
[..]
Zelf kikvorsmannen![]()
Maar als je weet wat de mariniers doen is het ook niet zo vreemd.
Qua Patet Orbis, helaas voor rest hun nog 1 laatste reis. R.I.P.
Dat is de marine. Het korps mariniers is een elite eenheid.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:55 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik weet er idd geen zak van af, bij mariniers denk ik aan fregatten en open zee.
Extra nieuwsuitzending nu op RTL4
Dit had idd ook met een banner boven in beeld door de reguliere programmering gekund.quote:
Zo wijd de wereld strekt... Die gasten komen overal. Mooi vak, maar niet geheel ongevaarlijk.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:55 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik weet er idd geen zak van af, bij mariniers denk ik aan fregatten en open zee.
een kleine 150 man moet er nu zitten denk ik?quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:55 schreef Adelante het volgende:
[..]
Extra nieuwsuitzending nu op RTL4
de wereld staat helemaal niet stil?quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:00 schreef Q. het volgende:
Wow, mensen gaan dood in een oorlog, ja, daar moet inderdaad meteen de hele wereld voor stil staan. Hoe kan dit?
Maar wat klopt er dan niet aan de redenering?quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:56 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik zie het keer op keer weer gebeuren na zo'n bericht. Mensen die het haast toejuichen.
Dat ze daar niet horen, heeft niets met eventuele gesneuvelden te maken. Of er vandaag niets was gebeurd, 2 doden of 100.. In ieder geval hoor je daar niet te zijn.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Triest.
Ach, van de meeste burgerdoden hóren we niet eens. En ik heb niet minder medelijden met de jonge onnozelaars die zich bij de Taliban hebben aangesloten dan met 'onze jongens'.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:22 schreef MaskOfSanity het volgende:
Wat mij wel erg stoort is dat heel Nederland z'n schouders ophaalt wanneer er 'per ongeluk' een basisschooltje vol kids wordt gebombardeerd in een oorlog, maar vervolgens wel met overslaande stem en tranen in de ogen vertellen dat "1 van hun jongens" is omgekomen in een strijd waar hij zelf voor koos.
Dat is inderdaad heel hypocriet ja.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:22 schreef MaskOfSanity het volgende:
Wat mij wel erg stoort is dat heel Nederland z'n schouders ophaalt wanneer er 'per ongeluk' een basisschooltje vol kids wordt gebombardeerd in een oorlog, maar vervolgens wel met overslaande stem en tranen in de ogen vertellen dat "1 van hun jongens" is omgekomen in een strijd waar hij zelf voor koos.
Zij wel, zij hebben de opdracht gekregen daar heen te gaan en dus gingen ze. Ongeacht of ze het er mee eens zijn of niet (dat is beschouwing nemen levert een heel ander gesprek/duscussie op) .quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:14 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
Dat ze daar niet horen, heeft niets met eventuele gesneuvelden te maken. Of er vandaag niets was gebeurd, 2 doden of 100.. In ieder geval hoor je daar niet te zijn.
Onze jongens zijn dus ook evengoed jonge onnozelaarsquote:Op zaterdag 17 april 2010 22:24 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Ach, van de meeste burgerdoden hóren we niet eens. En ik heb niet minder medelijden met de jonge onnozelaars die zich bij de Taliban hebben aangesloten dan met 'onze jongens'.
Met emotie en drogredenen kun je de rationele argumenten tégen de missie niet onderuit halen, jammer.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:25 schreef John_Gotti2 het volgende:
[..]
Zij wel, zij hebben de opdracht gekregen daar heen te gaan en dus gingen ze. Ongeacht of ze het er mee eens zijn of niet (dat is beschouwing nemen levert een heel ander gesprek/duscussie op) .
Vele zouden nu ook gewoon gaan. En dat dit gevaar bij het werk hoort hoef je een militair/marinier niet vertellen. Het op een manier die van weinig tot geen respect getuigd nu lopen roepen dat je voor dat gevaar kiest en dat het onderdeel van je werk is, daar schijt ik nou de balen van.
Het gebrek aan respect dat zij krijgen is schande. En helaas ook een afspiegeling van een gedeelte van de bevolking die ongeïnformeerd over dit soort zaken een mening durven te uiten die vaak kant nog wal raakt.
Ik blijf overtuigd dat we daar goed werkt doen.
Helaas dit jaar op 10dec 2 man, nee 2 mariniers, meer te herdenken en te eren.
R.I.P.
Jij ouwehoert vanuit de motivatie en beleving van een marinier/militair, maar je begreep toch wel dat wij het erover hadden dat ze daar nooit naar toegestuurd hadden moeten worden.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:25 schreef John_Gotti2 het volgende:
[..]
Zij wel, zij hebben de opdracht gekregen daar heen te gaan en dus gingen ze. Ongeacht of ze het er mee eens zijn of niet (dat is beschouwing nemen levert een heel ander gesprek/duscussie op) .
Vele zouden nu ook gewoon gaan. En dat dit gevaar bij het werk hoort hoef je een militair/marinier niet vertellen. Het op een manier die van weinig tot geen respect getuigd nu lopen roepen dat je voor dat gevaar kiest en dat het onderdeel van je werk is, daar schijt ik nou de balen van.
Het gebrek aan respect dat zij krijgen is schande. En helaas ook een afspiegeling van een gedeelte van de bevolking die ongeïnformeerd over dit soort zaken een mening durven te uiten die vaak kant nog wal raakt.
Ik blijf overtuigd dat we daar goed werkt doen.
Helaas dit jaar op 10dec 2 man, nee 2 mariniers, meer te herdenken en te eren.
R.I.P.
Precies. Wat mij altijd opvalt, is dat politiek helemaal geen reden speelt bij hun beroepskeuze. Ze zijn op zoek naar een 'uitdagende' of 'actieve' baan, en daar wordt ook op ingespeeld door de Landmacht.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:26 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]
Onze jongens zijn dus ook evengoed jonge onnozelaars
Lol. Nee natuurlijk niet. we hebben er geen fuck te zoeken en we hebben er een zooi figuren naartoe gestuurd die een heleboel afghanen afknallen met geen doel. Oh ja. Opbouwmissiequote:Op zaterdag 17 april 2010 22:25 schreef CartWOman het volgende:
Dan is het niet erg? Damn, de verharding.
Stoer van je, dat je niet rouwt om een mensenleven. Ik zal ook niet rouwen om het jouwe. Want je krijgt het respect wat je anderen toont.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:21 schreef GrotePierFR het volgende:
Wie naar het zwaard grijpt, komt er door om.
Ik rouw niet om de omgekomen militairen, sorry.
Weet ik, Guus, en daar heb ik ook m'n twijfels bij, ik kom er niet uit of ik ze daar wel of niet wil hebben; voor elke keuze valt iets te zeggen vind ik.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:28 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Lol. Nee natuurlijk niet. we hebben er geen fuck te zoeken en we hebben er een zooi figuren naartoe gestuurd die een heleboel afghanen afknallen met geen doel. Oh ja. Opbouwmissie
Denk eens na meiske.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |