quote:Op donderdag 15 april 2010 08:37 schreef DaviniaHR het volgende:geen koorts, de rode plek is al minder, gaat goed zo. TOT NU TOE. kssssjt, wet van fok...
kheb wel het idee dat de ab heeft geholpen om de plek al kleiner te krijgen. gister voelde ik het wel trekken toen ze dronk. dat is de afgelopen weken nooit geweest.
en als onze stinkerigheid nu ook nog mee gaat vallen, ben ik eigenlijk best tevreden
maar, noot aan allen: in geval van bo en je krijgt flucloxacilline, moet je 4 maal daags 500mg hebben. 3 maal daags is niet sterk genoeg!
oeke, hoe gaat het met jouw spruwerigheid?
quote:Op donderdag 15 april 2010 12:15 schreef WupWup het volgende:
Wat ik me nog afvroeg, Freecell jullie hadden toch ook spruw? Heb je dat eigenlijk nog wel behandeld?
Zeker alleen voor de verpakking?quote:Op donderdag 15 april 2010 12:25 schreef Onnoman het volgende:
ik ben 29.. maar heb nog steeds borstvoeding nodig
als een stuk kauwgum die zijn smaak verliest..quote:
Je moet er ook niet op kauwenquote:Op donderdag 15 april 2010 12:32 schreef Onnoman het volgende:
[..]
als een stuk kauwgum die zijn smaak verliest..
of een stuk zoethout.. die nergens meer naar smaakt
nee... ik sabbel altijd aan zoethout :pquote:
wat ontzettend vervelend dat je productie afneemt... hoop voor jullie dat het zich snel hersteld..quote:Op donderdag 15 april 2010 18:50 schreef Ssserpente het volgende:
Wat grappig, BJ, dat ze dan toch weer aan de borst wil. Instinct.Eén keertje per dag direct uit de borst is het proberen waard, toch?
Mijn productie is nog steeds. En dat terwijl Lente al twee dagen 's avonds geen pyjamapap meer krijgt, ik 'r op m'n vrije dagen minstens elk uur heb aangelegd en ze vannacht bij me heeft geslapen en twee keer gedronken heeft. Ik snap er geen snars van. Het liep als een tierelier en nu kolf ik tussen de 60 en 80 cc per keer.
Tot nu toe heb ik het aan kunnen vullen met m'n voorraadje uit ze vriezer, maar ik ben aan het laatste potje beland.
haha, nee. Heb nog steeds een doosje op mn nachtkastje liggen en een in de luiertas zitten. We hebben ze nog niet nodig gehad, maar je weet maar nooit natuurlijk...quote:Op donderdag 15 april 2010 22:55 schreef DaviniaHR het volgende:
ssserpente, wat raar dat je productie zo is afgenomen? hopelijk is het niet blijvend en kan je door blijven voeden!
bj, wat stoer dat evie weer deels bij je drinkt! dat zou nog wat zijn, als ze nu nog grotendeels live bij je gaat drinken!
linda, heb je de tepelhoedjes al ritueel weggegooid?
vooralsnog hebben we hier geen last van de geurende bijwerkingen van de ab. helemaal top, dus!
ja, nou ja...bij mij wel altijd (ik weet niet of dat voor iedereen geldt)quote:Op vrijdag 16 april 2010 21:37 schreef happyme28 het volgende:
Oh prettig, ik krijg als ik een paar uur te laat kolf echt mega pijnlijke tieten. Keihard enzo. Maar dat verdwijnt dus begrijp ik. Fijn!
Mja, ik vrees dat ik het de hele borstvoedingsperiode ga hebben aangezien ik iets na 2 maand zal beginnen afbouwen. Denk niet dat het er zal op verbeteren op het moment dat ik afbouw.quote:Op vrijdag 16 april 2010 21:58 schreef lily het volgende:
[..]
ja, nou ja...bij mij wel altijd (ik weet niet of dat voor iedereen geldt)
Dat wat jij hierboven zegt, leonieke, dat heb ik de eerste 2 maanden ook.
Ja, op 1 juni ga ik terug werken. Officieel fulltime (dus elke dag weg voor 7 uur en thuis na 18u), af en toe wel een snipperdag, maar ik zie de combinatie bv en fulltime werken echt niet lukken.quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:59 schreef mrien het volgende:
Waarom wil je afbouwen dan als je nog niet overtuigd bent? Vanwege het werk?
Mja, ik heb nog geen enkele keer gekolfd en heb altijd gezegd dat ik dat wel zou willen overwegen, maar niet om Thomas er volledig op te 'kweken'.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:01 schreef mrien het volgende:
Is kolven op het werk geen optie dan? Met een goede dubbelzijdige kolf hoeft dit niet veel tijd te kosten (mits het kolven een beetje soepel gaat natuurlijk)
Wat veel zeg!
ik ookquote:Op zaterdag 17 april 2010 10:23 schreef p_iglet het volgende:
ik weet niet hoe oud lente is maar ik zou echt volledig uit mijn stekker schieten als ze zonder overleg iets als diksap zouden geven...
Nee, natuurlijk niet, maar daar gaat het ook niet om. Ze zeggen wel dat ze weinig "eet"....quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:40 schreef Ssserpente het volgende:
Piglet, ik schiet niet zo snel uit m'n stekker.Ze doen het met de beste bedoelingen en aan een keertje diksap zal ze niks overhouden.
Lente is is bijna zeven maanden btw.
Maar dat klinkt als ik toen ik bog een overproductie van hier tot gunder had!quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:13 schreef happyme28 het volgende:
Ja dat had ik dus ook wat Leo schrijft, maar dan de hele dag door. Nou ja, vanaf een uur nadat Daan gedronken had. Da's ook een van de redenen dat ik aan het afbouwen ben, want voor Daan was het lastig drinken en voor mij zeer pijnlijk de hele tijd. Nu heb ik er alleen last van als ik te laat ben met kolven (na zo'n 5 uur).
Je moet je volgens mij afvragen of je bereid bent op je werk te kolven. Als het antwoord op die vraag 'ja' is dan kun je je vast inlezen en oefenen om te kijken hoe het gaat. Misschien gaat het wel soepel en kost het je relatief weinig moeite om Thomas in ieder geval de eerste zes maanden borstvoeding te geven. Dan kun je nu bovendien al een voorraadje aanleggen. Misschien gaat het niet soepel en helpt die ervaring je om een andere keuze te maken.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:28 schreef leonieke het volgende:
Maar tips zijn dus zeker en vast welkom
Klopt. En daarom ben ik het er ook niet mee eens. Maar waarom zou ik uit m'n stekker schieten?Daarmee schiet ik m'n doel toch volledig voorbij?quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:46 schreef lily het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet, maar daar gaat het ook niet om. Ze zeggen wel dat ze weinig "eet"....
Nope, eerst deed ik op werkdagen (3 dagen in de week):quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:43 schreef lily het volgende:
Groofsken, kolf je dan het aantal voedingen die R overdag uit de fles krijgt? Ik bedoel dus puur om je productie op peil te houden als hij niet live kan drinken.
Leah deelt haar "stapelbedje" op het KDV met een naamgenootje van jouw zoon. Aan het bed hangen van die vrolijke stickers met Leah en R
[..]
Lollies zijn ook gewoon eng.. Jen mag van mij best snoep maar ze hoeft het niet. Tot nu toe krijg ik het na even in de mond gehad te hebben weer terug.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:49 schreef Groofsken het volgende:
Wat een verhaal.
Ik heb ook heel duidelijk aangegeven dat R niks mag voordat ik aangegeven heb dat hij het mag. Volgens mij hebben ze het goed in hun oren geknoopt.
S is nu over naar de peutergroep en heeft het sinds een dag of drie steeds over lollies. Ik denk dat ik daar ook nog maar eens duidelijk aan ga geven wat wel en wat niet. Ze krijgt van mij eigenlijk nogsteeds geen snoep ( niet dat ik met 2 jaar persé tegen ben, maar lollies vind ik gewoon eng zelfs).
Dat deed ik ook in de bv periode van David. Ik heb toen 6 maanden bv gegeven waarvan ik er dus 3 moest kolven, puur voor mijn productie. Ik gooide het ook weg want ik had geen zin in koelen/meenemen/invries gedoe.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:51 schreef Groofsken het volgende:
Oh ja, en niet alleen hou ik niet van kolven. De voeding die ik kolfde gooide ik vervolgens linearecta weg. Hoe ontaard.
Checkquote:Op zaterdag 17 april 2010 15:54 schreef lily het volgende:
[..]
Dat deed ik ook in de bv periode van David. Ik heb toen 6 maanden bv gegeven waarvan ik er dus 3 moest kolven, puur voor mijn productie. Ik gooide het ook weg want ik had geen zin in koelen/meenemen/invries gedoe.
Nu doe ik dat dus wel.
Ik dacht idd dat je daar eens even flink de boel op stelten zou zetten.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:39 schreef lily het volgende:
oh, je doelt echt op de woordkeuze "uit je stekker schieten" ?
nee, ik zou het ook op een normale manier brengen natuurlijk en niet hysterisch gaan doen
Nee hoor, ik begrijp het volkomen. Qua lichaam vind ik het moeilijk om me erbij neer te leggen, maar dat had niks met de borstvoeding te maken. Ik vind het wel heel fijn dat ik weer op mijn buik kan slapen, maar de borstvoeding was me meer waard dan dat.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:39 schreef oeke het volgende:
Kwam denk ik, omdat ik dat zo vaak hoor, mijn lijf terug, of even geen moeder zijn etc. Ik zie dat allemaal als onderdeel van wie ik ben, in beweging, zeg maar.
Klinkt ik nu heel vaag? Ik geloof het wel.![]()
Ja, nu heb ik dat ook. Vreemd eigenlijk dat ik dat toen niet had...quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:40 schreef Ssserpente het volgende:
Weggooien zou ik ook niet kunnen, hoor. Vind het al zonde als ik een beetje mors.![]()
ik ook, heel erg heb ik dat, met alles...quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:15 schreef Ssserpente het volgende:
Ik vind afscheid nemen sowieso verschrikkelijk.
quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:43 schreef lily het volgende:
Ik moet er nu nog niet aan denken om de bv op te geven in ieder gevalHet wordt bij ieder kind moeilijker ervaar ik.
Als ie tot eind maart was, zou ik hem persoonlijk nog gewoon gebruiken (maar ik heb geen medische achtergrond, puur op gevoel)quote:Op zondag 18 april 2010 08:27 schreef Chan het volgende:
Ik kom weer even binnenvallen..
Timo is ziek en ik ook en ik ben ook voor het eerst écht ongesteld.. Het resultaat is een compleet om zeep geholpen productie, ik heb gisteravond terwijl hij sliep 3 keer gekolfd en vanmorgen vroeg de borst die hij niet wilde gekolfd... het resultaat van alle 4 keer bij elkaar is een krappe 20 ml...(en dat met de super-huurkolf van Medela, met mn eigen kolf kreeg ik er al maanden niks meer uit..)
Maar er zit kennelijk nog wel wat in mn borsten want hij heeft vanmorgen vroeg ook bij me gedronken en later best veel gespuugd, ik ga ervan uit dat dat niet van het flesje afgekolfde melk kwam wat hij gisteravond om een uur of 8 gehad heeft..
Hoe dan ook, mijn vraag is.. Ik heb amper meer een toeschietreflex en ik heb nog syntocinon neusspray, maar die is over datum.. Kan het kwaad dat spul over datum te gebruiken? Of heeft het helemaal geen zin omdat de werkzaamheid gewoon echt weg is? Het was houdbaar tot eind maart..
Ik slaap al weken weer op mijn buik. Geen probleem.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het wel heel fijn dat ik weer op mijn buik kan slapen, maar de borstvoeding was me meer waard dan dat.
ja, dit dusquote:Op zondag 18 april 2010 00:11 schreef WupWup het volgende:
Moet er nu nog niet aan denken iigDe voedingen mogen dan wel steeds rommeliger verlopen en ze komt ook weer 2-3 keer 's nachts, het is toch óns momentje. En als ik dan tijdens het voeden plots zo'n pretbekkie omhoog zie kijken waar de melk nog uitloopt, dan weet ik toch precies waarom we dit doen
Check.quote:Op zondag 18 april 2010 10:55 schreef lily het volgende:
Heh, Chan, wat vervelend.
Had Ssserpente dat ook niet? Ongesteld samen met een zieke Lente -> productie omlaag?
Gelukkig gaat je bv er niet zomaar aan hoor. Steeds blijven kolven of aanleggen should do the trick.
quote:Op zondag 18 april 2010 00:11 schreef WupWup het volgende:
Maar jij roept wel vaker wat over stoppen![]()
![]()
Ik kan me dus echt nog niet voorstellen dat Emma straks groter is en gewoon géén borstvoeding meer zal krijgen! Stoppen is voor ons nog laaaaang niet in zicht. Ik wil in ieder geval blijven voeden tot ze gewone melk mag hebben en dan zien we wel wanneer één van ons het zat raakt. Moet er nu nog niet aan denken iigDe voedingen mogen dan wel steeds rommeliger verlopen en ze komt ook weer 2-3 keer 's nachts, het is toch óns momentje. En als ik dan tijdens het voeden plots zo'n pretbekkie omhoog zie kijken waar de melk nog uitloopt, dan weet ik toch precies waarom we dit doen
Kan me het herinneren dat je dat met Senna had, moest daar ook meteen aan denken toen Lotte zo gek deed.quote:Op zondag 18 april 2010 18:57 schreef miss_sly het volgende:
Ow Linda, ik heb dat ook een keer gehad, maar ik wist wel waar het dor kwam: de eerste keer dat ze me beet, reageerde ik noga heftig (half in slaap, volkomen onverwacht). Senna heeft toen de hele dag de borst geweigerd, en als ik probeerde aan te leggen, was het drama.
Kun je je herinneren dat er iets (kleins kan ook hoor) is voorgevallen dat indruk gemaakt kan hebben, misschien?
Bij Senna was het iig ineens weer over. Waarschijnlijk had ze erge dorst/honger en wilde ze ineens wel weer drinken.
Wat ellendig is dat he! Sterkte, ik hoop dat ze gauw weer rustig lekker bij je wil drinken
quote:Op maandag 19 april 2010 08:13 schreef miss_sly het volgende:
de ochtendvoeding gaat hier heel relaxt. Senna meldt zich ergens tussen half 6 en 7 uur. ik nem haar dan bij me in bed, voedt haar liggend terwijl ik nog wat doezel. Als ze klaar is, doen we even met drieen wakker worden en spelen in bed (of met tweeen als schaap weg is) en als dat niet meer leuk is, staan we op en gaan ontbijten. Soms eet ze een boterham, soms een halve, maar de hoeveelheid vind ik niet zo interessant
Dat vond ik zo grappig. Dus nu drinken papa en Ko 's ochtends een kopje koffie.quote:De ‘ochtendmelk’ is even stimulerend voor een baby als een kop koffie voor een volwassene. Dit blijkt uit onderzoek aan de Universidad de Extremadura in Spanje.
De moedermelk bevat ‘s ochtends natuurlijke stimulanten en ‘s avonds natuurlijke kalmerende stoffen. Dit helpt de baby wakker te blijven en te slapen op het juiste moment.
Dat verklaart wellicht waarom sommige baby’s plots actief worden of juist veel slapen als ze afgetapte moedermelk te drinken krijgen op een ‘vreemd’ tijdstip.
jaaa!!quote:
Ik vind dat toch gewoon weer bijzonder. Zo knap zit alles in elkaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door DaviniaHR op 19-04-2010 16:12:30 (Naam van PR gecensureerd) ]*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
Oh ik vond het wel vet, alleen het gaas eruit plukken ging ik bijna onderuit.. Maar ik kon er allemaal viezigheid uitknijpen.. en ik hou van peuteren.quote:Op maandag 19 april 2010 15:55 schreef DaviniaHR het volgende:
ik moest nog aan je denken idd, maar ze hebben dit gedaan met een smalle naald, dus het is verder nog dicht. geen geklooi met vette gaas en uitspoelen en zo. dat scheelt weer
Oh, toen ik 9 maanden voedde toen vroeg een oude arts of dat nog wel kon.quote:Op maandag 19 april 2010 16:19 schreef oeke het volgende:Davinia, het is niet te geloven. Het zit je echt niet mee, zeg. Pfft. Ik duim dat alles eruit is en dat je geen nasleep ervan zult hebben.
![]()
![]()
In ieder geval hadden ze wel toffe pleisters!![]()
Hiiiii Ticoo, ik ben ook een peuteraar!![]()
En ik ben een schaap.![]()
Ik durfde niet. De dokter deed alsof er helemaal niets gebeurd was.
En ik was nerveus voor dat uitstrijkje, en sowieso al niet erg assertief, dus...![]()
Uitgeprinte handleiding voor zorgverleners over spruw zat in mijn tas.![]()
Ze moest een formulier invullen en daarin stond lactatie, dus zij vraagt, hoeveel weken heb je bv gegeven? (het stond ook in weken op het formulier)
Dus ik antwoordde, nog steeds, dus meer dan 10 maanden. Erg veel verbazing. En of ik wel aan mezelf dacht.
quote:Op maandag 19 april 2010 16:55 schreef Jelief het volgende:
hebben jullie de folder van de hema al in huis? Leuke voedingsbh voor de niet-zo-fors bedeelden onder ons.
[ afbeelding ]
tenminste ,ik vind hem leuk, ik doe al jaren (te lang dus) met dezelfde witte bh's die inmiddels meer grauw dan wit zijn. Het lukt mij maar niet om goede, passende, betaalbare nieuwe te vinden. Zelfs de dure anita bh die ik een jaar geledenofzo heb gekocht voldoet niet.
quote:Op maandag 19 april 2010 16:55 schreef WupWup het volgende:
DaviniaWat een verhaal weer! Na je prachtige beschrijving van het spul, las ik dat je een kwakkie koffie ging drinken
![]()
Is die harde plek die je voelt niet 'gewoon' het kapsel van het abces?
quote:Op maandag 19 april 2010 17:07 schreef Jelief het volgende:
Volgens mij is het zonder beugels en wat ik inde folder kn zien zit er onder de cup nog een cup met gatzeg maar. In mijn bh zit dat ook maar dan is alsnog 3/4 van mijn borst ontbloot. Ik ben de schaamte al voorbij nabijna 4,5 jaar
Tot welke cup?quote:Op maandag 19 april 2010 16:55 schreef Jelief het volgende:
hebben jullie de folder van de hema al in huis? Leuke voedingsbh voor de niet-zo-fors bedeelden onder ons.
[ afbeelding ]
tenminste ,ik vind hem leuk, ik doe al jaren (te lang dus) met dezelfde witte bh's die inmiddels meer grauw dan wit zijn. Het lukt mij maar niet om goede, passende, betaalbare nieuwe te vinden. Zelfs de dure anita bh die ik een jaar geledenofzo heb gekocht voldoet niet.
Nee past net niet..quote:Op maandag 19 april 2010 18:13 schreef WupWup het volgende:
tot 90D volgens de site.
Jammer dat je niet genoeg hebt lily. Is vanavond nog een keer kolven een optie? Ik vind trouwens 220 wel heel goed!
Dat zou inderdaad heel goed kunnen jaquote:Op maandag 19 april 2010 19:46 schreef Ssserpente het volgende:
Lil, klote hè? Mijn productie is nog steeds niet wat ie geweest is als ik kolf. Maar met live voeden komt Lente niet vaker.Kan dus best zijn dat ze gewoon minder drinkt dan voorheen omdat ze steeds meer vast gaat eten.
ja, eigenlijk welquote:Op maandag 19 april 2010 19:56 schreef octopussy het volgende:
220 ml vind ik hartstikke veel!
Davinia, wat een ellende met je boobs zegJe krijgt het wel te verduren. Hopelijk ben je nu snel van de ontsteking af. Heb je nu ook zoiets van: juist ondanks die ellende blijf je volharden met de bv?
Ohja, voedingsbeha's![]()
Ik had van te voren nooit gedacht dat mijn C cup zou veranderen in een E cup. Ik kon na 1 week mijn Hema beha's al niet meer aan
positief? Ik word er erg verdrietig van eerlijk gezegd. Sommige reacties lees ik echt met tranen in mn ogen, voel me echt aangesproken op het feit dat ik regelmatig in het openbaar (heb) (ge)voedquote:Op maandag 19 april 2010 22:49 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Een 'discussie' op de site van de Telegraaf over borstvoeding geven in het openbaar. De reacties vallen me alleszins mee, een groot deel zijn redelijk positief te noemen, vind ik zelf.
Ik voed Lotte vooral in de trein en dan krijg ik altijd positieve reacties. Zelfs van een jongen van een jaar of 16 die daar met zn vrienden langsliep en het schattig vond. Of van oma's die even kort naar je glimlachen. Ronny vindt het ook vervelend als ik in het openbaar voed, maar das meer omdat het mijn borst is, bij ieder ander heeftie er geen probleem mee. Maar dat er echt mensen zijn die daar schrijven dat het verboden moet worden, of sexuele intimidatie is, dat doet me echt pijn om te lezen. Had ik 7 maanden terug niet gedacht, dat je je aan zoiets, zo kan hechtenquote:Op maandag 19 april 2010 23:52 schreef oeke het volgende:
Niet doen hoor Lin, gewoon laten praten. Ik ben gestopt met lezen om dezelfde reden.
Trouwens de meeste mensen zien het vaak niet eens dat je voedt, maar hebben er wel commentaar op. Tenminste zo voelt het voor mij als ik in het openbaar voed, dat slechts een enkeling het echt ziet.
Dat zouden we kunnen proberen maar ze krijgt de eerste voeding daar al om 10.00 uur. Ik voed haar thuis al om 5.30.quote:Op maandag 19 april 2010 19:57 schreef Ticootje het volgende:
lily, je kan ook kijken of ze gewoon tevreden is met de 220 en zodra je thuiskomt dr aan het borstvoedingsinfuus leggen... Heeft ze dan toch honger kunnen ze altijd nog fv geven, en anders haalt ze het wel in.
Wie moet dat gaan doen dan?quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:53 schreef Asyniur het volgende:
lily, en als ze leah bij jou langs brengen?
Daarom had ik ook veel meer negatieve reacties verwacht, met dat in mijn achterhoofd...quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:53 schreef Asyniur het volgende:
<telegraafstuk lezen gaat> btw hou er rekening mee dat telegraaf een sensatiekrant is en ook een bepaald soort lezers trekt
ow ja, snorryquote:Op dinsdag 20 april 2010 09:56 schreef lily het volgende:
[..]
Wie moet dat gaan doen dan?
Die service hebben ze op het kdv niet
Haha, dat doorspoelen zou wel handig zijn! Dat lukt me helaas niet.quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:20 schreef DaviniaHR het volgende:
lily, helpt het om wat bv bij leah in dr neus te druppelen? (dat gaat hier vanzelf. beetje goede tsr en heet komt zo dr neus uit!meteenn doorgespoeld
)
auwquote:Op dinsdag 20 april 2010 10:20 schreef DaviniaHR het volgende:
we doen hier aan galgenhumor
pr zegt: 'aviva, wil je nog wat drinken? uit een beker? je weet wel, zo'n ding waar melk in zit! dan steek je er een rietje in en dan kan je dat drinken!'
kvond hem best grappig eigenlijk
quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:30 schreef Bass-Miss het volgende:
Die reacties!
Niet te geloven dat er zoveel azijnpissers rondlopen.
" Mijn man mag niet naar de borsten van andere vrouwen kijken..." Er is nogal veel borst te zien...
het bot staat te ver uit elkaar om aan elkaar te kunnen groeien, er moet nu een plaatje op beide delen worden bevestigd. En het hoogste gedeelte prikt tegen mijn huid aan, vandaar.quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Een operatie aan een sleutelbeen?Ik dacht dat ze daar eigenlijk nooit wat aan deden, behalve dan als het bot door de longen steekt ofzo.
Ow, en misschien moet die vrouw in kwestie haar man gewoon leren om niet naar andervrouws borsten te kijkenquote:Op dinsdag 20 april 2010 10:30 schreef Bass-Miss het volgende:
Die reacties!
Niet te geloven dat er zoveel azijnpissers rondlopen.
" Mijn man mag niet naar de borsten van andere vrouwen kijken..." Er is nogal veel borst te zien...
Dat is met alles zo, he.quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:55 schreef octopussy het volgende:
Ik ken iemand die wel pontificaal de boel opengooit (dus halfnaakt zit) en plein public en dat vind ik toch ook minder.
Lijkt me erg moeilijk in jouw geval, idd.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:13 schreef Keshet het volgende:
Wat jammer dat iets wat zo natuurlijk is als voeden soms zo kunstmatig gaat.![]()
Daar is kunstvoeding toch ook voor? Het is een alternatief voor borstvoeding... (in mijn ogen dan he)quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:13 schreef Keshet het volgende:
Jemig, wat een verhalen weer zeg!
Wat jammer dat iets wat zo natuurlijk is als voeden soms zo kunstmatig gaat.![]()
(En dan bedoel ik dus niet dat er geforceerd doorgegaan wordt maar juist dat ongeforceerd voeden zo moeilijk gaat.)
Teigetje krijgt nu 12 voedingen per dag van 22 milliliter. Da's dus 264 milliliter per dag. En dat red ik niet meer.
Gisteren heb ik een kolf-marathon dagje gehouden en vandaag weer, maar ik geloof dat ik echt aan de max van mijn productie zit.![]()
De lactatiekundige heeft helaas ook geen opties meer voor me.![]()
Teigetje krijgt nu ook kunstvoeding als er niet voldoende borstvoeding beschikbaar is. Ik ben blij dat ze dat krijgt en dus geen honger lijdt maar men, wat heb ik het er moeilijk mee dat ze niet meer volledig bv krijgt.
Ik ga voorlopig door met kolven; zolang ik nog minstens 1 voeding per dag bij elkaar kan sprokkelen hou ik het vol. Ze kan de antistoffen etc.nog prima gebruiken!
/einde ego-post & lief dagboekverhaal
Wauw dat onderzoek... Dat zou echt een soort doorbraak zijn als dat echt zo is..quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:23 schreef Twinkly het volgende:
Keshet wat ontzettend jammer dat je je productie niet omhoog krijgt. Zou je nog wat hebben aan mijn ingevroren melk, ik heb altijd alles gesteriliseerd voordat ik ging kolven?![]()
Faja wat rot dat je geopereerd moet worden, het lijkt me heel pijnlijk en ik vind het dapper dat je doorvoedIk kan de curves niet bekijken maar het klinkt als een flinke kerel!
Onderzoekers zijn er bij toeval achter gekomen dat de antibacteriële eigenschappen van moedermelk ook kankercellen dood!
Oh, dat zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn!! Ik dacht dat het zo was dat als de eerste weken niet voldoende melkproducerende cellen gestimuleerd worden dat de productie dan niet verder opgehoogd kan worden? Kunstvoeding is natuurlijk een prachtig alternatief, alleen zitten daar die belangrijke antistoffen voor Teigetje niet in, daarom dacht ik misschien kan mijn melk nog wat helpen?quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Daar is kunstvoeding toch ook voor? Het is een alternatief voor borstvoeding... (in mijn ogen dan he)
Maar als je teigetje aan de bost zou kunnen krijgen, over een tijdje... Dan is het gewoon goed mogelijk dat je asnog volledig kan voeden hoor. Een kindje drinkt effectiever, en dus zal je productie ook gewoon weer toenemen...
Maar ze heeft toch juist goed gestimuleerd. In het begin drinkt een kindje nu eenmaal niet veel. Maar dat stimuleren is inderdaad heel belangrijk... Dat je er met een kolf nu niet meer uitkrijgt, hoeft niet te betekenen dat er niet meer melk kan worden aangemaakt.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:26 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Oh, dat zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn!! Ik dacht dat het zo was dat als de eerste weken niet voldoende melkproducerende cellen gestimuleerd worden dat de productie dan niet verder opgehoogd kan worden? Kunstvoeding is natuurlijk een prachtig alternatief, alleen zitten daar die belangrijke antistoffen voor Teigetje niet in, daarom dacht ik misschien kan mijn melk nog wat helpen?
Laat hem maar thuis, heeft hij er geen last van.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Volgende keer zal mijn man er ook aan moeten geloven, geen zin meer om mijzelf op te schuilen. Had ie toen Annicka net geboren was ook een handje van: "Blijf maar thuis, ik doe wel boodschappen, straks gaat ze huilen en kijkt iedereen ons erop aan."![]()
Dat heb ik dus meteen de kop ingedrukt, ik ga niet thuiszitten omdat kindlief misschien wel gaat huilen.
Borstvoeding is natuurlijk ook maar iets moderns en de fes geven is de norm..quote:Mijn vrouw heeft nooit ons kind borstvoeding gegeven misschien ouderwets maar gewoon de fles,..
Wat zijn we dan vooruitstrevend bezig allemaal..quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:21 schreef WupWup het volgende:
Van de Telegraafdiscussie:
[..]
Borstvoeding is natuurlijk ook maar iets moderns en de fes geven is de norm..
dat heb ik al gedaanquote:Op dinsdag 20 april 2010 11:46 schreef WupWup het volgende:
lily kan je niet een suggestie/verzoek ofzo naar het bestuur sturen om de kolfkamer wat te pimpen? Best kans dat als je op een prettige plek zit, dat je dan beter kolft ook.
Dit is wel helemaal omgekeerde wereld. Omdat het tolerantiegehalte te wensen overlaat, moeten we ons vooral maar gaan schikken daarnaar, ipv iets aan die waarden te sleutelenquote:Wat is er mis met een flesje. Die kun je vullen met afgekolfde melk of flessenmelk. Dan hoeft niemand er aanstoot aan te nemen kwestie van een beetje plannen. Bedoel ons land loopt de laatste jaren niet over van tolerantie.
en dan nog eens moeten kolven omdat je kind vol zitquote:Op dinsdag 20 april 2010 13:28 schreef Ticootje het volgende:
Ben me daar gek zeg, ik ga een beetje voor mn lol afkolven om het vervolgens een half uur later te kunnen geven, en vervolgens met ploftieten naar huis ofzo..
quote:'Ongepaste opmerkingen, glurende mannen of misprijzende blikken...'' Als zelfverzekerde, gemancipeerde vrouw negeer ik ze volledig, en kies voor mijn baby (en mezelf: borstvoeding verkleint de kans op borstkanker): wat een zielige figuren.
och lieve lieve keshet toch, wat vervelend zeg.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:13 schreef Keshet het volgende:
Jemig, wat een verhalen weer zeg!
(En dan bedoel ik dus niet dat er geforceerd doorgegaan wordt maar juist dat ongeforceerd voeden zo moeilijk gaat.)
Teigetje krijgt nu 12 voedingen per dag van 22 milliliter. Da's dus 264 milliliter per dag. En dat red ik niet meer.
Gisteren heb ik een kolf-marathon dagje gehouden en vandaag weer, maar ik geloof dat ik echt aan de max van mijn productie zit.![]()
De lactatiekundige heeft helaas ook geen opties meer voor me.![]()
Teigetje krijgt nu ook kunstvoeding als er niet voldoende borstvoeding beschikbaar is. Ik ben blij dat ze dat krijgt en dus geen honger lijdt maar men, wat heb ik het er moeilijk mee dat ze niet meer volledig bv krijgt.
Ik ga voorlopig door met kolven; zolang ik nog minstens 1 voeding per dag bij elkaar kan sprokkelen hou ik het vol. Ze kan de antistoffen etc.nog prima gebruiken!
/einde ego-post & lief dagboekverhaal
Ik voel me natuurlijk helemaal aangesproken door je quotequote:Op dinsdag 20 april 2010 13:50 schreef Ssserpente het volgende:
Linda, het zou jou toch zeker worst wezen wat een stel bekrompen tokkies van een stukkie blote borst vinden? Kom op zeg, die lui hebben het IQ van een eierdop. Lekker in het openbaar blijven voeden, hoor!![]()
Leuke quote uit de discussie:
[..]
hihihquote:Op dinsdag 20 april 2010 14:16 schreef Linda2205 het volgende:
... Het was gister gewoon mn dag niet denk ik, huilen om reacties uit de Telegraaf![]()
![]()
Juist en omdat je als drager ook niet altijd weet of je het hebt..quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:48 schreef Linda2205 het volgende:
Waarom niet verstandig Ticootje? Omdat er niet gecontroleerd wordt op ziektes ed?
Hier zitten we nu op 3 voedingen per dag. Is dat ok of te weinig? Geen idee wat ze "hoort" te drinken op deze leeftijd. Ze is vandaag precies 7 maanden
Drinkt ze er andere dingen naast?quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:48 schreef Linda2205 het volgende:
Waarom niet verstandig Ticootje? Omdat er niet gecontroleerd wordt op ziektes ed?
Hier zitten we nu op 3 voedingen per dag. Is dat ok of te weinig? Geen idee wat ze "hoort" te drinken op deze leeftijd. Ze is vandaag precies 7 maanden
Water. Of naja...zoals het vandaag is:quote:
Ze is al snel tevredenquote:Op dinsdag 20 april 2010 15:01 schreef Ticootje het volgende:
Als zij het goed vindt is het toch goed?
Als je twijfelt of ze dorst heeft is het vrij simpel om gewoon aan te bieden. Als ze dan geen dorst heeft zal ze gewoon niet drinken...quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:03 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ze is al snel tevredenMaar ik wil dr ook niet te weinig vocht geven, snappie
Good for you!quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:55 schreef miss_sly het volgende:
Ik snap de commotie niet zo, meiden. Ik voed wanneer het nodig is, probeer dit een beetje discreet te doen omdat ik dat voor mezelf fijner vindt en Senna dan beter drinkt en dat is het. Wat een ander daarvan vindt, is zijn of haar probleem, daar ga ik niet eens over nadenkenEn als ik bij mensen op bezoek ben, vraag ik altijd even of ze er problemen mee hebben, of liever hebben dat ik even apart ga zitten. Thuis kondig ik aan dat ik ga voeden, zodat iemand die dat niet prettig vindt, de andere kant op kan kijken
Verder heb ik op terrasjes gevoed, in Artis, bij mensen thuis, in de auto op de achterbank op diverse parkeerplaatsen en in het park. Ik heb werkelijk geen idee of er mensen waren die dat minder prettig vonden, want ik ben dan bezig met Senna en niet met omstanders
Zeker! Ik mag in juli ook weer voor plasmadonatie. Wisten jullie trouwens dat je tijdens de bv-periode in Belgie geen bloed mag doneren?quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:32 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik word iedere maand getest, omdat ik plasma geef. Alleen jammer dat je daar nooit een uittrekseltje van krijgt, zou heel wat kosten sparen...
Ah, moet ik het dus niet gaan opzoekenquote:Op dinsdag 20 april 2010 16:17 schreef WupWup het volgende:
[..]
Zeker! Ik mag in juli ook weer voor plasmadonatie. Wisten jullie trouwens dat je tijdens de bv-periode in Belgie geen bloed mag doneren?
Ik heb gewoon mijn klep erover gehouden, omdat sommige artsen je kennelijk inderdaad afkeuren zolang je bv geeft en sommigen weer niet. Geen zin om het 'slachtoffer' te worden van willekeur.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:17 schreef WupWup het volgende:
[..]
Zeker! Ik mag in juli ook weer voor plasmadonatie. Wisten jullie trouwens dat je tijdens de bv-periode in Belgie geen bloed mag doneren?
Ticootje je hebt helemaal gelijk dat het minder verstandig is. Overigens wordt er op lues ook getest in de zwangerschapsscreening. De hepatitis die dan wordt getest is de B.
Ik vind eigenlijk dat als je je opgeeft als donor dat je er dan ook voor moet gaan en niet kan zeggen dat je na een maand stopt.quote:Op woensdag 21 april 2010 09:48 schreef Incantrix het volgende:
Jah, ik dacht ook eigenlijk meer dat als er 'donormelk' zou worden gegeven, Keshet dit wel via het ziekenhuis zou proberen te initieren i.v.m. tests en dergelijke. Ikheb een paar maanden geleden al onderzocht hoe het zit met dat moedermelknetwerk, maar het is een initiatief dat vooral op papier leuk is naar mijn idee. Als donormoeder moet je elke dag minimaal 250 cc doneren of, als je een éénmalige donatie wil doen, moet dat minimaal iets van 11 of 13 (weet ik niet meer, dacht 13) liter (!!) melk zijn. Dat red ik dus gewoon niet en dat vind ik erg jammer, want ik heb melk te over en gooi nu best wel het één en ander aan melk weg omdat ik het gewoon niet meer op kan slaan.
Daarnaast is het voor de ontvangende ouders een enórme uitgave, want zij moeten alles betalen. Tests, maar ook een kolf, flesjes, de hele zooi, én het vervoer van de melk. Daarnaast ben je er nooit zeker van dat alles zo steriel gebeurt als dat eigenlijk is afgesproken, want dat kun je uiteraard nooit controleren. Ik las een artikel van ouders die dit wel gedaan hebben en die hebben uiteindelijk iets van ¤ 1000,= eraan uitgegeven, omdat ze melk van 2 donormoeders moesten hebben omdat ze anders te weinig hadden. Na alle tests, aangeschafte kolven en alles hield de ene donormoeder er na een maand mee op en de andere na 3 maanden..
Het Erasmus was toen ik het onderzocht nog niet begonnen hiermee, ik weet niet hoe het nu zit. Ik had alleen wel bedacht dat het Erasmus misschien Keshet wel zou willen ondersteunen als ze hiermee bezig zou gaan, omdat ze toch al bezig zijn die moedermelkbank op te zetten voor te vroeg geborenen
ja maar je weet gewoon niet als omstandigheden veranderen...quote:Op woensdag 21 april 2010 10:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat als je je opgeeft als donor dat je er dan ook voor moet gaan en niet kan zeggen dat je na een maand stopt.
Ja maar in dat geval hebben de vragers een flinke tegenslag. Eigenlijk vind ik dat de ouders dan toch iets moeten terugkrijgen.... 1000 euro voor 3 maanden melk??? Raar he dat er zo weinig gebruik van wordt gemaakt? Dan moet je als ouder wel heel erg achter borstvoeding staan dat het je zoveel geld waard is. Kunstvoeding is namelijk makkelijker en goedkoper dan een melknetwerk.quote:Op woensdag 21 april 2010 10:49 schreef Asyniur het volgende:
[..]
ja maar je weet gewoon niet als omstandigheden veranderen...
Kunstvoeding in het westen is heus geen slechte voeding hoor... (al blijf ik bij mijn standpunt dat het een alternatief is, voor mij zou het nooit op de eerste plaats komen.)quote:Op woensdag 21 april 2010 11:31 schreef leonieke het volgende:
Ik zou het er echt niet voor over hebben en dat terwijl ik nu aan het twijfelen ben of ik nog zou afkolven of niet. Dat is toch gewoon gigantisch duur. Kunstvoeding zal ook wel niet zo slecht zijn zou toch heel vlug mijn gedachtengang zijn
Ja, inderdaad, dan krijg ik bijna een graag of niet gevoel...quote:Op woensdag 21 april 2010 13:10 schreef WupWup het volgende: En wat Incantrix zegt ben ik het ook mee eens: de instapeisen zijn veel te hoog. Ik heb echt no way 13 liter melk over en ik kolf ook geen 250 per dag extra. Het zal wel iets met kosten-baten te maken hebben, maar hallo, m'n eigen kind is ook nog afhankelijk van mijn melk!
Neh, zij is zo'n echte arrogante arts die je toch niets wijs maakt. Ze begon ook al te zeuren over dat we andere pap moesten geven, wij oefenen met Biobim want dat is het enige merk dat moedermelk bindt, uiteindelijk heb ik haar wel weten te overtuigen dat dat de pap is die bindt en dat we het daarom gebruikenquote:Op woensdag 21 april 2010 13:14 schreef WupWup het volgende:
Pfff Twinkly daar zou je toch spontaan grijze haren van krijgen. Heb je dat ook gezegd van die calorieën? Lengtecurve is prachtig en gewicht lijkt iets te minderen, maar dat is niet bepaald gek met al zijn nieuwe ontwikkelingen! Je kunt weer trots zijn
Ik had ook al zoiets van lekker nuttig dit, even meten en wegen was ook voldoende geweest.quote:Op woensdag 21 april 2010 13:24 schreef Ticootje het volgende:
En mede daarom ga ik niet meer naar een CB.. Hoe ouder je kindje ook wordt hoe raarder de adviezen...
Nou we moesten maar 7 granen van dat merk geven en hij moest boterhammen etenquote:Op woensdag 21 april 2010 13:54 schreef Stiemie het volgende:
Twinkly ze kunnen toch niet voor jou gaan bepalen welk merk pap je koopt!Biobim ruikt trouwens ook veel lekkerder dan andere papjes vind ik zelf
![]()
Volgens mij komen de cijferjes van Niels trouwens behoorlijk overeen met die van Esmee bij 28 weken: 67 cm en 6725 gram of kijk ik nou verkeerd?
Inderdaad, ziek zijn kan heel veel verschil maken in gewicht, kijk maar naar Xeentje toen. Niels heeft trouwens ook al sinds vrijdag diarree (of tandjespoepquote:Op woensdag 21 april 2010 13:58 schreef Stiemie het volgende:
Kijk hij is dus zelfs nog zwaarder terwijl ik geen bv geef![]()
Wij trouwens moeten 20 mei ook extra terugkomen omdat Esmee niet genoeg was aangekomen (nog geen 600 gram in 2 maanden) maar ja ziek geweest en het is gewoon niet zo een vreetzakje. Kan het er moeilijk inproppen toch?
Wacht tot je nummer twee op die leeftijd nog geeft. En als ze dan verbaasd vragen of het niet te zwaar is zo lang, gewoon zeggen van niet en dat de oudste ook nog drinkt.quote:Op woensdag 21 april 2010 13:32 schreef Twinkly het volgende:
...dat ik NOG STEEDS??!!! borstvoeding geefWehhehe en als hij anderhalf is ofzo...
quote:Op woensdag 21 april 2010 14:05 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Wacht tot je nummer twee op die leeftijd nog geeft. En als ze dan verbaasd vragen of het niet te zwaar is zo lang, gewoon zeggen van niet en dat de oudste ook nog drinkt.![]()
Dan zijn ze helemaal geshockeerd...
Lotte 200 gram in 2 maanden, dus Esmee is echt suuuuuper zwaar hoorquote:Op woensdag 21 april 2010 13:58 schreef Stiemie het volgende:
Kijk hij is dus zelfs nog zwaarder terwijl ik geen bv geef![]()
Wij trouwens moeten 20 mei ook extra terugkomen omdat Esmee niet genoeg was aangekomen (nog geen 600 gram in 2 maanden) maar ja ziek geweest en het is gewoon niet zo een vreetzakje. Kan het er moeilijk inproppen toch?
Hier tot twee en half en daarna neemt school over.quote:Op woensdag 21 april 2010 14:12 schreef Twinkly het volgende:
[..]
![]()
Ze moeten tot hun 4e naar het CB toch
Je moet nietsquote:Op woensdag 21 april 2010 14:12 schreef Twinkly het volgende:
[..]
