Niet heel verstandig, ook water is bijvoeding. Als je wilt oefenen met de fles kun je vlak voordat je verwacht dat Thomas honger krijgt even kolven en dat met de fles geven. Je kunt ook een paar keer na een voeding kolven totdat je een flesje hebt. Om te oefenen hoef je niet een hele voeding per fles aan te bieden, 30cc is al meer dan zat. Dan leg je Thomas daarna gewoon aan de borst. Als blijkt dat Thomas de fles niet snapt, dan is het verstandig om voortaan te oefenen als hij juist geen honger heeft. Zo wordt het niet direct een strijd. Eten moet leuk blijven!quote:Op woensdag 21 april 2010 20:31 schreef leonieke het volgende:
[..]
Hmz... cool. En veel goedkoper dan die bewaarzakjesMoet ik gewoon zien dat ik dat deftig kan overgieten
Maar ik denk dat ik in het begin de melk onmiddellijk met een fles zal proberen te geven (en dus niet zal invriezen) want we hebben het vandaag eens geprobeerd met wat water en dat was op z'n minst gezegd geen succes. Kwestie van hem te laten oefenen om uit een fles te drinken.
Hoe doen jullie dat dan? Eerst afkolven en dan geven, of hem eerst van de borst laten drinken en dan de overschot afkolven? Ik heb namelijk al wat tegenstrijdige berichten gelezen daarover
quote:Op woensdag 21 april 2010 15:47 schreef oeke het volgende:
Twinkly, dat klinkt bijna hetzelfde als hier.
Ik moest niet teveel bv geven ivm overgewicht en gaan bijvoeden want er zaten niet genoeg voedingstoffen in de bv.![]()
Ik ben geen arts en ik heb uiteraard geen inzicht in jullie dossier, maar ik kan het niet laten om hier toch even op in te gaan.quote:Op woensdag 21 april 2010 21:51 schreef leonieke het volgende:
Euh, het water is niet om te oefenen met de flesDaar zal ik pas volgende week echt mee beginnen eens ik kan afkolven. Maar het water was eigenlijk bedoeld om hem stoelgang te laten maken (op aanraden van dokter). Maar het maakt toch niet uit want van de 20ml dat in de fles zat, zit er nog steeds 20ml in. We gaan denk ik weer een krampnachtje tegemoet
![]()
Maar dus een beetje kolven en hem de rest aan de borst laten drinkenGa ik onthouden (en anders kijk ik even terug
). Maar ga ik hem zo niet stimuleren van niet uit de fles te drinken? Zou hij niet het idee kunnen krijgen dat het toch niets uitmaakt omdat hij toch de borst krijgt achteraf?
Mja, ook dat had ik gevraagd, maar het zat hem in de combinatie met de krampen. Als hij stoelgang zou kunnen maken, zou hij misschien minder last hebben van krampjes en zou hij zich dus ook beter voelen.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:13 schreef miss_sly het volgende:
leonieke, bij baby's die bv krijgen is een periode tot een dag of 14 geen poepluier normaal. Een aantal dagen op rij is dat zeker en water is dan ook helemaal nog niet nodig, lijkt me.
je kunt beter bij de apotheek een tubetje miconazol zalf kopen (van die voetschimmelzalf) en dat meteen na een voeding dun op je tepels smeren. Is een stuk prettiger dan dat plakkerige vlekkende nystatine spul. En werkt minstens net zo goed.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:33 schreef octopussy het volgende:
Mijn huisarts raadt water geven aan alleen wanneer er verstopping is. Daar heeft Thomas toch geen last van Leonieke?
Bij het CB hebben ze toch maar aangeraden om Hannah voor spruw te behandelen. Ik kreeg al Nystatine voor op mijn tepels (die nu dus toch schraal zijn), en straks moet ik dat Hannah ook gaan geven. Jammer dat het zulk vies plakkerig spul isGelukkig drinkt ze verder goed (op wat onrust na) en ze is ook hartstikke goed gegroeid.
Met 5050 gram en 57 cm zit ze mooi op schema
Fijn dat mn tip werkt...quote:Op donderdag 22 april 2010 12:02 schreef Rubey het volgende:
Kersjes, heb je geprobeerd de kunstvoeding te mengen met borstvoeding? Dat was een tip van Ticootje en werkte hier heel goed! Eerst maar een klein beetje en dan steeds meer bijmengen. L. lijkt alleen wel darmkrampjes te krijgen van de kunstvoeding...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |