abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 april 2010 @ 09:48:16 #226
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_80550316
Jah, ik dacht ook eigenlijk meer dat als er 'donormelk' zou worden gegeven, Keshet dit wel via het ziekenhuis zou proberen te initieren i.v.m. tests en dergelijke. Ikheb een paar maanden geleden al onderzocht hoe het zit met dat moedermelknetwerk, maar het is een initiatief dat vooral op papier leuk is naar mijn idee. Als donormoeder moet je elke dag minimaal 250 cc doneren of, als je een éénmalige donatie wil doen, moet dat minimaal iets van 11 of 13 (weet ik niet meer, dacht 13) liter (!!) melk zijn. Dat red ik dus gewoon niet en dat vind ik erg jammer, want ik heb melk te over en gooi nu best wel het één en ander aan melk weg omdat ik het gewoon niet meer op kan slaan.

Daarnaast is het voor de ontvangende ouders een enórme uitgave, want zij moeten alles betalen. Tests, maar ook een kolf, flesjes, de hele zooi, én het vervoer van de melk. Daarnaast ben je er nooit zeker van dat alles zo steriel gebeurt als dat eigenlijk is afgesproken, want dat kun je uiteraard nooit controleren. Ik las een artikel van ouders die dit wel gedaan hebben en die hebben uiteindelijk iets van ¤ 1000,= eraan uitgegeven, omdat ze melk van 2 donormoeders moesten hebben omdat ze anders te weinig hadden. Na alle tests, aangeschafte kolven en alles hield de ene donormoeder er na een maand mee op en de andere na 3 maanden..

Het Erasmus was toen ik het onderzocht nog niet begonnen hiermee, ik weet niet hoe het nu zit. Ik had alleen wel bedacht dat het Erasmus misschien Keshet wel zou willen ondersteunen als ze hiermee bezig zou gaan, omdat ze toch al bezig zijn die moedermelkbank op te zetten voor te vroeg geborenen
3!
pi_80551867
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:48 schreef Incantrix het volgende:
Jah, ik dacht ook eigenlijk meer dat als er 'donormelk' zou worden gegeven, Keshet dit wel via het ziekenhuis zou proberen te initieren i.v.m. tests en dergelijke. Ikheb een paar maanden geleden al onderzocht hoe het zit met dat moedermelknetwerk, maar het is een initiatief dat vooral op papier leuk is naar mijn idee. Als donormoeder moet je elke dag minimaal 250 cc doneren of, als je een éénmalige donatie wil doen, moet dat minimaal iets van 11 of 13 (weet ik niet meer, dacht 13) liter (!!) melk zijn. Dat red ik dus gewoon niet en dat vind ik erg jammer, want ik heb melk te over en gooi nu best wel het één en ander aan melk weg omdat ik het gewoon niet meer op kan slaan.

Daarnaast is het voor de ontvangende ouders een enórme uitgave, want zij moeten alles betalen. Tests, maar ook een kolf, flesjes, de hele zooi, én het vervoer van de melk. Daarnaast ben je er nooit zeker van dat alles zo steriel gebeurt als dat eigenlijk is afgesproken, want dat kun je uiteraard nooit controleren. Ik las een artikel van ouders die dit wel gedaan hebben en die hebben uiteindelijk iets van ¤ 1000,= eraan uitgegeven, omdat ze melk van 2 donormoeders moesten hebben omdat ze anders te weinig hadden. Na alle tests, aangeschafte kolven en alles hield de ene donormoeder er na een maand mee op en de andere na 3 maanden..

