abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80413448
leonieke, moeilijk heh

Ik zou het ook niet trekken trouwens, fulltime kolven, zeg maar. Ik doe het nu twee keer per dag op de dagen dat ik werk (drie dus) en ik vind het echt zwaar.
Het komt vaak niet uit (vergadering, net met iemand in gesprek, noem maar op). Het kost gewoon veel tijd en is niet leuk om te doen.
pi_80413768
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 10:46 schreef lily het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet, maar daar gaat het ook niet om. Ze zeggen wel dat ze weinig "eet"....
Klopt. En daarom ben ik het er ook niet mee eens. Maar waarom zou ik uit m'n stekker schieten?Daarmee schiet ik m'n doel toch volledig voorbij?

Ik vertel ze liever op een rustige manier waarom ik liever niet wil dat ze Lente diksap geven. Mijn ervaring is dat ze dan ook mijn wensen respecteren. Én ze hebben ws meer begrip voor mijn argumenten.

Bovendien heb ik nooit aangegeven dat ze niets anders mag hebben dan alleen bv en fruithap. Dat wil ik ze dus eerst op een normale manier vertellen. Over de flos gaan kan altijd nog.
pi_80419457
oh, je doelt echt op de woordkeuze "uit je stekker schieten" ?

nee, ik zou het ook op een normale manier brengen natuurlijk en niet hysterisch gaan doen
pi_80420367
even wachten op de pms en dan op naar het kdv

Maar ondanks dat Lente al 7 maanden is, lijkt het mij ook erg suf om diksap te gaan voeren. En vervolgens melden dat ze zo weinig eet. Like duh
  zaterdag 17 april 2010 @ 15:46:40 #55
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80421006
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 10:43 schreef lily het volgende:
Groofsken, kolf je dan het aantal voedingen die R overdag uit de fles krijgt? Ik bedoel dus puur om je productie op peil te houden als hij niet live kan drinken.

Leah deelt haar "stapelbedje" op het KDV met een naamgenootje van jouw zoon. Aan het bed hangen van die vrolijke stickers met Leah en R
[..]

Nope, eerst deed ik op werkdagen (3 dagen in de week):
ochtend: borst
1100uur: 180 ml kv (kdv)
1300uur: 180 ml kv op kdv, ik kolven (op niet werkdag: borst)
1600uur: 180 kv (thuis, ik maak korte dagen)
1900uur: borst
Alles tussen 1900 en ochtend: borst

Nu doe ik (omdat drie keer per week kolven me toch nog steeds drie keer teveel was ) op werkdagen:
ochtend: borst
1100uur: 210 ml kv
1430uur: 210 ml kv
1700uur: borst
20.00uur: 210 ml kv
Nacht: borst

Op niet werkdagen doe ik nu precies hetzelfde en mijn productie blijft voldoende op gang heb ik de indruk. R klaagt niet .

Het blijft moeilijk aan te geven. Ik voed nogsteeds een beetje op verzoek en soms switch ik daardoor ook wel van tijd, als ik toch thuis ben en mijn borsten voller aanvoelen bv.

Wat betreft het afbouwen straks zie ik het meest op tegen de nachten. De borst is zo'n uliem troostmiddel. Als R wakker wordt (geen idee of ie dan altijd honger heeft, denk het eigenlijk niet), dan sukkelt hij aan de borst weer lekker in slaap. Ik zie op tegen het troosten zonder aan te leggen. Ivm mogelijke nachtelijke drama's ga ik dus ook pas stoppen in de meivakantie. Dan kan ik het me permitteren om moe te zijn zeg maar .

Maar de beslissing voelt goed. De zomer komt eraan en ik kan niet wachten tot ik weer normale bh's aankan .

S heeft 4,5 mnd bv gehad, R dan ruim 5 mnd. Het is goed geweest, ik heb er bij beide kindjes van genoten, maar blijkbaar krijg ik na een maand of vier à vijf weer de behoefte aan meer mijn eigen lijf enzo.
  zaterdag 17 april 2010 @ 15:49:05 #56
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80421050
Wat een verhaal.

Ik heb ook heel duidelijk aangegeven dat R niks mag voordat ik aangegeven heb dat hij het mag. Volgens mij hebben ze het goed in hun oren geknoopt .

S is nu over naar de peutergroep en heeft het sinds een dag of drie steeds over lollies. Ik denk dat ik daar ook nog maar eens duidelijk aan ga geven wat wel en wat niet. Ze krijgt van mij eigenlijk nogsteeds geen snoep ( niet dat ik met 2 jaar persé tegen ben, maar lollies vind ik gewoon eng zelfs).
pi_80421056
Nou, klinkt goed allemaal, Groofsken
pi_80421100
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 15:49 schreef Groofsken het volgende:
Wat een verhaal.

Ik heb ook heel duidelijk aangegeven dat R niks mag voordat ik aangegeven heb dat hij het mag. Volgens mij hebben ze het goed in hun oren geknoopt .

S is nu over naar de peutergroep en heeft het sinds een dag of drie steeds over lollies. Ik denk dat ik daar ook nog maar eens duidelijk aan ga geven wat wel en wat niet. Ze krijgt van mij eigenlijk nogsteeds geen snoep ( niet dat ik met 2 jaar persé tegen ben, maar lollies vind ik gewoon eng zelfs).
Lollies zijn ook gewoon eng.. Jen mag van mij best snoep maar ze hoeft het niet. Tot nu toe krijg ik het na even in de mond gehad te hebben weer terug.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 17 april 2010 @ 15:51:13 #59
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80421111
Oh ja, en niet alleen hou ik niet van kolven. De voeding die ik kolfde gooide ik vervolgens linearecta weg. Hoe ontaard .
pi_80421209
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 15:51 schreef Groofsken het volgende:
Oh ja, en niet alleen hou ik niet van kolven. De voeding die ik kolfde gooide ik vervolgens linearecta weg. Hoe ontaard .
Dat deed ik ook in de bv periode van David. Ik heb toen 6 maanden bv gegeven waarvan ik er dus 3 moest kolven, puur voor mijn productie. Ik gooide het ook weg want ik had geen zin in koelen/meenemen/invries gedoe.

Nu doe ik dat dus wel.
  zaterdag 17 april 2010 @ 15:55:31 #61
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80421232
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 15:54 schreef lily het volgende:

[..]

Dat deed ik ook in de bv periode van David. Ik heb toen 6 maanden bv gegeven waarvan ik er dus 3 moest kolven, puur voor mijn productie. Ik gooide het ook weg want ik had geen zin in koelen/meenemen/invries gedoe.
Nu doe ik dat dus wel.
Check .
pi_80428023
Dat vond ik nou echt helemaal geen gedoe. Je hebt tegenwoordg zulk goed spul daarvoor dat je niet eens meer een koelkast op hoeft te zoeken. Weggooien is haast meer werk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 17 april 2010 @ 20:39:15 #63
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80428670
Ja, maar dan moet je dat goed spul weer aanschaffen enzo... Allemaal veels te veel gedoe ...

pi_80429497
Eigenlijk ben ik wel blij dat ik dat hele kolf gedoe lekker veel kan ontwijken. Dat is dan wel weer het voordeel van eigen baas zijn.
Petje af, hoor, voor degenen die op hun werk moeten kolven maandenlang.
(maar weggooien zou ik ook niet doen! )

Grappig Groof, dat je je eigen lijf terug wil. Ik ervaar dit nu ook gewoon als mijn eigen lijf. Andere functie, dat wel, maar het doet precies waar het (ook) voor bedoeld is.
Ik zou wel (alweer-nog steeds-eeuwig) wat willen afvallen, maar dat is meer een kwestie van minder in mijn mond stoppen dan stoppen met bv.

Volgens mij is de spruw zo goed als weg. Over een paar dagen nog een herhalingskuurtje en dan hoop ik dat we er helemaal vanaf zijn. Ik merk groot verschil in drinkgedrag en zelfs de nachten lijken weer beter te worden. Dus dat is enorm fijn!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 17 april 2010 @ 21:35:43 #65
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80430096
Oeke, grappig dat je daar op reageert. Want toen ik het opschreef dacht ik al, hmmm dat klinkt anders dan ik het bedoel. Maar ik kan ook niet echt uitleggen wat ik dan wel precies bedoel.

Gewoon, het is mooi geweest. Dat bedoel ik vooral.

Maar ik ervaar dit ook als mijn eigen lijf hoor , en ik ben blij dat ik mijn kinderen heb kunnen voeden ermee. En ik vind het ook niet erg dat ik minder strak in mijn vel zit en wat zwaarder ben. Ik ben daar eigenlijk nauwelijks mee bezig, denk daar nauwelijks aan. Maar ik verheug me wel op mijn oude bh's aankunnen enzo.
pi_80430189
Kwam denk ik, omdat ik dat zo vaak hoor, mijn lijf terug, of even geen moeder zijn etc. Ik zie dat allemaal als onderdeel van wie ik ben, in beweging, zeg maar.
Klinkt ik nu heel vaag? Ik geloof het wel.

Mooi geweest is goed. En oude bh's ook. Alhoewel ik liever een hoop nieuwe ga kopen.
  zaterdag 17 april 2010 @ 21:40:30 #67
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80430240
En over dat voeding weggooien... Het ging in mijn geval maar om drie voedingen per week, dat scheelt misschien. Ik heb ook geen mooie kolf aangeschft of gehuurd daarvoor bijvoorbeeld. Ik voelde het meer als noodzaak om de productie op gang te houden, dan omdat ik denk dat R veel beter af is mèt die drie voedingen.

Ik ben lekker bezig met mezelf uitleggen en verdedigen zo .
pi_80430257
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:39 schreef lily het volgende:
oh, je doelt echt op de woordkeuze "uit je stekker schieten" ?

nee, ik zou het ook op een normale manier brengen natuurlijk en niet hysterisch gaan doen
Ik dacht idd dat je daar eens even flink de boel op stelten zou zetten.

Weggooien zou ik ook niet kunnen, hoor. Vind het al zonde als ik een beetje mors.

Ik zat net te denken: misschien is m'n productie eigenlijk al weer op peil, maar heeft Lente gewoon minder behoefte aan melk omdat ze steeds meer vast voedsel eet. Ik heb 'r namelijk vandaag puur op verzoek gevoed en ze kwam gewoon om de vier uur. Korter er tussen laten lukte niet eens, dan draaide ze resoluut d'r hoofd weg.

Misschien niet helemaal het juiste topic, maar kan ze ook te veel eten? Ze eet best goed: 's ochtends een flinke fruithap, 's middags een halve rijstwijfel en 's avonds een potje groente of uit het knuistje bijv. een stuk of vijf sperziebonen. Ze gedijt er goed op, hoor, maar het betekent dus wel dat ze minder bv drinkt. Krijgt ze dan wel genoeg voedingsstoffen binnen?
  zaterdag 17 april 2010 @ 21:42:23 #69
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80430297
Jezus oek, wat vaag .

Nee ik snap je heel goed. En ik ben het met je eens.
pi_80430376
Groof!

Sserpente, ik weet het eigenlijk niet.
Ik vertrouw zelf een beetje op Ko wat dat aangaat.
Misschien drinkt ze ook meer in kortere tijd?
Ik denk eigenlijk niet dat ze teveel kunnen eten. Tenminste niet met eten wat ze zelf in hun mond stoppen. Voeren of fles is misschien anders. Maar daar wil ik me niet op vast pinnen.

Lekker vaag antwoord dit.
pi_80430412
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 21:39 schreef oeke het volgende:
Kwam denk ik, omdat ik dat zo vaak hoor, mijn lijf terug, of even geen moeder zijn etc. Ik zie dat allemaal als onderdeel van wie ik ben, in beweging, zeg maar.
Klinkt ik nu heel vaag? Ik geloof het wel.
Nee hoor, ik begrijp het volkomen. Qua lichaam vind ik het moeilijk om me erbij neer te leggen, maar dat had niks met de borstvoeding te maken. Ik vind het wel heel fijn dat ik weer op mijn buik kan slapen, maar de borstvoeding was me meer waard dan dat.

Wat ik wel een hele verandering vind is dat ik niet meer Ivans voedsel-leverancier ben. Dat betekent meer vrijheid voor mij en meer mogelijkheden voor mijn lief, maar het betekent ook dat ik iets op heb moeten geven.
pi_80430505
Haha, dank je, Oek.

Ze krijgt zowel Rapley als potjes. Maar ook bij potjes laat ze duidelijk merken dat ze niet meer hoeft. Dan duwt ze je hand weg of draait d'r hoofd weg.

Ik laat me idd maar leiden door Lente zelf. Ik denk alleen dat de bijvoeding op deze manier snel geen bijvoeding meer zal zijn en de bv gaat verdringen. En vraag me af of ze daar niet nog wat te jong voor is.
  zaterdag 17 april 2010 @ 21:50:31 #73
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80430510
Dat dubbele van het stoppen met borstvoeden, daar heb ik het vandaag ook met een vriendin die er 3 een maand of 4 gevoed heeft over gehad. Dat het echt moeilijk is om te beslissen om te stoppen. Het is iets dat nooit meer terugkomt, iets heel bijzonders en intiems. Maar tegelijkertijd voelde het bij haar ook steeds weer als een soort bevrijding. Zo heftig ervaar ik het niet, maar een beetje herken ik het wel. Jij zegt het ook wel heel goed Claudia. (Ik ben zo'n kukel met woordkeus hè)

Dat ik nu besloten heb per 1 mei verder te gaan afbouwen houdt me wel bezig, ik moet er wel echt afscheid van nemen ook. Hoewel de beslissing ook goed voelt nu. Ja, dubbel dus.
pi_80430837
Er is ook een reden dat ik hier meelees, namelijk dat ik borstvoeding heel bijzonder vind, ik er erg van genoten heb en dat ik er met positieve gevoelens aan terug wil denken en niet met een gevoel van spijt of gemis. Ik wil het zien als iets wat ik 3 maanden heb kunnen doen en niet als iets wat ik nu niet meer kan.
pi_80431043
Claudia. Dat begrijp ik. En fijn toch ook.

Groof, ik snap dat het dubbel voelt. En dat het je bezig houdt.
Ik herken het verder niet, het hele wel of niet stoppen is bij mij nooit echt ter sprake gekomen.
Ik ga gewoon gestaag door. Ik denk er natuurlijk wel over na.
Maar het gebeurt gewoon. Het voelt goed en het kind gedijt er goed op.
pi_80431209
Ik begrijp het, Claudia. Ik kan me nu al voorstellen dat ik de bv straks enorm zal gaan missen. Vooral omdat het voor zo'n bijzondere periode staat (de kraamtijd en het verse baby'tje) waarvan je dan afscheid neemt.

Ik vind afscheid nemen sowieso verschrikkelijk.
pi_80431367
Ik ook! Er hangt hier nog steeds een "Ivan"-slinger die mijn vriend ophing op de dag dat we uit het ziekenhuis kwamen. Ik kan het nog niet over m'n hart verkrijgen de slinger op te ruimen.
pi_80432001
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 21:40 schreef Ssserpente het volgende:
Weggooien zou ik ook niet kunnen, hoor. Vind het al zonde als ik een beetje mors.
Ja, nu heb ik dat ook. Vreemd eigenlijk dat ik dat toen niet had...
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:15 schreef Ssserpente het volgende:
Ik vind afscheid nemen sowieso verschrikkelijk.
ik ook, heel erg heb ik dat, met alles... (zelfs met mijn oude auto wegdoen enzo )

Ik moet er nu nog niet aan denken om de bv op te geven in ieder geval Het wordt bij ieder kind moeilijker ervaar ik.
pi_80432489
Oeh, daar ben ik ook zo slecht in. Afscheid nemen.
Gelukkig is P. streng, ons huisje klein en mijn moeder een meesterverzamelaar zodat ze het slechte voorbeeld kan zijn.
  Moderator zaterdag 17 april 2010 @ 23:24:47 #80
5428 crew  miss_sly
pi_80433176
Ik ga ook gestaag door. Ik kan op zich prima afscheid nemen, maar het loopt zo leker. En het is zo'n fijn iets van mij met Senna. Ondanks dat ik niet meer kolf op het werk, lijkt het prima te gaan zoals ik had bedacht. Dus we gaan gewoon verder zo het gaat en we zien wel hoe, wat en wanneer

Sserpente, ik denk dat een kind niet te jong is voo rmeer bijvoeding en minder bv als het zelf aan kan geven wat het wil. Met een paar keer drinken per dag bij jou, krijgt Lente nog een heleboel noodzakelijke voedingsstoffen binnen, lijkt me. Als ze haar eigen tempo mag bepalen, zal ze dat ook prima doen

Ow ja, en als ik straks eens ooit gestopt ben met de bv, dan ga ik bij de lingeriewinkel beneden ons een hele mooie, fijne, goedzittende bh kopen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80433646
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:43 schreef lily het volgende:
Ik moet er nu nog niet aan denken om de bv op te geven in ieder geval Het wordt bij ieder kind moeilijker ervaar ik.

Kind 3 wordt volgende maand 2 jaar ( ) en krijgt nog steeds nacht- en ochtenvoeding. Met bijkomstigheid dat hij nog steeds bij ons op de kamer ligt (want dat is zo makkelijk met bv! goed excuus om zijn babyzijn nog niet los te laten! ) en me nog steeds minimaal 2 keer per nacht wakker houdt, als ik pech heb 1,5 uur lang omdat ie klaarwakker is... En er zijn momenten dat ik daar echt narrig van kan worden, maar stoppen met bv en dat jochie op zijn eigen kamer laten slapen??? Neeeeeeeee zeg! En dat terwijl ik tijdens de zwangerschap zo hard geroepen heb dat ik maximaal een half jaar ging voeden omdat ik het zo zat was om alleen maar zwanger te zijn of bv te geven!
pi_80434357
Maar jij roept wel vaker wat over stoppen

Ik kan me dus echt nog niet voorstellen dat Emma straks groter is en gewoon géén borstvoeding meer zal krijgen! Stoppen is voor ons nog laaaaang niet in zicht. Ik wil in ieder geval blijven voeden tot ze gewone melk mag hebben en dan zien we wel wanneer één van ons het zat raakt. Moet er nu nog niet aan denken iig De voedingen mogen dan wel steeds rommeliger verlopen en ze komt ook weer 2-3 keer 's nachts, het is toch óns momentje. En als ik dan tijdens het voeden plots zo'n pretbekkie omhoog zie kijken waar de melk nog uitloopt, dan weet ik toch precies waarom we dit doen
pi_80437513
Ik kom weer even binnenvallen..

Timo is ziek en ik ook en ik ben ook voor het eerst écht ongesteld.. Het resultaat is een compleet om zeep geholpen productie, ik heb gisteravond terwijl hij sliep 3 keer gekolfd en vanmorgen vroeg de borst die hij niet wilde gekolfd... het resultaat van alle 4 keer bij elkaar is een krappe 20 ml... (en dat met de super-huurkolf van Medela, met mn eigen kolf kreeg ik er al maanden niks meer uit..)
Maar er zit kennelijk nog wel wat in mn borsten want hij heeft vanmorgen vroeg ook bij me gedronken en later best veel gespuugd, ik ga ervan uit dat dat niet van het flesje afgekolfde melk kwam wat hij gisteravond om een uur of 8 gehad heeft..

Hoe dan ook, mijn vraag is.. Ik heb amper meer een toeschietreflex en ik heb nog syntocinon neusspray, maar die is over datum.. Kan het kwaad dat spul over datum te gebruiken? Of heeft het helemaal geen zin omdat de werkzaamheid gewoon echt weg is? Het was houdbaar tot eind maart..
  zondag 18 april 2010 @ 08:50:31 #84
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80437676
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:27 schreef Chan het volgende:
Ik kom weer even binnenvallen..

Timo is ziek en ik ook en ik ben ook voor het eerst écht ongesteld.. Het resultaat is een compleet om zeep geholpen productie, ik heb gisteravond terwijl hij sliep 3 keer gekolfd en vanmorgen vroeg de borst die hij niet wilde gekolfd... het resultaat van alle 4 keer bij elkaar is een krappe 20 ml... (en dat met de super-huurkolf van Medela, met mn eigen kolf kreeg ik er al maanden niks meer uit..)
Maar er zit kennelijk nog wel wat in mn borsten want hij heeft vanmorgen vroeg ook bij me gedronken en later best veel gespuugd, ik ga ervan uit dat dat niet van het flesje afgekolfde melk kwam wat hij gisteravond om een uur of 8 gehad heeft..

Hoe dan ook, mijn vraag is.. Ik heb amper meer een toeschietreflex en ik heb nog syntocinon neusspray, maar die is over datum.. Kan het kwaad dat spul over datum te gebruiken? Of heeft het helemaal geen zin omdat de werkzaamheid gewoon echt weg is? Het was houdbaar tot eind maart..
Als ie tot eind maart was, zou ik hem persoonlijk nog gewoon gebruiken (maar ik heb geen medische achtergrond, puur op gevoel)
Maar wat naar dat je productie zo is terug gelopen!
pi_80437844
He gets... dat dat soort dingen nou altijd tegelijk moeten komen he? Als je kind ziek is, wil je hem graag juist wat meer geven (baal je ook nog eens extra als ie het weer uitspuugt) en dan is je productie net uitgerekend nu minder. Dat is inderdaad meer dan vervelend. Herken het en leef met je mee.
Het lijkt me inderdaad sterk dat ie nog spuugt van wat hij gisteravond gehad heeft. Zeker als dat een flesje afgekolfde bv was, dat wordt namelijk heel snel opgenomen door het lichaam. Dat is dus goed nieuws. Kennelijk krijgt hij er een stuk meer uit dan jij met de kolf. Ik zou dus een paar keer extra aanleggen nu hij ziek is. (Als hij dat wil.) Wel even een kwartiertje wachten na het spugen, even zijn maagje tot rust laten komen, anders spuugt hij het zo weer uit.
Over de syntocinon: wat houdbaar is tot eind maart, is begin april niet meteen 'over datum'. (Wel een beetje afhankelijk van hoe lang het al in gebruik is.) Okee, het is nu half april, maar ik denk niet dat het nu schadelijk voor je is of de werkzaamheid meteen verdwenen is. Zelf zou ik het in NOODgevallen gewoon gebruiken. Maar ik vraag me af of dit een noodgeval is als hij vanmorgen nog zoveel gespuugd heeft. MIsschien KRIJG je wel een tsr, maar VOEL je hem nu niet zo goed? Heb ik ook met periodes en zeker nu je ongesteld bent, kan ik me goed voorstellend dat dit het geval is.
Heel veel beterschap met Timo.
pi_80439558
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 21:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het wel heel fijn dat ik weer op mijn buik kan slapen, maar de borstvoeding was me meer waard dan dat.
Ik slaap al weken weer op mijn buik. Geen probleem.
quote:
Op zondag 18 april 2010 00:11 schreef WupWup het volgende:
Moet er nu nog niet aan denken iig De voedingen mogen dan wel steeds rommeliger verlopen en ze komt ook weer 2-3 keer 's nachts, het is toch óns momentje. En als ik dan tijdens het voeden plots zo'n pretbekkie omhoog zie kijken waar de melk nog uitloopt, dan weet ik toch precies waarom we dit doen
ja, dit dus
pi_80439592
Heh, Chan, wat vervelend.

Had Ssserpente dat ook niet? Ongesteld samen met een zieke Lente -> productie omlaag?

Gelukkig gaat je bv er niet zomaar aan hoor. Steeds blijven kolven of aanleggen should do the trick.
pi_80442918
quote:
Op zondag 18 april 2010 10:55 schreef lily het volgende:
Heh, Chan, wat vervelend.

Had Ssserpente dat ook niet? Ongesteld samen met een zieke Lente -> productie omlaag?

Gelukkig gaat je bv er niet zomaar aan hoor. Steeds blijven kolven of aanleggen should do the trick.
Check.

Erg k*t. Idd vaaaak en 's nachts aanleggen en eventueel tussendoor kolven.

Ik ga nu aan de Cerazette. Hoop dat dat helpt omdat ik dan niet meer ongesteld word. Volgens de ha kan het twee kanten op...

Sterkte Chan.
pi_80452473
Lotte ligt te schreeuwen in bed... wil niet meer drinken van de ene op de andere voeding. Bijt alleen, overstrekt en huilt
Lotte!
Noah!
  Moderator zondag 18 april 2010 @ 18:57:41 #90
5428 crew  miss_sly
pi_80453507
Ow Linda, ik heb dat ook een keer gehad, maar ik wist wel waar het dor kwam: de eerste keer dat ze me beet, reageerde ik noga heftig (half in slaap, volkomen onverwacht). Senna heeft toen de hele dag de borst geweigerd, en als ik probeerde aan te leggen, was het drama.

Kun je je herinneren dat er iets (kleins kan ook hoor) is voorgevallen dat indruk gemaakt kan hebben, misschien?

Bij Senna was het iig ineens weer over. Waarschijnlijk had ze erge dorst/honger en wilde ze ineens wel weer drinken.

Wat ellendig is dat he! Sterkte, ik hoop dat ze gauw weer rustig lekker bij je wil drinken
  zondag 18 april 2010 @ 18:58:17 #91
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80453527
Ow Linda

Slapen op mijn buik doe ik ook al tijden en ik slaap ook al lang niet meer met bh.
Mijn lijf is nog steeds hetzelfde voor mij alleen met een extra functie. Ik (en mijn man) heb er ook geen moeite mee als Harry drinkt aan de borst en 2 minuten later zijn ze weer van mijn man.
  Moderator zondag 18 april 2010 @ 18:58:49 #92
5428 crew  miss_sly
pi_80453541
Chan, hoe gaat het met jou en Timo en hoe is het met bv gegaan vandaag? Veel aangelegd en heeft het geholpen?

Sserpente, ik hoop dat de Cerazette helpt!
pi_80461185
Zie ineens dat ik een heel bijdehandte opmerking over het hoofd heb gezien....
quote:
Op zondag 18 april 2010 00:11 schreef WupWup het volgende:
Maar jij roept wel vaker wat over stoppen

Ik kan me dus echt nog niet voorstellen dat Emma straks groter is en gewoon géén borstvoeding meer zal krijgen! Stoppen is voor ons nog laaaaang niet in zicht. Ik wil in ieder geval blijven voeden tot ze gewone melk mag hebben en dan zien we wel wanneer één van ons het zat raakt. Moet er nu nog niet aan denken iig De voedingen mogen dan wel steeds rommeliger verlopen en ze komt ook weer 2-3 keer 's nachts, het is toch óns momentje. En als ik dan tijdens het voeden plots zo'n pretbekkie omhoog zie kijken waar de melk nog uitloopt, dan weet ik toch precies waarom we dit doen

Emmaaaaaaaah.... tandjes zijn er om te gebruiken hoor, liefje!
pi_80465827
quote:
Op zondag 18 april 2010 18:57 schreef miss_sly het volgende:
Ow Linda, ik heb dat ook een keer gehad, maar ik wist wel waar het dor kwam: de eerste keer dat ze me beet, reageerde ik noga heftig (half in slaap, volkomen onverwacht). Senna heeft toen de hele dag de borst geweigerd, en als ik probeerde aan te leggen, was het drama.

Kun je je herinneren dat er iets (kleins kan ook hoor) is voorgevallen dat indruk gemaakt kan hebben, misschien?

Bij Senna was het iig ineens weer over. Waarschijnlijk had ze erge dorst/honger en wilde ze ineens wel weer drinken.

Wat ellendig is dat he! Sterkte, ik hoop dat ze gauw weer rustig lekker bij je wil drinken
Kan me het herinneren dat je dat met Senna had, moest daar ook meteen aan denken toen Lotte zo gek deed.

Ze deed al raar met happen, loslaten, happen, loslaten en miepen tussendoor. Toen beet ze ook nog (eerste keer bijten sinds tepelhoedje eraf was... zonder doet het nog zeerder ) Door dat bijten zei ik heel hard au en toen begon het echte huilen. Rustig getroost, uitgelegd dat het pijn deed bij mij en gezegd dat we het nog een keertje gingen proberen, maar toen was het dus helemaal bal. Andere kant zelfde verhaal. Heb dr in dr bedje gelegd en ben weggegaan. Allebei even rustig uitrazen Daarna teruggegaan, weer geprobeerd, zelfde verhaal Uiteindelijk heb ik dr bij me in bed genomen en heeft ze gespeeld. Na een tijdje weer geprobeerd en toen ging het.
Ze heeft toen 5 minuten gedronken met veel gehuil en gejammer tussendoor en nu slaapt ze (met al 10x teruglopen voor een speentje). Hopelijk gaat het morgen beter, want dit was echt niks
Ze heeft vandaag om 17:00u warm eten gehad, maar niet veel gegeten. Ik had ook het idee dat ik geen TSR kreeg en dat ze daardoor boos werd. Misschien dat de combi van niet snel genoeg resultaat en weinig honger zorgde voor haar frustraties

Ssserpente, wat bedoeld je arts met dat het 2 kanten op kan nu je die pil slikt? En komen die hormonen dan niet in de melk ofzo?

Miss, wat ik jou nog vragen wou, Senna krijgt 's ochtends een broodje toch? Hoe doen jullie dat met ochtendvoeding en broodje?
Lotte!
Noah!
pi_80469502
Wat rot, Linda

De Cerazette pil kun je gewoon gebruiken bij borstvoeding (ik slik hem al sinds 3 weken na bevalling). Je moet deze pil doorslikken dus je wordt niet meer ongesteld (of misschien soms nog wel? dat dat is wat Ssserpente's huisarts bedoelt met 2 kanten?)
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 08:13:08 #96
5428 crew  miss_sly
pi_80470016
klinkt idd net als toen met Senna. dat was ineens ook weer over, dus ik hoop dat het bij jou ook zo gaat. hoe ging de nacht?

de ochtendvoeding gaat hier heel relaxt. Senna meldt zich ergens tussen half 6 en 7 uur. ik nem haar dan bij me in bed, voedt haar liggend terwijl ik nog wat doezel. Als ze klaar is, doen we even met drieen wakker worden en spelen in bed (of met tweeen als schaap weg is) en als dat niet meer leuk is, staan we op en gaan ontbijten. Soms eet ze een boterham, soms een halve, maar de hoeveelheid vind ik niet zo interessant
pi_80470234
Oh, miss_sly, dat wilde ik nog zeggen.

Fijn dat het zo lekker loopt bij jou en Senna, ook zonder kolven enzo.
Dat wil ik ook zo na de 6 maanden
pi_80470421
Dank voor al het meedenken! Het gaat hier nog steeds niet echt lekker, maar er komt wel melk uit.. Met kolven nog steeds alleen een enkele verdwaalde druppel, maar als Timo zelf drinkt dan voel ik wel een trs en hoor ik hem slikken en hij spuugt nog steeds ook.. Hij drinkt alleen wel héél kort, echt hooguit een halve minuut per borst. Maar kennelijk heeft hij daar nu ook even genoeg aan, misschien omdat hij zelf ook nog helemaal niet lekker is.
Hij is wel duidelijk heel wat van zijn spekjes op zn polsen kwijtgeraakt de afgelopen dagen hopelijk komt dat er snel weer bij als we allebei weer beter zijn..
pi_80470900
Stom heh, Chan

Ik heb ook nog steeds een ziek meisje dat moeilijk drinkt (vanwege een verkoudheid). Niet leuk
pi_80471716
Chan, die spekkies. Hopelijk komt hij snel weer wat aan.

Linda, hoe gaat het deze ochtend? Drinkt ze alweer wat beter?

Lily, dat is zielig he, die verstopte neus zo horen reutelen. Beterschap voor Leah.
quote:
Op maandag 19 april 2010 08:13 schreef miss_sly het volgende:
de ochtendvoeding gaat hier heel relaxt. Senna meldt zich ergens tussen half 6 en 7 uur. ik nem haar dan bij me in bed, voedt haar liggend terwijl ik nog wat doezel. Als ze klaar is, doen we even met drieen wakker worden en spelen in bed (of met tweeen als schaap weg is) en als dat niet meer leuk is, staan we op en gaan ontbijten. Soms eet ze een boterham, soms een halve, maar de hoeveelheid vind ik niet zo interessant
Precies zoals bij ons! Alleen iets later.
Wat gezellig is dat die ochtenden. Wij drinken er dan nog een kopje thee en koffie bij.

Ik las dit:
quote:
De ‘ochtendmelk’ is even stimulerend voor een baby als een kop koffie voor een volwassene. Dit blijkt uit onderzoek aan de Universidad de Extremadura in Spanje.

De moedermelk bevat ‘s ochtends natuurlijke stimulanten en ‘s avonds natuurlijke kalmerende stoffen. Dit helpt de baby wakker te blijven en te slapen op het juiste moment.

Dat verklaart wellicht waarom sommige baby’s plots actief worden of juist veel slapen als ze afgetapte moedermelk te drinken krijgen op een ‘vreemd’ tijdstip.
Dat vond ik zo grappig. Dus nu drinken papa en Ko 's ochtends een kopje koffie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')