abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81043705
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 08:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

oh, ik woon in het zuiden ('t oosten van brabant), en daar ging het al weer wat beter.
Daar is het ook nooit echt slecht gegaan. Alleen in de klein metaal ging het slecht maar daar zijn voornamelijk de inhuurders de dupe van geworden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_81052664
Ik lees hier dat sommige mensen een HBO-diploma hebben en toch al een half jaar zo niet 3kwart jaar werkloos zijn.

Sorry, maar dan moet er wel iets mis met je zijn of je doet wezenlijk iets verkeerd
pi_81053379
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:22 schreef Leonidas82 het volgende:
Ik lees hier dat sommige mensen een HBO-diploma hebben en toch al een half jaar zo niet 3kwart jaar werkloos zijn.

Sorry, maar dan moet er wel iets mis met je zijn of je doet wezenlijk iets verkeerd
Toevallig ben ik 1 van de mensen hier met een HBO diploma. En je wordt afgewezen omdat:
- Men bang is dat je snel wegloopt naar een beter salaris zodra de mogelijkheid zich voordoet
- Je gezien wordt als "de man die het even komt vertellen"
- Een ander met beter passende ervaring zich aanbiedt
- het bedrijf niet gelooft dat je lange tijd gaat blijven in een MBO functie.
- ondertussen zich iemand van de concurrent gemeld heeft

Dat is maar een greep uit de mogelijkheden die de HBO-ers hier op de bank houdt. Verder zijn er weinig HBO functies momenteel (in Limburg althans) en die er wel zijn, zitten op astronomisch hoog niveau.

Maar beste Leonidas82, met je 28jaartjes ben jij ZO slim dat je immers alles beter weet. De jeugd heeft immers de toekomst, toch? En vertel ons dan maar eens wat we verkeerd doen, of wat er met ons mis is. In al jouw wijsheid heb je zeker goede tips voor ons.
pi_81053451
Conclusie: Je bent niet goed genoeg
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 5 mei 2010 @ 16:49:35 #205
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81053474
Als limburger, kun je dan niet in deutschland of belgie gaan werken?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_81053687
Tip van de chef:

Als je dan toch al werkloos bent, ga dan niet maandenlang uitslapen en op de bank zitten, maar volg dan een cursus (bijv. nima A/B of projectmanagement etc) die aansluit op je opleiding en het werk wat je wilt gaan doen. Zo blijven de cognitieve vaardigheden op peil. En ja dat wordt zeker gewaardeerd door een potentiele werkgever.

Een werkloze die het gat opvult met het volgen van een relevante cursus is interessanter dan de werkloze die helemaal niks doet.
  woensdag 5 mei 2010 @ 16:57:44 #207
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81053747
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:56 schreef Leonidas82 het volgende:
Tip van de chef:

Als je dan toch al werkloos bent, ga dan niet maandenlang uitslapen en op de bank zitten, maar volg dan een cursus (bijv. nima A/B of projectmanagement etc) die aansluit op je opleiding en het werk wat je wilt gaan doen. Zo blijven de cognitieve vaardigheden op peil. En ja dat wordt zeker gewaardeerd door een potentiele werkgever.

Een werkloze die het gat opvult met het volgen van een relevante cursus is interessanter dan de werkloze die helemaal niks doet.
Dat draagt echter wel bij aan het 'als ie kan vliegen is ie weg' gehalte.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_81053992
Ik snap niet waarom sommige mensen het nodig vinden om iemand die het toch al moeilijk heeft nog verder de grond in te trappen. Het irriteert me mateloos eerlijk gezegd (en dan hoef ik me nog niet eens aangesproken te voelen, want ik heb maar een paar weken zonder werk gezeten).

Het is allemaal makkelijk om vanaf de zijlijnen te oordelen...
  woensdag 5 mei 2010 @ 17:21:01 #209
296979 jantjeschmit
Mijn lieve Oma
pi_81054393
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Conclusie: Je bent niet goed genoeg
En dat baseer je waarop?
pi_81055497
quote:
Op donderdag 29 april 2010 09:19 schreef cinnamongirl het volgende:
Ja, het is zó frustrerend. Heb ik me omgeschoold en in de avonduren gezwoegd op de uni....om erachter te komen dat juist in mijn vakgebied (overheid, bestuursrecht) geen vacatures zijn!!!
Nu zit ik vast in een baan onder mijn niveau van 20 uur. Ik begin gewoon spijt te krijgen van mijn studie
Hmm, jammer voor je. Mijn vrouw heeft ook ook deze richting gedaan (bestuursrecht) en dan specifiek milieurecht met wat ruimtelijke ordening. In de randstad is daar prima werk in te krijgen, collega's van haar die wegwillen hebben relatief makkelijk een nieuwe baan.
pi_81055528
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 17:21 schreef jantjeschmit het volgende:

[..]

En dat baseer je waarop?
Op het aantal afwijzingen
  woensdag 5 mei 2010 @ 18:07:51 #212
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81055635
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 17:06 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik snap niet waarom sommige mensen het nodig vinden om iemand die het toch al moeilijk heeft nog verder de grond in te trappen. Het irriteert me mateloos eerlijk gezegd (en dan hoef ik me nog niet eens aangesproken te voelen, want ik heb maar een paar weken zonder werk gezeten).

Het is allemaal makkelijk om vanaf de zijlijnen te oordelen...
Dit is natuurlijk onzin. De werklozen staan juist aan de zijlijn en de werkenden niet. Bovendien heeft iedereen er wel eens mee te maken gehad. Soms moet je een schop onder je derriëre krijgen om richting een baan te gaan .
Een gedicht over Maanvis
pi_81058382
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:56 schreef Leonidas82 het volgende:
Tip van de chef:

Kijk! Dat is heel wat constructiever dan wat je voorheen postte. Moet zeggen dat ik zelf nog niet gedacht heb aan het volgen van een cursus. Maar het is wel een goede tip.
  woensdag 5 mei 2010 @ 19:57:45 #214
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_81059290
Ik mag me hier ook melden..
Ben officiëel per afgelopen maandag ook werkloos. Nadeel is dat ik ook nog eens ongelukkig werd van het werk wat ik deed (administratief) en dus iets anders wil gaan doen (meer met mensen, meer iets voor iemand betekenen). Wat ik precies wil gaan doen weet ik nog niet, mag via het UWV tests maken en dan dinsdag op uitslag.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  woensdag 5 mei 2010 @ 20:11:30 #215
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_81059855
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 18:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Op het aantal afwijzingen
Wat doe jij eigenlijk voor werk?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_81089076
Nieuw aanbod bij dezelfde werkgever. PATS 100 euro NETTO erbij per maand

Ik ga bellen voor akkoord.

Hopelijk krijgen ze het nog snel genoeg rond dat ik volgende week zondag kan beginnen

=edit=
Maandag de 17de beginnen.

Zo zie je maar weer, waar je voor kan lullen hoef je niet voor te werken

[ Bericht 11% gewijzigd door vosss op 06-05-2010 15:25:43 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_81089485
voor mensen die woonachtig zijn in limburg, heb ik wel een vacature gevonden:

http://www.nationalevacaturebank.nl/vacatures/3426237/?TRANSID=443606822&m4n_aid=17500

Misschien interessant als tijdelijke oplossing?
  donderdag 6 mei 2010 @ 19:20:59 #218
97934 ASroma
Flamboyant
pi_81099028
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 15:24 schreef Leonidas82 het volgende:
voor mensen die woonachtig zijn in limburg, heb ik wel een vacature gevonden:

http://www.nationalevacaturebank.nl/vacatures/3426237/?TRANSID=443606822&m4n_aid=17500

Misschien interessant als tijdelijke oplossing?
  donderdag 6 mei 2010 @ 19:48:03 #219
45722 Dromer
pi_81100093
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 19:20 schreef ASroma het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik denk dat ie serieus is. Zelf werkt ie bij de McDonalds...
pi_81100166
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 19:48 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ik denk dat ie serieus is. Zelf werkt ie bij de McDonalds...
Ja, en als hij dan werkloos wordt krijgt hij maar liefst 70% van zijn laatst verdiende loon.
pi_81106137
Gezien het aantal ervaringsdeskundigen hier, uitnodigingen van bureaus als je solliciteert op een functie is dat nog serieus te nemen?
Als in; willen ze je niet gewoon alleen in het bestand opnemen?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_81106414
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 21:41 schreef Ml-etje het volgende:
Gezien het aantal ervaringsdeskundigen hier, uitnodigingen van bureaus als je solliciteert op een functie is dat nog serieus te nemen?
Ik heb uitzendbureau's helemaal links laten liggen.

1x ben ik geweest omdat op hun site stond dat ze vacatures hadden die aansloten bij mijn ervaring en opleiding. Diversen zelfs.

Eenmaal daar aangekomen bleek daar niets van waar en toen ben ik ook weer de deur uit gelopen.
Imo proberen ze gewoon zoveel mogelijk mensen in hun bestand te krijgen.

Met een beetje netwerken kom je een stuk verder dan met die klote UZB's als je het mij vraagt
vosss is de naam,
pi_81111546
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 21:41 schreef Ml-etje het volgende:
Nauwelijks serieus te nemen. Ik heb via een aantal bureau's gesolliciteerd, maar zodra je daar binnen komt, hebben ze al diverse kandidaten voor de functie opgegeven en kom je er nauwelijks meer tussen. Verder checken de meeste bureau's eerst referenties e.d. en duurt het minimaal een week voordat je door de ballotagecommissie bent gekomen. De openstaande functie is dan 9 van de 10 keer al ingevuld.
pi_81123305
Zonet gebeld door het uitzendbureau, dat ze weer mensen zoeken bij het werk waar ik half februari weg moest. Of ik nog geïnteresseerd ben? Ja. Ik kan nou niet echt zeggen dat het verder storm loopt met de andere vacatures.
pi_81123388
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 21:46 schreef vosss het volgende:

[..]

1x ben ik geweest omdat op hun site stond dat ze vacatures hadden die aansloten bij mijn ervaring en opleiding. Diversen zelfs.

Eenmaal daar aangekomen bleek daar niets van waar en toen ben ik ook weer de deur uit gelopen.

Met een beetje netwerken kom je een stuk verder dan met die klote UZB's als je het mij vraagt
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 23:23 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Nauwelijks serieus te nemen. Ik heb via een aantal bureau's gesolliciteerd, maar zodra je daar binnen komt, hebben ze al diverse kandidaten voor de functie opgegeven en kom je er nauwelijks meer tussen. Verder checken de meeste bureau's eerst referenties e.d. en duurt het minimaal een week voordat je door de ballotagecommissie bent gekomen. De openstaande functie is dan 9 van de 10 keer al ingevuld.
Dat idee heb ik ook inderdaad.
Direct vragen naar de vacature is sneller dan het invullen van allerlei bestandjes zodat ze je in je hun bestand hebben.
pi_81126199
Ik kreeg gister de mooiste afwijzingsbrief tot nog toe in de bus. Twee zinnen, die nog niet eens kloppen ook Het ging overigens om een mbo-functie en ik kan als reden alleen maar bedenken dat ze mij te hoog opgeleid vinden, want ik voldeed gewoon aan de gestelde eisen. Maandag maar eens achteraan bellen. Doe ik eigenlijk nooit na een afwijzing, maar ben nu toch wel ff nieuwsgierig naar het hoe en waarom. Het loze is namelijk ook dat de vacature nog steeds (en zonder sluitingsdatum) op internet staat. Ook heb ik er afgelopen dinsdag (4 mei) nog achteraan gebeld hoe de stand van zaken was. Toen werd me gezegd dat alles nog open was en dat ik nog ff geduld moest hebben... Vervolgens kreeg ik dus gister die brief met als datum, jawel, 4 mei!

Oléééé
  vrijdag 7 mei 2010 @ 12:26:19 #227
104956 DiegoArmandoMaradona
Argentina en PSV
pi_81126625
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:16 schreef Tiez10 het volgende:
Ik kreeg gister de mooiste afwijzingsbrief tot nog toe in de bus. Twee zinnen, die nog niet eens kloppen ook Het ging overigens om een mbo-functie en ik kan als reden alleen maar bedenken dat ze mij te hoog opgeleid vinden, want ik voldeed gewoon aan de gestelde eisen. Maandag maar eens achteraan bellen. Doe ik eigenlijk nooit na een afwijzing, maar ben nu toch wel ff nieuwsgierig naar het hoe en waarom. Het loze is namelijk ook dat de vacature nog steeds (en zonder sluitingsdatum) op internet staat. Ook heb ik er afgelopen dinsdag (4 mei) nog achteraan gebeld hoe de stand van zaken was. Toen werd me gezegd dat alles nog open was en dat ik nog ff geduld moest hebben... Vervolgens kreeg ik dus gister die brief met als datum, jawel, 4 mei!

Oléééé
Waarom bel je naar een bedrijf dat je afgewezen heeft?
pi_81126697
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo gek? Het is altijd nuttig om te weten wat de reden van afwijzing is.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 12:28:55 #229
104956 DiegoArmandoMaradona
Argentina en PSV
pi_81126736
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:28 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo gek? Het is altijd nuttig om te weten wat de reden van afwijzing is.
Die reden stond al in die 2 regels
  vrijdag 7 mei 2010 @ 12:28:59 #230
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_81126742
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Niks mis mee. Zeker als je toch wil weten wat de reden van de afwijzing was .
  vrijdag 7 mei 2010 @ 12:32:15 #231
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81126886
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:28 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

toch verzinnen ze die vaker dan dat ze de waarheid vertellen .
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 7 mei 2010 @ 12:35:05 #232
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81126992
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 21:46 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb m'n huidige baan via een uitzendbureau, gewoon omdat ze me voorstelden ergens bij een functie waarvan zij dachten dat ik dat wel zou kunnen, maar waar ik zlef nog helemaal niet opgekomen was, en dat bleek echt een hele goeie match te zijn . Uitzenbureaus weten vaak beter welke functies je zou kunnen uitoefenen dan jezelf, vaak blijf je namelijk op monsterboard en in de krant toch op bepaalde functienamen zoeken, terwijl zij ook andere dingen zien waar je zelf niet op gezocht had .
Een gedicht over Maanvis
pi_81127802
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik heb m'n huidige baan via een uitzendbureau, gewoon omdat ze me voorstelden ergens bij een functie waarvan zij dachten dat ik dat wel zou kunnen, maar waar ik zlef nog helemaal niet opgekomen was, en dat bleek echt een hele goeie match te zijn . Uitzenbureaus weten vaak beter welke functies je zou kunnen uitoefenen dan jezelf, vaak blijf je namelijk op monsterboard en in de krant toch op bepaalde functienamen zoeken, terwijl zij ook andere dingen zien waar je zelf niet op gezocht had .
dat is ook de reden dat ik gewoon langs ga.
Kost me alleen wat tijd en een klein beetje benzine
pi_81130296
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Die reden stond al in die 2 regels
'Uit de binnengekomen reacties menen wij reeds de juiste kandidaten voor de vervolgprocedure te hebben geselecteerd. Hierbij is onze keus niet op u gevallen.'

Dat vind ik nogal karig. Het klopt ook niet, want in deze twee zinnen wordt eerst gesteld dat ze al kandidaten hadden geselecteerd voordat ik solliciteerde en daarna wordt gezegd dat de keuze niet op mij gevallen is. Dat kan dus ook helemaal niet, want er was al geselecteerd. Klopt dus gewoon niet. Daarnaast ben ik dus wel benieuwd wat de reden is dat de keuze niet op mij is gevallen, want dat staat helemaal niet vermeld.
pi_81140277
Ik ben wel eens bij een uitzendbureau geweest, destijds voor vakantiewerk, toen werd mij verteld dat er alleen productiewerk;magazijnwerk ed beschikbaar was.
Toen ik vertelde dat op hun eigen website wel een aantal IT vacatures, in de buurt, zonder bizarre eisen(dus dat is wel gewoon flexibel vd werkgever) zei die man nee dat kan niet

Dan maar niet hoor.

Als is mijn moeder wel voor haar tijdelijke werk via Randstad aan het werk gekomen.
Na een tijdje kreeg ze daar een vast contract en was ze gelukkig van Randstad af.
pi_81141514
Ik heb net weer van het detacherings-/uitzendbureau een vacature mogen ontvangen met een nog leukere salarisindicatie, maar sluiten bovendien nog eens mooi aan op mijn opleiding en interesses...

Woeperdepoep, ik ben benieuwd!
pi_81147803
Ik snap vanuit mijn eigen ervaring de negatieve berichten over uitzendbureaus niet helemaal. Dankzij Randstad heb ik nu best een redelijke - weliswaar tijdelijke - baan bij een bank. Niet in mijn richting en op HBO-niveau, maar het is 100 keer beter dan ongeschoold werk, bij de mac bijvoorbeeld. Vreselijk lijkt me dat.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:38:31 #238
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81154553
Je kunt niet generaliseren wat betreft uitzendbureaus. Ik heb jarenlange ervaring met diverse vestigingen. Het hangt er net van af. De markt natuurlijk, maar ook het personeel van de vestiging. Het verloop is behoorlijk hoog, ik heb er al heel wat zien komen en gaan. En ben dus bemiddeld door alles tussen ongeinteresseerde muts tot actieve intelligente initiatiefrijke topconsulent.

De negatieve ervaringen waren er maar ze zijn veruit in de minderheid.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 23:24:53 #239
45722 Dromer
pi_81161078
Zelf heb ik de laatste tijd geen goede ervaringen met uitzendbureau's, maar mijn vrouw is op die manier al enkele malen aan een aardige baan gekomen.
pi_81168199
Je hebt ook met het niveau van het uitzendbureau te maken... Mijn ervaring met de huidige uitzendbureaus is dat ze mij voornamelijk wel op de opdrachten op een lange termijn, met mogelijkheid tot overname, richten... maar bovendien ook open staan om mij wat kleinere klusjes te laten doen die gerelateerd zijn aan mijn studie en middels terugkoppeling van de opdrachtgever meer een profiel tre kunnen samenstellen...

Dit heeft al eens tot een goede match mogen leiden, maar door het wijzigen van het functieprofiel door de opdrachtgever helaas niet is doorgegaan.
pi_81168532
Tip van mij: probeer bij het uitzendbureau een goede persoonlijke relatie op te bouwen met een vaste medewerker, 1 die op de hoogte is van je ambities en je vaardigheden, dit voorkomt dat je een kaartje in de bak word. En ja een hoop vacatures die ze melden, zijn puur om te lokken, maar dat is als 30 jaar zo.

Overigens kan ik mensen die lastig aan een baan komen, maar wel goed opgeleid zijn, adviseren naar de mogelijkheid van onbetaalde stageplekken, op die manier kan je relevante ervaring opdoen, een netwerk opbouwen, en veelal bij goede resultaten in dienst komen. Bij ons bedrijf gebeurd dat ook.

Daarnaast ook veel inschrijven bij detacheringsbureaus, zij hebben er belang bij om jou aan het werk te helpen, daarnaast kost het je dus zelf weinig tijd.

En mensen in de provincie: wees alsjeblieft niet bang om eens in de randstad te kijken, bij ons zitten we bijvoorbeeld te springen om goed personeel, sterker nog we hebben nu bijvoorbeeld de eis dat medewerkers nederlands moeten kunnen spreken laten vallen, en dat verlaagt naar engels, om op die manier maar meer mogelijke kandidaten te krijgen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Eindredactie Games zaterdag 8 mei 2010 @ 09:37:56 #242
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_81169326
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:22 schreef Leonidas82 het volgende:

Was jij niet diegene die 28 was, " commerciële ecenomie (:')) studeerde en er over dacht om meteen bijstand aan te vragen
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 8 mei 2010 @ 09:47:11 #243
45722 Dromer
pi_81169427
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 09:37 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Was jij niet diegene die 28 was, " commerciële ecenomie (:')) studeerde en er over dacht om meteen bijstand aan te vragen
Yup.
Net als DAM veel geblaat, weinig wol.
pi_81171313
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 07:28 schreef raptorix het volgende:
Tip van mij: probeer bij het uitzendbureau een goede persoonlijke relatie op te bouwen met een vaste medewerker, 1 die op de hoogte is van je ambities en je vaardigheden, dit voorkomt dat je een kaartje in de bak word. En ja een hoop vacatures die ze melden, zijn puur om te lokken, maar dat is als 30 jaar zo.

Overigens kan ik mensen die lastig aan een baan komen, maar wel goed opgeleid zijn, adviseren naar de mogelijkheid van onbetaalde stageplekken, op die manier kan je relevante ervaring opdoen, een netwerk opbouwen, en veelal bij goede resultaten in dienst komen. Bij ons bedrijf gebeurd dat ook.

Daarnaast ook veel inschrijven bij detacheringsbureaus, zij hebben er belang bij om jou aan het werk te helpen, daarnaast kost het je dus zelf weinig tijd.

En mensen in de provincie: wees alsjeblieft niet bang om eens in de randstad te kijken, bij ons zitten we bijvoorbeeld te springen om goed personeel, sterker nog we hebben nu bijvoorbeeld de eis dat medewerkers nederlands moeten kunnen spreken laten vallen, en dat verlaagt naar engels, om op die manier maar meer mogelijke kandidaten te krijgen.
Kijk, dat zijn nu nog eens opbouwende tips van iemand met werk ipv de stndaard stramme opmerkingen waar de meesten mee aankomen

Ik solliciteer dus vanuit de provincie, maar ben wel landelijk op zoek. Nu weet ik niet in wat voor sector je werkt, maar bij mij heeft de blik op de randstad tot nog toe geen resultaat gehad...
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:01:56 #245
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_81172229
Ik zoek ook een baan!

Ik:

Mark, MBO ICT Beheer Niveau 4, Zojuist afgerond, diploma komt Juni, zou graag aan de slag willen als helpdeskmedewerker, hoop dit te kunnen doen in 32 uur in de week.
pi_81174215
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:01 schreef makkie88 het volgende:
Ik zoek ook een baan!

Ik:

Mark, MBO ICT Beheer Niveau 4, Zojuist afgerond, diploma komt Juni, zou graag aan de slag willen als helpdeskmedewerker, hoop dit te kunnen doen in 32 uur in de week.
\

lijkt me geen probleem

helpdeskbanen zat, en mbo-4 als eis is gebruikelijk.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 13:17:34 #247
45722 Dromer
pi_81174641
quote:
Ik zoek ook een baan!

Ik:

32 uur is vaak nog lastig in de IT. Ik kom wel eens 20 uur tegen, maar dat zijn dan de erg slecht betaalde en simpele baantjes. Verder zou helpdesk niet echt een probleem voor je moeten zijn in jouw regio met jouw opleiding, tenzij je meteen een goed salaris wil.
pi_81175132
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:17 schreef Dromer het volgende:

[..]

32 uur is vaak nog lastig in de IT. Ik kom wel eens 20 uur tegen, maar dat zijn dan de erg slecht betaalde en simpele baantjes. Verder zou helpdesk niet echt een probleem voor je moeten zijn in jouw regio met jouw opleiding, tenzij je meteen een goed salaris wil.
Ik zou eerst toch even lekker 40 uur in de week een tijdje gaan werken en het dan vanzelf met de baas bespreekbaar maken of dit er 32 uur mogen worden
pi_81175390
quote:
Ik zoek ook een baan!

Ik:

Wat een toeval:)
Aankomend schooljaar ga ik4 dagen werken ipv 2,5.
Dus zou het zoeken in het onderwijs.
Als er een tak is waar het flexibel is is het daar wel
pi_81179491
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 19:49 schreef nozem het volgende:
Ik snap vanuit mijn eigen ervaring de negatieve berichten over uitzendbureaus niet helemaal. Dankzij Randstad heb ik nu best een redelijke - weliswaar tijdelijke - baan bij een bank. Niet in mijn richting en op HBO-niveau, maar het is 100 keer beter dan ongeschoold werk, bij de mac bijvoorbeeld. Vreselijk lijkt me dat.
hier ben ik dus ff niet mee eens.

Mac Donald ongeschoold? Ik wil niet raar doen, maar als je aan de slag gaat moet je wel ff een training volgen voordat je aan de slag gaat in de keuken. Ook biedt de Mac mbo-opleidingen zodat je ook kunt doorgroeien.

Tis heus niet alleen maar hamburgers flippen maar komt wel ff meer bij kijken ja
pi_81180777
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 16:02 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

hier ben ik dus ff niet mee eens.

Mac Donald ongeschoold? Ik wil niet raar doen, maar als je aan de slag gaat moet je wel ff een training volgen voordat je aan de slag gaat in de keuken. Ook biedt de Mac mbo-opleidingen zodat je ook kunt doorgroeien.

Tis heus niet alleen maar hamburgers flippen maar komt wel ff meer bij kijken ja
quote:
Op zondag 25 april 2010 18:10 schreef Leonidas82 het volgende:
hallo mensen,

over 4 weken moet ik mijn scriptie inleveren en rond 8 juli heb ik dan diploma-uitreiking. Nu lees ik her en der dat veel afgestudeerden moeite hebben met werk te vinden en vaak maandenlang werkloos thuis zitten.

Na juli heb ik dus geen recht meer op stuffi, het kan dus zo maar zijn dat ik niet direct een passende baan vindt. Maar heb dus wel inkomen nodig. Is het dus slim om na juli direct een uitkering aan te vragen en vanuit die positie rustig solliciteren?

Je hebt dan tenminste wel geld. Ohja, voor de mensen die zeggen, neem dan iets minders aan. Ja, dat zou ik wel willen, ware het niet dat je als HBO'er al snel als 'te zwaar' wordt beoordeeld of ze willen je niet aannemen omdat ze bang zijn dat je direct weg bent zodra de economie aantrekt.

tja, wat zouden jullie doen?
Je lult maar wat.
Of heb je echt serieus een HBO opleiding en vind je, vanuit jou perspectief, geschoold, het heel wat om hamburgers te bakken bij de macdonalds?
Werk je echt bij de macdonalds of heb je deze informatie "gelezen"
Dat laatste zou de boel gewoon verklaren namelijk overal word je wel wat ingewerkt, overal word marketing toegepast en gebruikt men aantrekkelijke "korte woorden die de lading niet dekken, =marketing"
pi_81181275
voor een buitenstaander lijkt het allemaal simpel en ongeschoold. Je ziet wat mensen in de keuken burgers flippen en wat lui bij een kassa. Maar serieus, ieder die bij dit restaurant aan de slag wilt, dient wel zeker kennis en inzicht te hebben van:

Gastheerschap
voeding
hygiëne
Service en dienstverlening
Verkoop
Presentatie

Dit soort aspecten vind je niet bij een baan als schoffelaar, lopende bandwerk oid. In dat opzicht is het niveau bij de Mac een stuk hoger. Logisch dat dit restaurant een eigen instituut heeft met mbo's en managementopleidingen. Zegt ook wel iets.

[ Bericht 5% gewijzigd door Leonidas82 op 08-05-2010 17:02:42 ]
  Eindredactie Games zaterdag 8 mei 2010 @ 17:08:20 #253
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_81181645
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 16:57 schreef Leonidas82 het volgende:

Dit soort aspecten vind je niet bij een baan als schoffelaar, lopende bandwerk oid. In dat opzicht is het niveau bij de Mac een stuk hoger. Logisch dat dit restaurant een eigen instituut heeft met mbo's en managementopleidingen. Zegt ook wel iets.
De McDonalds instituut Doet me denken aan de Clown Collage van The Simpsons

Maar zonder dolle, dat zijn een soort van opleidingen die normaal intern worden genoten als je in een restaurant werkt, alleen McDonalds is groot genoeg om ergens een pandje te huren en het daar onder te brengen. Overigens doen meer grote bedrijven dit, zoals Sogheti en Gettronics.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 8 mei 2010 @ 18:16:02 #254
45722 Dromer
pi_81184113
quote:
Ja.. een heel hoog niveau als ze scheten in elkaars gezicht laten.
officiele waarschuwing voor een grap

Als je aan de lopende band zou werken zou je dat ook zeer geschoold werk noemen omdat je een veiligheidstraining hebt gehad.
Verder gaat het om de hamburgerdraaiers zoals jij. Niet om de managers. (niks mis met de hamburgerdraaiers, maar wel irritant als ze afgestudeerde BHO'ers gaan vertellen wat ze moeten doen en wat ze fout zouden hebben gedaan)
pi_81185744
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 18:16 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ja.. een heel hoog niveau als ze scheten in elkaars gezicht laten.
officiele waarschuwing voor een grap

Als je aan de lopende band zou werken zou je dat ook zeer geschoold werk noemen omdat je een veiligheidstraining hebt gehad.
Verder gaat het om de hamburgerdraaiers zoals jij. Niet om de managers. (niks mis met de hamburgerdraaiers, maar wel irritant als ze afgestudeerde BHO'ers gaan vertellen wat ze moeten doen en wat ze fout zouden hebben gedaan)
Want als je afgestudeerd HBO'er bent, kun je geen fouten maken?
  zaterdag 8 mei 2010 @ 20:14:26 #256
45722 Dromer
pi_81188725
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 19:05 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Want als je afgestudeerd HBO'er bent, kun je geen fouten maken?
Nee, maar als je daar op gaat wijzen terwijl je het zelf (nog) niet bereikt hebt, heb je boter op je hoofd.
(voor de duidelijkheid: het betreft dan 'fouten' betreffende studiekeuze, het nog werkloos zijn etc., niet andere fouten )
pi_81188818
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 11:31 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

Kijk, dat zijn nu nog eens opbouwende tips van iemand met werk ipv de stndaard stramme opmerkingen waar de meesten mee aankomen

Ik solliciteer dus vanuit de provincie, maar ben wel landelijk op zoek. Nu weet ik niet in wat voor sector je werkt, maar bij mij heeft de blik op de randstad tot nog toe geen resultaat gehad...
Ik werk bij het nr1 full service internet bureau van Nederland ;0
pi_81197051
pff nog steeds niet gevonden, voor meer dan 10 uur in de week. Oja update ik werk ongeveer 50 uur in de maand in een theater in Weesp. vandaag weer 2 sollicitaties 1 voor op tour en 1 voor een vast theater. Nee ik wil nog steeds niet bij Ome Joop werken.
pi_81207628
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 07:28 schreef raptorix het volgende:

Dat zal best maar in de Randstad wil ik niet wonen.
pi_81212298
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 23:38 schreef piepkuiken21 het volgende:
pff nog steeds niet gevonden, voor meer dan 10 uur in de week. Oja update ik werk ongeveer 50 uur in de maand in een theater in Weesp. vandaag weer 2 sollicitaties 1 voor op tour en 1 voor een vast theater. Nee ik wil nog steeds niet bij Ome Joop werken.
dus je blijft liever te weinig verdienen (of uitkering)? Dan dat je even je principe opzij zet en bij ome Joop gaat werken? In mijn ogen heb je geen recht tot klagen als er blijkbaar wel kansen liggen, maar ze dus gewoon niet pakt... Vanwege een 'principe' ...
pi_81225221
Ik ben eigenlijk op zoek naar een nieuwe baan voor 16 uur in de week in de sales. B>B of B>C maakt me verder niet uit, alleen moet het in het noorden zijn.

De enige (bij)banen die ik op internet kan vinden zijn callcenters en dat is net wat ik niet wil... Heeft iemand dé gouden tip waar ik moet gaan solliciteren?
pi_81235359
quote:
Op maandag 3 mei 2010 16:59 schreef Osramp het volgende:

[..]

Hoe kan dat dan?

Wat afwijzingen betreft: Laat je er niet door uit het veld slaan! Vraag bij elke afwijzing wat de exacte reden is voor de afwijzing. Niet dat ze daardoor op het punt terugkomen, maar jij leert beter vacatures doorzien en weet van tevoren of het bij jou gaat passen of niet. En je leert je sterke punten die bij een specifieke vacature horen, beter te benadrukken.
Ik heb geen recht op WW meer inderdaad en krijg geen uitkering omdat mijn man werkt. Met 1 loon is het tegenwoordig niet meer te doen. Ik vraag trouwens bij elke afwijzing wat de exacte reden is.. Krijg je dus dat gelul dat er andere kandidaten beter in het functieprofiel passen. Of dat de vacature inmiddels al intern vervuld is. Mijn ervaring is dat uitzendbureau s niet er zijn om je te helpen. Ze zijn heel enthousiast als ze je inschrijven en als er vacatures zijn die matchen, nou dan bellen ze je hoor.......not ! Dan krijg je een of andere smoes dat je nog niet in het systeem stond. Nu laat ik het zoeken ook niet aan hun over. En zo zijn er al meer dingen voor gevallen waar ik van denk .
Een cursus doen is geen optie zonder geld..

Mijn CV is al bekeken door diverse personen die er verstand van hebben idd.

Tis gewoon erg moeilijk nu. Ik zoek werk in de provincie Groningen, administratief..

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2010 00:04:07 ]
  maandag 10 mei 2010 @ 00:41:32 #263
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81237732
sjampoeh, in welk stadium word je meestal afgewezen? na het gesprek of na de brief? Dan weet je iig waar je aan kunt werken . Misschien een idee om je volgende sollicitatiebrief hier te plaatsen, zodat er meer mensen naar gekeken hebben voor je 'm stuurt?
Een gedicht over Maanvis
pi_81241287
quote:
Op maandag 10 mei 2010 00:41 schreef Maanvis het volgende:
sjampoeh, in welk stadium word je meestal afgewezen? na het gesprek of na de brief? Dan weet je iig waar je aan kunt werken . Misschien een idee om je volgende sollicitatiebrief hier te plaatsen, zodat er meer mensen naar gekeken hebben voor je 'm stuurt?
Goede tip en behalve brief is ook de CV belangrijk.
pi_81241616
quote:
Op zondag 9 mei 2010 23:41 schreef sjampoeh het volgende:

[..]

Ik heb geen recht op WW meer inderdaad en krijg geen uitkering omdat mijn man werkt. Met 1 loon is het tegenwoordig niet meer te doen. Ik vraag trouwens bij elke afwijzing wat de exacte reden is.. Krijg je dus dat gelul dat er andere kandidaten beter in het functieprofiel passen. Of dat de vacature inmiddels al intern vervuld is. Mijn ervaring is dat uitzendbureau s niet er zijn om je te helpen. Ze zijn heel enthousiast als ze je inschrijven en als er vacatures zijn die matchen, nou dan bellen ze je hoor.......not ! Dan krijg je een of andere smoes dat je nog niet in het systeem stond. Nu laat ik het zoeken ook niet aan hun over. En zo zijn er al meer dingen voor gevallen waar ik van denk .
Een cursus doen is geen optie zonder geld..

Mijn CV is al bekeken door diverse personen die er verstand van hebben idd.

Tis gewoon erg moeilijk nu. Ik zoek werk in de provincie Groningen, administratief..
Ik zie het uitzendbureau als een hulpmiddel, niet als het ultieme middel om aan het werk te komen. Ze ontvangen weliswaar geld voor het plaatsen van iemand bij een bedrijf, maar een stukje eigen initiatief is ook belangrijk en actief met hen communiceren zorgt ook dat je bij hen verser in het geheugen ligt. Jij wil immers aan het werk, terwijl tien anderen ook op een dergelijke functie solliciteren. Het geld komt dus sowieso bij hen binnen, maar dat stukje (pro)activiteit geeft ook bij hen een signaal af over jezelf .

Ik houd de lijnen tussen twee uitzendbureaus waar ik voor iets voor langere termijn ingeschreven juist lekker kort, dat heeft me al inmiddels een aantal malen iets opgeleverd (en veel koffie). En natuurlijk zelf het e.e.a. in de gaten blijven houden, je bent natuurlijk niet de enige en even reageren schudt hen ook weer wakker.

Het ligt bovendien ook aan het uitzendbureau zelf, ik sta voor iets voor langere termijn bij een middelgrote (voornamelijk omgeving Haarlem-Beverwijk-IJmuiden) en een grote (landelijk) ingeschreven. Gezien hun opdrachtgevers heb ik meer vertrouwen in hen dan de kleinere uitzendbureaus die in de omgeving ervan zitten...
quote:
Op maandag 10 mei 2010 08:02 schreef Ml-etje het volgende:
Goede tip en behalve brief is ook de CV belangrijk.
Ze gaf wel aan dat haar CV bekeken is door mensen die er verstand van hebben, maar ben wel benieuwd naar hun professionele achtergrond. Ik heb mijn CV bijvoorbeeld door het NS Loopbaancentrum laten nakijken ten tijde dat ik stagiair was bij de NS.
pi_81242356
quote:
voor een buitenstaander lijkt het allemaal simpel en ongeschoold. Je ziet wat mensen in de keuken burgers flippen en wat lui bij een kassa. Maar serieus, ieder die bij dit restaurant aan de slag wilt, dient wel zeker kennis en inzicht te hebben van:

Gastheerschap
voeding
hygiëne
Service en dienstverlening
Verkoop
Presentatie

Geloof me, als je dit op je CV gaat zetten, dan ben je niet helemaal wijs, ik zet in mijn CV in principe relevante ervaringen, en dan ergens onderin nog een stukje met de diverse baantjes die ik gedaan heb, als ik bij wijze van spreke een CV moet beoordelen van een Programmeur dan, boeit het me echt geen zak of ie ze macdonalds certificaat hamburgers flippen heeft behaald.
  maandag 10 mei 2010 @ 17:38:19 #267
97934 ASroma
Flamboyant
pi_81260028
bij een uitzendbureau helpt het inderdaad ook om gewoon meerdere keren per week met je intercedent te gaan babbelen. Dan worden ze je zo zat dat ze je vast wel ergens plaatsen.
pi_81261051
Zag vandaag een vacature voor bulkchauffeurs staan, hier in het zuiden (Elsloo). Nou is dat niks voor mij, maar het geeft me wel hoop! Een jaar geleden stuurde elke transporteur in NL mensen weg waar hij kon. Dat er nu weer chauffeurs nodig zijn lijkt me dan een goed teken.

In elk geval vandaag een goed gesprek gehad bij een W&S bureau die me ook aan de klant gaat voorstellen. Komt 99% zeker een tweede gesprek uit. Naja, prijs de dag niet voor het avond is, maar de eerste horde is al gewonnen. Nog wat tips gehad voor het gesprek om de W&S man de klant erg goed kent. Zo ga je al "getuned" het gesprek in en staan je kansen alleen maar beter.
pi_81261352
Pfff... het schiet maar niet op met mij en solliciteren.
Lijkt wel of er telkens van alles tussen komt.

In ieder geval wel morgen een gesprek, en volgende week 1, misschien 2.
En heb nog een aantal internetpagina's open staan waar ik op wil reageren.
pi_81261413
quote:
Op maandag 10 mei 2010 18:14 schreef Kekaa het volgende:
Pfff... het schiet maar niet op met mij en solliciteren.
Lijkt wel of er telkens van alles tussen komt.

In ieder geval wel morgen een gesprek, en volgende week 1, misschien 2.
En heb nog een aantal internetpagina's open staan waar ik op wil reageren.
Als je op dat moment dat je zoekt geen zin hebt om te reageren sla dan de linkjes op in een word-doc.
Dan kun je er later nog eens voor gaan zitten
pi_81261828
quote:
Op maandag 10 mei 2010 18:15 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Als je op dat moment dat je zoekt geen zin hebt om te reageren sla dan de linkjes op in een word-doc.
Ja.... meestal zet ik ze bij mn favorieten.
Ze staan nu nog open, omdat ik vind dat ik vandaag toch echt weer eens moet reageren.
  maandag 10 mei 2010 @ 18:38:33 #272
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81262277
quote:

[..]

Dat doe ik sowieso altijd, ik wacht 2 of 3 dagen met solliciteren maar sla wel alles op wat ik tegen kom. Overigens goed dat je zulke persoonlijke aandacht krijgt van een uitzendbureau. Uitzendbureau knoop-punt in Elst(Gld) is daar ook heul goed in, ben ooit via dat bedrijf voorgesteld bij een isolatiefabrikant in tiel, en de dag voor het gesprek ging m'n intercedente uitleggen hoe ik er moest komen en wat voor bedrijf het was, toen ik ophing had ik 38 minuten gebeld met haar , vond het wel genoeg zo.
Een gedicht over Maanvis
pi_81263207
Ik heb komende woensdag een eerste gesprek voor een SAP-traineeship!
pi_81269484
de afwijzingen zijn vooral van uitzendbureaus na het reageren op vacatures. Motivatie/sollicatitiebrief.
Cv en brieven nagekeken door een facilitair manager (die ook mensen aan moet nemen) en iemand van een HR afdeling. Daar ligt echt het probleem niet. Vandaag 3 af wijzingen gehad notabene via de mail.
Word er wel een beetje depri van zeg! Ze krijgen overal meer dan 150 reacties op
pi_81275037
quote:
Op maandag 10 mei 2010 21:05 schreef sjampoeh het volgende:
de afwijzingen zijn vooral van uitzendbureaus na het reageren op vacatures. Motivatie/sollicatitiebrief.
Cv en brieven nagekeken door een facilitair manager (die ook mensen aan moet nemen) en iemand van een HR afdeling. Daar ligt echt het probleem niet. Vandaag 3 af wijzingen gehad notabene via de mail.
Word er wel een beetje depri van zeg! Ze krijgen overal meer dan 150 reacties op
Het blijft een lastig economisch klimaat, maar je geeft ook niet aan in wat voor richting jij werk zoekt...
pi_81275716
Zo, vandaag contract ondertekend. Maandag begin ik

Viel me trouwens op dat ik veel vrije dagen heb op een jaar. 42 maar liefst
En maar 37,5 uur werken per week.

Dat heb ik nog nooit gehad. Ik vraag me af of ik die uberhaupt wel op ga krijgen zoveel als het er zijn. De laatste jaren had ik altijd maar 25 dagen en dat was het dan
vosss is de naam,
pi_81277450
Nou, lekker dan Gefeliciteerd en succes!
pi_81278239
quote:

[..]

Ik probeer de vacature naar mezelf te sturen. Dan komt die in mijn inbox en koppel er dan een actie aan. Werkt prettig!
Als er geen doorstuurmogelijkheid is, dan kopieer ik de link in een actie. Word ik tenminste af en toe weer bij de les gehaald.
pi_81278425
quote:
Op maandag 10 mei 2010 22:44 schreef vosss het volgende:

Dat heb ik nog nooit gehad. Ik vraag me af of ik die uberhaupt wel op ga krijgen zoveel als het er zijn. De laatste jaren had ik altijd maar 25 dagen en dat was het dan
Congrats
Moet je er ook nog werken Mehn, 42 vrije dagen jaarlijks en 37,5uur werken per week. Weet je zeker dat je niet gewoon 40uur wekelijks werkt, en per week 2,5uur ADV opbouwt? Dan kom je jaarlijks op 130 uur extra verlof = 16dagen extra verlof. 21 wettelijk + 16 ADV = 37 verlofdagen. Dan hoeft het bedrijf maar 5 dagen bij te leggen.
pi_81278460
quote:
Op maandag 10 mei 2010 23:14 schreef Tiez10 het volgende:
Nou, lekker dan Gefeliciteerd en succes!
Thanks

Het had ook geen maand langer meer moeten duren hoor, want financieel zit ik al behoorlijk in de knoei op dit moment
vosss is de naam,
pi_81278794
quote:
Op maandag 10 mei 2010 22:44 schreef vosss het volgende:

Gefeliciteerd wat voor baantje ; functie als ik vragen mag?
pi_81279132
Procesoperator bij een groot bedrijf in 3 ploegendienst. Begin ook met een Vapro B opleiding. Geen idee wat ik me er bij moet voorstellen, maar dat zal wel niet heel moeilijk zijn lijkt me.

Compleet wat anders dan wat ik de laatste 10 jaar gedaan heb. Dat was in de IT als netwerkbeheerder.

Maargoed, de IT was ik voor mn gevoel al wat langer een beetje klaar mee, dat had ik allemaal wel gezien en wilde eik wat anders. Toen mijn contract niet verlengd werd heb ik nog even gedacht om toch verder in de IT werk te zoeken, maar het aanbod was zo schaars dat ik ben gaan zoeken naar iets wat qua salaris ongeveer op hetzelfde neer komt als ik voorheen verdiende en dat is dus dit geworden.

Nou moet ik wel ploegen draaien, maar dat maakt mij niks uit. Bovendien door de ploegentoeslag is het zelfs iets meer als wat ik voorheen verdiende en daar krijg ik dan een hele berg vrije dagen extra bij als wat ik gewend was.

Dus ik ben benieuwd. Carrièreswitch zegmaar. Geen idee of het bevalt, we zien wel.
In de IT heb ik inmiddels genoeg papieren dus als dit nou echt niks voor mij is kan ik altijd nog terugvallen op iets a;s de markt dalijk weer wat bij trekt
vosss is de naam,
pi_81279970
Grappig dit.
Ik ben zelf van origine ook proces operator en heb daar al met al 10 jaar in gezeten.
IT trok mij altijd al en ben daar verder in gegaan.
Proces-operatoris gewoon een productie omgeving en de mensen die erin werken zullen dan ook een stuk onder het nivo opereren wat je gewend bent in de IT.
Dat was mij in ieder geval gelijk opgevallen.
Ik zou ,uit vrije wil iig , nooit meer terug willen naar een productie omgeving.
pi_81286305
quote:
Op maandag 10 mei 2010 23:47 schreef vosss het volgende:
Procesoperator bij een groot bedrijf in 3 ploegendienst. Begin ook met een Vapro B opleiding. Geen idee wat ik me er bij moet voorstellen, maar dat zal wel niet heel moeilijk zijn lijkt me.
Feli, weet je al een beetje wat je werkzaamheden gaan inhouden?
  dinsdag 11 mei 2010 @ 10:27:25 #285
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81286633
quote:
Op maandag 10 mei 2010 21:05 schreef sjampoeh het volgende:
waar ligt het dan wel aan?
Een gedicht over Maanvis
pi_81287293
Bij vacatures waar honderden reactie op komen is het in eerste instantie ook een soort loterij. Kan je nog zo'n mooi opgesteld cv hebben, nog zo'n pakkende brief, maar de kans is gewoon erg klein dat je er dan überhaupt uitgepikt wordt.
pi_81288511
vandaag gepromoveerd!

Van medewerker keuken/schoonmaak naar 1e medewerker kassa

En, zei mijn chef, als dit goed gaat word ik binnen één jaar opgeleid tot crewtrainer. Volop doorgroeimogelijkheden bij de mac dus, zolang je maar je best doet
  dinsdag 11 mei 2010 @ 11:33:44 #288
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81288752
Gefeliciteerd, vosss en heel veel succes!

Leonidas, ook jij veel plezier in de move van de achterkant naar de voorkant!
pi_81289096
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:28 schreef Leonidas82 het volgende:
vandaag gepromoveerd!

Van medewerker keuken/schoonmaak naar 1e medewerker kassa

En, zei mijn chef, als dit goed gaat word ik binnen één jaar opgeleid tot crewtrainer. Volop doorgroeimogelijkheden bij de mac dus, zolang je maar je best doet
pi_81289363
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat houdt de functie crewtrainer precies in?
pi_81289392
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 00:09 schreef marcosta het volgende:
Grappig dit.
Ik ben zelf van origine ook proces operator en heb daar al met al 10 jaar in gezeten.
IT trok mij altijd al en ben daar verder in gegaan.
Proces-operatoris gewoon een productie omgeving en de mensen die erin werken zullen dan ook een stuk onder het nivo opereren wat je gewend bent in de IT.
Dat was mij in ieder geval gelijk opgevallen.
Ik zou ,uit vrije wil iig , nooit meer terug willen naar een productie omgeving.
Net andersom dus

We zien wel. Als het werk me bevalt en ik heb er niet al te veel stress van dan vind ik het prima.
Ik hoef zonodig die nobelprijs niet. Als ik mijn rekeningen kan betalen en ik hou geld over om zo nu en dan wat leuks te doen ben ik tevreden
vosss is de naam,
pi_81289406
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:33 schreef caroline88 het volgende:
Gefeliciteerd, vosss en heel veel succes!
Thanks
vosss is de naam,
pi_81289499
Vosje, wat fijn! Gefeliciteerd en veel succes.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_81289515
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:49 schreef Gnomestein het volgende:

[..]

Wat houdt de functie crewtrainer precies in?
Waarschijnlijk mag je dan bevelen blaffen tegen de nieuwelingen.
pi_81289724
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:53 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Waarschijnlijk mag je dan bevelen blaffen tegen de nieuwelingen.
http://en.wikipedia.org/wiki/McDonaldization
pi_81290345
Vosss gefeliciteerd!

Ben net terug van mn sollicitatie. Ging opzich wel, behalve dan dat ik geen flauw benul heb wat het beleid is van het kinderwerk in nederland... of wat er op dit moment speelt zeg maar. Kan een heeeel groot minpunt zijn misschien. Aan de andere kant, zodra ik ergens kom te werken ben ik zeer zeker wel bereid me overal in te verdiepen.
Volgende week hoor ik meer. Ik was in ieder geval een van de negen uitgenodigde mensen... van de 31 die een brief hadden geschreven.
pi_81290787
Thanks allemaal
vosss is de naam,
  dinsdag 11 mei 2010 @ 12:25:00 #298
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_81290806
ik heb over een uurtje een intakegesprek bij een uitzendbureau..
pi_81290926
Als er veel gegagdigen zijn voor een functie ga je toch gewoon op een functie solliciteren met toekomst perspectief?
  dinsdag 11 mei 2010 @ 12:31:21 #300
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81291030
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als er veel gegagdigen zijn voor een functie ga je toch gewoon op een functie solliciteren met toekomst perspectief?
Maar hoe zie je dat dan voor je? Ik ben webredacteur, heb een opleiding tekstschrijven gedaan en meer dan 10 jaar ervaring met schrijven voor het web. Bovendien vind ik schrijven gewoon leuk. Wat zou ik dan moeten gaan doen? Als gewone redacteur nemen ze me niet aan want daar heb ik geen ervaring in. Ik heb zelf ook al eens nagedacht over wat ik nog meer zou kunnen doen, maar kon niet echt iets bedenken dus als je tips hebt heel graag!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')