![]()
Ze moeten tot hun 4e naar het CB toch
Nee, maar alles wordt bijgehouden (in het Elektronisch Kind Dossier) en het staat niet echt goed op je ouderlijk cv, zeg maar...quote:
quote:Op woensdag 21 april 2010 15:12 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Nee, maar alles wordt bijgehouden (in het Elektronisch Kind Dossier) en het staat niet echt goed op je ouderlijk cv, zeg maar...Daar zorgt de regering wel voor...
Nee, het AMK als er een (valse) melding binnenkomt.quote:
quote:Op woensdag 21 april 2010 15:19 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Nee, het AMK als er een (valse) melding binnenkomt.
Dat zou misschien ook wel beter zijn hier in België. Mijn nicht gaat naar de KA voor een verkoudheid bij haar kind...quote:
ja, ze is inderdaad lang (was bij geboorte al 54 cm en dat voor een meisje..)quote:
Ijsklontzakjes.. makkelijk doseren ook weer voor laterquote:Op woensdag 21 april 2010 20:09 schreef leonieke het volgende:
In wat bewaren jullie eigenlijk de overschot? Heb je dan niet 100 potjes ofzo zitten in de diepvries?
Op de website van de winkel waar we onze geboortelijst hebben gelegd zie ik staan: 20 bewaarzakjes 150 ml, maar dat kost 16,50 euro en dat lijkt me nogal veel. Maar misschien is dat de normale prijs.
Hmz... cool. En veel goedkoper dan die bewaarzakjesquote:Op woensdag 21 april 2010 20:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ijsklontzakjes.. makkelijk doseren ook weer voor later
http://www.borstvoeding.c(...)edicijnlijst-nl.htmlquote:Op woensdag 21 april 2010 20:08 schreef leonieke het volgende:
Een domme vraag misschien, maar mag je hoestsiroop nemen als je borstvoeding geeft (of andere medicijnen)? Ik begin een kriebelhoest te krijgen en zou niet graag helemaal ziek worden.
Niet heel verstandig, ook water is bijvoeding. Als je wilt oefenen met de fles kun je vlak voordat je verwacht dat Thomas honger krijgt even kolven en dat met de fles geven. Je kunt ook een paar keer na een voeding kolven totdat je een flesje hebt. Om te oefenen hoef je niet een hele voeding per fles aan te bieden, 30cc is al meer dan zat. Dan leg je Thomas daarna gewoon aan de borst. Als blijkt dat Thomas de fles niet snapt, dan is het verstandig om voortaan te oefenen als hij juist geen honger heeft. Zo wordt het niet direct een strijd. Eten moet leuk blijven!quote:Op woensdag 21 april 2010 20:31 schreef leonieke het volgende:
[..]
Hmz... cool. En veel goedkoper dan die bewaarzakjesMoet ik gewoon zien dat ik dat deftig kan overgieten
Maar ik denk dat ik in het begin de melk onmiddellijk met een fles zal proberen te geven (en dus niet zal invriezen) want we hebben het vandaag eens geprobeerd met wat water en dat was op z'n minst gezegd geen succes. Kwestie van hem te laten oefenen om uit een fles te drinken.
Hoe doen jullie dat dan? Eerst afkolven en dan geven, of hem eerst van de borst laten drinken en dan de overschot afkolven? Ik heb namelijk al wat tegenstrijdige berichten gelezen daarover
quote:Op woensdag 21 april 2010 15:47 schreef oeke het volgende:
Twinkly, dat klinkt bijna hetzelfde als hier.
Ik moest niet teveel bv geven ivm overgewicht en gaan bijvoeden want er zaten niet genoeg voedingstoffen in de bv.![]()
Ik ben geen arts en ik heb uiteraard geen inzicht in jullie dossier, maar ik kan het niet laten om hier toch even op in te gaan.quote:Op woensdag 21 april 2010 21:51 schreef leonieke het volgende:
Euh, het water is niet om te oefenen met de flesDaar zal ik pas volgende week echt mee beginnen eens ik kan afkolven. Maar het water was eigenlijk bedoeld om hem stoelgang te laten maken (op aanraden van dokter). Maar het maakt toch niet uit want van de 20ml dat in de fles zat, zit er nog steeds 20ml in. We gaan denk ik weer een krampnachtje tegemoet
![]()
Maar dus een beetje kolven en hem de rest aan de borst laten drinkenGa ik onthouden (en anders kijk ik even terug
). Maar ga ik hem zo niet stimuleren van niet uit de fles te drinken? Zou hij niet het idee kunnen krijgen dat het toch niets uitmaakt omdat hij toch de borst krijgt achteraf?
Mja, ook dat had ik gevraagd, maar het zat hem in de combinatie met de krampen. Als hij stoelgang zou kunnen maken, zou hij misschien minder last hebben van krampjes en zou hij zich dus ook beter voelen.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:13 schreef miss_sly het volgende:
leonieke, bij baby's die bv krijgen is een periode tot een dag of 14 geen poepluier normaal. Een aantal dagen op rij is dat zeker en water is dan ook helemaal nog niet nodig, lijkt me.
je kunt beter bij de apotheek een tubetje miconazol zalf kopen (van die voetschimmelzalf) en dat meteen na een voeding dun op je tepels smeren. Is een stuk prettiger dan dat plakkerige vlekkende nystatine spul. En werkt minstens net zo goed.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:33 schreef octopussy het volgende:
Mijn huisarts raadt water geven aan alleen wanneer er verstopping is. Daar heeft Thomas toch geen last van Leonieke?
Bij het CB hebben ze toch maar aangeraden om Hannah voor spruw te behandelen. Ik kreeg al Nystatine voor op mijn tepels (die nu dus toch schraal zijn), en straks moet ik dat Hannah ook gaan geven. Jammer dat het zulk vies plakkerig spul isGelukkig drinkt ze verder goed (op wat onrust na) en ze is ook hartstikke goed gegroeid.
Met 5050 gram en 57 cm zit ze mooi op schema
Fijn dat mn tip werkt...quote:Op donderdag 22 april 2010 12:02 schreef Rubey het volgende:
Kersjes, heb je geprobeerd de kunstvoeding te mengen met borstvoeding? Dat was een tip van Ticootje en werkte hier heel goed! Eerst maar een klein beetje en dan steeds meer bijmengen. L. lijkt alleen wel darmkrampjes te krijgen van de kunstvoeding...
hahaquote:Op donderdag 22 april 2010 22:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ow, kennen jullie deze reclame?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |