Waarom bel je naar een bedrijf dat je afgewezen heeft?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:16 schreef Tiez10 het volgende:
Ik kreeg gister de mooiste afwijzingsbrief tot nog toe in de bus. Twee zinnen, die nog niet eens kloppen ookHet ging overigens om een mbo-functie en ik kan als reden alleen maar bedenken dat ze mij te hoog opgeleid vinden, want ik voldeed gewoon aan de gestelde eisen. Maandag maar eens achteraan bellen. Doe ik eigenlijk nooit na een afwijzing, maar ben nu toch wel ff nieuwsgierig naar het hoe en waarom. Het loze is namelijk ook dat de vacature nog steeds (en zonder sluitingsdatum) op internet staat. Ook heb ik er afgelopen dinsdag (4 mei) nog achteraan gebeld hoe de stand van zaken was. Toen werd me gezegd dat alles nog open was en dat ik nog ff geduld moest hebben... Vervolgens kreeg ik dus gister die brief met als datum, jawel, 4 mei!
Oléééé
Dat is toch niet zo gek? Het is altijd nuttig om te weten wat de reden van afwijzing is.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waarom bel je naar een bedrijf dat je afgewezen heeft?
Die reden stond al in die 2 regelsquote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:28 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo gek? Het is altijd nuttig om te weten wat de reden van afwijzing is.
Niks mis mee. Zeker als je toch wil weten wat de reden van de afwijzing wasquote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waarom bel je naar een bedrijf dat je afgewezen heeft?
toch verzinnen ze die vaker dan dat ze de waarheid vertellenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:28 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo gek? Het is altijd nuttig om te weten wat de reden van afwijzing is.
Ik heb m'n huidige baan via een uitzendbureau, gewoon omdat ze me voorstelden ergens bij een functie waarvan zij dachten dat ik dat wel zou kunnen, maar waar ik zlef nog helemaal niet opgekomen was, en dat bleek echt een hele goeie match te zijnquote:Op donderdag 6 mei 2010 21:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb uitzendbureau's helemaal links laten liggen.
1x ben ik geweest omdat op hun site stond dat ze vacatures hadden die aansloten bij mijn ervaring en opleiding. Diversen zelfs.
Eenmaal daar aangekomen bleek daar niets van waar en toen ben ik ook weer de deur uit gelopen.
Imo proberen ze gewoon zoveel mogelijk mensen in hun bestand te krijgen.
Met een beetje netwerken kom je een stuk verder dan met die klote UZB's als je het mij vraagt
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb m'n huidige baan via een uitzendbureau, gewoon omdat ze me voorstelden ergens bij een functie waarvan zij dachten dat ik dat wel zou kunnen, maar waar ik zlef nog helemaal niet opgekomen was, en dat bleek echt een hele goeie match te zijn. Uitzenbureaus weten vaak beter welke functies je zou kunnen uitoefenen dan jezelf, vaak blijf je namelijk op monsterboard en in de krant toch op bepaalde functienamen zoeken, terwijl zij ook andere dingen zien waar je zelf niet op gezocht had
.
'Uit de binnengekomen reacties menen wij reeds de juiste kandidaten voor de vervolgprocedure te hebben geselecteerd. Hierbij is onze keus niet op u gevallen.'quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Die reden stond al in die 2 regels
Was jij niet diegene die 28 was, " commerciële ecenomie (:')) studeerde en er over dacht om meteen bijstand aan te vragenquote:Op woensdag 5 mei 2010 16:22 schreef Leonidas82 het volgende:
Ik lees hier dat sommige mensen een HBO-diploma hebben en toch al een half jaar zo niet 3kwart jaar werkloos zijn.
Sorry, maar dan moet er wel iets mis met je zijn of je doet wezenlijk iets verkeerd
Yup.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 09:37 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Was jij niet diegene die 28 was, " commerciële ecenomie (:')) studeerde en er over dacht om meteen bijstand aan te vragen
Kijk, dat zijn nu nog eens opbouwende tips van iemand met werk ipv de stndaard stramme opmerkingen waar de meesten mee aankomenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 07:28 schreef raptorix het volgende:
Tip van mij: probeer bij het uitzendbureau een goede persoonlijke relatie op te bouwen met een vaste medewerker, 1 die op de hoogte is van je ambities en je vaardigheden, dit voorkomt dat je een kaartje in de bak word. En ja een hoop vacatures die ze melden, zijn puur om te lokken, maar dat is als 30 jaar zo.
Overigens kan ik mensen die lastig aan een baan komen, maar wel goed opgeleid zijn, adviseren naar de mogelijkheid van onbetaalde stageplekken, op die manier kan je relevante ervaring opdoen, een netwerk opbouwen, en veelal bij goede resultaten in dienst komen. Bij ons bedrijf gebeurd dat ook.
Daarnaast ook veel inschrijven bij detacheringsbureaus, zij hebben er belang bij om jou aan het werk te helpen, daarnaast kost het je dus zelf weinig tijd.
En mensen in de provincie: wees alsjeblieft niet bang om eens in de randstad te kijken, bij ons zitten we bijvoorbeeld te springen om goed personeel, sterker nog we hebben nu bijvoorbeeld de eis dat medewerkers nederlands moeten kunnen spreken laten vallen, en dat verlaagt naar engels, om op die manier maar meer mogelijke kandidaten te krijgen.
\quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:01 schreef makkie88 het volgende:
Ik zoek ook een baan!
Ik:
Mark, MBO ICT Beheer Niveau 4, Zojuist afgerond, diploma komt Juni, zou graag aan de slag willen als helpdeskmedewerker, hoop dit te kunnen doen in 32 uur in de week.
32 uur is vaak nog lastig in de IT. Ik kom wel eens 20 uur tegen, maar dat zijn dan de erg slecht betaalde en simpele baantjes. Verder zou helpdesk niet echt een probleem voor je moeten zijn in jouw regio met jouw opleiding, tenzij je meteen een goed salaris wil.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:01 schreef makkie88 het volgende:
Ik zoek ook een baan!
Ik:
Mark, MBO ICT Beheer Niveau 4, Zojuist afgerond, diploma komt Juni, zou graag aan de slag willen als helpdeskmedewerker, hoop dit te kunnen doen in 32 uur in de week.
Ik zou eerst toch even lekker 40 uur in de week een tijdje gaan werken en het dan vanzelf met de baas bespreekbaar maken of dit er 32 uur mogen wordenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:17 schreef Dromer het volgende:
[..]
32 uur is vaak nog lastig in de IT. Ik kom wel eens 20 uur tegen, maar dat zijn dan de erg slecht betaalde en simpele baantjes. Verder zou helpdesk niet echt een probleem voor je moeten zijn in jouw regio met jouw opleiding, tenzij je meteen een goed salaris wil.
Wat een toeval:)quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:01 schreef makkie88 het volgende:
Ik zoek ook een baan!
Ik:
hier ben ik dus ff niet mee eens.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:49 schreef nozem het volgende:
Ik snap vanuit mijn eigen ervaring de negatieve berichten over uitzendbureaus niet helemaal. Dankzij Randstad heb ik nu best een redelijke - weliswaar tijdelijke - baan bij een bank. Niet in mijn richting en op HBO-niveau, maar het is 100 keer beter dan ongeschoold werk, bij de mac bijvoorbeeld. Vreselijk lijkt me dat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |