abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80423252
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 17:22 schreef Brentmeister het volgende:
Wat voor schroefje is het?
Gewoon zo eentje met een normale gleuf, maar in het midden issie ineens weer gewoon vlak, oftewel een onderbroken gleuf. Daarom wil ik met een oude schroevendraaier het midden er even uit zagen, zodat dat over die uitsparing heen past.
pi_80423387
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 17:23 schreef ToT het volgende:

[..]

Gewoon zo eentje met een normale gleuf, maar in het midden issie ineens weer gewoon vlak, oftewel een onderbroken gleuf. Daarom wil ik met een oude schroevendraaier het midden er even uit zagen, zodat dat over die uitsparing heen past.
Heb je niet iets beters te doen?
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_80423419
Eens boy
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_80424308
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 17:29 schreef Samson het volgende:

[..]

Heb je niet iets beters te doen?
Uiteraard, mijn huis moet ook nog opgeknapt worden, maar ik heb nú zin in thee!

De ironie: ik heb de slachtoffer-schroevendraaier zelf gebruikt om een slijptol-bitje van mijn Dremel vast te schroeven, die ik ging gebruiken om die uitsparing in diezelfde schroevendraaier uit te slijpen!

Stukje uitgeslepen, nog net niet helemaal op de juiste maat, maar het werkt!
Het basisplaatje van de waterkoker is nu uit elkaar. Helaas heeft die kabel van die schuifcontactjes, en DIE dingen heb ik nou net weer NIET op voorraad!
Dat wordt dus solderen voor een lekker bakkie thee!
pi_80425827
Hmmm, groene thee met ginseng!

Contactjes gesoldeerd en met smeltlijm geïsoleerd (was eigenlijk niet nodig, maar ik heb altijd zoiets van: Safety first!) en hij doet het weer!
Zo goed als nieuw, maar nu met een langere kabel als voorheen!
PC-kabel, FTW!
pi_80426133
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:03 schreef ToT het volgende:
Hmmm, groene thee met ginseng!

Contactjes gesoldeerd en met smeltlijm geïsoleerd (was eigenlijk niet nodig, maar ik heb altijd zoiets van: Safety first!) en hij doet het weer!
Zo goed als nieuw, maar nu met een langere kabel als voorheen!
PC-kabel, FTW!
Toch knap van je
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zaterdag 17 april 2010 @ 19:15:36 #132
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_80426166
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 18:04 schreef ToT het volgende:
De ironie: ik heb de slachtoffer-schroevendraaier zelf gebruikt om een slijptol-bitje van mijn Dremel vast te schroeven, die ik ging gebruiken om die uitsparing in diezelfde schroevendraaier uit te slijpen!
Jouw Dremel doet het nog, die van mij heeft vanmiddag de geest gegeven
pi_80426370
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:15 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Jouw Dremel doet het nog, die van mij heeft vanmiddag de geest gegeven
Dat zuigt, man!

Okee ik noem het een Dremel, maar het is er eentje van Black & Decker. Half zo duur en net zo goed!

Oh en tip: loop eens bij de Action binnen als je nog slijpsteentjes en dat soort shit er voor nodig hebt. Voor een knaak heb je iets van een 105-delige set of zo!
pi_80426432
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:14 schreef Samson het volgende:

[..]

Toch knap van je
Thx!
Ja de lijmpistool heeft ook de geest gegeven, dus heb ik de lijm ff met een soldeerbout laten smelten!
Ondanks dat zo'n lijmpistooltje in de grabbelbak voor een knaak ligt, wil ik toch ff kijken of ik hem nog kan repareren! I'm on a roll, somebody stop me!
  zaterdag 17 april 2010 @ 19:26:10 #135
97111 ukga
Siewosie baas
pi_80426461
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:25 schreef ToT het volgende:

[..]

Thx!
Ja de lijmpistool heeft ook de geest gegeven, dus heb ik de lijm ff met een soldeerbout laten smelten!
Ondanks dat zo'n lijmpistooltje in de grabbelbak voor een knaak ligt, wil ik toch ff kijken of ik hem nog kan repareren! I'm on a roll, somebody stop me!
you cheap-ass motherfucker
  zaterdag 17 april 2010 @ 19:27:36 #136
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_80426502
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:23 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat zuigt, man!

Okee ik noem het een Dremel, maar het is er eentje van Black & Decker. Half zo duur en net zo goed!

Oh en tip: loop eens bij de Action binnen als je nog slijpsteentjes en dat soort shit er voor nodig hebt. Voor een knaak heb je iets van een 105-delige set of zo!
Heb hem al open gemaakt maar kan niks vinden, dat wordt toch een enkeltje gemeentewerf vrees ik
pi_80426717
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:26 schreef ukga het volgende:

[..]

you cheap-ass motherfucker
De bouwmarkt is 3 km hier vandaan of zo, 6 km rijden, half litertje benzine of zo (okee met choke is het dus wat meer....laten we een liter zeggen), plus die knaak....

Ik heb hem voor de gein ff uit elkaar gehaald; los contactje. Makkelijk te verhelpen, maar de knop die de lijm vooruit drukt zit met een veertje vast en ik heb weinig zin om me voor die knaak te gaan zitten frustreren om 'm weer op z'n plek te krijgen; straks knalt hij zo weer uit elkaar als ik hem in elkaar wil schroeven!
Hij ligt al bij het vuilnis. Er zijn grenzen!
  zaterdag 17 april 2010 @ 19:35:48 #138
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_80426783
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:33 schreef ToT het volgende:
De bouwmarkt is 3 km hier vandaan of zo, 6 km rijden, half litertje benzine of zo (okee met choke is het dus wat meer....laten we een liter zeggen), plus die knaak....
pi_80426863
Pica doet het niet! En in fietsen heb ik geen zin!
  zaterdag 17 april 2010 @ 19:42:44 #140
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_80426990
Ja dat was een fiets, hoe raad je het?

Ook niet met dit weer?
  zaterdag 17 april 2010 @ 19:43:32 #141
97111 ukga
Siewosie baas
pi_80427020
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:33 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik heb hem voor de gein ff uit elkaar gehaald; los contactje. Makkelijk te verhelpen, maar de knop die de lijm vooruit drukt zit met een veertje vast en ik heb weinig zin om me voor die knaak te gaan zitten frustreren om 'm weer op z'n plek te krijgen; straks knalt hij zo weer uit elkaar als ik hem in elkaar wil schroeven!
Hij ligt al bij het vuilnis. Er zijn grenzen!
ik had laatst een dikke paarse vlek in me loewe tv (4;3 beeldbuis )
met een magneet lopen kute tot ie het weer deed
ik voelde me een opperbaas toen die vlek weg was (was toendertijd een vrij dure tv )
pi_80427210
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:42 schreef Erasmo het volgende:
Ja dat was een fiets, hoe raad je het?

Ook niet met dit weer?
Ja de naam van de pica was wel duidelijk! Ff quoten en toen zag ik het!
Met dit weer? Mweh, ik hou sowieso niet van fietsen, maar misschien me binnenkort er toch weer eens aan gaan wagen! Ik moet wel tegen een unmeunig hoge brug op als ik daar naar toe wil. Ow en ff via ANWB routeplanner opgezocht: het is 4,5 km, dus in het totaal 9 km rijden!
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:43 schreef ukga het volgende:

[..]

ik had laatst een dikke paarse vlek in me loewe tv (4;3 beeldbuis )
met een magneet lopen kute tot ie het weer deed
ik voelde me een opperbaas toen die vlek weg was (was toendertijd een vrij dure tv )
Beterrrrrrr! Loewe is écht een goed merk! Ik had er ook bijna eentje gekocht, ware het niet zo dat je voor de prijs van een Sony Wega Theatre nog niet eens een hopeloos verouderd model van Loewe kon kopen!
Paar honderd gulden er bij en dan had je een instapmodelletje!
Irritant ja, die paarse vlekken. Mijn Sony had tenminste nog zelf een degauss er in zitten.
pi_80431568
Terechte klacht.

Bonusklacht: de hieraan gerelateerde overconsumptie.
pi_80700925
Zeer terechte klacht.

Als iets kapot is neem ik het mee naar de schuur en ga er net zo lang aan zitten morren tot ie het doet, het object heeft dan ook een stuk meer emotionele waarde voor me.
pi_80712498
Hehehe cool!
Ik heb vanmiddag net 1 van mijn 2 kettingzagen gerepareerd. De choke was kapot.
Verder een aanhangwagen flink zitten restaureren; het is een beestje uit 1978 die ik laatst op de kop heb getikt. Hij was al aardig gerestaureerd, maar de spatborden waren nog lelijk en 1 plank was met (nog vloeibare) kit hersteld. Die heb ik vervangen voor een dikkere plank die ik bij een bouwproject van nieuwbouwhuizen hier heb meegenomen. Die even geschilderd, en klaar!
pi_80713017
Ik donder ook te snel dingen weg.

En dan 2 weken later erachter komen van dammed dat had u van pas gekomen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_80713382
Ik ben nu juist met een enorme opruiming bezig:wat oude dubbele en kapotte spullen uit de schuur wegdonderen, een goede kleine Sony tv die op zolder stond en zelden gebruikt is aan een buurjochie gegeven, net als een lavalamp die ik al een jaar niet aan heb gehad maar die hij erg fascinerend vond enz.
pi_80714056
quote:
Op zondag 25 april 2010 23:05 schreef ToT het volgende:
Ik ben nu juist met een enorme opruiming bezig:wat oude dubbele en kapotte spullen uit de schuur wegdonderen, een goede kleine Sony tv die op zolder stond en zelden gebruikt is aan een buurjochie gegeven, net als een lavalamp die ik al een jaar niet aan heb gehad maar die hij erg fascinerend vond enz.
En zo is everybody happy
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 25 april 2010 @ 23:28:56 #150
3185 Adelante
To let it go now
pi_80714234
Zelfs dit topic wordt gerecycled
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')