ik kan ze wel gebruikenquote:Op vrijdag 16 april 2010 17:21 schreef classpc het volgende:
Ik heb hier nog een stuk of 3/4 zo goed als nieuwe 17" CRT schermen staan. Van vrienden of familie gekregen omdat die een LCD scherm kochten.
Dus nu kan ik nog wel even vooruit voordat ik een nieuw beeldscherm hoef te kopen. Mijn bureau is groot genoeg dus zo'n scherm staat mij niet in de weg. En zolang het nog werkt, waarom ook niet?
Helaas kost een goed 2e hands 17" LCD scherm (met 4 maand garantie) bij een computerwinkel hier in de buurt nog maar 40 euro. Dan wordt het wel erg verleidelijk om die CRT-tjes de deur uit te doen.
Printers zijn rampzalig op dit gebied!! Een aantal printers hebben een soort interne timer en als die afloopt (na een jaar of 2) dan kun je er niet meer mee printen. Dan krijg je een melding: inktopvangreservoir is vol ofzo, en dan weigert ie dienst terwijl hij nog perfect is op zich. Maar het is niet te fixen.quote:
Prioriteiten stellen he. Ik kijk 5 uur televisie per week, dan ga ik echt geen plat ding kopen als mijn (16:9) CRT nog goed functioneert.quote:Op vrijdag 16 april 2010 15:31 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Kijk jij zo weinig TV dan? Zo niet dan is het toch behoorlijk sloeberig als je dat ding niet vervangt met een betere. Tenzij je koopkracht gelijk staan aan iemand met een uitkering.
Printer met aparte kleuren kopen, is wat duurder in de aanschaf maar het verdient zich zelf terug.quote:Op vrijdag 16 april 2010 17:27 schreef Farenji het volgende:
[..]
Printers zijn rampzalig op dit gebied!! Een aantal printers hebben een soort interne timer en als die afloopt (na een jaar of 2) dan kun je er niet meer mee printen. Dan krijg je een melding: inktopvangreservoir is vol ofzo, en dan weigert ie dienst terwijl hij nog perfect is op zich. Maar het is niet te fixen.
En inktcartridges worden ook altijd al als leeg gezien als ze nog halfvol zijn. En het ergste: als de blauwe of rode cartridge leeg is, kun je ook niet meer zwart/wit printen.
Vaak misschien wel, maar lang niet altijd. Zie zaagvoorbeeld.quote:Op vrijdag 16 april 2010 17:40 schreef Samson het volgende:
Veel dingen zijn gewoon handiger om nieuw te kopen. Vaak is vandaag de dag iets laten repareren duurder dan iets nieuws te kopen. Dus het is eigenlijk best logisch.
Je moest eens weten wat ik allemaal koop!quote:Op vrijdag 16 april 2010 17:52 schreef mirved het volgende:
Door jou gaat de economie kapot TS!
dat had ik ook een keer! ik begreep er al helemaal niets vanquote:Op vrijdag 16 april 2010 17:53 schreef ToT het volgende:Nou tegensputteren als ik iets krijg wat beter is als wat ik al heb, doe ik nooit!
Verder idd @ dat een nieuwe kopen vaak goedkoper is als het te laten repareren, maar vaak kun je het ook ZELF repareren.
Dat het met de printers ZO erg was dat er zelfs een timer op zit die zit te miepen over een opvangreservoir, wist ik niet!Wel wist ik dat inktcartridges zo'n soort timer-achtig-iets hebben, en uiteraard vaak ook die chips die het hervullen onmogelijk maken.
Leuk, ben je even een laserprinter aan het onderhouden. Daarvoor leg je even de toner een poosje ergens neer. Stop je hem er weer terug in, en dan zegt de printer doodleuk dat die cartridge al eens eerder gebruikt is, en dat je ongezien de tyfus kunt krijgen met dat ding!
De tv zit op een stekkerblok met knop (welke we natuurlijk nog hadden liggenquote:
Ditquote:Op vrijdag 16 april 2010 18:27 schreef Micson het volgende:
Gierigaards die hun hele huis vol nutteloze rotzooi hebben staan omdat "het best wel eens van pas zou kunnen komen"
Ik heb een printer met aparte kleuren, CMYK. Maar dan wil je een briefje printen in gewoon zwart en dan kan dat niet omdat een van de andere kleuren "leeg" is, terwijl je die niet eens nodig hebt.quote:Op vrijdag 16 april 2010 17:37 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Printer met aparte kleuren kopen, is wat duurder in de aanschaf maar het verdient zich zelf terug.
mensen die geen makita kunnen betalenquote:Op vrijdag 16 april 2010 14:55 schreef ToT het volgende:
Is het klemmetje van een vrij nieuwe decoupeerzaag defect. "Smijt maar weg, dat ding is kapot!"
Ehhh...even openschroeven en kijken wat er mee mis is, is geen optie?
Een stelschroef van een cirkelzaag is ooit een keer losgeschoten en ligt in een gereedschapskist. "Nou, aan dit ding heb je ook niks meer! Flikker maar weg en koop een fatsoenlijke!"
Een schroevenverzameling in mijn schuur, allemaal in vakjes verdeeld. "Gooi toch allemaal in de container man! Tegen de tijd dat je wat nodig hebt, koop je toch gewoon een paar?"
Tuurlijk, even 3 kilometer heen en 3 kilometer terug rijden voor schroefjes die ik hier nu gewoon heb liggen.
Kettingzaag van dik 1100 euro waarvan de ketting niet meer automatisch gesmeerd wordt: 5 mannen die heel vaak met kettingzagen werken zeggen stuk voor stuk: "Gooi maar weg, daar heb je niks meer aan."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |