abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80386747
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:21 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Dit vind ik weer zo'n bijkomend iets bij mensen die alles bewaren. Niet materialistisch zijn is een goede eigenschap, zomaar alles klakkeloos weggooien is zonde. Maar een TV van 81cm is al jaren het instapmodel voor een degelijke breedbeeld TV. We wonen in 1 van de welvarendste landen in de wereld. Wat luxe mogen we wel verwachten.

Niet dat er iets mis is met een 81cm TV, maar ga niet doen alsof het iets speciaals is door het een kolos te noemen.
bij LCD's misschien, maar die beeldbuis bakbeesten gingen vaak maar tot 82cm
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_80386782
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:23 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

bij LCD's misschien, maar die beeldbuis bakbeesten gingen vaak maar tot 82cm
Die zijn ook al jaren uitgefaseerd.
pi_80386798
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:20 schreef Leipo666 het volgende:
ik bewaar ook veel kleine dingen (vele jaren soms) en eens in de zoveel tijd gooi ik dat soort spulletjes weg...

...om er een week later achter te komen dat ik het op dat moment zeer goed kon gebruiken
ZOOOOOO herkenbaar he!

Of 2 dingen die bij elkaar horen. Heb je 1 van de 2 dingen geen maanden meer gezien en flikker je 'm maar weg, en PRECIES zodra de container geleegd is, kom je het andere deel tegen!
Iets soortgelijks is me net ook overkomen: ik zag een flinke doos met nietjes liggen die in geen enkele nietmachine pasten. Eergisterenavond maar in de container gegooid die gisteren geleegd is. En vandaag kwam ik er achter dat die voor mijn nietpistool waren!
pi_80386859
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:23 schreef Fortitude het volgende:

[..]

doen het anders nog prima! hier in huis komt ook pas een LCD als deze 4:3 66cm beeldbak echt overleden is (hij kan wel al een aantal jaar alleen nog maar aan en uit door de stekker erin en eruit te trekken )
pi_80386886
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:23 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Het gaat idd om nog zo'n "ouderwetse" met beeldbuis. Deze noem ik écht wel een kolos; het ding weegt geloof ik meer dan 60 kilo.
pi_80387118
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:25 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

doen het anders nog prima! hier in huis komt ook pas een LCD als deze 4:3 66cm beeldbak echt overleden is (hij kan wel al een aantal jaar alleen nog maar aan en uit door de stekker erin en eruit te trekken )
Kijk jij zo weinig TV dan? Zo niet dan is het toch behoorlijk sloeberig als je dat ding niet vervangt met een betere. Tenzij je koopkracht gelijk staan aan iemand met een uitkering.
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:32:11 #32
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_80387167
*wegwerpgebaar.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:32:36 #33
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_80387186
Ga ergens anders klagen joh
'wat niet rekt, dat scheurt'
pi_80387361
Ik hou van weggooien!
pi_80387369
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:32 schreef BaasD het volgende:
Ga ergens anders klagen joh
In [CUL] of zo?
pi_80387560
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:31 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Kijk jij zo weinig TV dan? Zo niet dan is het toch behoorlijk sloeberig als je dat ding niet vervangt met een betere. Tenzij je koopkracht gelijk staan aan iemand met een uitkering.
2x modaal, maar geef mijn geld liever uit aan andere dingen. mijn e-penis vergroot ik wel met andere dure apparaten
  vrijdag 16 april 2010 @ 15:54:15 #37
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_80388122
Volledig eensch met TS.
  vrijdag 16 april 2010 @ 16:49:47 #38
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_80390425
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:14 schreef ToT het volgende:

[..]

(...)
Nou, de relatie is uitgegaan, ik ben verhuisd en in dit huis is die eethoek wel gewoon in de woonkamer terecht gekomen en is nog gebruikt ook!
Is 't ook uitgegaan omdát je weigerde het ding op mp te zetten ?
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:24 schreef ToT het volgende:

[..]

(...)Of 2 dingen die bij elkaar horen. Heb je 1 van de 2 dingen geen maanden meer gezien en flikker je 'm maar weg, en PRECIES zodra de container geleegd is, kom je het andere deel tegen! (...)
Daar heb ik een speciaal bakje voor . Zitten zelfs sokken in
*Think outside the box*
  vrijdag 16 april 2010 @ 16:54:22 #39
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_80390660
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:25 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

pi_80390691
ik heb nog een gebruikt condoom liggen van vorige week. ga hem nog niet weggooien. wellicht kan ik hem nog een keer binnenstebuiten gebruiken.
pi_80390860
Goede OP, terechte klacht
Op dinsdag 2 maart 2010 12:58 schreef Frollo het volgende:
Patatzeggers hebben dus gelijk.
pi_80391188
Helemaal eens met klacht.

Nog erger zijn dingen die niet eens te repareren zijn. Waar de fabrikant dus expres moeite heeft gedaan zodat gebruikers ze niet open kunnen maken om ze te fixen. Een tijd geleden had ik dat met een waterkoker die het niet meer deed. Ik stond al klaar met mijn soldeerbout om het te fixen want wsch was er gewoon iets doorgebrand. Maar nee, er was een speciaal soort schroefje gebruikt dat met geen mogelijkheid eruit te krijgen was. Dus moest ik hem weggooien.

En dat alleen omdat de fabrikant anders niet genoeg verdient; die wil gewoon dat je een nieuw exemplaar gaat kopen want zodra iets langer meegaat dan zeg een jaar dan maakt ie verlies. Nodeloze verspilling.
pi_80391260
consumenten maatschappij. nog 50 jaar en dan is de olie op, snel consumeer nu het nog kan
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
pi_80391261
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 16:49 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Is 't ook uitgegaan omdát je weigerde het ding op mp te zetten ?
[..]
Lawl, nee maar wel door talloze van dat soort zinloze conflicten!
quote:
Daar heb ik een speciaal bakje voor . Zitten zelfs sokken in
Idea of the century!
pi_80391393
Makkelijk om te zeggen gooi maar weg als het je eigen spullen niet zijn
Ja en dus?
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:14:23 #46
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_80391405
Sorry hoor maar dat ga ik allemaal niet lezen. Veel te veel tekst.
Werkplek
(zelfst. naamw.)
Een plaats waar je koffie drinkt
en doet alsof je bezig bent.
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:15:26 #47
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_80391443
Arbeiders topic. Voor mij niet interessant.
From feudal serf to spender.
pi_80391520
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:08 schreef Farenji het volgende:
Helemaal eens met klacht.

Nog erger zijn dingen die niet eens te repareren zijn. Waar de fabrikant dus expres moeite heeft gedaan zodat gebruikers ze niet open kunnen maken om ze te fixen. Een tijd geleden had ik dat met een waterkoker die het niet meer deed. Ik stond al klaar met mijn soldeerbout om het te fixen want wsch was er gewoon iets doorgebrand. Maar nee, er was een speciaal soort schroefje gebruikt dat met geen mogelijkheid eruit te krijgen was. Dus moest ik hem weggooien.

En dat alleen omdat de fabrikant anders niet genoeg verdient; die wil gewoon dat je een nieuw exemplaar gaat kopen want zodra iets langer meegaat dan zeg een jaar dan maakt ie verlies. Nodeloze verspilling.
Oewwww inderdaad ja, te erg!
Soms heb je één of ander mega duur ding gekocht en zie je al dat een scharniertje van wegwerpbekertjesplastic van een paar mm dik binnen de kortste keren het zal begeven. Op een gegeven moment begeeft dat scharniertje het inderdaad, en is-ie gewoon niet te vervangen!

Tja, een naaimachinemerk (Zanussi of Lewenstein of whatever) is ooit een keer bijna failliet gegaan omdat hun naaimachines vrijel onverwoestbaar waren. Als je er eentje kocht, kocht je hem dan ook voor het leven. Gevolg: geen hond kocht meer naaimachines, want zodra je er eentje had, hoefde je nooit meer een andere!

Ander leuk voorbeeldje: printers! Die paper-pickup rolletjes die het papier uit de lade oppikken zodat het door de printer gehaald kan worden, waren in de tijd van de HP 500 gewoon massief stroef rubber. Ik heb, toen ik nog helpdeskmedewerker was, HP 500's van 10 - 15 jaar oud alleen even schoon moeten maken en ze waren weer goed om nog eens 10 jaar mee te gaan. Tegenwoordig worden die paper pickup-rolletjes van GLAD materiaal gemaakt, waaromheen een dun, stroef laagje zit dat het papier voort kan stuwen, maar dat dunne laagje is na een jaar of 3 normaal gebruik versleten zodat het papier niet meer goed opgepakt wordt. Ongetwijfeld zijn je inktcartridges tegen die tijd ook niet helemaal vol meer en zijn er veel betere printers op de markt gekomen, dus je kunt een paar gruwelijk dure rolletjes bestellen in de hoop dat je 'm zelf kunt repareren, of je tyft het oude versleten kutding in de kliko en koopt een gloedjenieuwe met (uiteraard halfvolle) nieuwe inktcartridges en betere afdrukkwaliteit enzo.
pi_80391550
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:15 schreef S1nn3rz het volgende:
Arbeiders topic. Voor mij niet interessant.
Lawl, ik ben echt geen arbeider hoor! Al die apparatuur heb ik om mijn huisje op te knappen waar ik me lelijk op verkeken heb toen ik hem kocht!
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:21:03 #50
78498 classpc
I don't like change
pi_80391629
Ik heb hier nog een stuk of 3/4 zo goed als nieuwe 17" CRT schermen staan. Van vrienden of familie gekregen omdat die een LCD scherm kochten.

Dus nu kan ik nog wel even vooruit voordat ik een nieuw beeldscherm hoef te kopen. Mijn bureau is groot genoeg dus zo'n scherm staat mij niet in de weg. En zolang het nog werkt, waarom ook niet?

Helaas kost een goed 2e hands 17" LCD scherm (met 4 maand garantie) bij een computerwinkel hier in de buurt nog maar 40 euro. Dan wordt het wel erg verleidelijk om die CRT-tjes de deur uit te doen.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')