abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80385531
Pfff lang geleden dat ik hier wat gepost heb, maar ik ben de wegwerpmentaliteit hier in Nederland behoorlijk zat.

Zit je midden in een verbouwing, heb je een paar gipsplaten gezaagd en hou je wat stukken over die anderhalf meter of zo lang zijn.
"Smijt toch weg joh, daar heb je niks meer aan!"
Ehhh sorry, maar ergens anders in huis moet ik ook nog gipsplaten gebruiken, en halve platen heb je gewoon heel vaak nodig.

Is het klemmetje van een vrij nieuwe decoupeerzaag defect. "Smijt maar weg, dat ding is kapot!"
Ehhh...even openschroeven en kijken wat er mee mis is, is geen optie?

Een stelschroef van een cirkelzaag is ooit een keer losgeschoten en ligt in een gereedschapskist. "Nou, aan dit ding heb je ook niks meer! Flikker maar weg en koop een fatsoenlijke!"

Een schroevenverzameling in mijn schuur, allemaal in vakjes verdeeld. "Gooi toch allemaal in de container man! Tegen de tijd dat je wat nodig hebt, koop je toch gewoon een paar?"
Tuurlijk, even 3 kilometer heen en 3 kilometer terug rijden voor schroefjes die ik hier nu gewoon heb liggen.

Kettingzaag van dik 1100 euro waarvan de ketting niet meer automatisch gesmeerd wordt: 5 mannen die heel vaak met kettingzagen werken zeggen stuk voor stuk: "Gooi maar weg, daar heb je niks meer aan."
Ik heb even rondgevraagd, en in het ALLERERGSTE geval is het een reparatie van 150 euro! Dan moet ik dus een zaag van ruim 1100 euro wegdonderen?

Goed, ik heb er een handje van dat ik redelijk (niet idioot) veel bewaar, maar eens in de zoveel tijd bekijk ik de spullen met een kritische blik en dan gaat een deel wat ik inderdaad niet nodig heb of niet gerepareerd kan worden alsnog de container in of worden op Marktplaats gezet.

Dingen die je momenteel even niet gebruikt of waar een klein defect aan zit, moeten van zo veel mensen meteen de container in verdwijnen of op Marktplaats gezet worden. Ja, je moet kritisch zijn in wat je bewaart en wat niet, maar ik ben echt niet zo rijk dat ik continu maar nieuwe dingen kan gaan kopen omdat ik de oude heb weggedonderd omdat er een schroefje van los zat of ik het eventjes 2 maandjes niet nodig had. Ik ben echt geen hamsteraar of zo die hele verzamelingen van allerlei zaken heeft. Een paar dingetjes heb ik momenteel wel dubbel (slijptol, werkbankje, bandschuurmachine) omdat ik die van mijn vader heb gekregen terwijl ik ze zelf ook had, maar die dubbele dingen geef ik gewoon aan vrienden weg. Maar zomaar alles weggooien? Ik kan er met mijn verstand niet bij....wat is er mis met de spullen hebben die je gewoon NODIG hebt?
pi_80385550
Ik heb dit topic uitgeprint maar had toen geen zin meer het te lezen dus heb ik het maar weggegooid.
pi_80385572
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:56 schreef KingOfMars het volgende:
Ik heb dit topic uitgeprint maar had toen geen zin meer het te lezen dus heb ik het maar weggegooid.
Geweldige voorspelbare reactie!!!! Zoiets wilde ik eigenlijk al als afsluiter er bij zetten!
pi_80385630
TL;DR
They come. They fight. They destroy. They corrupt. It always ends the same.
- It only ends once. Anything that happens before that is just progress.
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:58:12 #5
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_80385637
Ze zouden jou eens moeten wegwerpen.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_80385669
Ik denk dat zulke dingen vaak ook weg gegooid worden omdat het anders misschien in de weg ligt ofzo, tenminste, als ik naar mezelf kijk is dat wel het geval. Uiteraard alleen als ik het echt niet meer nodig heb.
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:59:29 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_80385683
Mensen vinden het stoer om zoiets resoluuts te zeggen. Het is immers ook niet hun eigen spul.
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:59:50 #8
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_80385699
TS gaat veel met arbeiders om.
pi_80385702
Deze mensen.

Alhoewel ik wel vaak de soortgelijke mentaliteit zie bij bijvoorbeeld restjes eten of nutteloze rommel. En maar blijven bewaren en er niks mee doen. Flikker gewoon weg het ligt alleen maar in de weg.
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:00:55 #10
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_80385747
En dit gaat alleen nog maar over gereedschap- en klusdingen. Het geldt voor nog veel meer. Van kliekjes (vries dan in) t/m televisies en bankstellen (zet dan op gratisaftehalen).
Eens met klacht.
*Think outside the box*
pi_80385792
Een van de best geformuleerde en tevens terrechte klachten van de afgelopen decennia 24 uur.
With bloody fists I'll batter like a ten ton hammer, son.
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:02:04 #12
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_80385793
Ik gooi ook veel dingen weg. Waarom? Simpelweg omdat ik geen zin heb om iets te maken als ik het ook nieuw kan kopen tot een redelijke prijs natuurlijk. Spullen zoals een kettingzaag van 1100 euro gooi ik niet weg, maar probeer ik logischerwijs ook te maken.
Tics van je petten.
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:02:33 #13
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_80385805
Terechte klacht.
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:03:17 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_80385831
Alles wat je meer dan een jaar niet gebruikt hebt moet je weggooien.
censuur :O
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:03:34 #15
137079 Chowi
Lonerism.
pi_80385849
Ik heb het topic niet gelezen, maar ik vind je wel een leuke knul, TS.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_80386100
ik heb dit topic toch niet nodig

* OmniRocket gooit dit topic in de prullenbak
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:12:51 #17
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_80386241
Ik dacht dat ging over types die elke keer dat ze naar de waterautomaat lopen een nieuwe beker pakken en daarna wegdonderen.
Ok stelletje hokboeren
pi_80386273
Ik probeer de kleinste dingen nog te maken

Lijstje afgelopen jaar.

Sony Xploid Amp,: voedingsconnector los van printplaat
Afzuigkap : Schakelaar voor aan en uit en standen was niet lekker, ff soldeerbout ertegenaan en het maakt weer goed kontakt.( pennetjes terug drukken in het plasic)
Kerstverlichting , (en nee , geen HEMA snoertje ),een van de LEDS was kapot gegaan , nieuwe erin gesoldeerd ( want ja , ik sterf van de losse onderdelen )
Stom toevallig gisteren en ook een kettingzaag , dopje voor de mengsmering was kapot, heb ik toen ook met wat boutjes, moertjes ringetjes en kit gefixt
Winst , toch zo'n 1000 euro!
pi_80386322
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:00 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
En dit gaat alleen nog maar over gereedschap- en klusdingen. Het geldt voor nog veel meer. Van kliekjes (vries dan in) t/m televisies en bankstellen (zet dan op gratisaftehalen).
Eens met klacht.
Precies!
Tja ik heb al jarenlang een Sony Wega Theatre van 80 cm. Perfect ding, maar ik wil mijn huis toch wat strakker indelen, dus heb ik eindelijk na zoveel jaar een plasmascherm gekocht. Die televisie wilde ik niet wegdonderen, want hij is nog echt perfect. Kon ik moeders hartstikke blij mee maken, want die had nog eentje met een 4:3-formaat.
Nu krijgt zij weer de "oude" plasma van mijn broer die zelf een grotere neemt, dus wordt deze kolos van 80 cm nu mijn slaapkamertelevisie'tje!

Alleen nu zit ik nog wel met mijn huidige slaapkamertelevisie. Meh, die komt wel op Marktplaats!

Tja, dingen wegdonderen.....je kunt er altijd anderen nog blij mee maken!
Qua meubels ben ik wel wat resoluter; vroeger zette ik oude meubeltjes nog wel eens op zolder neer "voor het geval dat de nieuwe een keer beschadigd raken", maar let's face it: als je nieuwe meubels beschadigd raken, ga je geen oude meubels van zolder meer gebruiken. Aan de andere kant heb ik een hele tijd geen eethoek in de kamer gehad omdat ik die eigenlijk nooit gebruikte. De set op zolder gegooid. Ik kreeg een relatie, en na driekwart jaar of zo kwam ze op zolder en zag die eethoek. Ik moest dat ding op stel en sprong op Marktplaats zetten, want ik zou hem toch nooit meer gebruiken.
Nou, de relatie is uitgegaan, ik ben verhuisd en in dit huis is die eethoek wel gewoon in de woonkamer terecht gekomen en is nog gebruikt ook!

En LOL @ Chowi!
pi_80386478
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:13 schreef Martinovibes het volgende:
Ik probeer de kleinste dingen nog te maken

Lijstje afgelopen jaar.

Sony Xploid Amp,: voedingsconnector los van printplaat
Afzuigkap : Schakelaar voor aan en uit en standen was niet lekker, ff soldeerbout ertegenaan en het maakt weer goed kontakt.( pennetjes terug drukken in het plasic)
Kerstverlichting , (en nee , geen HEMA snoertje ),een van de LEDS was kapot gegaan , nieuwe erin gesoldeerd ( want ja , ik sterf van de losse onderdelen )
Stom toevallig gisteren en ook een kettingzaag , dopje voor de mengsmering was kapot, heb ik toen ook met wat boutjes, moertjes ringetjes en kit gefixt
Winst , toch zo'n 1000 euro!
Kijk!
Tja met een beetje solderen of een extra scroefje onopvallend ergens in jassen kun je veel dingen weer perfect repareren.

Ik heb hier een aantal adapters op zolder liggen. Okee, die gebruik ik idd al echt heel lang niet meer en had ze klaargelegd om ze dit weekend of zo met wat troep uit de tuin weg te donderen, toen ineens de buren vroegen of ik er nog eentje had: ze waren een zware oplader kwijt.
Laat ik nou nog een regelbare adapter van 1 ampere hebben liggen!
pi_80386517
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:02 schreef Hammer-of-Thor het volgende:
Een van de best geformuleerde en tevens terrechte klachten van de afgelopen decennia 24 uur maanden.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_80386617
ik bewaar ook veel kleine dingen (vele jaren soms) en eens in de zoveel tijd gooi ik dat soort spulletjes weg...

...om er een week later achter te komen dat ik het op dat moment zeer goed kon gebruiken
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_80386648
Thx!

Tja ik ben nu mijn schuur aan het opruimen met een kritische blik en ben juist dingen aan het wegdonderen waar nog nooit iemand over heeft zitten zeiken dat het weg moest!
pi_80386670
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:14 schreef ToT het volgende:

deze kolos van 80 cm nu mijn slaapkamertelevisie'tje!
Dit vind ik weer zo'n bijkomend iets bij mensen die alles bewaren. Niet materialistisch zijn is een goede eigenschap, zomaar alles klakkeloos weggooien is zonde. Maar een TV van 81cm is al jaren het instapmodel voor een degelijke breedbeeld TV. We wonen in 1 van de welvarendste landen in de wereld. Wat luxe mogen we wel verwachten.

Niet dat er iets mis is met een 81cm TV, maar ga niet doen alsof het iets speciaals is door het een kolos te noemen.
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:21:52 #25
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_80386673
doet men hier ook vaak met relaties.
pi_80386747
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:21 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Dit vind ik weer zo'n bijkomend iets bij mensen die alles bewaren. Niet materialistisch zijn is een goede eigenschap, zomaar alles klakkeloos weggooien is zonde. Maar een TV van 81cm is al jaren het instapmodel voor een degelijke breedbeeld TV. We wonen in 1 van de welvarendste landen in de wereld. Wat luxe mogen we wel verwachten.

Niet dat er iets mis is met een 81cm TV, maar ga niet doen alsof het iets speciaals is door het een kolos te noemen.
bij LCD's misschien, maar die beeldbuis bakbeesten gingen vaak maar tot 82cm
pi_80386782
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:23 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

bij LCD's misschien, maar die beeldbuis bakbeesten gingen vaak maar tot 82cm
Die zijn ook al jaren uitgefaseerd.
pi_80386798
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:20 schreef Leipo666 het volgende:
ik bewaar ook veel kleine dingen (vele jaren soms) en eens in de zoveel tijd gooi ik dat soort spulletjes weg...

...om er een week later achter te komen dat ik het op dat moment zeer goed kon gebruiken
ZOOOOOO herkenbaar he!

Of 2 dingen die bij elkaar horen. Heb je 1 van de 2 dingen geen maanden meer gezien en flikker je 'm maar weg, en PRECIES zodra de container geleegd is, kom je het andere deel tegen!
Iets soortgelijks is me net ook overkomen: ik zag een flinke doos met nietjes liggen die in geen enkele nietmachine pasten. Eergisterenavond maar in de container gegooid die gisteren geleegd is. En vandaag kwam ik er achter dat die voor mijn nietpistool waren!
pi_80386859
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:23 schreef Fortitude het volgende:

[..]

doen het anders nog prima! hier in huis komt ook pas een LCD als deze 4:3 66cm beeldbak echt overleden is (hij kan wel al een aantal jaar alleen nog maar aan en uit door de stekker erin en eruit te trekken )
pi_80386886
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:23 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Het gaat idd om nog zo'n "ouderwetse" met beeldbuis. Deze noem ik écht wel een kolos; het ding weegt geloof ik meer dan 60 kilo.
pi_80387118
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:25 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

doen het anders nog prima! hier in huis komt ook pas een LCD als deze 4:3 66cm beeldbak echt overleden is (hij kan wel al een aantal jaar alleen nog maar aan en uit door de stekker erin en eruit te trekken )
Kijk jij zo weinig TV dan? Zo niet dan is het toch behoorlijk sloeberig als je dat ding niet vervangt met een betere. Tenzij je koopkracht gelijk staan aan iemand met een uitkering.
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:32:11 #32
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_80387167
*wegwerpgebaar.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:32:36 #33
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_80387186
Ga ergens anders klagen joh
'wat niet rekt, dat scheurt'
pi_80387361
Ik hou van weggooien!
pi_80387369
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:32 schreef BaasD het volgende:
Ga ergens anders klagen joh
In [CUL] of zo?
pi_80387560
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:31 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Kijk jij zo weinig TV dan? Zo niet dan is het toch behoorlijk sloeberig als je dat ding niet vervangt met een betere. Tenzij je koopkracht gelijk staan aan iemand met een uitkering.
2x modaal, maar geef mijn geld liever uit aan andere dingen. mijn e-penis vergroot ik wel met andere dure apparaten
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:54:15 #37
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_80388122
Volledig eensch met TS.
  vrijdag 16 april 2010 @ 16:49:47 #38
pi_80390425
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:14 schreef ToT het volgende:

[..]

(...)
Nou, de relatie is uitgegaan, ik ben verhuisd en in dit huis is die eethoek wel gewoon in de woonkamer terecht gekomen en is nog gebruikt ook!
Is 't ook uitgegaan omdát je weigerde het ding op mp te zetten ?
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:24 schreef ToT het volgende:

[..]

(...)Of 2 dingen die bij elkaar horen. Heb je 1 van de 2 dingen geen maanden meer gezien en flikker je 'm maar weg, en PRECIES zodra de container geleegd is, kom je het andere deel tegen! (...)
Daar heb ik een speciaal bakje voor . Zitten zelfs sokken in
*Think outside the box*
  vrijdag 16 april 2010 @ 16:54:22 #39
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_80390660
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:25 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

pi_80390691
ik heb nog een gebruikt condoom liggen van vorige week. ga hem nog niet weggooien. wellicht kan ik hem nog een keer binnenstebuiten gebruiken.
pi_80390860
Goede OP, terechte klacht
Op dinsdag 2 maart 2010 12:58 schreef Frollo het volgende:
Patatzeggers hebben dus gelijk.
pi_80391188
Helemaal eens met klacht.

Nog erger zijn dingen die niet eens te repareren zijn. Waar de fabrikant dus expres moeite heeft gedaan zodat gebruikers ze niet open kunnen maken om ze te fixen. Een tijd geleden had ik dat met een waterkoker die het niet meer deed. Ik stond al klaar met mijn soldeerbout om het te fixen want wsch was er gewoon iets doorgebrand. Maar nee, er was een speciaal soort schroefje gebruikt dat met geen mogelijkheid eruit te krijgen was. Dus moest ik hem weggooien.

En dat alleen omdat de fabrikant anders niet genoeg verdient; die wil gewoon dat je een nieuw exemplaar gaat kopen want zodra iets langer meegaat dan zeg een jaar dan maakt ie verlies. Nodeloze verspilling.
pi_80391260
consumenten maatschappij. nog 50 jaar en dan is de olie op, snel consumeer nu het nog kan
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
pi_80391261
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 16:49 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Is 't ook uitgegaan omdát je weigerde het ding op mp te zetten ?
[..]
Lawl, nee maar wel door talloze van dat soort zinloze conflicten!
quote:
Daar heb ik een speciaal bakje voor . Zitten zelfs sokken in
Idea of the century!
pi_80391393
Makkelijk om te zeggen gooi maar weg als het je eigen spullen niet zijn
Ja en dus?
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:14:23 #46
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_80391405
Sorry hoor maar dat ga ik allemaal niet lezen. Veel te veel tekst.
Werkplek
(zelfst. naamw.)
Een plaats waar je koffie drinkt
en doet alsof je bezig bent.
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:15:26 #47
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_80391443
Arbeiders topic. Voor mij niet interessant.
From feudal serf to spender.
pi_80391520
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:08 schreef Farenji het volgende:
Helemaal eens met klacht.

Nog erger zijn dingen die niet eens te repareren zijn. Waar de fabrikant dus expres moeite heeft gedaan zodat gebruikers ze niet open kunnen maken om ze te fixen. Een tijd geleden had ik dat met een waterkoker die het niet meer deed. Ik stond al klaar met mijn soldeerbout om het te fixen want wsch was er gewoon iets doorgebrand. Maar nee, er was een speciaal soort schroefje gebruikt dat met geen mogelijkheid eruit te krijgen was. Dus moest ik hem weggooien.

En dat alleen omdat de fabrikant anders niet genoeg verdient; die wil gewoon dat je een nieuw exemplaar gaat kopen want zodra iets langer meegaat dan zeg een jaar dan maakt ie verlies. Nodeloze verspilling.
Oewwww inderdaad ja, te erg!
Soms heb je één of ander mega duur ding gekocht en zie je al dat een scharniertje van wegwerpbekertjesplastic van een paar mm dik binnen de kortste keren het zal begeven. Op een gegeven moment begeeft dat scharniertje het inderdaad, en is-ie gewoon niet te vervangen!

Tja, een naaimachinemerk (Zanussi of Lewenstein of whatever) is ooit een keer bijna failliet gegaan omdat hun naaimachines vrijel onverwoestbaar waren. Als je er eentje kocht, kocht je hem dan ook voor het leven. Gevolg: geen hond kocht meer naaimachines, want zodra je er eentje had, hoefde je nooit meer een andere!

Ander leuk voorbeeldje: printers! Die paper-pickup rolletjes die het papier uit de lade oppikken zodat het door de printer gehaald kan worden, waren in de tijd van de HP 500 gewoon massief stroef rubber. Ik heb, toen ik nog helpdeskmedewerker was, HP 500's van 10 - 15 jaar oud alleen even schoon moeten maken en ze waren weer goed om nog eens 10 jaar mee te gaan. Tegenwoordig worden die paper pickup-rolletjes van GLAD materiaal gemaakt, waaromheen een dun, stroef laagje zit dat het papier voort kan stuwen, maar dat dunne laagje is na een jaar of 3 normaal gebruik versleten zodat het papier niet meer goed opgepakt wordt. Ongetwijfeld zijn je inktcartridges tegen die tijd ook niet helemaal vol meer en zijn er veel betere printers op de markt gekomen, dus je kunt een paar gruwelijk dure rolletjes bestellen in de hoop dat je 'm zelf kunt repareren, of je tyft het oude versleten kutding in de kliko en koopt een gloedjenieuwe met (uiteraard halfvolle) nieuwe inktcartridges en betere afdrukkwaliteit enzo.
pi_80391550
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:15 schreef S1nn3rz het volgende:
Arbeiders topic. Voor mij niet interessant.
Lawl, ik ben echt geen arbeider hoor! Al die apparatuur heb ik om mijn huisje op te knappen waar ik me lelijk op verkeken heb toen ik hem kocht!
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:21:03 #50
78498 classpc
I don't like change
pi_80391629
Ik heb hier nog een stuk of 3/4 zo goed als nieuwe 17" CRT schermen staan. Van vrienden of familie gekregen omdat die een LCD scherm kochten.

Dus nu kan ik nog wel even vooruit voordat ik een nieuw beeldscherm hoef te kopen. Mijn bureau is groot genoeg dus zo'n scherm staat mij niet in de weg. En zolang het nog werkt, waarom ook niet?

Helaas kost een goed 2e hands 17" LCD scherm (met 4 maand garantie) bij een computerwinkel hier in de buurt nog maar 40 euro. Dan wordt het wel erg verleidelijk om die CRT-tjes de deur uit te doen.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_80391788
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:21 schreef classpc het volgende:
Ik heb hier nog een stuk of 3/4 zo goed als nieuwe 17" CRT schermen staan. Van vrienden of familie gekregen omdat die een LCD scherm kochten.

Dus nu kan ik nog wel even vooruit voordat ik een nieuw beeldscherm hoef te kopen. Mijn bureau is groot genoeg dus zo'n scherm staat mij niet in de weg. En zolang het nog werkt, waarom ook niet?

Helaas kost een goed 2e hands 17" LCD scherm (met 4 maand garantie) bij een computerwinkel hier in de buurt nog maar 40 euro. Dan wordt het wel erg verleidelijk om die CRT-tjes de deur uit te doen.
ik kan ze wel gebruiken
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
pi_80391792
Tja computermeuk flikker ik tegenwoordig altijd wél meteen weg; tegen de tijd dat je het naar zolder verhuist, is het ondertussen zo verouderd dat je het toch nooit meer gaat gebruiken. (Okee, met uitzondering van mijn Pentium IV 3 GHz, die hou ik nog wel ff.)
Nee, ik had op een gegeven moment mijn hele zolder vol staan met PC's, monitoren en onderdelen. Dat ging me op een gegeven moment echt te ver. Toen was het tijd voor een grote opruiming.
pi_80391845
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:17 schreef ToT het volgende:
Ander leuk voorbeeldje: printers!
Printers zijn rampzalig op dit gebied!! Een aantal printers hebben een soort interne timer en als die afloopt (na een jaar of 2) dan kun je er niet meer mee printen. Dan krijg je een melding: inktopvangreservoir is vol ofzo, en dan weigert ie dienst terwijl hij nog perfect is op zich. Maar het is niet te fixen.
En inktcartridges worden ook altijd al als leeg gezien als ze nog halfvol zijn. En het ergste: als de blauwe of rode cartridge leeg is, kun je ook niet meer zwart/wit printen.
pi_80391892
Klussen Arbeider.
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:35:18 #55
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_80392064
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:31 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Prioriteiten stellen he. Ik kijk 5 uur televisie per week, dan ga ik echt geen plat ding kopen als mijn (16:9) CRT nog goed functioneert.
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:37:56 #56
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_80392134
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:27 schreef Farenji het volgende:

[..]

Printers zijn rampzalig op dit gebied!! Een aantal printers hebben een soort interne timer en als die afloopt (na een jaar of 2) dan kun je er niet meer mee printen. Dan krijg je een melding: inktopvangreservoir is vol ofzo, en dan weigert ie dienst terwijl hij nog perfect is op zich. Maar het is niet te fixen.
En inktcartridges worden ook altijd al als leeg gezien als ze nog halfvol zijn. En het ergste: als de blauwe of rode cartridge leeg is, kun je ook niet meer zwart/wit printen.
Printer met aparte kleuren kopen, is wat duurder in de aanschaf maar het verdient zich zelf terug.
pi_80392200
Veel dingen zijn gewoon handiger om nieuw te kopen. Vaak is vandaag de dag iets laten repareren duurder dan iets nieuws te kopen. Dus het is eigenlijk best logisch.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:42:08 #58
pi_80392266
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:40 schreef Samson het volgende:
Veel dingen zijn gewoon handiger om nieuw te kopen. Vaak is vandaag de dag iets laten repareren duurder dan iets nieuws te kopen. Dus het is eigenlijk best logisch.
Vaak misschien wel, maar lang niet altijd. Zie zaagvoorbeeld.
*Think outside the box*
pi_80392409
Goed topic

Ik ben er ook gruwelijk tegen om nieuwe dingen te kopen voordat het oude op is. Daarom heb ik nog steeds een lompe grote tv omdat het kreng weigert kapot te gaan en plaats te maken voor een vette flatscreen van een vierkante meter.

Ik woonde in mijn studentenkamer met zo ongeveer louter door anderen weggegooide spullen. Een bureaustoel die door een student de deur uit gezet was omdat er een schroef aangedraaid moest worden, dat soort dingen. Op mijn zolder staat een boekenkast die 3 generaties en 10 huizen gezien heeft binnen mijn familie.

Vorige maand konden we zomaar een koelkast krijgen van een verhuizende vriend.
Ik: sputtersputter, maar...de oude is nog niet stuk!
Mijn vriend: maar deze is mooier, oude gaat naar zolder als reservevries.
Deze week bleek dat ie het opgegeven had. Wát een timing

En graties.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_80392507
Alles wat je weggooit ben je kwijt!
Maar 't ligt wel allemaal in de weg, dus liever gooi ik 't weg, op machines en die shit na..
ehhhh
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:52:49 #61
167595 mirved
Infobesitas
pi_80392616
Door jou gaat de economie kapot TS!
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_80392648
Nou tegensputteren als ik iets krijg wat beter is als wat ik al heb, doe ik nooit!

Verder idd @ dat een nieuwe kopen vaak goedkoper is als het te laten repareren, maar vaak kun je het ook ZELF repareren.

Dat het met de printers ZO erg was dat er zelfs een timer op zit die zit te miepen over een opvangreservoir, wist ik niet! Wel wist ik dat inktcartridges zo'n soort timer-achtig-iets hebben, en uiteraard vaak ook die chips die het hervullen onmogelijk maken.
Leuk, ben je even een laserprinter aan het onderhouden. Daarvoor leg je even de toner een poosje ergens neer. Stop je hem er weer terug in, en dan zegt de printer doodleuk dat die cartridge al eens eerder gebruikt is, en dat je ongezien de tyfus kunt krijgen met dat ding!
pi_80392675
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:52 schreef mirved het volgende:
Door jou gaat de economie kapot TS!
Je moest eens weten wat ik allemaal koop! Wel allemaal dingen die ik echt nodig heb, maar ik geef geld uit alsof er geen morgen meer is!
pi_80392748
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:53 schreef ToT het volgende:
Nou tegensputteren als ik iets krijg wat beter is als wat ik al heb, doe ik nooit!

Verder idd @ dat een nieuwe kopen vaak goedkoper is als het te laten repareren, maar vaak kun je het ook ZELF repareren.

Dat het met de printers ZO erg was dat er zelfs een timer op zit die zit te miepen over een opvangreservoir, wist ik niet! Wel wist ik dat inktcartridges zo'n soort timer-achtig-iets hebben, en uiteraard vaak ook die chips die het hervullen onmogelijk maken.
Leuk, ben je even een laserprinter aan het onderhouden. Daarvoor leg je even de toner een poosje ergens neer. Stop je hem er weer terug in, en dan zegt de printer doodleuk dat die cartridge al eens eerder gebruikt is, en dat je ongezien de tyfus kunt krijgen met dat ding!
dat had ik ook een keer! ik begreep er al helemaal niets van
pi_80392816
Tja dat frustreerde mijn werk wel behoorlijk. Heb je een keer geen baas die je in je nek loopt te hijgen dat je niet genoeg storingen per uur afhandelt, dan heb je wel een printer die dat in je nek hijgen voor je baas doet!
  vrijdag 16 april 2010 @ 18:00:10 #66
266250 ikhouvangroenesokken
Het vieste meisje van Fok!
pi_80392828
Of als je een leuke jongen hebt die per ongeluk een beetje te vroeg klaarkomt en je dit aan je vrienden vertelt dat ze dan ook zeggen joh weg ermee. Terwijl je dat nog best kan fixen.
  vrijdag 16 april 2010 @ 18:00:54 #67
266250 ikhouvangroenesokken
Het vieste meisje van Fok!
pi_80392847
-edit-
pi_80393319
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 16:54 schreef Erasmo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De tv zit op een stekkerblok met knop (welke we natuurlijk nog hadden liggen ) dus die knop gebruiken we dus als aan/uit knop
  vrijdag 16 april 2010 @ 18:27:21 #69
240618 Micson
The lonely stoner
pi_80393623
Gierigaards die hun hele huis vol nutteloze rotzooi hebben staan omdat "het best wel eens van pas zou kunnen komen"
pi_80393651
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 18:27 schreef Micson het volgende:
Gierigaards die hun hele huis vol nutteloze rotzooi hebben staan omdat "het best wel eens van pas zou kunnen komen"
Dit
ehhhh
pi_80394511
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:37 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Printer met aparte kleuren kopen, is wat duurder in de aanschaf maar het verdient zich zelf terug.
Ik heb een printer met aparte kleuren, CMYK. Maar dan wil je een briefje printen in gewoon zwart en dan kan dat niet omdat een van de andere kleuren "leeg" is, terwijl je die niet eens nodig hebt.
  vrijdag 16 april 2010 @ 18:54:53 #72
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_80394553
Ik smijt ook alles weg, als ik het over een paar jaar weer nodig heb koop ik het wel opnieuw. Wat voor arbeider gaat nou alles bewaren dan.
pi_80394811
Jongentjes, ga maar eerst op kamers wonen en spulletjes bij de kringloop halen om je studentenkamer mee in te richten. Dán praten we wel weer verder!
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:03:40 #74
97111 ukga
Siewosie baas
pi_80394849
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:55 schreef ToT het volgende:

Is het klemmetje van een vrij nieuwe decoupeerzaag defect. "Smijt maar weg, dat ding is kapot!"
Ehhh...even openschroeven en kijken wat er mee mis is, is geen optie?

Een stelschroef van een cirkelzaag is ooit een keer losgeschoten en ligt in een gereedschapskist. "Nou, aan dit ding heb je ook niks meer! Flikker maar weg en koop een fatsoenlijke!"

Een schroevenverzameling in mijn schuur, allemaal in vakjes verdeeld. "Gooi toch allemaal in de container man! Tegen de tijd dat je wat nodig hebt, koop je toch gewoon een paar?"
Tuurlijk, even 3 kilometer heen en 3 kilometer terug rijden voor schroefjes die ik hier nu gewoon heb liggen.

Kettingzaag van dik 1100 euro waarvan de ketting niet meer automatisch gesmeerd wordt: 5 mannen die heel vaak met kettingzagen werken zeggen stuk voor stuk: "Gooi maar weg, daar heb je niks meer aan."
mensen die geen makita kunnen betalen
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:03:46 #75
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_80394853
Ik heb niet eens de ruimte om alles te bewaren.

Gisteren full hd schermpje van 2 jaar oud weggesmeten. Was toe aan wat nieuws...
pi_80394933
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:03 schreef ukga het volgende:

[..]

mensen die geen makita kunnen betalen
Ik heb een Makita boormachine en een Husqvarna 281 kettingzaag!
Daarbij maak je met een Makita kettingzaag ook geen indruk hoor; dan moet je een Stihl 460 hebben!
pi_80394940
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:00 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Eens met klacht.
Deze
en deze ook
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:02 schreef Hammer-of-Thor het volgende:
Een van de best geformuleerde en tevens terrechte klachten van de afgelopen decennia 24 uur.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:09:14 #78
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_80395016
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Daarbij maak je met een Makita kettingzaag ook geen indruk hoor; dan moet je een Stihl 460 hebben!
Makita

DeWalt!
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:09:29 #79
97111 ukga
Siewosie baas
pi_80395028
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:06 schreef ToT het volgende:

[..]

makita's horen niet stuk te gaan

maar je hebt wel gelijk!
Hier bij mij zijn we net en stel joden. Alles wat bruikbaar is wordt bewaard. We hebben dan ook een dubbelle garage plus grote aanbouw, dus plek zat om alles te stallen
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:12:18 #80
97111 ukga
Siewosie baas
pi_80395115
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:09 schreef padlarf het volgende:

[..]

Makita

DeWalt!
nee sorry
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:17:35 #81
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_80395289
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:12 schreef ukga het volgende:

[..]

nee sorry
Faler, iedereen weet dat DeWalt beter is
Ok stelletje hokboeren
pi_80395335
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:09 schreef ukga het volgende:

[..]

makita's horen niet stuk te gaan
De Makita is ook niet stuk hoor!

Owjah, ook al zowat: ik heb ook nog een el cheapo Koreaanse boormachine van 650 watt voor de lichtere klusjes. Er staat de epische vertaal/spelfout "Volledige earantie" op. Het ding heeft me sinds mijn studententijd nog nooit in de steek gelaten, maar de kop is ondertussen wel behoorlijk versleten: het gaat erg stroef als je 'm wil aandraaien om een boortje mee vast te zetten, en de tanden waarmee je 'm d.m.v. een sleuteltje aandraait, zijn volledig versleten.
"Weggooien!" kreeg ik weer eens te horen.
Ja sorry, maar die kop kun je gewoon vervangen hoor! Ik zal zo eens kijken of ik 'm er zo makkelijk af kan draaien.
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:28:28 #83
97111 ukga
Siewosie baas
pi_80395731
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:18 schreef ToT het volgende:

[..]

De Makita is ook niet stuk hoor!

Owjah, ook al zowat: ik heb ook nog een el cheapo Koreaanse boormachine van 650 watt voor de lichtere klusjes. Er staat de epische vertaal/spelfout "Volledige earantie" op. Het ding heeft me sinds mijn studententijd nog nooit in de steek gelaten, maar de kop is ondertussen wel behoorlijk versleten: het gaat erg stroef als je 'm wil aandraaien om een boortje mee vast te zetten, en de tanden waarmee je 'm d.m.v. een sleuteltje aandraait, zijn volledig versleten.
"Weggooien!" kreeg ik weer eens te horen.
Ja sorry, maar die kop kun je gewoon vervangen hoor! Ik zal zo eens kijken of ik 'm er zo makkelijk af kan draaien.
die mensen die alles meteen nieuw kopen, zijn ook altijd veel geld kwijt, omdat ze niet snappen dat op veel dingen te besparen valt.

qua spelfout; ik was eens gevraagd voor een opening van een itliaanse kleding winkel (in haarlem) toen krege ik wat shit mee als omkosten vergoeding zegmaar. je gaat nooit raden wat er in het label stond;
Italian DESEIN

ipv design dus

wtf dude, wat voor mongool heeft dat gedaan??? en dat voor een blouse van boven de 80 euro
pi_80395888
Qua spelfouten: ONKOSTENVERGOEDING!!!

Nee maar idd; desein is best wel ernstig voor zo'n duur ding!
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:33:20 #85
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_80395926
Toevallig dat ik dit topic tegenkom, m'n Canon professionele scanner (met document feeder) is vanochtend net overleden (lamp defect), helaas net drie maanden buiten de 24 maanden garantie. Na telefonisch overleg met het servicecenter is m'n inschatting dat ik beter een nieuwe kan kopen dan het te laten repareren:

30 euro voor op en retour sturen + kosten van de doos
80+ euro voor die lamp zelf
60+ euro uurloon

Voor die circa 170 euro kan ik net zo goed een nieuwe kopen en deze defecte de vuilnisbak in flikkeren.
Wel jammer want het was destijds een van de duurdere betere modellen dus ik hoopte er wel een jaartje of 5 minimaal mee te doen. In ieder geval van dit geleerd dat ik computer apparatuur moet afschrijven in 2 jaar. Nu dus maar een http://tweakers.net/pricewatch/217903/samsung-clx-3175fn besteld, als die over 2 jaar omvalt haal ik wel weer een nieuwe
  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 21:15:07 #86
249559 crew  Lavenderr
pi_80399991
Goed topic
Weggooien, ja, moeilijk.
Bij mij verdwijnen spullen die ik niet gebruik op dat moment naar zolder, waar ik als ik een keer de geest krijg de boel nakijk en het vervolgens toch weer achter de schotten laat verdwijnen.
Meubels die nog goed zijn maar die ik zelf niet meer gebruik gaan naar de Kringloopwinkel, die halen ze op en verkopen ze weer, dus prima. Dan komt dat wel weer goed terecht.
Kleding : eens in de zoveel tijd mijn kasten doorspitten en alles wat ik een half jaar niet meer gedragen heb gaat weg in de daarvoor bestemde bakken.

Maar eigenlijk verdwijnt er dus weinig in de vuilnisbak.
pi_80400689
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:56 schreef KingOfMars het volgende:
  zaterdag 17 april 2010 @ 00:45:07 #88
pi_80408851
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:03 schreef Jahr00n het volgende:
Ik heb niet eens de ruimte om alles te bewaren.

Gisteren full hd schermpje van 2 jaar oud weggesmeten. Was toe aan wat nieuws...

Had dan aan mij gegeven...ik had benzinekosten ruim willen vergoede (denk ik).
*Think outside the box*
  zaterdag 17 april 2010 @ 00:58:00 #89
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_80409150
Gewoon gereedschap kunnen bedrijven meestal tegen een spot prijsje krijgen en als iets defect is, is het vaak alleen maar duurder om het te repareren. Gewone particulieren betalen voor dit gereedschap vaak veeel meer en dan is repareren vaak een betere keuze.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  zaterdag 17 april 2010 @ 01:09:59 #90
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80409373
Compleet terechte beschouwing van TS. Ik wil het best nog aanvullen:

• Omroepen die hun ervaren presentatoren weggooien ten faveure van onervaren bimbo's
  • OV-bedrijven die voor elke contract bijna altijd nieuw materieel aanschaffen, vaak gedwongen door de provincie
  • Voetbaltrainers die na een nieuw contract een resem aan nieuwe spelers kopen
  • 'Stylevolle' mensen die elke zes maanden een nieuwe GSM kopen
  • pi_80411015
    Heh, ik heb het absolute tegenovergestelde als opvoeding gehad. Kom van een boerderij waar meer zolder/magazijnruimte is dan waar de meeste mensen in wonen. Tegen de tijd dat men hier iets weg doet is het van voor de oorlog. (overigens hebben we ook nog wel een aantal spullen uit die periode, ergens )

Misschien enigszins doorgeschoten, maar als je de ruimte hebt, waarom niet?

Mensen die helemaal opgaan in de consumptiemaatschappij...
    pi_80413376
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 05:33 schreef Balgehakt het volgende:
    Heh, ik heb het absolute tegenovergestelde als opvoeding gehad. Kom van een boerderij waar meer zolder/magazijnruimte is dan waar de meeste mensen in wonen. Tegen de tijd dat men hier iets weg doet is het van voor de oorlog. (overigens hebben we ook nog wel een aantal spullen uit die periode, ergens )

Misschien enigszins doorgeschoten, maar als je de ruimte hebt, waarom niet?

Mensen die helemaal opgaan in de consumptiemaatschappij...
    Hehehe cool, ik ben juist dol op antiquiteiten en spul van boerderijen. Mijn ouders kwamen beiden van een boerderij. Maar idd; op boerderijen zie je regelmatig echt compleet doorgeroest spul in een verwaarloosde schuur staan waar alleen nog maar de katten komen om daar jonkies te krijgen!
    pi_80413497
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 01:09 schreef Ofyles2 het volgende:
    Compleet terechte beschouwing van TS. Ik wil het best nog aanvullen:

• OV-bedrijven die voor elke contract bijna altijd nieuw materieel aanschaffen, vaak gedwongen door de provincie
  • 'Stylevolle' mensen die elke zes maanden een nieuwe GSM kopen
  • Ja vroeger was er zo'n programma "Over de balk". Ik heb er zelf niet naar gekeken, want dan zou ik me echt te veel hebben opgevreten, maar de overheid / provincies / gemeentes zijn vaak echt kampioenen in verspillen.

Zo heb ik meegemaakt dat voor de NS geprivatiseerd werd, dat een station in een heel klein dorpje...laten we het maar even Schubbekutteveen noemen ....voor pakweg een miljoen verbouwd werd, een maand later wilde ze het sluiten omdat het niet rendabel was (dat waren ze al veel langer van plan), 2 maand later hebben ze dat hele stationnetje weer HELEMAAL verbouwd en de perronnen compleet anders aangelegd, en 2 jaar later hebben ze de hele tyfuszooi WEER opnieuw verbouwd!

En @ die stijlvolle mensen: ook mee eens. Ik ken mensen die een gloednieuw mobieltje hebben gekocht met een achterlijk duur 2-jarig contract, maar toen een half jaar later het nieuwe model van die telefoon uit kwam, namen ze die nieuwe telefoon MÉT nieuw gruwelijk duur 2-jarig abonnement er bij, dus dan hadden ze anderhalf jaar dubbele kosten.
      zaterdag 17 april 2010 @ 10:54:07 #94
    246584 Ensaf
    IK DACHT HET NIET.
    pi_80413528
    Ik ben jaloers op je gereedschap.
    ¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
    pi_80413864
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 10:54 schreef Ensaf het volgende:
    Ik ben jaloers op je gereedschap.
    Lawl! Tja ach...
    Eerst in mijn studententijd een zooi kneuterige troep uit de knakenbakken bij de bouwmarkten gevist.
    Een deel gaat kapot zodra je een keertje niest (Tip: niet niezen als je spul uit de knakenbak gebruikt! ), maar een ander deel blijft het gewoon netjes doen.
    Vervolgens zie je wat aanbiedingen bij de Aldi (Aldi gereedschap RULEZ!!! Zo heb ik daar o.a. een fijne lasapparaat gekocht).
    Helaas kwam er een dierbare oom van mij te overlijden die zijn hele leven continu aan het klussen was. Al zijn (echte kwaliteits)gereedschap ging naar mijn vader toe. Die had toen wat dingen dubbel, dus kreeg ik weer wat van hem. Tegenwoordig kan mijn vader niet meer klussen, dus heb ik zijn gereedschap ook gekregen. Die Metabo boormachine komt van hem af, en hij was eerst van die ene oom.

Alles wat ik nu dubbel heb, gaat naar vrienden toe.
    "Hee, kun je nog een slijptol gebruiken? Ik ben alleen het sleuteltje er van kwijt."
    - "Tof! Ja geen probleem met dat sleuteltje, daar kun je zo zelf wat voor in elkaar knutselen."
    @ die mentaliteit!!!

Tja en soms zijn dingen ondertussen écht zo versleten dat je het toch wel weg moet gooien en wat nieuws moet kopen. Dan probeer ik ook wel echt wat goeds te kopen. Laatst alleen wel een miskoop gedaan: een 1500 watt pneumatische klopboormachine, terwijl je in mijn huis met een volle blaas zó door de muren heen pist! Die heb ik dus maar als verjaardagscadeau aan mijn broer gegeven die in een huis van onvoorstelbaar sterk beton woont. Die kan het beter gebruiken dan ik!

Die gruwelijk dure kettingzaag heb ik 2e hands via Marktplaats voor ¤150,-- gekocht, maar zoals gezegd wordt de ketting niet meer gesmeerd, maar dat bedrijfs weigert alle verantwoordelijkheid: "Wij hebben hem getest toen we hem opstuurden, en toen was-ie gewoon goed!" Het is een gruwelijk sterk monster dat verder wel erg goed is, dus laat ik hem wel even repareren. Met zulke krachtige machines ga ik zelf niet lopen klooien, maar gelukkig is een kennis van me ontzettend handig in dat soort dingen!
    pi_80413900
    terechte klacht
      zaterdag 17 april 2010 @ 11:20:52 #97
    274079 Wesleyz
    Hyves Slutje Voor Jou
    pi_80414093
    Slechts half mee eens

Natuurlijk is het zonde om deze 'zooi' weg te gooien
    Maar daarin tegen is het als eerste wel goed voor de economie
    Natuurlijk een lelijke kutrede, maar hiermee doe jij als wel bewaarder je voordeel
    Ook in bedrijven, zal het maken van belangrijke apparaten soms niet meer de moeite waard zijn
    Een kettingzaag die helemaal vast gelopen is, kun je laten maken voor die 150 oi
    Maar de kans dat deze dan snel weer kapot gaat is groot bij veel verbruik
    Hierdoor zal de 'productie' weer een tijdje stil liggen, en maak je eigenlijk verlies ipv winst
    Want deadlines halen is belangrijker voor een grote klus, dan 900 euro bezuinigen
    + dat deze zaag op dat moment nog maar een rest waarde van ongeveer 500 euro zal hebben nadat deze al zo intensief gebruikt is
    Ze noemen me Wesley,
    Hoi
    pi_80414355
    Mijn zaag is niet vastgelopen en op dat smeren na, doet hij het nog perfect! Overigens gebruik ik hem niet voor productiewerk, maar gewoon om hout mee te zagen voor mijn eigen houtkacheltje. Daarnaast heb ik nog een simpel licht 52cc kutdingetje van 3 PK van 100 euro die ik in "noodgevallen" kan gebruiken.

Daarbij heb ik ook gezegd dat ik sowieso ook veel meuk nieuw koop hoor.
    Binnenkort ga ik een compressor kopen. Zoiets heb ik al jarenlang willen hebben, maar ik weiger om er meer dan 100 euro uit te geven, en nu is het in de aanbieding bij de Karwei. Word je alleen nog genaaid dat je de slangenset wel apart bij moet kopen! ___! Ow, en een keer een fatsoenlijke kettingslijper voor mijn kettingzaag, want zo met zo'n handvijltje schiet niet op. Daarbij slijten die handvijltjes enorm hard op zo'n ketting.
    pi_80414546
    Ik ben nu mijn schuur aan het opruimen en kom 2 sleuteltjes tegen waarvan ik even zo snel niet weet waar ze voor zijn. Ze zien er wel nieuw uit, dus moet het redelijk snel te achterhalen zijn van welke nieuwe machine het moet zijn.
    Ik heb serieus een keer meegemaakt dat ik ook zo iets vond, en toen zei iemand: "Je weet niet wat het is? Dan heb je het dus ook niet nodig! Gooi maar weg!"
    Zit je straks daar met een apparaat waarbij je een onderdeel niet los kunt koppelen omdat je naar het goede advies van die ander hebt geluisterd!

Edit: Mysterie opgelost: ze zijn van de cirkelzaag! Ze zien er nog zo nieuw uit omdat ik het zaagblad nog nooit vervangen heb! (Wordt onderhand wel eens een keer tijd eigenlijk als ik de tandjes zo zie! ) Even een labeltje er aan hangen of zo...
      zaterdag 17 april 2010 @ 11:45:59 #100
    222922 Fortune_Cookie
    I sit and ponder... Huh?
    pi_80414699
    HAHAHA, TS IS
    quote:
    echt niet zo rijk dat ik continu maar nieuwe dingen kan gaan kopen omdat ik de oude heb weggedonderd omdat er een schroefje van los zat of ik het eventjes 2 maandjes niet nodig had
    LOSER.
    Intelligent, but fucked up.
      zaterdag 17 april 2010 @ 11:58:51 #102
    222922 Fortune_Cookie
    I sit and ponder... Huh?
    pi_80415001
    Intelligent, but fucked up.
    pi_80415134
    Hetzelfde verhaal met mijn scooter vroeger en mijn auto nu. Als er iets kapot is sleutel ik gewoon zelf en dan denken mensen: "Nou ik denk niet dat het nog goed werkt hoor"
    pi_80415656
    Jammer dat mensen als TS nu het licht zien .

Ik heb zoveel geld verdiend aan mensen die alles wegsmijten als ( ze denken dat ) het stuk is .
    Wat dat aangaat ben ik net een Jood overal is geld aan te verdienen . Ik kan zelfs zeggen dat ik er maanden van ben rondgekomen toen ik eens zonder werk zat . Ik ben niet naar de steun of de ww gegaan voor een paar centen ik verdiende het dubbele aan het grof vuil .

En dan moet ik er even bij vermelden dat ik reed met een grote auto ( amerikaan V8 ) een huis en alle bijkomende kosten gewoon iedere maand netjes kon betalen .

Ik heb meegenomen en gerepareerd oa :

Stereo instalaties , wasmachines , drogers , vaatwassers , tv , computers enz

Vaak een kleinigheidje mee aan de hand , op de auto en thuis even proberen , was het met een kleine reparatie op te lossen fixen en huppa marktplaats deed de rest .

Soms nog mooie meubels , pakken , poetsen marktplaats . vaak binnen een week pleitte .

Al het andere ging gewoon in het oude koper / ijzer en dat kwam bij de metaalhandelaar uit .
    en de rest ging alsnog bij het grofvuil .

Nu heb ik er geen tijd meer voor maar nog steeds verdien ik geld bij met afval , als ik bij een klant weer eens een serverruimte oid moet organiseren en oude switches , cisco , servers enz weg moet gooien vermeld ik altijd even dat het leuk voor thuis is . 90 % mag mee naar huis hoor .

Vooral cisco apparatuur , oude telefooncentrales leveren leuk op .

Ik ben wel te porren voor een fok ruimt op topic
    pi_80416794
    God ja, oude netwerkapparatuur enzo!
    Ik heb een keer bij een bedrijf gewerkt die een keer een keuze moest maken van met wat voor apparatuur ze gingen werken als printerservertjes: Jetdirect kastjes of.....ben ff de naam kwijt. Die andere waren al hopeloos verouderd, maar toch kozen ze daar voor, omdat die makkelijker in gebruik waren of zo.
    Tja, ze waren al heel snel niet meer leverbaar, dus moest dat gigantische bedrijf echt op Marktplaats enzo gaan kijken naar 2e handse exemplaren als er eentje kapot was of als er een extra printer ergens geplaatst moest worden!
    pi_80417593
    Wat repareren enzo betreft, ook een keer meegemaakt:
    17 inch TFT scherm, topkwaliteit ding, maar ik merkte dat er een contactje los zat; hij viel vaak uit en als je de achterkant aandrukte, deed hij het wel weer.

Losschroeven, maar 20 schroefjes van verschillende formaten later was ik nog steeds niet bij dat contactje gekomen. Het ging mij persoonlijk iets te ver om er nog verder aan te gaan kloten in m'n eentje omdat ik bang was het overzicht kwijt te raken, dus ging ik er mee naar een kameraad.
    Hup, samen aan werken. Talloze schroefjes later waren we eindelijk bij de draadjes die los zaten.
    "Oh, even verleggen, dan klemt het wel onder dit plastic klepje."
    - "Ehhh...dat klepje is wel HEEL flexibel. Laten we de kabeltjes toch maar met een plakbandje vastmaken!"
    "Ach nee man, is echt niet nodig!"
    - "Nou, doe maar wel; ik heb geen zin om straks thuis weer al die schroefjes los te moeten maken omdat het toch nog los gekomen is."
    Met de grootste tegenzin strijkt hij heel vluchtig losjes een plakbandje over de kabeltjes heen en schroeft alles weer dicht.
    "Ho wacht, doe daarboven ook nog maar eentje! Daar zit de meeste spanning op door de bocht waarin de kabeltjes zitten, en daar zitten de contactjes ook."
    - "Ach nee man, écht niet nodig!"

Ik wilde geen heisa maken omdat ik allang dankbaar was dat hij me hielp, maar binnen 3 dagen verdween de monitor naar zolder, omdat bij thuiskomst de kabeltjes TOCH weer waren losgeschoten en ik GEEN zin had om alles weer los te gaan halen.

Dus tip: ALS je iets gaat repareren, doe het dan godverdomme ook GOED!

Heeft iemand nog interesse in een 17 inch TFT scherm? Zo goed als nieuw, vereist alleen wel wat schroefwerk en 2 plakbandjes!
      zaterdag 17 april 2010 @ 13:39:46 #107
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_80417762
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 13:34 schreef ToT het volgende:
    Wat repareren enzo betreft, ook een keer meegemaakt:
    17 inch TFT scherm, topkwaliteit ding, maar ik merkte dat er een contactje los zat; hij viel vaak uit en als je de achterkant aandrukte, deed hij het wel weer.

Losschroeven, maar 20 schroefjes van verschillende formaten later was ik nog steeds niet bij dat contactje gekomen. Het ging mij persoonlijk iets te ver om er nog verder aan te gaan kloten in m'n eentje omdat ik bang was het overzicht kwijt te raken, dus ging ik er mee naar een kameraad.
    Hup, samen aan werken. Talloze schroefjes later waren we eindelijk bij de draadjes die los zaten.
    "Oh, even verleggen, dan klemt het wel onder dit plastic klepje."
    - "Ehhh...dat klepje is wel HEEL flexibel. Laten we de kabeltjes toch maar met een plakbandje vastmaken!"
    "Ach nee man, is echt niet nodig!"
    - "Nou, doe maar wel; ik heb geen zin om straks thuis weer al die schroefjes los te moeten maken omdat het toch nog los gekomen is."
    Met de grootste tegenzin strijkt hij heel vluchtig losjes een plakbandje over de kabeltjes heen en schroeft alles weer dicht.
    "Ho wacht, doe daarboven ook nog maar eentje! Daar zit de meeste spanning op door de bocht waarin de kabeltjes zitten, en daar zitten de contactjes ook."
    - "Ach nee man, écht niet nodig!"

Ik wilde geen heisa maken omdat ik allang dankbaar was dat hij me hielp, maar binnen 3 dagen verdween de monitor naar zolder, omdat bij thuiskomst de kabeltjes TOCH weer waren losgeschoten en ik GEEN zin had om alles weer los te gaan halen.

Dus tip: ALS je iets gaat repareren, doe het dan godverdomme ook GOED!

Heeft iemand nog interesse in een 17 inch TFT scherm? Zo goed als nieuw, vereist alleen wel wat schroefwerk en 2 plakbandjes!
    Geef die kameraad een mep!
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
    pi_80417982
    Hehehe ach het WAS een kameraad! In geen tijden meer gezien.
    Ik heb die monitor nog steeds op zolder omdat ik ooit een 2e computer boven of zo wil aansluiten, maar ik denk niet dat dat er ooit van gaat komen.
    Wie in het oosten des lands woont (of wil komen) en interesse in zo'n reparatieprojectje heeft, mag hem komen halen!

Oh, en ik heb nog een werkbankje over sinds ik een betere van mijn vader heb gekregen.
    pi_80418204
    Of mensen die iets liever wegdonderen dan iets weggeven of voor een wat lagere prijs verkopen Zie je hier ook nog wel regelmatig in V&A
    Oh, and that's a bad miss!
    pi_80418285
    Dit doet me denken aan een gesprek dat ik eergisteren had, over hoe ik later wil gaan wonen.
    Heb namelijk een enorme hekel aan mensen die van die prullaria kopen ("Oh enig prullenbakje", "deze stiften zijn in de aanbieding", etc)

Op het moment zit ik hier te kijken naar een kast waar 3 plakbandhouders (heet dat zo?) staan, 2 nietmachines, een weegschaaltje dat nooit meer wordt gebruikt (en we er ook al meerdere van hebben).
    Zo woont mijn vader vrij royaal, maar kwam hij laatst met een opblaaskano thuis, die verder niet is gebruikt.
    Punt gemaakt.

Wat zie ik gisteren op TV: een stel die een huis ging bouwen voor 600.000 euro. Ze lieten alles maken uit duurzaam hout, door vakmensen. Alles was zo functioneel mogelijk gemaakt (ook mooi, de vrouw was kunstenaar), en het kon tegen een stootje. Ze wilden zo weinig mogelijk vervangen later.

Dat is echt precies zoals ik het wil later Die wegwerpmentaliteit komt me de neus uit. Geef iets meer geld uit aan producten, laat je niet beinvloeden door nuttloze ledlampjes in een kookplaat, spreek met jezelf af dat je 1 plakbandhouder koopt, en pas een beetje op je spullen.

En dan nog mensen die je uitlachen en zeggen "Oh ja alles op maat laten maken, alsof het niets kost", terwijl ze zelf 15 verschillende lampen in hun huiskamer hebben staan, en een nieuwe computer kopen omdat deze "traag" is. Ignorant people..
      zaterdag 17 april 2010 @ 13:56:12 #111
    156288 wallofdolls
    Making love with my ego
    pi_80418313
    Sowieso. Mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is en niet willen begrijpen dat je veel zelf even kunt oplossen. Zelfde principe is dat je in 10 minuten je fiets kunt maken en dat er dan toch mensen zijn die voor dat soort dingen 50 euro voor een fietsenmaker neerleggen.
    pi_80418467
    wat ook wel leuk is dat als je altijd nog wel iets hebt van de goede oude netwerk dingetjes tijd , dat als het niet meer te leveren ik het nog heb liggen ergens in een doos .

Repareren doe je altijd goed , ff naar een handyman voor 3.25 onderdeeltje bestellen et voila , weer 4 tientjes op MP .

geen moeite voor mij . een oude server kan ik altijd nog omtoveren tot een goed werkend full-ip telefooncentrale voor een klein bedrijfje .
    al die oude xeons doen het er goed voor , of een goede firewall .

een alix bordje kost leuk geld , maar een oude server met raid controller en een schijfje of 4 is bij mij voor 125 euri te krijgen . En die kan zomaar nog 2 a 3 jaar als telefooncentrale dienst doen . Ja niet erg efficiënt met stroom als een alix , maar wel goed en betrouwbaar

telefoons en AtA tjes is altijd te krijgen bij mij we hebben zat van dat spul

een wasmachine ofzo , pomp vast of een kapotte motor , ff in mijn onderdelen bak kijken vast wel iets soortgelijks wat kan werken . niet dan de overweging om het onderdeel te bestellen .

zoals nu , ik heb al een tijd een hdd handy cam , maar ik heb ook nog een HI8 in de aanbieding . Ik moet hem nog even testen , maar dan is de eerste die 30 euri bied de nieuwe eigenaar
    pi_80422411
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 13:56 schreef wallofdolls het volgende:
    Sowieso. Mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is en niet willen begrijpen dat je veel zelf even kunt oplossen. Zelfde principe is dat je in 10 minuten je fiets kunt maken en dat er dan toch mensen zijn die voor dat soort dingen 50 euro voor een fietsenmaker neerleggen.
    Het is de afweging die je maakt.....Veel mensen kunnen dat vast ook allemaal makkelijk zelf maar kiezen er voor om het uit te besteden omdat ze zelf die tijd die ze er anders aan besteden kwijt zijn voor iets waarmee ze die tijd nuttiger kunnen gebruiken. Vaak heb je ook een beter resultaat als je een specialist inschakelt en dan is goedkoop (zelf doen) vaak duurkoop.
      zaterdag 17 april 2010 @ 16:53:04 #114
    206937 Rubber_Johnny
    Groter is altijd beter!!
    pi_80422504
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 14:55 schreef ToT het volgende:

Eensch met klacht. Huis staat vol ouwe meubels die nog prima meegaan. Maar nee dat kan echt niet meer. Beter koop je allemaal nieuw spul zodat je je geld kwijt bent aan meubels ipv leuke dingen.
      zaterdag 17 april 2010 @ 16:58:02 #115
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_80422638
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 16:53 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Eensch met klacht. Huis staat vol ouwe meubels die nog prima meegaan. Maar nee dat kan echt niet meer. Beter koop je allemaal nieuw spul zodat je je geld kwijt bent aan meubels ipv leuke dingen.
    En dan ook nog eens meubels die maar de helft zo degelijk zijn.

Stoelen met satéprikkers als poten enzo
      zaterdag 17 april 2010 @ 16:59:25 #116
    206937 Rubber_Johnny
    Groter is altijd beter!!
    pi_80422672
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 16:58 schreef classpc het volgende:

[..]

En dan ook nog eens meubels die maar de helft zo degelijk zijn.

