quote:
Op zaterdag 17 april 2010 10:43 schreef lily het volgende:Groofsken, kolf je dan het aantal voedingen die R overdag uit de fles krijgt? Ik bedoel dus puur om je productie op peil te houden als hij niet live kan drinken.
Leah deelt haar "stapelbedje" op het KDV met een naamgenootje van jouw zoon. Aan het bed hangen van die vrolijke stickers met Leah en R[..]
Nope, eerst deed ik op werkdagen (3 dagen in de week):
ochtend: borst
1100uur: 180 ml kv (kdv)
1300uur: 180 ml kv op kdv, ik kolven (op niet werkdag: borst)
1600uur: 180 kv (thuis, ik maak korte dagen)
1900uur: borst
Alles tussen 1900 en ochtend: borst
Nu doe ik (omdat drie keer per week kolven me toch nog steeds drie keer teveel was

) op werkdagen:
ochtend: borst
1100uur: 210 ml kv
1430uur: 210 ml kv
1700uur: borst
20.00uur: 210 ml kv
Nacht: borst
Op niet werkdagen doe ik nu precies hetzelfde en mijn productie blijft voldoende op gang heb ik de indruk. R klaagt niet

.
Het blijft moeilijk aan te geven. Ik voed nogsteeds een beetje op verzoek en soms switch ik daardoor ook wel van tijd, als ik toch thuis ben en mijn borsten voller aanvoelen bv.
Wat betreft het afbouwen straks zie ik het meest op tegen de nachten. De borst is zo'n uliem troostmiddel. Als R wakker wordt (geen idee of ie dan altijd honger heeft, denk het eigenlijk niet), dan sukkelt hij aan de borst weer lekker in slaap. Ik zie op tegen het troosten zonder aan te leggen. Ivm mogelijke nachtelijke drama's ga ik dus ook pas stoppen in de meivakantie. Dan kan ik het me permitteren om moe te zijn zeg maar

.
Maar de beslissing voelt goed. De zomer komt eraan en ik kan niet wachten tot ik weer normale bh's aankan

.
S heeft 4,5 mnd bv gehad, R dan ruim 5 mnd. Het is goed geweest, ik heb er bij beide kindjes van genoten, maar blijkbaar krijg ik na een maand of vier à vijf weer de behoefte aan meer mijn eigen lijf enzo.