abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80391788
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:21 schreef classpc het volgende:
Ik heb hier nog een stuk of 3/4 zo goed als nieuwe 17" CRT schermen staan. Van vrienden of familie gekregen omdat die een LCD scherm kochten.

Dus nu kan ik nog wel even vooruit voordat ik een nieuw beeldscherm hoef te kopen. Mijn bureau is groot genoeg dus zo'n scherm staat mij niet in de weg. En zolang het nog werkt, waarom ook niet?

Helaas kost een goed 2e hands 17" LCD scherm (met 4 maand garantie) bij een computerwinkel hier in de buurt nog maar 40 euro. Dan wordt het wel erg verleidelijk om die CRT-tjes de deur uit te doen.
ik kan ze wel gebruiken
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
pi_80391792
Tja computermeuk flikker ik tegenwoordig altijd wél meteen weg; tegen de tijd dat je het naar zolder verhuist, is het ondertussen zo verouderd dat je het toch nooit meer gaat gebruiken. (Okee, met uitzondering van mijn Pentium IV 3 GHz, die hou ik nog wel ff.)
Nee, ik had op een gegeven moment mijn hele zolder vol staan met PC's, monitoren en onderdelen. Dat ging me op een gegeven moment echt te ver. Toen was het tijd voor een grote opruiming.
pi_80391845
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:17 schreef ToT het volgende:
Ander leuk voorbeeldje: printers!
Printers zijn rampzalig op dit gebied!! Een aantal printers hebben een soort interne timer en als die afloopt (na een jaar of 2) dan kun je er niet meer mee printen. Dan krijg je een melding: inktopvangreservoir is vol ofzo, en dan weigert ie dienst terwijl hij nog perfect is op zich. Maar het is niet te fixen.
En inktcartridges worden ook altijd al als leeg gezien als ze nog halfvol zijn. En het ergste: als de blauwe of rode cartridge leeg is, kun je ook niet meer zwart/wit printen.
pi_80391892
Klussen Arbeider.
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:35:18 #55
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_80392064
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:31 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Kijk jij zo weinig TV dan? Zo niet dan is het toch behoorlijk sloeberig als je dat ding niet vervangt met een betere. Tenzij je koopkracht gelijk staan aan iemand met een uitkering.
Prioriteiten stellen he. Ik kijk 5 uur televisie per week, dan ga ik echt geen plat ding kopen als mijn (16:9) CRT nog goed functioneert.
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:37:56 #56
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_80392134
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:27 schreef Farenji het volgende:

[..]

Printers zijn rampzalig op dit gebied!! Een aantal printers hebben een soort interne timer en als die afloopt (na een jaar of 2) dan kun je er niet meer mee printen. Dan krijg je een melding: inktopvangreservoir is vol ofzo, en dan weigert ie dienst terwijl hij nog perfect is op zich. Maar het is niet te fixen.
En inktcartridges worden ook altijd al als leeg gezien als ze nog halfvol zijn. En het ergste: als de blauwe of rode cartridge leeg is, kun je ook niet meer zwart/wit printen.
Printer met aparte kleuren kopen, is wat duurder in de aanschaf maar het verdient zich zelf terug.
pi_80392200
Veel dingen zijn gewoon handiger om nieuw te kopen. Vaak is vandaag de dag iets laten repareren duurder dan iets nieuws te kopen. Dus het is eigenlijk best logisch.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:42:08 #58
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_80392266
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:40 schreef Samson het volgende:
Veel dingen zijn gewoon handiger om nieuw te kopen. Vaak is vandaag de dag iets laten repareren duurder dan iets nieuws te kopen. Dus het is eigenlijk best logisch.
Vaak misschien wel, maar lang niet altijd. Zie zaagvoorbeeld.
*Think outside the box*
pi_80392409
Goed topic

Ik ben er ook gruwelijk tegen om nieuwe dingen te kopen voordat het oude op is. Daarom heb ik nog steeds een lompe grote tv omdat het kreng weigert kapot te gaan en plaats te maken voor een vette flatscreen van een vierkante meter.

Ik woonde in mijn studentenkamer met zo ongeveer louter door anderen weggegooide spullen. Een bureaustoel die door een student de deur uit gezet was omdat er een schroef aangedraaid moest worden, dat soort dingen. Op mijn zolder staat een boekenkast die 3 generaties en 10 huizen gezien heeft binnen mijn familie.

Vorige maand konden we zomaar een koelkast krijgen van een verhuizende vriend.
Ik: sputtersputter, maar...de oude is nog niet stuk!
Mijn vriend: maar deze is mooier, oude gaat naar zolder als reservevries.
Deze week bleek dat ie het opgegeven had. Wát een timing

En graties.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_80392507
Alles wat je weggooit ben je kwijt!
Maar 't ligt wel allemaal in de weg, dus liever gooi ik 't weg, op machines en die shit na..
ehhhh
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:52:49 #61
167595 mirved
Infobesitas
pi_80392616
Door jou gaat de economie kapot TS!
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_80392648
Nou tegensputteren als ik iets krijg wat beter is als wat ik al heb, doe ik nooit!

Verder idd @ dat een nieuwe kopen vaak goedkoper is als het te laten repareren, maar vaak kun je het ook ZELF repareren.

Dat het met de printers ZO erg was dat er zelfs een timer op zit die zit te miepen over een opvangreservoir, wist ik niet! Wel wist ik dat inktcartridges zo'n soort timer-achtig-iets hebben, en uiteraard vaak ook die chips die het hervullen onmogelijk maken.
Leuk, ben je even een laserprinter aan het onderhouden. Daarvoor leg je even de toner een poosje ergens neer. Stop je hem er weer terug in, en dan zegt de printer doodleuk dat die cartridge al eens eerder gebruikt is, en dat je ongezien de tyfus kunt krijgen met dat ding!
pi_80392675
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:52 schreef mirved het volgende:
Door jou gaat de economie kapot TS!
Je moest eens weten wat ik allemaal koop! Wel allemaal dingen die ik echt nodig heb, maar ik geef geld uit alsof er geen morgen meer is!
pi_80392748
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:53 schreef ToT het volgende:
Nou tegensputteren als ik iets krijg wat beter is als wat ik al heb, doe ik nooit!

Verder idd @ dat een nieuwe kopen vaak goedkoper is als het te laten repareren, maar vaak kun je het ook ZELF repareren.

Dat het met de printers ZO erg was dat er zelfs een timer op zit die zit te miepen over een opvangreservoir, wist ik niet! Wel wist ik dat inktcartridges zo'n soort timer-achtig-iets hebben, en uiteraard vaak ook die chips die het hervullen onmogelijk maken.
Leuk, ben je even een laserprinter aan het onderhouden. Daarvoor leg je even de toner een poosje ergens neer. Stop je hem er weer terug in, en dan zegt de printer doodleuk dat die cartridge al eens eerder gebruikt is, en dat je ongezien de tyfus kunt krijgen met dat ding!
dat had ik ook een keer! ik begreep er al helemaal niets van
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_80392816
Tja dat frustreerde mijn werk wel behoorlijk. Heb je een keer geen baas die je in je nek loopt te hijgen dat je niet genoeg storingen per uur afhandelt, dan heb je wel een printer die dat in je nek hijgen voor je baas doet!
  vrijdag 16 april 2010 @ 18:00:10 #66
266250 ikhouvangroenesokken
Het vieste meisje van Fok!
pi_80392828
Of als je een leuke jongen hebt die per ongeluk een beetje te vroeg klaarkomt en je dit aan je vrienden vertelt dat ze dan ook zeggen joh weg ermee. Terwijl je dat nog best kan fixen.
  vrijdag 16 april 2010 @ 18:00:54 #67
266250 ikhouvangroenesokken
Het vieste meisje van Fok!
pi_80392847
-edit-
pi_80393319
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 16:54 schreef Erasmo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De tv zit op een stekkerblok met knop (welke we natuurlijk nog hadden liggen ) dus die knop gebruiken we dus als aan/uit knop
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 16 april 2010 @ 18:27:21 #69
240618 Micson
The lonely stoner
pi_80393623
Gierigaards die hun hele huis vol nutteloze rotzooi hebben staan omdat "het best wel eens van pas zou kunnen komen"
pi_80393651
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 18:27 schreef Micson het volgende:
Gierigaards die hun hele huis vol nutteloze rotzooi hebben staan omdat "het best wel eens van pas zou kunnen komen"
Dit
ehhhh
pi_80394511
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:37 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Printer met aparte kleuren kopen, is wat duurder in de aanschaf maar het verdient zich zelf terug.
Ik heb een printer met aparte kleuren, CMYK. Maar dan wil je een briefje printen in gewoon zwart en dan kan dat niet omdat een van de andere kleuren "leeg" is, terwijl je die niet eens nodig hebt.
  vrijdag 16 april 2010 @ 18:54:53 #72
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_80394553
Ik smijt ook alles weg, als ik het over een paar jaar weer nodig heb koop ik het wel opnieuw. Wat voor arbeider gaat nou alles bewaren dan.
pi_80394811
Jongentjes, ga maar eerst op kamers wonen en spulletjes bij de kringloop halen om je studentenkamer mee in te richten. Dán praten we wel weer verder!
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:03:40 #74
97111 ukga
Siewosie baas
pi_80394849
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:55 schreef ToT het volgende:

Is het klemmetje van een vrij nieuwe decoupeerzaag defect. "Smijt maar weg, dat ding is kapot!"
Ehhh...even openschroeven en kijken wat er mee mis is, is geen optie?

Een stelschroef van een cirkelzaag is ooit een keer losgeschoten en ligt in een gereedschapskist. "Nou, aan dit ding heb je ook niks meer! Flikker maar weg en koop een fatsoenlijke!"

Een schroevenverzameling in mijn schuur, allemaal in vakjes verdeeld. "Gooi toch allemaal in de container man! Tegen de tijd dat je wat nodig hebt, koop je toch gewoon een paar?"
Tuurlijk, even 3 kilometer heen en 3 kilometer terug rijden voor schroefjes die ik hier nu gewoon heb liggen.

Kettingzaag van dik 1100 euro waarvan de ketting niet meer automatisch gesmeerd wordt: 5 mannen die heel vaak met kettingzagen werken zeggen stuk voor stuk: "Gooi maar weg, daar heb je niks meer aan."
mensen die geen makita kunnen betalen
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:03:46 #75
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_80394853
Ik heb niet eens de ruimte om alles te bewaren.

Gisteren full hd schermpje van 2 jaar oud weggesmeten. Was toe aan wat nieuws...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')