Stoelen met satéprikkers als poten enzo
    Dan heb je een smoes om de volgende keer weer wat nieuws te kopen.' Ja het is zoo 2008'

Helaas zijn degelijke meubels wel vaak spuuglelijk.
      zaterdag 17 april 2010 @ 17:00:50 #117
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_80422701
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 16:59 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Dan heb je een smoes om de volgende keer weer wat nieuws te kopen.' Ja het is zoo 2008'

Helaas zijn degelijke meubels wel vaak spuuglelijk.
    Dat hangt ook van je smaak af natuurlijk.
    pi_80422724
    Een beetje verandering van tijd tot tijd is toch ook leuk? Anders ben je net zo'n ouwe vastgeroeste opa/oma
      zaterdag 17 april 2010 @ 17:04:01 #119
    206937 Rubber_Johnny
    Groter is altijd beter!!
    pi_80422782
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 17:00 schreef classpc het volgende:

[..]

Dat hangt ook van je smaak af natuurlijk.
    Ja. ik heb het.
    pi_80422893
    True, mijn eethoek heb ik ondertussen verkocht. Voorlopig heb ik nog geen nieuwe nodig, maar als ik er weer eentje koop, wil ik wel een echt houten set terug hebben.

OT: Godverdequdt! Even niet opgelet en de snoer van de waterkoker kwam tegen de gaspit aan tijdens het koken. Doorgebrand dus. (Ook kortsluiting gehad, maar dat terzijde.)
    Wil ik het basisplaatje waar de koker op staat, uit elkaar schroeven om de snoer te vervangen, zie ik dat ook DIE zo'n kloterig schroefje heeft die je alleen met een speciale schroevendraaier er uit kunt krijgen!
    Keuzes keuzes....een oude schroevendraaier opofferen door er een inkeping uit te zagen zodat ik hem alsnog uit elkaar kan halen (DEELS, want deels is het ook eenmalig in elkaar geklikt plastic), of pleur ik dat ding weg en koop een nieuwe?

Meh, eerst maar een schroevendraaier opofferen, al is het maar voor de kift tegenover de fabrikant van dat ding!
    Tja en een draad solderen ga ik sowieso niet doen in de keuken, op het aanrecht waar regelmatig water op ligt!
      zaterdag 17 april 2010 @ 17:12:03 #121
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_80422986
    Je kunt die schroef er altijd nog uit boren.
    pi_80423105
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 17:12 schreef classpc het volgende:
    Je kunt die schroef er altijd nog uit boren.
    In zo'n slap plastic kutdingetje?
    Meh, ik ga wel met een ouwe schroevendraaier kloten, maar eerst eten nu!
    pi_80423156
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 10:45 schreef ToT het volgende:

[..]

Hehehe cool, ik ben juist dol op antiquiteiten en spul van boerderijen. Mijn ouders kwamen beiden van een boerderij. Maar idd; op boerderijen zie je regelmatig echt compleet doorgeroest spul in een verwaarloosde schuur staan waar alleen nog maar de katten komen om daar jonkies te krijgen!
    Nog behoefte aan een hippe zeis, sikkel en bijbehorende slijpsteen? :p
    pi_80423222
    Wat voor schroefje is het?
    Oh, and that's a bad miss!
    pi_80423231
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 17:20 schreef Balgehakt het volgende:

[..]

Nog behoefte aan een hippe zeis, sikkel en bijbehorende slijpsteen? :p
    Stuur maar op, dan komen ze in de woonkamer aan de muur te hangen bij mijn houtkachel!
    pi_80423252
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 17:22 schreef Brentmeister het volgende:
    Wat voor schroefje is het?
    Gewoon zo eentje met een normale gleuf, maar in het midden issie ineens weer gewoon vlak, oftewel een onderbroken gleuf. Daarom wil ik met een oude schroevendraaier het midden er even uit zagen, zodat dat over die uitsparing heen past.
    pi_80423387
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 17:23 schreef ToT het volgende:

[..]

Gewoon zo eentje met een normale gleuf, maar in het midden issie ineens weer gewoon vlak, oftewel een onderbroken gleuf. Daarom wil ik met een oude schroevendraaier het midden er even uit zagen, zodat dat over die uitsparing heen past.
    Heb je niet iets beters te doen?
    pi_80423419
    Eens boy
    I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
    pi_80424308
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 17:29 schreef Samson het volgende:

[..]

Heb je niet iets beters te doen?
    Uiteraard, mijn huis moet ook nog opgeknapt worden, maar ik heb nú zin in thee!

De ironie: ik heb de slachtoffer-schroevendraaier zelf gebruikt om een slijptol-bitje van mijn Dremel vast te schroeven, die ik ging gebruiken om die uitsparing in diezelfde schroevendraaier uit te slijpen!

Stukje uitgeslepen, nog net niet helemaal op de juiste maat, maar het werkt!
    Het basisplaatje van de waterkoker is nu uit elkaar. Helaas heeft die kabel van die schuifcontactjes, en DIE dingen heb ik nou net weer NIET op voorraad!
    Dat wordt dus solderen voor een lekker bakkie thee!
    pi_80425827
    Hmmm, groene thee met ginseng!

Contactjes gesoldeerd en met smeltlijm geïsoleerd (was eigenlijk niet nodig, maar ik heb altijd zoiets van: Safety first!) en hij doet het weer!
    Zo goed als nieuw, maar nu met een langere kabel als voorheen!
    PC-kabel, FTW!
    pi_80426133
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 19:03 schreef ToT het volgende:
    Hmmm, groene thee met ginseng!

Contactjes gesoldeerd en met smeltlijm geïsoleerd (was eigenlijk niet nodig, maar ik heb altijd zoiets van: Safety first!) en hij doet het weer!
    Zo goed als nieuw, maar nu met een langere kabel als voorheen!
    PC-kabel, FTW!
    Toch knap van je
      zaterdag 17 april 2010 @ 19:15:36 #132
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_80426166
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 18:04 schreef ToT het volgende:
    De ironie: ik heb de slachtoffer-schroevendraaier zelf gebruikt om een slijptol-bitje van mijn Dremel vast te schroeven, die ik ging gebruiken om die uitsparing in diezelfde schroevendraaier uit te slijpen!
    Jouw Dremel doet het nog, die van mij heeft vanmiddag de geest gegeven
    pi_80426370
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 19:15 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Jouw Dremel doet het nog, die van mij heeft vanmiddag de geest gegeven
    Dat zuigt, man!

Okee ik noem het een Dremel, maar het is er eentje van Black & Decker. Half zo duur en net zo goed!

Oh en tip: loop eens bij de Action binnen als je nog slijpsteentjes en dat soort shit er voor nodig hebt. Voor een knaak heb je iets van een 105-delige set of zo!
    pi_80426432
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 19:14 schreef Samson het volgende:

[..]

Toch knap van je
    Thx!
    Ja de lijmpistool heeft ook de geest gegeven, dus heb ik de lijm ff met een soldeerbout laten smelten!
    Ondanks dat zo'n lijmpistooltje in de grabbelbak voor een knaak ligt, wil ik toch ff kijken of ik hem nog kan repareren! I'm on a roll, somebody stop me!
      zaterdag 17 april 2010 @ 19:26:10 #135
    97111 ukga
    Siewosie baas
    pi_80426461
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 19:25 schreef ToT het volgende:

[..]

Thx!
    Ja de lijmpistool heeft ook de geest gegeven, dus heb ik de lijm ff met een soldeerbout laten smelten!
    Ondanks dat zo'n lijmpistooltje in de grabbelbak voor een knaak ligt, wil ik toch ff kijken of ik hem nog kan repareren! I'm on a roll, somebody stop me!
    you cheap-ass motherfucker
      zaterdag 17 april 2010 @ 19:27:36 #136
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_80426502
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 19:23 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat zuigt, man!

Okee ik noem het een Dremel, maar het is er eentje van Black & Decker. Half zo duur en net zo goed!

Oh en tip: loop eens bij de Action binnen als je nog slijpsteentjes en dat soort shit er voor nodig hebt. Voor een knaak heb je iets van een 105-delige set of zo!
    Heb hem al open gemaakt maar kan niks vinden, dat wordt toch een enkeltje gemeentewerf vrees ik
    pi_80426717
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 19:26 schreef ukga het volgende:

[..]

you cheap-ass motherfucker
    De bouwmarkt is 3 km hier vandaan of zo, 6 km rijden, half litertje benzine of zo (okee met choke is het dus wat meer....laten we een liter zeggen), plus die knaak....

Ik heb hem voor de gein ff uit elkaar gehaald; los contactje. Makkelijk te verhelpen, maar de knop die de lijm vooruit drukt zit met een veertje vast en ik heb weinig zin om me voor die knaak te gaan zitten frustreren om 'm weer op z'n plek te krijgen; straks knalt hij zo weer uit elkaar als ik hem in elkaar wil schroeven!
    Hij ligt al bij het vuilnis. Er zijn grenzen!
      zaterdag 17 april 2010 @ 19:35:48 #138
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_80426783
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 19:33 schreef ToT het volgende:
    De bouwmarkt is 3 km hier vandaan of zo, 6 km rijden, half litertje benzine of zo (okee met choke is het dus wat meer....laten we een liter zeggen), plus die knaak....
    pi_80426863
    Pica doet het niet! En in fietsen heb ik geen zin!
      zaterdag 17 april 2010 @ 19:42:44 #140
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_80426990
    Ja dat was een fiets, hoe raad je het?

Ook niet met dit weer?
      zaterdag 17 april 2010 @ 19:43:32 #141
    97111 ukga
    Siewosie baas
    pi_80427020
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 19:33 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik heb hem voor de gein ff uit elkaar gehaald; los contactje. Makkelijk te verhelpen, maar de knop die de lijm vooruit drukt zit met een veertje vast en ik heb weinig zin om me voor die knaak te gaan zitten frustreren om 'm weer op z'n plek te krijgen; straks knalt hij zo weer uit elkaar als ik hem in elkaar wil schroeven!
    Hij ligt al bij het vuilnis. Er zijn grenzen!
    ik had laatst een dikke paarse vlek in me loewe tv (4;3 beeldbuis )
    met een magneet lopen kute tot ie het weer deed
    ik voelde me een opperbaas toen die vlek weg was (was toendertijd een vrij dure tv )
    pi_80427210
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 19:42 schreef Erasmo het volgende:
    Ja dat was een fiets, hoe raad je het?

Ook niet met dit weer?
    Ja de naam van de pica was wel duidelijk! Ff quoten en toen zag ik het!
    Met dit weer? Mweh, ik hou sowieso niet van fietsen, maar misschien me binnenkort er toch weer eens aan gaan wagen! Ik moet wel tegen een unmeunig hoge brug op als ik daar naar toe wil. Ow en ff via ANWB routeplanner opgezocht: het is 4,5 km, dus in het totaal 9 km rijden!
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 19:43 schreef ukga het volgende:

[..]

ik had laatst een dikke paarse vlek in me loewe tv (4;3 beeldbuis )
    met een magneet lopen kute tot ie het weer deed
    ik voelde me een opperbaas toen die vlek weg was (was toendertijd een vrij dure tv )
    Beterrrrrrr! Loewe is écht een goed merk! Ik had er ook bijna eentje gekocht, ware het niet zo dat je voor de prijs van een Sony Wega Theatre nog niet eens een hopeloos verouderd model van Loewe kon kopen!
    Paar honderd gulden er bij en dan had je een instapmodelletje!
    Irritant ja, die paarse vlekken. Mijn Sony had tenminste nog zelf een degauss er in zitten.
    pi_80431568
    Terechte klacht.

Bonusklacht: de hieraan gerelateerde overconsumptie.
    pi_80700925
    Zeer terechte klacht.

Als iets kapot is neem ik het mee naar de schuur en ga er net zo lang aan zitten morren tot ie het doet, het object heeft dan ook een stuk meer emotionele waarde voor me.
    pi_80712498
    Hehehe cool!
    Ik heb vanmiddag net 1 van mijn 2 kettingzagen gerepareerd. De choke was kapot.
    Verder een aanhangwagen flink zitten restaureren; het is een beestje uit 1978 die ik laatst op de kop heb getikt. Hij was al aardig gerestaureerd, maar de spatborden waren nog lelijk en 1 plank was met (nog vloeibare) kit hersteld. Die heb ik vervangen voor een dikkere plank die ik bij een bouwproject van nieuwbouwhuizen hier heb meegenomen. Die even geschilderd, en klaar!
    pi_80713017
    Ik donder ook te snel dingen weg.

En dan 2 weken later erachter komen van dammed dat had u van pas gekomen.
    I solemnly swear i'm up to no good
    pi_80713382
    Ik ben nu juist met een enorme opruiming bezig:wat oude dubbele en kapotte spullen uit de schuur wegdonderen, een goede kleine Sony tv die op zolder stond en zelden gebruikt is aan een buurjochie gegeven, net als een lavalamp die ik al een jaar niet aan heb gehad maar die hij erg fascinerend vond enz.
    pi_80714056
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 23:05 schreef ToT het volgende:
    Ik ben nu juist met een enorme opruiming bezig:wat oude dubbele en kapotte spullen uit de schuur wegdonderen, een goede kleine Sony tv die op zolder stond en zelden gebruikt is aan een buurjochie gegeven, net als een lavalamp die ik al een jaar niet aan heb gehad maar die hij erg fascinerend vond enz.
    En zo is everybody happy
    I solemnly swear i'm up to no good
      zondag 25 april 2010 @ 23:28:56 #150
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_80714234
    Zelfs dit topic wordt gerecycled
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
      zondag 25 april 2010 @ 23:31:01 #151
    263062 Joosterd
    All-Round Fokker.!!
    pi_80714298
    schopje
    You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
    pi_80714348
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 23:31 schreef Joosterd het volgende:
    schopje
    Na 3 fucking minuten?

Ik ga trouwens die kapotte choke van mijn kettingzaag nog repareren om het als reserve te houden; hij knapte zó makkelijk af dat ik denk dat ik binnenkort wel een reserve nodig kan hebben!
      zondag 25 april 2010 @ 23:50:07 #153
    263062 Joosterd
    All-Round Fokker.!!
    pi_80714856
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 23:32 schreef ToT het volgende:

[..]

Na 3 fucking minuten?

Ik ga trouwens die kapotte choke van mijn kettingzaag nog repareren om het als reserve te houden; hij knapte zó makkelijk af dat ik denk dat ik binnenkort wel een reserve nodig kan hebben!
    Een opklapbaar schopje.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_80725269
    Goed topic, terechte klacht, gratis schop.

En sowieso, zelf fixen is toch leuk?
    pi_80725561
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 13:20 schreef toimoi het volgende:
    Goed topic, terechte klacht, gratis schop.

En sowieso, zelf fixen is toch leuk?
    Ik begin er meer en meer plezier in te krijgen!
    Nu moet ik alleen mijn motor nog zien te fixen, maar dat vind ik net wat te risky om in m'n eentje te doen met m'n beperkte kennis en ervaring op dat gebied: ik moet nieuwe gaskabels aanleggen en met mijn eerste Harley heb ik regelmatig gehad dat die kabels op de snelweg knapten. Stel dat dat tijdens een inhaalmanoevre gebeurt op een provinciale weg terwijl er een tegenligger aankomt, ben je het haasje.
      maandag 26 april 2010 @ 13:34:32 #156
    97111 ukga
    Siewosie baas
    pi_80725737
    wtf is up met al die schopjes?

[ Bericht 0% gewijzigd door ukga op 26-04-2010 14:53:42 ]
      maandag 26 april 2010 @ 14:28:07 #157
    263062 Joosterd
    All-Round Fokker.!!
    pi_80727591
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 13:34 schreef ukga het volgende:
    wtf is up met al die shopjes?
    Denkt dat je schopjes bedoeld?
    pi_80727733
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 14:28 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Denkt dat je schopjes bedoeld?
    Goed gefixt Joosterd! Die post was bijna weggegooid!
    pi_80783420
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 13:29 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik begin er meer en meer plezier in te krijgen!
    Nu moet ik alleen mijn motor nog zien te fixen, maar dat vind ik net wat te risky om in m'n eentje te doen met m'n beperkte kennis en ervaring op dat gebied: ik moet nieuwe gaskabels aanleggen en met mijn eerste Harley heb ik regelmatig gehad dat die kabels op de snelweg knapten. Stel dat dat tijdens een inhaalmanoevre gebeurt op een provinciale weg terwijl er een tegenligger aankomt, ben je het haasje.
    Dat is mij nog even iets te ver, ik hou me bezig met de kleine elektronica enzo.
    Vandaag weer even mijn cheapo Gamecube controllers gefixt met een kloddertje lijm als ondersteuning van de Z-button, die kunnen er weer even tegenaan
    pi_80783623
    Ik heb zojuist een halve minuut weggegooid aan dit topic
    Eens met wat hierboven staat
    pi_80783888
    Ik had laatst met de auto een lekke band, ik heb maar een nieuwe auto gekocht.
    pi_80789468
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 21:45 schreef Kper_Norci het volgende:
    Ik moet opeens denken aan meneer Tonino die zijn computer bij het oud vuil zette omdat er een virus op stond....
      woensdag 28 april 2010 @ 08:41:42 #163
    97111 ukga
    Siewosie baas
    pi_80794003
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 21:45 schreef Kper_Norci het volgende:
    mijn deurmat was versleten, toen ben ik maar verhuisd.
    pi_80794307
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 18:27 schreef Micson het volgende:
      woensdag 28 april 2010 @ 09:41:19 #165
    83951 rashudo
    project 2501
    pi_80795223
    Pack rats
    Their eyes opaque.
    pi_80799137
    Er is een verschil tussen je huis volstouwen met nutteloze rotzooi, en gewoon onderdelen op voorraad hebben om dingen mee te repareren.
    pi_80799172
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 11:47 schreef ToT het volgende:
    Er is een verschil tussen je huis volstouwen met nutteloze rotzooi, en gewoon onderdelen op voorraad hebben om dingen mee te repareren.
    Je doet net of je een bedrijf bent. Heb je ook een magazijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door Kper_Norci op 28-04-2010 11:56:37 ]
      woensdag 28 april 2010 @ 11:51:31 #168
    97111 ukga
    Siewosie baas
    pi_80799312
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 11:47 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Je doet net wat je een bedrijf bent. Heb je ook een magazijn?
    ja, de schuur

goede zin btw
    pi_80799576
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 11:51 schreef ukga het volgende:

[..]
    goede zin btw
    Tevreden?
    pi_80799619
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 09:41 schreef rashudo het volgende:
    Pack rats
    Hé? Gewoon Nederlands kan ook hé.
    pi_80813222
    idd schuur, en wat dingetjes op zolder, that's all.
      woensdag 28 april 2010 @ 18:39:55 #172
    87694 Robin__
    letitredno
    pi_80813528
    aan de andere kant koop je zelf wel zo'n goedkope 'wegwerp kwaliteit' decoupeerzaag en cirkelzaag.. Iets met vraag (naar goedkope wegwerp zooi) en aanbod (van goedkope rotzooi)
      woensdag 28 april 2010 @ 18:41:25 #173
    299907 Lespaulspelert
    Speelt Les Paul
    pi_80813586
    Koop een mac, gaat nooit kapot.
    pi_80814321
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 18:39 schreef Robin__ het volgende:
    aan de andere kant koop je zelf wel zo'n goedkope 'wegwerp kwaliteit' decoupeerzaag en cirkelzaag.. Iets met vraag (naar goedkope wegwerp zooi) en aanbod (van goedkope rotzooi)
    Black & Decker decoupeerzaag en idd een goedkope cirkelzaag, maar hij doet het nog best. Het feit dat ik er een stelschroef van uit heb gedraaid en ergens anders heb neergelegd is voor jou een reden om de conclusie te trekken dat-ie van wegwerpkwaliteit is?
    pi_80814413
    Mensen zijn lui! Maar ze snappen niet dat als je iets weg gooit, om het vervolgens opnieuw te kopen. Je meer werk bespaart. Want geld komt niet uit de bomen vallen! Tenzij je een uitkering hebt.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')