quote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:02 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
hier ben ik dus ff niet mee eens.
Mac Donald ongeschoold? Ik wil niet raar doen, maar als je aan de slag gaat moet je wel ff een training volgen voordat je aan de slag gaat in de keuken. Ook biedt de Mac mbo-opleidingen zodat je ook kunt doorgroeien.
Tis heus niet alleen maar hamburgers flippen maar komt wel ff meer bij kijken ja
Je lult maar wat.quote:Op zondag 25 april 2010 18:10 schreef Leonidas82 het volgende:
hallo mensen,
over 4 weken moet ik mijn scriptie inleveren en rond 8 juli heb ik dan diploma-uitreiking. Nu lees ik her en der dat veel afgestudeerden moeite hebben met werk te vinden en vaak maandenlang werkloos thuis zitten.
Na juli heb ik dus geen recht meer op stuffi, het kan dus zo maar zijn dat ik niet direct een passende baan vindt. Maar heb dus wel inkomen nodig. Is het dus slim om na juli direct een uitkering aan te vragen en vanuit die positie rustig solliciteren?
Je hebt dan tenminste wel geld. Ohja, voor de mensen die zeggen, neem dan iets minders aan. Ja, dat zou ik wel willen, ware het niet dat je als HBO'er al snel als 'te zwaar' wordt beoordeeld of ze willen je niet aannemen omdat ze bang zijn dat je direct weg bent zodra de economie aantrekt.
tja, wat zouden jullie doen?
De McDonalds instituutquote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:57 schreef Leonidas82 het volgende:
Dit soort aspecten vind je niet bij een baan als schoffelaar, lopende bandwerk oid. In dat opzicht is het niveau bij de Mac een stuk hoger. Logisch dat dit restaurant een eigen instituut heeft met mbo's en managementopleidingen. Zegt ook wel iets.
Ja.. een heel hoog niveau als ze scheten in elkaars gezicht laten.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:57 schreef Leonidas82 het volgende:
Dit soort aspecten vind je niet bij een baan als schoffelaar, lopende bandwerk oid. In dat opzicht is het niveau bij de Mac een stuk hoger. Logisch dat dit restaurant een eigen instituut heeft met mbo's en managementopleidingen. Zegt ook wel iets.
Want als je afgestudeerd HBO'er bent, kun je geen fouten maken?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:16 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ja.. een heel hoog niveau als ze scheten in elkaars gezicht laten.![]()
officiele waarschuwing voor een grap
Als je aan de lopende band zou werken zou je dat ook zeer geschoold werk noemen omdat je een veiligheidstraining hebt gehad.
Verder gaat het om de hamburgerdraaiers zoals jij. Niet om de managers. (niks mis met de hamburgerdraaiers, maar wel irritant als ze afgestudeerde BHO'ers gaan vertellen wat ze moeten doen en wat ze fout zouden hebben gedaan)
Nee, maar als je daar op gaat wijzen terwijl je het zelf (nog) niet bereikt hebt, heb je boter op je hoofd.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:05 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Want als je afgestudeerd HBO'er bent, kun je geen fouten maken?
Ik werk bij het nr1 full service internet bureau van Nederland ;0quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:31 schreef Tiez10 het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn nu nog eens opbouwende tips van iemand met werk ipv de stndaard stramme opmerkingen waar de meesten mee aankomen
Ik solliciteer dus vanuit de provincie, maar ben wel landelijk op zoek. Nu weet ik niet in wat voor sector je werkt, maar bij mij heeft de blik op de randstad tot nog toe geen resultaat gehad...
Dat zal best maar in de Randstad wil ik niet wonen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 07:28 schreef raptorix het volgende:
En mensen in de provincie: wees alsjeblieft niet bang om eens in de randstad te kijken, bij ons zitten we bijvoorbeeld te springen om goed personeel, sterker nog we hebben nu bijvoorbeeld de eis dat medewerkers nederlands moeten kunnen spreken laten vallen, en dat verlaagt naar engels, om op die manier maar meer mogelijke kandidaten te krijgen.
dus je blijft liever te weinig verdienen (of uitkering)? Dan dat je even je principe opzij zet en bij ome Joop gaat werken? In mijn ogen heb je geen recht tot klagen als er blijkbaar wel kansen liggen, maar ze dus gewoon niet pakt... Vanwege een 'principe' ...quote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:38 schreef piepkuiken21 het volgende:
pff nog steeds niet gevonden, voor meer dan 10 uur in de week. Oja update ik werk ongeveer 50 uur in de maand in een theater in Weesp. vandaag weer 2 sollicitaties 1 voor op tour en 1 voor een vast theater. Nee ik wil nog steeds niet bij Ome Joop werken.
Ik heb geen recht op WW meer inderdaad en krijg geen uitkering omdat mijn man werkt. Met 1 loon is het tegenwoordig niet meer te doen. Ik vraag trouwens bij elke afwijzing wat de exacte reden is.. Krijg je dus dat gelul dat er andere kandidaten beter in het functieprofiel passen. Of dat de vacature inmiddels al intern vervuld is. Mijn ervaring is dat uitzendbureau s niet er zijn om je te helpen. Ze zijn heel enthousiast als ze je inschrijven en als er vacatures zijn die matchen, nou dan bellen ze je hoor.......not ! Dan krijg je een of andere smoes dat je nog niet in het systeem stond. Nu laat ik het zoeken ook niet aan hun over. En zo zijn er al meer dingen voor gevallen waar ik van denkquote:Op maandag 3 mei 2010 16:59 schreef Osramp het volgende:
[..]
Hoe kan dat dan?
Wat afwijzingen betreft: Laat je er niet door uit het veld slaan! Vraag bij elke afwijzing wat de exacte reden is voor de afwijzing. Niet dat ze daardoor op het punt terugkomen, maar jij leert beter vacatures doorzien en weet van tevoren of het bij jou gaat passen of niet. En je leert je sterke punten die bij een specifieke vacature horen, beter te benadrukken.
Goede tipquote:Op maandag 10 mei 2010 00:41 schreef Maanvis het volgende:
sjampoeh, in welk stadium word je meestal afgewezen? na het gesprek of na de brief? Dan weet je iig waar je aan kunt werken. Misschien een idee om je volgende sollicitatiebrief hier te plaatsen, zodat er meer mensen naar gekeken hebben voor je 'm stuurt?
Ik zie het uitzendbureau als een hulpmiddel, niet als het ultieme middel om aan het werk te komen. Ze ontvangen weliswaar geld voor het plaatsen van iemand bij een bedrijf, maar een stukje eigen initiatief is ook belangrijk en actief met hen communiceren zorgt ook dat je bij hen verser in het geheugen ligt. Jij wil immers aan het werk, terwijl tien anderen ook op een dergelijke functie solliciteren. Het geld komt dus sowieso bij hen binnen, maar dat stukje (pro)activiteit geeft ook bij hen een signaal af over jezelfquote:Op zondag 9 mei 2010 23:41 schreef sjampoeh het volgende:
[..]
Ik heb geen recht op WW meer inderdaad en krijg geen uitkering omdat mijn man werkt. Met 1 loon is het tegenwoordig niet meer te doen. Ik vraag trouwens bij elke afwijzing wat de exacte reden is.. Krijg je dus dat gelul dat er andere kandidaten beter in het functieprofiel passen. Of dat de vacature inmiddels al intern vervuld is. Mijn ervaring is dat uitzendbureau s niet er zijn om je te helpen. Ze zijn heel enthousiast als ze je inschrijven en als er vacatures zijn die matchen, nou dan bellen ze je hoor.......not ! Dan krijg je een of andere smoes dat je nog niet in het systeem stond. Nu laat ik het zoeken ook niet aan hun over. En zo zijn er al meer dingen voor gevallen waar ik van denk.
Een cursus doen is geen optie zonder geld..
Mijn CV is al bekeken door diverse personen die er verstand van hebben idd.
Tis gewoon erg moeilijk nu. Ik zoek werk in de provincie Groningen, administratief..
Ze gaf wel aan dat haar CV bekeken is door mensen die er verstand van hebben, maar ben wel benieuwd naar hun professionele achtergrond. Ik heb mijn CV bijvoorbeeld door het NS Loopbaancentrum laten nakijken ten tijde dat ik stagiair was bij de NS.quote:Op maandag 10 mei 2010 08:02 schreef Ml-etje het volgende:
Goede tipen behalve brief is ook de CV belangrijk.
Geloof me, als je dit op je CV gaat zetten, dan ben je niet helemaal wijs, ik zet in mijn CV in principe relevante ervaringen, en dan ergens onderin nog een stukje met de diverse baantjes die ik gedaan heb, als ik bij wijze van spreke een CV moet beoordelen van een Programmeur dan, boeit het me echt geen zak of ie ze macdonalds certificaat hamburgers flippen heeft behaald.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:57 schreef Leonidas82 het volgende:
voor een buitenstaander lijkt het allemaal simpel en ongeschoold. Je ziet wat mensen in de keuken burgers flippen en wat lui bij een kassa. Maar serieus, ieder die bij dit restaurant aan de slag wilt, dient wel zeker kennis en inzicht te hebben van:
Gastheerschap
voeding
hygiëne
Service en dienstverlening
Verkoop
Presentatie
Als je op dat moment dat je zoekt geen zin hebt om te reageren sla dan de linkjes op in een word-doc.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:14 schreef Kekaa het volgende:
Pfff... het schiet maar niet op met mij en solliciteren.
Lijkt wel of er telkens van alles tussen komt.
In ieder geval wel morgen een gesprek, en volgende week 1, misschien 2.
En heb nog een aantal internetpagina's open staan waar ik op wil reageren.
Ja.... meestal zet ik ze bij mn favorieten.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:15 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Als je op dat moment dat je zoekt geen zin hebt om te reageren sla dan de linkjes op in een word-doc.
Dan kun je er later nog eens voor gaan zitten
Dat doe ik sowieso altijd, ik wacht 2 of 3 dagen met solliciteren maar sla wel alles op wat ik tegen kom. Overigens goed dat je zulke persoonlijke aandacht krijgt van een uitzendbureau. Uitzendbureau knoop-punt in Elst(Gld) is daar ook heul goed in, ben ooit via dat bedrijf voorgesteld bij een isolatiefabrikant in tiel, en de dag voor het gesprek ging m'n intercedente uitleggen hoe ik er moest komen en wat voor bedrijf het was, toen ik ophing had ik 38 minuten gebeld met haarquote:Op maandag 10 mei 2010 18:15 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Als je op dat moment dat je zoekt geen zin hebt om te reageren sla dan de linkjes op in een word-doc.
Dan kun je er later nog eens voor gaan zitten
Het blijft een lastig economisch klimaat, maar je geeft ook niet aan in wat voor richting jij werk zoekt...quote:Op maandag 10 mei 2010 21:05 schreef sjampoeh het volgende:
de afwijzingen zijn vooral van uitzendbureaus na het reageren op vacatures. Motivatie/sollicatitiebrief.
Cv en brieven nagekeken door een facilitair manager (die ook mensen aan moet nemen) en iemand van een HR afdeling. Daar ligt echt het probleem niet. Vandaag 3 af wijzingen gehad notabene via de mail.
Word er wel een beetje depri van zeg! Ze krijgen overal meer dan 150 reacties op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |