Klopt. En daarom ben ik het er ook niet mee eens. Maar waarom zou ik uit m'n stekker schieten?Daarmee schiet ik m'n doel toch volledig voorbij?quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:46 schreef lily het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet, maar daar gaat het ook niet om. Ze zeggen wel dat ze weinig "eet"....
Nope, eerst deed ik op werkdagen (3 dagen in de week):quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:43 schreef lily het volgende:
Groofsken, kolf je dan het aantal voedingen die R overdag uit de fles krijgt? Ik bedoel dus puur om je productie op peil te houden als hij niet live kan drinken.
Leah deelt haar "stapelbedje" op het KDV met een naamgenootje van jouw zoon. Aan het bed hangen van die vrolijke stickers met Leah en R
[..]
Lollies zijn ook gewoon eng.. Jen mag van mij best snoep maar ze hoeft het niet. Tot nu toe krijg ik het na even in de mond gehad te hebben weer terug.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:49 schreef Groofsken het volgende:
Wat een verhaal.
Ik heb ook heel duidelijk aangegeven dat R niks mag voordat ik aangegeven heb dat hij het mag. Volgens mij hebben ze het goed in hun oren geknoopt.
S is nu over naar de peutergroep en heeft het sinds een dag of drie steeds over lollies. Ik denk dat ik daar ook nog maar eens duidelijk aan ga geven wat wel en wat niet. Ze krijgt van mij eigenlijk nogsteeds geen snoep ( niet dat ik met 2 jaar persé tegen ben, maar lollies vind ik gewoon eng zelfs).
Dat deed ik ook in de bv periode van David. Ik heb toen 6 maanden bv gegeven waarvan ik er dus 3 moest kolven, puur voor mijn productie. Ik gooide het ook weg want ik had geen zin in koelen/meenemen/invries gedoe.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:51 schreef Groofsken het volgende:
Oh ja, en niet alleen hou ik niet van kolven. De voeding die ik kolfde gooide ik vervolgens linearecta weg. Hoe ontaard.
Checkquote:Op zaterdag 17 april 2010 15:54 schreef lily het volgende:
[..]
Dat deed ik ook in de bv periode van David. Ik heb toen 6 maanden bv gegeven waarvan ik er dus 3 moest kolven, puur voor mijn productie. Ik gooide het ook weg want ik had geen zin in koelen/meenemen/invries gedoe.
Nu doe ik dat dus wel.
Ik dacht idd dat je daar eens even flink de boel op stelten zou zetten.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:39 schreef lily het volgende:
oh, je doelt echt op de woordkeuze "uit je stekker schieten" ?
nee, ik zou het ook op een normale manier brengen natuurlijk en niet hysterisch gaan doen
Nee hoor, ik begrijp het volkomen. Qua lichaam vind ik het moeilijk om me erbij neer te leggen, maar dat had niks met de borstvoeding te maken. Ik vind het wel heel fijn dat ik weer op mijn buik kan slapen, maar de borstvoeding was me meer waard dan dat.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:39 schreef oeke het volgende:
Kwam denk ik, omdat ik dat zo vaak hoor, mijn lijf terug, of even geen moeder zijn etc. Ik zie dat allemaal als onderdeel van wie ik ben, in beweging, zeg maar.
Klinkt ik nu heel vaag? Ik geloof het wel.![]()
Ja, nu heb ik dat ook. Vreemd eigenlijk dat ik dat toen niet had...quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:40 schreef Ssserpente het volgende:
Weggooien zou ik ook niet kunnen, hoor. Vind het al zonde als ik een beetje mors.![]()
ik ook, heel erg heb ik dat, met alles...quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:15 schreef Ssserpente het volgende:
Ik vind afscheid nemen sowieso verschrikkelijk.
quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:43 schreef lily het volgende:
Ik moet er nu nog niet aan denken om de bv op te geven in ieder gevalHet wordt bij ieder kind moeilijker ervaar ik.
Als ie tot eind maart was, zou ik hem persoonlijk nog gewoon gebruiken (maar ik heb geen medische achtergrond, puur op gevoel)quote:Op zondag 18 april 2010 08:27 schreef Chan het volgende:
Ik kom weer even binnenvallen..
Timo is ziek en ik ook en ik ben ook voor het eerst écht ongesteld.. Het resultaat is een compleet om zeep geholpen productie, ik heb gisteravond terwijl hij sliep 3 keer gekolfd en vanmorgen vroeg de borst die hij niet wilde gekolfd... het resultaat van alle 4 keer bij elkaar is een krappe 20 ml...(en dat met de super-huurkolf van Medela, met mn eigen kolf kreeg ik er al maanden niks meer uit..)
Maar er zit kennelijk nog wel wat in mn borsten want hij heeft vanmorgen vroeg ook bij me gedronken en later best veel gespuugd, ik ga ervan uit dat dat niet van het flesje afgekolfde melk kwam wat hij gisteravond om een uur of 8 gehad heeft..
Hoe dan ook, mijn vraag is.. Ik heb amper meer een toeschietreflex en ik heb nog syntocinon neusspray, maar die is over datum.. Kan het kwaad dat spul over datum te gebruiken? Of heeft het helemaal geen zin omdat de werkzaamheid gewoon echt weg is? Het was houdbaar tot eind maart..
Ik slaap al weken weer op mijn buik. Geen probleem.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het wel heel fijn dat ik weer op mijn buik kan slapen, maar de borstvoeding was me meer waard dan dat.
ja, dit dusquote:Op zondag 18 april 2010 00:11 schreef WupWup het volgende:
Moet er nu nog niet aan denken iigDe voedingen mogen dan wel steeds rommeliger verlopen en ze komt ook weer 2-3 keer 's nachts, het is toch óns momentje. En als ik dan tijdens het voeden plots zo'n pretbekkie omhoog zie kijken waar de melk nog uitloopt, dan weet ik toch precies waarom we dit doen
Check.quote:Op zondag 18 april 2010 10:55 schreef lily het volgende:
Heh, Chan, wat vervelend.
Had Ssserpente dat ook niet? Ongesteld samen met een zieke Lente -> productie omlaag?
Gelukkig gaat je bv er niet zomaar aan hoor. Steeds blijven kolven of aanleggen should do the trick.
quote:Op zondag 18 april 2010 00:11 schreef WupWup het volgende:
Maar jij roept wel vaker wat over stoppen![]()
![]()
Ik kan me dus echt nog niet voorstellen dat Emma straks groter is en gewoon géén borstvoeding meer zal krijgen! Stoppen is voor ons nog laaaaang niet in zicht. Ik wil in ieder geval blijven voeden tot ze gewone melk mag hebben en dan zien we wel wanneer één van ons het zat raakt. Moet er nu nog niet aan denken iigDe voedingen mogen dan wel steeds rommeliger verlopen en ze komt ook weer 2-3 keer 's nachts, het is toch óns momentje. En als ik dan tijdens het voeden plots zo'n pretbekkie omhoog zie kijken waar de melk nog uitloopt, dan weet ik toch precies waarom we dit doen
Kan me het herinneren dat je dat met Senna had, moest daar ook meteen aan denken toen Lotte zo gek deed.quote:Op zondag 18 april 2010 18:57 schreef miss_sly het volgende:
Ow Linda, ik heb dat ook een keer gehad, maar ik wist wel waar het dor kwam: de eerste keer dat ze me beet, reageerde ik noga heftig (half in slaap, volkomen onverwacht). Senna heeft toen de hele dag de borst geweigerd, en als ik probeerde aan te leggen, was het drama.
Kun je je herinneren dat er iets (kleins kan ook hoor) is voorgevallen dat indruk gemaakt kan hebben, misschien?
Bij Senna was het iig ineens weer over. Waarschijnlijk had ze erge dorst/honger en wilde ze ineens wel weer drinken.
Wat ellendig is dat he! Sterkte, ik hoop dat ze gauw weer rustig lekker bij je wil drinken
quote:Op maandag 19 april 2010 08:13 schreef miss_sly het volgende:
de ochtendvoeding gaat hier heel relaxt. Senna meldt zich ergens tussen half 6 en 7 uur. ik nem haar dan bij me in bed, voedt haar liggend terwijl ik nog wat doezel. Als ze klaar is, doen we even met drieen wakker worden en spelen in bed (of met tweeen als schaap weg is) en als dat niet meer leuk is, staan we op en gaan ontbijten. Soms eet ze een boterham, soms een halve, maar de hoeveelheid vind ik niet zo interessant
Dat vond ik zo grappig. Dus nu drinken papa en Ko 's ochtends een kopje koffie.quote:De ‘ochtendmelk’ is even stimulerend voor een baby als een kop koffie voor een volwassene. Dit blijkt uit onderzoek aan de Universidad de Extremadura in Spanje.
De moedermelk bevat ‘s ochtends natuurlijke stimulanten en ‘s avonds natuurlijke kalmerende stoffen. Dit helpt de baby wakker te blijven en te slapen op het juiste moment.
Dat verklaart wellicht waarom sommige baby’s plots actief worden of juist veel slapen als ze afgetapte moedermelk te drinken krijgen op een ‘vreemd’ tijdstip.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |