abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80443627
RIP

[ Bericht 27% gewijzigd door paddy op 18-04-2010 17:21:27 ]
pi_80450321
quote:
Op zondag 18 april 2010 11:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dus jij vindt het goed om met geweld een ander land jouw normen en waarden op te leggen? De Duitse inval was dus terecht? Immers, in dit verfoeide land werden Joden zomaar met rust gelaten en dat kon nu eenmaal niet. In een beschaafd land werden Joden uit het dagelijks leven geweerd en uiteindelijk verdreven. Vonden de Duitsers. Dus kwamen ze hierheen om dat hier ook op te leggen. Werden ze verdorie door allerlei andere landen ineens gezien als boeman en gingen de mensen hier in Nederland zich er zomaar tegen verzetten!! De ondankbare honden! Terwijl ze alleen maar meer beschaving kwamen brengen!

Verandering in een land moet van binnenuit komen. Alleen dan is een volk er klaar voor, dan zijn de voorwaarden er die stabiliteit een mogelijkheid maken. Je kunt niet een land door oplegging van buitenaf een sprong in de tijd laten maken.
Volgens mij zaten we daar omdat een bevriend land is aangevallen.

Ik zit de hele geschiedenis eens te lezen en eerlijk die vrouwen daar hebben niets anders gekend dan dan weer even wat vrijheid dan weer terug in hun hok geschopt door machtsgeile idioten (ja, taliban is aan de macht geholpen)
http://nl.wikipedia.org/w(...)djahedien_en_Taliban
Ook wanneer je terugscrolt, kan je zien dat het land nooit een eenheid is geweest.

Nederland hoort er net zo min als ook de Taliban daar niet hoort.

Arme vrouwen

Heel veel sterkte voor de familie van deze omgekomen mariniers . Rust in vrede jongens.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_80450453
Voor deze soldaten kan je dus wel respect hebben.
Heel jammer.
  zondag 18 april 2010 @ 17:28:22 #154
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_80450608
quote:
Op zondag 18 april 2010 17:20 schreef paddy het volgende:

[..]

Volgens mij zaten we daar omdat een bevriend land is aangevallen.
Oh ja? Welk land dan en wat had Afghanistan daar mee te maken? Volgens mij helemaal niks.
quote:
Ik zit de hele geschiedenis eens te lezen en eerlijk die vrouwen daar hebben niets anders gekend dan dan weer even wat vrijheid dan weer terug in hun hok geschopt door machtsgeile idioten (ja, taliban is aan de macht geholpen)
http://nl.wikipedia.org/w(...)djahedien_en_Taliban
Ook wanneer je terugscrolt, kan je zien dat het land nooit een eenheid is geweest.
Ja, en? Ieder land heeft zelfbeschikkingsrecht. Als mensen in een land dingen willen veranderen beginnen ze een revolutie (zie Iran in 1979, bijvoorbeeld). Ik blijf erbij, dat je niet van buitenaf een land een bepaalde ontwikkeling of set van normen en waarden kunt opleggen. Dat is tegennatuurlijk aan de ontwikkeling van een land en een volk. Het is niets meer dan imperialisme. "Wij als superieure westerlingen weten hoe het moet en komen dat die arme bruintjes wel eens even uitleggen." The White Man's Burden werd het vroeger genoemd.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 18 april 2010 @ 17:48:39 #155
292283 GrotePierFR
Je hart zit links
pi_80451300
quote:
Op zondag 18 april 2010 17:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
. Ik blijf erbij, dat je niet van buitenaf een land een bepaalde ontwikkeling of set van normen en waarden kunt opleggen. Dat is tegennatuurlijk aan de ontwikkeling van een land en een volk. Het is niets meer dan imperialisme. "Wij als superieure westerlingen weten hoe het moet en komen dat die arme bruintjes wel eens even uitleggen." The White Man's Burden werd het vroeger genoemd.
Oftewel: hoe maak ik het bestendigen en uitbreiden van Westerse belangen moreel aanvaardbaar voor de media zodat het volk zijn steun verleent?

Onder de motieven die altijd worden genoemd worden altijd bezettingen goedgepraat. Algerije, Indonesië, Irak (1940-50), Tjetsjenië, etc.
pi_80451304
Ik had zo'n stukje gelezen van de Amerikaanse soldaten.
En er heerst daar toch een enorme wrok tegen Karzai.
Deze man is puur uit op het in stand houden van z'n eigen macht, dat is in zijn ogen ook het enige goede waarom de soldaten daar zijn, verder mogen ze niets van hem. Dan ben je er wel maar los je niets op.
  zondag 18 april 2010 @ 17:51:30 #157
292283 GrotePierFR
Je hart zit links
pi_80451390
quote:
Op zondag 18 april 2010 17:48 schreef DeParo het volgende:
Ik had zo'n stukje gelezen van de Amerikaanse soldaten.
En er heerst daar toch een enorme wrok tegen Karzai.
Deze man is puur uit op het in stand houden van z'n eigen macht, dat is in zijn ogen ook het enige goede waarom de soldaten daar zijn, verder mogen ze niets van hem. Dan ben je er wel maar los je niets op.
Karzai is voor veel Afghanen een marionet, die de laatste tijd meer zijn eigen koers gaat varen nu hij weet wie er op de lange termijn de overhand gaat krijgen.

Niettemin zal Karzai gauw verdwijnen als de Amerikanen minder invloed gaan uitoefenen. Karzai heeft gewoon geen credo als ex-CIA agent notabene.
pi_80451454
quote:
Op zondag 18 april 2010 17:51 schreef GrotePierFR het volgende:

[..]

Karzai is voor veel Afghanen een marionet, die de laatste tijd meer zijn eigen koers gaat varen nu hij weet wie er op de lange termijn de overhand gaat krijgen.

Niettemin zal Karzai gauw verdwijnen als de Amerikanen minder invloed gaan uitoefenen. Karzai heeft gewoon geen credo als ex-CIA agent notabene.
Zou ik niet helemaal zeker van zijn, de mensen in Afghanistan, zien hem toch liever dan een Talibanfiguur. Je krijgt een zelfde soort situatie als in Pakistan, waarbij bovendien het leger en de politie, zijn speeltje zijn.
Ik denk dat Karzai het slim heeft gespeeld en veel minder marionet was dan hij in eerste instantie leek.
Het lijkt nu zelfs andersom zo te zijn.
  Moderator zondag 18 april 2010 @ 17:53:56 #159
236264 crew  capricia
pi_80451477
quote:
Op zondag 18 april 2010 17:53 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zou ik niet helemaal zeker van zijn, de mensen in Afghanistan, zien hem toch liever dan een Talibanfiguur. Je krijgt een zelfde soort situatie als in Pakistan, waarbij bovendien het leger en de politie, zijn speeltje zijn.
Ik denk dat Karzai het slim heeft gespeeld en veel minder marionet was dan hij in eerste instantie leek.
Het lijkt nu zelfs andersom zo te zijn.
Het gaat door ook meer om stammen en familiebanden enzo. Schijnt dat wij dat niet goed begrijpen, en dat het moeilijk te doorgronden is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80451591
quote:
Op zondag 18 april 2010 17:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Het gaat door ook meer om stammen en familiebanden enzo. Schijnt dat wij dat niet goed begrijpen, en dat het moeilijk te doorgronden is.
En olie.
Schijnen wij als burger ook niet helemaal te begrijpen .

Maar je hebt gelijk.
Het is belangrijk dat je de goodwill hebt van de stamoudsten.
  Moderator zondag 18 april 2010 @ 17:58:39 #161
236264 crew  capricia
pi_80451621
quote:
Op zondag 18 april 2010 17:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

En olie.
Schijnen wij als burger ook niet helemaal te begrijpen .

Maar je hebt gelijk.
Het is belangrijk dat je de goodwill hebt van de stamoudsten.
Maar wel verkiezingen daar houden...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80452085
pi_80453760
Het is een trieste bedoeling daar.
Ik begrijp wel waarom we daar zitten en veel militairen die daar op uitzending geweest zijn, zijn van mening dat het goed is wat we daar doen, maar ik vraag het me af. Zal er daar ooit iets veranderen? Ten koste van zoveel levens en van jonge jongens die net aan hun leven beginnen?
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_80454388
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:05 schreef Catwoman1986 het volgende:
Ik begrijp wel waarom we daar zitten en veel militairen die daar op uitzending geweest zijn, zijn van mening dat het goed is wat we daar doen, maar ik vraag het me af. Zal er daar ooit iets veranderen? Ten koste van zoveel levens en van jonge jongens die net aan hun leven beginnen?
Het zijn wel soldaten he, het blijft risico van het vak,
het is toch anders dan een bouwvakker van dezelfde leeftijd die van 10 hoog naar beneden valt.
Het is altijd een risico natuurlijk bij een bouwvakker maar de dood is meestal niet inbegrepen
wat toch bij het leger een essentieel onderdeel kan zijn.
pi_80456791
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:05 schreef Catwoman1986 het volgende:
Ze denken dat het goed en nuttig is wat ze doen, de toekomst zal het uitwijzen, van mij hoeft het niet
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
pi_80459802
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:20 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

Ze denken dat het goed en nuttig is wat ze doen, de toekomst zal het uitwijzen, van mij hoeft het niet
Tijden worden toch weer behoorlijk gespannen, het leger opdoeken heeft geen zin,
maar het eigen nationale doel is eigenlijk wel zo'n beetje weg, maar goed, tijden veranderen.
  zondag 18 april 2010 @ 21:49:23 #167
21467 franske19
Hit the deck!
pi_80461217
Rust in vrede Mariniers.

Diegene die verantwoordelijk zijn zullen boeten.
  zondag 18 april 2010 @ 21:55:32 #168
298728 MaskOfSanity
Onverschillig
pi_80461521
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:49 schreef franske19 het volgende:
Rust in vrede Mariniers.

A perfect mimic of a normally functioning person.
pi_80461684
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:49 schreef franske19 het volgende:
Rust in vrede Mariniers.

Balkenende??
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
pi_80465747
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:58 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

Balkenende??
*zucht* Nee, niet hij.
  zondag 18 april 2010 @ 23:38:54 #171
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_80466483
(bijna) iedereen vergeet dat die mannen vrouwen in Afghanistan zitten omdat onze regering heeft besloten hen te sturen. En wij hebben die regering gekozen.

De mannen en vrouwen zitten daar dus namens ons en mogen wel wat steun verwachten.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_80467771
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:38 schreef Cobra4 het volgende:
(bijna) iedereen vergeet dat die mannen vrouwen in Afghanistan zitten omdat onze regering heeft besloten hen te sturen. En wij hebben die regering gekozen.

De mannen en vrouwen zitten daar dus namens ons en mogen wel wat steun verwachten.
En die mannen en vrouwen zijn niet gedwongen om in het leger te gaan he.
Dit is waarvoor ze gekozen hebben, blijft het niet minder treurig om, maar het is een risico.
pi_80469944
quote:
Ik heb niet voor die regering gekozen, hoor.
quote:
Ik wens ze het allerbeste toe, hoor, maar behalve de steun die ze reeds financieel van mij krijgen, hoeven ze verder van mij niets te verwachten. Als ze niet willen sterven, vertrekken ze maar.
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 11:26:34 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_80474558
ja want iedereen die daar zit gaat dood
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 11:28:14 #175
236264 crew  capricia
pi_80474638
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:26 schreef sp3c het volgende:
Krijg er wel een soort loterij gevoel bij, ja..
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 19 april 2010 @ 11:35:59 #176
298728 MaskOfSanity
Onverschillig
pi_80474924
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:26 schreef sp3c het volgende:
Bij lange na niet, maar dat er uiteindelijk tientallen Nederlandse doden zullen vallen is weinig verrassend te noemen. Daar moet men niet hypocriet over doen en dat wordt ook min of meer 'geaccepteerd' door de regering en de militairen zelf.
  maandag 19 april 2010 @ 11:41:29 #177
21467 franske19
Hit the deck!
pi_80475151
quote:

Doe geen moeite. Het stikt hier van de kansloze nietsnutten die op alles en iedereen commentaar hebben.
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 11:42:54 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_80475218
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:35 schreef MaskOfSanity het volgende:

[..]

Bij lange na niet, maar dat er uiteindelijk tientallen Nederlandse doden zullen vallen is weinig verrassend te noemen. Daar moet men niet hypocriet over doen en dat wordt ook min of meer 'geaccepteerd' door de regering en de militairen zelf.
wat is dan het probleem??
  maandag 19 april 2010 @ 11:45:19 #179
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_80475302
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:41 schreef franske19 het volgende:

[..]

Doe geen moeite. Het stikt hier van de kansloze nietsnutten die op alles en iedereen commentaar hebben.
Die soldaten worden niet door de regering gedwongen om daar te zitten toch? Het is sneu dat er zo'n 20/30 nederlanders zijn gestorven maar het had niet gehoeven. We kunnen hier niemand de schuld van geven zelfs afghanistan niet. Maar vee jongens gaan het leger in omdat het ''stoer'' is en ze mogen ''schieten'' dus eindelijk wat spanning in hun leven. Amerikanen geven tenminste eerlijk toe dat ze het om die reden doen en ze er ook nog voor willen sterven. Maar amerikanen zakken natuurlijk zo'n 50 punten op het gebied van slimheid.

De oorlogen in afghanistan en irak zijn zowat kansloos en op bevel van Amerika. Dat je daar voor wilt sterven is je eigen keuze, maar dan is mijn medelijden weggg
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
  maandag 19 april 2010 @ 11:46:51 #180
298728 MaskOfSanity
Onverschillig
pi_80475358
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat is dan het probleem??
Wat mij betreft geen enkel probleem. Als je for some reason daar actief wilt zijn, dan weet je dat jij of je 'kameraden' gevaar kunnen lopen.

Iemand anders verbindt daar de conclusie aan dat je dan ook niet moet piepen; het zijn niet mijn woorden.
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 11:49:06 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_80475444
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:45 schreef aychelle het volgende:

[..]

Die soldaten worden niet door de regering gedwongen om daar te zitten toch?
ze worden niet gedwongen om in dienst te gaan waar ze vervolgens heen worden gestuurd kunnen ze niet zelf kiezen
quote:
Het is sneu dat er zo'n 20/30 nederlanders zijn gestorven maar het had niet gehoeven.
zoveel?
quote:
We kunnen hier niemand de schuld van geven zelfs afghanistan niet. Maar vee jongens gaan het leger in omdat het ''stoer'' is en ze mogen ''schieten'' dus eindelijk wat spanning in hun leven. Amerikanen geven tenminste eerlijk toe dat ze het om die reden doen en ze er ook nog voor willen sterven. Maar amerikanen zakken natuurlijk zo'n 50 punten op het gebied van slimheid.
jaaaaaaaaa ze doen het allemaal om stoer te kunnen schieten

generaliseren is lame
quote:
De oorlogen in afghanistan en irak zijn zowat kansloos en op bevel van Amerika. Dat je daar voor wilt sterven is je eigen keuze, maar dan is mijn medelijden weggg
op bevel van Amerika nog wel

onze inzet in Irak was op aandringen van de VN en de inzet in Afghanistan is door ELK land binnen de NAVO goedgekeurt (nee stemmen is Veto), allemaal schoothondjes van Amerika natuurlijk ook de Fransen, de Belgen, de Duitsers, de Spanjaarden noem ze maar op en dus ook de Nederlanders

Moderator maandag 19 april 2010 @ 11:53:30 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_80475597
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:46 schreef MaskOfSanity het volgende:

[..]

Wat mij betreft geen enkel probleem. Als je for some reason daar actief wilt zijn, dan weet je dat jij of je 'kameraden' gevaar kunnen lopen.

Iemand anders verbindt daar de conclusie aan dat je dan ook niet moet piepen; het zijn niet mijn woorden.
ik krijg er een beetje een cpt. Obvious strikes again gevoel van eerlijk gezegd
  maandag 19 april 2010 @ 11:59:03 #183
298728 MaskOfSanity
Onverschillig
pi_80475813
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik krijg er een beetje een cpt. Obvious strikes again gevoel van eerlijk gezegd
Vrij veel mensen snappen gewoon niet meer wat ze daar nog doen in een - in hun ogen - zinloze missie. Respect en sympathie zie je steeds meer afbrokkelen..
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 12:04:05 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_80475985
ja dat zal best maar dat is een ander verhaal
hier grijpen mensen de dood van 2 militairen aan om simpelweg te roepen dat het een bedrijfsrisico is vind ik een beetje zinloos

duh ... en gras is groen denk ik dan

je gaat toch ook niet in topics over vliegtuigrampen roepen dat ze er toch zelf in zijn gestapt?
niemand heeft ze gedwongen en die dingen vallen nu eenmaal wel is uit de lucht als je daar geen zin in hebt dan moet je maar met de auto al willen mensen die ook wel is in een boom parkeren dus als je daar geen zin in hebt dan ga je maar lopen etc.
  maandag 19 april 2010 @ 12:05:44 #185
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_80476054
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:04 schreef sp3c het volgende:
hier grijpen mensen de dood van 2 militairen aan te grijpen om simpelweg te roepen dat het een bedrijfsrisico is vind ik een beetje zinloos

je gaat toch ook niet in topics over vliegtuigrampen roepen dat ze er toch zelf in zijn gestapt?
niemand heeft ze gedwongen en die dingen vallen nu eenmaal wel is uit de lucht als je daar geen zin in hebt dan moet je maar met de auto al willen mensen die ook wel is in een boom parkeren dus als je daar geen zin in hebt dan ga je maar lopen etc.
Je kan wel in een vliegtuig lopen en ervan uitgaan dat je niet neerstort, je kan niet in een oorlog stappen en dan verwachten dat er niemand doodgaat.
Laffe huichelaar
  maandag 19 april 2010 @ 12:07:26 #186
292283 GrotePierFR
Je hart zit links
pi_80476111
quote:
hier grijpen mensen de dood van 2 militairen aan om simpelweg te roepen dat het een bedrijfsrisico is vind ik een beetje zinloos

Waarom dan dat hypocriete gedoe dat het zo erg is dat ze dood zijn, en dat er zelfs stilte moet worden gehouden als je zelf de vergelijking trekt met een versimpelde feiten-logica. Je ondermijnt je eigen punt hier.
  maandag 19 april 2010 @ 12:09:31 #187
298728 MaskOfSanity
Onverschillig
pi_80476162
quote:

Zeker waar. Indirect willen mensen er denk ik vaak mee aangeven dat het weer onnodige doden zijn, aangezien ze van mening zijn dat je met het verblijf daar niets opschiet of toevoegt.

Volgend die redenatie zou je cynisch nog kunnen zeggen dat een vakantie iig nog een hoop plezier en gezelligheid zal opleveren.
  maandag 19 april 2010 @ 12:26:01 #188
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80476766
Ik verbaas me met regelmaat over de achterlijkheid op en vanuit het DEF forum, maar iedere gestorven NL militair aangrijpen om nog maar eens een punt te maken wordt ook vermoeiend.
Intelligent, but fucked up.
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 12:47:32 #189
236264 crew  capricia
pi_80477662
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:26 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik verbaas me met regelmaat over de achterlijkheid op en vanuit het DEF forum, maar iedere gestorven NL militair aangrijpen om nog maar eens een punt te maken wordt ook vermoeiend.
Ikzelf heb er wel eens moeite mee dat we kennelijk veel uitgebreider stilstaan bij het overlijden van een NL militair, dan bij een Afghaanse burger.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 13:15:51 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_80478668
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:05 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je kan wel in een vliegtuig lopen en ervan uitgaan dat je niet neerstort, je kan niet in een oorlog stappen en dan verwachten dat er niemand doodgaat.
ja maar je kan niet in een vliegtuig lopen en ervan uitgaan dat er nooit 1 neerstort
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:07 schreef GrotePierFR het volgende:

[..]

Waarom dan dat hypocriete gedoe dat het zo erg is dat ze dood zijn, en dat er zelfs stilte moet worden gehouden als je zelf de vergelijking trekt met een versimpelde feiten-logica. Je ondermijnt je eigen punt hier.
lol wat is dit nu weer voor logica
dat het een risico van het vak is sluit het feit dat ik het erg vind dat ze dood zijn helemaal niet uit!

en je mag me quoten waar ik om stilte roep want dat ben ik denk ik vergeten
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:09 schreef MaskOfSanity het volgende:

[..]

Zeker waar. Indirect willen mensen er denk ik vaak mee aangeven dat het weer onnodige doden zijn, aangezien ze van mening zijn dat je met het verblijf daar niets opschiet of toevoegt.
volgens GrotePierFR zou dat hypocriet zijn
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:26 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik verbaas me met regelmaat over de achterlijkheid op en vanuit het DEF forum
ik verbaas me daar ook vaak over maar mensen moeten schijnbaar gewoon hun mening kunnen uiten ook als die nergens op slaat
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Ikzelf heb er wel eens moeite mee dat we kennelijk veel uitgebreider stilstaan bij het overlijden van een NL militair, dan bij een Afghaanse burger.
de Afghanen doen dat zelf omgekeerd

vrij logisch ook want Nederlanders zijn geen Afghanen
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 13:16:34 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_80478695
zo ... ademhalen en een biertje drinken want ik heb alweer weekend
  maandag 19 april 2010 @ 13:19:15 #192
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_80478764
Verschil is dat er honderden vliegtuigen nooit neerstorten, terwijl er nooit een oorlog is geweest zonder slachtoffers.
Laffe huichelaar
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 13:22:34 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_80478868
maar wel oorlogen waarbij honderden militairen niet dood zijn gegaan

besides, tijdens operatie Allied Force zijn geen er geen dodelijke slachtoffers gevallen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 19 april 2010 @ 13:34:27 #194
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_80479291
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:22 schreef sp3c het volgende:
maar wel oorlogen waarbij honderden militairen niet dood zijn gegaan

besides, tijdens operatie Allied Force zijn geen er geen dodelijke slachtoffers gevallen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je snapt best wat ik bedoel.
Laffe huichelaar
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 13:36:58 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_80479375
ja het is een slappe vergelijking dat weet ik ook wel maar om nog maar is te melden dat we een beroepsleger hebben zonder verder enig punt te maken voegt ook weinig toe
het is niet dat ik me al 12 jaar af zit te vragen waarom ik me niet hoefde te melden voor de dienstplicht toen ik 18 werd ofzo

maja ... cpt Obvious is baas van het internet
pi_80480659
quote:
Dat denk ik wel, dat is een risico dat je neemt, net als je bij een wildvreemde in een snelle auto stapt

Je kan dood gaan .
De kans is in ieder geval redelijk groter dan dat je een baan als brugwachter neemt

Niemand vraagt hen daarheen te gaan, en mijn eer hoeven ze daar niet te verdedigen
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 14:37:16 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_80481698
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:11 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

Je kan dood gaan .

I love it when a plan comes together ...
  maandag 19 april 2010 @ 14:42:03 #198
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_80481917
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:11 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

Dat denk ik wel, dat is een risico dat je neemt, net als je bij een wildvreemde in een snelle auto stapt

Je kan dood gaan .
De kans is in ieder geval redelijk groter dan dat je een baan als brugwachter neemt

Niemand vraagt hen daarheen te gaan, en mijn eer hoeven ze daar niet te verdedigen
Het verschil met een vliegtuig instappen en Afghanistan binnen stappen is dat die jongens het met goede bedoelingen deden. Ze wilden de Afghanen helpen, en dat is ze ook voorgespiegeld, dat ze dat doen.
Dát is het verschil! Ze weten dat ze de kans lopen om te komen, maar doen het toch, omdat ze (naar hun mening) goed doen.

Ik leef al mee als er een willekeurig vliegtuig neerstort, maar dat doe ik nog erger als men in dit soort gevallen willens en wetens een gevaarlijke situatie binnenstappen, puur om de goede zaak.
Laffe huichelaar
  maandag 19 april 2010 @ 14:52:20 #199
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80482294
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vind ons beeld van de zaken ook zeer krom, maar dat het overlijden van twee NL jongens iets meer impact heeft verbaast me niet.

Vraag is alleen of de berichtgeving de desinteresse aanwakkerde, of dat de desinteresse ons een extra lang weerbericht bracht...
Intelligent, but fucked up.
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 14:59:18 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_80482539
krom is het wel ja

als Afghaanse (of bv Australische) militairen onder Nederlands bevel omkomen hoor je dit ook nauwelijks, sterker nog, daar hoor je minder over dan over Afghaanse burgers want als wij verantwoordelijk zijn over burgerdoden word dit iig door het ministerie van defensie wel naar buiten gebracht ... wat de kranten er verder mee doen moeten ze zelf weten maar we hebben ook buitenlandse troepen onder ons bevel en als die door onze plannetjes omkomen dan verdient dat ook enige aandacht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')