abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80574097
quote:
Op woensdag 21 april 2010 20:31 schreef leonieke het volgende:

[..]

Hmz... cool. En veel goedkoper dan die bewaarzakjes Moet ik gewoon zien dat ik dat deftig kan overgieten
Maar ik denk dat ik in het begin de melk onmiddellijk met een fles zal proberen te geven (en dus niet zal invriezen) want we hebben het vandaag eens geprobeerd met wat water en dat was op z'n minst gezegd geen succes. Kwestie van hem te laten oefenen om uit een fles te drinken.
Hoe doen jullie dat dan? Eerst afkolven en dan geven, of hem eerst van de borst laten drinken en dan de overschot afkolven? Ik heb namelijk al wat tegenstrijdige berichten gelezen daarover
Niet heel verstandig, ook water is bijvoeding. Als je wilt oefenen met de fles kun je vlak voordat je verwacht dat Thomas honger krijgt even kolven en dat met de fles geven. Je kunt ook een paar keer na een voeding kolven totdat je een flesje hebt. Om te oefenen hoef je niet een hele voeding per fles aan te bieden, 30cc is al meer dan zat. Dan leg je Thomas daarna gewoon aan de borst. Als blijkt dat Thomas de fles niet snapt, dan is het verstandig om voortaan te oefenen als hij juist geen honger heeft. Zo wordt het niet direct een strijd. Eten moet leuk blijven!
pi_80574167
Das wel waar wup! Ik ben die tijd alweer vergeten. Inderdaad gaf ik een hele voeding toen mevrouwtje het niet meer uitmaakte, fles of borst.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80576598
quote:
Op woensdag 21 april 2010 15:47 schreef oeke het volgende:
Twinkly, dat klinkt bijna hetzelfde als hier.
Ik moest niet teveel bv geven ivm overgewicht en gaan bijvoeden want er zaten niet genoeg voedingstoffen in de bv.

Toch gek dat iemand die geneeskunde gestudeerd heeft niet doorheeft dat dat niet logisch is
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80576675
Euh, het water is niet om te oefenen met de fles Daar zal ik pas volgende week echt mee beginnen eens ik kan afkolven. Maar het water was eigenlijk bedoeld om hem stoelgang te laten maken (op aanraden van dokter). Maar het maakt toch niet uit want van de 20ml dat in de fles zat, zit er nog steeds 20ml in. We gaan denk ik weer een krampnachtje tegemoet

Maar dus een beetje kolven en hem de rest aan de borst laten drinken Ga ik onthouden (en anders kijk ik even terug ). Maar ga ik hem zo niet stimuleren van niet uit de fles te drinken? Zou hij niet het idee kunnen krijgen dat het toch niets uitmaakt omdat hij toch de borst krijgt achteraf?
  woensdag 21 april 2010 @ 21:57:26 #280
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80576989
leo, mss vindt hij water niet lekker, dat hij de fles niet pakte. naast het feit dat water idd ook bijvoeding is

@wup (denk ik), ksnap dat het niet gemeen is bedoeld. er moet een flink steekje los bij je zitten om met zoveelklachten nog door te gaan met voeden zoals orea dat noemt 'elke gek heeft zijn gebrek'*koekkoek* en zo

en ergens geeft de wetenschap dat ik nu zo ongeveer alle bv-complicaties heb gehad me heel veel rust. ik heb alles gevoeld, meegemaakt, en ik voed nog steeds. en daar ben ik trots op. mijn meisje dat zo'n dikke kop krijgt en spekjes heeft, en lief kraait en doet, alles van mijn melk. zo achteraf had het puncteren wellicht minder pijnlijk kunnen zijn geweest, als ik niet zo verschrikkelijk panisch zou zijn mbt prikken en naalden. maar ja, das achteraf, nietwaar?

hier gaat het eigenlijk heel erg goed! het kapsel wordt zachter, ben gestopt met de daktarin na ongeveer een week klachtenvrij, geen akelige dingen verder op / aan de borst, alleen een restantje raynauds. en dat is niet veel meer dan na het douchen een beetje prikkelen, en soms na het voeden op rechts wat gesteek, maar het staat in geen verhouding tot wat het is geweest. ik kan nu gewoon weer buiten in de koude wind staan 'brrrr, wat koud' zeggen, zonder finaal van ellende door de grond te gaan!

als het me gegeven is om op deze manier onze bv-periode te kunnen volmaken, (dwz, tot ik er geen zin meer in heb, of aviva zichzelf speent, en niet nog een bo incl koorts ertussendoor, want dan stop ik sowieso, kan ik eli niet aandoen) ben ik compleet gelukkig.

dat wilde ik ff zeggen.

game on, medevoedsters!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_80577695
quote:
Op woensdag 21 april 2010 21:51 schreef leonieke het volgende:
Euh, het water is niet om te oefenen met de fles Daar zal ik pas volgende week echt mee beginnen eens ik kan afkolven. Maar het water was eigenlijk bedoeld om hem stoelgang te laten maken (op aanraden van dokter). Maar het maakt toch niet uit want van de 20ml dat in de fles zat, zit er nog steeds 20ml in. We gaan denk ik weer een krampnachtje tegemoet

Maar dus een beetje kolven en hem de rest aan de borst laten drinken Ga ik onthouden (en anders kijk ik even terug ). Maar ga ik hem zo niet stimuleren van niet uit de fles te drinken? Zou hij niet het idee kunnen krijgen dat het toch niets uitmaakt omdat hij toch de borst krijgt achteraf?
Ik ben geen arts en ik heb uiteraard geen inzicht in jullie dossier, maar ik kan het niet laten om hier toch even op in te gaan.
Moedermelk laxeert als de beste. ik snap niet wat je arts precies van water verwacht. Water wat je bijgeeft, neemt ruimte in de maag in met als gevolg dat een kindje minder melk zal vragen. Darmkrampjes komen over het algemeen door de onrijpheid van het darmstelsel. Water verandert ook daar niks aan. De algemene tips tegen darmkrampen ken je ongetwijfeld al (masseren, op de buik liggen/hangen, draagdoek, warmte etc), maar ik vrees dat het ook iets is waar de meeste kindjes doorheen moeten.
Hoe dan ook, heel veel sterkte gewenst. Krampen zijn echt, echt afschuwelijk, voor zowel baby als ouders. Ik leef met jullie mee
pi_80581645
Mijn huisarts raadt water geven aan alleen wanneer er verstopping is. Daar heeft Thomas toch geen last van Leonieke?

Bij het CB hebben ze toch maar aangeraden om Hannah voor spruw te behandelen. Ik kreeg al Nystatine voor op mijn tepels (die nu dus toch schraal zijn), en straks moet ik dat Hannah ook gaan geven. Jammer dat het zulk vies plakkerig spul is Gelukkig drinkt ze verder goed (op wat onrust na) en ze is ook hartstikke goed gegroeid.
Met 5050 gram en 57 cm zit ze mooi op schema
pi_80586167
Er werd mij gewoon verteld om water te geven als hij verschillende dagen op rij geen stoelgang heeft kunnen maken en daarom zoveel last heeft van krampen. Meer weet ik er eigenlijk ook niet van. Ik heb een paar keer gevraagd of het geen kwaad kon en de dokter zei steeds dat het normaal is van dat te doen.
  Moderator donderdag 22 april 2010 @ 09:13:46 #284
5428 crew  miss_sly
pi_80586711
leonieke, bij baby's die bv krijgen is een periode tot een dag of 14 geen poepluier normaal. Een aantal dagen op rij is dat zeker en water is dan ook helemaal nog niet nodig, lijkt me.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80586822
quote:
Op donderdag 22 april 2010 09:13 schreef miss_sly het volgende:
leonieke, bij baby's die bv krijgen is een periode tot een dag of 14 geen poepluier normaal. Een aantal dagen op rij is dat zeker en water is dan ook helemaal nog niet nodig, lijkt me.
Mja, ook dat had ik gevraagd, maar het zat hem in de combinatie met de krampen. Als hij stoelgang zou kunnen maken, zou hij misschien minder last hebben van krampjes en zou hij zich dus ook beter voelen.
Maar het heeft toch geen zin aangezien ons klein ventje blijkbaar geen water lust
  Moderator donderdag 22 april 2010 @ 09:50:11 #286
5428 crew  miss_sly
pi_80587626
De krampjes komen veelal niet van verstopping of het niet hebben van stoelgang, maar 'gewoon' omdat de darmpjes nog niet helemaal rijp zijn. Daar verandert water ook niet veel aan. sterker nog: (moeder)melk is het beste voor de darmpjes
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80587696
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:33 schreef octopussy het volgende:
Mijn huisarts raadt water geven aan alleen wanneer er verstopping is. Daar heeft Thomas toch geen last van Leonieke?

Bij het CB hebben ze toch maar aangeraden om Hannah voor spruw te behandelen. Ik kreeg al Nystatine voor op mijn tepels (die nu dus toch schraal zijn), en straks moet ik dat Hannah ook gaan geven. Jammer dat het zulk vies plakkerig spul is Gelukkig drinkt ze verder goed (op wat onrust na) en ze is ook hartstikke goed gegroeid.
Met 5050 gram en 57 cm zit ze mooi op schema
je kunt beter bij de apotheek een tubetje miconazol zalf kopen (van die voetschimmelzalf) en dat meteen na een voeding dun op je tepels smeren. Is een stuk prettiger dan dat plakkerige vlekkende nystatine spul. En werkt minstens net zo goed.
  donderdag 22 april 2010 @ 10:32:23 #288
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80588862
Niels en Leah doen het zo te zien prima
En inderdaad ja, dat gezeur van groenten en fruit gaan opdringen met 4 maanden omdat de bv niet voedzaam genoeg meer zou zijn Dat gezeur hier vroeger ook gehad.
Tegenwoordig zit ik bij een ander CB waar ze zien dat Toby het goed doet en waar ze schijnbaar vertrouwen op mijn ervaring, 2e kindje enzo. "Voeden gaat goed zeker, nog steeds bv? Heb je nog vragen? Nee? Okay!"

De proefverpakkingen zijn op, gisteren voor het allereerst een pak opvolgmelk fase 2 gekocht. Toen de verkoopster (ik klets wel vaker met 'r) vrolijk riep "Zo, kan je babietje weer lekker eten!" sprongen de tranen in mijn ogen, hij lust het echt niet
Gisteravond dus lekker geclusterd, hij heeft tussen 18:30 en 23:30 wel 5x bij me gedronken en vannacht minstens zo vaak. Goed voor de productie zullen we maar zeggen
.... met gevoel voor drama....
pi_80591462
Als ik dit topic lees dan gaat het helemaal kriebelen.

Ik ben zo bang dat het me niet gaat lukken dit keer. Ik heb de dame een jaar gevoed tot ze zelf weigerde. toen ze na een poos wel weer wilde heb ik zelfs nog een poging tot relactatie gedaan ook dit ging prima maar ze was het al snel weer zat Ik weet heel goed hoe ik borstvoeding moet geven. Maakte me nergens zorgen om en nu maak ik me dus wel zorgen wat als het nu niet lukt. Ik wil absoluut geen flesvoeding geven als het niet anders kan wel natuurlijk.
Maar grmbl ik ben aan het doemdenken ik wil echt bv geven en heel graag ook
pi_80591864
Kersjes, heb je geprobeerd de kunstvoeding te mengen met borstvoeding? Dat was een tip van Ticootje en werkte hier heel goed! Eerst maar een klein beetje en dan steeds meer bijmengen. L. lijkt alleen wel darmkrampjes te krijgen van de kunstvoeding...
pi_80592660
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:02 schreef Rubey het volgende:
Kersjes, heb je geprobeerd de kunstvoeding te mengen met borstvoeding? Dat was een tip van Ticootje en werkte hier heel goed! Eerst maar een klein beetje en dan steeds meer bijmengen. L. lijkt alleen wel darmkrampjes te krijgen van de kunstvoeding...
Fijn dat mn tip werkt...

Rot van de krampen... Het kan een kwestie van wennen zijn, overleg anders met je cb voor een andere kunstvoeding..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 22 april 2010 @ 14:49:02 #292
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80597560
pvoesss, waarom zou het niet lukken deze keer? zolang je beeb niet zoiets heeft als florian of een schisis of zo, zal het toch wel lukken?

'komt goed, schatje!'
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 22 april 2010 @ 14:57:28 #293
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_80597830
Zelfs met een schisis lukt het wel heb ik begrepen, zolang het verhemelte maar in orde is.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 22 april 2010 @ 15:10:53 #294
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80598321
Rubey, dat mengen ga ik morgen (laten) proberen!
pi_80614947
Kersjes, ik heb het eerst met 15% kunstvoeding gedaan, toen 20% en toen 30% en nu drinkt ze het puur. Maar ze drinkt er wel minder van en vindt de borstvoeding nog steeds lekkerder (en gelijk heeft ze ). Succes ermee morgen!
  donderdag 22 april 2010 @ 22:40:58 #296
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_80615385
Ow, kennen jullie deze reclame?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 22 april 2010 @ 22:43:58 #297
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80615494
Thanks!
Ik zal straks weer even proberen om er nog wat uit te krijgen. De score tot nu toe na vele kleine beetje kolven is zo'n
110 cc. En daar zal hij het al dan niet i.c.m. kv mee moeten gaan doen morgen tussen 7:45 en 18:30 uur...
  donderdag 22 april 2010 @ 22:45:23 #298
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_80615548
GWS
pi_80628260
volgens mij zitten die kaken bijna op elkaar maar de intentie is Meer van dat soort reclames!
pi_80628359
oooh wat leuk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')