abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80391788
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:21 schreef classpc het volgende:
Ik heb hier nog een stuk of 3/4 zo goed als nieuwe 17" CRT schermen staan. Van vrienden of familie gekregen omdat die een LCD scherm kochten.

Dus nu kan ik nog wel even vooruit voordat ik een nieuw beeldscherm hoef te kopen. Mijn bureau is groot genoeg dus zo'n scherm staat mij niet in de weg. En zolang het nog werkt, waarom ook niet?

Helaas kost een goed 2e hands 17" LCD scherm (met 4 maand garantie) bij een computerwinkel hier in de buurt nog maar 40 euro. Dan wordt het wel erg verleidelijk om die CRT-tjes de deur uit te doen.
ik kan ze wel gebruiken
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
pi_80391792
Tja computermeuk flikker ik tegenwoordig altijd wél meteen weg; tegen de tijd dat je het naar zolder verhuist, is het ondertussen zo verouderd dat je het toch nooit meer gaat gebruiken. (Okee, met uitzondering van mijn Pentium IV 3 GHz, die hou ik nog wel ff.)
Nee, ik had op een gegeven moment mijn hele zolder vol staan met PC's, monitoren en onderdelen. Dat ging me op een gegeven moment echt te ver. Toen was het tijd voor een grote opruiming.
pi_80391845
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:17 schreef ToT het volgende:
Ander leuk voorbeeldje: printers!
Printers zijn rampzalig op dit gebied!! Een aantal printers hebben een soort interne timer en als die afloopt (na een jaar of 2) dan kun je er niet meer mee printen. Dan krijg je een melding: inktopvangreservoir is vol ofzo, en dan weigert ie dienst terwijl hij nog perfect is op zich. Maar het is niet te fixen.
En inktcartridges worden ook altijd al als leeg gezien als ze nog halfvol zijn. En het ergste: als de blauwe of rode cartridge leeg is, kun je ook niet meer zwart/wit printen.
pi_80391892
Klussen Arbeider.
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:35:18 #55
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_80392064
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:31 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Kijk jij zo weinig TV dan? Zo niet dan is het toch behoorlijk sloeberig als je dat ding niet vervangt met een betere. Tenzij je koopkracht gelijk staan aan iemand met een uitkering.
Prioriteiten stellen he. Ik kijk 5 uur televisie per week, dan ga ik echt geen plat ding kopen als mijn (16:9) CRT nog goed functioneert.
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:37:56 #56
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_80392134
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:27 schreef Farenji het volgende:

[..]

Printers zijn rampzalig op dit gebied!! Een aantal printers hebben een soort interne timer en als die afloopt (na een jaar of 2) dan kun je er niet meer mee printen. Dan krijg je een melding: inktopvangreservoir is vol ofzo, en dan weigert ie dienst terwijl hij nog perfect is op zich. Maar het is niet te fixen.
En inktcartridges worden ook altijd al als leeg gezien als ze nog halfvol zijn. En het ergste: als de blauwe of rode cartridge leeg is, kun je ook niet meer zwart/wit printen.
Printer met aparte kleuren kopen, is wat duurder in de aanschaf maar het verdient zich zelf terug.
pi_80392200
Veel dingen zijn gewoon handiger om nieuw te kopen. Vaak is vandaag de dag iets laten repareren duurder dan iets nieuws te kopen. Dus het is eigenlijk best logisch.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:42:08 #58
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_80392266
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:40 schreef Samson het volgende:
Veel dingen zijn gewoon handiger om nieuw te kopen. Vaak is vandaag de dag iets laten repareren duurder dan iets nieuws te kopen. Dus het is eigenlijk best logisch.
Vaak misschien wel, maar lang niet altijd. Zie zaagvoorbeeld.
*Think outside the box*
pi_80392409
Goed topic

Ik ben er ook gruwelijk tegen om nieuwe dingen te kopen voordat het oude op is. Daarom heb ik nog steeds een lompe grote tv omdat het kreng weigert kapot te gaan en plaats te maken voor een vette flatscreen van een vierkante meter.

Ik woonde in mijn studentenkamer met zo ongeveer louter door anderen weggegooide spullen. Een bureaustoel die door een student de deur uit gezet was omdat er een schroef aangedraaid moest worden, dat soort dingen. Op mijn zolder staat een boekenkast die 3 generaties en 10 huizen gezien heeft binnen mijn familie.

Vorige maand konden we zomaar een koelkast krijgen van een verhuizende vriend.
Ik: sputtersputter, maar...de oude is nog niet stuk!
Mijn vriend: maar deze is mooier, oude gaat naar zolder als reservevries.
Deze week bleek dat ie het opgegeven had. Wát een timing

En graties.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_80392507
Alles wat je weggooit ben je kwijt!
Maar 't ligt wel allemaal in de weg, dus liever gooi ik 't weg, op machines en die shit na..
ehhhh
  vrijdag 16 april 2010 @ 17:52:49 #61
167595 mirved
Infobesitas
pi_80392616
Door jou gaat de economie kapot TS!
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_80392648
Nou tegensputteren als ik iets krijg wat beter is als wat ik al heb, doe ik nooit!

Verder idd @ dat een nieuwe kopen vaak goedkoper is als het te laten repareren, maar vaak kun je het ook ZELF repareren.

Dat het met de printers ZO erg was dat er zelfs een timer op zit die zit te miepen over een opvangreservoir, wist ik niet! Wel wist ik dat inktcartridges zo'n soort timer-achtig-iets hebben, en uiteraard vaak ook die chips die het hervullen onmogelijk maken.
Leuk, ben je even een laserprinter aan het onderhouden. Daarvoor leg je even de toner een poosje ergens neer. Stop je hem er weer terug in, en dan zegt de printer doodleuk dat die cartridge al eens eerder gebruikt is, en dat je ongezien de tyfus kunt krijgen met dat ding!
pi_80392675
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:52 schreef mirved het volgende:
Door jou gaat de economie kapot TS!
Je moest eens weten wat ik allemaal koop! Wel allemaal dingen die ik echt nodig heb, maar ik geef geld uit alsof er geen morgen meer is!
pi_80392748
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:53 schreef ToT het volgende:
Nou tegensputteren als ik iets krijg wat beter is als wat ik al heb, doe ik nooit!

Verder idd @ dat een nieuwe kopen vaak goedkoper is als het te laten repareren, maar vaak kun je het ook ZELF repareren.

Dat het met de printers ZO erg was dat er zelfs een timer op zit die zit te miepen over een opvangreservoir, wist ik niet! Wel wist ik dat inktcartridges zo'n soort timer-achtig-iets hebben, en uiteraard vaak ook die chips die het hervullen onmogelijk maken.
Leuk, ben je even een laserprinter aan het onderhouden. Daarvoor leg je even de toner een poosje ergens neer. Stop je hem er weer terug in, en dan zegt de printer doodleuk dat die cartridge al eens eerder gebruikt is, en dat je ongezien de tyfus kunt krijgen met dat ding!
dat had ik ook een keer! ik begreep er al helemaal niets van
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_80392816
Tja dat frustreerde mijn werk wel behoorlijk. Heb je een keer geen baas die je in je nek loopt te hijgen dat je niet genoeg storingen per uur afhandelt, dan heb je wel een printer die dat in je nek hijgen voor je baas doet!
  vrijdag 16 april 2010 @ 18:00:10 #66
266250 ikhouvangroenesokken
Het vieste meisje van Fok!
pi_80392828
Of als je een leuke jongen hebt die per ongeluk een beetje te vroeg klaarkomt en je dit aan je vrienden vertelt dat ze dan ook zeggen joh weg ermee. Terwijl je dat nog best kan fixen.
  vrijdag 16 april 2010 @ 18:00:54 #67
266250 ikhouvangroenesokken
Het vieste meisje van Fok!
pi_80392847
-edit-
pi_80393319
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 16:54 schreef Erasmo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De tv zit op een stekkerblok met knop (welke we natuurlijk nog hadden liggen ) dus die knop gebruiken we dus als aan/uit knop
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 16 april 2010 @ 18:27:21 #69
240618 Micson
The lonely stoner
pi_80393623
Gierigaards die hun hele huis vol nutteloze rotzooi hebben staan omdat "het best wel eens van pas zou kunnen komen"
pi_80393651
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 18:27 schreef Micson het volgende:
Gierigaards die hun hele huis vol nutteloze rotzooi hebben staan omdat "het best wel eens van pas zou kunnen komen"
Dit
ehhhh
pi_80394511
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:37 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Printer met aparte kleuren kopen, is wat duurder in de aanschaf maar het verdient zich zelf terug.
Ik heb een printer met aparte kleuren, CMYK. Maar dan wil je een briefje printen in gewoon zwart en dan kan dat niet omdat een van de andere kleuren "leeg" is, terwijl je die niet eens nodig hebt.
  vrijdag 16 april 2010 @ 18:54:53 #72
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_80394553
Ik smijt ook alles weg, als ik het over een paar jaar weer nodig heb koop ik het wel opnieuw. Wat voor arbeider gaat nou alles bewaren dan.
pi_80394811
Jongentjes, ga maar eerst op kamers wonen en spulletjes bij de kringloop halen om je studentenkamer mee in te richten. Dán praten we wel weer verder!
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:03:40 #74
97111 ukga
Siewosie baas
pi_80394849
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:55 schreef ToT het volgende:

Is het klemmetje van een vrij nieuwe decoupeerzaag defect. "Smijt maar weg, dat ding is kapot!"
Ehhh...even openschroeven en kijken wat er mee mis is, is geen optie?

Een stelschroef van een cirkelzaag is ooit een keer losgeschoten en ligt in een gereedschapskist. "Nou, aan dit ding heb je ook niks meer! Flikker maar weg en koop een fatsoenlijke!"

Een schroevenverzameling in mijn schuur, allemaal in vakjes verdeeld. "Gooi toch allemaal in de container man! Tegen de tijd dat je wat nodig hebt, koop je toch gewoon een paar?"
Tuurlijk, even 3 kilometer heen en 3 kilometer terug rijden voor schroefjes die ik hier nu gewoon heb liggen.

Kettingzaag van dik 1100 euro waarvan de ketting niet meer automatisch gesmeerd wordt: 5 mannen die heel vaak met kettingzagen werken zeggen stuk voor stuk: "Gooi maar weg, daar heb je niks meer aan."
mensen die geen makita kunnen betalen
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:03:46 #75
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_80394853
Ik heb niet eens de ruimte om alles te bewaren.

Gisteren full hd schermpje van 2 jaar oud weggesmeten. Was toe aan wat nieuws...
pi_80394933
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:03 schreef ukga het volgende:

[..]

mensen die geen makita kunnen betalen
Ik heb een Makita boormachine en een Husqvarna 281 kettingzaag!
Daarbij maak je met een Makita kettingzaag ook geen indruk hoor; dan moet je een Stihl 460 hebben!
pi_80394940
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:00 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
En dit gaat alleen nog maar over gereedschap- en klusdingen. Het geldt voor nog veel meer. Van kliekjes (vries dan in) t/m televisies en bankstellen (zet dan op gratisaftehalen).
Eens met klacht.
Deze
en deze ook
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:02 schreef Hammer-of-Thor het volgende:
Een van de best geformuleerde en tevens terrechte klachten van de afgelopen decennia 24 uur.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:09:14 #78
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_80395016
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Daarbij maak je met een Makita kettingzaag ook geen indruk hoor; dan moet je een Stihl 460 hebben!
Makita

DeWalt!
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:09:29 #79
97111 ukga
Siewosie baas
pi_80395028
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:06 schreef ToT het volgende:

[..]

makita's horen niet stuk te gaan

maar je hebt wel gelijk!
Hier bij mij zijn we net en stel joden. Alles wat bruikbaar is wordt bewaard. We hebben dan ook een dubbelle garage plus grote aanbouw, dus plek zat om alles te stallen
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:12:18 #80
97111 ukga
Siewosie baas
pi_80395115
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:09 schreef padlarf het volgende:

[..]

Makita

DeWalt!
nee sorry
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:17:35 #81
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_80395289
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:12 schreef ukga het volgende:

[..]

nee sorry
Faler, iedereen weet dat DeWalt beter is
Ok stelletje hokboeren
pi_80395335
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:09 schreef ukga het volgende:

[..]

makita's horen niet stuk te gaan
De Makita is ook niet stuk hoor!

Owjah, ook al zowat: ik heb ook nog een el cheapo Koreaanse boormachine van 650 watt voor de lichtere klusjes. Er staat de epische vertaal/spelfout "Volledige earantie" op. Het ding heeft me sinds mijn studententijd nog nooit in de steek gelaten, maar de kop is ondertussen wel behoorlijk versleten: het gaat erg stroef als je 'm wil aandraaien om een boortje mee vast te zetten, en de tanden waarmee je 'm d.m.v. een sleuteltje aandraait, zijn volledig versleten.
"Weggooien!" kreeg ik weer eens te horen.
Ja sorry, maar die kop kun je gewoon vervangen hoor! Ik zal zo eens kijken of ik 'm er zo makkelijk af kan draaien.
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:28:28 #83
97111 ukga
Siewosie baas
pi_80395731
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:18 schreef ToT het volgende:

[..]

De Makita is ook niet stuk hoor!

Owjah, ook al zowat: ik heb ook nog een el cheapo Koreaanse boormachine van 650 watt voor de lichtere klusjes. Er staat de epische vertaal/spelfout "Volledige earantie" op. Het ding heeft me sinds mijn studententijd nog nooit in de steek gelaten, maar de kop is ondertussen wel behoorlijk versleten: het gaat erg stroef als je 'm wil aandraaien om een boortje mee vast te zetten, en de tanden waarmee je 'm d.m.v. een sleuteltje aandraait, zijn volledig versleten.
"Weggooien!" kreeg ik weer eens te horen.
Ja sorry, maar die kop kun je gewoon vervangen hoor! Ik zal zo eens kijken of ik 'm er zo makkelijk af kan draaien.
die mensen die alles meteen nieuw kopen, zijn ook altijd veel geld kwijt, omdat ze niet snappen dat op veel dingen te besparen valt.

qua spelfout; ik was eens gevraagd voor een opening van een itliaanse kleding winkel (in haarlem) toen krege ik wat shit mee als omkosten vergoeding zegmaar. je gaat nooit raden wat er in het label stond;
Italian DESEIN

ipv design dus

wtf dude, wat voor mongool heeft dat gedaan??? en dat voor een blouse van boven de 80 euro
pi_80395888
Qua spelfouten: ONKOSTENVERGOEDING!!!

Nee maar idd; desein is best wel ernstig voor zo'n duur ding!
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:33:20 #85
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_80395926
Toevallig dat ik dit topic tegenkom, m'n Canon professionele scanner (met document feeder) is vanochtend net overleden (lamp defect), helaas net drie maanden buiten de 24 maanden garantie. Na telefonisch overleg met het servicecenter is m'n inschatting dat ik beter een nieuwe kan kopen dan het te laten repareren:

30 euro voor op en retour sturen + kosten van de doos
80+ euro voor die lamp zelf
60+ euro uurloon

Voor die circa 170 euro kan ik net zo goed een nieuwe kopen en deze defecte de vuilnisbak in flikkeren.
Wel jammer want het was destijds een van de duurdere betere modellen dus ik hoopte er wel een jaartje of 5 minimaal mee te doen. In ieder geval van dit geleerd dat ik computer apparatuur moet afschrijven in 2 jaar. Nu dus maar een http://tweakers.net/pricewatch/217903/samsung-clx-3175fn besteld, als die over 2 jaar omvalt haal ik wel weer een nieuwe
  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 21:15:07 #86
249559 crew  Lavenderr
pi_80399991
Goed topic
Weggooien, ja, moeilijk.
Bij mij verdwijnen spullen die ik niet gebruik op dat moment naar zolder, waar ik als ik een keer de geest krijg de boel nakijk en het vervolgens toch weer achter de schotten laat verdwijnen.
Meubels die nog goed zijn maar die ik zelf niet meer gebruik gaan naar de Kringloopwinkel, die halen ze op en verkopen ze weer, dus prima. Dan komt dat wel weer goed terecht.
Kleding : eens in de zoveel tijd mijn kasten doorspitten en alles wat ik een half jaar niet meer gedragen heb gaat weg in de daarvoor bestemde bakken.

Maar eigenlijk verdwijnt er dus weinig in de vuilnisbak.
pi_80400689
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:56 schreef KingOfMars het volgende:
Ik heb dit topic uitgeprint maar had toen geen zin meer het te lezen dus heb ik het maar weggegooid.
  zaterdag 17 april 2010 @ 00:45:07 #88
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_80408851
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:03 schreef Jahr00n het volgende:
Ik heb niet eens de ruimte om alles te bewaren.

Gisteren full hd schermpje van 2 jaar oud weggesmeten. Was toe aan wat nieuws...

Had dan aan mij gegeven...ik had benzinekosten ruim willen vergoede (denk ik).
*Think outside the box*
  zaterdag 17 april 2010 @ 00:58:00 #89
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_80409150
Gewoon gereedschap kunnen bedrijven meestal tegen een spot prijsje krijgen en als iets defect is, is het vaak alleen maar duurder om het te repareren. Gewone particulieren betalen voor dit gereedschap vaak veeel meer en dan is repareren vaak een betere keuze.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  zaterdag 17 april 2010 @ 01:09:59 #90
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80409373
Compleet terechte beschouwing van TS. Ik wil het best nog aanvullen:

• Omroepen die hun ervaren presentatoren weggooien ten faveure van onervaren bimbo's
  • OV-bedrijven die voor elke contract bijna altijd nieuw materieel aanschaffen, vaak gedwongen door de provincie
  • Voetbaltrainers die na een nieuw contract een resem aan nieuwe spelers kopen
  • 'Stylevolle' mensen die elke zes maanden een nieuwe GSM kopen
  • pi_80411015
    Heh, ik heb het absolute tegenovergestelde als opvoeding gehad. Kom van een boerderij waar meer zolder/magazijnruimte is dan waar de meeste mensen in wonen. Tegen de tijd dat men hier iets weg doet is het van voor de oorlog. (overigens hebben we ook nog wel een aantal spullen uit die periode, ergens )

Misschien enigszins doorgeschoten, maar als je de ruimte hebt, waarom niet?

Mensen die helemaal opgaan in de consumptiemaatschappij...
    pi_80413376
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 05:33 schreef Balgehakt het volgende:
    Heh, ik heb het absolute tegenovergestelde als opvoeding gehad. Kom van een boerderij waar meer zolder/magazijnruimte is dan waar de meeste mensen in wonen. Tegen de tijd dat men hier iets weg doet is het van voor de oorlog. (overigens hebben we ook nog wel een aantal spullen uit die periode, ergens )

Misschien enigszins doorgeschoten, maar als je de ruimte hebt, waarom niet?

Mensen die helemaal opgaan in de consumptiemaatschappij...
    Hehehe cool, ik ben juist dol op antiquiteiten en spul van boerderijen. Mijn ouders kwamen beiden van een boerderij. Maar idd; op boerderijen zie je regelmatig echt compleet doorgeroest spul in een verwaarloosde schuur staan waar alleen nog maar de katten komen om daar jonkies te krijgen!
    pi_80413497
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 01:09 schreef Ofyles2 het volgende:
    Compleet terechte beschouwing van TS. Ik wil het best nog aanvullen:

• OV-bedrijven die voor elke contract bijna altijd nieuw materieel aanschaffen, vaak gedwongen door de provincie
  • 'Stylevolle' mensen die elke zes maanden een nieuwe GSM kopen
  • Ja vroeger was er zo'n programma "Over de balk". Ik heb er zelf niet naar gekeken, want dan zou ik me echt te veel hebben opgevreten, maar de overheid / provincies / gemeentes zijn vaak echt kampioenen in verspillen.

Zo heb ik meegemaakt dat voor de NS geprivatiseerd werd, dat een station in een heel klein dorpje...laten we het maar even Schubbekutteveen noemen ....voor pakweg een miljoen verbouwd werd, een maand later wilde ze het sluiten omdat het niet rendabel was (dat waren ze al veel langer van plan), 2 maand later hebben ze dat hele stationnetje weer HELEMAAL verbouwd en de perronnen compleet anders aangelegd, en 2 jaar later hebben ze de hele tyfuszooi WEER opnieuw verbouwd!

En @ die stijlvolle mensen: ook mee eens. Ik ken mensen die een gloednieuw mobieltje hebben gekocht met een achterlijk duur 2-jarig contract, maar toen een half jaar later het nieuwe model van die telefoon uit kwam, namen ze die nieuwe telefoon MÉT nieuw gruwelijk duur 2-jarig abonnement er bij, dus dan hadden ze anderhalf jaar dubbele kosten.
      zaterdag 17 april 2010 @ 10:54:07 #94
    246584 Ensaf
    IK DACHT HET NIET.
    pi_80413528
    Ik ben jaloers op je gereedschap.
    ¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
    pi_80413864
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 10:54 schreef Ensaf het volgende:
    Ik ben jaloers op je gereedschap.
    Lawl! Tja ach...
    Eerst in mijn studententijd een zooi kneuterige troep uit de knakenbakken bij de bouwmarkten gevist.
    Een deel gaat kapot zodra je een keertje niest (Tip: niet niezen als je spul uit de knakenbak gebruikt! ), maar een ander deel blijft het gewoon netjes doen.
    Vervolgens zie je wat aanbiedingen bij de Aldi (Aldi gereedschap RULEZ!!! Zo heb ik daar o.a. een fijne lasapparaat gekocht).
    Helaas kwam er een dierbare oom van mij te overlijden die zijn hele leven continu aan het klussen was. Al zijn (echte kwaliteits)gereedschap ging naar mijn vader toe. Die had toen wat dingen dubbel, dus kreeg ik weer wat van hem. Tegenwoordig kan mijn vader niet meer klussen, dus heb ik zijn gereedschap ook gekregen. Die Metabo boormachine komt van hem af, en hij was eerst van die ene oom.

Alles wat ik nu dubbel heb, gaat naar vrienden toe.
    "Hee, kun je nog een slijptol gebruiken? Ik ben alleen het sleuteltje er van kwijt."
    - "Tof! Ja geen probleem met dat sleuteltje, daar kun je zo zelf wat voor in elkaar knutselen."
    @ die mentaliteit!!!

Tja en soms zijn dingen ondertussen écht zo versleten dat je het toch wel weg moet gooien en wat nieuws moet kopen. Dan probeer ik ook wel echt wat goeds te kopen. Laatst alleen wel een miskoop gedaan: een 1500 watt pneumatische klopboormachine, terwijl je in mijn huis met een volle blaas zó door de muren heen pist! Die heb ik dus maar als verjaardagscadeau aan mijn broer gegeven die in een huis van onvoorstelbaar sterk beton woont. Die kan het beter gebruiken dan ik!

Die gruwelijk dure kettingzaag heb ik 2e hands via Marktplaats voor ¤150,-- gekocht, maar zoals gezegd wordt de ketting niet meer gesmeerd, maar dat bedrijfs weigert alle verantwoordelijkheid: "Wij hebben hem getest toen we hem opstuurden, en toen was-ie gewoon goed!" Het is een gruwelijk sterk monster dat verder wel erg goed is, dus laat ik hem wel even repareren. Met zulke krachtige machines ga ik zelf niet lopen klooien, maar gelukkig is een kennis van me ontzettend handig in dat soort dingen!
    pi_80413900
    terechte klacht
      zaterdag 17 april 2010 @ 11:20:52 #97
    274079 Wesleyz
    Hyves Slutje Voor Jou
    pi_80414093
    Slechts half mee eens

Natuurlijk is het zonde om deze 'zooi' weg te gooien
    Maar daarin tegen is het als eerste wel goed voor de economie
    Natuurlijk een lelijke kutrede, maar hiermee doe jij als wel bewaarder je voordeel
    Ook in bedrijven, zal het maken van belangrijke apparaten soms niet meer de moeite waard zijn
    Een kettingzaag die helemaal vast gelopen is, kun je laten maken voor die 150 oi
    Maar de kans dat deze dan snel weer kapot gaat is groot bij veel verbruik
    Hierdoor zal de 'productie' weer een tijdje stil liggen, en maak je eigenlijk verlies ipv winst
    Want deadlines halen is belangrijker voor een grote klus, dan 900 euro bezuinigen
    + dat deze zaag op dat moment nog maar een rest waarde van ongeveer 500 euro zal hebben nadat deze al zo intensief gebruikt is
    Ze noemen me Wesley,
    Hoi
    pi_80414355
    Mijn zaag is niet vastgelopen en op dat smeren na, doet hij het nog perfect! Overigens gebruik ik hem niet voor productiewerk, maar gewoon om hout mee te zagen voor mijn eigen houtkacheltje. Daarnaast heb ik nog een simpel licht 52cc kutdingetje van 3 PK van 100 euro die ik in "noodgevallen" kan gebruiken.

Daarbij heb ik ook gezegd dat ik sowieso ook veel meuk nieuw koop hoor.
    Binnenkort ga ik een compressor kopen. Zoiets heb ik al jarenlang willen hebben, maar ik weiger om er meer dan 100 euro uit te geven, en nu is het in de aanbieding bij de Karwei. Word je alleen nog genaaid dat je de slangenset wel apart bij moet kopen! ___! Ow, en een keer een fatsoenlijke kettingslijper voor mijn kettingzaag, want zo met zo'n handvijltje schiet niet op. Daarbij slijten die handvijltjes enorm hard op zo'n ketting.
    pi_80414546
    Ik ben nu mijn schuur aan het opruimen en kom 2 sleuteltjes tegen waarvan ik even zo snel niet weet waar ze voor zijn. Ze zien er wel nieuw uit, dus moet het redelijk snel te achterhalen zijn van welke nieuwe machine het moet zijn.
    Ik heb serieus een keer meegemaakt dat ik ook zo iets vond, en toen zei iemand: "Je weet niet wat het is? Dan heb je het dus ook niet nodig! Gooi maar weg!"
    Zit je straks daar met een apparaat waarbij je een onderdeel niet los kunt koppelen omdat je naar het goede advies van die ander hebt geluisterd!

Edit: Mysterie opgelost: ze zijn van de cirkelzaag! Ze zien er nog zo nieuw uit omdat ik het zaagblad nog nooit vervangen heb! (Wordt onderhand wel eens een keer tijd eigenlijk als ik de tandjes zo zie! ) Even een labeltje er aan hangen of zo...
      zaterdag 17 april 2010 @ 11:45:59 #100
    222922 Fortune_Cookie
    I sit and ponder... Huh?
    pi_80414699
    HAHAHA, TS IS
    quote:
    echt niet zo rijk dat ik continu maar nieuwe dingen kan gaan kopen omdat ik de oude heb weggedonderd omdat er een schroefje van los zat of ik het eventjes 2 maandjes niet nodig had
    LOSER.
    Intelligent, but fucked up.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')