Het Erasmus was toen ik het onderzocht nog niet begonnen hiermee, ik weet niet hoe het nu zit. Ik had alleen wel bedacht dat het Erasmus misschien Keshet wel zou willen ondersteunen als ze hiermee bezig zou gaan, omdat ze toch al bezig zijn die moedermelkbank op te zetten voor te vroeg geborenen
Ik vind eigenlijk dat als je je opgeeft als donor dat je er dan ook voor moet gaan en niet kan zeggen dat je na een maand stopt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 21 april 2010 @ 10:49:32 #228
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80552092
quote:
Op woensdag 21 april 2010 10:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk dat als je je opgeeft als donor dat je er dan ook voor moet gaan en niet kan zeggen dat je na een maand stopt.
ja maar je weet gewoon niet als omstandigheden veranderen...
pi_80552176
quote:
Op woensdag 21 april 2010 10:49 schreef Asyniur het volgende:

[..]

ja maar je weet gewoon niet als omstandigheden veranderen...
Ja maar in dat geval hebben de vragers een flinke tegenslag. Eigenlijk vind ik dat de ouders dan toch iets moeten terugkrijgen.... 1000 euro voor 3 maanden melk??? Raar he dat er zo weinig gebruik van wordt gemaakt? Dan moet je als ouder wel heel erg achter borstvoeding staan dat het je zoveel geld waard is. Kunstvoeding is namelijk makkelijker en goedkoper dan een melknetwerk.
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 10:52:45 #230
5428 crew  miss_sly
pi_80552197
Ik vind het vooral wel erg bitter dat het zoveel geld moet kosten als je het beste voor je kind wil Juist zoiets zou toch vergoed moeten worden door een verzekering, zou je zeggen. Ik denk dat ouders die voor het moedermelknetwerk kiezen dat heel bewust doen, heel graag bv willen geven dat niet helemaal of helemaal niet lukt, en dat zou juist gemotiveerd moeten worden ipv ontmoedigd. En de hoge kosten zouden veel mensen toch best tegen kunnen houden, lijkt me. Erg jammer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80553524
Ik zou het er echt niet voor over hebben en dat terwijl ik nu aan het twijfelen ben of ik nog zou afkolven of niet. Dat is toch gewoon gigantisch duur. Kunstvoeding zal ook wel niet zo slecht zijn zou toch heel vlug mijn gedachtengang zijn
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 11:38:59 #232
5428 crew  miss_sly
pi_80553791
Ik zou het er misschien wel voor over hebben, maar ik weet niet of ik het geld ook daadwerkelijk zou hebben. En dat is wel zuur, vind ik.

Overigens was het vanochtend wel weer erg fijn mijn meisje haar ochtendvoeding in bed te kunnen geven Wat heb ik dat gisterochtend gemist zeg, toen ze was logeren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80554072
quote:
Op woensdag 21 april 2010 11:31 schreef leonieke het volgende:
Ik zou het er echt niet voor over hebben en dat terwijl ik nu aan het twijfelen ben of ik nog zou afkolven of niet. Dat is toch gewoon gigantisch duur. Kunstvoeding zal ook wel niet zo slecht zijn zou toch heel vlug mijn gedachtengang zijn
Kunstvoeding in het westen is heus geen slechte voeding hoor... (al blijf ik bij mijn standpunt dat het een alternatief is, voor mij zou het nooit op de eerste plaats komen.)

Kunstvoeding in landen waar geen veilig drinkwater beschikbaar is, dat is een heel ander verhaal.
  woensdag 21 april 2010 @ 12:09:29 #234
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80554839
maar duur is het wel ja, dat ben ik met je eens
pi_80556438
Voor prematuren is borstvoeding extra goed, wat mij betreft zou donormoedermelk dan ook geheel vergoed moeten worden, bijvoorbeeld tot een bepaalde gestationele leeftijd.

Wij zijn net weer terug van het CB. De arts heeft duidelijk geen kaas gegeten van borstvoeding. Niels was wat minder gegroeid, daarom moet hij veel bijvoeding eten en moet ik de borstvoeding gaan minderen want hij heeft de calorieën nodig. In borstvoeding zitten meer calorieën dan in fruit en groenten maar goed... Ze vroeg ook nog hoeveel voedingen ik geef op een dag "geen flauw idee", mijn man was mee en die zei ook "op verzoek" dus gelukkig neemt hij haar ook niet al te serieus. Ik laat alles ene oor in andere oor uit gaan, want in discussie gaan werkt toch niet. De vorige keer vertelde ik dat we bijvoeding volgens de Rapley methode wilden geven, dat moesten we maar vergeten volgens haar met Niels' motoriek want hij kon ook niet uit de fles drinken Bovendien zouden kinderen dan alleen de lekkere dingen op hun bord kiezen om op te eten terwijl je met een lepeltje alles naar binnen krijgt.

Niels' curves!! Ik vind er niets mis mee eigenlijk.

&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_80556670
1000 euro? Dat zou ik ook niet even 1-2-3 uit m'n mouw kunnen schudden. En dan na 3 maanden geen donormelk meer. Dat is wel een triest verhaal. Tico ik snap je wel en ik ben het deels met je eens, maar wat als de donor een verhaal krijgt à la Davinia of Free (niet rot bedoeld dames)? Dan kan ik me ook wel weer voorstellen dat ze zich terugtrekt. En wat Incantrix zegt ben ik het ook mee eens: de instapeisen zijn veel te hoog. Ik heb echt no way 13 liter melk over en ik kolf ook geen 250 per dag extra. Het zal wel iets met kosten-baten te maken hebben, maar hallo, m'n eigen kind is ook nog afhankelijk van mijn melk!
pi_80556724
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:10 schreef WupWup het volgende: En wat Incantrix zegt ben ik het ook mee eens: de instapeisen zijn veel te hoog. Ik heb echt no way 13 liter melk over en ik kolf ook geen 250 per dag extra. Het zal wel iets met kosten-baten te maken hebben, maar hallo, m'n eigen kind is ook nog afhankelijk van mijn melk!
Ja, inderdaad, dan krijg ik bijna een graag of niet gevoel...
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_80556776
Pfff Twinkly daar zou je toch spontaan grijze haren van krijgen. Heb je dat ook gezegd van die calorieën? Lengtecurve is prachtig en gewicht lijkt iets te minderen, maar dat is niet bepaald gek met al zijn nieuwe ontwikkelingen! Je kunt weer trots zijn
pi_80556978
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:14 schreef WupWup het volgende:
Pfff Twinkly daar zou je toch spontaan grijze haren van krijgen. Heb je dat ook gezegd van die calorieën? Lengtecurve is prachtig en gewicht lijkt iets te minderen, maar dat is niet bepaald gek met al zijn nieuwe ontwikkelingen! Je kunt weer trots zijn
Neh, zij is zo'n echte arrogante arts die je toch niets wijs maakt. Ze begon ook al te zeuren over dat we andere pap moesten geven, wij oefenen met Biobim want dat is het enige merk dat moedermelk bindt, uiteindelijk heb ik haar wel weten te overtuigen dat dat de pap is die bindt en dat we het daarom gebruiken

Maar dat minderen van het gewicht begon toch al tussen de 10 en 14 weken, of zie ik dat nou verkeerd, het lijkt mij dat dat gewoon zijn lijntje is toch?
pi_80557191
En mede daarom ga ik niet meer naar een CB. . Hoe ouder je kindje ook wordt hoe raarder de adviezen...
pi_80557458
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:24 schreef Ticootje het volgende:
En mede daarom ga ik niet meer naar een CB. . Hoe ouder je kindje ook wordt hoe raarder de adviezen...
Ik had ook al zoiets van lekker nuttig dit, even meten en wegen was ook voldoende geweest.
Ben benieuwd wat ze er over twee maanden van zegt dat ik NOG STEEDS??!!! borstvoeding geef Wehhehe en als hij anderhalf is ofzo...
pi_80558081
Wij gaan wel, sowieso voor de inentingen. Ik lees vaker bij 'de buren' dat mensen niet meer gaan, omdat ze ongeveer voor gek worden verklaard op het CB, maar juist daarom vind ik het belangrijk te laten zien dat het ook anders kan. Dat je geen slaaptrainingen hoeft toe te passen, dat bv ook nog prima kan ná 6 maanden en dat het dan zelfs nog de hoofdvoeding is, dat Rapley ook werkt en zelfs op de lange termijn veel voordelen biedt en dat laten huilen echt onzin is.
pi_80558203
Ja, dat is ook zo Wupwup.

Ik bedacht me net dat ik de eerste maanden natuurlijk last had van overproductie, ik kan me goed voorstellen dat hij toen "te hard" groeide in gewicht voor zijn doen en nu zijn eigen lijntje gevonden heeft omdat de productie nu gewoon normaal is.
  woensdag 21 april 2010 @ 13:54:59 #244
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80558256
Twinkly ze kunnen toch niet voor jou gaan bepalen welk merk pap je koopt! Biobim ruikt trouwens ook veel lekkerder dan andere papjes vind ik zelf

Volgens mij komen de cijferjes van Niels trouwens behoorlijk overeen met die van Esmee bij 28 weken: 67 cm en 6725 gram of kijk ik nou verkeerd?
pi_80558296
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:54 schreef Stiemie het volgende:
Twinkly ze kunnen toch niet voor jou gaan bepalen welk merk pap je koopt! Biobim ruikt trouwens ook veel lekkerder dan andere papjes vind ik zelf

Volgens mij komen de cijferjes van Niels trouwens behoorlijk overeen met die van Esmee bij 28 weken: 67 cm en 6725 gram of kijk ik nou verkeerd?
Nou we moesten maar 7 granen van dat merk geven en hij moest boterhammen eten

65 cm en 7510 gram En hij is morgen 26 weken. Ukkie
  woensdag 21 april 2010 @ 13:58:21 #246
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80558369
Kijk hij is dus zelfs nog zwaarder terwijl ik geen bv geef

Wij trouwens moeten 20 mei ook extra terugkomen omdat Esmee niet genoeg was aangekomen (nog geen 600 gram in 2 maanden) maar ja ziek geweest en het is gewoon niet zo een vreetzakje. Kan het er moeilijk inproppen toch?
pi_80558520
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:58 schreef Stiemie het volgende:

Wij trouwens moeten 20 mei ook extra terugkomen omdat Esmee niet genoeg was aangekomen (nog geen 600 gram in 2 maanden) maar ja ziek geweest en het is gewoon niet zo een vreetzakje. Kan het er moeilijk inproppen toch?
Inderdaad, ziek zijn kan heel veel verschil maken in gewicht, kijk maar naar Xeentje toen. Niels heeft trouwens ook al sinds vrijdag diarree (of tandjespoep ).
pi_80558637
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:32 schreef Twinkly het volgende:

...dat ik NOG STEEDS??!!! borstvoeding geef Wehhehe en als hij anderhalf is ofzo...
Wacht tot je nummer twee op die leeftijd nog geeft. En als ze dan verbaasd vragen of het niet te zwaar is zo lang, gewoon zeggen van niet en dat de oudste ook nog drinkt.
Dan zijn ze helemaal geshockeerd...
pi_80558925
quote:
Op woensdag 21 april 2010 14:05 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Wacht tot je nummer twee op die leeftijd nog geeft. En als ze dan verbaasd vragen of het niet te zwaar is zo lang, gewoon zeggen van niet en dat de oudste ook nog drinkt.
Dan zijn ze helemaal geshockeerd...
Ze moeten tot hun 4e naar het CB toch
pi_80559002
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:58 schreef Stiemie het volgende:

Lotte 200 gram in 2 maanden, dus Esmee is echt suuuuuper zwaar hoor Zolang ze heppie is.. en zo ziet ze er wel uit!
Lotte!
Noah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')